Headlines

















































































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

NAVO tegen NAVO: Franse troepen in Syrië om Turkse invasie te stoppen

Amerikaanse en Franse mariniers blokkeren Turkse opmars naar Manbij – Voorbereidingen om alle Amerikaanse bases van Turkije naar Saudi Arabië te verplaatsen – Versneld Russische afweerraketten voor de Turken – Erdogan en Netanyahu beschuldigen elkaar over en weer van ‘onmenselijke wreedheden’

Terwijl Erdogan (L) in Afrin de uitbreiding van de Turkse invasie aankondigde, kwamen Franse mariniers (R) in Manbij aan om deze te stoppen. (Afbeelding: (1)).

Zoals we al vaker hebben geschreven is Turkije alleen nog op papier lidstaat van de NAVO. In realiteit is dictator Recep Tayyip Erdogan een nauwelijks meer verhulde vijand van het Westen, en daarnaast ook van Israël. De Amerikanen zijn op dit moment bezig met voorbereidingen om hun bases in Turkije, inclusief Incirlik, waar kernwapens zijn opgeslagen, te verplaatsen naar Saudi Arabië. Nadat president Macron het al aankondigde, zijn Franse troepen op twee Amerikaanse bases in het noorden van Syrië gearriveerd. Zij zijn daar om de Turkse invasie een halt toe te roepen.

 

Franse en Amerikaanse mariniers blokkeren Turkse opmars

Op 3 april had president Donald Trump nog gezegd dat hij ‘heel snel een besluit zal maken’ om de Amerikaanse troepen uit Syrië weg te halen. Op dat moment waren Amerikaanse mariniers juist onderweg naar Manbij, om daar de reeds aanwezige troepen te versterken tegen een eventuele verdere Turkse opmars in Syrië. De mariniers namen posities in langs de Sajur rivier, een aftakking van de Eufraat. Daarmee werd de rechtstreekse route van het door het Turkse leger veroverde Afrin naar Manbij geblokkeerd.

Afgelopen zondag en maandag kwamen daar voor het eerst in de burgeroorlog Franse eenheden bij. Franse mariniers voegden zich in Manbij bij hun Amerikaanse collega’s, en Franse gevechtsvliegtuigen en –helikopters landden op de Amerikaanse bases in Remelin. Maandag, op de dag dat Erdogan zijn soldaten in Afrin feliciteerde met hun overwinning op de door de Amerikanen gesteunde Koerdische YPG milities, kwamen de Fransen in Manbij aan. Geen moment te vroeg, want Erdogan gaf in zijn toespraak in Afrin aan dat het Turkse offensief tegen de Koerden in het noorden van zowel Syrië als Irak zal worden uitgebreid.

De Turken zien zich in Syrië tegenover de Amerikanen en Fransen gesteld, en in Irak tegenover de Iraakse 5e divisie, die op aandringen van Washington allerijl naar de noordelijke grenzen met Syrië werd gestuurd. Om de feitelijke breuk met de NAVO nog eens te onderstrepen, kondigde de Russische president Vladimir Putin vandaag aan dat de levering van geavanceerde S-400 luchtafweerraketten aan Turkije zal worden versneld (3).

Erdogan woest op Macron

Erdogan uitte eind maart al zijn woede over Macron, nadat die een delegatie van de Koerdische YPG en het Syrische SDF had geprezen voor hun strijd tegen ISIS. Erdogan noemde Macron een ‘bedrieger’ die ‘een Franse militaire invasie van Syrië’ uitvoert. Op Macrons voorstel om te bemiddelen tussen de Turken en de Koerden reageerde Erdogan dat de Franse president zich niet moet bemoeien met de Turkse militaire operaties. Daarop reageerde Macron met het sturen van Franse troepen naar Manbij. (1)

Ook confrontatie met Israël

Erdogan blijft tegelijkertijd ook de confrontatie zoeken met Israël. Nadat Hamas afgelopen zondag ongeveer 17.000 Palestijnen op de Gazastrook dwong tot een provocatieve mars op de Israëlische grens, en deze burgers vervolgens als schild gebruikte om Israël onder vuur te nemen, kon het Israëlische leger weinig anders dan het vuur beantwoorden. Daarbij vielen 16 Palestijnse doden en honderden gewonden. Erdogan noemde Israël vervolgens een ‘terroristenstaat en bezetter’, met een ‘onmenselijk wreed’ leger.

Daarop reageerde de Israëlische premier Netanyahu: ‘Het meest morele leger ter wereld laat zich niet de les lezen over moraliteit door iemand die al jaren nietsontziende bombardementen op (Koerdische) burgers uitvoert.’ Volgens Erdogan zijn sinds de start van de sarcastisch ‘Operatie Olijftak’ genoemde anti-Koerdische invasie al 3844 ‘terroristen geneutraliseerd’. In de ogen van de Turken is iedere Koerd, hoe oud of jong ook, een ‘terrorist’, waarmee de wrede Turkse acties, die ronduit oorlogsmisdaden kunnen worden genoemd, worden gerechtvaardigd.

Nieuwe grote oorlog in de maak?

Opgeteld bij de recente (veronderstelde) Israëlische F-35’s die (als laatste waarschuwing?) het luchtruim van Iran binnendrongen, het met Amerikaanse wapens platbombarderen van Jemen door Saudi Arabië –met inmiddels een half miljoen doden als gevolg-, enkel om de door Iran gesteunde Houthi rebellen te stoppen, en de Houthi’s die daarop reageerden met een raketaanval op een Saudische olietanker (4), lijken alle ingrediënten aanwezig voor een nieuwe grote Midden Oosten oorlog, één waarbij supermachten Amerika en Rusland rechtstreeks betrokken zullen zijn.


Xander

(1) DEBKA
(2) Zero Hedge
(3) DEBKA
(4) Zero Hedge

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt dan verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwarte letters op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal, persoonlijke aanvallen of uitschelden kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.Het beheer kan er ook voor kiezen uw posting aan te passen. 
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands.
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het Geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.
  16. Wees bedachtzaam en let op uw woordkeuze en formulering in uw postings, wat u op het internet plaatst blijft daar staan. Post niet onder uw eigen naam maar gebruik een nicknaam.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gesprekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof..(Geloofsforum 31) verder te praten.

Reacties

Pagina12
willy . op 04-04-2018 13:44

Hij zoekt echt de confrontatie op die dictator Erdogan die ook lid is van het moslimbroederschap. Zijn vijandschap heeft vooral te maken omdat Turkije als het van Duitsland en Frankrijk afhangt geen lid zal worden van de EU en of hij nog is de Navo blijft is ook een groot raadsel. Vroeger hadden veel Europeanen schrik dat Turkije lid van de EU zou worden maar ook die stelling is totaal achterhaald door de vele migratie uit de moslimlanden, de oude  anti- semmieten zullen vervangen worden door de nieuwe anti-semmieten de moslims en dat zien we reeds in Antwerpen. Hij zoekt ook de confrontatie op met Israel en hij steunt de terreurgroep Hamas en Daesh in de Sinaiewoestijn waar Egypte de situatie niet of nauwelijks onder controle krijgt ! De VS gaat stilaan wakker worden en zien inderdaad Turkije als grote bedreiging voor stabiele vrede in het M.O. en dat met reden! Shalom

rescue op 04-04-2018 13:48

De koning van het Noorden en de koning van het Zuiden zijn weer op het toneel, Dan.8 en 11. Beste Xander, lezers, het gaat rap in de richting van het einde. De Gog-Magog coalitie krijgt vorm, Ez.38 en daar hoort ook Togarmah bij, de Turkse natie. Damascus heeft een aparte status, Jes.17. Ook weten we dat Babylon, de EU/USA coalitie met Saoedi-Arabië, Dan.2 en 7 hard werkt naar het verdrag met betrekking tot de verdeling van Jeruzalem, en dat de bouw van de derde tempel niet ver meer af kan zijn en dus ook het verschijnen van de antichrist. Wat nog beter is, de Heer komt nu spoedig, Hos.6:1-3, de "twee dagen" zullen nu spoedig worden gevolgd door de "derde dag", weliswaar door een diep dal, Maranatha.

Ike op 04-04-2018 14:14

Veronderstellingen. Als alles klopt bezetten hiermee de verschillende NATO troepen juist zo veel mogelijk delen van Syrië en gaan ze niet de volledige confrontatie aan met elkaar op een enkel incident dat 'per ongeluk' kan zijn, zoals dat ook bij de eerdere Golfoorlogen is gebeurd. Tekenend is hiermee juist dat ze nog erger dreigen tegenover Assad's troepen en Iran. Eigenlijk blijven de Intelligence Services vasthouden aan het oorspronkelijke plan om Syrië te veroveren en de olie en gasbronnen te verdelen en te voorkomen dat er pijplijnen met olie en gas doorheen komen vanuit shiietische gebieden en te voorkomen dat de opbrengsten in valuta's gegenereerd gaan worden die niet aan de USD zijn gekoppeld.

Zie ook het bericht over de moord bij Youtube van een Iraanse. Iemand die waarschijnlijk al onder psychologische behandeling stond. Men bereid zich voor op een verdeling van Syrië en Iran en waarschijnlijk Irak, zoals de plannen die Wesley Clark ooit heeft gezien die gemaakt waren door de Neo Con's.

ottoman op 04-04-2018 14:15

dit is onhaalbaar, de turken kunnen niet gestopt worden door de fransen en amerikanen, zij zijn in t hol van de leeuw daar.

dit weet trump, vandaar de verwarrende afleidingds manouvre door uitspraken over vertrek, dit zal ook gaan gebeuren zeer waarschijnlijk

Ike op 04-04-2018 14:18

Turkije krijgt geen SS500's en wat ze krijgen zal waarschijnlijk uitgeschakeld kunnen worden door de Russen. Maar de NATO wil dolgraag natuurlijk weten hoe de SS400's werken om tegenmaatregelen te kunnen nemen. Het enige wat ze hadden getest in Griekenland was SS300's.

Doordenker op 04-04-2018 14:23

Hmm, de Turken geven de VS hiermee wel een mooi excuus om permanent in Syrië aanwezig te blijven. Het zou me dan ook niet verbazen dat er hier sprake zou kunnen zijn van 'collusie' (heimelijke bedriegelijke samenwerking) tussen de VS en Turkije.

Hans van der Zwan op 04-04-2018 14:45

Laten we hopen dat meer Westerse landen De VS en Frankrijk steunen in huis poging de Koerden te beschermen.

Twanneman op 04-04-2018 15:07

Het is een kruidvat dat zeker gevolgen gaat krijgen, misschien niet met bommen en granaten maar dan wel met humanitaire gevolgen voor andere landen. Wat er ook gebeurd, het heeft nooit een happy end.... Er zijn alleen verliezers.... En dat alleen voor geld en macht...

Cefas op 04-04-2018 15:10

Is het grote eindspel van de geschiedenis begonnen? Ook in Nederland zullen we dat zeker merken door de islamitische vijfde colonne die we dankzij de open grenzen zelf hebben toegelaten. Turkije was altijd al een paard van Troje binnen de Nato en werkte altijd al met een dubbele agenda.

tegenalles op 04-04-2018 15:52

Boycot turkse producten hoe minder valuta hoe beter.Brussel moet stoppen met geld over te maken naar de erdogan kliek en zo indirect zijn oorlog financieren.

Tom Hendrix op 04-04-2018 15:57

@Cefas: 15.10. uur. Dat ben ik helemaal met U eens, Cefas.

Daniel op 04-04-2018 16:22

Lees de brief van Albert Pike aan Mazzini uit 1871 (!) aangaande de drie wereldoorlogen. Wie nog meent dat deze brief een hoax zou zijn, moet zich echt achter de oren krabben. 

Klaas op 04-04-2018 16:39

Ik moet het nog maar zien met Erdogan, hij schreeuwt veel en tot op heden blijkt niet dat hij Amerikaanse en/of Franse troepen enz. heeft aangevallen!. Het zou mij niet verbazen als Erdogan een dubieuze rol speelt met als doel om Putin in te palmen en om Putin op het moment supreme te verraden.

Bartje op 04-04-2018 16:44

Hier een mooi overzicht https://pbs.twimg.com/media/DZ2Fd3OX4AIGbVS.jpg:large

Benny op 04-04-2018 17:23

Ja het is,,toeval,,  ,of geen toeval,,??Israel is op 14 mei 70!!jaren geleden heropgericht 70 jaren is een Goddelijk getal.

Of is  Ezechiel 39,Gog en Magog in aantocht?

Harold op 04-04-2018 17:31

Kijk eens wat een leuke foto op https://www.telegraaf.nl/nieuws/1873406/poetin-en-erdogan-willen-eind-geweld-syrie.

De drie leiders van Rusland, Turkije en Iran gezamelijk handschuddend en hun verbond vierend op weg naar de volgende oorlog.

Anna op 04-04-2018 17:38

Erdogan en Macron zijn op Ramkoers!!!! Zeer gevaarlijk... beide NAVO lid...... Erdogan vertoond zich hier voor het eerst in Militaire uitdossing..... Provocatie???? Van deze dictator geloof ik niet in provocatie.... dit is zijn ware gezicht....... Hij voert iets in zijn schild...... De tijd zal het leren..... maar deze dictator houd niet van tegenspraak en ook  niet van discussie....Hij zegt hoe het moet en zal gaan...... hij is niet te stoppen........ . Hoe zal Rusland zich in deze situatie opstellen..... ??? En de USA heeft daar ook nog troepen zitten kortom een zeer gevaarlijk kruitvat..... De opmaat voor Ezechiël 38 ?? We mogen niet speculeren maar hou deze situatie in de gaten........ Bid om bescherming voor zijn uiteindelijke doelwit......Israël......... .. Shalom Anna 

Robie op 04-04-2018 19:48

@ottoman

Als de VS echt wil dan rollen ze die Turken zo op,is veelal ouwe rommel waar ze mee vechten en het enige wat ze vooruit brengt is de luchtsteun.

Zonder dat zouden ze het niet winnen van de koersen.

Dat ze nu goed kunnen vinden met de Russen,is allen een omdat ze de Turken willen los weken van de NAVO.

Eenmaal uit de NAVO,zullen ze.goed moeten luisteren naar Moskou want een evt aan al op Israël met de veel tussen die er wonen zal Moskou zeker niet pikken

Gorghel op 04-04-2018 20:30

Putin is net zo min te vertrouwen als al de andere wereldleiders. Iedereen zoekt zijn eigen  voordeeltjes, ook Putin. Erdogan liet een paar krokodillentranen vallen en ineens was Putin om (na de Turkse hit van een Russische gevechtsvliegtuig). Allemaal een pot nat.

Bektol op 04-04-2018 21:40

Mohammed voorspelde al dat de Mahdi in Dabiq een alles beslissende eindstrijd zou voeren. Moslims tegen de Romeinen (nu vertegenwoordigd door westerse mogendheden) Dabiq ligt geografisch wat noordelijker tussen Afrin en Manbij. Na een moslim overwinning zal Israël wel aan de beurt komen. De andere eindtijd spelers o.a. Iran zijn ook in de buurt, wie gooit de lont in het Midden Oosten kruidvat. Enfin, velen verwachten de opname van de gemeente van Jezus Christus binnenkort en daarna zal het wel losgaan.

wardje op 04-04-2018 21:52

3e wereldoorlog voorspeld door Pike?   De wording van dat misverstand wordt uitermate helder als je leest wat staat op de site http://wideshut.co.uk/albert-pikes-3-world-wars-letter-hoax-wideshut-webcast/   Ik heb dit van de geschreven tekst, de video heb ik na een paar minuten gelaten voor wat die is.  Het kan goed zijn dat men onvoorzichtig maar toch te goeder trouw in het misverstand is gaan geloven.  Het deed me denken aan de goegemeente van de kunstwereld die op een gegeven ogenblik collectief is gaan geloven in de vervalsingen van Han van Meegeren.    ---    Ik weet wél van voorspellingen van de 1e wereldoorlog  en de val van het tsarenhuis. Gedocumenteerd.  Dus hoax?  In de zin van bedrog: mogelijk, maar lang niet zeker.  Het kan ook toeval zijn, slordigheid in combinatie met - sensationele of naïeve - goedgelovigheid.

wardje op 04-04-2018 22:07

Opname @Bektol op 04-04-2018 21:40.  "Enfin, velen verwachten de opname van de gemeente van Jezus Christus"   Volgens sites geloven ongeveer een derde van  christelijke leiders in de VS in de opname; vooral in Evangelical en Pinkster-kring.   In Europa zal dat veel en veel kleiner gedeelte  zijn.  De theorie heeft wel Europese wortels . Die zijn in de kerkgeschiedenis tamelijk recent: voor ongeveer 1800 werd er helemaal niet over gerept en pas halverwege de 19e eeuw nam zij een zekere vlucht met de Darbisten (Vergadering vna de Gelovigen) in Engeland.    ---   https://www.charismanews.com/culture/56825-large-number-of-pastors-don-t-believe-in-the-rapture     ---   https://nl.wikipedia.org/wiki/Opname_van_de_gemeente

AdelaarRobin op 04-04-2018 22:34

Al is de leugen nog zo snel, de Waarheid achterhaalt haar wel. En de Waarheid is Yeshua HaMashiach, JHWH, Jezus Christus.

En Hij had al overwonnen op Golgotha, en nu ook in deze eindtijd.

Hubo op 04-04-2018 23:05

Het is onduidelijk.Het zou een goede zaak zijn als amerikaanse kernwapens uit Turkije verdwijnen,maar dan liefst helemaal uit de regio.Turkije drijft nu de koerdische eenheden terug in Syrië,maar per saldo is Turkije nog een NAVO partner en maakt het niet veel verschil ten aanzien van het landjepik door het westen Syrië.Het lijkt erop dat de russen genoegen nemen met de consolidatie van de huidige posities en dat is al meer dan waarop Assad een jaar of 4 mocht rekenen.Ik ben benieuwd of nu nog werk gemaakt gaat worden van een zuivering van Idlib of dat er stilzwijgende afspraken zijn gemaakt dat dat een semiautonome enclave kan blijven.

Het volgende doelwit van het westen lijkt Iran.Ik verwacht toch wel dat de russen israëilische vliegtuigen boven Syrië dan zullen proberen te onderscheppen,als ze ze in de gaten krijgen.

Het Israëlische optreden tegen de Palestijnen bij de recente betogingen verdient bepaald geen schoonheidsprijs.De reactie in het westen steekt wel schril af bij alle ophef over het onderdrukken van vreedzame protesten in Syrië door Assad destijds en tot op de dag van vandaag wordt dat zo uitgespeeld in de pers om Assad als schuldige aan te wijzen in de smerige burgeroorlog in Syrië die voor 100% aan de westerse reacties toe te schrijven is.

Erdogan noemde Netanyahu toen een terrorist en daar valt wel wat voor te zeggen.Misschien zou je eerder van terreur moeten spreken,omdat het in dit geval van een overheid/bezetter uitgaat.Het is verder een tamelijk onbeduidende woordenwisseling,waar op dit moment geen directe dreiging voor Israël vanuit lijkt te gaan.Meer retoriek om de binnenlandse publieke opinie in Turkije mee te bespelen.

Het is niet ondenkbaar dat Erdogan zich geleidelijk aan sterk genoeg voelt om uit de NAVO te treden,mede omdat Europa hem zo in de kou laat staan,maar dat wil nog niet zeggen,dat hij zich dan snel tegen Israël zal keren.Misschien probeert hij nog wel een graantje mee te pikken in Iran en de Koerden daar verder terug te drijven.Ik weet verder niet precies wat dar te halen valt voor hem.

Uitspraken van de Saoedische kroonprins kregen ook weer de nodige publiciteit.Wat hij precies gezegd heeft is niet duidelijk.Heeft hij gezegd dat joodse mensen het recht hebben veilig te kunnen leven in een land,hun land of gewoon ieder willekeurig lan?Hij spreekt zich uit voor een vredesregeling en naar het schijnt een twee staten regeling en vredesonderhandelingen.

Wat mij betreft zal in een vrede toch vastgelegd moeten worden dat palestijnen en hun nakomelingen sinds 1948 het recht moeten hebben terug te keren naar het gebied waar ze gewoond hebben.Of het daar snel van komt weet ik niet.En je zou voorzichtig kunnen beginnen.Bijvoorbeeld 10 jaar na een vredesverdrag 1000 mensen en 10 jaar later 10.000 en uiteindelijk een vrij recht van vestiging voor beide partijen over en weer.

Het is natuurlijk wel duidelijk dat de huidige situatie zo gepolariseerd is,dat het op korte termijn uitgesloten is,stappen van dien aard te realiseren.En ik heb de indruk dat leiders als Netanyahu dat eigenlijk wel zo goed uitkomt.

Ernie van de Wal op 04-04-2018 23:59

Anna op 04-04-2018 17:38

Frankrijk is geen lid van de NAVO

ottoman op 05-04-2018 03:34

als ze willen kunnen ze de turken met zn alle aanvallen, maar dit gebeurd niet, omdat het n kracht is, ze worden niet zomaar omschreven in geschriften.

gisteren is begonnen aan n kerncentrale akkuyu

turkije produceert inmiddels alles zelf en met hoge technologie en stealth materiaal, de meeste vergissen zich, binnenkort horen we de volgende turkse inname in syrie/ irak

Lee op 05-04-2018 06:43

Ernie van de Wal op 04-04-2018 23:59

Sinds 4 april 2009 is Frankrijk weer volledig lid van de NAVO

Ik ben benieuwd wanneer het lont in dit enorme kruidvat gaat ontploffen. Mijn gedachten zijn bij de onschuldigen die hierdoor moeten lijden.

positivo op 05-04-2018 06:46

De amerikanen en ook europa liegt wat af om hun invloed en aanwezigheid in Syrie te rechtvaardigen.

Zowel turken de eu en amerika heeft daar niets te maken.

Eigenlijk heb ik eerder de indruk dat ze daar zitten om het de russen moeilijk te maken en aan te sturen op een wereldoorlog.

marnix op 05-04-2018 07:53

(Farao Ramses deed hetzelfde met zijn slaven)

Angela gaf 6 Miljard van Europees belastinggeld aan de Zwarte Prins Erdogan.

om de Koerden met meer middelen af te slachten, nadat de Koerden IS hadden verdreven met bloed en slachtoffers.

Erdogan zal uiteindelijk President Poetin ook verraden aan de oorlogszuchtige Angela.

Ike op 05-04-2018 08:23

@Robie op 04-04-2018 19:48

De Israëli's, Pakistanen en de Chinezen hebben hun kennis voornamelijk verkregen door landgenoten met een dubbel paspoort die in het buitenland werkten en daarna hun kennis aan hun eerste moederland teruggaven. Dit zal toch niet gebeuren met een land als Turkije en een regering van Erdogan? Turkije heeft onderhandeld over kennisoverdracht met de Chinezen wat betreft Chineze afweerrakketten, in het verleden heeft het samengewerkt met de Israëli's en zal uiteraard onderhandelen met de Russen over kennisoverdracht en zal nog contacten hebben over de onderhandelingen met de Amerikanen en andere Westerse contacten over kennisoverdracht. Alles t.a.v. rakkettechnologie en radartechnologie (EW systemen). Daarnaast zullen er techneuten uit ex-USSR staten hun kennis verkopen en sommige zullen misschien wel hun kennis up to date houden.

Zullen we er gemakshalve van uitgaan dat Turkije in staat is om alle kennis te verkrijgen en dat ze graag ook kennis zal gaan verhandelen?

@Ernie van de Wal op 04-04-2018 23:59

ROFL. Totaal irrelevante opmerking. Frankrijk doet mee aan acties van de NATO en inlichtingenvergaringen in NATO verband. Het enige wat frankrijk niet toestaat is dat de NATO tot op heden geen opdrachten direct mag geven aan zijn officieren en Frankrijk heeft eigen beschikking over kernwapens en kan daar zonder de rest van de NATO gebruik van maken, op papier. Frankrijk zal dus bij onderhandelingen met theoretische vijanden als Rusland altijd aan tafel moeten zitten en meeonderhandelen en vechten tegen vermindering of wegonderhandelen van de eigen kernwapens, en hun eigen beslissingsmacht en veto's binnen de veiligheidsraad, NATO en EU.

Hetzelfde verhaaltje geld voor de Britten en Duitsland is zo groot en machtig binnen de NATO, EU dat je dit ook kunt zeggen over Duitsland. Verder kan dit ook gezegd worden over de voormalige Warchaupact landen binnen Europa die zeer aggresief zijn t.o.v. Rusland en elke centrale machtsstaat die hun eigen macht wil beperken.

@Hubo op 04-04-2018 23:05

ROFL. Elke terugkeer van Palestijnen word hard bevochten door de hardline van Israeli's. Omdat 10.000 mensen in 20 jaar 100.000 nakomelingen kunnen worden die niet Joods zullen zijn en na nog eens 20 jaar (of korter) 1.000.0000 nakomelingen kunnen zijn die niet Joods zullen zijn. Gaan we van een jonge zwangerschappen uit bij een bevolking kan dit na 40 jaar ook 10.000.000 niet Joodse nakomelingen kunnen zijn en dat zijn dingen waar de hardliners in Israël en zionisten extreem tegen zijn.

Verder komt dit punt ook naar boven bij elke toedtreding van vrijhandelsverdragen. Omdat vrije vestiging van niet Joden altijd uitgesloten word en vrije vestiging van Joden in de verdragslanden wel graag bevestigd word.

Anders hebben de Israeli's nog een keur van maatregelen in petto die ze gebruiken. Zoals goederen van Joden worden uiterst makkelijk goedgekeurd en goederen van niet Joden worden stuk voor stuk gecontroleerd en uiterst streng gecontroleerd. Dezelfde technieken worden ook gebruikt door de moslimlanden.....

Echte vrede? Er zijn meer bedrijven en mensen die belang hebben bij oorlog dan vrede in hun eigen ogen, totdat straling en chemische aanvallen alles vernietigd.

DG op 05-04-2018 10:53

Ernie van de Wal. Frankrijk is wellid van de NAVO, zie:

https://www.nu.nl/algemeen/1931064/frankrijk-keert-volledig-terug-in-navo.html

En wat betreft de verdrukking kom vanuit het "midden"oosten, naar mij idee. En daar zijn we nu van het begin getuigen.  

Scevean op 05-04-2018 11:03

Trump zei zich terug te trekken uit Syrië,  maar niet uit Koerdistan.  Hij ziet het dan ook als 2 verschillende landen.

Ook is Koerdistan een bufferzone tussen Iran en Israël.  Het zou zo maar eens kunnen dat de IDF er een tussen stop kan maken.

Naar mijn weten hebben trouwens de Amerikanen al lang hun kernwapens weg gehaald uit Turkije,  omdat ze vreesde dat Erdogan ermee aan de haal zou gaan. En worden de grote vliegbasissen verplaatst naar S Arabië. 

AEO op 05-04-2018 11:06

@Hubo,

Het Israëlische optreden bij de grens met de Gazastrook valt zeer goed te verklaren. Van de aanvankelijk 16 doodgeschoten Palestijnen waren er 10 lid van terreurorganisaties. En een terreurorganisatie is geen padvindersclub. Israël heeft van tevoren duidelijk gewaarschuwd, dat degene die de grens nadert, zichzelf in gevaar brengt. Israël neemt geen risico's, als er 30.000 Palestijnen proberen om door de grens heen te breken ontstaat er een bijzonder gevaarlijke situatie. De Hamas zelf zit achter deze acties, en zoals bekend, is het doel van Hamas de vernietiging van de staat Israël en daarnaast de uitroeiing van alle Joden. Een tweestatenoplossing is ongewenst, want Jeruzalem, Judea, Samaria en de Golan waren destijds altijd al onderdeel van Israël. Bovendien zijn de Palestijnen gewoon Arabieren die naar het land trokken, toen er een goede economische bedrijvigheid ontstond door toedoen van de Joden, die het land in ontwikkeling brachten en er o.a. door het droogleggen van moerassen de daar heersende malaria verdreven. Het is niet nodig om een aparte Palestijnse staat op een deel van Israël's grondgebied te vestigen, omdat er geen Palestijns volk bestaat. Er is nooit een Palestijnse staat geweest, terwijl er in Israël al duizenden jaren Joden wonen. Eén van de bekendste Palestijnen, Yasser Arafat, was geboren in Caïro. Zijn oom, de Mufti van Jeruzalem, wiens wieg in Baghdad stond, is degene, die de haat tegen de Joden aanstichtte, en daarbij actief werd gesteund door de Nazis, waar hij na zijn vlucht uit Jeruzalem gedurende de Tweede Wereldoorlog een belangrijke gast van Hitler was. De naam Palestina is overigens een verbastering van Filistea, de naam die de Romeinen aan het gebied gaven, met als doel om de herinnering van het Joodse Volk uit de geschiedenis uit te wissen, na hun genocide op de Joden. Ondanks die genocide, waarbij de Romeinen poogden om alle Joden te deporteren, zijn er toch kleine Joodse gemeenschappen achtergebleven in Israël. Zij werden eeuwenlang overheerst door steeds wisselende bezetters, waarvan de Ottomanen de laatsten waren. Israël is nu terug van weggeweest, exact zoals in de vele profetieën in het Oude Testament aangekondigd werd. Het land is een onvervreemdbaar eigendom van het Joodse Volk, derhalve is het niet toegestaan om hun land te verdelen.

T.D. op 05-04-2018 11:30

Wordt het niet de hoogste tijd om het Turkse lidmaatschap van de NAVO in te trekken? Dit land met Erdogan aan het bewind hoort niet meer bij de NAVO. Wanneer wordten Brussel en Den Haag eens wakker? Turkse Nederlanders en aanhangers van Erdogan horen hier ook thuis. Hoogste tijd om schoonschip te maken!!!

test op 05-04-2018 11:43

test

Lodewijk op 05-04-2018 12:05

Noch de Turken noch de Amerikanen noch de Fransen hebben het recht in Syeië te zijn. Enkel de Syriërs zelf, de Koerden, Rusland en de troepen van Iran, omdat die zijn uitgenodigd door Syrië daar te zijn om de terroristen te verslaan.

Het was het plan van de "elite" om van Syrië een tweede Irak of Libië te maken, maar omdat hun proxy legers -bestaande uit huurlingen-jihadisten-terroristen- nagenoeg verslagen zijn door het Syrische leger met steun van Rusland, Iran en de koerden ging dat snode plan niet door. Dus nu wil de "elite" op z'n minst een deel van Syrië bezet houden, als machtsbasis in een voor hun vreemd land. En op die bases worden dat proxy leger van terroristen gelegerd om vandaar uit door te geen met hun moordparijen op de Syrische burgers en te vechten tegen allen die niet tegen Assad zijn, ofwel nagenoeg alle Syriërs. Want na het zien wat die terroristen allemaal in hun land uitspookten steunen vrijwel alle Syriërs het leger en Assad. Alles is beter dan onder IS en Al Qaeda te leven, als je dat "leven" kunt noemen...

Tom Hendrix op 05-04-2018 15:18

@AEO: 11.06. uur. Geheel met U eens. En dat wil niet zeggen, dat in Israël alles 100% goed is. Ook de Joden zijn maar mensen, net als wij. Dus ook daar gebeuren zaken die niet "door de beugel", kunnen, net als in onze zogenaamde eu democratie. 

Rien katwijk op 05-04-2018 19:03

Inderdaad hoogste tijd om Turkije uit de NAVO te kegelen ome erdogan gaat zo zeker zijn ondergang tegemoet net als iedere leider die zich afzet tegen God en Zijn Volk de Heer met ons allemaal geduld de genadetijd is nu nog aanwezig

bid voor het volk van God

Rien katwijk op 05-04-2018 19:07

De oorlog in ezechiel 38 is volgens mij nog niet aan bod Israël zal volgens mij nog een grote overwinning boeken 

ezechiel spreekt over een land wat in vrede leeft met niet ommuurde steden maar laten we niet te veel speculeren God heeft alles onder controle

Anna op 05-04-2018 19:49

Ernie v.d. Wal. 6:43 uur. 

Frankrijk was tussen 1966 en 1996 geen lid vande NAVO

Vanaf 1996 t/ m 3 april 2009 was Krankrijk lid van de NAVO met een voorbehoud. 

En vanaf 4 april 2009 is Frankrijk weet volwwrdig lid van de NAVO.

Dus hier  op Syrisch grondgebied staan 2 NAVO leden met sterk tegengestelde belangen tegenover elkaar. Frankrijk heeft tot doel de islamisten te  bestrijden door de Koerden te helepen. En Erdogan wil de Koerden verder uitmoorden,  want daar is hij inmiddels al mee begonnen,  in Afrin en andere plaatsen...... .......En tevens wil hij zijn gebied uitbreiden, en het grote Ottomaanse rijk herstellen........ Erdogan is een gevaarlijke dictator die als hij niet gestopt wordt door zal gaan.... want macht smaakt naar meer. 

Helaas voor hem zal het zijn ondergang worden..... Op de “ bergen van Israël” zal hij met zijn totale legermacht, en alle landen volken legers  die zich bij hem aansluiten, Zijn / hun “ Waterloo” vinden......

..... deel verwijderd, dit forum is niet geschikt om rechtstreeks tegen mensen te`profeteren´

 Shalom Anna. 

Anna op 05-04-2018 19:57

AEO 11.06 uur.

Uw verhaal klopt helemaal. Nog een kleine aanvulling: de grootmoefti van Jeruzalem had het met Hitler op een accoortje  gegooid met als gevolg dat de mobiele Gaskamers al klaar stonden in Egypte. 

Toen kwam het Rommel offensief in Afrika wat verloren werd.  En daardoor  is het vergassen van de overgebleven Palestijnse joden in het toenmalig  zo genoemde palestina niet door gegaan..... .... 

De satan heeft het altijd druk.... Jezus kan hij niet meer pakken Hij heeft zijn werk als middelaar tussen God en de mensen vlledig volbracht.... Dus pakt de Satan wat God liefheeft..... Zijn volk..... maar ook dat gaat hem niet lukken..... Shalom Anna. 

Hubo op 05-04-2018 23:25

@ Ike,@AEO

ROFL?Rolling On (the) Floor Laughing ?Ik kende de uitdrukking niet,maar het schijnt op internet heel gewoon te zijn in de communicatie.Het bevalt me in ieder geval beter dan dat infantiele LOL of Huilie,huilie.Ik dacht nog even aan : Roffel,"Peace will come on the beat of a dark drum".Ik zocht nog even naar die woorden en vond toen: A question of time.

Helemaal van toepassing is het misschien ook weer niet,maar het sluit wel mooi aan.

Het is wel duidelijk dat sommigen liever geen vrede willen.Of de uitkomst zo zal zijn als Ike voorspiegelt kan ik niet bevestigen.

Het is mijn persoonlijke opvatting dat op de één of andere manier vastgelegd zal moeten worden dat de bewoners van 1948 en hun nageslacht het recht houden zich te vestigen in het gebied waar ze vandaan kwamen.Dat is voor mij hetzelfde als de joden die zich erop beroepen dat ze allemaal mogen terugkeren naar Israël.Ik denk daar niet over in de lijn van de joods christelijke orthodoxie.

Het kan 1000 jaar duren of enkele tientallen jaren,maar het zal er toch wel een keer van komen,als het niet gaat zoals Ike zegt.Het is verder voor mij ook een open vraag of de drang tot (zelf)vernietiging onder de mensen in deze tijd niet groter is dan de drang om te overleven.

AEO op 06-04-2018 01:03

@Hubo,

In 1863 bezocht de bekende Amerikaanse schrijver Mark Twain het Heilige land. Hij beschreef het als een droog, troosteloos kaal en ledig land, waar bijna niemand woonde. Wel maakte hij melding van meerdere kleine Joodse nederzettingen die hij verspreid over het land aantrof. Maar dat het land kaal was klopt wel, want de Ottomanen hieven er een belasting op het bezit van bomen. Het gevolg was dat landeigenaren de bomen kapten om zo geen belasting te hoeven betalen. De Joden die hij er aantrof waren de nakomelingen van de in Israël achtergebleven Joden, die zich hadden kunnen onttrekken aan de Romeinse genocide op het Joodse Volk. Dit is een belangrijk gegeven, omdat hiermee onweerlegbaar mee kan worden aangetoond, dat de Joden de enige rechthebbenden op het land zijn. Ik zie dan ook niet in, waarom de in 1948 op bevel van de Arabische buurlanden gevluchte "Palestijnen" rechten op dit land zouden kunnen doen gelden. Velen pakten op aanstichting van de Arabische buurlanden hun biezen en vertrokken, zonder zelfs Israëlische soldaten te hebben gezien. De opdracht om te vertrekken werd gegeven, met de gedachte dat de Arabische legers dan de vrije hand zouden hebben om de Joden uit te kunnen roeien. Als je dan geen rekening hoeft te houden met de eigen Arabische bevolking is dat gemakkelijker. Men was van mening dat men die Joden wel even de zee in kon drijven, en ook de beroemde veldmaarschalk Montgomery, die tijdens de Tweede Wereldoorlog de Duitsers in Noord-Afrika had verslagen was van mening, dat Israël binnen hooguit drie weken niet meer zou bestaan. De Arabische overmacht was enorm, en Montgomery, een zeer goede strateeg, wist heel goed hoe de militaire krachtsverhoudingen toen waren, conclusie: Israël overleeft deze oorlog niet! Maar noch Montgomery, noch de Arabieren, hielden rekening met wat in de Bijbelse profetieën was aangekondigd. Israël was terug van weggeweest om er vanaf nu voor altijd te blijven. En, zoals ook in de Bijbel in Amos 9 beschreven staat, zal niemand ze er ooit nog kunnen verdrijven. Telkens weer moest Israël noodgedwongen de wapens opnemen tegen een enorme militaire overmacht, en telkens leden de vijanden van Israël smadelijke nederlagen. Beste Hugo, je denkt hier niet over in de lijn van de Joods/Christelijke orthodoxie, zeg je. Je kan misschien wel denken, dat de Bijbelse visie op Israël niet relevant is, maar dan zal je je toch eens moeten gaan afvragen, hoe het dan komt dat al die Bijbelse profetieën zo nauwkeurig uitkomen. Gaande de huidige ontwikkelingen zien we dat de Bijbel zelfs steeds actueler wordt. Israël zal nog een zeer moeilijke periode tegemoet gaan, zelfs zo erg, dat alles verloren lijkt, maar dan zal God hoogst persoonlijk gaan ingrijpen, hetgeen tot de ondergang van alle vijanden van Israël zal leiden, inclusief de valse religie van de Islam.

Anna op 06-04-2018 13:23

Het midden oosten was voor WO 1 een grote troosteloze zandbak. Met hier en daar wat kleine groepen rondtrekkende nomaden........... Het gebied behoorde administratief tot het grote Ottomaanse Rijk maar de sultan had geen enkele belangstelling voor dit gebied...........  Theodoor Hertzl een seculiere Jood die inzag dat de steeds heviger wordende haat tegen de Joden en mede naar aanleiding van de Dreyfus affaire ongeveer in de periode van 1885 t/m 1898 inzag dat er geen enkele veilige plaats meer was vooor Joden in Europa. Organiseerde het eerste int. Joodese congres in Bazel Met dit eerste zionistische congres is de Zionistische beweging begonnen. Let wel dit was een puur seculiere organisatie die ijverde voor een thuisland  ( de plaats was toen niet belangrijk ) voor de Joden. ( lees het boek  van Robert Harris de Officier romanvorm ) 

Vrijwel gelijktijdig begonnen rijke Joden grote stukken land in Palestina ( wat vanaf de Romeinse keizer Hadrianus de naam was van dat hele gebied...... ) te kopen van de rijke Tukse grootgrond bezitters............. De Turken hadden voor deze moeras gebieden, en op andere plaatsen zeer steenachtige gebieden totaal geen belangstelling en lachten zelfs de joden uit................  Er heerstte zelf malaria en velen zijn bij het ontginnen ook omgekomen..............op deze manier zijn door de Roothschilds en de Rockenfeller grote gebieden land in het huidige Israël in Joods bezit gekomen....... De jonge joden uit de diaspora kwamen hier op af en begonnen te ontginnen.........Woonden in tenten kampen later in kibbutzims en weer later hebben ze vervolgens dorpen gesticht...... bloeiende Dorpen die tot vandaag de dag volop bewoont worden...............Er was met het ontginnen van het land meer werk dan manschappen en daar kwamen de Arabieren uit allerlei omliggende gebieden op af............  Zij werkten tegen een normaal salaris, ze kregen een huis, hun kinderen gingen naar school en er werd voor gezondheids zorg gezorgd.........kortom toen was het een win win situatie............

Pas geleden kwam er weer een bericht in het nieuws dat de zgnd, Palestijnen, allerlei achternamen hebben uit de omliggende landen........ Dit is de oorzaak..... zij kwamen de joden helpen bij het ontginnen van het land .......... . en de verhouding was goed............! 

Ondertussen werd er op politiek terrein ook gewerkt aan een thuisland voor de Joden. Engeland had na WO 2 hier voor de opdracht gekregen van de volkeren bond.  Maar Engeland heeft daar samen met de Arabieren een vies spel in gespeelt..... ik ga hier nu niet op in omdat hierover zeer veel informatie over is. ( denk ook eens aan het schip de Exodus.... lees het boek van Leon Uris en kijk de ( oude ) film 

Het uiteindelijke resultaat  was dat het grootste gebied wat aan de joden beloofd was, werd weggegeven door Churchill aan het huidige Jodanië wat toen trans Jordanië werd genoemd...............  Echter met een bepaling dat in het gebied ten oosten. van de Jordaan geen Joden mochten wonen en dat ten westen vande Jordaan wel Arabieren mochten  wonen.......!!!!!!!! .......In dat nieuwe land Jordanië ........... wat iets ouder is dan Israël......  Daar moest vervolgens ook een koning komen en Saudie Arabië had nog wel een prins over en zodoende kwam het Hasjemitische koningshuis in Jordanië terecht..... ( volgens  de Arabieren een rechtstreekse afstammeling van Mohammed en daarom ( vanwege dit dit feit ) kan hij zijn eigen  volk  nog een beetje in bedwang houden want in Jordanië rommelt het ook heel erg momenteel ) De bevolking van Jordanië bestaat voor het grootste deel uit Arabieren die uit Israël gevlucht zijn in 1948 ! Zelfs Koningin Rania is een Palestijnse vluchteling. !!!! uit dien hoofde heeft ze recht op een uitkering van de VN !!!! Wrang grapje! 

In 1948 werd de Joodse staat uitgeroepen met officiële toestemming van de volkerenbond ( voorloper van de VN ) met de bepaling dat beide volken zowel Joden als Arabieren hier zouden wonen.... De Joden zeiden Ja, de Arabieren zeiden nee....... Tegelijkertijd werden  de Arabieren opgehitst door de buurlanden met de boodschap “ kom maar naar ons want binnen 14 dagen jagen we de joden allemaal de zee in.“ Dit had tot gevolg dat er 600.000 Arabieren naar de omliggende landen zijn vertrokken. In Tel Aviv en omgeving is het bekend dat Joden hen smeekten om te blijven maar nee de Arabische roep was sterker. 

Voor alle duidelijkheid, nadat de staat Israël is gesticht zijn er ook ongeveer 600.000 joden uit de omliggende landen verjaagd en vaak ook gedood en moesten ze met achterlating van alles berooid naar Israël. ( dit wordt vaak vergeten maar het aantal is ongeveer gelijk) Het verschil is de joden zich vestigden en  hun leven weer gingen opbouwen...... Dit in tegenstelling tot  de Arabieren zij klagen en doen niets hun financiele  hulp vanaf 1948 is al een paar keer meer dan het totale bedrag aan Marshall hulp aan Europa na WO 2  ze vinden het wel best en worden nog steeds door UNWRA onderhouden.... en er komen nog steeds vluchtelingen bij omdat de VN zo vreemd is geweest om uitsluitend voor deze groep ( als enige ter wereld)  het begrip vluchteling erfelijk te maken....... 

Een dag nadat de staat gesticht werd vielen de omliggende lande Israël binnen...... als door een wonder hebben zij stand kunnen houden want een georganiseerd leger hadden ze niet.... de haggana en andere verzets groepjes  hebben gevochten als leeuwen...... en een groot deel van het land kunnen behouden. Maar de zogenaamde westbank en het oosten van Jeruzalem viel in handen van Jordanië die vreselijk heeft huisgehouden en alles wat Joodswas heeft vernietigd...... in Jeruzalem synagoges en huizen zelfs graven op de olijfberg konden ze niet afblijven..... ( deels nog zo te zien ) ....... In 1967 heeft Israël deze gebieden terug veroverd........ en nu heten ze opeens bezette gebieden........ vreemd en opmerkelijk............

Wat zien we nu. In het midden oosten..... iedereen bemoeid zich ermee..... de hele wereld tegen een enkel land, Er  zijn al talloze resoluties uitgesproken.  tegen Israël.... Geen enkel land is zo gehaat als Israël...... als je de resoluties.   numeriek bekijkt moet het wel een grote schurkenstaat zijn...... terwijl er in Syrië honderdduizenden omkomen..... twee maten meten.......... Wat een rare wereld..... 

de Toekomst zie ik somber in.....

1 Religie. Vanwege de stichting van de staat Israël is er bij veel christenen ook een religieus bewustzijn ontsaan  Het moge duidelijk zijn dat (voor  wie hier vaker leest)  dit ook mijn benadering is. 

2 Geld. Het oude geld zoals Rockefeller en De Rothschilds en nog vele anderen die fortuin hebben gemaakt in het westen steunen “ hun “ ideologische doelen..... Dat was 150 jaar geleden zo en nu zien we dit weer............. Het nieuwe geld.......Soros zijn consorten zien we grote sommen geld investeren om zijn doelen  te bereiken. en de hele wereld te proberen naar zijn hand te zetten vooral zijn hand want anderen worden niet geduld. Niets nieuws onder de zon.Bil Gates Zuckerbee  Deze lieden proberen een geheel nieuwe wereld orde te scheppen die naar hun hand staat en in Soros zijn denkwereld en velen ,et hem is er geen plaats voor de joden....( zelf joods!

3 Het Nieuwe geld..... dit zit bij de rijke wapenhandelaren.....Oligargen .... ...... ... soms ook criminelen...... en zij hebben afzet nodig..... en omdat ondertussen ook een flink religieus bewust is  ontstaan  binnen de islam is dit een goed afzetgebied..... Alle landen hebben zich iinmiddels  na WO 2 ook flink bewapend met kernwapens , de wereld kan wel 10keer vernietingd worden....... Dus ook daar zit veel geld. 

Deze drie dingen bij elkaar 1. Religieus bewustzijn, 2. Geld.   En 2 wapens maakt het Midden Oosten tot een zeer explosief kruitvat. Het is  de vraag wanneer het ontploft maar  ontploffen zal het....

Shalom Anna. 

Hubo op 06-04-2018 14:26

@AEO

Ik zeg wel vaker dat er in de Bijbel uitspraken te vinden zijn,die blijk geven van een diep psychologisch inzicht in de wijze waarop mensen met elkaar leven en waar dat uiteindelijk wel eens op uit zou kunnen lopen.Je vindt dat overigens niet alleen in de Bijbel,maar tot op zekere hoogte ook bij grieken en romeinen en hindoe geschriften.

Ook de Koran staat er vol van dat de mensen in de afgrond dreigen te vallen of gebraden en geroosterd zullen worden en dat ze dat goeddeels aan zichzelf te danken hebben.

Het is mooi dat er joodse mensen hebben kunnen overleven door de jaren heen.Kennelijk was de Islam er niet altijd op uit ze te verdrijven of uit te roeien.

Het gaat mij te ver om daar nu nog het recht aan te ontlenen,dat er sprake moet zijn van een overheersend joodse staat.Op de kleuterschool vond ik al die verhalen van elkaar vijandige stammen niet meer van deze tijd,maar het werd me later wel duidelijk dat ik de toestand in de wereld in mijn eerste levensjaren wat al te zonnig inzag.

In de tweede klas van het gymnasium was ik heel geschokt toen een meisje dat volgens mijn ouders een joodse naam had in de klas een keer opmerkte dat de 'fellahs' zijnde palestijnse landbouwers  lui waren.Om haar joodse naam heb ik haar nooit gedeprecieerd en van joodse mensen wist ik alleen maar dat die in groten getale op gruwelijke wijze opgepakt en uitgemoord waren.Ik zal vaag ook wel eens iets van de kibboetzen uit die tijd opgevangen hebben en daar met sympathie tegenover gestaan hebben,maar toen ik dat zo hoorde vielen de schellen me van de ogen en dacht ik bij mezelf:"Zijn ze nou echt niet wijzer?"Het was nog voor de zesdaagse oorlog.

Het is natuurlijk overal in de wereld hetzelfde liedje en iedereen en ieder land zit in dezelfde ratrace,gaat prat op de eigen verdiensten die het resultaat zijn van hard werk en de anderen zijn filistijnen die alleen maar alles kapot maken ern er op uit zijn te profiteren van de rijkdom die we ons in het zweet onzes aanzijns verworven hebben.

Israël is daarin niet veel beter of slechter dan andere landen en zij hebben het ook niet zo bedacht.Dat is iets waarop we ons als Hollanders tot mijn schaamte dan tot op zekere hoogte mogen beroemen.Het gaat natuurlijk wel veel verder terug.Waarschijnlijk tienduizenden jaren naar de roots van onze mensensoort toen sommigen er achter waren gekomen dat ze het beste als gegroepeerde roofdieren hun soortgenoten konden verdrijven,uitmoorden en zich als slaven toeëigenen.

En dat is het overheersend patroon tot op de dag van vandaag waarin de neo darwinistische politieke en economische ideologie dominant is.

Het is voor mij moeilijk te zeggen in hoeverre bijbelse profetieën als zodanig nauwkeurig uitgekomen zijn en in hoeverre daar voorspellingen voor deze tijd aan ontleend kunnen worden.Men is maar al te makkelijk geneigd te geloven in dat soort dingen.Er valt wel wat voor te zeggen,dat we in deze tijd een soort eindfase bereikt hebben,waarin waarschijnlijk toch wel een soort keerpunt tot stand zal komen,maar waarin de dreiging van vernietiging ook reëel aanwezig is.

Ike op 06-04-2018 15:34

@AEO op 06-04-2018 01:03

Mark Twain? Werkelijk? Waarom haalt U niet de Dode Zee rollen erbij?  Mark Twain's of Samuel Langhorne Clemens schijnt meerdere pseudoniemen te hebben gebruikt tijdens zijn leven en 'men' zegt dat nog niet alles is gepubliceerd omdat veel van zijn werk niet onder de belangrijkste pseudoniemen is gepubliceerd. Hij werd naast schrijver ook beschouwd als anti-geloof en anti-christendom en als 'humorist' en waar hij de waarheid in zijn verhalen gebruikte, week hij ook af van die waarheid.

Als een bron om aan te halen is hij eigenlijk hoogst onbetrouwbaar. Net zo onbetrouwbaar als de Dode Zee rollen, waarvan ook nog niet alles schijnt gepubliceerd te zijn en door sommige word beschouwd als een samenraapsel van verhalen van verschillende stammen en de Bijbel en de Koran waar ook delen van de oorspronkelijke schrijvers niet instaan.

Welke versie moeten we als 'De Waarheid' zien van Mark Twain's werk, van het werk van de 'samenstellers' van de Bijbel en van de 'samenstellers' van de Koran? De eerste versie of de duizendste herziende versie?

Als U wilt leven als Mark Twain heb ik voor sommige delen respect, maar ook niet voor alle delen. Hoe Mark Twain het zou vinden dat U hem aanhaalt om gelijk te krijgen in een discussie over geloof, zou zeer te betwijfelen zijn. Als hij nu nog zou leven, zou hij zich of kapotlachen of het er misschien totaal mee oneens zijn, omdat hij anti imperalist was volgens sommigen en overal grappen over maakte volgens anderen en volgens anderen weer manisch depressief was en zowel anti slavernij schreef en tegelijkertijd het woord 'nigger' in schrijfsels gebruikte. Misschien zou U alles terug moeten nemen als volgende week een schrijfsel van Mark Twain word 'ontdekt' waarin hij ze als patologische leugenaars noemt of zegt nog nooit een Jood ontmoet te hebben die zijn werkelijke afkomst weergaf.

'Mark Twain' is een uiterst onbetrouwbare bron omdat het slechts één van de vele pseudoniemen is van een schrijver die zich ophielt met de elite en zelf niet altijd de waarheid opschreef en/of sprak.

ROFL (Niet staande voor Rob Olaf Frederick Lodewijk)

Ike op 06-04-2018 15:59

@Anna op 06-04-2018 13:23

Wie zijn er eigenlijk verantwoordelijk voor vluchtelingenkampen? Want net als 'goede daad' kunnen ze ook beschouwd worden als 'daad van segregatie' of 'moedwillige actie tegen de opname van een groep in de samenleving'.

Hoeveel belangen zijn er daarbij en hebben de kwaadwillende wapenhandelaren of de verjagers van vluchtelingen en de overwinnaars daar geen belang bij? Als vluchtelingen goede banen krijgen en opgenomen worden in een samenleving, zou die zich ook tegen de overwinnaars kunnen keren.....

Heden worden Syrische vluchtelingen zo min mogelijk opgenomen omdat een deel zegt dat ze maar terug moeten gaan om te vechten tegen de daders en een deel minderjarige vluchtelingen uit de kampen haalt om te laten werken als een slaaf in een fabriek of als hoer in een bordeel of als 'zoveelste' vrouw........ Troosteloos bestaan in kampen waar ze niets mogen of kunnen doen, zal ook zorgen voor een grote onvrede en aggressie tegen daders en een goede voedingsbodem voor drugsgebruik , misbruik en geweld, opstand en strijd.

Ja, U heeft gelijk, U meet met twee maten. Ik haat Israël helemaal niet en zie het als elk ander land, terwijl ik de regering van SA veracht en Erdogan's regering veracht en ik het nu ook walgelijk vind hoe zowel Soenitische landen als Westerse regering als ook Israël's regering zich allemaal als vliegen storten op een hoop .... zich vestigen om in Syrië om een deel te claimen van de olie en gasbronnen of mogelijke vruchtbare grond (als de waterkraan weer opengezet word) of mogelijke plaats voor meerdere pijplijnen vanuit Soenitische of Shieitische landen of zelfs vracht of HS treinlijnen uit het verre Oosten.........

Ik ben geen Syriër en heb geen enkele Syriër in mijn omgeving en stam op geen enkele wijze af van Syriërs, maar waarom meet U met twee maten over dit gebied? Waarom voelt U niet mee met het mogelijke geboortegebied van Jezus (de Assyriër) en de eerste Christenen? Is het vanwege propaganda?

ottoman op 07-04-2018 04:13

ruim 90 kernbommen van amerika in turkije

zo' 40 daarvan zijn eigendom van t turkse leger, die kunnen dus nooit weg zijn.

zowel amerikanen als turken hebben de sleutel en bezetten de luchtmachtbasis incirlik

Anna op 07-04-2018 11:06

Ik heb geprobeerd om het ontstaan van Israël als modern land objectief te beschrijven. Mij wordt verweten dat ik met twee maten meet. Dat is niet met twee maten meten maar feiten op een rijtje zetten die aantonen hoe nodig het was dat de Joden een thuisland kregen...... en land waar ze zichzelf kunnen zijn.... Dit was de drijfveer van Theodoor Hertlz  in 1898 totaal niets religieus  maar veiligheid............  En deze gedachte ontstond al ver voor WO 1 En vlak na het eerste Zionistische congres in Bazel was er sprake dat de joden een stuk land in Afrika zouden krijgen....... ! Maar het is anders gelopen...... lees de verhandelingen maar na het land Israël is volledig legitiem Ontstaan........... Zelfs sommige Arabische landen stemden hiermee in.... dit feit moeten we niet vergeten als we het over de moderne staat Israël hebben........... Israël snakt naar vrede maar er is na de oprichting van de staat nog niet een dag vrede geweest! 

Het was alvanaf het begin de bedoeling een thuisland te stichten voor de joden waar ze in veiligheid kunnen wonen. Want........... de reden was duidelijk........ 

Welke bevolkingsgroep is er wereld wijd 2000 jaar lang zo vernederd uitgespuugd vervolgd vermoord vals beschuldigd en met de climax in de vorige eeuw massaal uitgeroeid. 

In 70 heeft Titus ze een kopje kleiner gemaakt in 120 deed Hadrianus  het nog eens zachtjes over........ En bij de grote brand in Rome kregen De joden de schuld en moesten de stad uit.........En wat te denken van de christelijke kruisvaarders die de joden als “ goede bijvangst “ uitmoordden..........In de middel eeuwen in Europa mochten ze geen lid zijn van Gilden.........was er pest in de  stad kregen de joden de schuld......... , een huis of land mochten ze niet in bezit hebben......... Ze werden noodgedwongen  de handel “ ingedreven “ en toen dit goed ging werden ze weer beschuldigd....... en gepest en moesten ze vertrekken........En wat te denken van de inquisitie van Isabella en Ferdinand...... op het Spaanse schiereiland..... En de progroms die door christenen met veel plezier in Oost Europa rond Pasen werden gehouden...... De lugubere climax lag in de vorige eeuw toen in christelijk Europa  in Duitsland  eerst met kogels maar toen dit “ te duur en tijdrovend werd “ fabrieks matig........ met gaskamers en crematoria een heel volk werd geprobeerd uit te roeien......zes miljoen !!!!  alleen maar omdat ze Joods zijn..... Geen enkel ander volk heeft ooit op z’ on grote schaal en zo langdurig van de internationale gemeenschap te lijden gehad....... En daarom wilde Theodoor Hertzl een thuisland voor zijn volk. 

En die haat tegen Israël is nog net zo sterk als tijdens Titus. Nu heet het geen antisemitisme meer maar Antizionisme.... een ander borde maar dezelfde betekenis.

Over de vluchtelingen toen in 1948 en nu is ook heel veel te zeggen ........ Er is een groot onvergelijkbaar verschil   tussen de  Palestijnse vluchtelingen uit 1948 en de huidige vluchtelingen van het regimes van Assad.....en andere regimes in het midden oosten....... 

Er is ook veel te zeggen over  de verhouding van Joden en Arabieren in Israël................  Ik kom vaak in  Israël ; spreek heel veel met Arabieren, het zijn doorgaans aardige mensen die net als u en ik hard werken voor hun gezinsinkomen.... en dit geld met plezier in hun werk, verdienen in de Israëlische economie........ .....Op allerlei terreinen....... ........... de meeste zijn volwaardig Israëliër hebben een Israëlisch paspoort en mogen stemmen en als ze willen zelfs in het leger gaan........ Sommigen hebben een werk vergunning en pendelen iedere dag van uit de Westbank naar Israël........... Zo sprak ik met buschauffeurs, bouwvakkers,  artsen,vrouwelijke ( met hoofddoek)  en mannelijke artsen....... hotel bedienden ( kelners , barkeepers) handelaren, winkel eigenaren.... enz enz..... en ze zeggen allemaal “ we hebben het goed hier in Israël, we komen niets te kort we hebben een goed leven “  en vinden het wonen en werken in Israël prima....... maar........ dit zeggen ze tegen mij als westerling...... maar komt er een Arabier dan zeggen ze iets anders,...... helaas......... door de sociale controle gedwongen...... De druk van de leiding van de PLO is zo enorm groot..... dat de mensen vrijwel geen eigen wil meer hebben.....Deze gespletenheid  is door niets te doorbreken........... . Dit is iets wat door ons westerlingen nooit zal worden begrepen..... 

Wat zich nu in Syrië afspeelt is vreselijk..... Ik zal dit zeker niet bagatelliseren en het is heel slap van het westen dat er geen  hulp is.......maar waar moet je beginnen en wie is te vertrouwen...... Er zijn. Groepen die zo vernederd en smerig behadeld zijn in het verleden dat ze nu met recht hun plek opeisen ( Koerden) En Erdogan zou niets liever doen dan ze uitmoorden.........

Helaas de tijd ontbreekt om verder te schrijven......Ik wens u allen een goed weekend Shalom Anna 

( Trouwens Israël lapt wel Syrische strijders en burgers op in hun ziekenhuizen in het noorden van het land.) 

steady op 07-04-2018 19:25

Anna

Je bent één die de ware geschiedenis van de joden kent

Israel verzorgd filistijnse kinderen gratis in hun ziekenhuizen

Omgekeerd niet hé (absoluut niet --direct afmaken)

Anna het boek  "waarom israel niet mag bestaan in het midden oosten"?

Shalom

Pagina12
Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld