Headlines









































































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Vrede met Noord Korea: Trump kondigt einde ´war games´ met Zuid Korea aan

‘Ik kan een fout maken, maar eerst moeten we Kim Jong-un vertrouwen dat hij het meent’

 
Bij gebrek aan rechtenvrije afbeeldingen van de topontmoeting dit plaatje met lookalikes van Trump en Kim Jong-un in Singapore. (Afbeelding: Getty Images (2)).

Oud president Jimmy Carter zei onlangs dat als het president Donald Trump lukt om vrede te sluiten met Noord Korea, hij absoluut de Nobelprijs verdient. De top met Kim Jong-un –de eerste ooit tussen een Amerikaanse president en Noord Koreaanse leider- is volgens Trump een groot succes, ook al is er nog een lange weg te gaan, zo benadrukte de president, die achteraf ook nog beloofde dat de jaarlijkse massale ‘war games’ met Zuid Korea tot het verleden behoren. Dat zal hem in eigen land ongetwijfeld de woede van het militair-industriële complex opleveren. Trump erkende weliswaar dat er nog veel onzekerheden zijn en hij het ‘fout kan hebben’, maar dat hij nu de overtuiging heeft dat Kim het echt meent en alle kernwapens uit zijn land zal verwijderen.

 

‘We gaan geen war games meer spelen... Ik vond die toch al erg provocatief. Ik vond ze ook heel erg duur.’ Deze uitspraak van Trump deed sterk denken aan zijn presidentscampagne, toen hij zich presenteerde als de man die van plan was om flink te snijden in het krankzinnig dure Amerikaanse militaire imperium dat over de hele wereld honderden bases heeft.

Overigens zouden die ‘war games’ niet eens ter sprake zijn gekomen tijdens zijn gesprek met Kim. Als Trump zijn woorden nakomt, dan zal men ook in Beijing heel erg blij zijn dat de forse Amerikaanse macht, die in Zuid Korea feitelijk permanent op de drempel van China is gelegerd, substantieel kleiner gaat worden. China wil overigens ook af van de Amerikaanse raketafweersystemen die daar staan opgesteld.

‘Kan zijn dat ik een fout maak, maar ik vertrouw hem’

In ruil voor Kims belofte om zijn kernwapenprogramma op te geven, geeft de VS hem de nodige veiligheidsgaranties. ABC vroeg Trump tijdens een interview hoe hij zo’n wrede dictator, die zoveel mensenrechten schendt, en in wiens land tal van concentratiekampen zijn, waar mensen honger lijden, en tegenstanders zonder pardon worden vermoord, kan vertrouwen.

Trump: ‘Ik handel met wat me is gegeven. Kan zijn dat als je me het over een jaar vraagt, ik zeg dat het een fout was. Maar ik vertrouw hem... Ik denk dat hij echt iets goeds wil doen voor Noord Korea... Ik denk dat hij gelijk begint met denucleariseren. Ik heb in mijn leven heel veel deals gemaakt, en soms blijken de mensen die je het meeste wantrouwt de meest eerzame te zijn, en de mensen die je het meest vertrouwt juist niet.’ (1)

Voorganger kreeg Nobelprijs en veroorzaakte dood van 1 miljoen mensen

Hoe dan ook, de wereld heeft zijn eerste Amerikaanse president die zijn nek uitsteekt om een einde te maken aan een oorlog die officieel al 70 jaar duurt.

Dat is nog eens andere koek dan de Nobelprijs die werd toegekend aan zijn ‘illustere’ voorganger, een president die nog helemaal niets had gepresteerd, en later de eerste naoorlogse president bleek die op iedere dag van zijn ambtstermijn wel ergens oorlog voerde, die 9 landen liet bombarderen, daarbij zo’n 1 miljoen mensen doodde, miljoenen anderen op de vlucht deed slaan, en overal waar hij ingreep het islamitische radicalisme een enorme boost gaf – om over het veroorzaken van grote spanningen met Rusland nog maar te zwijgen.

 

Xander

(1) Zero Hedge
(2) Afbeelding: Getty Images (vrij voor redactioneel, niet commercieel gebruik)

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt dan verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwarte letters op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning, antisemitisme of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal, persoonlijke aanvallen of uitschelden kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.Het beheer kan er ook voor kiezen uw posting aan te passen. 
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten. Indien u zich daar niet aan houdt bent u niet meer welkom op de XN forums.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.Indien u zich daar niet aan houdt bent u niet meer welkom op de XN forums.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands.
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het Geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.
  16. Wees bedachtzaam en let op uw woordkeuze en formulering in uw postings, wat u op het internet plaatst blijft daar staan. Post niet onder uw eigen naam maar gebruik een nicknaam.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gesprekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof..(Geloofsforum 31) verder te praten.

Reacties

Doordenker op 12-06-2018 14:08

Op de rode VRT is de minimalisering van deze prestatie van president Trump al volop aan de gang. Moest Obama, de zwarte halfgod van de mainstream media, hetzelfde gepresteerd hebben, dan zou deze prestatie wellicht tot ongekende proporties opgeblazen zijn.

President Trump heeft, als politieke buitenstaander, kunnen doen waarin (zelfverklaarde) ervaren beroepspolitiekers, zoals Clinton, nooit geslaagd zijn.

Het toont aan dat het zelfgenoegzaam wereldje van beroepspolitiekers en hun slippendragers in de mainstream media vooral bestaat uit onbekwamelingen, die meer om zeep helpen dan dat ze goed doen.

In Europa is de nefaste immigratie politiek ook een schrijnend voorbeeld van hoe deze politieke onbewamelingen eens welvarende landen en samenlevingen langzaam maar zeker aan het veranderen zijn in derde wereld dark holes.

snoopie_007 op 12-06-2018 14:12

om kim un jung als nog te beschuldigen van het niet helemaal nakomen van de overeenkomst ofzo...

Trump is in mijn ogen de "create chaos puppet" zo ik denk dat hij zijn orders krijgt.

Shalom

willy . op 12-06-2018 14:25

Het is aan het lukken, maar zover zijn we nog niet! het kan nog altijd mislukken, er komt nog een paar ontmoetingen heb ik vernomen! Dus het nog wat afwachten, maar goed gedaan van trump ! Shalom

Econoom op 12-06-2018 14:36

Het doet me sterk denken aan de Britse minister president Chamberlain die in het najaar van 1938 met een papiertje zwaaide op de Londense luchthaven. Peace  in our  time.  Dat zagen we een jaar later!

speiker op 12-06-2018 14:42

Die nobelprijs van meneer x sorry ik kan zijn naam niet meer noemen, is onterecht en die moeten ze in trekken, hij heeft het totaal niet verdiend want hij heeft geen bal gedaan voor de mensheid.

Johan op 12-06-2018 14:49

De tijd zal het leren.. Ik blijf Jonge Kim-Oen wantrouwen.

Maar Trump krijgt alvast een pluim!

Shadow1100 op 12-06-2018 15:00

Onze Nederlandse Propaganda Omroep (NPO) durfde in het journaal deze 2 leiders "clowns" te noemen. Waar halen ze de arrogantie en zelfingenomenheid vandaan. "Links" heeft liever oorlog........

AEO op 12-06-2018 15:23

Let op die sluwe vos! President Assad van Syrië is van plan om een ontmoeting met Kim Yong Un te hebben. Hij zal daarvoor naar Pyongyang gaan. Syrië en Noord Korea werken samen, en in 2007 heeft Israël een Noord Koreaanse kernreactor diep in Syrië vernietigd. Waarom wil Assad juist nu naar Noord Korea? Gaan er straks kernwapens van Noord Korea naar Syrië gesmokkeld worden? Dat is op zich niets nieuws, want Saddam heeft destijds ook zijn verboden chemische wapens naar Syrië verplaatst, hetgeen de reden is, waarom er na de inval in Irak nooit dergelijke wapens daar zijn gevonden!

johan de derde op 12-06-2018 15:24

Ja het mag raar lopen een obama die de opdracht heeft gegeven om verschillende landen te bombarderen en een invasie liet uitvoeren krijgt een nobelprijs en President Trump wordt door de hele linkse wereldbevolking weg gewenst. En dan zo een acteur uit Hollywoord scandeerd Fuck Trump wat een misselijk mannetje is die de nero.

Eelke Piers op 12-06-2018 15:27

...en de Koning is de enigste met een hoed op........

Tom Hendrix op 12-06-2018 16:08

@Doordenker: 14.08. uur. Sluit mij aan bij uw zienswijze.

Ahava op 12-06-2018 16:26

@ Doordenker, fraaie vondst, dat woord 'onbekwamelingen'. Op zeer veel hedendaagse 'leiders' maar ook op tal van onbeduidende politici van toepassing. Voor mij het woord van het jaar!

Trump zal een van Boven gezonden zegen voor de mensheid blijken te zijn, wat de leugenpers daar dan ook tegenover tracht te stellen.

gerard op 12-06-2018 17:00

Wanneer gaat Xandernieuws weer gewone Nederlandse woorden schrijven als er een klein beetje moet worden nagedacht? Waag eens een poging: look alike = ? Boost = ?

pluto op 12-06-2018 17:23

Met Trump kun je zaken doen, en hij pakt door. Vereniging mat zuid korea ligt in verre toekomst in het verschiet. Trump heeft de volkeren nieuwe hoop en perspectief gegeven. Trump doet wat hij zegt, dit geldt temeer voor het arrogante Europa. 

Hubo op 12-06-2018 19:08

Voorlopig is het natuurlijk vooral een grote show geweest.In ieder geval is de oorlogsdreiging uit de lucht.Trump en Kim + Noord Korea lijken beiden voor zichzelf het maximale eruit gehaald te hebben.Het zal bij de achterban van Trump vooral goed vallen dat overeengekomen is dat stoffelijke resten van amerikaanse militairen vrijgegeven zullen worden.Dat is slim bekeken.

Wat er verder gaat gebeuren moeten we maar afwachten.Zal Amerika dit jaar al afzien van provocerende militaire oefeningen met het zuiden.Sommigen achten dat aannemelijk.Er wordt al gesuggereerd dat China de handel in essentieële materialen weer stilzwijgend toe zal staan.

Er wordt ook wel gesuggereerd dat Korea helemaal niet zo'n belang heeft bij snel groeiende welvaart,omdat growing expectations nogal eens tot sociale onrust willen leiden en bedreigend voor het regime kunnen zijn.

Een grootschalige uitwisseling van sociale contacten lijkt ook niet waarschijnlijk,maar er zou wel weer eens een begin gemaakt kunnen worden met vredesoverleg tussen de betrokken partijen.

Ik vraag me af of op korte termijn vernietiging van de Koreaanse kernwapens en raketten plaats zal vinden,maar een al te grote bedreiging gaat er natuurlijk niet van uit voor de Amerikanen.

Ik denk dat Trump dit wel voor lief zal nemen zo en zijn winst neemt,want het is natuurlijk niet alleen een show.Hij heeft het wel waar gemaakt,dat hij zoals hij al eerder zei,Kim best wel zou willen ontmoeten en de directe oorlogsdreiging is uit de lucht.En dat is toch wel zijn verdienste,al zijn er ook mensen die beweren,dat het de vooropgezette bedoeling van de koreanen was,om eerst hun bewapening te ontwikkelen en daarna vanuit een sterke positie aan tafel te gaan zitten.

Ik denk niet dat Hillary Clinton daar op ingegaan was,maar Trump wel.omdat die wel aanvoelde dat hij zijn positie zo kon versterken en waarschijnlijk ook omdat hij toch wel eens wat memootjes van de CIA etc had gelezen over wat haalbaar zou kunnen zijn.En de koreanen zit het mee dat er ook in het zuiden iemand aan de macht is,die hier wel aan mee wil werken.

Voor een Nobelprijs vind ik het nog wat vroeg.

Bambi op 12-06-2018 20:00

Ja Trumpke zo verder gaan ,laat u u borst maar groter worden en niet op op geven 💪👍

vlokje op 12-06-2018 20:15

Door gestoken kaart

Kim is in zijn studie tijd allang in het kamp van de elite opgenomen

Kfir op 12-06-2018 22:22

Wat een mooie kerel die Trump! Hoe hij na afloop met de pers omging....ha ha........geweldig! Hier wordt je de hele dag gehersenspoeld door de linkse media met negatieve info over Trump! Maar ik vind hem een man met Merg in zijn gebeente! Echt een kerel met charisma en lef! Hij blaast alles en iedereen weg hier in het slappe Europa! Hij komt op voor zijn Eigen Land en Eigen Volk !!! Daar kunnen ze (Rutte, Merkel, Macron enz) een voorbeeld aan nemen! Ook hier zal de roep toenemen naar een man van een dergelijk kaliber. Hier hebben ze het eigen volk immers buitenspel gezet en de samenleving verminkt! Men heeft jarenlang toegelaten dat er parallelle samenlevingen konden ontstaan. De islamitische verwoesting van onze westerse waarden en normen. De verminking van het stads en straatbeeld! Weldra breekt hier een totale chaos uit en wassen die slapjanussen hun handen in onschuld! 

Maatwerk op 12-06-2018 22:30
gerard op 12-06-2018 17:00 ik heb mijn best gedaan in mijn vorige bericht
vlokje op 12-06-2018 23:17

Landen met een dictatuur zijn een proeftuin voor het new world orde

Karl marx was bijvoorbeeld een vrijmetselaar, het marxistische systeem  een is 1 van de middelen om het beoogde nwo doel te bereiken

Met dit in het achterhoofd , wordt kim jung oen een uitvoerder van een idee dat door een vrijmetselaar bedacht is

Over het algemeen is iedereen  heel trouw aan hun wortels, men zou kim er aan herinnerd kunnen hebben waar het marxisme vaandaan komt

Cale op 12-06-2018 23:28

In ieder geval is er communicatie, wordt er gesproken, afgewogen en beoordeeld. Dat maakt ons mensen. Heel goede ontwikkeling. Laten we hopen dat krachten die hier geen heil in zien de zaak niet versteren. Want dat zijn geen mensen maar duivels.

Mark S. op 13-06-2018 00:31

Ik vind dat Trump het heel goed gedaan heeft. Er valt zeer veel te verbeteren in Noord Korea. Maar de beste weg is de weg van de vrede. Het alternatief is het uitvechten door middel van een kernoorlog. Maak de zaken niet erger dan het al is en kies dus voor de vreedzame oplossing. Er staan miljoenen mensenlevens op het spel. Goed gedaan Trump!!!

mientje op 13-06-2018 00:52

President Trump heeft vast aangenaam warme handen, en een warm hart, dat voelen mensen, dat brengt hij over

Zahvia op 13-06-2018 01:14

Ben ook geneigd om sympathie voor Trump te hebben, maar helaas weet ik wel beter.. @vlokje: inderdaad allemaal doorgestoken kaart: Trump, Obama, Clinton, helaas ook Poetin, Rocketman en w.s. zelfs Erdogan en mogelijks zelfs Netanyahu.. allemaal vrijmetselaars die voor onze ogen een prachtig toneelspel opvoeren, wat schaakstukken (macht) verschuiven en zich achter de schermen doodlachen om ons, omdat het gros niet weet waar ze mee bezig zijn, in wat voor wereld zij leven en niet weten waar ze naartoe gaan.

Fran op 13-06-2018 06:16

Op weg naar vrede , die nadien valse vrede blijkt te zijn .

Kijken en afwachten hoe Israel in dit gebeuren evolueert .

Tom Hendrix op 13-06-2018 07:08

@Kfir: 22.22. uur, op 12/6. Wat de eussr lakeien, Rutte, Merkel en Macron, betreft, daar heeft U volkomen gelijk in.

@Zahvia: 01.14. uur. Tja, de heersers der wereld, hebben over het algemeen, weer heel andere belangen, dan de doorsnee wereldburger. Echter Trump en Netanyahu rekenen tot de vrijmetselaars...ik twijfel daar over.

Lee op 13-06-2018 08:52

@vlokje op 12-06-2018 20:15

@Zahvia op 13-06-2018 01:14

Wat fijn dat er 2 wijzen op dit mooie forum zitten die zonder ook maar enig bewijs beweren dat alle wereldleiders van de illuminatie dan wel vrijmetselarij zijn. Ik zeg niet dat jullie ongelijk hebben, maar ik zou graag enige onderbouwing zien voor deze boude uitspraken.

speiker op 13-06-2018 15:37

Zahvia, waar haal jij dat vandaan dat Netanyahu en trump vrjmetselaars zijn omdat elke leider dat zo een beetje was? eerst maar even goed informeren voordat je zulke uitspraken doet.

vlokje op 13-06-2018 18:09

speiker op 13-06-2018 15:37

Zonder de zegen van de VM bereikt je niets meer op deze aardkloot

Lee op 13-06-2018 08:52

Je moet tussen de regels gaan lezen, wat er niet vermeld wordt

Men heeft zich zo goed ingedekt, dat de rest komplot denkers zijn

Rien op 13-06-2018 20:17

Vrede vrede vrede het komt alleen als Jesus Christus gaat regeren in Zijn rijk hopen dat de mensen in Korea het iets beter gaan krijgen laten we niet te snel hopen op veranderingen

 

Allen: Verder praten op het Geloofsforum. Mod.

wardje op 14-06-2018 00:10

vlokje op 13-06-2018 18:09   Geen van de drie regels die je schrijft zijn een antwoord op Speiker.  Juist bij zo'n onderwerp als VM is het van belang dat je goed beslagen ten ijs komt.  Het is ook een eis van rechtvaardigheid .  Om je vijand te bestrijden moet je hem kennen. Kennen.  Met zekerheid.  Het is ook een kwestie van rechtvaardigheid, zeker als de goede trouw van personen in twijfel wordt getrokken.  Dat kan terecht zijn,  maar dat moet bij beschuldiging dan ook zeker zo zijn.  Anders maakt de beschuldiger zelf  zich schuldig aan laster of roekeloze aantijging en eerroof.

Pieter op 14-06-2018 01:23

Zijn er andere bedoelingen misschien?

http://niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=13063:de-werkelijkheid-omtrent-trump-en-het-noord-koreaanse-sprookje&catid=20:het-complot&Itemid=33

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld