Headlines











































































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Britse generaal vertelt op TV waarheid over Syrië, wordt dan afgebroken

Ron Paul: ‘Je wint, en vergast dan toch je eigen volk? Wat een nonsens’ - Laatste nieuws zaterdagnacht: 'Amerikaanse aanval op Syrië begonnen'

Westerse politici en massa media zijn het eens: de Syrische president Assad is een wrede despoot die zijn eigen volk vergast, en moet daarom worden gestraft. Toch twijfelen steeds meer mensen aan dit zoveelste staaltje schaamteloze nepnieuws propaganda die de gevestigde orde ons voorspiegelt om ons zonder protest in de Derde Wereldoorlog te laten storten. En dat zijn inmiddels niet de minsten. De Britse topgeneraal Jonathan Shaw, oud commandant van de Britse strijdkrachten in Irak, waagde het om op TV te proberen de waarheid te vertellen over Syrië. Toen hij openlijk twijfelde aan het officiële verhaaltje dat Assad verantwoordelijk is voor de gifgas aanval in Douma een week geleden, werd hij echter meteen afgebroken.

 

‘... het debat dat hier lijkt te ontbreken, en dit werd al door de Russische ambassadeur genoemd, is wat voor mogelijk motief Syrië kan hebben om juist nu en op deze plek een chemische aanval uit te voeren... De Syriërs zijn aan het winnen, en als je mij niet gelooft, geloof dan het Amerikaanse leger. Generaal Vogel, hoofd van CENTCOM, zei laatst tegen het Congres dat ‘we onder ogen moeten zien dat Assad deze oorlog heeft gewonnen’. Trump twitterde vorige week dat ‘Amerika klaar is met ISIS, en we ons snel terugtrekken’... En toen kwamen plotseling deze beschuldigingen van een chemische aanval...’

Op dat moment werd de 59 jarige generaal, met 30 dienstjaren achter de rug –van de Falkland oorlog tot Kosovo tot Irak- plotseling, midden in zijn verhaal, door Sky News afgebroken. De boodschap is duidelijk: hou je aan het script, volg het voorgeschreven nepnieuws, of we draaien je gewoon weg.

‘Je wint, en vergast dan toch je eigen volk? Wat een nonsens’

Mike Krieger van de bekende blog Liberty Blitzkrieg is een van de vele onafhankelijke verslaggevers die op cynische wijze de vloer aanveegt met wat u en ik in de officiële ‘kwaliteits’media te horen krijgen: ‘Als je vijand duidelijk is verslagen, en de definitieve overwinning nabij is – vergas dan je eigen volk, zodat landen die sterker zijn dan jij tussenbeide komen en je vernietigen...’

Ook de libertarische politicus Ron Paul vindt het ‘nonsens’, en noemt de beschuldigingen dat Assad zijn eigen mensen vergast letterlijk een ‘false flag’... ‘Hij wint de oorlog, en de mensen keren massaal terug naar de gebieden die weer bij de regering van Syrië horen. Maar desondanks vergast hij ze? Dat slaat nergens op, en steeds minder mensen geloven het... Dit hele idee dat hij plotseling zijn eigen volk vergast is totale nonsens.’

Russia Today interviewde Lord Alan West, een voormalige officier van de Britse marine. ‘Het lijkt uitermate belachelijk dat het leger bezig is een gebied over te nemen, en dan iets doet met chemische wapens, wat hen de wraak van een grotere vijand oplevert,’ zei hij. ‘Als ik de tegenstanders van Assad zou adviseren, dan zou ik het geweldig vinden daar een aantal mensen te vermoorden. Laten we eerlijk zijn: het maakt ze (de door het Westen gesteunde rebellen) niets uit dat ze vrouwen en kinderen vermoorden... We moeten de onbetwistbare waarheid weten over wat er daar gebeurd is, en dan pas een besluit maken.’ (1)

Waarheid verdwenen, nepnieuws regeert, met mogelijk fatale gevolgen

Helaas geloven ook de meeste Nederlanders nog steeds blindelings wat de media en politiek hen wijsmaken. Juist omdat ze niet kunnen geloven dat ze zó ontzettend grof en vaak worden voorgelogen, worden ze zo eenvoudig voorgelogen – keer op keer weer, tot het punt waarop we anno 2018 zijn beland, en we over vrijwel geen enkel belangrijk onderwerp –of dat nu de EU, de immigratie, de islam / islamisering, Donald Trump, Syrië, Rusland of Oekraïne is- de waarheid te horen krijgen, maar enkel de officiële nepnieuws versie.

Op zeker moment brengt ons dat naar wat de globalisten in Washington, Brussel, Londen, Berlijn en Parijs schijnbaar graag willen: een wereldoorlog tegen Rusland. Hun aanname dat het Kremlin lijdzaam gaat zitten afwachten totdat het zover is, kan wel eens de allergrootste vergissing zijn die de arrogante Westerse leiders ooit hebben gemaakt, een vergissing waar u, ik en iedereen die we kennen de allerhoogste prijs voor zullen moeten betalen.

 

Het laatste nieuws is dat president Trump het bevel heeft gegeven om doelen in Syrië te bombarderen. Zoals we eerder schreven doen Groot Brittannië en Frankrijk aan de militaire acties, die inmiddels zouden zijn begonnen, mee.

 

Xander

(1) Zero Hedge

Zie ook:

12-04: ‘Geen lijk te vinden’: Rusland geeft ‘Witte Helmen’ de schuld van ensceneren gifgas aanval
11-04: Escalatie? Rusland en Iran dreigen met aanval op Israël als Westen ingrijpt in Syrië
10-04: ‘VS, Frankrijk en Groot Brittannië bereiden massale aanval op Syrië voor’
08-04: Russische topgeneraal waarschuwt voor ‘laatste oorlog in geschiedenis mensheid’
04-04: NAVO tegen NAVO: Franse troepen in Syrië om Turkse invasie te stoppen
30-03: Oorlog nabij? Israëlische F-35 stealth jagers dringen luchtruim Iran binnen
25-03: Valse beschuldigingen en vrij spel voor bepaalde daders kenmerken morele failliet Westen

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt dan verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwarte letters op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal, persoonlijke aanvallen of uitschelden kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.Het beheer kan er ook voor kiezen uw posting aan te passen. 
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands.
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het Geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.
  16. Wees bedachtzaam en let op uw woordkeuze en formulering in uw postings, wat u op het internet plaatst blijft daar staan. Post niet onder uw eigen naam maar gebruik een nicknaam.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gesprekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof..(Geloofsforum 31) verder te praten.

Reacties

Benny op 14-04-2018 04:57

Ja ik las net op teletext[ca half 5] dat er gebombardeerd is in Syrie Ook CNN en BBC world hadden het vermeld .Zou het vreselijke toch bewaarheid worden?Eerst werd Trump bejubeld en Obama veroordeeld Maar nu blijkt dat Donald Trump wel aanvalt en Obama ermee dreigde,maar het niet aandurfde ivm Rusland.Ik hoop en bid dat Israel er buiten blijft[dreigement Iran en co.]

Dan is Trump veel gevaarlijker dan zijn voorganger Ook Putin vertrouw ik voor geen cent.Ik hoop dat het conflict in Syrie niet gaat escaleren

DG op 14-04-2018 08:08

https://www.rt.com/news/424047-russian-mod-syria-statement/

Anna op 14-04-2018 08:44

Xander een goed artikel met ( mogelijk  voor zover we nu  kunnen zien )  een juiste analyse.

Assad heeft gewonnen,........ .... de globalisten:  ( lees links die de hele wereld op een lijn ( hun lijn NWO ) willen krijgen ) ......accepteren dit niet... ............ Trump sprak vorige week inderdaad over terug trekken van zijn troepen toen  zag links Amerika.......  ( de globalisten welke ook de deep state in de USA zelf, aansturen )  hun kans schoon om een groepering in Syrië, zoals Xander gisteren schreef ; de “ witte helmen” ( een NGO gefinancierd door George Soros ) op dracht te geven om een filmpje op internet te publiceren met een mogelijk in scène gezette Gif gas aanval............  De globalisten ( links Amerika ) weten van de vorige  gifgas aanval dat Trump daarop heftig reageerde.......Dus ze willen niets liever dan dat hij dat weer doet om hem later te kunnen beschuldigen..... en af te zetten..... want Trump voert niet het globalisten programma uit...... integendeel : het tegenovergestelde ....... ...... 

Zelfs Theresa May ook geplaagd  door gifgas in eigen land .... ..... en het onervaren kereltje Macron gaan meedoen.... ( Macron  een Puppet van Obama ) Dom Dom Dom.... te overhaast en niet goed onderzocht.....

Trump reageert m.i. te impulsief en daar zitten zijn tegenstanders in eigen land op te wachten. Ze willen niets liever.........dan een reaktie van hem............  Op alle mogelijke manieren wordt Trump in eigen land  gedwarsboomd en als dit ontaard in een groot conflict, dan is dit een reden om hem te elimineren.............  Links  Amerika vergeet,  en is totaal blind,  voor wat Trump inmiddels wel heeft bereikt en hoe de “ gewone man “ in Amerika profiteerd van zijn beleid.......... Ook China haalt inmiddels bakzeil voor zijn handels beperkingen........ maar dat wordt allemaal vergeten......    ze zijn volkomen gefixeerd  op Trump Hij moet weg......  Links Amerika is in dezen  de grote agressor..... ....... Links Amerika wil oorlog en Trump lijkt in deze val te lopen omdat links Amerika ondertussen ook weet dat wat Trump zegt dat hij dat ook doet...... En Trump  zegt “ gifgas is de grens “ dus wordt er door gewillige soros getrouwen ???? criminelen ?????? een gifgas aanval uitgevoerd..... ( ??????? ) In ieder geval in scène gezet...... !!!!!! maar waar zijn de slachtoffers nu????? Wie laat ze ons zien???? Waar zijn de begrafenissen????? 

 

De wereld lijkt wel gek geworden..... we leven in het westen nu al 72 jaar  in ” betrekkelijke vrede” het lijkt wel alsof de globalisten nu koste wat kost hun plan gaan uitvoeren om de “ wereld bevolking te gaan reduceren” ............... 

Trump zou nodig contact moeten opnemen met Putin..... maar ook dat wordt hem tegen gewerkt... want in Amerika loopt een smerig subjektief onderzoek ( Mueller ) naar de vermeende contacten van Trump zijn campagne team met Rusland....... Dus als Trump nu met Putin contact opneemt wordt dit ook als verraad bestempeld...... Trump kreeg al de volle laag kritiek toen hij een paar weken geleden Putin feliciteerdde met zijn verkieizngs overwinning..... 

De wereld is een kruitvat......... En dit wordt ook mede mogelijk gemaakt door de “ gevaarlijke media”  . Van de islam is het duidelijk : liegen om je doel te bereiken :  Taqyia,......... maar de westerse media doen hier net zo hard aan mee... ........ En dan heet het fake nieuws.............  En  deze Machten zijn zo sterk dat ze ons zelfs in een oorlog kunnen storten...........

Mij troost het dat is er een die dit alles ziet, en ook is het in deze situatie  moeilijk te begrijpen en al lijkt het niet zo.... Maar God regeert de wereld!!!!! ... Hij is de redder... en de voleinden van Zijn werk........ .. en door persoonlijk geloof in Zijn Zoon Jezus ligt ons behoud.......  Wij zien dit alles gebeuren en constateren deze ontwikkelingen maar we weten dat zelfs de koningen en regeringsleiders in zijn hand zijn..... Goed weekend  Shalom Anna 

 

Beste Anna, gelieve hele zinnen, zonder ........, zodat uw tekst beter leesbaar is. Mvg. Mod.

Ken op 14-04-2018 08:46

Ik heb hier ook geen goed gevoel bij. Ik denk dat Trump wat gemanipullerd/gechanteerd word door de Deep State. Desondanks blijf ik achter Trump staan maar tegelijkertijd ook achter Poetin.

Waar zou de wereld heengaan mochten deze leiders er niet zijn? Europa hangt dik mijn voeten uit... ze willen zich in het verderf storten.

Ik hoop uit de grond van mijn hart, denk er elke dag aan en probeer elke dag ook tot onze Heer te bidden dat hij vlug mag wederkeren om een einde te maken aan alle leed en ellende in deze rotte wereld...

JP op 14-04-2018 09:17

"De rotte geesten in de Wereld en hun helpers, komen steeds meer in de schijnwerpers te staan" De waarheid komt altijd aan het licht. Het "Trump Team" heeft nog een lange weg te gaan, waarbij zij nog op heel veel weerstand zullen stuiten. Toch geloof ik dat het goede sterker is dan het kwade en het kwade straft zichzelf uiteindelijk.

Sjuad op 14-04-2018 09:19

Chloor. Kinderen.

En heldere ogen.

Houd eens een druppel chloor bij uw oog,,

En, nog steeds helder wit dat oogwit?

kruisridder op 14-04-2018 10:11

Nu Syrie inmiddels is gebombardeerd en de aanvallen onverminderd doorgaan, hoop ik dat de Russen hard zullen terugslaan op de Amerikaanse, Britse en Franse marine en luchtmacht en hen zware verliezen zullen toebrengen en hen ook in hun eigen land zullen aanvallen.

rescue op 14-04-2018 10:29

De westerse massala leugenpropaganda maakt van Goebbels een kleuterschooljongen. Wat een afgang als je ook onze minister president Pinokkio hoort meehuilen in het koor van de tragische zinsbechoogeling. Bah!

Lies op 14-04-2018 11:23

Bedankt Xander voor de echte waarheid die je ons laat horen, En nee ik geloof onzen leugenpers voor bijn 90% niet

willy . op 14-04-2018 11:32

In het  Westen vooral bij de UK is men tot het besef gekomen dat Assad uitschakelen geen goed idee is je moet maar eens zien naar Libie

Peter op 14-04-2018 11:41

Lijkt wel censuur hoe die Britse oud commandant werd afgekapt.

Mark S. op 14-04-2018 12:00

Misschien zijn de beelden van de zgn. slachtoffers van de gifgasaanval wel toneelgespeeld. Je kan toch iedereen met een tuinslang afspoelen voor de camera om het zgn. gifgas af te spoelen? (Volgens mij kan je een gas helemaal niet afspoelen met een tuinslang) En je kan toch ook kinderen een zuurstofmaskertje etc. opdoen voor de camera?

Ik heb vanaf het begin het verhaal niet geloofd dat Assad de gifgasaanval heeft gedaan. Ik ben het meer eens met de strekking van dit artikel.

Er moet eerst onafhankelijk onderzoek worden gedaan en het wetenschappelijk bewijs worden geleverd dat er gifgas is gebruikt en vervolgens wie van de partijen dat heeft gebruikt. Dan pas mag je dit militair vergelden. Dat is niet gebeurd.

De Westerse elite spreekt eensgezind op basis van louter beschuldiging zonder bewijs, censuur en propaganda.

Ik ben wel een fan van Trump maar ik vind het jammer dat hij zich hierin heeft laten misleiden. Hij zou zich beter de misleidende bewijzen van Collin Powell moeten herinneren ten tijde van de Irak inval van Amerika. Toen was ook zgn. bewezen dat Saddam Hoessein chemische wapens had die nooit zijn aangetroffen.

 

Een video hoe er met Syrische kinderen wordt getraind om de symptonen van een chemische wapenaanval te faken.Dit was per ongeluk op het interzet gezet maar bij youtube weer gelijk verwijderd. Op deze site is het filmpje nog te vinden. Mod.

https://www.rt.com/news/423927-syria-staged-chemical-attack-drill/

Klaas op 14-04-2018 12:15

' het nederlandse volk' wil niet en kan niet nadenken. Kiest de weg van de minste weerstand en is egoistisch. Vergeet daarbij niet dat het iq van de gemiddelde nederlander laag is en hij/zij erg gevoelig is voor groepsdruk.

vlokje op 14-04-2018 12:17

Kijk tip

RT nieuws is te volgen via astra satelliet (schotel)

Zit nu live te kijken,  precies het tegendeel wat cnn te melden heeft

Gerard 1946 op 14-04-2018 12:17

in de TPO staat onder het commentaar van onze windvaan president (Mark Rutte) deze verwijzing: http://foreignpolicy.com/2016/08/17/how-the-islamic-state-seized-a-chemical-weapons-stockpile/amp/?__twitter_impression=true

Gezien de beperkte bombardering lijkt het, dat ook de USA twijfelt aande daders. Waarom echter alleen Assad en niet ook de IS? 

Wij worden misleid door onze eigen regering.

Ik maak me grote zorgen over de het verdere vervolg van dit conflict.

Wilma op 14-04-2018 12:55

Morgenochtend plaatstelijke Nederlandse tijd is er een vredesmeditatie tijd: 3,57 uur in de ochtend. Kijk bij www.prepareforchange.com voor de informatie.

Het is hoog tijd, zo kan het echt niet langer wij willen vrede voor mens en dier Victory of the Light!

Rode Wouw op 14-04-2018 13:16

Het is belangrijk om hoor en wederhoor toe te passen.

Daarom ook de bevindingen op deze website lezen:

https://www.bellingcat.com/news/mena/2018/04/11/open-source-survey-alleged-chemical-attacks-douma-7th-april-2018/

wardje op 14-04-2018 13:41

Rutte vanmorgen: "Begrip voor de aanval" "Het kabinet acht het waarschijnlijk dat er gifgas is gebruikt en dat het Syrische regime hier achter zit. De internationale gemeenschap kan dit niet accepteren. "   Wát niet accepteren?  Dat het Syrische regime zit achter een gifgasaanval?  Maar dat had u toch net "waarschijnlijk" genoemd  dus niet zeker?

Anneke op 14-04-2018 14:23

En zo zal de Schepping in (radioactief) as vallen. Of, zal er nu eens een heus Wonder geschieden? 

loek123 op 14-04-2018 15:10

je kan zeggen wat je wilt, maar het oorlog spel gaat gewoon door, het is booming buseniss, het was zo het blijft zo, en mensen stemmen op deze luitjes, kies je anders, racist, facits

Pieter op 14-04-2018 16:11

Het waren speldenprikken dit stelde niks voor.

Wat een Armageddon zeg...

Tom Hendrix op 14-04-2018 16:23

@Anna:08.44. uur. Eens met U Anna. We worden en zijn 24/7 voorgelogen door de kartelpolitici, de eussr,soros en zijn plutocratische bende, en de lakeien van de NWO.  "De leugen triomfeert..".  Maar uiteindlijk weten wij, dat de Here Jezus wederkomt, en laat onze hoop zich op hem stellen. Shalom: Tom.

Ike op 14-04-2018 17:48

@Rode Wouw op 14-04-2018 13:16

Bellingcat is een ngo die extreem de boel zit te verdraaien en niet onafhankelijk is. Bellingcat is al meerdere keren betrapt en is een nieuwscollectief dat georganisseerd is als Al Qaida.

@vlokje op 14-04-2018 12:17

Het is moeilijk te bepalen wat waar is, maar de gekozen woorden die tijdens de persconferentie van de VS op CNN werden gebruikt, doet vermoeden dat je net een loden deur hebt geopend.

Zoals al werd gezegd ergens kunnen de Russen ook hun EW hebben aangezet om de kruisrakketten neer te halen. Vragen daarover werden vermeden. Het zou kunnen dat we nu een herhaling zien van de oorlog met Irak waarbij het VN team werd gebruikt om bevestiging te krijgen of ze de doelen geraakt hadden.

Ik vind het volstrekt onduidelijk wie de waarheid laat zien. Ik denk wel dat Rusland nog niet het achterste van zijn tong heeft laten zien. Als je de woorden van Trump en zijn perswoordvoerders volgt, kunnen ze zomaar later zeggen dat ze verbaasd zijn dat het niet Assad's troepen waren en dat ze daarin misleid waren door hun veiligheidsapparaat.

Het is duidelijk smerig smel en ik denk dat er achter de handen nog veel belangrijkere dingen spelen over de valutakoersen. Alles komt nu tot een hoger punt.

Ik schaaam mijzelf dood voor de Westerse politici die dingen stellig verklaren die zij hebben gehoord en geen bewijs kunnen leveren.

Qvic op 14-04-2018 18:08

Het is te triest voor woorden, dat psychopaten de wereld heersen. Een psychopaat heeft een bloedhekel aan echte bewijzen en feiten, tevens zijn dit soort mensen altijd die andere mensen beschuldigen voor dingen die zij nooit hebben gedaan. Met vals vlag aanslag projecten proberen de andere uit de tent te lokken, om zo hen van alles de schuld te geven. Deze aanslag op Syrië door Amerika, Frankrijk en Engeland geeft al aan dat daar psychopaten aan het werk zijn. Psychopaten leren ook nooit van hun eigen fouten, zij zullen juist altijd de zelfde fouten blijven maken hun gehele leven. Dat komt door hun aangeboren hersenafwijking, daar valt niets tegen te doen. Deze mensen zullen altijd te koste van andere leven, zij willen altijd meer hebben dan waar zij recht op hebben. Als je dit soort mensen in je leiding hebt, zullen zij zonder overleg altijd hun eigen doelen voorrang geven boven het bedrijfsdoel of landdoel. Daarmee wil ik zeggen dat deze aanval voor de zogenaamde vergelding op een denkbeeldige gifgasaanval, waar geen greintje bewijs is dat Assad daar verantwoordelijk voor is. Het werk moet zijn van psychopaten. Als deze verantwoordelijke psychopaten voor deze daden gestraft zouden worden, door de doodstraf. (een andere straf zullen zij niet erkennen/ervaren als een straf) Dan pas zal het gevaar geweken zijn. Putin zit nu in een lastigpak, want hij moet nu een actie gaan doen. Want zou hij niets doen, dan worden deze valse vlag aanvallen steeds erger en wordt Rusland steeds meer van alles en nog wat vals beschuldigd. Maar slaat hij militair terug, dan breekt de heftigheid uit. Dat speelt weer juist de psychopaten in de kaart, die willen zo graag dat de derde wereld oorlog uitbreekt. Putin kan als voor zetje de olie en gas toevoer richting Europa dicht kunnen draaien. Dan ligt Europa in een no time stil. Alternatieven zijn er nog te weinig om deze op te vangen.

marieke op 14-04-2018 19:03

Tom Hendrix op 14-04-2018 16:23

Ja, we leven in een leugenwereld.

Maar Jezus is komende: De weg, de waarheid en het leven. 

jottum op 14-04-2018 20:19

Enige kans dat syrie-rusland franse en engelse kerncentrales zullen gaan opblazen (al dan niet bij proxy) en die landen en half europa met een immens bio-chemisch-nucleair probleem opschepen?

Waarschijnlijk niet, dus na de eerste vergeldingsaanval die plaats kon vinden, verliest rusland aanzien als wereldmacht en als wapenleverancier. De rest van de wereld lacht zich rot om deze turkse false flag met instemming van de grote hoofdsteden.

flevolander op 14-04-2018 20:23

Je zal zien dat Putin die nu voor de zoveelste keer wordt uitgedaagd en het bloed onder de nagels vandaan wordt gehaald Wel de zelfbeheersing heeft die Engeland, Frankrijk en Amerika niet hebben.

Putin acteert op feiten en het westen op geruchten en fake nieuws.

Hubo op 14-04-2018 21:33

@ Ike Het is inderdaad diep beschamend als je Rutte en Blok zo hoort volharden in hun collaborerende meepraterij.

Is Trump nou zo'n naïeve ziel die zo betyrokken is bij het onschuldig kinderleed og een gewetenloze opportunist die weet dat hij zo bij veel mensen een gevoelige snaar raakt om ze mee te krijgen?En hoe staat het met de terugtocht van de amerikanen uit Syrië en Irak?

Ik vind het bijzonder kwalijk dat deze daden zomaar ondernomen zonder dat er serieus onderzoek naar de aanwezigheid van zenuwgas is geweest en voorzover dat in het verleden aantoonbaar het geval zou zijn geweest,wil dat nog niet zeggen,dat dat ingezet was door Syrië.

Het zijn steeds alleen maar speculatieve suggesties die als feiten worden voorgesteld.Het gaat volgens mij ook helemaal niet zozeer om het gebruik van chemische wapens,maar om de westerse aanwezigheid in Syrië.Ze willen er hun voet tussen de deur houden.Mogelijk een paar autonome vrije gebieden in het noorden en aan de grens met Turkije handhaven en de oude wens van het creëren van een luchtcorridor afdwingen,al lijkt dat laatste nu niet meer zo relevant.

En natuurlijk horen we weer,dat zolang Assad aan de macht is,er van vrede geen sprake kan zijn.Nou,als er van die 'vrije' enclaves blijven bestaan,is de kans inderdaad groot dat de oorlog van daaruit gevoed blijft worden met meer en minder onverholen steun van het westen en z'n NGO's en dat het zeker voorlopig geen vrede zal worden.

Dat heeft het westen dan met deze schijnvertoning weer eens mooi voor elkaar gekregen.Echt iets om trots op te zijn.

HE op 14-04-2018 21:38

@Klaas: ' het nederlandse volk' wil niet en kan niet nadenken. Kiest de weg van de minste weerstand en is egoistisch. Vergeet daarbij niet dat het iq van de gemiddelde nederlander laag is en hij/zij erg gevoelig is voor groepsdruk.

Idd, het Nederlandse kl@@tjesvolk, en daar lopen er hier in NL een heleboel van, kan geen zin afmaken zonder een of meerdere vloeken of andere godslasteringen, denkt niet verder dan hun studiosportje, hun kratten vierkante meter bier en hun waardeloze favoriete soap of Ron Bransteder. Zo'n dom volk verdient het eigenlijk om belazerd te worden.

Leeghoofden zijn het  die onder groepsdruk naar alle kanten zwieren en degenen die tegen de stroom inzwemt proberen belachelijk te maken.

Dit soort lieden moeten bij ondergetekende zo ver mogelijk uit de buurt blijven.

Rosalie op 14-04-2018 22:52

In " wat u zegt " van de Telegraaf was 57% tegen een aanval op Syrië en 40% voor. Dat laat zien dat ,weliswaar een kleine, meerderheid inziet dat het weer eens een False flag is. Toch nog een positief puntje. Laten we blijven bidden dat mensen wakker worden. En natuurlijk te pas en te onpas verwijzen naar alternatieve websites zoals deze. 

jottum op 14-04-2018 23:36

@flevolander 20.23 14/04

Kan zijn en dank daarvoor, maar beetje bij beetje blijft niets van hem en de zijnen en het land en cultuur over door de kaasschaafmethode en rest de uiteindelijke hegemonie van corporate and market-dictatuur: 'we are all facebuk-iphoned.' 

Wardje op 15-04-2018 00:19

Ik kan voorlopig geen Trump meer zien. Hopelijk blijft wel hij consequent pro-life, de beste garantie voor wereldvrede (m.Teresa) .  Dank Rosalie voor het  positieve puntje om 22:54,  ook eens met de rest.   Gisteren gaf iemand RT als enig positief punt tussendoor dat er een stevig gerucht was over overleg tussen VS en Rusland (over doelen natuurlijk).  Dit was voor nu geruststellend.  Maar wat een vertoon aan hypocrisie/onverantwoorde en schuldige goedgelovigheid in zoveel hoofdsteden over de westerse wereld.  Dat belooft toch weer niet veel goeds voor andere gelegenheden in de toekomst .  Ganser uit Basel is gepromoveerd op False Flags van de Navo.*   Ik heb nog niet gekeken of hij er wat over heeft gezegd.  Meestal houdt hij als historicus nogal distantie van de actualiteit.    ---    * En vervolgens verbannen van de prestigieuze ETH van Zürich 

mientje op 15-04-2018 00:27

@HE21.38 en Klaas 12.15  handen af van het nederlandse volk a.u.b.  jullie reacties  rieken naar landverraad

Nieuw Begin op 15-04-2018 00:39

Kijk voor de vergiftiging van de ex-spion en dochter ook eens op de site van EJ Bron. Daar staat een mooi stukje over de bevidnigen van het OPCW met commentaar van Lavrov. Het gif waarmee de twee werden vergiftig is volgens Lavrov BZ oftewel 3-Quinuclidinibenzilaat. 

 De westerse elite lijkt wel bezig met een wanhoopsoffensief om hun sinistere plannen voor de volkeren van m.n Europa hoe dan ook in een bliksem vaart m.b.v. list en bedriog er door te jagen voordat er een soort continetale brugeroorlog zou uitbreken in de 'oude wereld'. 

Gelukkig weten mensen die het Spoorboekje lezen: Hij die in de hemel zetelt lacht...(Psalm 2)

Klaasje op 15-04-2018 01:49

Tom Hendrix op 14-04-2018 16:23

Comentaar aan.

@Anna:08.44. uur. Eens met U Anna. We worden en zijn 24/7 voorgelogen door de kartelpolitici, de eussr,soros en zijn plutocratische bende, en de lakeien van de NWO.  "De leugen triomfeert..".  Maar uiteindlijk weten wij, dat de Here Jezus wederkomt, en laat onze hoop zich op hem stellen. Shalom: Tom.

Nog maar een keer!

Er word gezegd dat als hij komt dan komt hij als een leeuw.Nou dan zul je altijd zien danzijn er mensen die zeggen! Nou nou moet dat zo, kan het niet anders, is dat nou nodig,hee joh houd is op joh, dat kunnen we toch ook bepraten, in overleg gaan, het besprekenstop daar nu mee.Tja als je hier dan naar luisterd ach hou maar op.En de duivel maar lachenen triopfen als deze mensen te harte worden genomen.

Dit word ook gezegd als we zelf in verzet komen hopeloos.

En de hypocr deze aanval met de voorwensen chemo atackop zijn eigen

bevolking. Mensen kijk nu toch is naar de lucht we worden elke dag besproeid

met chemtrails! En ons eten en drinkwater zit vol chemo en genetiche troep,

en vooral met aspartaam waar je de meest enge ziektes van

kan krijgen, dit is overegins een parade paartje van ze.

En dan durven ze Asad te beschuldigen van ....

Onze lijders valt zelf zijn eigen bevolking aan met een chemo

oorlog al etterlijke jaren.En dan durfen ze dit te doen en er schande

van te spreken! Eigenlijk ongeloofelijk ongehoord dit!

Mensen word ogenblikkelijk wakker!

We worden gelijd door gestoorde gekken die opgesloten dienen te worden.

Waanzin ten top.

Marcello op 15-04-2018 02:17

Het Bewijs: Ziehier, de allesverklarende video van ooggetuigen en hun getuigenis:  "Hoe de video van de vermeende gifgasaanval in Douma, in elkaar was gezet, en later door de media is misbruikt". 

Dit is dezelfde video die door de neocons als pretext is gebruikt voor de aanval zaterdagochtend op Syrië door de westerse coalitie. 

Dit moet de hele wereld zien!!!!!

https://twitter.com/RussianEmbassy/status/985153106991308800

Nog meer ophelderingen:

http://www.moonofalabama.org/2018/04/syria-manipulated-videos-fail-to-launch-world-war-iii.html#more

Hubo op 15-04-2018 04:37

Eén van de wonderlijke dingen in veel commentaren is dat de russische woede alleen maar gespeeld zou zijn.Ik ben in ieder geval wel echt woedend.En dat was ik al bij de bombardementen op Libië in de jaren 80.En bij nog heel wat meer van die amerikaanse heldendaden.Keer op keer.

Bij het verongelukken van de Boeing boven Lockerbie werd ook vrij vaak gesuggereerd dat Iran erachter zou zitten.Ik wil overigens niet suggeren dat Iraniers nu slinks gifgas gebruiken in Syrië.Dat lijkt me heel onwaarschijnlijk,al was het alleen maar omdat ze geen luchtsteun leveren.

Wat me nog wel opviel is de toon die Trump ten aanzien van Iran aanslaat.Hij probeert als het ware de russen over te halen af te zien van de samenwerking met Iran en zich volgzaam te schikken naar de wensen van het westen en de VS in het bijzonder.Dat komt bizar vernederend en kleinerend op me over.Dat zal echt niet goed vallen in Moskou.Ze missen daar in Washington,maar ook hier ieder inlevingsvermogen in de realiteit.

Afijn,we zullen wel zien waar het op uit loopt.Het zou ook kunnen dat de actie in Syrië tot op zekere hoogte een opmaat vormt voor aanvallen op Iran,maar dat moeten we maar afwachten.Het is natuurlijk ook een stuk psychologische oorlogsvoering om de druk en de spanning erin te houden.

Ik hoorde ook nog dat Macron met zijn steun zou hopen een wit voetje te halen bij Trump in de hoop hem zo gunstig te kunnen stemmen om zijn goedkeuring aan de overeenkomst met Iran te verlengen.Dat lijkt me ook wel erg onnozel gedacht als Trump met mensen als Bolton en Haley.Het was trouwens net alsof zelfs Bolton een beetje geschrokken keek toen hij Trump zo hoorde,al weet ik niet precies uit welke context die foto kwam.

Daniel op 15-04-2018 07:33

een stuitend gebrek aan kennis van de arabische en moslim wereld werd hier door de generaal ten toon gespreid... in landen als syrie verdwenenen mensen zonder reden 40 jaar in een soort gevangenis en de andere clans uitmoorden als dat kan is een prioriteit. alleen een idioot denkt dat arabieren in korte oorlogen denken... wederom een stevig staaltje onzin dat er voor zorgt dat het westen zich veilig waant en willens en wetens haar ogen sluit voor de wreedeheid van het ossten en midden oosten (laten we niet vergeten dat de russen er geen problemen mee hadden om in naam van het communisme 40 miljoen landgenoten afslactten en kijk naar de geschiedenis van de islam, waar broeder slachtingen de rode draad zijn - recentelijk nog in darfur en dat was voor de arabische lente die door linkse westerlingen werd veroorzaakt).

De wens om de vs als vijand te zien is even dom als stuitend. het is misschien geen utopie... maar liever het leven van de vs dan dat van de russen of nog erger de moslim wereld, die ten alle tijden door de russen werd gesteund en wiens terruer leger vnl de schepselen van het kremlin zijn!

Tom Hendrix op 15-04-2018 08:05

@Marieke: 19.03. uur, op 14/4. Dank U wel Marieke.

Hubert Luns op 15-04-2018 08:11

Een van de redenen waarom al die leugens worden geloofd is dat het in koor gebeurt: alle kranten, alle televisiestations, alle regeringen en alle internationale organisaties verkondigen in koor hetzelfde verhaal. Dat kan toch niet waar zijn dat de democratie ten grave is gedragen? Wie is dan de koorleider? Daar heb ik wel ideeën over maar die worden gelijk van tafel geveegd als fantasierijke samenzweringstheorieën. Helaas zijn het geen samenzweringstheorieën maar samenzweringspraktijken.

Rode Wouw op 15-04-2018 12:09

Het zal voor sommigen pijnlijk zijn om te concluderen dat er ook Russisch/Syrische leugenpropaganda is.

Het is niet voor niks dat Rusland zich afzijdig heeft gehouden bij de aanval. Die weten ook dat het Assad regime chemische wapens heeft ingezet.

Noorderlicht op 15-04-2018 13:12

"Ik denk dat Trump wat gemanipullerd/gechanteerd word door de Deep State."

Trump = de 'deep state' !!!

JP op 15-04-2018 16:18

@Rode Wouw en @Noorderlicht

Jullie veronderstellingen zijn begrijpelijk maar feitelijk onjuist. Beluister eens meer verschillende alternatieve nieuws berichten op o.a. YouTube. En laat je niet van de wijs brengen door de vele fake MSM berichten. 

Tom Hendrix op 15-04-2018 16:33

@Klaasje: 01.49. uur. Ook zeer plausibel Klaasje. Daarom verwacht ik het ook niet van de mensheid of de politiek. Ik vertrouw op Jezus, de Messias.

Gospel op 15-04-2018 18:05

https://www.facebook.com/vanessa.beeley/posts/10157867629973868 leuk filmpje waarin de artsen die op het moment van de Niet chemische aanval aanwezig waren 

Rode Wouw op 15-04-2018 18:17

@JP op 15-04-2018 16:18 : Het is een aparte ontwikkeling die informatie- oorlog die nu in de breedste zin gaande is. Goed om te weten ook dat Rusland 2000 extra internettrollen gaat inzetten. Een aantal daarvan gericht op Nederland.

Ook boeiend om te zien wat er geprobeerd wordt om het nog een beetje tegen te gaan. Alleen achter de computer wordt het lastig. Het zal ook nodig zijn contacten te hebben die ter plekke waarneming kunnen doen.

Verder blijft het verschil aanwezig tussen de persconferenties, interviews en gesprekken, afspraken buiten de media om, achter de schermen.

Bird op 16-04-2018 01:45

Nee het is fake nieuws,Jacob rotschild,hihi wil ook een bank in Syrië,want hij zei in een filmpje dat hij bijna alles heb aan landen met hun banken,we weten van kadaffi,nu is Syrië aan de beurt.

je ziet het hij krijg het langzaam voor elkaar,denkt Jacob,maar er wacht hem een grote tragedie!

Je kan wel denken dat de aarde van jou is maar hij is van ons allemaal.

Bird.

Ike op 16-04-2018 10:07

Één van de artikelen op Zerohedge over Syrië en Trump, maar hiermee word eigenlijk aangegeven dat de 'diepe staat' of 'Intelligence Services' Trump aan alle kanten proberen te sturen naar een 'grote open oorlog' in Syrië.

https://www.zerohedge.com/news/2018-04-15/4000-us-troops-launch-massive-military-drill-edge-syria

Trump wilde de Amerikaanse troepen terugtrekken, maar vervolgens kwam het valse nieuws over de gasaanval. Daarna verklaarde Trump de aanval tot een succes omdat een jaarlijkse oefening binnen een week in Jordanië plaats zal vinden die de situatie spannend zouden kunnen maken, omdat die troepen tesamen met de Jordaanse troepen makkelijk de grens over gestuurd kunnen worden.

Ik twijfel er niet aan dat beide kanten valse vlaggen hebben, maar helaas zijn de Intelligence Services van de NAVO landen hierin kampioen geworden;

https://www.zerohedge.com/news/2018-04-15/take-red-pill-history-syrian-false-flags-exposed

Ik herhaal hierbij waar het allemaal uiteindelijk omgaat;

https://www.zerohedge.com/news/2018-04-15/how-much-longer-can-american-empire-run-fake-money

Omdat de USD gedekt word door de vraag in de handel en prijs van zeldzame grondstoffen, worden deze grondstoffen met schaliegas en olie meer naar boven gehaald in de VS en probeert Trump tegen de wil in van de Amerikaanse Staten hun afzonderlijke budgetten te beperken en minder te importeren. Congres en de Senaat zijn hier tegen en het Neo Conservatieve deel van de 'Intelligence Services' zijn hier tegen.

De Europese Euro is ook gesteund in het verleden door de Euro. Als deze hulp terug word getrokken of een wederdienst word gevraagd, kan de Eurogroep uit elkaar vallen. Een Eurogroep waarbij de PIGS landen meer krediet willen en een deel van Noord West Europa de kredieten willen beperken.

Alles hangt aan elkaar met plakband en spuug en valt uit elkaar als de USD zou vallen. Daarom zal een groot punt gemaakt gaan worden van de strijd die nu plaatsvind in Syrië en Irak. Ik verwacht dat de Koerden weer aan het kortste eind trekken. Iran, Irak en Syrië onder een kernparaplu van Rusland en China veel meer onderlinge handel gaan doen, waarbij de Zijde treinlijn t/m de grens van Turkije gelegd zal worden. Turkije zal een aansluiting daarop kunnen krijgen als het zich terugtrekt uit Syrië wat Erdogan niet zal willen.

Sommigen zullen dit een nachtmerrie vinden voor Israël, maar ik ben zelf van mening dat zij meer handel kan drijven tussen deze 2 blokken en dat zij geen enkele kans maakt om haar eigen Joodse identiteit te behouden binnen een machtsblok dat vrij verkeer van personen toestaat. Als mensen kunnen stemmen met hun voeten, loopt het land leeg en word het vervangen door andere mensen, die zullen zeggen dat ze van het juiste geloof zijn.