Headlines











































































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Escalatie?: Rusland en Iran dreigen met aanval op Israël als Westen ingrijpt in Syrië

Amerikaanse drones boven Syrië reeds gestoord door Russische elektronische wapens

Voor het eerst gaf Iran foto’s vrij van de slachtoffers en verwoestingen van een Israëlische aanval.

De gespannen situatie in het Midden Oosten dreigt helemaal uit de hand te lopen nu de Amerikaanse president volgens de media ‘op ieder moment’ kan besluiten tot een grootscheepse aanval op Syrië (2), en Rusland en Iran hebben besloten dat in dat geval niet alleen de Amerikaanse schepen en vliegtuigen worden aangevallen, maar ook doelen in Israël. Dat zal vergelding zijn voor de Israëlische luchtaanval op de Syrische T-4 basis, waarbij zeven militairen van de Iraanse Revolutionaire Garde om het leven kwamen.

 

Voor het eerst heeft Iran de namen en foto’s vrijgegeven van de slachtoffers van een Israëlische aanval in Syrië, wat opgevat kan worden als een signaal aan het Iraanse volk dat het land deze keer militair zal terugslaan. ‘Israëls luchtaanval zal niet onbeantwoord blijven,’ onderstreepte Ali Akbar Velayati, topadviseur van opperleider Ayatollah Khamenei.

Rusland en Iran besluiten tot militaire reactie

Daarbij krijgt Iran de steun van Rusland. Alexander Lavrentiev, speciale Russische afgezant voor Syrië, liet in een langdurig overleg met de Iraanse onderadmiraal annex nationale veiligheidsadviseur Ali Shamkhnani weten dat Rusland daar begrip voor heeft. Hij stelde voor om Irans geplande militaire actie tegen Israël te combineren met de Russische plannen om de in de maak zijnde Amerikaanse-Britse-Franse aanval op Syrië te stoppen.

In Moskou en Teheran is men ervan overtuigd dat de Israëlische luchtaanval op de Syrische T-4 basis het openingssalvo van die aanval is geweest, en dat tijdens het daarop volgende offensief ook Iraanse en zelfs Russische doelen zullen worden bestookt.

Het Russische veto tegen de Amerikaanse motie in de VN Veiligheidsraad voor een onderzoek naar de gifgasaanval in Dhouma was een duidelijke boodschap van het Kremlin aan Washington dat de Amerikanen deze keer een militaire reactie kunnen verwachten. De Russische ambassadeur in Beirut verklaarde dat ‘als er een Amerikaanse aanval is... de raketten zullen worden neergehaald, en zelfs de plaatsen van waar ze worden gelanceerd een doelwit zullen worden.’

Russen storen Amerikaanse drones

Volgens NBC storen de Russen inmiddels met elektronische wapens de Amerikaanse drones die actief zijn boven Syrië. Zoals we gisteren al schreven heeft president Trump de aanvalsgroep rond het vliegdekschip Harry Truman opdracht gegeven zich bij de geleidewapen destroyer USS Donald Cook, die in de buurt van Syrië ligt, te voegen. Ook zouden er veel Amerikaanse gevechtsvliegtuigen boven het aangrenzende Jordanië in de lucht zijn (2).

Vergeldingsaanvallen op doelen in Israël

De Amerikanen lijken te hebben gehoopt dat de Russen hun vliegtuigen, troepen en helikopters uit de weg zouden halen, maar dat gebeurt dus niet. In Jeruzalem heeft de regering Netanyahu mogelijk gedacht dat het ook deze keer kan wegkomen met de zoveelste aanval op een basis in Syrië. Nu blijkt dat bombardement zo goed als zeker een rode lijn voor Rusland als Iran te zijn geweest, en moet de Joodse staat zich opmaken voor vergeldingsaanvallen op het eigen grondgebied. (1)

WO-3 steeds dichterbij

Het behoeft geen uitleg dat een bovenstaande escalatie genoeg explosieve situaties bevat om een nieuwe wereldoorlog in gang te zetten. We beseffen dat de meesten het niet willen horen, maar mocht het inderdaad zover komen dat er bij die confrontatie ook kernwapens zullen worden gebruikt, het gevaar bestaat op een plotselinge massale preventieve Russische aanval met kernwapens op doelen in Amerika en Europa. De oorlog zal dan maar kort duren, maar het Westen verslagen en volledig in puin achterlaten.

Beste optie is als Trump zijn voornemen om zich uit Syrië terug te trekken alsnog uitvoert. Helaas is hij teveel omringd door ‘neocons’, die vast van plan lijken om op zeker moment de Derde Wereldoorlog te ontketenen, is het niet in Syrië, dan wel in of tegen Noord Korea, China en/of Oekraïne.

 

Xander

(1) DEBKA
(2) Zero Hedge

Zie ook o.a.:

10-04: ‘VS, Frankrijk en Groot Brittannië bereiden massale aanval op Syrië voor’

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt dan verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwarte letters op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal, persoonlijke aanvallen of uitschelden kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.Het beheer kan er ook voor kiezen uw posting aan te passen. 
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands.
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het Geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.
  16. Wees bedachtzaam en let op uw woordkeuze en formulering in uw postings, wat u op het internet plaatst blijft daar staan. Post niet onder uw eigen naam maar gebruik een nicknaam.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gesprekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof..(Geloofsforum 31) verder te praten.

Reacties

Pagina12
Tom Hendrix op 12-04-2018 17:03

@Ike: 16.06. uur. Met U eens. De privacy van het individu, is volkomen weg.

Rode Wouw op 12-04-2018 18:56

@Ike : ga eens zoeken op Kobani en Koerden en op Yezidi's. Dankzij de USA coalitie zijn er nog van over die het kunnen navertellen.

Rien katwijk op 12-04-2018 19:48

Israël heeft altijd gezegd dat ze geen Iraanse aanwezigheid dulden in Syrië ze zullen doorgaan met het vernielen van de Iraanse aanwezigheid Israël durft en doet wat ze zeggen Bid voor Gods volk Hij beschermt ze Shalom

janneman op 13-04-2018 01:13

 ik ging het voor vandaag voor bekeken houden, zat hier even te kijken of mijn laatste post online zou staan, maar dan komt de zeer geachte collega Ike er nog eens door. En die slaat als gewoonlijk spijkers met koppen!

Ike, op jou kom ik nog eens terug, moet ik wat meer energie voor hebben, maar gelijk heb je ! En ik vind het ook niet grappig, grappen zijn al lang voorbij, weet jij, weet ik, maar we kunnen niet meer dan het herhalen hé. Zucht !

janneman op 13-04-2018 03:10

Enfin, nog maar een keer, destijds stonden katholieken en protestanten ook tegen elkaar, dat ging niet erg goed om het zachtjes uit te drukken. Dat was een slagveld dat intussen allang voorbij is. Nu leven katholieken, protestanten, anglicanen, grieks-orthodoksen, russisch-orthodoksen, en al de rest vreedzaam samen. We zijn christen, en dat is het. Zo ver zijn die moslims nog niet, die lopen echt decennia achter, komt nog wel maar ik ga het niet meer meemaken, jaartje of 200 denk ik, en zolang leef ik niet meer ... (daar is anna weer met de puntjes, sorry ...) , probleempje dus.

PS Ik zie dat voor mij hoor. Gaan we het, christenen onder elkaar, eens even een potje filosoferen, ik zie dat zo voor mij, ik pak me al een hele kist sigaren, een paar biertjes, nog wat koffie (heel veel koffie, en goed spul hé, gene rommel) met een hele treffelijke pousse-café, en dan wil ik daar tot een paar weken verder over fiiosoferen, gebeurt niks, beetje verbale ruzie zoals dat hoort tussen fatsoenljke mensen, we gaan mekaar daar niet afschieten hé, maar in die moslim-wereld is dat nog zo niet gebruikelijk, Soennieten en Sjieieten en Alawieten (hier kom ik nog op terug want dat werkt me erg op de zenuwen), maar het is welletjes voor vandaag.

PS En nu heb ik niks met de getuigen van jehova. Echt niet. Maar ik ben er ooit zo eens een half-koppel in real ilfe gehad, die waren gerant van een winkelketen die ik toen runde. Nou, dat was wat, we hadden daar dikke problemen met diefstal, en ik bedoel dikke problemen, ei zo na tegen de 3% en dat is gortig, maar ik wist dat zij het niet waren, en we hebben dat opgelost. Zachtste mensen die ik ooit heb gezien, die dame en haar echtgenoot mogen mij eender wanneer bellen, liefste en zachtste en eerlijkste mensen die ik ooit heb gezien. Nu zijn we twintig jaar later, bellen die mij nog zo regelmatig, op mijn verjaardag en met nieuwjaar, om maar te zeggen dat er echt nog wel goeie mensen zjn. Ik was er erg op gesteld.

Ike op 13-04-2018 12:06

@Rode Wouw op 12-04-2018 18:56

Dank zij de hulp die de Koerden daarna kregen, waren er nog Yezidi's over. Nadat er daarvan meer konden en wilden vechten zijn er weer wat minder over. Dankzij die hulp, zijn mensen gevlucht en getrouwd en opgenomen in andere samenlevingen en zijn er daarom minder Yezidi's over die elke dag hun eigen unieke cultuur hebben. Dankzij hun opgeslagen DNA kunnen we nu ook dinosaurussen en mamoeten herschapen. Ik ben tegen het laatste, maar ik ben ook tegen het uitroeien van elke onafhankelijke cultuur, taal, oppositie of het op de vlucht jagen daarvan. Zeker als het om economische geldbelustige reden gaat.

Ik ben niet tegen het gebruik van DNA om miskramen en andere afwijkingen en ziektes te voorkomen, wel om mensen te selecteren voor voorbestaan of supersoldaten te maken van 2 meter 50 lang en 1 meter breed en supergespierd en superslim. Taal en tradities worden veelal via een traag proces aangeleerd, maar selecteren welk DNA bij welk DNA bij mag in welk schaaltjes om zich voort te planten is bij een gedeelte van onze samenleving God's werk en voor een ander deel zijn/haar eigen werk en niet iets voor natuurorganisaties of de overheid, omdat we anders iemand hen zou moeten uitmoorden om de uitgestorven dieren weer terug te kunnen brengen en ruimte te scheppen.

OlifantDNA+KrokodilDNA=?

Ik weiger ruimte vrij te maken voor een wereld van alleen maar ja-knikkers....

De VS is een voortzetting van het Britse rijk, het Franse, het Duitse, het Spaanse. Portugese, een beetje Nederlandse rijk, maar vooral het fascisme dat via oorlog en conflict de bevolking uitmoord en de uitdagen dekt via de beurs en olie en gas.

Vandaag kwam men daarbij weer met een nieuwe fosciële brandstof die gebruikt kan worden in kerncentrales en vanwege de foscieliteit een beperkte levensduur heeft en een beperkte opbrengst fysiek en door de te schaarsheid die op termijn zal ontstaan een hogere waarde zal blijven hebben dan hogere 'termo- (uit de diepte), zon en windindustrieopbrengsten die overal gecreërd kan worden'

Ik ben geen bagerraar of lid van een dieren of natuurbescherming, maar klei is verder goedkoop (oorspronkelijk plantaardig) en als er meer land moet komen, kunnen we ook meer gaan polderen en een begin maken met hoge delen in een woestijn met tropische bomen en veel alg en zeewiet in het zeewater om het te oogsten als voedselbronnen voor mens en dier. Het kan een hoop Co2 opnemen en als we meer land maken. We kunnen het proces van de verbranding in dieren en mensen veel beter doen en zo meer zuustof maken en omdat het dan waarde krijgt, kunnen we ook meer plastic uit het water halen, dat ook nog in honderden jaren verbrand kan worden. Zo barst het van de stoffen die natuurlijk en onnaatuurlijk op onze planeet en daarbuiten voorkomen, ook volgens NASA....

Dictatuur en fascisme word uiteindelijk de dood van de mensheid. Daar hebben jullie ook niet over kunnen stemmen, toen de dictators het systeem met al hun valkuilen en valsspelen invoerden....

Thx @lezers

Pieter op 14-04-2018 22:09

Was dit nou die armageddon-aanval waat wel bang voor moeten zijn sjonge sjonge...Dit lijkt niet op armageddon.

mientje op 15-04-2018 00:15

@Pieter 22.09 gelukkig maar van niet

Pieter op 16-04-2018 00:23

@mietje

Dan moeten mensen hier ook nieterecht doen alsof de profetie uitkomt want dit is niks. 

Kondig dat dan ook niet aan. 

mientje op 16-04-2018 01:08

@pieter 16 04 00.23 dat heb Ik helemaal niet gedaan, dat waren anderen   groetjes Mientje