Headlines





















































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Ambassade VS in Jeruzalem open: ‘Noodzakelijke voorwaarde voor vrede’

Oostenrijk, Tsjechië, Hongarije en Roemenië trotseren EU-boycot, en sturen toch ambassadeurs – Israëlische minister Bennett: ‘Geen land voor vrede meer, maar vrede voor vrede’

 
Afbeelding: (3).

Eén van de vaste campagnebeloften van talloze Amerikaanse presidentskandidaten was het verplaatsen van de Amerikaanse ambassade van Tel Aviv naar de Israëlische hoofdstad Jeruzalem. Niet één president loste die belofte in als die eenmaal in het Witte Huis terecht was gekomen – tot Donald Trump. Vandaag wordt de nieuwe Amerikaanse ambassade in Jeruzalem geopend. Zo’n 10.000 Palestijnen veroorzaken daarom opnieuw gewelddadige rellen bij de grens tussen Gaza en Israël. Protest is er ook uit Europa, dat ook in dit historische conflict wederom tegen de Joodse belangen kiest, en aan de kant van islam is gaan staan. Vier EU landen, te weten Oostenrijk, Tsjechië, Hongarije en Roemenië, trotseren de Brusselse boycot door toch hun ambassadeurs naar de inwijding te sturen.

 

‘Noodzakelijke voorwaarde voor vrede’

President Trumps speciale afgevaardigde voor het Midden Oosten, Jason Greenblatt, twitterde dat ‘meer dan twee decennia lang het opschorten van de verplaatsing van de ambassade ons niet dichter bij een blijvend vredesverdrag tussen Israël en de Palestijnen heeft gebracht. Het zetten van deze veel te late stap is geen breuk met onze krachtige pogingen om een blijvende vrede te bewerkstelligen. Het is daar zelfs een noodzakelijke voorwaarde voor.’

Net als de Israëlische regering heeft het Witte Huis het standpunt dat Jeruzalem ‘de hoofdstad is van één van de meest succesvolle democratieën ter wereld’, en het daarom ‘de stad moet blijven waar Joden bij de Klaagmuur kunnen bidden, christenen de Kruisweg kunnen bewandelen, en moslims kunnen bidden in de Al-Aqsa (moskee).’ Dat kan alleen als Israël de zeggenschap over zijn eigen hoofdstad blijft behouden.

Amerikaanse en Israëlische officials huldigden Trump voor het nemen van deze door velen moedig genoemde stap. Minister van Onderwijs Naftali Bennett verklaarde dat ‘er geschiedenis wordt gemaakt. Jeruzalem zal blijven. Vroeger was het ‘land voor vrede’, maar de nieuwe formule is ‘vrede voor vrede’.’ (1)

10 doden bij gewelddadige Palestijnse protesten

De Palestijnen denken daar al decennia lang anders over. Voor hen kan er enkel vrede zijn als de Joodse staat is verdwenen, is uitgewist, zoals in de handvesten van alle belangrijke Palestijnse organisaties staat, en zoals ook met de aanstaande jaarlijkse ‘Nakba Dag’, waarop het bestaan van Israël wordt betreurd, wordt onderstreept. Ook vandaag protesteren ze weer massaal bij de grens tussen de Gazastrook en Israël. Bij deze gewelddadige rellen kwamen inmiddels 10 Palestijnen om het leven (2).

In Israël wordt juist gevierd dat de 3000 jaar oude Joodse hoofdstad, die in de loop der geschiedenis door zo’n 40 machten werd bezet –de laatste een Arabische-, 51 jaar geleden werd bevrijd.

Tsjechië, Hongarije, Roemenië, Oostenrijk trotseren EU boycot

Bij de inwijdingsceremonie van de Amerikaanse ambassade zijn zo’n 30 van de 86 buitenlandse ambassadeurs aanwezig. Bekendste afwezigen zijn natuurlijk weer de landen van de EU, die de ceremonie boycotten. Daarmee onderstreept Brussel dat het ook in deze kwestie in eerste plaats aan de kant van islam staat, en de belangen van de Palestijnen, van wie Jeruzalem nog nooit ook maar een seconde de officiële hoofdstad is geweest, en die openlijk streven naar de vernietiging van de Joodse staat, laat prevaleren.

Oostenrijk, Tsjechië, Hongarije en Roemenië hebben nog wel enig historisch besef en eergevoel, en trotseren deze EU-boycot door toch hun ambassadeurs te sturen.


Xander

(1) Ynet News
(2) Ynet News
(3) DEBKA

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt dan verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwarte letters op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal, persoonlijke aanvallen of uitschelden kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.Het beheer kan er ook voor kiezen uw posting aan te passen. 
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands.
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het Geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.
  16. Wees bedachtzaam en let op uw woordkeuze en formulering in uw postings, wat u op het internet plaatst blijft daar staan. Post niet onder uw eigen naam maar gebruik een nicknaam.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gesprekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof..(Geloofsforum 31) verder te praten.

Reacties

Gerard op 14-05-2018 13:29

 

@ Mark S. op 13-05-2018 23:58. Het is inderdaad dat ik de aanspreekvorm anders had moeten doen, door u als "u" aan te schrijven; in dat opzicht zijn we het met elkaar eens en dien ik mij hier en daar aan te passen, ook voor anderen. Echter, uw eerste in tegenwoordige tijd geplaatste tekst (Mark S. op 13-05-2018 13:36 "... Wij willen hier in dit christelijke europa geen haat- en geweld cultsekte met bijbehorend cultsekteboek. Dit leidt tot de ondergang en vernietiging van europa. (toekomende tijd) En dat moet je niet willen en niet toestaan.") geeft alle aanleiding om in redelijkheid te veronderstellen dat u achter uw woorden staat en dus meent wat u schrijft, namelijk dat "Wij hier in dit christelijk europa" leven.

Daar was en ben ik het niet mee eens en om u dat onder de aandacht te brengen en tevens tot nadenken aan te zetten, dit in mijn - volgens mij terechte - veronderstelling dat u naar aanleiding van uw woorden denkt dat wij in "het christelijk europa" leven, stelde ik op prikkelende wijze mijn vraag. Wellicht begrijpen mensen die u beter kennen als ik, zoals Veteraantje, dat u het tegengestelde bedoelt van wat u schrijft, maar dat is dan altijd voor een vreemde zoals ik voor u ben - lijkt mij - niet (altijd) helder, tenzij u het duidelijk voor iedereen als scherts omschrijft. U zou bijvoorbeeld "..... " kunnen plaatsen of een :-). Voorts vindt u mijn antwoord lomp en laatdunkend; ik zou voor deze twee uitdrukkingen liever het woord "uitdagend" gebruiken, immers ik word niet grof, ook scheld ik niet en geef nergens blijk van minachting. Over de aanspreekvorm heb ik het al gehad en dank u voor de terechtwijzing, die ik zonder enige ondersteuning voor u ook had erkend. Groet van Gerard.

 

Dannte op 14-05-2018 13:40

Ik begreep dat ook de arabische bevolking van Oost Jeruzalem liever bij Israel hoort. Iets wat ik wel kan begrijpen gelet op de corrupte en haatdragende fatah en hamas en andere verschillen tussen Israël en de omliggende landen. Maar blijkbaar boeit het Europa niet wat mensen zelf willen. Het enige dat ze boeit is hun eigen mening. Maar ja ik wist al wel dat Brussel niet geïnteresseerd is in wat de bevolking wil, ,maar enkel in haar eigen utopie

Anneke op 14-05-2018 13:45

HalleluYah...Feest te Jerusalem!!! Israel Am ChaÏ...Het volk Israel lééft voort en is niet klein te krijgen!!! Dankzij de Beschermende Hand van de God van Israel.  Israel een hel voor vele Arabische en Europese politici...Een zegen voor vele volken,voor nu en in de nabije toekomst.  Nu nog wachten op de wederkomst van onze Messias; geduld is een schone zaak. 

Anneke op 14-05-2018 13:49

Oost-Europese landen zijn véél wijzer dan het Nrd-Westen van ons continent!!! Zij zullen worden beloond, onze regio zal nog forse klappen gaan ontvangen. Deze fase is eigenlijk ook al actief, neem alleen al de vele crisissen in allerlei vormen en maten. Oost-Europa is pro-Israel, 'wij' zijn stap voor stap het land Israel als vijand gaan zien. Uhhhh; de westerse politici.  De leugen regeert nog wel, máár niet lang meer. 

Gerrit S op 14-05-2018 13:50

Shalom Israel!

willy . op 14-05-2018 14:03

Het De EU heeft nooit voor Israel geweest  de EU boycot Israel en zijn daarom antisemitisch . Het verplaatsen van de ambassade naar de hoofdstad van Israel door de VS is ook een erkenning van dit gegeven, wat protest de Palestijnen ook mogen hebben! Het totalitaire PA zal Israel niet erkennen en juist deze erkenning zou een weg naar de vrede kunnen zijn, maar neen ze eigenen nu ook Oost Jeruzalem op en juist daar is de tempelberg ! trouwens de jonge Palestijnen worden door Hamas betaald om te gaan protesteren en als je al door Hamas in armoede leeft dat doe je daar alles voor om brood op de plank te krijgen! de terreur tegen Israel gaat nog steeds door en daesh is zoals we in Parijs zagen nog steeds niet dood! Het zou tijd worden dat de Palestijnen het bestaan van Israel erkennen,zodat iedereen in vrede kan leven!! Shalom

Pieter Glashorst op 14-05-2018 15:28

Beste mensen,

Ik hou van Israel, ik heb het lief met heel mijn hart, en daarom feliciteer ik Israel met haar 70e verjaardag.

Met vriendelijke groet,

Pieter Glashorst

Jan met de Pet op 14-05-2018 16:16

Gek he, dat Israël zich verdedigt tegen die tienduizenden terroristen die de grens bestormen als een echte invasie en daarbij met explosieven en brandbommen gooien. Hoe durft Israël zich te verdedigen tegen deze zielig, ongevaarlijke vredestichters, die nooit een vlieg kwaad doen?

Ik sta vierkant achter Israël.

Hubo op 14-05-2018 16:20

"Noodzakelijke voorwaarde" ?

Hoezo?De achterliggende logische redenering staat er niet bij.Zo is het niet meer dan loze retoriek.Het enige wat ik me er dan bij kan voorstellen is dat Israël anders hoe dan ook niet zal rusten,voordat ze de stad definitief in handen hebben.Het lijkt meer een kwestie van 'slikken of stikken' door een voldongen op te dringen.En de arabisch islamitische wereld kan daar op korte termijn inderdaad niets aan veranderen.Dan moet je maar hopen dat ze er zich blijvend bij neerleggen en dat de secularisatie snel voortschreidt.

steady op 14-05-2018 16:32

 Bezette gebieden, hallo!!!

oost jeruzalem en gaza zijn bezet door   juist ja arabieren

verplicht dat samenraapsel van arabische stammen om te kiezen

tussen Jeruzalem en mekka, wat denk je mekka natuurlijk

De arabieren bidden naar mekka en niet nooit naar Jeruzalem,

en dat met hun achterste omhoog naar Jeruzalem

Bij mijn weten komt "Jeruzalem niet voor in de koran", omdat mekka hun heilige stad van afgoderij was (de maangod)

Shalom Israel

farid1 op 14-05-2018 16:50

idd 70e 

paul.v op 14-05-2018 17:43

shalom israel  

AEO op 14-05-2018 18:00

@Hubo,

Israël zal niet rusten voor het Jeruzalem definitief in handen heeft schreef je. Mag ik er even aan herinneren, dat Jeruzalem altijd een Joodse stad is geweest, en dat het in 1948 door Jordanië etnisch gezuived werd van Joden. In 1967 heroverde Israël de stad, en heeft Jeruzalem als ondeelbare hoofdstad van Israël. Of je het nu leuk vindt of niet, dit zijn de feiten, en zo is het en niet anders.

gust op 14-05-2018 18:01

shalom shalom jisrael    adonai chomrecha jisrael

Rode Wouw op 14-05-2018 18:01

Niet zo veel toe te voegen aan de verschillende reakties. Treffend geschreven Jan met de pet op.

AEO op 14-05-2018 18:28

Ik heb de openingsceremonie van de Amerikaanse ambassade in Jeruzalem gezien op i24News. Het was erg mooi om naar te kijken. Een historisch moment life on tv!

lies op 14-05-2018 18:39

Vrede zij Israel . Gods volk. 

Rien katwijk op 14-05-2018 18:43

Shalom Israël God is trouw ondanks dat de joden op hun eigen kracht vertrouwen laat God hen niet in de steek laten we blijven bidden dat ook het joodse volk tot bekering mag komen

ohje op 14-05-2018 18:44

Stel brussel is voor israel en tegen boycot.

Juist want dan begint de binnenlandse oorlog.

Kfir op 14-05-2018 18:47

Israël.......van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal! 70 jaar een stralend licht temidden van donkerte en duisternis!! Gods volk, Gods land! De hele arabische wereld zou geweldig kunnen opbloeien wanneer ze Israël zouden accepteren en met hen zouden samenwerken!! Wij zien (en ervaren) het vreselijke resultaat!! En de eu.........? Wat een walgelijke slappelingen!

Rosalie op 14-05-2018 19:55

Als de Palestijnen nou gewoon in de omringende moslimlanden zouden gaan wonen ? Simpele oplossing. Israel is het enige land in de regio met een democratie. Democratie past de Palestijnen niet alleen de sharia dus verhuis zou ik zeggen naar landen waar ze dat handhaven.

Geer op 14-05-2018 20:00

Baruch Haba B,Shem Adonai

Reinaert de Vos op 14-05-2018 20:01

Beste Pieter 14-5-2018 15.28

Shalom!

Kirkby op 14-05-2018 20:06

Gefeliciteerd Israël,  Gods rijke zegen gewenst 

Jantim op 14-05-2018 20:13

Israël, gefeliciteerd met je 70 jarig bestaan. Israel is het enige democratische land in die regio. Alle Arabieren leven in die regio onder een dictatoriaal bestuur. Ze slachten elkaar af, maar Israël is een democratie. 

Derk op 14-05-2018 21:45

Anneke op 14-5-2018 13.45, stammen alle inwoners van Israël af van Sem, de zoon van Noach? Of stamt een deel af van Jafeth? En waar stammen wij dan van af?

Derk, Anna en allen, doorpraten op het Geloofsforum. Mod.

Petra op 14-05-2018 21:46

Congratulations Israël

sjoppio op 14-05-2018 21:59

Shalom Israel!!!

René op 14-05-2018 23:05

Concratulations  Israël.  

mario op 14-05-2018 23:22

Je moeder kk xandersnieuws jullie zullen verliezen nep mensen lees maar goed met je lelijke dikke oog 

Mario, dat is niet de wijze om te reageren. U maakt zich met dit gedrag ongeloofwaardig als gesprekspartner op een discussieforum. Pas uw gedrag aan. Mod.

Mark S. op 14-05-2018 23:38

@gerard 13:29. Ik heb u al gelijk gegeven dat europa niet meer christelijk is (helaas) heb ik er ook bijgeschreven. Veteraantje merkt op dat ik bedoelde dat europa christelijk/katholieke wortels heeft en dat dit ook doorwerkt in bv. de grondwet van veel landen.

Dat ik christelijk europa in de tegenwoordige tijd schrijf heeft te maken met dat er ook nog veel christelijkheid aanwezig is, ook al is er veel verdwenen. Er is veel christelijke moraal in wetgeving terug te vinden, in onze normen en waarden en een aanzienlijk deel gelooft ook nog in het Christendom/Katholieke geloof. Een deel daarvan gaat nog naar een christelijke/katholieke kerk. Het glas is niet helemaal leeg maar ook niet helemaal vol. Er is inderdaad ook veel verdwenen. En ik vind dat erg jammer.

Wat ik wilde benadrukken, tesamen met mijn kritiek op de islam, is dat we trots moeten zijn op wat er nog aan christelijkheid over is in Europa en dat we dat niet verder aan de islam moeten verkwanselen. We moeten de restanten van het christendom koesteren en verdedigen. Die restanten bevinden zich in de tegenwoordige tijd. Verder spreek ik met dit  "christelijk europa" ook een wens uit.

Ik hoop dat ik met deze toelichting enige duidelijkheid heb kunnen geven op uw vragen en opmerkingen. Ik vind het ondoenlijk om al dit soort nuances in een heldere en beknopte reactie te stoppen en hoop daarbij ook op de goede wil van de lezer.

Groet, Mark S.

Scevean op 15-05-2018 00:02

Israël gefeliciteerd. 

Jeruzalem  gefeliciteerd  met  jullie  bevreiding. 

Iedere  dag is een feest. 

speiker op 15-05-2018 00:20

Shalom Israel, Yehovah zegend America, Donald Trump en alle landen die voor Israel zijn.

mientje op 15-05-2018 01:11

@Gerarad 13.29  God is de God van Europa    ,      en allah is de allah  van de arabische  moslim wereld

En allah heeft hier niets te zoeken te vinden te zijn, hij is hier niet, ze kunnen zich een kriek bidden , maar hij is hier niet

juan op 15-05-2018 01:39

Het is duidelijk dat er onrecht is geschied in 1948 tegen de palestijnse bevolking.

Israel had allang een groot gebaar naar hen moeten maken!

Hubo op 15-05-2018 03:15

@AEO

Ik ben er  klaar mee.Ik ga in dit soort verhalen verder niet mee.

Peter op 15-05-2018 04:48

Juncker gaat liever met zijn bende leden naar Karl Marx ,dit stelletje bandieten is een schande ,en zouden ze moeten opsluiten voor roven , bedriegen ,en het binnenhalen van miljoenen illegalen .

Lee op 15-05-2018 07:13

Van harte gefeliciteerd met deze verdiende overwinning! Palestijnen hebben helemaal nergens recht op. Het is een bijeengeraapt zooitje dat makkelijk in de omringende landen kan gaan wonen. Zij betreuren het bestaan van Israel.

Tom Hendrix op 15-05-2018 07:16

@speiker: 00.20. uur. Sluit me aan bij uw reactie. Tevens respect voor Oostenrijk, Tsjechië, Roemenië en Hongarije, die WEL achter Israël staan. Shalom Israël!

Harold op 15-05-2018 09:21

Vandaag melden de kranten dat er bij de onlusten aan de grens tussen Israel en Gaza een Palestijnse baby is overleden door het inademen van traangas. Het sterven van onschuldige kinderen is altijd een drama en absoluut te veroordelen. Maar er valt weinig te raden over wie in de media de schuld hiervan zal krijgen: Israel, wegens het gebruik van overmatig geweld tegen onschuldige slachtoffers. Klakkeloos zal dit door iedereen overgenomen worden en met de vinger naar Israel wijzen. Zie hier het volgzame kuddevolk.

Wanneer je een beetje logisch nadenkt komt er toch een vraag op. Je gaat met duizenden mensen, bewapend met stenen en molotovcocktails een grens bestormen. Wat doe je daar met een baby?? Een baby hoort veilig in huis te zijn en er is geen enkel excuus om een baby naar een gewelddadige demonstratie mee te nemen. Hoe erg dit ook is voor de ouders, ik krijg daarmee sterk het idee, dat de ouders het helemaal niet erg vinden. Zij vinden de haat tegen Israel blijkaar een grotere zaak dan de dood van hun kind. Sterker nog, hun dode kindje kan uitstekend gebruikt worden als propagandamateriaal tegen Israel. Juist dit is de werkwijze van hamas en zien we al tientallen jaren. Hoe meer onschuldige doden hoe beter dit is voor hun zaak. Er is geen enkel belang bij de palestijnen voor vrede, want dan moeten zij water bij de wijn doen en is de kans op het verkrijgen van het volledige land Israel en heel Jeruzalem verkeken.

Het trieste is dat palestijnen, onder het juk van hamas dus onderling al geen vrede kennen. Ironisch is het dat het Israel is die door Gaza bijvoorbeeld in te nemen, ervoor kan zorgen dat de palestijnen van hamas bevrijdt kunnen worden. De palestijnen hebben bewezen geen land te kunnen opbouwen. Dat is ook niet de bedoeling natuurlijk, want ze moeten de wereld wel kunnen laten zien onder wat voor erbarmelijke omstandigheden zij leven. We gaan het de komende tijden nog vaak zien: zielige palestijnen die met hun ellende en doden gaan leuren, zodat Israel overal de schuld van kan krijgen. De persfotografen zullen zich als aasgieren voor deze 'zielige' mensen verdringen en nieuwsmedia zullen ons constant laten weten dat Israel toch echt wel heel buitensporig geweld gebruikt. Houd je recht rug en ken de waarheid zodat je niet overal intrapt. De palestijnen moeten inderdaad bevrijd worden, maar niet van Israel zoals iedereen ons wil doen laten geloven, maar van hun eigen leiders Hamas en ook van hun 'democratisch' verkozen palestijnse president die inmiddels in het 14e jaar van zijn 4 jarig termijn zit.

Ik wens Israel veel sterkte. In militair opzicht staan ze misschien wel sterk, maar de de propagandaoorlog is nog veel heviger en daar zijn de palestijnen wel aan de winnende hand.

AEO op 15-05-2018 09:49

Het accoord dat Iran over zijn atoomprogramma had gesloten is nog erger dan eerst werd gedacht. Het is op leugens en misleiding gebaseerd, en al eerder heb ik hier op dit forum eens gezegd, dat Iran helemaal geen atoomprogramma nodig heeft om elektriciteit op te wekken. Ik heb uitvoerig uitgelegd, dat Iran met het zeer zonnige klimaat daar, over een onuitputtelijke bron van energie kan beschikken tegen veel lagere kosten dan wat hun atoomprogramma kost. Maar met zonnepanelen kan je nu eenmaal geen kernwapens maken. Maar wat blijkt nu? Iran heeft een aantal onderhandelaars geld toegestoken, om het accoord te ondertekenen. Oftewel, ze zijn met geld onder de tafel omgekocht!!!!!

Want hoe komt het toch, dat terwijl de Mossad de Iraanse documenten over hun atoomprogramma uit Teheran heeft gestolen en er steeds meer over hun atoomprogramma bekend is geworden, de overige landen nog steeds vierkant achter deze deal blijft staan? Er zijn momenteel vergaderingen in de privé sfeer tussen Iran en de ondertekenaars van het accoord, en Iran dreigt nu om de namen van degenen die zich hebben laten omkopen openbaar te maken, als Iran niet alle bevroren tegoeden terug krijgt.

En zo zien we dan maar weer, hoe vreselijk dit verraad is geweest, niet alleen het verraad jegens Israël, maar ook jegens de gehele mensheid!

steady op 15-05-2018 10:12

Rosalie toch

Géén enkel moslimland wil ook maar één palestijn opnemen,

vb: jordanie heeft toch met het leger Arrafat met zijn bende profiteurs buiten gebonjourd

géén enkel moslim land hoor

Er mag géén enkele jood in een moslimland wonen- géén probleem, dan mag er ook

géén enkele moslim in israel wonen.

De moslims behandelen zoals zij de joden behandelen

Dat is het enige dat zij begrijpen ( de wet van de sterkste )

Vraag maar aan Iran!!! Zij weten het nu.Ha Ha Ha

Resultaat: Eindelijk vrede in het midden oosten

Ter info:  Graad van intelligentie

Israel heeft met haar 8 miljoen inwoners meer bedrijven genoteerd op de technologie beurs in

New Jork dan heel Europa

Israel (8 miljoen) reggistreerde 16805 patenten in 2010, tegen Alle 22 arabische landen samen

amper 836 patenten.

Hoezo verschil in intelligentie  ( inteelt zeker ) Meerderwaardigheids gevoel, och arme

Europa steunt palestina (eigen land)

Maar dat zelfde europa steunt niet Cyprus (europees) waarom niet??

De roep om autonomie - basken-catalanen-corcikanen- negeert Europa kompleet

Onze lieve mooie Frans Timmermans gaf bij zijn bezoek aan israel toe dat Europa

voor israel andere standaarden hanteert dan voor andere landen in de regio (moslimlanden)

Europ discrimineert dus,  ja zeker

Als europa de joden slecht blijft voorstellen, dan hoeven zij zich niet meer zo

schuldig te voelen voor hetgeen zij met de joden hebben gedaan in de tweede wereldoorlog

 

Morgen in Jeruzalem

Shalom

rene op 15-05-2018 11:13

Ik begrijp niet dat Israel er mee wegkomt met het doden van Palestijnen. Dit zijn gewoon misdrijven. Hoor Erdogan, de grote islamiet niet. De vele aangepaste islamieten in Nederland hoor ik ook niet. De vele palestijnen in Nederland hoor ik ook niet.  Er is iets goed mis in de wereld als israel, de israelische politici en de israelische agenten, militairen hier mee wegkomen. Tijd voor een strafrechtelijk onderzoek. Uitlevering Nethanyyahu aan het strafhof in Den Haag om mee te beginnen. Zo spoedig mogelijk. 

Henk Smit op 15-05-2018 11:41

Hebt God lief boven alles en uw naaste als uzelf.

Eduard op 15-05-2018 12:48

Zover ik uit de geshiedenis boeken haal is De staat Israel gesticht op land wat ooit van de palastijnen was. Dus nu kom ik iemand zijn achtertuin bewonen en ga vervolgens vertellen dat de personen zelf niet meer welkom zijn in hun tuin. Wat zou jij doen? Ik stel mij zelf trouwens neutraal op hoor, want ik ben niet voor en niet tegen. Ik bekijk het vanuit een logica standpunt. Ik geloof niet in God en niet in Allah, en al helemaal niet in de mensheid! Op een of andere manier houd het de mensen al 70 jaar bezig.. Zou er moe van worden

AEO op 15-05-2018 19:20

@Eduard,

Ik weet niet waar je geschiedenis hebt gestudeerd, maar je mag wat mij betreft je schoolgeld terug halen. Je zegt dat de Staat Israël gesticht is op land dat ooit van de Palestijnen was. Vertel mij eens wat de munteenheid van hen was, waar ze hun hoofdstad hadden en wie hun laatste koning of president was. Ik ga je nu al vast voorspellen dat je deze vraag niet gaat beantwoorden. Er wonen al meer dan 35 eeuwen Joden, oftewel Israëlieten in het land. Vreemd dat je dat blijkbaar over het hoofd hebt gezien. En Jeruzalem was 30 eeuwen geleden al de hoofdstad van Israël. Ik heb Israël meerdere keren bezocht, en daar zie je de bewijzen dat Israël daar thuis hoort. Je hoeft maar een schep in de grond te steken, of je vindt bewijzen. En die God waar je niet in gelooft heeft al duizenden jaren geleden via Zijn profeten bekend gemaakt, dat Israël na een lange afwezigheid weer hersteld zal worden. Dat is in de Bijbel op schrift gesteld. Al die dingen, zoals het gedoe om Jeruzalem gebeurt nu, de profetieën komen voor onze ogen uit. Zelfs het jaar van de stichting van Israël staat in de Bijbel vermeld, wist je dat?

Tom Hendrix op 15-05-2018 19:58

@AEO: 19.20. uur: Ben het 100% met U eens.

Eduard op 15-05-2018 20:47

@AEOJe zegt het zelf al: Het jaar dat Israel gesticht is. Dat er een lange afwezigheid zou zijn, dat zalk dan wel. Wil ik zelfs nog wel geloven. maar dat betekend niet dat het land van hen blijft. Als ik mijn huis verlaat en ik kom na 3000 jaar weer eens kijken. Wat denk je dan zelf? Afgezien van het feit dat het huis niet meer bestaad, maar voor de discussie er even vanuit gaan dat het wel zo zou zijn. Heeft mijn nalatenschap dan het recht om de mensen die er dan wonen er uit te zetten? Dacht 't ff niet! Bijbel of geen bijbel, staat er los van. Ieder normaal denkend mens zou het moeten zien.

Harold op 15-05-2018 23:31

@Eduard inderdaad mogen de nieuwe bewoners er blijven wonen. En daar hebben ook ruim twee miljoen Arabieren voor gekozen en leven vredig met een Israëlisch paspoort in Israël. Zo vredig zelfs, dat je er zelden iets over hoort. 

Het probleem is dat het iedereen is ontgaan dat bij de stichting van Israël alle Arabische landen reeds hadden beklonken om Israël de zee in te drijven. Daardoor zijn de Arabieren die toentertijd in Israël woonden ( en dat waren er geen miljoenen zoals men graag wil doen geloven) voor even het land uitgegaan, om zodra Israël vernietigd zou zijn weer terug te keren. Tja dat Israël boven alle verwachtingen de oorlog won, kun je ze niet kwalijk nemen. Ik denk dat toendertijd Israël nog best bereid was geweest deze mensen binnen te laten, maar juist deze mensen koesteren zoveel haat tegen israel dat wonen onder Israëlisch bewind onmogelijk was geworden. Daarnaast hebben ze nieuwe generaties gekweekt en vol israëlhaat opgevoed en met die nooit bestaande palestijnse staat dat ze helemaal niet terug willen, alleen als Israël niet meer bestaat.

Dat deze mensen nu hun Palestina claimen is totaal ongegrond. Israël is rechtmatig eigenaar van het land geworden door rechtmatige besluiten van de Volkerenbond. En dan houd ik de gehele historie die een Joodse claim rechtvaardigen nog buiten beschouwing. Darnaast hebben deze Arabieren nooit onder een Palestijns bewind gewoond, want sinds de middeleeuwen was het land bezet door Turkije. Nogmaals dus... Een onbestaande claim want een land dat nooit heeft bestaan kun je ook niet terugclaimen en ook niet bezetten. Men had alle recht om net als de Israëlische Arabieren, te blijven wonen, maar ze hebben dat recht door hun haat zelf verspeelt.

AEO op 16-05-2018 00:54

Sorry Eduard, je begrijpt het niet. Israël werd ten tijde van het begin van onze jaartelling overheerst door de Romeinen, vergelijk het maar met de Duitse bezetting van Nederland tijdens WW2. De Joden kwamen herhaaldelijk in opstand, hetgeen in het jaar 70 leidde tot de verwoesting van Jeruzalem en de tempel, en uiteindelijk tot deportatie van de Joden uit hun land. Dit noemen wij etnische zuivering, en dat is genocide. Hoewel de Romeinen alle Joden probeerden te verdrijven, wisten toch kleine groepen Joden zich aan deportatie te onttrekken. Verspreid over meerdere nederzettingen zijn deze Joden daar zonder onderbreking blijven wonen tot op heden. Palestina is de naam die de Romeinen aan het land gaven, om de herinnering aan Israël uit de geschiedenis uit te wissen. Palestijnen zijn Arabieren, die met name na het op gang komen van de immigratie van Joden uit Europa uit de omringende Arabische landen naar Palestina trokken, en ze hadden daar een zeer goede reden voor. De Joden uit Europa, vaak gevlucht voor de pogroms aldaar, voegden zich bij de al aanwezige Joden en ontgonnen het land. Er ontstond een bloeiende economie met de bijbehorende toenemende werkgelegenheid, en dat deed steeds meer Arabieren naar het land trekken. Palestina was zeer dun bevolkt en tussen 1517 en 1917 in Turkse handen. De bekende Amerikaanse schrijver Mark Twain bezocht het land in 1863 en omschreef het als een kaal, dor en troosteloos land waar bijna niemand woonde. Hij maakte echter wel melding van verschillende Joodse dorpen, verspreid over het land. Ik kan je nog wel veel meer vertellen, maar hier hou ik het maar even bij. In ieder geval werden alle inwoners van het land Palestijnen genoemd, zowel de Joden als de Arabieren. De Joden in Jeruzalem gaven ook een eigen krant uit, The Palestine Post. Pas na de onafhankelijkheid van Israël werd deze krant hernoemd naar zijn huidige naam, The Jerusalem Post. Yaser Arafat was een Egyptenaar, iets wat wel vaker voorkomt als je wieg in Caïro stond. Palestijnen zijn een door de Arabieren verzonnen volk, met als enige reden, om Israël te delegitimeren. Er is nooit een Palestijnse staat geweest, en die gaat er ook nooit komen. De Joden, oftewel de Israëliërs, zijn de meest autochtone bevolking van het land. Je zal dus met betere argumenten moeten komen, want als je geschiedenisboeken hebt bestudeert, dan zal je er wel je aandacht bij moeten houden.

prettige dag verder en groeten van AEO

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel