Headlines















































































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Terreurgolf in Zweedse steden: Migrantenbendes steken gelijktijdig tientallen auto’s in brand

Zweedse politie bekogeld met stenen, en arresteert... (tot nu toe) niemand

 
Migrantenjongeren die auto’s in brand steken is de afgelopen jaren ‘normaal’ geworden in Zweden. (Afbeelding: Getty Images (3)).

Zweedse en Europese politici reageerden vorig jaar hevig verontwaardigd toen de Amerikaanse president Donald Trump de massale immigratie van moslimmigranten rechtstreeks koppelde aan de exploderende criminaliteit in het Scandinavische land – overigens een feit dat door vrijwel niemand meer ontkend wordt. Afgelopen avond bleek Trump opnieuw dubbel en dwars gelijk te hebben gehad. In Göteborg, Malmö en diverse andere plaatsen staken criminele migrantenbendes vrijwel gelijktijdig vele tientallen auto’s bij o.a. winkelcentra en ziekenhuizen in brand. Twee rechtse Zweedse partijen die een einde willen maken aan de geïmporteerde, om zich heen grijpende chaos en anarchie, staan niet voor niets op forse winst in de peilingen.

 

De ook in ons land door links gecontroleerde Nederlandse massamedia vinden het zoals gewoonlijk niet belangrijk om (tot op moment van schrijven) ook maar iets te berichten over de puinhoop die migranten gisterenavond in Zweden aanrichtten. Wel wordt op de zo bekende zeer tendentieuze wijze de indruk gewekt hoe verkeerd het wel niet is dat Italië en Malta weigeren het zoveelste mensensmokkelschip –wederom de Aquarius- bomvol economische migranten toe te laten.

Terreur: Tientallen auto’s in brand gestoken

Meer dan 600.000 migranten, vrijwel uitsluitend moslims, liet het amper 10 miljoen inwoners tellende Zweden de afgelopen jaren binnen. En dat wordt gemerkt. Camerabeelden laten zien hoe hordes migranten met onder meer fakkels over parkeerplaatsen bij wooncomplexen, ziekenhuizen en winkelcentra lopen, en daar willekeurig tientallen auto’s in brand steken. In drie steden, vrijwel gelijktijdig, dus zou het heel goed een gecoördineerde terreuraanval geweest kunnen zijn.

‘Het is een oorlogszone’

‘Het is een oorlogszone,’ twitterde PeterSweden uit Göteborg. Foto’s (ivm copyright helaas niet rechtstreeks te tonen) laten tientallen branden zien. De politie beweert inmiddels dat de situatie ‘onder controle’ is, maar steeds minder Zweden hebben nog vertrouwen in de door de linkse regering zwaar ingeperkte wetshandhavers, die hun baan riskeren als ze ook maar één verkeerd woord uiten over de door het establishment zo gekoesterde migranten uit Afrika en het Midden Oosten.

Politie arresteert... niemand

Dus werd er in Frölunda, waar zo’n 31 auto’s in brand werden gestoken en 35 anderen beschadigd, niemand gearresteerd. In Nordost ondergingen 15 auto’s hetzelfde lot, en ook hier geen enkele arrestatie. In Trollhättan gooiden tientallen migrantenjongeren van achter straatblokkades zelfs met stenen naar de politie, die machteloos leken te blijven toekijken. Er wordt nu enkel gezegd dat men probeert de (vaak gemaskerde) daders te ‘identificeren’.

Moslimmannen verantwoordelijk voor bijna alle gewelddadige verkrachtingen

Onlangs bleek uit officiële cijfers en een omvangrijk onderzoek van de grote Zweedse krant Aftonbladet dat moslimmannen voor 84% tot 88% verantwoordelijk zijn voor de ‘zeer gewelddadige’ en groepsverkrachtingen in het land. Ruim 95% van de veroordeelden voor seksueel geweld in Zweden is van buitenlandse afkomst.

Anti-immigratiepartijen op forse winst

Het zal daarom geen verbazing wekken dat de rechtse anti-immigratiepartij, de Zweden Democraten, op enorme winst in de peilingen staat. Onlangs is er een nog een andere rechtse partij opgericht, Alternatieven voor Zweden, die de immigratie uit islamitische landen niet alleen wil stopzetten, maar zelfs compleet wil terugdraaien.


Xander

(1) Zero Hedge
(2) Voice of Europe
(3) Afbeelding: Getty Images (vrij voor redactioneel, niet commercieel gebruik)


Zie ook o.a.:

02-08: Zweden in ban van verkrachting gehandicapte vrouw door vier Afrikaanse migranten
25-07: (/ Na verkrachting 13 jarig meisje door Syrische migrant: Linkse regering Zweden deelt cartoons uit aan migranten hoe ze blonde vrouwen moeten benaderen voor seks) 

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt dan verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwarte letters op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning, antisemitisme of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal, persoonlijke aanvallen of uitschelden kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.Het beheer kan er ook voor kiezen uw posting aan te passen. 
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten. Indien u zich daar niet aan houdt bent u niet meer welkom op de XN forums.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.Indien u zich daar niet aan houdt bent u niet meer welkom op de XN forums.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands.
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het Geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.
  16. Wees bedachtzaam en let op uw woordkeuze en formulering in uw postings, wat u op het internet plaatst blijft daar staan. Post niet onder uw eigen naam maar gebruik een nicknaam.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gesprekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof..(Geloofsforum 31) verder te praten. 

Reacties

kim op 14-08-2018 08:05

Dit komt nooit meer goed, als wij niets doen. We staan er bij en kijken er naar. Nieuwe partijen oprichten in dit langzamerhand zo verdeelde continent, heeft geen enkele nut meer. Ik stem al lang niet meer en velen met mij. De politie staat machteloos lees ik en blijven toekijken hoe die islamieten in Zweden alles kapotmaken. Moet u eens zien hoe snel de politie in actie komt als het eigen volk verbaal iets laat horen. Walgelijk. Waarvan akte. Als dit de bedoeling is om hardwerkende Europese mensen op deze manier zo kapot te maken dan raad ik iedereen aan, gaat u zich massaal ziek melden.

peka8 op 14-08-2018 09:31

Waar zijn de kruisvaarders gebleven...We moeten deze barbaren echt uit europa verdrijven voor het te laat is!

ohje op 14-08-2018 10:10

Verwarde jongens dus niet zo overdrijven als er een stokje brand.

Meer meer meer.........lego

Gerard op 14-08-2018 11:48

Filmpje: https://www.nu.nl/244245/video/gemaskerde-jongeren-zweden-steken-tientallen-autos-in-brand.html

Cale op 14-08-2018 12:32

De meeste mensen hebben ook wat betreft verkiezingen hun vertrouwen verloren. Indien deze rechtse partijen zouden winnen, wat blijft er dan over van hun verkiezings beloften als de leiders zich plotseling en om onverklaarbare reden bedenken en een heel andere politieke koers uitzetten? Zie Griekse Tsipras. Kijk eens wat er in NL van verkiezings beloften overblijft.. Eerst zien dan geloven. Gelukkig hebben we Orban en Kurz, die keihard voet bij stuk houden en het juiste voorbeeld geven. Maar wie ziet Zweden die 600.000 migranten wegsturen? Miljoenen moslims in Europa die zich niet aanpassen en dus problemen veroorzaken. Wie stuurt ze terug naar huis? Orban en Kurz hebben tijdig de grenzen gesloten. Voor west Europa is het denk ik te laat. En waarom staan moslims altijd boven de wet?  Als het kalf verdronken is dempt men de put.

AEO op 14-08-2018 12:55

Vanmorgen was er helemaal niets over te vinden op het nieuws, maar inmiddels wel op het journaal van 12:00. Maar natuurlijk wel politiek correct, dus groepen jongeren die gemaskerd waren en omstreeks 80 auto's in brand hebben gestoken. Natuurlijk mogen wij hier niet weten dat het bendes migranten waren, want stel je eens voor dat er weer meer stemmen naar die blonde man uit Venlo zouden kunnen gaan!

Cefas op 14-08-2018 13:12

En de NOS het maar hebben over jongeren, die de zaak in brand steken in Zweden, terwijl iedereen weet dat het illegale asiel-profiteurs zijn met een moslim achtergrond. Wanneer noemt de NOS eens man en paard bij hun berichtgeving. De NOS moet eens ophouden met hun leugenachtig gedoe, want het maakt de NOS steeds meer ongeloofwaardiger. Geen mens gelooft deze linkse propaganda-machine meer.

Willem op 14-08-2018 13:21

Tja, waarom wist ik een paar jaar geleden al dat dit ging gebeuren en dit is nog maar het begin want het gaat nog veel erger worden.

Horatius op 14-08-2018 13:39

Een volk wat zichzelf respecteert zou allang massaal in opstand zijn gekomen tegen dit georganiseerde barbaarse geweld gepleegd door militante moslims en bronstige Afrikanen.

Maar blijkbaar is men dusdanig politiek-correct dat het tolerantie- en incasseringsvermogen onbegrensd is of staan ze daar toch aan de vooravond van een bloedige burgeroorlog?

Eens zal de maat vol zijn en wordt er noodgedwongen door de autochtone bevolking naar de wapens gegrepen om have en goed te verdedigen tegen deze barbaren omdat de bevoegde autoriteiten het laten afweten.

Een scenario dat ook zal gaan plaatsvinden in een aantal andere West-Europese landen.

De echte hoofdschuldigen zijn de linkse goedmensen waaronder Angela Merkel en een stelletje volgevreten bureaucraten en technocraten in Brussel en Straatsburg die hopelijk eens ter verantwoording zullen worden geroepen vanwege het openstellen van de buiten- en binnengrenzen van de EU voor de invasietroepen van voornamelijk moslimsignatuur.

Landen als Hongarije, Polen en recentelijk ook Italië zien zeer terecht in dat we hier te maken hebben met nepvluchtelingen die uit zijn op chaos, grootschalige rellen, roof, moord en verkrachtingen en als bonus een fiks aantal terreuraanslagen.

We staan hier in West-Europa aan de rand van een burgeroorlog en onze staatsomroep zwijgt dit wijselijk dood vanwege onze traditionele goede economische banden met Duitsland.

Ooit sprak een bekend Nederlands politicus de inmiddels befaamde woorden: u kunt rustig gaan slapen!

Mark Rutte in 2018: het gaat beter met onze economie en met onze verstandhouding met Turkije gaat het ook de goede kant op!

Jan met de Pet op 14-08-2018 13:51

De staatsmedia hebben nu wel een bericht, maar hebben het alleen over 'vandalen' ...

Ongelooflijk!

willy op 14-08-2018 14:03

Ze proberen hier een burgeroorlog uit te lokken, stuur ze terug naar hun land van herkomst ! In Brussel is er ook een orrlogzone, in sommige wijken wil te politie niet meer komen het zijn daar echte maffiapraktijken! Nog steeds komen bootjes met migranten aan in Italie en ze nemen ze niet meer binnen, maar dan maakt te migrantenpaus een vuist ze moeten ze binnen laten , schandalig allemaal, waar gaan we naartoe? Shalom

Wasbeer op 14-08-2018 15:20

Dit staat ons over een poosje ook te wachten .....

Wiljo op 14-08-2018 15:53

Eerst de vissers, nu de jagers. 

HE op 14-08-2018 15:59

Zoals voorspeld en verwacht  is Zweden dus het eerste land dat te gronde gaat aan de islam. Opvallend is dat Zweden als eerste voorop loopt met de cashloze maatschappij en de chipimplantatie.

Ik heb medelijden met onze christelijk broeders en zusters die straks dezelfde toestanden gaan meemaken als wat we gezien hebben, en nog steeds  zien, in o.a Syrie, Irak, Nigeria en andere landen. Overal waar de antichristelijke islam voet aan de grond krijgt komt vroeg of laat dood en verderf. En in een aantal 'christelijke' kerken is men zo dom om hand in hand te gaan met deze zgn 'vredelievende' religie en zelfs hun 'kerken' openstellen voor islamitische diensten. Het zal hun ondergang worden!

Het zal in NL  misschien ietsje langer duren maar hier krijgen we straks dezelfde taferelen, dankzij flutpartijen zoals de Partij Van Allah (PVDA), D666, Groenlinks, e.a partijen die het in hun broek doen van angst voor de islam.

Shadow1100 op 14-08-2018 16:25

Zijn dit inderdaad wel immigranten? Ze dragen het "uniform" van Black Bloc (Googlen) van de door George Soros (Schwartz) gefinancierde ultra linkse antifabeweging, die heel de wereld in chaos wil storten. Even wachten met uw (ver)oordeel.

https://shadowproof.com/2017/02/25/professional-anarchist-soros-trump/

Doordenker op 14-08-2018 16:43

Persvrijheid geldt enkel voor bonafide journalisten en media.

Linkse fake propagandamedia, zoals NPO, VRT en consoorten, die flagrant MISbruik maken van de persvrijheid (en die daardoor zelfs in gevaar brengen) zijn, zoals president Trump terecht opmerkt, de vijanden van het volk

Iedereen die aan deze volksvijandige, waarheid censurerende of verdraaiende, propagandazenders zijn/haar medewerking verleent, zou dan ook moeten opgepakt en gestraft worden.

Kees van Kesteren op 14-08-2018 16:49

Beste Peka8 op 14-08-2018 09:31,

Uw reactie, met alle respect, moet ik helaas om lachen en tegelijk maakt het mij behoorlijk verdrietig!

Zeker 2 jaar aan tijd heb ik de huidige negatieve problematiek aan de man gebracht d.m.v. oproepen om minimaal een aantal mensen rond de tafel te krijgen, teneinde geweldloos iets te doen, om te redden wat er te redden valt.

Kort samengevatte einconclussie: verschillende websites (ook deze site) plaatsen geen reacties meer van mij en/of willen dat ik niets meer plaats, omdat mensen hierdoor op het verkeerde been gezet kunnen worden. Ik moest ophouden met "oproepen" plaatsen, "ideeën" vermelden, "bevolkingsgroepen en religies" benoemen welke m.i. (100% bewijsbaar) met 2 agenda's werken et cetera!

Neen Peka8, ook de medewerking van de gezochte stoere kruisvaarders is in veel gevallen een heel groot en dik sprookjesboek, van waaruit hele spannende topics, beschreven worden om; waarom eigenlijk?

Het eindresultaat was/is uiteindelijk in heel veel gevallen 0,0 % durf, lef, ergens voor staan, de "Echte" gegarandeerde gruwelijke toekomst voor je geliefden, je vrienden en de velen Gutmenschen onder ogen durven te zien.

Ja Peka, deze gruwelijke toekomst zal ons eerder bereiken als menigeen denkt! Maar men doet maar, ik heb de pijp inmiddels helemaal aan Maarten gegeven en laat gewoon komen wat komt........

Het zal mij meevallen als deze onschuldige reactie wel geplaatst zal worden!

Indien u of andere posters met goede , geweldloze en legale ideeën komen worden die altijd gepubliceerd. Het zal dan toch echt aan uw posting liggen als dit in het verleden niet gepubliceerd is. We hebben van u nog nooit een goed idee gezien, enkel dan een klaagzang over uw medegasten . Als u nu ook slachtoffer speelt dan is dit uw laatste posting. Mod.

Piri op 14-08-2018 17:05

Shadow1100 op 14-08-2018 16:25  ik denk dat je hier een goed punt hebt, die Soros moeten ze buiten spel zetten, Hij is een hele linke gemeen en schijnheilig mannetje.

JP op 14-08-2018 17:40

@HE ook de niet christelijke mensen zijn niet te benijden. Immers een niet christen vandaag kan morgen een christen zijn maar ook andersom...

Rienus op 14-08-2018 17:42

Heel juist, dit gaat eindigen in een pure hel voor de autochtone bevolking. Het waanzinnige idee om websites zoals deze te bedreigen in het voorbestaan is daar het duidelijkste voorbeeld van. Kennelijk is de domme, slapende, afhankelijke, gehersenspoelde massa er van overtuigd dat die constante stroom tuig een goed ding is. Lekker makkelijk tegen Trump en Wilders aan schoppen ach wat een nivo...

Qvic op 14-08-2018 18:11

Zweden het land van de feministen. Nu blijkt dat iedere vrouw die zich tegenwoordig een feminist waant, compleet gestoord is in hun (denk) gedrag. Ze denken alle dat zij beter zijn dan hun eigen mannen. Die vrouwen denken werkelijk dat zij alleen alle wijsheden in pact hebben en door hun gefrustreerde gedrag alles en iedereen betuttelen en de les willen lezen. Ze slaan echt alle waarschuwingen in de wind, want zij zijn zo overtuigd van hun eigen wijsheden. Maar door hun vertekende wereldbeeld zijn zij niet meer in staat de echte realiteit onder ogen te zien. Dat doen overigens ook alle linksdenkende, door deze hersenafwijking slopen zij willens en wetens het land en zijn er nog trots ook op. Een normaal gesprek valt niet te voeren met hen, je wordt direct afgekapt in jou gesprek met stop woorden; zoals racist of iets dergelijks. Dit geeft eigenlijk al te kennen dat het hier om, om de onwetende mensen gaat die nergens kennis en kunde van hebben. Zij schreeuwen enkel maar wat, om die ander te proberen te overbluffen van hun eigen gelijk, zonder enig onderbouwing van waarom dat zo is. Enkel hun eigen opvattingen tellen en de rest telt niet mee in hun opvattingen. Zij zelf beschouwen zich graag als (zelfbenoemende) deskundige op allerlei gebieden, maar als er op detail gepraat moet worden, geven zij zich niet thuis. Want anders vallen zij door de mand en dat moet ten aller tijden voorkomen worden. Dus praten zij alle vaak luid en met grote en vele woorden, zonder dat zij iets zinnigs te zeggen hebben. Jou vragen worden ontweken en/of dom weg niet beantwoordt. Maar krijg je enkel een standaard antwoordt wat vaak niet eens met die bewuste materie te maken heeft. Dit soort mensen moeten verboden worden, om in de politiek, overheid en/of een leidinggevende functie te mogen uitoefenen. Om zo de samenleving te behoeden voor deze hypocritische psychopaten.

gust op 14-08-2018 18:32

wat een zooitje in west europa   erg  heel erg enkel de schuld van de politiek  neen   mensen uit het westen kom op straat massaal  we hoeven dit niet meer te pikken  rechtse partijen , organiseer manifestaties  overal in Alle onze europeese landen en met flinke regelmaat  ik ben die assielprofiteurs kotskots beu en ook zij die onze landen besturen  komt er nog wat van     !!!!!!!

Gerard op 14-08-2018 18:33

@ Cefas op 14-08-2018 13:12. Schrijf zoals ik vele keren aan de Staatsomroep NOS, maar weest verzekerd dat het jammer vn jouw tijd is. Het is immers de verholen spreekbuis van de links-liberale politiek-correcte gifslang in Brussel en Den Haag.

@ Wiljo op 14-08-2018 15:53. U bedoelt: 'Wie vrede wilt, bereidde zich voor op oorlog' ? Wijs besluit, Wiljo...!

@ peka8 op 14-08-2018 09:31. Ik popel van verlangen dat u n.a.v. uw geweldige woorden als leider opstaat om Nederland weer Nederland te maken. Maar ik vrees met groten vreze, evenals velen van uw voorgangers met dezelfde taal, dat u met het afsluiten van de Computer onderbewust weer dacht: "Wat nu? Koffie."

Perry op 14-08-2018 18:44

Zijn de Zweden zelf schuld, hadden ze maar niet jaren lang op die gevestigde politieke bagger moeten stemmen. Dat gaat hier in Nederland ook gebeuren is alleen een kwestie van tijd. En ik persoonlijk hoop dat het nog veel erger wordt, misschien dat dat de mensen aanspoort eindelijk eens actie te ondernemen. Maar voordat het zo ver is, is het het schip vrees ik al zinkende met die slappe hap wat hier allemaal woond. 

Ome Roennie op 14-08-2018 19:20

Helaas moet ik zeggen dat bovenstaand artikel waarheid is... Ik woon en werk nu al enkele jaren hier in Zweden en het gaat echt los met die kansenpareltjes. Jullie weten maar de helft van wat er gebeurd, want het haalt de krant gewoonweg niet. Het wordt allemaal in de doofpot gedaan.. Wat er hier gaande is, voornamelijk in de grote steden trouwens, is met geen pen te beschrijven.

Vandaag over bovenstaande gesproken op mijn werk tijdens de pauze. Ik werk overigens met alleen maar met Zweden (high tech bedrijf, 230 man totaal en daar werken geen van zulke idioten) en ze zijn toch wel aan het omslaan. Ze zeggen het niet hardop, maar zeggen het netjes, zoals een zweed is en blijft, dat het zo niet langer kan. Een van mijn collegas komt er hard voor uit en als ik hem moet geloven gaat de bom ineens barsten hier. In mijn omgeving (ik woon op het platte land) heeft bijna iedereen wapens om te jagen. Als deze jagers dadelijk samenspannen, dan breekt de hel los. Wordt het een ander soort prijsschieten (sorry voor de woordkeuze Mod). Verder hebben ze bij mij in het dorp een burgerwacht opgezet en die lopen rond met feesten en markten om deze gasten aan te pakken. En neem maar van mij aan dat er regelmatig een total loss geslage wordt. 

Helaas leven we in een rotte maatschappij tegenwoordig. Ik probeer me er zo tussendoor te manouvreren dat ik er weinig last van heb. Een van die dingen was om de stap te nemen om redelijk ver weg van de beschaving af te zitten.. 

Tom Hendrix op 14-08-2018 19:40

Alles geschied volgens de duivelse plannen, bekend onder: "De Resolutie van Straatsburg", en " Het Coudenhoven-Kalergiplan". En daaraan hebben alle politieke partijen in Nederland hun medewerking aan verleend, m.u.v. de PVV en het Forum voor Democratie. Het is maar dat men het weet.

Maatwerk op 14-08-2018 22:46
In de bijbel staat een heel treffend verhaal over een man en een vrouw die in een paradijs geplaatst werden maar toch leidde dat tot een drama. Ze hoefden niets te doen, geen verantwoordelijkheden te nemen etc. Eva krijgt overal de schuld van maar Adam heeft zijn verantwoordelijkheden niet genomen om haar voor slecht gedrag te behoeden, want in het paradijs hoefde hij niks te doen dacht hij. Wat dit vertelt is dat wanneer je een samenleving laat ontstaan waar veel mensen het te makkelijk hebben dan vervalt het in chaos. Of het nou Zweden is nu of het Romijnse Rijk lang geleden de uitkomst is hetzelfde. De enige oplossing is niet opgeven en hard blijven werken om de samenleving een betere vorm te geven waarin mensen verantwoordelijkheden hebben en dragen en ook ik moet mij beseffen dat dat bij mezelf begint...
Rick op 15-08-2018 00:36

Ben wél blij, dat het om scholieren blijkt te gaan die over een week weer veilig in de schoolbanken zitten.

hfk op 15-08-2018 08:39

In en in triest,wat er dagelyks gebeurd .En dagelyks komen er 400 van deze barbaren in Spanje binnen.Allemaal op weg naar west europa.Dit kan en mag niet langer door gaan.Voor 14 dagen geleden nog op tv noord hoe er geplunderd wordt in ter apel.Winkeliers hebben duizende euros schade door rovende asiel zoekers.En onze regering blyft ze maar binnen halen.Regering hoe zit het met de eed die jullie hebben afgelegd,dit is bepaald geen bescherming voor eigen volk en vaderland.Ik noem dit verraadt aan eigen volk en vaderland.wy blank volk zyn de moderne slaven van al deze barbaren.In en In Triest.

Henk op 15-08-2018 09:14

De conclusie dat migranten deze auto's in de fik hebben gestoken lijkt me voorbarig. Wat zijn de feiten? De daders waren in het zwart geklede jongeren, onherkenbaar door hun eveneens zwarte capuchons. Dit is duidelijk op verschillende filmpjes te zien. Zijn dit migranten? Het zou kunnen. Maar, op dit moment lijkt het mij waarschijnlijker dat het linkse anarchisten zijn van het Zwart Blok, in het Engels Black Bloc. Die zijn traditioneel in het zwart gekleed met gecamoufleerde gezichtsbedekking. Deze linkse anarchisten willen niets anders dan verwarring zaaien, de elite kapot maken, de samenleving ontregelen. Ikzelf maak me ook grote zorgen om de grote migrantenstroom die Europa dreigt te overspoelen, maar dit artikel vind ik misleidend. Het berust niet op de feiten die we tot nu toe kennen.

Nikova Kalash op 15-08-2018 10:06

Geef de mensen brood en spelen en ze zwijgen...  Het is precies voor altijd.

JP op 15-08-2018 10:26

@Maatwerk. Dat is een interessante gedachte. Mij is geleerd dat een mens van nature goed is maar geneigd tot het kwade. En een mens niet kan leven op andermans ervaring, maar deze wel ter harte kan nemen. Omdat ieder mens uiteindelijk vrij is in de keus die hij/zij maakt zelf verantwoordelijk is voor de gemaakte keus. Ook ik besef (niet ieder moment) dat het er voortdurend om gaat "voor het goede te kiezen". (Dat is soms verrekte moeilijk) maar de positieve effecten daarvan zijn bemoedigend

dg op 15-08-2018 13:36

Kim, Elke stem die gaat niet verloren. Het gaat altijd naar de gevestigde partijen. Je kunt beter op een christelijke partij stemmen.

Bokkie123 op 15-08-2018 14:39

Uiteindelijk toch 2 jongeren opgepakt volgen NU.

Cefas op 15-08-2018 15:33

Door de open grenzen haalt men het terreurtuig naar binnen. Men heeft een veel te rooskleurig beeld van de mensheid en dan vooral van niet -westerse oorsprong. Diversiteit leidt tot segregratie of te wel desintegratie, puinhoop dus. De voortekenen zijn al legio. Men blijft de hoofden in het zand steken. Er is al een stille oorlog aan de gang maar men ziet of wil dit niet zien. Uitbarstingen van massaal geweld staan voor de deur. Geen links-liberaal geleuter meer. Geen pappen en nat houden meer. Geen woorden maar daden. Repatrieren van al die nep-vluchtelingen en al helemaal niet binnen halen. 

Tom Hendrix op 15-08-2018 17:34

@Cefas: 15.33. uur. Daar heeft U volkomen gelijk in, maar ik vrees, dat de politiek er wederom niets mee zal doen.

Qvic op 15-08-2018 20:31

De oorzaak van dit vernietigde landsbeleid ligt veel dichter bij ons, dan menig denkt. Want de generaties na de 2e wereld oorlog, we hebben onze kinderen steeds meer verwent toen zij nog thuis woonde. Elke volgende generatie werd steeds meer in de watten gelegd, met als resultaat; dat die kinderen als zij volwassen zijn het heel normaal vinden dat zij alles maar kunnen krijgen wat zij maar wensen en vele zaken werd bij de overheden neer gelegd. Toen het voor bijna iedereen voor de wind ging, klaagde niemand. Verjaardagsfeestjes werden steeds uitbundiger voor hun kinderen en de ouders wilde niet onder doen bij andere, dus moesten zij het ook doen, om erbij te horen bijna niets was te dol. Zo werden de kinderen min of meer de baas in het huishouden. De kinderen gingen bepalen wat er werd gegeten e.d. De ouders werden de slaafjes van hun kinderen en dit resulteert in altijd ontevreden kinderen, die eigenlijk constant met elke hype mee willen doen op kosten van hun ouders. Nu ze zelf volwassen zijn en vele nog steeds niet op eigen benen kunnen staan in de maatschappij en veelal nog financieel of huishoudelijk ondersteund moeten worden door hun ouders. Omdat zij de waarde van het geld niet kennen, omdat dat het hun nooit geleerd is door hun ouders. Is er een kanteling ontstaan in de samenleving, deze verwende kinderen gaan zelf niet zo gauw een eigen gezin stichten en hun partners wisselen ook regelmatig. Want zij zijn nooit echt tevreden in die relatie, ze willen altijd meer en alles moet kunnen, maar dat kost geld wat zij dan niet hebben. Dat zie je veelal bij de vrouwen. Deze vrouwen willen graag altijd in de belangstelling staan en/of aandacht krijgen deze groep vormen vooral de Groen Linkse achterban. Alles moet zo groen mogelijk worden volgens hen, maar hebben totaal geen flauw benul van de materie. Alle alternatieve energie vormen die zij promoten zijn niet eens rendabel, maar dat beseffen zij niet eens. Door deze kanteling in de samenleving maken de moslim immigranten en de overheden dankbaar misbruik van, om hun religie te promoten. Daar die verwende autochtonen toch eigenlijk nergens verstand van hebben en vooral bezig zijn met zichzelf, zijn we op dit punt beland. Nu de ouderen onder ons min of meer in protest komen en ons land zien aftakelen, dat we onder de voet worden gelopen door de moslims, die dood en verderf overal zaaien. Is dat besef bij de jongere generaties nog niet doorgedrongen, die wanen zich nog steeds in een walhalla waar alles nog mogelijk is. Van deze verwende watjes hoeven wij niets van te verwachten, die hebben geen Vikingen mentaliteit. Dit is een verloren generatie, het is hun nooit geleerd door hun ouders. Deze ouders die de opvoeding van hun kinderen min of meer over gelaten hebben aan de scholen, waar de linkse mentaliteit de vaandel zwaait. Zo zijn alle hoog staande beschavingen ten gronde gegaan door hoogmoed, arrogantie en ijdelheid en doordat het volk te gemakzuchtig werd en dat ze hun overheden vertrouwde en  zelf droomde dat zij alles konden permitteren.

Ken op 15-08-2018 21:38

Qvic op 15-08-2018 20:31

Helemaal mee eens, er moet niets meer aan toegevoegd worden. Door mijn werk als buschauffeur is dit heel hard opgevallen. Tieners die denken de baas te kunnen spelen of die agressief worden als ze hun zin niet krijgen. Waar is de tijd dat er in de opvoeding en op de scholen respect werd afgedwongen door de ouders en leerkrachten? Niet luisteren, oke een hele week geen pc. Onlangs is er een enquete geweest onder de Vlaamse jeugd met de vraag : Bent u bereid ten tijde van oorlog te vechten voor uw vaderland? Maar liefst 62% antwoordde nee. Deze enquete heeft gestaan in Het Nieuwsblad. Wat een slapjanussen zijn we eigenlijk geworden? Politiek ge-brainwasht...het haalt niet uit om politiek correct te zijn. Een echte leider doet wat hij denkt dat goed is voor zijn land en loopt niet een andere parasiet achterna. Ik erger mij dood als ik hoor over welke nutteloze dingen de regering discussieert. Laat die politieke correctheid nu net het probleem zijn waarom wij niet op de partij stemmen die ons nog kan helpen, puur uit schrik om bekeken te worden als racist.

Ik geef toe, van de moslims moet ik niets hebben, toch heb ik een zwak voor donkere Afrikaanse vrouwen. Met deze laatste heb je eigenlijk nooit geen problemen want ze zijn meestal ook gevleit als je hun een complimentje geeft.

Oma op 17-08-2018 14:55

Enerzijds is het mogelijk dat deze gemaskerde relschoppers linkse oproerkraaiers zijn, in opdracht van de monsters die aan de touwtjes trekken achter de schermen om een burgeroorlog uit te lokken, anderzijds is het niet ondenkbaar dat het superieur-gewaande asieleisers met moslim achtergrond zijn met korte lontjes die wijsgemaakt werd...tja, wát? Want ze zijn er dom genoeg voor om zich voor de politieke kar te laten spannen, op te laten jutten met drogredenen zoals vermeende discriminatie en racisme.

Er wordt niet gecommuniceerd met deze 'vluchtelingen' want kent íemand de reden waarom deze auto-verbrandingen georganiseerd werd? Wat willen deze relschoppers eigenlijk bereiken? Waarom worden auto's in brand gestoken?

Welk ongenoegen willen ze zo uiten?

Weet iemand dat?

Indien die oorzaken worden verborgen gehouden, dan steekt er dus meer achter?

Volgens mij is ook dit opgezet spel: het vólk moet opgezet worden tegen de moslims/vluchtelingen, het vólk moet ónderling oorlog voeren tegen 'indringers', ondanks dat de oorzaken helemaal op rekening van de politiek moeten geschreven worden!

De politiek wakkert kwaadaardig het ongenoegen van haar autochtone bevolking aan door hen te verarmen en te discrimineren met voorkeuren en gratis onderhoud van de massa's moslim kannonnevoer die ze invoeren voor de georkestreerde oorlog.

Wat er dus moet gebeuren om een burgeroorlog te vermijden die heel europa in de afgrond zal storten is een aanval op de (eu)politiek die dit scenario stuurt.

Massaal stemmen op kandidaten die zelfbehoud op de agenda hebben én hen dwingen via de publieke opinie en persoonlijke mails hun verkiezingsbeloften waar te maken - dat is de beschaafde manier maar of dit nog mogelijk zal zijn is maar de vraag....indien het niet geweldloos kan omdat de politiek blijft weigeren om te luisteren naar de burgers, dan moet het volk zich beraden over manieren om de politiek te treffen en te dwingen met andere middelen dan het legale om van richting te veranderen om te kunnen overleven en een oorlog te vermijden.

Dat zijn wij verplicht aan de volgende generaties, onze cultuur en het voortbestaan van onze beschaving.

@Qvic: eigenlijk nog een geluk dat onze kinderen niet zo oorlogszuchtig maar verwend zijn anders hadden we reeds lang oorlog? Door de wraakzucht, eigen aan islam, kunnen politieke pestlijders overal ter wereld oorlogen uitlokken, domme islamieten voor hun kar spannen met valstrikken, door provocaties...een cartoon van hun pedo-profeet is reeds voldoende om te moorden en rellen uit te lokken.
Gemaskerde,linkse of collaborateurs/huurlingen inzetten om amok te maken om dan de schuld te steken op moslims waardoor de autochtone bevolking zich zou verzetten tegen moslims die op hun beurt door hun korte lontjes gewelddadig terugslaan en het spel zit op de wagen!
Autochtone bevolking uitspelen tegen moslims terwijl de aanstokers buiten schot blijven: de politiek die aan de touwtjes trekt achter de schermen van dit walgelijke, politieke machtsspel. Deze rode draad in strategie kun je achter élke (uitgelokte) oorlog ontwaren....Nogmaals verdeel en heers...
Bird op 09-09-2018 11:31

Het waren jongen turkse mensen die naast ons woonde in de straat dat waren vrienden,hele lieve mensen in de begin jaren 90.

Die vertelde ons dat de moslim wereld de wereld gaat veroveren en dat staat nu te gebeuren en niemand kan daar ook maar iets aan doen.

Alle landen op Aarde zijn verplicht om daar aan mee te werken,dus ook Putin of Merkel of Trump of Rutte,het maakt niet uit iedere wereld leider moet hier aan voldoen en dat doen ze ook onder voorwendsels voor al.

Gr Bird.

Oma op 09-09-2018 17:23

@bird: mijn turkse buurvrouw is het daar niet mee eens, zij is geïntegreerd en verkiest ónze vrijheid boven het juk van de sharia, zij draagt geen hoofddoek en weigert achterhaalde, zinloze regels te volgen, zij bepaalt liever haar eigen leven. Dus er kan wel wat aan gedaan worden als moslims eindelijk evolueren naar de 21ste eeuw in plaats van ons hun middeleeuwen op te dringen, dat doen ze maar in hun eigen landen! "Ik ben naar hier gekomen om in vrijheid te leven, niet om ook onder de sharia te leven want daarom ben ik uit turkije vertrokken, anders kan ik beter teruggaan."

En wát verplicht? Géén enkele politieke leider is ook maar íets verplicht en zeker niet aan een vreemde woestijnideologie die maar één ding kan en dat is van de aarde een hél maken door alles en iedereen uit te moorden, zelfs hun eigen geloofsgenoten..dat doen ze reeds 1400 jaar in plaats van een beschaving op te bouwen. Als die moordlustige domoren ook welvaart hadden opgebouwd zoals onze voorouders na de tweede wereldoorlog ipv hun landen in een puinhoop te veranderen door elkaar af te slachten, dan moesten ze nu niet vluchten als arme kerkratten en jaloers zijn op onze welvaart. Wérken ipv te slachten, idioten of denken ze dat wij onze welvaart zomaar zonder slag of stoot zullen afgeven? Think again!!

Oma op 10-09-2018 00:25

@Ome Roennie op 14-08-2018 19:20

Als wij maar de helft te weten komen omdat het opzettelijk verzwegen wordt voor het publiek, dan kun jij misschien verslag doen als getuige die er woont?

Ome Roennie op 10-09-2018 15:15

@ Oma

Ja ik kan dat best doen.

Van het weekend een hele grote knokpartij geweest in mn dorp. 20 man op de vuist met kettingen, stukken ijzeren pijp, honkbalknuppels enz. 2 man zwaargewond in het ziekenhuis. Het ging om drugs wat ik weet. Deze mensen proberen elkaar de loef af te steken om zo haantje de voorste te zijn. Politie geweest en niemand opgepakt... Zegt genoeg. Ondertussen krijgt dit krapuul steeds meer macht en worden zelfverzekerder waardoor het probleem nog groter wordt. Moet je nagaan dat ik in een klein dorp woon ver weg van de steden (3 uur rijden van Stockholm en Göteborg). Zelfs hier begint het bepaalde vormen aan te nemen. Jammer dat het zo gaat. Niets in de krant erover trouwens...

Vandaag de uitslag gezien hier van de verkiezingen en gepraat met mijn collegas. Het is hier net zo verrot als holland en bels. Wordt een coalitie die niks voor elkaar krijgen uiteindelijk. Lövlen is zo arrogant, dat ie al zegt dat ie alles gaat doen om de zweedse PVV aan de kant te zetten en monddood te maken. Dit terwijl ze 5% meer stemmen hadden tov 4 jaar terug en bijna de grootste party zijn.

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld