Headlines














































































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Dit jaar al duizenden vermoord: Wereld negeert islamitische genocide op christenen in Nigeria

Gevolg van vals evangelie: Nigeriaanse christenen ook door Westerse geloofsgenoten in de steek gelaten

 
Christenen protesteren (tot nu toe vergeefs) met foto’s van honderden door moslims afgeslachte gelovigen tegen de genocide in hun land. (Afbeelding: Getty Images (2)).

De overwegend uit moslims bestaande Rohingya, die de afgelopen jaren worden verdreven uit Myanmar (Birma) en naar schatting enkele duizenden doden te betreuren hebben, halen steeds weer de voorpagina’s van het Westerse nieuws. De aan de gang zijnde genocide in Nigeria, waar alleen al dit jaar meer dan 6000 christenen werden vermoord, wordt echter door vrijwel iedereen genegeerd. Reden: hier zijn moslims de daders, en dat is in het zichzelf islamiserende Europa niet politiek correct.

 

Moslims vielen vorige week opnieuw diverse Nigeriaanse kerken aan, en slachtten daarbij op vaak wrede wijze 238 christenen af. Het totaal aantal omgebrachte christenen in 2018 steeg daarmee tot boven de 6000. Was het andersom geweest, hadden politiek Den Haag, de NOS, NU, de Volkskrant etc.. er ongetwijfeld met grote koppen aandacht aan besteed.

‘Het lijdt geen twijfel dat het enige doel van deze aanvallen gericht is op etnische zuiveringen, inbeslagname van grondgebied, en het met geweld verdrijven van inheemse christenen uit hun voorouderlijke thuisland,’ zo verklaarde de Christian Association of Nigeria (CAN). ‘De meeste slachtoffers zijn kinderen, vrouwen en bejaarden... Wat er in Nigeria gebeurt, is pure genocide, en moet onmiddellijk worden gestopt.’

Veel christenen worden met machetes doodgestoken of onthoofd. Anderen worden levend verbrand (al dan niet in opgesloten huizen en kerken), en vrouwen en meisjes worden heel vaak aangerand en verkracht voordat ze worden vermoord.

Woeste jihad en genocide door moslims wordt gebagatelliseerd

Net als de Nigeriaanse regering doen de VS en Europa alsof deze woeste islamitische jihad een interne strijd is tussen de rijkeren (schijnbaar altijd christenen) en de armeren (schijnbaar altijd moslims). Zo verklaarde oud president Bill Clinton in 2012 dat ‘ongelijkheid’ en ‘armoede’ de reden ‘van deze toestand’ is (waarbij ‘deze toestand’ een opzettelijke bagatellisering van de islamitische genocide op christenen was). Zelfs na bomaanslagen op kerken wordt in het Westen steevast beweerd dat het ‘niet om een religieuze oorlog’ gaat.

De CAN zegt dat er niets klopt van deze voorstelling van zaken. Moslims die christenen hebben vermoord, worden vrijwel altijd ongemoeid gelaten door de regering. ‘En hoe kan het een strijd zijn als enkel één groep (moslims) doorgaat met het aanvallen, vermoorden, verminken en vernietigen, en de andere groep (christenen) steeds wordt vermoord, verminkt, en wier kerken worden vernietigd? Hoe kan dit een strijd zijn als boeren in hun eigen dorpen en gemeenschappen moeten vluchten voor hun leven?’

Het Ouderlingenforum van de CAN waarschuwde in mei de Britse Hoge Commissie dat moslims in Nigeria een totale jihad voeren, en de democratie willen vervangen door de onderdrukkende, discriminerende Sharia – het algemene, door Allah en Mohammed verplichte doel van alle moslims wereldwijd.

De internationale gemeenschap onderneemt echter nauwelijks iets om de genocide in Nigeria een halt toe te roepen. ‘Dit is niet verwonderlijk, want ze willen zelfs de oorzaak niet erkennen, namelijk de intolerante ideologie van de jihad,’ schrijft Raymond Ibrahim, auteur van onder meer ‘Opnieuw Gekruisigd: De nieuwe oorlog van islam tegen christenen’. Het is daarom vrijwel zeker dat er nog vele duizenden christenen zullen worden afgeslacht, voordat er mogelijk serieuze aandacht voor komt. (1)

Nigeriaanse christenen door Westerse geloofsgenoten in de steek gelaten

Een andere, niet door Ibrahim genoemde reden is de gelatenheid van het overgrote deel van het Westerse christendom. Dit komt vooral voort uit een vals evangelie, gebaseerd op de in vrijwel alle kerken doordrenkte theologie dat God ‘altijd voor je zorgt en je beschermt voor onheil’, soms zelfs in die zin dat Hij je helpt met boodschappen doen, een parkeerplekje krijgen, zorgt voor goed weer als je een tuinfeestje hebt, et cetera. Kortom: God als dagelijkse hulpje die je leven in zo goed mogelijk banen leidt, als je maar ‘naar Hem luistert’.

Dat over de hele wereld inmiddels miljoenen christenen de gruwelijkste vervolgingen meemaken en alles kwijtraken wat hen lief is, past niet in hun beeld van zo’n soort persoonlijke levensassistent in de hemel, en dus doet men gewoon alsof het allemaal zo erg niet is, of zelfs alsof het niet bestaat. De christenen in Nigeria worden dus feitelijk ook door hun Westerse geloofsgenoten, die het sowieso vele malen beter hebben getroffen, in de steek gelaten. Maar misschien hadden ze gewoon meer geloof en vertrouwen moeten hebben, en het liefst ook nog hun tienden moeten geven, dan was hen dit vast niet overkomen?

 

Xander

(1) Gatestone Institute
(2) Afbeelding: Getty Images (vrij voor redactioneel, niet commercieel gebruik)

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt dan verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwarte letters op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning, antisemitisme of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal, persoonlijke aanvallen of uitschelden kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.Het beheer kan er ook voor kiezen uw posting aan te passen. 
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten. Indien u zich daar niet aan houdt bent u niet meer welkom op de XN forums.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.Indien u zich daar niet aan houdt bent u niet meer welkom op de XN forums.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands.
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het Geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.
  16. Wees bedachtzaam en let op uw woordkeuze en formulering in uw postings, wat u op het internet plaatst blijft daar staan. Post niet onder uw eigen naam maar gebruik een nicknaam.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gesprekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof..(Geloofsforum 31) verder te praten.

Reacties

Tom Hendrix op 08-07-2018 13:58

Artikel is 100% naar waarheid. In het blad van "Open Doors", staat eenzelfde artikel. Het is diep droevig, dat onze o zo fijne politici, en vele kerkleiders hier geen Woord aan besteden. Het is om te janken.

White Lion op 08-07-2018 14:11

Steengoed artikel, vooral het laatste, zo onzettend waar...... Complimenten Xander!

willy . op 08-07-2018 14:18

Christenen zijn de meest vervolgde groep in de wereld,maar nu wil ik wel eens even kritisch zijn de katholieken, of protestantse gelovigen in het Nigeria zijn wel de meest lauwe christenen van het continent vermits te terreurgroep' Boko - Haram' er steeds in slaagt meestal christenmeisjes te ontvoeren en te verkopen als seksslaven zonder dat je er bij de christenen iets van merkt! Ze worden zeker niet in te steek gelaten, een katholieke bisschop in het land kreeg een visioen van Jezus waarin deze hem een kruis overhandigde waardoor hij door gebed te terreugroep kon overwinnen, ik heb er persoonlijk weinig van gemerkt! Het is vooral de politiek die Nigeria in de steek laat en ook de corruptie mag men daar niet ondrschatten dus meer bidden voor dat land is broodnodig , goed artikel!

Gerard op 08-07-2018 14:32

En zo hoor je ook helemaal niets over de moedwillig door vliegers aangestoken branden in Israël, een orlogsdaad door door palestijns knorrent en schreeuwend gedierte waartegen door de regering véél te zwak (laf) wordt opgetreden. Lees www.israeltoday.nl

gerard op 08-07-2018 15:39

het gedeelte onder de laatste kop is helaas waarheid. Maar vermoedelijk is dat meer in Evangelische kringen dan in Reformatorische kringen. Maar ook deze laatsten hebben hun stoornissen waartegen geen Bijbel opgewassen is. 😢

Jozien op 08-07-2018 15:41

Het is verschrikkelijk wat er met onze broeders en zusters gebeurt! Het is goed dat we d.m.v. zo’n artikel daarop gewezen worden; daarvoor mijn dank. God geeft ons de opdracht om voor hen te bidden en daar schiet menig Christen ernstig te kort in!

Maar Xander, waar komt deze bitterheid vandaan: ’Dit komt vooral voort uit een vals evangelie, gebaseerd op de in vrijwel alle kerken doordrenkte theologie dat God ‘altijd voor je zorgt en je beschermt voor onheil’, soms zelfs in die zin dat Hij je helpt met boodschappen doen, een parkeerplekje krijgen, zorgt voor goed weer als je een tuinfeestje hebt, et cetera. Kortom: God als dagelijkse hulpje die je leven in zo goed mogelijk banen leidt, als je maar ‘naar Hem luistert’.’

Xander, Xander, in welke groepering ben je beland? Wat is er met je ooit zo zuivere kijk gebeurd? Waarom vind je het nodig zo te snauwen en te sneren naar mensen die, ook in mijn ogen, niet de zuivere religie aanhangen? Waarom suggereer je dat bijna alle kerken deze religie prediken? Weest niet verbitterd, maar laat God je bitterheid genezen! Uit alles blijkt dat je ernstig teleurgesteld bent geworden. Dat betreur ik zeer. Xander, je hebt God nodig om de wortel van bitterheid en teleurstelling weg te nemen en tot vergeving te komen. Alleen vanuit die houding kun je medelijden hebben met mensen die op bovenstaande manier geloven en tenslotte voor hen bidden dat ze tot de waarheid komen. 

Ik wil je laten weten dat ik op dit moment voor jou bidt! Voor vrede in je hart. Ik wens je van harte Shalom!

Dion op 08-07-2018 17:29

er word echt wel gebeden voor hen,  alleen niet door iedereen aan mas 

Gerard op 08-07-2018 17:52

@ Jozien op 08-07-2018 15:41. Jozien, ik vermoed dat je iets omschrijft wat ik ook wel eens denk, maar waar toch wèl veel waarheid (zoals Xander omschrijft) in is. Ik heb binnen evangelische kringen dingen gehoord, wat schandelijke God-beledigende beweringen ("wonderen") onder het mom van een zichzelf verheerlijkend 'waar' geloof waren. Nu zou ik uit zo'n dienst weglopen of er meteen tegen in gaan. We moeten Xander en medewerkers blijven waarderen voor al het werk dat zij doen, maar dat doe jij ook zoals ik lees. Alle waardering voor óók jouw laatste regel. Hartelijke groet van Gerard.

Perry op 08-07-2018 18:35

Dit staat ons hier in Europa ook te wachten als we niet snel ingrijpen. En als het dan zo ver is kun je bidden tot je een ons weegt, het zal helemaal niks helpen, God helpt alleen diegene die zich zelf helpt, maar ja, dan heb je het natuurlijk zelf gedaan en niet god. Dat islamitisch kamelen volk is zo afgunstig als de pest en kunnen het schijnbaar niet verkroppen dat andere het beter hebben dan hun, daarom zijn ze overal bezig mensen die het wel netjes geregeld hebben het leven zuur te maken. En hier in het westen staan ze erbij en kijken er naar en doen niks. Vraag mij echt af wat er nog allemaal moet gebeuren voordat de ogen open gaan en er eindelijk eens met harde hand ingegrepen gaat worden.

Kees op 08-07-2018 18:46

Willy,

Wie denkt u wel die u bent, die wel even uitmaakt dat het lauwe christenen zijn?

Is het aan u om te oordelen?

Ga uw mond spoelen en zich volop schamen!

Jo op 08-07-2018 19:03

Sinds er een islamiet president is, is het hek van de dam !!!

Christenen doden is volgens de islam, en hun boeken, de koran, de hadith en sharia, geen moord, en daarom worden ze er volgens de islamitisch wet, de sahria, nooit voor veroordeeld, maar ... als een islamiet wordt gedood is het moord,en dan moet de dader hangen !!!

In bijvoorbeeld Egypte worden islamieten soms zogenaamd veroordeeld als ze een koptische christen hebben vermoord, maar mogen de rechtbank via de achterdeur weer verlaten.

Pieter op 08-07-2018 19:27

God, allah. Etc..etc... ze bestaan slimpelweg uit een oeroude drang om dat wat men niet kon verklaren aan toe te bedelen.

Verbied alle **hterlijke en achterhaalde religies.  Geen reliegie geen problemen. 

We leven in een moderne tijd waarin we inmiddels voor alles een deugdelijke verklaring kunnen vinden. Toch voeren we oorlogen op basis van wat men gelooft. Hoe dom, hoe achterhaald is dat?  Precies!

Jo op 08-07-2018 19:46

Jozien, de Heer zegt dat je Hem alles mag vragen en Hij zal 't ook doen als het ligt in de lijn van Zijn Wil, en Hij zal heus niet kwaad worden als je Hem vraagt om bij boodschappen te helpen, maar juist blij zijn omdat je laat blijken hem in alles te vertrouwen.

En je weet toch Jozien, God kan alles !!!

De Here Jezus had een ezel nodig waarop Hij kon zitten en zo Jerusalem binnenrijden, en op zijn bevel gingen zijn discipelen naar een eigenaar van een ezel, en zeiden de Here heeft het nodig, en de eigenaar stemde toe.

En over christenvervolging gesproken, Christus zelf ik ook vervolgd en vermoord !!!

De Here Jezus belooft zijn volgelingen geen gezapig leventje !!!

We hebben elke dag te maken met de duivel, ik ook, die te keer gaat als een briezende leeuw, zoekende wie hij kan verslinden !

En de eersten die daarvoor in aanmerking komen zijn christenen, want die kan hij niet meetrekken de hel in, want zij behoren tot de Here Jezus, en ... als het goed is, evangeliseren zij, en komen mensen tot de Heer, en komen niet in de hel, en dát wil de duivel met alle geweld voorkomen door islamieten te inspireren om christenen te vermoorden !

Simpel zat, daar hoef je geen theologie voor gestudeerd te hebben !

steady op 08-07-2018 19:48

Strange

Nu reeds verschillende weken "Geen" chemtrails boven belgie.

help wat moeten wij nu doen met zo n blauwe hemel.

Als het koud was werd de warmte van de zon op afstand gehouden met hun "gordijn"

Nu het te warm is in europa "geen" gordijn meer en maar bakken he (wij de meeeeters)

To be or not to be

Ik ben heeft gezegd

Shalom

grote henk op 08-07-2018 19:54

In 1940 zei Churchill in een speech het volgende; Bijna iedereen blijft doorgaan met het voederen van de krokodil in de hoop dat hij als laatste gegeten wordt. 

dat zou ook voor deze tijd kunnen gelden.

 

Jo op 08-07-2018 19:54

Zou u de 'z' van briezende leeuw voor mij willen veranderen in een 's' !

Pier op 08-07-2018 20:04

Pieter, hoe dom, hoe achterhaald is jouw mening over geloof! Deugdelijke verklaring? Voor het groeien van een grasspriet? Voor het geniale ontwerp van de sprinkhaan die erop zit? Oh ja, natuurlijk. Geëvolueerd! De vlinder die erboven vliegt en honing zuigt uit de bloem, die jij kunt zien en ruiken.... oh ja natuurlijk. Ontstaan uit het niets dat ontplofte en toen de aarde voortbracht en de stenen op die aarde brachten daarna jou voort. Hoe **hterlijk moet je zijn om dat te geloven? Is bij jou de evolutie van de hersenen blijven steken bij de borstelworm? Kom op man, kijk om je heen! Laat je toch niks wijsmaken!

Maatwerk op 08-07-2018 20:41

Beste Jozien Misschien is Xander door de propaganda heen gaan kijken en is in gaan zien wat een gevaarlijke situatie er aan het ontstaan is. Misschien klinkt het verbitterd, maar Xander is ons aan het waarschuwen. Je hebt gelijk in het feit dat dit niet de schuld van alle Moslims is, maar van Dhr Soros en zijn meesters die veel van deze problemen veroorzaken. Het is niet voor niets dat Dhr Soros de campagnes van Obama en Hillary betaald heeft, maar ook veel EUSSR leden betaald via Open Society. Groeten van Maatwerk

Jozien op 08-07-2018 23:22

Beste allen,

Vooropgesteld: ik waardeer het werk van Xander en zijn team zeer. Niet voor niets lees ik al jaren deze site! Ik wil daarom ook zeker waardering uitspreken voor alles wat er op deze site aan de kaak gesteld wordt.

@ Gerard: dank voor je woorden van herkenning.

Ook ik zie de gevaarlijke ontwikkeling in bepaalde kringen en het geloof in een eindeloos / grenzeloos welvaarts evangelie. Dat is niet wat mijn Bijbel me leert. Ik weet, zoals Jo schreef, dat God alles kan en betrokken wil zijn bij alles in ons leven, maar ik weet ook dat God ons niet op onze wenken bedient als we Hem om rijkdom, gezondheid enz. bidden en zoals sommige kerken ons leren. Soms heeft Hij andere plannen met ons leven. Ik weet dat uit ervaring... En het is een zegen als we ons door genade neer leggen bij de weg die Hij met ons gaat.

Wat me echter pijnlijk trof in bovenstaand artikel is de generalisatie en de teleurstelling in kerken die ik daarin proefde. Alsof ongeveer alle huidige kerken op dit ogenblik het welvaarts evangelie leren. Ik dank God dat er nog kerken zijn waar het evangelie nog wel gepredikt wordt zoals God dat bedoeld heeft. En geen enkele kerk is volmaakt, we leven in een gebroken wereld, maar er zijn er nog die streven naar het prediken van een zuiver evangelie  

@ Maatwerk, ik snap niet helemaal wat je bedoelt met het hele Soros / Obama / Clinton verhaal..... Daar heb ik het niet over gehad en dat is een totaal andere discussie.

Tenslotte dit: laten we elkaar biddend dragen! Alleen in gebed zullen we elkaar vinden voor Gods troon.

 

Beste Jozien, u heeft recht op uw eigen mening en die vrijheid heeft u hier en staat geheel los van uw waardering voor de artikelen van XN. U hoeft het niet eens te zijn met de persoonlijke visie ten aanzien van het geloof en Godsbeleving van XN. Zie het als een eigen ervaring die nooit maatgevend voor een ander kan en mag zijn. Mvg. Mod.

Cefas op 09-07-2018 00:21

Uitzonderingen daargelaten, het westers christendom verkeert in het algemeen in een lauwe situatie, dat verklaart de lauwe of niet-reactie van de westerse christenen t.a.v. de genocide in Nigeria.  Lauwheid van het christendom is een teken van de eindtijd. 

Bundy op 09-07-2018 00:24

@steady op 08-07-2018 19:48

Klopt , ook boven Z.W. Nederland heb ik al ongeveer twee maanden géen chemtrails meer gezien .   

Oma op 09-07-2018 00:40

"moslims die christenen hebben vermoord, worden vrijwel altijd ongemoeid gelaten door de regering"....zien jullie de gelijkenis met onze huidige, europese  maatschappijen waar elke misdaad, begaan door asielzoekers/illegalen of migranten met moslimachtergrond onbestraft blijft en ze zelfs gepamperd worden door zowel de politiek als justitie?

Zelfs terroristen...vorige week een iraans koppel betrapt met explosieven en ontstekers in hún auto om de bomauto tot ontploffing te brengen op een samenkomst in Parijs van organisaties die oppositie voeren tegen het islamitisch regime van iran - de beroepsleugenaar van deze terroristen, zonder twijfel betaald door de Bélgische belastingbetaler, had het léf te beweren dat zijn cliënt geen weet had van de explosieven in zíjn auto!

Wedden dat het vervolg over deze mislukte aanslag verzwegen zal worden en in stilte begraven want deze terroristen zullen vrijuit gaan, zoals élke moslimcrimineel. Bekend maken dat christenen worden uitgemoord door moslims is politiek niet correct en moet verzwegen worden, het brede publiek mag dat niet weten want dat is nu net wat hier ook zal gebeuren. Je kúnt er gewoonweg niet meer naast kijken!

@jozien: "Xander, Xander, in welke groepering ben je beland?........Waarom vind je het nodig zo te snauwen en te sneren naar mensen die, ook in mijn ogen, niet de zuivere religie aanhangen? "

Astemblieft! Niet de zuivere religie aanhangen? Je klinkt wel bijna als de moslim, die óók beweert de énige, échte religie te volgen...Ook last van gewaande superioriteit tov andersdenkenden? Respect voor anderen hun visie, hun vrije mening is nodig, tenslotte mag iedereen geloven en zeggen wat ie wil zonder daarvoor veroordeeld te worden.

Ik persoonlijk heb mij afgekeerd van enig 'geloof', mijn geweten, moreel kompas en mijn hárt (daar huist 'God' in elk mens) kent het onderscheid tussen goed en kwaad, daar heb ik geen boekskes en pilaarbijters voor nodig die menen mijn leven te kunnen bepalen met achterlijke regeltjes. Religie is geestelijk vergif en schakelt het gezond verstand uit bij mensen die houvast van een geloof nodig hebben omdat ze te zwak en te angstig zijn om zelf hun leven te bepalen vanuit hun hart. Dat is in een notedop de visie van een oma, gebaseerd op levenswijsheid en -ervaring.

Oma, Jozien heeft het over de stromingen binnen het christelijk geloof die niets van doen hebben met een innerlijk beleven. U zet wel een hoge toon op en veroordeelt datgene, wat u zelf doet.
Mod. 

Hubo op 09-07-2018 01:10

Dit mag natuurlijk best wel eens onder de aandacht gebracht worden.Als de gangbare media goed gedocumenteerd benaderd worden,zullen ze dat wel oppikken.at gebeurd met de Kopten in Egypte ook al heb ik er weinig kijk op of de regering in Nigeria ook bereid is en in staat is daar effectief op te reageren.

Helemaal stilzwijgend gebeuren die dingen ook wwer niet overigens.Ik keek eens even bij het Nederlands Dagblad en daar trof ik oa het volgende artikel aan:

https://www.nd.nl/nieuws/buitenland/over-25-jaar-geen-christenen-meer-in-nigeria.3053077.lynkx

mientje op 09-07-2018 01:31

@Bundy00.24 dan heeft u zaterdag met uw ogen dicht gezeten.Wat een strepen de hele dag, heb het nog nooit zo erg gezien.

Op het late rtl nieuws zei de weervrouw, er waren wat strepen, 1 seconde een foto, en ook op de sateliet foto goed te zien, een seconde de satelliet foto, want zo is het dat we ze heel goed kunnen zie vanuit de ruimte.Hele dag een rot gevoel door die .....strepen.  En vandaag zondag, een wonder geen ene streep, blauwe lucht met lieve witte wolkjes, zoals het vroeger was, kon zingen van geluk. Ik heb het hier over Nederland, ik bewonder het rtl journaal hier iets over te zeggen.Wat gooien ze over ons heen, alsof wij sprinhanen zijn of iets dergelijks, God knows

Tom Hendrix op 09-07-2018 07:40

@Maatwerk: 20.41. uur, op 8/7. Ik deel uw mening. Dhr. Soros is onderdeel van de duivelse NWO. En deze NWO gebruikt de islam, om orde te vernietigen door chaos, oorlog en ellende. Het doel is een wereldregering o.l.v. de duivel/anti-christ te installeren. De eu, de internationale socialisten, en Bilderberg zijn ijverige medewerkers in dit duivelse spel.

Tom Hendrix op 09-07-2018 07:46

@Jozien: 23.22. uur, op 8/7. Jozien, ik heb respect voor uw visie. Ik leg inderdaad mijn leven voor aan mijn Heiland, Jezus, maar dat wil niet zeggen dat het leven dan van een leien dakje gaat. Ik heb me voorgenomen om niet te oordelen over de diverse kerken en richtingen in het Christendom, c.q. de voorgangers/predikanten. De Here komt het oordeel toe, niet mij, die ook maar een zondig mens ben. Wat ik wel door mijn leven ervaren heb, Gods liefde! Xander, excuses dat ik misschien te diep ben ingegaan op de geloofskant in deze.

JP op 09-07-2018 08:23

@Oma

Je hebt je afgekeerd van enig 'geloof', maar hebt wel een visie gebaseerd op levenswijsheid en -ervaring? Niemand kan leven op andermans ervaringen, maar hoeft ook niet opnieuw het wiel uit te vinden. Doch iedereen heeft wel iets nodig om zijn/haar normen en waarden op te baseren, want deze komen niet zomaar uit de lucht vallen. De Bijbel is een fantastisch boek waarin alle facetten van het leven van vele generaties in beschreven wordt, en daar is niets mis mee. Er horen alleen geen stempeltjes op te staan. En ook al zijn er velen die het misbruikt hebben, het veranderd niets aan de boodschap. Het gaat er om wat je er zelf mee doet.

Pier op 09-07-2018 09:20

Het stokpaardje waarop u rijdt, Oma, gaat de verkeerde kant op. De duisternis in. De boze berijdster die erop zit en het hier op deze site zo af en toe nog aanvuurt, zou er beter aan doen eraf te springen. Geloven in een liefhebbende, almachtige God en daarmee leven, heeft niets, maar dan ook werkelijk niets te maken met uw vooroordelen ten opzichte van geloof. U mist uw bestemming als u zo doorrijdt en niet tot bezinning komt. Het gaat hier niet over de fouten van anderen en de 'boekskes', het gaat om uw eigen leven en uw eigen ziel en over de eeuwigheid en over het gevaar dat uw afwijzing van Gods liefde, veroorzaakt door uw deels terechte boosheid t.o.v. religie, u verkeerd terecht zal doen komen in de eeuwigheid, ver weg van onze liefhebbende Vader in de hemel. Luister naar deze Opa, Oma.

Maar ik ben bang dat voor u, door uw scherpe verstand en onafhankelijkheid en uw eigen oordeel en boosheid, luisteren naar iets dat afwijkt van uw eigen overtuiging, te moeilijk zal zijn. 

AngelB op 09-07-2018 09:23

Weer een goed, maar triest artikel Xander! Laten we bidden staan achter onze broers en zussen die zo moeten lijden!

@Jozien, ik proef geen bitterheid maar eerder verdriet over de achteruitgang in de kerken. Tegelijkertijd weet ik dat er veel mensen zijn die proeven dat er meer is dan wat we nu van God zien en ervaren. Het mooie is, dat we daar alleen met onszelf mee aan de slag kunnen. Ik heb ook verdriet van preken zoals die van de Doorbrekers over dat wij gelijkgesteld zijn aan de Heer Jezus, maar laten we elkaar zegenen en bidden voor die leiders die zo hoogmoedig zijn geworden. En laten we gelijkertijd oppassen dat wij niet hoogmoedig worden over dat wij het beter zouden weten.

willy . op 09-07-2018 11:34

@Kees: Ik kan je reactie zeer goed begrijpen, maar dan moet je ook heel goed te geschiedenis kennen van zowel te katholieke kerk als te andere kerken in de regio waar te radicale islam in opmars is door mede door de schuld van die kerken die het missiewerk en zelfs hun bestaansrecht verloochenen , velen bekeren zich daarom tot die radicale islam door angst!! Shalom

Harold op 09-07-2018 12:50

@Jozien u zegt een ding heel goed, namelijk dat er nog kerken zijn die streven naar een zuivere leer. Ik denk dat we in Nederland alleen al met het streven blij genoeg moeten zijn. Toch kunnen we niet ontkennen dat de meerderheid van de westerse kerken en gelovigen een geheel andere geloofsbeleving ervaren dan bijvoorbeeld in gebieden waar Christenen onderdrukt worden. De blijmoedigheid is eraf, terwijl ik juist die blijmoedigheid in onderdrukte kerken wel terugzie. Onderdrukte Christenen klampen zich vast aan Jezus Christus, terwijl kerken hier lopen te neuzelen over te volgen regeltjes, dogma's en allerlei andere theorien. 

Je ziet in onderdrukte kerken vaak grote doopdiensten waar iedereen zich mag laten dopen, ook al ben je net een uurtje geleden tot geloof gekomen. Probeer als niet-kerkganger in Nederland je maar eens te laten dopen. Dit is nagenoeg onmogelijk geworden. Zegt de Bijbel dat je door je geloof en doop toegevoegd wordt aan het lichaam van Christus, in westerse kerken wordt je toegevoegd als betalend lid van de kerk. Ben je zelf tot geloof gekomen, maar je wilt geen kerklid worden? Dan kun je eigenlijk niet meer gedoopt worden, want er is geen kerk die mensen wil dopen die geen betalend lid worden. Daarnaast is men vol wantrouwen over je geloofsbeleving, want je moet wel eerste wekenlang goed voorgelicht worden en de kerkelijke doctorines omarmen. Heel leuk allemaal, maar een zo grote afstand tot de Bijbel, waar duizenden mensen direct na het aanhoren van de discipelelen zich lieten dopen.

Het zijn juist de kerken in landen waar Christenen onderdrukt worden, waar de westerse kerken een voorbeeld aan moeten nemen, niet andersom, wij hebben niets meer te geven want we hebben de boodschap verloren. De boodschap is terug te vinden bij Christenen in nood, die gevangen gezet worden, gemarteld worden of vermoord, enkel omdat zij Christen zijn.

Ik begrijp dat u blij bent met een kerk die enigszins tracht de juist boodschap te verspreiden, want dat is ook nog het enige wat we hier hebben, voor de rest is het werkelijk enorm triest gesteld in de westerse kerken en is het volstrekt logisch dat kerken leeglopen en Christenen zwaar teleurgesteld of bitter is. We moeten nederig worden en niet met onze 'wij weten het beter' vingertje naar anderen wijzen en zendelingen sturen. Wij zijn degenen die zending nodig hebben, laat ze maar komen die onderdrukte Christenen om ons te onderwijzen, daar hebben christenen hier meer aan dan de dominee die enkel jaren droge theologie gestudeerd heeft.

U zult wel denken 'weer iemand die teleurgesteld is in een kerk'. Ja absoluut. En ik weet net als u dat er heus wel kerken zijn die streven naar ware verkondiging, maar we moeten ook de praktijk van de meerderheid onder ogen zien en dan zien we heel eenvoudig de Bijbelse profetie uitkomen van de lauwe en slapende kerken, waar vrijwel alle nog ter kerke gaande christenen in Nederland lid van zijn.

steady op 09-07-2018 12:52

Bundy

Tegen beter weten in  probeer ik soms aan  personen (waarvan ik denk) dat die intelligent genoeg zijn om na te denken, uit te leggen

wat er boven ons hoofd aan het gebeuren is-in korte bewoording- om hun interesse te behouden.

Het is om te wenen wat die allemaal uitkramen om toch maar niet  te moeten toegeven wat zij zien.

Redeneren ? vergeet het, zij zijn nog erger dan een struisvogel hoor.

Hun gezamenlijke dooddoener is dan ook: het zal wel onze tijd uitdoen zeker, of: nog niet direct hoor

Ik dan: hebben jullie geen kinderen of kleinkinderen misschien? Doe uw ogen open en denk na

Denken -vergeet het- lastig hoor

De overheid zorgt toch voor alles voor ons. (inderdaad voor alles)

Het was wel Jezus zelf die weende over jeruzalem en zijn bevolking, maar niet de bewoners he

Shalom

Perry op 09-07-2018 18:06

De wereld zou beter af zijn zonder enige vorm van religie, dat heeft ons in het verleden alleen maar ellende bezorgt, dat bezorgt ons nu ook ellende en dat zal in de toekomst echt niet anders zijn. Die ons onzin dat er een god is, en dat je in de hemel komt of in de hel als je stout bent geweest, wie gelooft die flauwekul eigenlijk nog. Als je dood bent ben je dood, that's it, dus geniet er maar van zo lang je leeft, maar blijf wel allert op datgene die dat genieten in gevaar kunnen brengen.

P.S. nu zal ik wel vanalles over me heen krijgen omdat ik niet in die onzin wat ze religie noemen geloof, nou dat boeit me echt voor geen meter.

Rick op 09-07-2018 18:18

Kei sterk stuk Xander, dank !

Bundy op 10-07-2018 01:11

@steady op 09-07-2018 12:52    Bedankt voor je reactie , het merendeel van de mensen wil de feiten niet zien .  Alleen de zeer geringe deelname aan de petitie "stop de chemtrails " bewijst dit al .

@mientje op 09-07-2018 01:31   Die heb ik dan inderdaad gemist .    De officiëele verklaring is dat er aluminiumsulfide wordt gespoten om de warmte van de zon terug te kaatsen .      Niburu zei dat iedereen de aluminium-sulfide inademt dit in het bloed en uiteindelijk in de hersenen krijgt .     Dit gecombineerd met de onvoorstelbare hoeveelheden elektrosmog zorgt voor een soort van controleerbare hersengolven waardoor mensen verdwaasd en gecontroleerd kunnen worden .

josef op 12-07-2018 19:12

Perry op 09-07-2018 18:06

Grote jongen hoor, wat een lef heb jij tjonge jonge petje af hoor voor de onzin die jij uit durft te kramen.

Benedictus op 15-07-2018 17:24

Ach, die zogenaamde gristenen zijn net zo eg massaamoordenaars als alle anderen daar. 

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld