Headlines











































































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

‘Ze verafschuwen christenen’: Google negeert Pasen

Afbeelding: (1).

De meest onbekende ‘progressieve’ figuren, hindoestaanse en islamitische feestdagen worden door Google geëerd met een aanpassing c.q. versiering van het bekende vierkleurige logo. Nu het echter Pasen is, het belangrijkste christelijke feest, wordt dat compleet genegeerd. ‘Ze verafschuwen christenen’, is de korte, maar overduidelijke conclusie van de bekende acteur James Woods.

 

De tijdelijk versierde letters worden een ‘Google Doodle’ genoemd. Die eer viel bijvoorbeeld te beurt aan het feit dat 95 jaar geleden Yuri Kochiyama (wie kent haar niet?) werd geboren, een communistische activist die ooit zei dat ze bewondering had voor Osama bin Laden.

Naast Pasen zijn al eerder een aantal typisch conservatieve Amerikaanse feestdagen zoals Veterans Day en Memorial Day door Google genegeerd. Tijdens kerst werd het logo tot nu toe wel steeds aangepast, maar zonder ook maar enige christelijke symboliek erbij.

Hindoestaanse en islamitische feestdagen en belangrijke figuren worden regelmatig geëerd, net als tal van ‘progressieve’ en extreemlinkse figuren. Nu twee miljard christenen over de hele wereld herdenken dat Jezus Christus bijna 2000 jaar geleden uit de dood is opgestaan, vindt Google het echter onnodig om daar ook maar één verwijzing naar te doen. Zelfs niet-christelijke symbolen zoals paaseieren of de paashaas ontbreken.

‘Dus Google heeft een doodle voor iedere denkbare obscure gebeurtenis of persoon, maar niets voor Pasen?’ twitterde Paul Joseph Watson. Waarop hij antwoord kreeg van de bekende acteur James Woods: ‘Het is klip en klaar: ze verafschuwen christenen.’

 

Xander

(1) Paul Joseph Watson via Infowars

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt dan verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwarte letters op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal, persoonlijke aanvallen of uitschelden kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.Het beheer kan er ook voor kiezen uw posting aan te passen. 
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands.
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het Geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.
  16. Wees bedachtzaam en let op uw woordkeuze en formulering in uw postings, wat u op het internet plaatst blijft daar staan. Post niet onder uw eigen naam maar gebruik een nicknaam.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gesprekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof..(Geloofsforum 31) verder te praten.

Reacties

Michaël ;-{> op 02-04-2018 17:13

Herken de boom aan zijn vruchten...

Johan op 02-04-2018 17:28

Dat is ook helemaal in de lijn van de Bijbel. Tuurlijk heeft Google helemaal niet met christenen. Zij willen niets liever dan sharia en moslimoverheersing!

HE op 02-04-2018 17:39

Is ook logisch. Google en zijn staff werken voor de "god van deze wereld". Plain and simple!

Weer een bewijs dat alle religies, behalve het zuivere christendom, afkomstig zijn uit de koker van satan en zijn (aardse) helpers.

Alles is welkom in deze wereld, behalve het evangelie van onze Here Jezus Christus..

Geen wonder dat de Heer zei: "Heb deze wereld niet lief en hetgeen in de wereld is."

Het zijn toch vnl waardeloze dingen die zeer tijdelijk zijn.

(Niets nieuws onder de zon overigens)

Klaas op 02-04-2018 18:09

Onzin. Voor welke islamitische feestdag had Google een doodle staan dan? Google doet volgens mij niks voor Islamitische, Christelijke of feestdagen behorende bij een ander geloof. Juist om dit soort gedoe te voorkomen. Ik ben het vaak met jullie eens vwb jullie opinies, maar hier zitten jullie er volgens mij naast :)

Cefas op 02-04-2018 18:22

De geest van de Anti-Christ.

Piece op 02-04-2018 18:24

Verafschuwen is beetje ver gezocht, gewoon genegeerd. Niet iets waar ik me als christen druk over maak in ieder geval. 

Beste Johan, hoe kom je daar nou weer bij? Lijkt me sterk dat Google op sharia zit the wachten, ook weer ver gezocht.

Tom Hendrix op 02-04-2018 18:33

@Johan: 17.28. uur. Juist. Ook google, is onderdeel geworden van de linkse, en globalistische elite.

rescue op 02-04-2018 18:43

In Openbaring 17 en 18 staat een boodschap voor Google en het systeem waar ze model voor staan. Gevallen is het grote Babylon, in een ure is het verwoest. Bedrijf vreugde over haar, u hemel en apostelen en profeten want God heeft haar geoordeeld over wat zij u hebben aangedaan. Dus geduld, ze komen er niet mee weg.

Henk op 02-04-2018 18:57

https://m.youtube.com/watch?v=iir7qV0Iv8E

Google, Facebook, Amazon, Twitter, YouTube, ect... heb je aandelen, dump ze dan. De socials gaan kapot de komende tijd. 

Comsol op 02-04-2018 19:21

Beste Johan,

eerst controleren wat je hier neer wilt zetten en dan versturen graag, dit riekt naar wartaal!

Rienus op 02-04-2018 19:34

Ik denk niet dat wij (?) de sharia en moslimoverheersing willen. Maar we gaan het vierkant krijgen omdat heel veel mensen geen vermoeden hebben dat de val dicht aan het klappen is. Een beetje moeite doen en niets van de overheid vertrouwen zou al schelen.

Meijer op 02-04-2018 19:36

Shalom;

Is dit toch ook en tevens een teken dat de z.g. eindtijd is begonnen?

Een kleine berekening (eigenlijk twee) maken dit duidelijk.

Allereerst hebben de priesters na de ballingschap in Ba-Bel, bij het opnieuw schrijven van de boeken; 215 jaar van de Egyptische ballingschap afgetrokken. 50% dus.

Tel deze 50% bij het huidige, zojuist begonnen nieuwe Bijbelse jaar; 5778 en is het 7 jaar voor de laatste dag van het 6de millenium na de Schepping.

Een volgend gegeven is, dat er na de afspraak een huwelijk te sluiten; er voor de a.s. bruidegom (Bruidegom); 2 jaar van voorbereiding maximaal mogen worden gebruikt. Inclusief de Chupah.

Zo is dit ook voor de Bruidegom en Zijn Kehila van toepassing.

Zijn woorden waren: ".......Ik ga heen om u (gemeente/kehila/Mijn Bruid) plaats te bereiden. Vv.

Chaq Sameach en Shavuah Tov.

Ramshoorn op 02-04-2018 19:59

Het verbaast mij niets dat google en andere commerciële sites weinig of niets met het christendom te maken willen hebben. Het christendom is net zo verdeeld in allerlei groepen/richtingen als de islam.

 

Ik geloof ook geen barst van al die grote aantallen christenen en moslims die steeds genoemd worden in de media: 2 miljard christenen en ruim een miljard moslims? Het papier is geduldig! 

 

Als je de vraag stelt of mensen zelf voor die godsdienst gekozen hebben, wordt er nee geknikt.

 

Zowel christenen als moslims worden bij geboorte automatisch christen of moslim. Het gaat geruisloos over van vader op zoon. Christen baby’ s worden gedoopt in de kerk en moslim baby’ s worden door hun vader, die de geloofsbelijdenis opzegt over het kind, tot moslim gemaakt.

 

Jeshua is ook niet optimistisch over het aantal gelovigen dat Hij zal aantreffen als Hij binnenkort wederkomt in Jeruzalem. Zacharia 14:9 en Openbaring 14. Hij sprak voor zijn hemelvaart 2000 jaar geleden de woorden:

 

Lucas 18:8…Doch, als de Zoon des mensen komt, zal Hij dan het geloof [van de Bijbel] vinden op aarde? Hij zal veel bijgeloof vinden. Roomsen en Protestanten en Evangelischen zijn compleet de weg kwijt. Zij laten de Bijbel buikspreken! Wat nu floreert? Geloof in horoscopen, sterrenbeelden, new age geloof, yoga, mindfulnes, wereldgelijkvormigheid. Zie Openbaring 2 en 3.

 

Jeshua sprak over barre tijden die aan zijn komst vooraf gaan, kerken en synagogen zullen dan gesloten zijn door de vijanden van Israëls God de Schepper van hemel en aarde. [Mattheus 24] Gelovigen zullen dan net als in de begintijd van Jeshua en de Apostelen in kleine groepjes in het geheim bij elkaar komen in parken, huizen, bossen [hagepreken]. Zie Handelingen 1, 7, 8, 9, 12. Enz.

 

Het goede Nieuws: In die tijd wordt het zuivere geloof van Mozes, de Profeten, Jeshua en de Apostelen weer gepraktiseerd en verkondigd! De BijbelGetrouwe Gelovigen zijn niet bang, waarom niet? Omdat Jeshua beloofd heeft om met al zijn volgelingen te zijn tot aan de voleinding van de wereld. Marcus 16. 

 

Zij weten wat…Matteüs 18:20 leert…Want waar twee of drie vergaderd zijn in Mijn Naam, daar ben Ik in hun midden!

Google heeft dan het nakijken!!! Openbaring 6.

Michaël ;-{> op 02-04-2018 22:00

@ Ramshoorn op 02-04-2018 19:59

Amen.

ps  De vijand is een amateur !

vlokje op 02-04-2018 23:04

Als je dan ook nog google op een apple gebruikt, maakt je het alleen maar erger....

Appeltje met hap eruit, geeft blijk van kennis, kennis van wie, de gevallene engelen?

Juul op 02-04-2018 23:11

Pasen is eigenlijk geen bijbels feest. Wel de herdenking van Christus..

Het paasfeest heeft te maken met: Noach zoon Ham huwde een vrouw genaamd Ashtoreth, ook Ishtar in andere culturen, Nimrod, de godin Pagan, Tammuz, de vruchtbaarheids-godin, baalaanbidding etc.  De relatie is te veel schrijfwerk, ik ga zo naar bed.

Leeuw op 02-04-2018 23:20

Laten we gaan klagen bij Google dat ze wat belangrijks vergeten zijn namelijk het plaatsen van een doodle!

mientjei op 03-04-2018 01:11

Google : dat  stukje papier is toch veel te klein voor de Zoon van God

                Vrij  naar Pippi Langkous

Petrus van Eeden op 03-04-2018 02:52

Pasen is vanouds geen Christelijk feest. Het is een Heidens feest, door de Christenene gestolen en gekerstend!

Nieuw Begin op 03-04-2018 03:09

Goed zo Wierd: 

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1864211/het-westen-lijdt-aan-zelfhaat

Ge van Kessel op 03-04-2018 03:39

Google Chrome logo = 666

Steve op 03-04-2018 04:47

 @ramshoorn;   " roomsen en Protestanten en Evangelischen zijn compleet de weg kwijt. " welke kerk/stroming is volgens u wel de juiste?

Groeten Steve

Lee op 03-04-2018 08:22

google, facebook en twitter gewoon niet gebruiken. Er zijn genoeg alternatieven. Als niemand google nog gebruikt gaan ze keihard failliet.

Anna op 03-04-2018 09:34

Ja Meijer 19.36 uur. Dit is zeker een teken van de eindtijd. Want dan zal er een “ grote verdrukking “ zijn.

En het is aannemelijk dat deze grote verdrukking  geleidelijk aan begint en zijn  uiteindelijke climax heeft in de wederkomst van de Messias. Daar zal niemand aan ontkomen.... dit is het louterende oordeel van God.... en dat begint klein met pesterijtjes van zoals hier van  Google..... maar dat eindigd met de schaal en de bazuin oordelen en daar lezen we dat eenderde van de mensheid ( en nog veel meer) zal worden weggevaagd. 

De Bijbel spreekt er op diverse plaatsen over dat we “ verdrukking “ zullen mee maken. Job 18;1-4, Psalm 97:8-12, Ezechiël 381-13, Micha 5:2-7, en 2 Corinthe 4:8-18. 

En Ramshoorn spreekt terecht over Lucas 18:8 ; Ik zeg u dat Hij met spoed recht zal doen. Maar zal de Zoon des mensen , als Hij komt , wel het geloof op aarde vinden............ Dit is een ernstige waarschuwing die vooraf gaat aan de grote verdrukking.... Hoe standvastig zullen wij zijn..... en kunnen wij de kwade satanische machten onderscheiden van wat Gods Woord ons zegt........ Blijf waken en bidden ! 

Maar als Oprechte gelovige in de ongestanne Jezus,  hoef je niet bang te zijn want het maakt  niet uit of je dan op die momenten van de grote verdrukking en vervolging,  in leven blijft,  of zal sterven... “ Wij zijn Des Heeren “ Dwars door de dood staat Hij:  Jezus de opgestane Heer borg voor wie zonder voorbehoud in Hem geloven.... Dan zullen we bij hem zijn...... en als dan eenmaal die grote verdrukking op zijn einde komt, dan zal Jezus de Messias zichzelf openbaren aan de hele mensheid, of dat deel wat dan nog van de mensheid over is........ Dan zullen de doden die in Jezus gestorven zijn Opstaan en samen met de dan nog levende gelovigen Hem tegemoed gaan in de lucht...... En dan zal de hele wereld zien wie hij is...... en dan zal Hij de troon van zijn vader David gaan bezitten in Jeruzalem......en gaan Regeren over de hele aarde vanuit Jeruzalem.... En bij zijn komst zal Hij uitzien naar hen die hem Biddend verwachten.....Lucas 18:8 ! 

Een plaag stootje van Google..... ach... dit kunnen we nog wel hebben maar pas  op uzelf... en probeer het te herkennen Shalom Anna 

Daniel op 03-04-2018 09:53

Maakt niet uit. We moeten er doorheen. Zij hebben hun loon reeds ontvangen: het meer van vuur ofwel de tweede dood. Het zal hun meester allemaal niets opleveren. Ook hij belandt hierin.

@Juul op 02-04-2018 23:11 En ja, volkomen gelijk.

maria op 03-04-2018 10:13

Meijer op 19.36

Volgens mij klopt de berekening en zijn we bijna in de laatste jaarweek aangeland

Dit betekent dat de opname elk moment kan plaatsvinden

Brawit op 03-04-2018 13:01

Met een zuiver geloof is niks mis, maar wel wat de mens van die geloven gemaakt heeft door de geloven naar zijn/haar eigen belang te manupileren of hand te zetten. Voorbeelden er van te over. En daar vallen alle geloven onder, geen één uitgezonderderd. Geloof een geloof zoals het bedoeld is, maar niet wat de mens er van gemaakt heeft. 

Ike op 03-04-2018 13:44

https://southfront.org/saudi-crown-prince-admits-saudis-financed-terrorist-groups-blesses-israeli-statehood/

Dit is extreem belangrijk. Dit doet ook terzake bij dit artikel. Want m.i. betekent dit dat de Intelligence Services de regeringen controleren en dat de regeringen de terroristen financiëren die een reden zijn dat de Intelligence Services meer budget krijgen om tegen terroristen en criminelen te vechten. Hetzelfde geld voor de defensiegelden.

Harm88 op 03-04-2018 14:35

Heeft onze Heer enHeiland niet gezegd ze hebben Mij gehaat zij zullen ook u haten, de knecht staat niet boven zijn Meester!

spijker op 03-04-2018 15:19

wat is de beste zoekmachiene op je pc, kan iemand mij een idee geven?

flevolander op 03-04-2018 15:41

@ Meijer & @ Maria.

Stop nu eens met die domme voorspellingen. Jullie staan in de al heel lange rij van voorspellers die allemaal geen gelijk gekregen hebben en die zichzelf belachelijk gemaakt hebben. Lees deze comment nog maar eens als het door jullie voorspelde moment gepasseerd is.

Je zet jezelf en je broeders en zusters voor schut door zulke zogenaamd Bijbels geïnspireerde voorspellingen te doen.

  • Je kunt doorgaan met die voorspellingen maar scheur dan de ook de pagina uit je Bijbel met Lukas 17:20 en nog wat andere pagina's waarop afgerekend wordt met voorspellers en waarzeggers. Lukas 17:20

En op de vraag der Farizeeen, wanneer het Koninkrijk Gods komen zou, antwoordde Hij hun en zeide: Het Koninkrijk Gods komt niet zo, dat het te berekenen is;

De Bijbel is heel duidelijk over voorspellingen doen. Toekomst voorspellen wordt in een adem genoemd met waarzeggerij en tovenarij. Horen jullie bij degenen die door Jeremia worden aangeduid in Jeremia 27:9 ?

Gij dan, geeft geen gehoor aan uw profeten, uw waarzeggers, uw dromers, uw toekomstvoorspellers en uw tovenaars, die tot u zeggen: Gij zult de koning van Babel niet dienstbaar blijven;

Lees ook b.v. Leviticus 19:26,31; Leviticus 20:6,27; 2 Kronieken 33:1-7 en Ezechiël 22:28.

Of Deuteronomium 18:10 

Onder u zal er niemand worden aangetroffen, die zijn zoon of zijn dochter door het vuur doet gaan, die waarzeggerij pleegt, geen wichelaar, uitlegger van voortekenen, of tovenaar,

De profetieën zijn nooit bedoeld om te voorspellen, echter alleen om Gods plannen bekend te maken en de vervulling ervan te herkennen zodra God zijn profetiën laat uitkomen.

Kijk naar de lijdensweg en dood van Jezus. Elk detail was geprofeteerd, maar geen mens kon inschatten of voorspellen hoe het zich uiteidelijk voltrok. Zelfs de 12 discipelen niet. Wie zijn jullie om te denken dat jullie het beter kunnen?

Maak niet de fout die zo velen maken om te willen voorspellen hoe en wanneer het einde daar is.

flevolander op 03-04-2018 15:45

@maria op 03-04-2018 10:13

Dat we de opname op elk moment moeten verwachten is niet de consequentie van anti-Bijbelse berekeningen, maar een opdracht van Jezus en wordt door Paulus in zijn brieven nogmaals geduid.

Door het te willen berekenen probeer je God te overtroeven. Lees Lukas 17:20

enk op 03-04-2018 16:01
maria op 03-04-2018 16:31

spijker 15.19

Zoekmachine DuckDuckGo.com

Cefas op 03-04-2018 17:29

Je kunt beter het woord voorzegging gebruiken dan voorspelling. God voorzegt dingen, die gaan gebeuren en niet voorpelt dingen etc, etc. Ten aanzien van de dingen die gaan gebeuren zegt de Bijbel: Let op de tekenen der tijden, Zie Ik kom spoedig. Je hoeft geen profeet te zijn om te zien dat de tijd nabij is. De tekenen zijn talrijk. Het Profetisch Woord wordt vervuld. De opname staat voor de deur en de wederkomst komt een aantal jaren daarna. Houdt stand in het geloof. Shalom en Maranatha

Ike op 03-04-2018 18:07

Zie de wikipagina over DuckDuckGo. Het maakt helemaal niks uit welke zoekmachine je pakt;

https://nl.wikipedia.org/wiki/DuckDuckGo

Het betekent dat DuckDuckGo gemaakt is door een Amerikaan en daardoor onder de Amerikaanse veiligheidswetten valt en de bijbehorende Intelligence Services en daardoor staan belangrijke servers er van ook in de VS. Als men jouw content wil besturen of bestuderen of jou daarmee willen vervolgen of op basis van die Big Data jouw onderdelen van jouw Big Data willen vervalsen om jou te kunnen vervolgen, maakt het daarom niks uit welke zoekmachine jij gebruikt. Zelfs niet in een andere taal.

Helaas men zegt dat Big Data er is om ons te beschermen, maar het kan ook gebruikt worden om ons te veroordelen voor dingen die we niet hebben gedaan.

Zelfs als je naar een andere planeet zou gaan, zou men weten waar jij bent en zouden ze kunnen doen wat ze willen met jou. Als er geen bedreiging is, zouden de Intelligence Services, beveiligingsbedrijven, justitie, politie en defensie of iets anders dat vol zit met criminelen niet nodig zijn. Dat willen ze natuurlijk voorkomen.

spijker op 03-04-2018 18:14

dank je enk en maria, ik heb hem geopend maar mijn andere startpagina blijft maar komen.

Ramshoorn op 03-04-2018 19:36

@Anne, bedankt voor uw reactie.

Steve op 03-04-2018 04:47

 @ramshoorn;   " roomsen en Protestanten en Evangelischen zijn compleet de weg kwijt. " welke kerk/stroming is volgens u wel de juiste?”

Ik wou dat ik het wist Steve. Ik deed jaren geleden de kerkdeur al achter me in het slot. Jeshua geeft wel een hint wie voor Hem tot de ware gelovigen behoren. Het zijn degenen die met een open Bijbel Zijn Woorden naspreken en gehoorzamen. 

Jeshua zegt het zo: Mattheüs 18:20...Want waar twee of drie in Mijn Naam bijeengekomen zijn, daar ben Ik in hun midden.

En, o ja, lees ook Jeshua' s instructies zzn zijn 7 Gemeenten …                           in Openbaring 2 en 3. Shalom. Ramshoorn.

Gorghel op 04-04-2018 04:26

Christelijke feestdagen zijn intussen algemeen bekend in heel de wereld. In veel landen die niet-christelijk zijn is men ook vrij op enkele christelijke feestdagen.

maria op 04-04-2018 08:24

Flevolander op 15.41

Wat jammer dat u oprechte christenen vraagt of zij tot de tovenaars behoren zoals beschreven in het oude testament

Ik vind dit een zeer liefdeloze en onchristelijke reactie.

maria op 04-04-2018 13:36

Cefas op 17.29

We hoeven inderdaad geen protfeet te zijn om te zien in welke tijd we leven, de tekenen der tijden geven het duidelijk aan

Helaas sommige op deze site willen hier niets van horen

Linda op 04-04-2018 17:09

Ik blijf positief denken.  We hebben niets aan haatzaaiers van de ene kant, noch van de andere kant.  Ik ben dankbaar dat we Google mogen gebruiken.

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld