Headlines















































































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Brugramp Genua: ‘Geen geld voor infrastructuur omdat NAVO miljarden extra voor defensie eist’

Italiaanse overheid wist al decennia dat Morandibrug het snel groeiende verkeer niet in zijn eentje aankon – Wel extra miljarden voor vliegtuigen en tanks: ‘NAVO vergelijkbaar met parasiet die steeds meer bloed opzuigt’

 
In 10 jaar € 300 miljard Italiaanse euro’s voor defensie, maar geen geld voor de vervanging van een stokoude cruciale brug. Afbeelding: Getty Images (2).

De ingestorte Morandi snelwegbrug in Genua (/ Genova) is mede te danken aan de extra miljardenuitgaven aan defensie die door de NAVO worden geëist, zo schrijft The Strategic Culture Foundation. In 2015 beloofden de Europese lidstaten aan toenmalig president Obama om deze uitgaven stapsgewijs te verhogen naar de NAVO norm van 2%. Vorige maand pochte secretaris-generaal Jens Stoltenberg nog dat de niet-Amerikaanse lidstaten in één jaar € 40 miljard extra aan defensie hebben uitgegeven. Mede hierdoor is er niet genoeg geld voor broodnodig onderhoud en verbetering van de infrastructuur. Zo koopt de Italiaanse regering 90 peperdure F-35’s van Amerika, terwijl met een deel van dat geld ook de al lang geplande bypass van Genova had kunnen worden gebouwd.

 

De inwoners van Europa zouden zich volgens analist Finian Cunningham moeten afvragen waarom hun regeringen tientallen miljarden extra uitgeven aan het militarisme van de NAVO, maar de infrastructuur verwaarlozen.

Tot nu toe kwamen 38 mensen om bij het gedeeltelijk instorten van de 51 jaar oude Morandi brug bij Genova, iets dat overigens al jaren werd voorspeld door automobilisten en vrachtwagenchauffeurs die er geregeld overheen moesten. De schokkende beelden van de ramp gingen de hele wereld over. De Italiaanse regering houdt de snelwegbeheerder Autostrade verantwoordelijk voor gebrekkig onderhoud. Toch had de brug twee jaar geleden nog een renovatie gehad, en werd er volgens omwonenden iedere nacht aan de brug gewerkt.

Italiaanse overheid wist al decennia van te krappe brug

De Italiaanse overheid wist al decennia dat de brug het fors gegroeide en vooral ook zwaarder geworden (vracht)verkeer niet in zijn eentje aankon. In de jaren ’90 stond er al een geplande bypass op de kaarten, met een nieuwe brug pal ten noorden van de Morandi brug. Die bypass kwam er nooit vanwege de beruchte Italiaanse bureaucratie, geldgebrek, de veel te grote macht van milieu/protestgroepen, en de jarenlange onwil van diverse kabinetten om meer geld uit te geven voor het wegennet (er bestond zelfs een wet die de aanleg van nieuwe snelwegen verbood).

Inmiddels had er dit jaar begonnen moeten zijn met de aanleg van een nog veel noordelijker gelegen bypass, die begroot is op € 4,2 miljard, wat gezien de dure nieuwe brug en lange tunnels vermoedelijk fors hoger zal uitvallen. Die bypass, de ‘Gronda di Genova’, is op zijn vroegst pas over 10 jaar klaar. Tot die tijd moet al het verkeer langs de havenstad deels via de stad en een weg met diverse kruispunten en verkeerslichten. Kortom: een recept voor jarenlange chaos (en de omweg via andere snelwegen is zo’n 100 kilometer lang).

De afgelopen jaren zijn er diverse kleinere bruggen en viaducten in Italië wegens gebrekkig onderhoud ingestort. Cunningham vindt dat het Italiaanse publiek uitleg moet eisen van de regering waarom er wel miljarden extra worden uitgegeven aan militair materieel, terwijl de infrastructuur in hun land is verouderd en in snel tempo vervalt.

Miljarden extra voor tegengaan nep ‘Russische dreiging’

Het Pentagon en de NAVO hebben een nep ‘Russische agressie’ bedacht om de lidstaten te laten beloven de defensie-uitgaven naar 2% van het BNP te verhogen, en zo het wegzuigen van miljarden euro’s uit de samenleving te rechtvaardigen. Italië geeft jaarlijks ‘slechts’ 1,15% van het BNP uit, maar dat komt wel overeen met € 28 miljard. De afgelopen 10 jaar gaf Italië bijna € 300 miljard aan leger, tanks, vliegtuigen en schepen uit, en beloofde het maar liefst 90 peperdure F-35’s van Amerika te kopen.

Tegelijkertijd moest er jarenlang bezuinigd worden op de (overigens veel te royale) sociale zekerheid, maar ook op de infrastructuur. De nieuwe regering, bestaande uit de rechts-populistische Lega en de links-populistische M5S, heeft aangegeven die bezuinigingen te willen terugdraaien, en –op kosten van de EU- weer meer geld te willen uitgeven, wat echter in strijd is met de begrotingseisen van Brussel, en de toch al torenhoge staatsschuld van het land verder zal doen oplopen.

Desondanks moeten er dus toch miljarden extra komen voor defensie, om het in realiteit niet bestaande gevaar van een ‘Russische aanval of invasie’ tegen te gaan. De Italianen kunnen hun borst dus natmaken, want het lijkt er sterk op dat het niet bij het instorten van de Morandi brug zal blijven. Overigens zijn er de afgelopen jaren al diverse viaducten en kleinere bruggen in Italië ingestort, soms met dodelijke afloop.

Ook de NAVO eist overigens dat Europa zijn infrastructuur sterker maakt, maar dat is absurd genoeg enkel met het oog op de vele zware militaire transporten die nodig zijn voor de opbouw van het nieuwe Oostfront tegen Rusland.

‘NAVO parasiet die steeds meer bloed wegzuigt’

Cunningham vergelijkt de NAVO daarom met ‘een parasiet die naar steeds meer bloed van zijn gastheer hunkert. De Europese infrastructuur is voornamelijk dankzij de economische bezuinigingen die nodig zijn voor disproportionele uitgaven aan het NAVO militarisme nu al in vervallen staat’ (overigens met uitzondering van o.a. Nederland, dat inmiddels het beste netwerk van heel Europa heeft).

‘Terwijl er een acute noodzaak is voor sociale investeringen, gehoorzamen de Europese regeringen Washington door nog meer financiële middelen te storten in het subsidiëren van het Amerikaanse militair-industriële complex. Al deze dwaze, irrationele uitgaven zouden de Europese burgers moeten beschermen tegen de Russische dreiging.’

‘Maar het is overduidelijk dat het wegzuigen van financiën door Washington en de NAVO de grootste bedreiging voor de Europeanen is, terwijl dat geld zou moeten worden uitgegeven aan veiligere wegen, bruggen en andere infrastructuur.’


Xander

(1) The Strategic Culture Foundation via Zero Hedge
(2) Afbeelding: Getty Images (vrij voor redactioneel, niet commercieel gebruik) 

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt dan verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwarte letters op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning, antisemitisme of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal, persoonlijke aanvallen of uitschelden kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.Het beheer kan er ook voor kiezen uw posting aan te passen. 
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten. Indien u zich daar niet aan houdt bent u niet meer welkom op de XN forums.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.Indien u zich daar niet aan houdt bent u niet meer welkom op de XN forums.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands.
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Inhoudelijke geloofsdiscussies op het Geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.
  16. Wees bedachtzaam en let op uw woordkeuze en formulering in uw postings, wat u op het internet plaatst blijft daar staan. Post niet onder uw eigen naam maar gebruik een nicknaam.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gesprekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof..(Geloofsforum 31) verder te praten. 

Reacties

KiteDemon op 17-08-2018 15:16

Lekker makkelijk de schuld bij de NAVO neerleggen terwijl die maar 2% eist van het BNP

Ik denk de de kosten voor ontwikkelingshulp hoger zijn. DUS daar ligt de schuldige. Eerst de ontwikkelingshulp naar 0% en dan pas over die defensie zaniken.

Bundy op 17-08-2018 15:38

Volgens mij was die Morandi-brug na het heel goed bekijken van de foto's na de instorting , al van inferieure kwaliteit toen hij 51 jaar geleden gebouwd werd .            Het komt ook echt niet uitsluitend door het feit dat Italië door de Navo wordt opgelicht .

De Miljoenen welvaartsvluchtelingen die zij verplicht van de E.U . moeten opnemen zullen hier een even grote rol in spelen .     Met zoveel inproductieven wordt het instorten van een brug net als in Amerika de gewoonste zaak van de wereld .

In de V.S wordt er na het instorten van wat dan ook , gewoon een wegafsluiting neergezet .   In "Het Visioen " van Ken Peters stond o.a  dat alle landen zullen eindigen als Derde Wereld-landen ..

toon op 17-08-2018 15:39

waar is al het militairgoed voor nodig 2 of 3 van die moeder of vader bommen en het spel is over en uit

Hoeder op 17-08-2018 17:00

Wat een onzinredenering.

Probleem is dat overheden nooit bezuinigen en alleen maar meer inkomsten willen.

Doordenker op 17-08-2018 18:42

De uitgaven voor de NAVO zijn peanuts in vergelijking met de kost van opvang van 'vluchtelingen en immigranten uit derde wereld landen, die er voor zal zorgen dat de Westerse welvaartstaten economisch uiteindelijk volledig in mekaar zullen stuiken.

Ook in België liggen vele wegen en bruggen er erbarmelijk bij en is er ook voor niets anders nog geld (lage pensioenen, vierkant draaiende justitie, politieagenten die zelfs hun eigen wc papier moeten meebrengen, enz. ) En dit ondanks het feit dat de belastingen in België bij de hoogste ter wereld zitten. Dit sluit duidelijk aan bij de MIT voorspelling waarover XanderNieuws het in een vorig artikel had.

Tom Hendrix op 17-08-2018 19:04

@Doordenker: 18.42. uur. Dat heeft U goed gezien. De massa-immigratie zal ons Europeanen aan "de bedelstaf", brengen.

ohje op 17-08-2018 19:40

Heeftde IS de aanslag nog niet opgeeist.

Jean op 17-08-2018 19:57

Dat de NAVO kapitalen kost is een feit maar de echte problemen de echte drama's en de miljarden verkwistingen vinden plaats onder die toestroom/import van die massa gewelddadige barbaren, dat moeten we stoppen en terug afbouwen door ze terug te sturen zo niet is Europa en Amerika hopeloos verloren.

Multicultie heeft nooit gewerkt en zal ook nooit werken, alle oorlogen vinden hun bron in toestroom van vreemdelingen. Wij moeten investeren in welvaart in Afrika w.w.z. geen geld geven maar leer- en werkkrachten zodat die vreemdelingen ontwikkeld worden in hun eigen land zodat ze kunnen werken in hun eigen land.

Ernie op 17-08-2018 20:25

Wij in het westen zijn zo bang dat andere mogen heden dat ze het westen over zal nemen, aleen begrijp ik niet waarom, omdat de rijke elite alles al bezitten in het westen en dat wij arme burgers niks te verliezen hebben in het westen en het westen in staat van instorten staat of in ontbinding van al het geleede geld. Dat we miljarden euro's steken in de NAVO om dat te vookomen dat amdere het oven nemen, want stel je voor dat we het beter zouden krijgen als slaven van de rijke elite die nu de regels bepalen van dw banken en het geld. Kijk, wij betalen ons scheel aan de NAVO om uitgebuit te worden door westersche miljarders,  wij betalen om dat de rijke uit het westen hun miljarden kunnen behouden en kunnen leven als goden in het westen. Dus wij zijn slaven van de westersche miljarders en wij burgers betalen ons scheel zodat de rijke niks hoeven te betalen aan de NAVO terwijl zij alles kunnen verliezen en wij niet, omdat wij niks bezitten. Maar wij zijn er om het geld van de rijke ter aarde te verdedigen, want wij als slaven betalen voor de blijonairs uit het westen de NAVO. Dus laat die gene maar betalen die het meeste heeft te verliezen en dat geld ook voor de waterheuishouding en dijken in Nederland. Want als NL overstroomt pak ik mij spullen bij elkaar die ik nog heb en vertrek naar hoge gelegen gebieden, maar de rijke kunnen al hun winkels centrums, kantoern en huizen in alle staden niet meenemen dus zij zijn de grootste verliezers en niet wij, maar wij betalen wel voor hun rijkdom te beschermen en daar moeten we mee stoppen. 

Gandalf op 17-08-2018 20:44

Heeft niets met de NAVO of i.d. te maken... De boosdoener is de privatisering, in dit geval wordt deze brug onderhouden door "Autostrade per l'Italia" welke eigendom is van de steenrijke familie Benetton. Yep, dezelfde van de "merkkleding". Deze kliek slurpt miljarden per jaar van de belastingbetaler op en basta! Heb ik lekker binnen... Pffff... In Nederland zie je hetzelfde gebeuren t.a.v. de gezondheids-, jongeren- en ouderenzorg. Schande. Maar ja.. Waar gaan in Nederland naar toe? Ik weet het niet maar vrees het ergste en de grote boosdoener is de EU met zijn/haar dictatoriale onhebbelijkheden. U zijt gewaarschuwd...

lies op 17-08-2018 20:56

Wat een onzin verhaal .Het is het ziekelijke gevolg van de markt .Het belang van de nooit genoeg hebbende aandeelhouders .

Cefas op 17-08-2018 21:24

Geld kan maar 1 keer uitgegeven worden, ook belastinggeld. Alleen wordt dat geld voortdurend aan verkeerde projekten en bodemloze putten uitgegeven. Bijvoorbeeld de asielindustrie of mijnen opruimen in Afghanistan. Enfin, de belasting gaat weer omhoog van 6 naar 9% om die uitgave-blunders van de overheid te bekostigen. De overheid strooit, als Sinterklaas, rond met kadootjes en jan met de pet maar betalen voor de schatkist. Veel beloven, weinig geven, doet de gek in vreugde leven zei mijn schoonvader eens. Hoe waar. Hoe lang nog, houden we onszelf voor de gek en laten we ons gek maken met al die mooie praatjes, die enkel leugen en bedrog zijn.

Sharkey op 17-08-2018 21:53

Dit verhaal vind ik echt ongeloofwaardig omdat het instorten van deze brug echt niets met navo uitgaven te maken heeft. De brug was slecht ontworpen en daartegen is goed onerhoud zelfs niet genoeg. Dat heet in Engels; Born bad.

Tycho op 17-08-2018 22:54

Op die manier vermoord de NAVO haar eigen burgers wel; Op deze manier hebben we geen vijanden nodig of het moet zijn om de Amerikaanse wapenindustrie in stand te houden. Wat de opgedrongenen betreft: "Wat tijd en afkomst heeft gescheiden zal men niet trachten samen te brengen." Zeg dat maar effe Tegen Coudenhove kalergi. 

Tycho op 17-08-2018 23:13

Het geld is niet voor defensie van NATO maar offensie. Met name Rusland.

Cefas op 17-08-2018 23:58

Effe wat anders. Heb je de reclame al gezien van de Plus-markt. Een schoolvoorbeeld van de politiek-correcte reclame voor de zogenaamde zegeningen van de multi-culti en moslim samenleving. Zeer manipulatief. Ik koop dus never nooit meer iets in die supermarkt.

Jo op 18-08-2018 00:06

Jack Ma van Alibaba zei in 2007: 'In de afgelopen 30 jaar voerde Amerika 13 oorlogen wat Amerika 14.2 trillion dollar aan belastinggeld heeft gekost'.

Hij stelt de vraag:'Wat als Amerika een gedeelte daarvan aan de infrastructuur had besteed, aan de gewone man' ?

Ook ging en gaat het geld naar Walstreet (orginele Nederlandse naam Walstraat) en werd en wordt niet gebruikt voor het Amerikaanse volk en dat heeft Amerika tijdens de financiële crisis in 2008 19.2 trillion dollars gekost en wereldwijd 34 miljoen banen !

NB. Het Amerikaans/Engelse trillion wordt in Nederland en alle andere Europese landen een biljoen genoemd = een miljoen maal een miljoen = 1012.

Het hele interview met Jack Ma kunt u zien en horen op https://www.youtube.com/watch?v=R6Ne3l9t_O

Realist op 18-08-2018 08:12

In Libie is men bezorder over de veiligheid van bruggen en werd Morandibrug daar vorig jaar tijdelijk gesloten voor verkeer:

https://www.libyaobserver.ly/inbrief/authorities-east-libya-close-wadi-el-kuf-bridge-safety-reasons

Streeview beelden van de brug in Genua laat geen zichtbare problemen met de brug zien:

https://goo.gl/maps/3n2X96bKwFq

Jean op 18-08-2018 09:57

Cefas, ik ben een trouwe kijker van "de slimste mens" maar gisteren hebben ze de deur dicht gedaan, er zat een mosseldoos ingewikkeld in vodden met een grote bek, gevolg: snel weggezapt, maandag zal ik kijken of ze nog aanwezig is en zoja wordt weggezapt.

Oma op 18-08-2018 10:40

Het is de bedoeling van navo/vs/eu om van europa economisch een kerkhof te maken door de lidstaten leeg te zuigen, om genocide te plegen op de europeaan door vermeende moslimvluchtelingen. Nergens wordt ons belastinggeld, waar we hard voor werken, aangewend voor het algemeen welzijn van de bevolking maar misbruikt voor politieke machtsspelletjes. Eerst wordt ons leger afgebouwd, de dienstplicht afgeschaft om nu extra belastinggeld te moeten bijdragen aan navo om ons te beschermen tegen een niet-bestaande dreiging van rusland? Bedoeling: één europees (en dan wereld-)leger waarover geen enkele 'soevereine' lidstaat nog zeggenschap heeft....

Het is goedkoop en gemakkelijk om nu de instorting van de brug in Genua alleen te wijten aan de verhoogde bijdrage aan navo om uitgelokte oorlogen van de oorlogszuchtige vs mee te financieren terwijl het de plicht was/is van de regering van het soevereine Italië om eerst voor eigen land en bevolking te zorgen. Echter, door corruptie vd overheid en de groeiende hebzucht van aandeelhouders en bedrijven zoals benetton wordt het belastinggeld van de burgers verspilt en verdeelt onder de corrupte rijken terwijl de infrastructuur instort door goedkope materialen en oplapwerk. Zowel navo/eu als de vorige regeringen van Italië zijn hier de schuldigen voor deze slachtoffers, door hun hebzucht en diefstal van het gewone volk.

In welk democratisch, westers/europees land zorgt de vétbetaalde (r)overheid nog voor haar eigen bevolking door hun belastinggeld te gebruiken voor het algemeen welzijn? 

Oma op 18-08-2018 10:56

@Cefas: steeds meer sluipt islam in reclames, kopvodden bij bijv reclame voor vicks, zwarte kleuters voor pampers etc..dat is een kwestie van islam/multikul toch sociaal aanvaardbaar te maken, ons te hersenspoelen zodat wij er gewend aan geraken en te slijmen bij moslims. Ik boycot ook al deze produkten en winkels zoals lidl met halal rommel.....als consumenten weigeren deze produkten voor die reden te kopen en bedrijven verlies gaan maken dan zullen ze wel moeten bijdraaien want zij zijn afhankelijk van hun inkomsten door de meerderheid van de consumenten en die zijn geen moslim. Overigens: moslims kopen zélden in 'onze' winkels, zij kopen enkel bij hun eigen moslimhandelaars want zij gunnen de ongelovige bedrijven hun klandizie niet.

willy op 18-08-2018 11:14

En ook omdat Italie door immigratie aan te rand van de afgrond staat !! Shalom

Scevean op 18-08-2018 12:29

Volgens mij is de brug en wegen in eigendom van een bedrijf die tol heft, en 30 % eigendom van beneton.

Tom Hendrix op 18-08-2018 16:04

@Oma: 10.56. uur. Alles met de steun van socialisten, sociaal-democraten, links-liberalen, liberalen en christendemocraten. En de domme massa blijft daar maar op stemmen.

Ernie van de Wal op 18-08-2018 22:34

De autostrada worden uitgebaat door particuliere partijen. Die heffen tol en worden verondersteld om daarvan ook het onderhoud aan de wegen behoorlijk uit te voeren. Daar hebben de Italiaanse overheid, de NAVO en Pipo de Clown niets mee te maken.

 

Ernie: u moet het wel in de gehele context lezen: Zo koopt de Italiaanse regering 90 peperdure F-35’s van Amerika, terwijl met een deel van dat geld ook de al lang geplande bypass van Genova had kunnen worden gebouwd.

Die geplande bypass van Genova, was juist om het intensieve verkeer op de snelweg brug te ontlasten. Mod.

 

Overigens zijn in (west)Duitsland ook nogal wat infrastructurele werken erg gammel. Dat is wel overheidswerk, maar die situatie heeft meer te maken met de extreem dure opbouw van Oost Duitsland, dan met de NAVO.

 

In Nederland zijn ook wat bruggen, die zogezegd niet topfit zijn. Aan de NAVO kan het niet liggen, want Nederland investeert erg weinig in defensie.

Oma op 19-08-2018 00:27

@Tom: de massa wordt telkens misleid met leugens, bedrog en propaganda. Intussen is in belziek het politieke systeem al zover corrupt en verziekt dat door coalities te vormen (en allerlei kunstgrepen, grendeltacktieken) telkens dezelfde partijen aan de macht blijven, ook als ze klop krijgen bij de verkiezingen. Verkiezingen zijn dus nutteloos geworden en zelfs al zou het volk één partij de meerderheid geven, dan zullen de huidige graaiers 'ondemocratisch' schreeuwen en veinzen dat het een slechte zaak zou zijn voor de bevolking om de macht bij 1 partij te leggen want dat zou dictatuur heten. Zelfs toen VB meer dan een miljoen kiezers achter zich had, werden ze uitgesloten van deelname.

Het is zovér gekomen dat politieke partijen zelfs het gore lef hebben om in de media op voorhand te komen verkondigen met welke partij ze weígeren samen te werken! Dat bepaalt de kiezer, níet de politieke partijen, zij hebben maar samen te werken met de partijen waar de kiezer voor stemt! Maar in NL van hetzelfde: wilders was bij de verkiezingen óók de 2 de grootste partij en mocht ook niet deelnemen aan de regering: dát is een slag in het gezicht van de kiezers, van het volk. Het betekent dat de politieke partijen het volk minacht en geen rekening wil houden met de wil van het volk, zowel in B als in NL.

@Ernie van de Wal: dat privé bedrijven tol heffen en dus verantwoordelijk zijn voor het onderhoud is juist (áls dit tenminste in de concessie/contract is vastgelegd en mogelijk is de overheid ook partner?) maar de overheid heeft nog altijd de plícht om te controleren of die bedrijven ook hun verantwoordelijkheden nemen aangezien het een openbare dienst aan de bevolking betreft en daar is dan weer geld voor nodig dat eu en navo in steeds stijgende lijn komen stelen.

Tom Hendrix op 19-08-2018 07:35

@Oma: 00.27. uur. Dank voor uw reactie, Oma.

Econoom op 19-08-2018 16:32

Wat is er mis met het feit  dat een partij voor de verkiezingen aangeeft mett wie ze wel en niet willen samenwerken? Dat schept alleen maar duidelijkheid en vormt voor de kiezer een zekere garantie dat partijen hun principes niet helemaal zullen verkwanselen. Overigens met de PVV valt niet samen te werken. Dat heeft het eerste kabinet Rutte laten zien.

Oma op 19-08-2018 19:07

@econoom: duidelijkheid, garantie? Al ooit één partij geweten die haar verkiezingsbeloften of zelfs partijprogramma/'principes' (?!) trouw bleef en streefde naar uitvoering van wat ze de bevolking op de mouw spelde om maar aan de graaiende macht te geraken? Dus néé: de kiezer bepaalt met wie ze zúllen samenwerken en bij onoverkomelijke onenigheid door tegengestelde standpunten hebben ze de plícht om via bindende referenda de bevolking te laten beslissen, zó zou dat moeten gaan in een democratie!

Samen-werken kent de politiek niet, enkel eigenbelang tegen het algemeen belang en de wil van de bevolking in. Indien echt het algemeen belang vd bevolking prioritair zou zijn, dan zou samenwerken, besturen en problemen oplossen een fluitje van een cent zijn, zelfs voor partijen die lijnrecht tegenover elkaar staan!

Agenda 21 op 19-08-2018 20:25

Wat te denken van de afdrachten aan de EU en de kosten van het rondpompen van dat geld?

Waarschijnlijk wordt ook dat aangestuurd vanuit de Deep Statein de USA.

De vraag is of Europa tijdens de Tweede Wereldoorlog simpelweg een andere bezetter heeft gekregen?

Niet dat de USA slecht is,maar de vraag is gerechtvaardigd, objectief bezien.

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld
Laatste Reacties

Rubrieken
Site Info
Email adres Administrator:
xandernieuws@gmail.com
 
Email adres Moderator:
modxnieuws@gmail.com
 
Overnemen eigen artikelen (in blauw en rood onder Headlines) alleen met toestemming.

Reacties, tips en opmerkingen worden erg gewaardeerd en altijd gelezen, maar vanwege het zeer grote aantal ben ik helaas niet in staat om (tijdig) op alle emails te reageren. Graag hiervoor uw begrip!

Privacy Bescherming:
 
Indien u Xandernieuws, dat bij Mijndomein is ondergebracht, leest en reageert op de Xandernieuws forums, doet u dat vrijwillig en is uw IP adres en emailadres- indien u dat vermeldt - bekend en wordt opgeslagen. Ook uw (nick) naam waaronder u post wordt opgeslagen. Xandernieuws zal uw gegevens nooit aan derden doorgeven. Indien u zich opgeeft voor het ontvangen van de nieuwe artikelen per email, zal Xandernieuws ook die gegevens nooit aan derden geven. We houden uw gegevens privé, tenzij de wet of rechterlijke macht ons dwingt uw gegevens aan hen te verstrekken. Datalekken in het systeem vallen onder de verantwoordelijkheid van Mijn Domein.



Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl