Headlines





















































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Amerikaanse officials: Israël bereidt zich actief voor op oorlog met Iran

Ongekend lange transporten met tanks richting noorden van Israël

 
De zoveelste Israëlische luchtaanval op een Iraans wapentransport (bij Hama, foto (2)) in Syrië afgelopen zondag lijkt een voorbode te zijn geweest voor een rechtstreekse militaire confrontatie tussen beide landen.

Nadat de Amerikaanse minister van Defensie James Mattis afgelopen weekend al waarschuwde voor een mogelijke aanstaande Iraanse aanval vanuit Syrië op Israël, hebben officials in Washington bevestigd dat de Joodse staat zich actief voorbereid op oorlog met Iran. Maandag en dinsdag werden ongekend lange transporten van tanks richting het noorden van Israël waargenomen, nadat Israëlische gevechtsbommenwerpers in de nacht van zondag op maandag opnieuw een Iraans wapentransport in Syrië vernietigden. Daarbij kwamen minstens 11 tot 20 militairen om het leven. Een rechtstreeks gewapende confrontatie tussen beide landen lijkt dan ook inderdaad op ieder moment los te kunnen barsten.

 

Voor Europa zijn leugens juist een reden om aan afspraken vast te houden

De Europeanen reageerden zoals kon worden verwacht hypocriet op de presentatie van de Israëlische premier Benyamin Netanyahu, die onthulde dat de Mossad zo’n 100.000 documenten uit Iran heeft gestolen (5), waaruit blijkt dat het land jarenlang heeft gelogen over het bestaan van een militair programma om kernwapens te ontwikkelen. Europa vindt dat de nucleaire deal die met Iran werd gesloten (het JCPOA) juist daarom overeind moet blijven. Amerika en Israël stellen dat die overeenkomst feitelijk niets waard is nu andermaal is bewezen dat Iran heeft gelogen (6)(7).

Natuurlijk zijn er ook stemmen die beweren dat die buitgemaakte documenten –waar nog ruim 60% van gelezen moet worden (4)- vals zijn. De eerdere leugens van Iran zijn echter een door de islamitische republiek zelf erkend vastgesteld feit, toen het akkoord ging met dat door president Obama opgestelde verdrag. Daarin werd de bestaande uraniumverrijking van het land beperkt, en dat terwijl het land jarenlang had beweerd dat het daar niet mee bezig was. Dat bewees al dat Iran die geheim gehouden verrijking inderdaad gebruikte om kernwapens te kunnen ontwikkelen.

Iran in Syrië is rode lijn voor Israël

Gezien de inmiddels niet meer te tellen dreigementen van uit Teheran om ‘het Zionistische regime’ op zeker moment in de toekomst te vernietigen, heeft Israël een Iraanse militaire macht in Syrië van meet af aan als een rode lijn gesteld.

Daar hebben de Israëliërs ook naar gehandeld. De afgelopen jaren voerde de luchtmacht minimaal 100 bombardementen op Syrië uit, de laatste afgelopen zondagnacht, toen F-15’s een Syrische bases bij Hama met raketten bestookten. Doelwit was het zoveelste transport met wapens en luchtafweerraketten voor de 47e Iraanse brigade die daar is gelegerd. Amerikaanse officials zeggen dat deze wapens waren bedoeld voor de geplande Iraanse aanval op Israël.

Minister Lieberman: Wereld is hypocriet ten aanzien van Iran

Volgens minister van Defensie Avigdor Lieberman heeft Israël behalve Iran nog een vijand: ‘hypocrisie. Want dit is hetzelfde Iran dat de vrijheid van meningsuiting en minderheden hard onderdrukt. Hetzelfde Iran dat kernwapens probeerde te ontwikkelen, en om economische redenen de nucleaire deal sloot. Hetzelfde Iran dat zijn wapens probeert te verbergen, wat iedereen negeert. Maar Israël kan de dreigementen van Iran niet negeren, Iraanse officials die beloven om Israël weg te vagen. Ze proberen ons kwaad te doen, en wij zullen daar een antwoord op hebben.’

Militaire- en inlichtingenbronnen bevestigden dat Netanyahu’s onthullingen niets zullen veranderen aan de strategie van Iran, wat voor een groot deel te danken is aan de wereld, die al zo lang opzettelijk de andere kant opkijkt bij wat er werkelijk gaande is in de Shi’itische dictatuur. (3)

Ongekend lange tanktransporten richting noorden Israël

Volgens Israëlische media bereidt het leger zich inmiddels voor op oorlog. Afgelopen maandag en dinsdag werden ongekend lange transporten met tanks richting het noorden van Israël gezien. Die zullen vermoedelijk worden ingezet tegen de door Iran aangestuurde islamitische terreurbeweging Hezbollah, die zijn bases in Libanon heeft, maar sinds de burgeroorlog ook actief is in Syrië.

Iraanse vergelding mogelijk op andere manieren

Overigens kan Iraanse vergelding ook op andere manieren komen, mochten de mullahs in Teheran een direct gewapend treffen met Israël te riskant vinden. Als alternatief kan Iran (eerst) aan Hezbollah het bevel geven om met hun circa 100.000 raketten de aanval te openen. Ook kunnen Israëlische doelwitten in het buitenland worden aangevallen door terroristen, zoals al vaker is gebeurd in Argentinië, Bulgarije, India, Thailand en Azerbeidzjan.

Iran lijkt hoe dan ook de parlementaire verkiezingen op 6 mei in Libanon af te willen wachten, omdat Hezbollah in het geval van een eerdere aanval op Israël als de marionet van Iran zal worden afgeschilderd, wat de oppositie in de kaart zal spelen. Het zou ook niet slim van Iran zijn om ballistische raketten op Israël af te vuren, want daarmee geeft het land president Trump alleen maar meer reden om de nucleaire deal met het land vanaf 12 mei op te zeggen.

Bovendien zal een rechtstreekse aanval op Israël zo goed als zeker een rechtstreekse vergeldingsaanval op Iran ontlokken. Daar kan Israël zowel de luchtmacht, ballistische raketten als onderzeeërs die zijn bewapend met kruisraketten voor inzetten, en zal het proberen om ook de Amerikanen bij deze aanval te betrekken. Het moge duidelijk zijn dat dit scenario met een beetje pech kan uitlopen op een nieuwe wereldoorlog.

 

Xander

(1) DEBKA
(2) Zero Hedge
(3) DEBKA
(4) DEBKA
(5) Breitbart
(6) DEBKA
(7) DEBKA


Zie ook o.a.:

28-04: Amerikaanse minister van Defensie: ‘Mogelijk binnen enkele dagen Iraanse aanval op Israël’
26-04: Rusland en Israël dreigen elkaar met militaire actie om Syrië

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt dan verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwarte letters op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal, persoonlijke aanvallen of uitschelden kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.Het beheer kan er ook voor kiezen uw posting aan te passen. 
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands.
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het Geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.
  16. Wees bedachtzaam en let op uw woordkeuze en formulering in uw postings, wat u op het internet plaatst blijft daar staan. Post niet onder uw eigen naam maar gebruik een nicknaam.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gesprekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof..(Geloofsforum 31) verder te praten.

Reacties

Eduard op 02-05-2018 14:09

Die wereldoorlog zou in de zomer van 2016 al begonnen zijn... Ik wacht er nog steeds op...

willy . op 02-05-2018 14:14

Miisschien is men de laatste oorlog aan het voorbereiden wie weet? En van de Navo of de EU hoeft Israel niet te rekenen. Ze hebben president Abbas van de PA tot vriend,logisch want beiden zijn jodenhaters en antisemitisch . Men negeert het gevaar van Iran,maar er is nog een gevaar voor Israel, dat de gematigde Arabische landen contact zoeken met Israel niet omwille van vriendschap maar om een gezamelijke vijand Iran! De Arabische landen roepen trouwens de Palestijnen op om Israel te gaan erkennen,maar of dat gaat gebeuren,Hamas te terreurorganisatie werkt nu al samen met Iran! alle vijanden van Israel zijn aanwezig in Syrie en de klok tikt verder ! Shalom

René van Zalk op 02-05-2018 15:24

@Eduard,

Volgens de bijbelse geschriften zal het een keiharde strijd worden nadat de rivier de Eufraat is opgedroogd. Het "toeval" wil dat de rivier de Eufraat op dit moment bijna droog is gevallen. De voorspelling m.b.t. de Eufraat is +/- 2000 jaar geleden gedaan. Deze rivier heeft nog nooit eerder droog gestaan.

wiljo op 02-05-2018 15:33

Ik was al aan het wachten op de laatste zin

Gv op 02-05-2018 15:43

Hoeveel landen moeten er volgens jou mee moeten doen dan voor een wereldoorlog, Eduard? De navo zit in Syrie, dus het hele westen, het hele midden oosten heeft een vinger in de pap. Vele Afrikaanse strijders uit de islamitische landen, Rusland niet te vergeten. Alleen het verre oosten en Zuid Amerika zijn (nog) niet betrokken

AEO op 02-05-2018 16:25

Om te weten dat Iran de boel belazert hebben we die door de Mossad buitgemaakte documenten niet eens nodig. Iran heeft een zeer zonnig klimaat, hetgeen dit land uitermate geschikt maakt om op grote schaal zonne energie toe te passen. Bovendien kan dit tegen veel lagere kosten dan kernenergie. En dat weten ze daar donders goed! Maar toch heeft Iran een omvangrijk nucleair project op poten gezet, en dat kost miljarden. Dus waarom kiest men voor deze kostbare methode, die bovendien door de afgelopen sancties nog kostbaarder werden, in plaats van de goedkopere variant, het gebruik maken van de zon? Daar kan maar één reden voor zijn, het bezit van de atoombom. Dat is wat Iran nastreeft, en Europa, dat deze feiten ook weet, blijft dan toch voor het voortzetten van de overeenkomst, die op leugens is gebaseerd! Opnieuw pleegt Europa verraad tegen de Joden, en dat zal catastrofaal gaan uitpakken!!!! God zal verraad aan Zijn volk niet onbestraft laten, Europa zal daar de wrange vruchten van gaan plukken.

En Iran denkt Israël wel even van de kaart te kunnen vegen. Hoor de grootspraak, waarin men zegt dat Israël nergens meer veilige plekken zal hebben, dat de Joden zelfs geen tijd meer zullen krijgen om te vluchten, en dat de enige uitweg de zee in is. Dat Tel-Aviv en Haifa volledig vernietigd zullen worden door de Iraanse raketten. Overigens komt dit soort grootspraak en hoogmoed mij bekend voor uit de Bijbel. Was het niet ook Goliath, die David bespotte en hoonde tegen de God van Israël? We weten allemaal hoe dat is afgelopen. Hoogmoed komt voor de val!

Anneke op 02-05-2018 17:02

@AEO -02-05-'18 - 16:25-u: Noem dit zelf Babylonische hoogmoed. De Israel-hatende landen plegen op een gegeven moment een vorm vn zelfmoord.  En inderdaad de Eufraat droogt niet zonder reden op. De wereld (De VN- en NAVO-landen) zal beschaamd en van een ijskoude kermis thuis komen.  

Wilma op 02-05-2018 17:24

Dit stond al lang in de planning, maar het zal niet gaan lukken, gelukkig maar pffff! Al die oorlogszuchtige machten ik wordt er doodziek van, de erg is de USA...

ohje op 02-05-2018 17:30

Zit nog te wachten op de eerste moslim die de waarheid verteld.

Als rutte en co zeg maar.

Arie op 02-05-2018 18:41

Beste René van Zalk,

Dat de rivier de Eufraat is opgedroogd, heeft volgen informatie die ik op een website tegenkwam, te maken met het feit dat de Turken circa 22 dammen hebben gebouwd en nu zelfs aan Israel water leveren. Ik kan dat bewuste artikel niet zo snel vinden, maar als u er prijs op stelt kan ik is gaan zoeken waar en wanneer dat vermeld werd.

Fijne avond toegewenst! Groeten van Arie

Meijer op 02-05-2018 19:28

Shalom;

Het kan maar zo zijn, dat de a.s. krijgs handelingen de door de Illuminati Albert Pike is geplant.

En dat al in de 19de eeuw. De zo genoemde 3de W.O.

Naar verluidt heeft A P de eerste 2 ook op schrift gestelt.

Shavuah Tov.

Meijer op 02-05-2018 19:32

Shalom Willy;     02-05-2018.

N.a.w. is de aankomende oorlog de 3de w.o.

De laatste komt aan het eind v/h 7de millenium. Dan zal JHVH alles in al zijn.

Shavuah Tov.

pluto op 02-05-2018 20:47

Het antisemitisme in Europa is groter dan de dertiger jaren. Openlijk wordt Israel jarenlang met vernietiging gedreigd door Iran en Europa weigert deze doodsbedreigingen serieus te nemen. Integendeel Europa geeft Iran alle mogelijkheden ballistische raketten te ontwikkelen inclusief atoomwapens die Israel in een keer van de kaart kunnen vegen. Trump is een zegen voor Israel, hij zal Israel steunen en beschermen. Met Trump is dan ook de tijd aangebroken dat Israel kan en gaat afrekenen met zijn vijanden.Israel zal niet wachten op haar vernietiging, die holocaust is voorbij.Deze keer zullen de nazaten van de holocaust  afrekenen met al diegenen die Israel in een oven van vuur willen veranderen.De klok is reeds begonnen 12 uur te slaan!

René van Zalk op 02-05-2018 21:12

Beste Arie, 02-05-2018 18:41

Ik zou het desbetreffende artikel graag eens lezen.

René van Zalk op 02-05-2018 21:33

@Arie

Als ik mij niet vergis heb ik het artikel gevonden:

https://www.mo.be/artikel/het-water-van-de-eufraat

MP op 02-05-2018 21:48

Wanneer laat Rusland zn tanden zien. Hier wordt je toch moedeloos van. 

Bundy op 02-05-2018 22:17
Gerard op 02-05-2018 22:23

Zie https://www.telegraaf.nl/nieuws/1990538/twee-gewonden-bij-steekpartij-lelystad

Ofwel: de grote bekende pet wordt hier weer duidelijk gebruikt, ten behoeve van het grote bekende probleem.

Hubo op 02-05-2018 22:45

Volgens mij steunen Hezbollah en Iran al een paar jaar de regering in Syrië in de strijd tegen het terrorisme in Syrië.Ik begrijp niet dat er nu ineens sprake is van een rode lijn die overschreden is.De VS en Israël lijken het terrorisme eens te meer in de kaart te spelen,omdat ze daar verder weinig van te duchten hebben,met als gevolg dat wij het hier ook maar gewoon moeten gaan vinden dat we hier moeten leven,zoals ze dat in Israël al tientallen jaren doen.

Ik ben blij dat ik mijn langste tijd hier op aarde wel heb gehad.

Het is een schaamteloze vertoning zoals de amerikanen en Netanyahu elkaar het balletje toespelen.Wat willen ze trouwens met zo'n concentratie van tanks doen?Dat heeft zijn tijd toch wel gehad.De amerikanen wisten er destijds wel raad mee in Irak,toen Saddam Hoessein zijn troepen hergroepeerde voor de terugtocht uit Koeweit.Je hoort er nooit meer wat over,maar het is mij altijd bijgebleven.

Arie op 02-05-2018 22:59

@René

Dit is het artikel wat ik op 21 april j.l. toevallig tegenkwam. Normaliter kwam ik zelden op deze site, maar nu blijkt dat men toch heel wat diverse en goede info brengt dat ik meestal veel later op andere websites pas vernam.

http://niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=12899:we-staan-aan-de-vooravond-van-een-bijbelse-profetie&catid=37:wereld&Itemid=50

Ik vond het zo interessant en zo'n mooie samenloop van omstandigheden.

Ik ben toen verder gaan zoeken en vernam (geloof ik ergens op de Engelse Wikipedia) dat de Turken zoveel dammen gebouwd hebben.

Al met al weet ik zeker dat de droogte van de Eufraat en de Tigres inderdaad in de Bijbel (Openbaringen) beschreven wordt!

Wanneer ik nog meer info tegenkom, zal ik me zeker bij u melden via deze website. Indien u nog info heeft, verneem ik dat graag van u!

Met een vriendelijke groet,

Arie

Cefas op 02-05-2018 23:49

Lik op stuk, dat is de enige taal die de islamitische vijanden van Israel verstaan, preventieve acties horen daarbij en dwingen ontzag af. Israel laat zich niet opnieuw naar de slachtbank leiden.

Arie op 03-05-2018 01:29

@Bundy, Hartelijk dank voor uw meedenken en de bewuste link. Ik zag deze pas nadat ik nog even alle reacties bekeek.

Het is inderdaad dezelfde link!

Met vriendelijke groet,

Arie

Vrede op 03-05-2018 02:42

Waar 2 honden vechten om 1 been,daar gaat de derde ermee heen.

Ik heb uit zeer betrouwbare bron dat zowel Israel als Amerika zich nergens druk om hoeven te maken.

Wanneer Iran en Noord-Korea ruzie krijgen met elkaar,

hebben ze geen tijd meer om zich bezig te houden met Israel en Amerika.

Pieter op 03-05-2018 03:29

Iedere keer wordt er gezegd nu wordt het wereldoorlog. Steeds wordt het net niks eigenlijk. Speldenprikjes of vrede word er gesloten(N-korea)

edwin vissers op 03-05-2018 06:35

you tube ,joods jongen met bijna dood ervaring ,wat een openbaring .

AEO op 03-05-2018 09:11

@Hugo,

Wat wil Israël met zo'n grote clncentratie tanks doen? Die heeft het nodig voor de op handen zijnde oorlog tegen de Hezbollah en Iraanse troepen in Syrië. Israël moet de militaire opbouw van Iran in Syrië beëindigen, want als het dat niet doet zal die oorlog er evengoed wel komen, maar gaat het voor Israël veel meer schade opleveren. Het zou zomaar kunnen, dat Israël als eerste gaat toeslaan, net zoals destijds in 1967. Zou jij rustig gaan afwachten, als je zie dat je vijandige buurman allerlei bewapende vrienden in huis haalt, terwijl hij gezworen heeft om jouw hele gezin uit te roeien, terwijl je de middelen hebt om voortijdig in te grijpen? En de tanks die Israël heeft zijn van eigen fabrikaat en superieur aan elke andere tank. Ook de luchtmacht van Israël is beter uitgerust dan wat Syrië of Iran in de lucht kan brengen. Alle oorlogen die Israël tot nu toe heeft uitgevochten ging over het voortbestaan van het Joodse Volk. Ze moeten Israël gewoon met rust laten, dan is er niets aan de hand. Niet Israël is het probleem, maar de onverdraagzaamheid van de moslims, die volgens hun haatboek, de koran, de opdracht hebben om alle Joden uit te roeien. Maar hun haat tegen de Joden zal hen duur komen te staan, want ze denken dat allah hen wel even zal helpen, maar een door een nepprofeet verzonnen god bestaat niet, dus ondanks hun militaire overmacht krijgen Israëls vijanden steeds weer op hun donder.

Atina op 03-05-2018 09:29

Over de eufraat : https://www.statenvertaling.net/zoek.php?qb=eufraat&x=0&y=0 ............. 

12 En de zesde engel goot zijn fiool uit op de grote rivier, den Eufraat; en zijn water is uitgedroogd, opdat bereid zou worden de weg der koningen, die van den opgang der zon komen zullen.

 
de koningen van het ( midden ) oosten . 
Daniel op 03-05-2018 09:38

@Meijer op 02-05-2018 19:28

We worden wakker. Goed.

Overigens, 7 landen in 5 jaar, als laatste Iran. Al meer dan 10 jaar geleden is de agenda vastgesteld dat Iran ook op de lijst staat van de VS en Israel om te verdwijnen. Wat een toeval dat Israel deze documenten heeft gevonden (sarcasme). Steeds hetzelfde valse vlag scenario. Maar wel een beproefd scenario, want de massa is maar niet in staat om te ontwaken uit haar lethargie en lichtgelovigheid.

Hubo op 03-05-2018 14:49

@AEO

Je hebt me al eens eerder Hugo genoemd.Het is niet mijn idee om met tanks vanuit noord Israël Syrië binnen te vallen.Libanon zou kunnen.Dat hebben ze al eens eerder gedaan.Er wordt in het artikel gesproken over lange colonnes tanks in de richting van noord Israël.

Ik ben geen aanhanger van de doctrine van de preventieve oorlogsvoering.Zeker op dit moment lijkt er weinig reden toe en zou de strijd tegen de internationale terroristen in Syrië eerst uitgevochten moeten worden.Er zijn geen duidelijke aanwijzingen dat Hezbollah en Iran nu op eigen houtje stellingen opbouwen die een reëel en acuut gevaar voor Israël vormen.

Met de Koran kan je veel kanten uit.Er is geen reden waarom de Islam uiteindelijk niet eenzelfde ontwikkeling door kan maken als het joden- en christendom.Ook in het oude testament werd soms korte metten gemaakt met de tegenstanders van het joodse volk.Christenen verbrandden ketters en moordden die uit zoals de Katharen,verbreidden hun geloof niet altijd op niet even prettige wijze in Amerika,eigenden zich de rijkdommen van de wereld en vreemde volkeren toe als een stelletje arabische woestijnrovers,verbrandden vrouwen als heksen en ook wel mannen,maar vooral vrouwen moesten zich wel schikken in een onderdanige rol,die niet vee afwijkt van wat nu nog in de Islam gangbaar is.Om nog maar te zwijgen van de slavernij.

De aanwezigheid van de staat Israël heeft tot een polarisatie in de wereld van de Islam en de omringende landen geleid,die tot uiting komt in een verstarring en een zich vastbijten in ouderwetse opvattingen en interpretaties.Dat zal moeten 'slijten'.Persoonlijk voel ik geen betrokkenheid bij Israël,maar we zitten er mee en we zullen ermee moeten leven.Ik zeg dan altijd maar,dat het van voor mijn tijd is.De verovering en bezetting van grondgebied in 1967 zie ik puur als een bezetting en keur ik af,maar er moet te spreken zijn over veiligheid en territoriale zaken.Maar Israël en vooral de huidige regering lijken zich net zo verkrampt in hun stellingen vast te bijten als hun tegenstanders.

De Saoedies lijken er wel voor te porren te zijn Iran een hak te zetten,maar zijn in Jemen militair weinig effectief.Daar hoor je Trump verder niet over.En het is nog maar afwachten in hoeverre die fameuze kroonprins daar de impasse kan doorbreken.Ik weet eigenlijk niets van hem af.Er zijn ook mensen die zeggen,dat hij alleen maar zijn eigen positie wil versterken.

Er zijn wel signalen dat vrouwen en jongeren in meerdere landen en ook in Iran en Saoedie Arabië  een hang hebben naar westerse weelde,leefstijl en vrijheden.Dat lijkt uiteindelijk moeilijk tegen te houden,maar heeft tijd nodig.En een zekere mate van vrede en welvaart.

AEO op 03-05-2018 22:14

@Hubo,

Ik weet niet in hoeverre je op de hoogte bent van de situatie, die tot de Zesdaagse Oorlog in 1967 leidde. Syrië en Egypte waren duidelijk op het oorlogspad. In radio uitzendingen werd aangekondigd dat men Israël zou gaan wegvagen, en dat men de Joden de zee in zou jagen. We hebben het dus over een geplande massamoord op miljoenen mensen! De VN troepenmacht in de Sinaï Woestijn werd door president Nasser van Egypte weggezonden, en zowel Egypte als Syrië trokken een enorme troepenmacht samen langs de grenzen met Israël. Bovendien werd de Straat van Tiran afgesloten voor al het scheepverkeer naar en van Eilat, zodat Israël van de Rode Zee werd afgesneden, en dat is een Casus Belli, in gewoon Nederlands, een oorlogsdaad.

Israël had veel minder manschappen en materieel dan Egypte of Syrië. Bovendien waren deze twee landen voorzien van de modernste Russische wapens. Als Israël niets had gedaan, dan zou het worden aangevallen en zou er snel een buitengewoon hachelijke situatie ontstaan. Omdat de oorlog met geen enkele mogelijkheid meer kon worden voorkomen, heeft Israël besloten om onverwachts als eerste aan te vallen. De gehele luchtmacht werd gelanceerd, en door zeer laag onder de radar te vliegen wist men de Egyptische luchtmacht grotendeels op de grond te vernietigen, en dat gebeurde ook met de Syrische luchtmacht. Omdat Israël zo bliksemsnel de luchtmachten van Egypte en Syrië kon uitschakelen verkreeg het het luchtoverwicht en was het mogelijk om deze landen te verslaan, ondanks hun veel sterkere legers. Omdat Jordanië zich nu ook in de strijd begon te mengen met zware artillerie beschietingen op Israëlische bevolkings centra, viel Israël de Jordaanse troepen aan dn verdreef ze vanuit Jeruzalem, Judea en Samaria. Op Egypte werd de Sinaï en de Gazastrook veroverd. Syrië werd van de Golan verdreven. In slechts zes dagen leden de Arabieren een vreselijke nederlaag. Jeruzalem was 19 jaar in Jordaanse handen geweest, vanaf 1948, toen het alle Joden had verdreven en alle synagogen had geplunderd en verwoest. We kunnen dus niet zomaar van een bezetting spreken, veeleer van een bevrijding omdat deze gebieden ook vroeger van Israël waren. We horen wel steeds praten over de bezette gebieden, maar we kunnen het beter een herovering noemen, temeer, omdat het land al een zeer lange ononderbroken Joodse aanwezigheid van duizenden jaren kent. Het valt mij op dat de meeste mensen steeds weer de schuld van al deze oorlogen bij Israël leggen, maar men is echter zeer slecht op de hoogte van de werkelijke feiten. Wat men ook vindt van Israël doet eigenlijk niet ter zake, want Israël heeft het recht aan zijn zijde. Het herstel van Israël als soevereine staat werd vele eeuwen geleden al in de Bijbelse profetieën aangekondigd. Het herstel van Israël is dan ook één van de belangrijkste tekenen van de in de Bijbel voorzegde Eindtijd. Israël is terug van weggeweest om nooit meer te worden verdreven. Nog niet zo lang geleden heeft men in de Bijbel zelfs het moment van Israëls herstel in 1948 in de Bijbel ontdekt, iets wat nog niemand wist toen de Staat Israël in 1948 werd gesticht. Is dat niet opmerkelijk?

Eric op 04-05-2018 00:11

Als iemand hier beweert dat de Islam dezelfde ontwikkeling kan doormaken als het Jodendom en Christendom dan heb je het blijkbaar echt niet begrepen. Soera's zijn eeuwig navolgbaar, waar ook ter wereld. Het Bijbelse OT beschrijft de geschiedenis van Israël, maar dat is op grond daarvan nergens voor herhaling vatbaar. Een enorm verschil dus. De vreslijke misstanden die gedaan zijn "uit naam" van het Christendom zijn vreselijk, maar niet Bijbels. Je hoeft slechts maar naar de de stichters van het Christendom en de Islam te kijken om de verschillen te begrijpen.

Hubo op 04-05-2018 12:12

@AEO

De situatie was inderdaad dreigend in 1967,maar nu is dat niet in die mate en je zou zeggen,dat er voorlopig wel andere prioriteiten zijn.

Hubo op 04-05-2018 12:30

@Eric

Er zijn geen aanwijzingen,dat iemand bij het stichten van een joodse staat daarbij in zijn achterhoofd heeft gehad,dat daarmee de Eindtijd ingeluid zou worden,maar de Heilige Schrift alleen al is natuurlijk wel de inspiratiebron geweest om een joodse staat aldaar te vestigen met alle gevolgen van dien.Ik heb het zelf niet meegemaakt en wil geen afbreuk doen aan de misdadige holocaust en het antisemitisme in het algemeen,maar persoonlijk ben ik niet gelukkig met deze situatie.Ik ben in algemene zin sowieso geen voorstander van staten op een religieuze grondslag in deze tijd.

AEO op 05-05-2018 09:17

@Hubo,

Je moet wel beseffen, dat Israël geen strategische diepte heeft. Als je op het plateau van de Golan staat en in Westelijke richting kijkt, dan kan je in de verte de Middellandse Zee zien. Vanaf dit plateau werd de bevolking van Israël regelmatig onder vuur genomen. Israël is iets groter dan de helft van Nederland. Daarom begrijp ik de bezorgdheid in Israël heel goed en ik geef Israël groot gelijk als ze Iran uit Syrië willen verdrijven.

Eric op 07-05-2018 01:21

@Hubo, Niemand zal gelukkig zijn met de situatie in Israël. Echter, het zionisme is niet door rabijnen in gang gezet. Dit waren seculiere Joden onder aanvoering van Theodor Herzl, met als redenen antisemitisme en racisme richting Joden.

Lemon op 07-05-2018 12:29

Over  desinformatie gesproken. Uranium verrijken heeft Iran nooit ontkent. Alleen uranium verrijkt op een hoog niveau kan worden gebruikt voor kernwapen. Lees nu dit nogmaals: "Natuurlijk zijn er ook stemmen die beweren dat die buitgemaakte documenten –waar nog ruim 60% van gelezen moet worden (4)- vals zijn. De eerdere leugens van Iran zijn echter een door de islamitische republiek zelf erkend vastgesteld feit, toen het akkoord ging met dat door president Obama opgestelde verdrag. Daarin werd de bestaande uraniumverrijking van het land beperkt, en dat terwijl het land jarenlang had beweerd dat het daar niet mee bezig was. Dat bewees al dat Iran die geheim gehouden verrijking inderdaad gebruikte om kernwapens te kunnen ontwikkelen."Dat is misleiding en ook behoorlijk "vals".

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld