Headlines




















































































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Oorlog nabij? Israëlische F-35 stealth jagers dringen luchtruim Iran binnen

Ook met de Palestijnen rommelt het: Hamas roept 100.000 inwoners van Gaza op om langs de grens met Israël te gaan demonstreren

Israëlische F-35 (afbeelding: (1)).

Eén week nadat de Israëlische luchtmacht een video vrijgaf met daarop de vernietiging van een in aanbouw zijnde kernreactor in Syrië in 2007, zijn volgens de Koeweitse krant Al-Jarida twee gloednieuwe Israëlische F-35 stealth jagers het luchtruim van Iran binnengedrongen, en hebben ze daar hun wapenradarsystemen gericht op doelen in de steden Bandar Abbas, Esfahan en Shiraz. Mocht Al-Jarida het bij het juiste eind hebben, dan lijkt een aanstaande grote Midden Oosten oorlog –en misschien zelfs wel daarbuiten- niet langer enkel speculatie te zijn.

 

De F-35’s, waar Nederland er inmiddels ook een paar van heeft vliegen, zouden via Syrië en Irak naar Iran zijn gevlogen, en niet zijn waargenomen door de moderne Russische radarsystemen in Syrië. Het is niet bekend of de actie in coördinatie met de Amerikanen –die recent nog gezamenlijk oefenden met de Israëliërs- werd uitgevoerd.

Al-Jarida wist verder te melden dat Israël inmiddels zeven F-35’s in dienst heeft, die al tal van gevechtsmissies boven Syrië en Libanon zouden hebben uitgevoerd. De toestellen zouden zonder bijtanken twee keer van Israël naar Iran en weer terug kunnen vliegen.

De afgelopen vijf jaar heeft Israël zeker 100 keer doelen in Syrië gebombardeerd, waaronder wapentransporten voor -en leden van- de vanuit Teheran aangestuurde Shi’itische terreurbeweging Hezbollah. Een maand geleden werd een Israëlische F-16, die net 12 Iraanse doelwitten had vernietigd, door vermoedelijk een Syrische afweerraket geraakt. De twee piloten raakten gewond, maar wisten tijdig het toestel, dat in het noorden van Israël neerstortte, te verlaten.

Ook met de Palestijnen rommelt het weer ( nog). Hamas heeft met het oog op het aanstaande Paasfeest (Pesach, in Israël van 30 maart t/m 7 april) 100.000 inwoners van Gaza opgeroepen om de komende weken massaal te gaan demonstreren langs de grens met Israël. Deze massa protesten zouden zijn bedoeld als dekmantel voor terroristen die proberen ongezien de grens over te steken.

De Amerikaanse regering Trump houdt de situatie nauwlettend in de gaten, en waarschuwt dat Hamas opnieuw burgers als menselijke schilden kan gaan gebruiken tijdens een nieuwe golf terreuraanvallen op de Joodse staat.

Er zijn dus ‘triggers’ genoeg om het Midden Oosten opnieuw in brand te doen steken. Gezien de aanwezigheid van grote hoeveelheden Amerikanen en Russen zou zo’n oorlog wel eens uit de hand kunnen lopen, en zich over de hele wereld kunnen verspreiden.

 

Xander

(1) Zero Hedge 

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt dan verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwarte letters op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal, persoonlijke aanvallen of uitschelden kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.Het beheer kan er ook voor kiezen uw posting aan te passen. 
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands.
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het Geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.
  16. Wees bedachtzaam en let op uw woordkeuze en formulering in uw postings, wat u op het internet plaatst blijft daar staan. Post niet onder uw eigen naam maar gebruik een nicknaam.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gesprekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof..(Geloofsforum 31) verder te praten.

Reacties

Benny op 30-03-2018 05:43

Gog-Magog oorlog??????

Bambi op 30-03-2018 06:59

Ach die oorlog toch,wat een ramp

JP op 30-03-2018 09:15

Ondanks vergevorderde gesprekken tussen Trump en NK, wil Trump druk op de ketel blijven houden. Zo zie ik ook dergelijke (oorlog-) dreigingen t.o.v. Iran om deze ook weer in het gareel te krijgen maar niet door oorlog-voering.

mijn mening op 30-03-2018 09:59

Het Prepper-fenomeen is niet nieuw in de Verenigde Staten. Volgens een zoekopdracht van de financiële finder-site zouden in de Verenigde Staten de Preppers die zijn uitgerust na de recente gebeurtenissen 68 miljoen, een op de vier Amerikanen, een beetje meer mannen dan vrouwen, met een duidelijke prevalentie van jonger dan 35 jaar zijn. 168 miljoen zouden minstens één keer in hun leven een overlevingspakket hebben gekocht. De gemiddelde uitgaven, inclusief voedsel, verzekering en renovatie van het huis met het oog op de dodelijke gebeurtenis, zouden 5 duizend dollar zijn.Onwetende en gemakkelijk emotionele 'redneck'-dwaasheden? Dat niet alleen. Er zijn de "Liberal Preppers" doodsbang voor de resultaten die het land van president Donald Trump hadden kunnen leiden. En de grote miljardairs, zeer bezorgd, zoals Forbes afgelopen juni in een artikel opmerkte. Velen, onder wie Jeff Bezos van Amazon en Ted Turner, oprichter van CNN, zouden grote stukken land kopen in gebieden ver van de kust, maar vruchtbaar en rijk aan grondstoffen tussen Montana, New Mexico, Wyoming en Texas. En een vliegtuig zou altijd klaar staan om te vertrekken om een "buen retiro" te bereiken, het is gepast om te zeggen, vanaf het einde van de wereld. Het idee is dat, in het geval van een catastrofe, geld en goud nutteloos zouden zijn, maar dat het zelfvoorzienende gebied het verschil zou maken met gewassen en het fokken van dieren (zoals de 51.000 bizons die eigendom zijn van Ted Turner, tweede eigenaar van Amerikaans land).En in Europa? We zijn kleiner en hebben andere zorgen, bijvoorbeeld de terroristische aanslagen die in Duitsland en Frankrijk sommige hebben gepusht om zichzelf op de korte termijn uit te rusten, waardoor ze de benodigdheden voor een week of een maand thuis proppen. Er is geen tekort aan sites, zoals de Franse survivre.com, die voedsel en overlevingsuitrusting verkopen aan "soldaten en enthousiastelingen". Handig om te weten of je conserven van roerei wilt. En er is ook een Italiaanse website, prepper.it. Maar het belangrijkste is niet om in paniek te raken. Het advies van een expert is: wees erop voorbereid maar geniet van wat het leven te bieden heeft. En onthoud dat de dag des oordeels tenslotte nooit zou kunnen komen.

ohje op 30-03-2018 10:43

Misschien is deze wereld aan een WO 3 aan toe.

Kunnen we dan weer alles opbouwen en solidair zijn.

Cefas op 30-03-2018 10:55

Lafbek Abbas misbruikt zijn eigen bevolking als menselijk schild. Hij moet wat, want het zogenaamde vredesproces staat al jaren stil, maar wat voor hem veel belanrijker is dat zijn eigen positie op vallen staat. Hammas is niet beter, ook zij misbruiken hun eigen bevolking. Zowel bij Fatha als Hamas waart de geest van Amalek rondt. Die Amalek was ook zo n lafbek, die viel steeds de achterhoede (vrouwen en kinderen) van het Joodse volk aan, toen zij onder leiding van Mozes uit Egypte vertrokken. De geest van Amalek is niet vertrokken, die is er nog altijd. Lafheid is zijn kenmerk.

Gabriel op 30-03-2018 11:25

Triggers genoeg, maar ook nu zal dit wel weer met een sisser aflopen...

AdelaarRobin op 30-03-2018 12:18

De grote oorlog WOIII  is pas nadat YeshuaHaMashiach, JHWH, Jezus Christus  Zijn kinderen heeft thuisgehaald.

Maar vlak voor de opname zou de 3de aardbeving plaatsvinden in Californië . Los Angeles wordt dan zeer zwaar getroffen met  veel doden,

maar wie olie in zijn lamp heeft - Matt 25 wordt meegenomen.

geen op 30-03-2018 12:56

vraag hoe weet u dat ze niet door de modene Russische radars zijn waargenomen?

willy . op 30-03-2018 13:36

Het is al een hele tijd aan het rommelen tussen Israel en aartvijand Iran, die reeds een troepenmacht heeft aan de Golanvlakte met de grens Israel. deze oorlog is nog een kwestie van tijd  maar een coflict is nakende. Iran is grote hangars aan het bouwen in de omgeving van Damascus en zal niet meer uit Syrie weggaan tot ergenis van Israel die hun zorg ook al bij Rusland hebben gelegd. We zullen zie wat de toekomst brengt en wat de VS gaan doen? Shalom

FinalCountDown op 30-03-2018 13:46

Is het nu een scenario "Waar rook is is vuur" of "Blaffende honden bijten niet"...?  Wordt tijd dat ze eens gaan beslissen wat ze nu precies willen. Komt WO III eraan, of probeert men ons gewoon bang te maken en de economie te laten instorten, met het oog op de invoering van de NWO, de id-chip, enz....?

Hubo op 30-03-2018 13:53

Ik heb zelf nooit een hoge dunk gehad van de russische radar- en raketsystemen voorzover die geleverd werden aan andere landen.De praktijk in Libië en Servië heeft dat ook wel bevestigd.Of de apparatuur die ze zelf in gebruik hebben beter is,kan ik niet zeggen.Dan is het de vraag of israëlische acties min of meer gedoogd werden om diplomatieke schade te beperken of dat de amerikaans/isarëlische technologie superieur is.

Ik verwacht eigenlijk niet dat Rusland bij een langdurig intern conflict in Iran in zal grijpen zoals in Syrië.Het ligt natuurlijk anders als de amerikanen er bemoeienis mee hebben.Dan hebben we er weer een smerige burgeroorlog bij.

Iedere aanval op Iran beschouw ik persoonlijk als een terroristische daad,maar daar kraait hier verder natuurlijk ook geen haan naar.

René van Zalk op 30-03-2018 14:39

In het belang van de wereldvrede is het van groot belang dat binnenkort het atoomprogramma van Iran aan gort geschoten word. Iran steunt het terrorisme. Iran is in staat atoomwapens te leveren aan terroristen. Ook een zogenaamde "vuile atoombom" is een atoomwapen. Iran is nu al in staat een vuile atoombom te leveren aan terroristen.

Ike op 30-03-2018 14:54

Voorbarige conclusie dat de Russen de Faaljagers niet hebben opgemerkt en hun afweersystemen niet hebben gebruikt.

In het verleden hebben de Israeli's vaker eerst een drone op afweersystemen afgestuurd of een pilot in een jet volgehangen met electronische waarnemingssystemen of EW (Electronic Warfare) apparatuur. Daarmee werd dan gemeten wat het afweersysteem deed en vervolgens werd een 2e aanvalsgolf gestuurd die de radar of raketsystemen uitschakelde. Dat de faaljageers 35 niet gezien zijn is daarom een voorbarige conclusie.

De Russen hebben m.i. nog niet de S400 systemen geleverd en hebben ook gezegd tegen Nethanyahu dat ze rekening zouden houden met Israels belangen. We weten ook niet wat Nethanyahu als een bedreiging ziet van Iran. Heeft hij weer een kindertekening gevonden van een bom of is de bedreiginbg meer serieus? Of is de bedreiging vooral dat de USD en Euro weinig waard zou worden als de fosiele brandstoffen zouden moeten afgerekend worden in een door olie, mineralen, edelstenen en goud gedekte Yuan en Roebel?

We zullen het pas zien bij een begin van een of de laatste oorlog op Aarde.

Het vliegen van Jack's Faaljagers kan ook alleen maar een bedreiging zijn geweest. De Russen zullen voorzichtig zijn door hun ervaringen in het verleden met de Israelische tegenmaatregelen. Zij zullen waarschijnlijk pas op het laatste moment hun wapensystemen inschakelen. Omdat elk wapensysteem maar een beperkt aanta; objecten tegelijk kan volgen en een gelimiteerd aantal raketten kan afvuren.

Word er gebruik gemaakt van heel veel nanodrone's met sterke radar en elektronische signalen? Word er gebruik gemaakt van een netwerk van grondstations met radarsystemen met supercomputers? Welke chips zitten er in welke wapensystemen en in welke detectiesystemen?

Dingen die wij hier niet weten en alleen de mensen van de ene of de andere partij en hun 'Intelligence Services' weten.

Het resultaat zal in elk geval goed zijn voor de verkoop van wapensystemen......

maria op 30-03-2018 15:37

AdelaarRobin  op 12.18

waar staat dat California getroffen zal worden door de 3e aarbeving ?

NoHardFeelings op 30-03-2018 15:46

Het is toch schandalig dat sommige landen alsnog achter de schurkenstaat zitten. Ik kan het niet begrijpen dat een volk dat zoveel leed heeft gekend zelf geen ene haar beter is. 

liefde overwint alles

Tom Hendrix op 30-03-2018 16:26

Interessant artikel, Xander. Hoe het zal aflopen?  Ik zou het niet weten, maar het is evident, dat er zeer kwade machten aan het werk zijn, in onze wereld.

Robie op 30-03-2018 17:09

@Hubo op 30-03-2018 13:53

Systeem is wel goed,gaat in die landen meer over of er wel de juiste personen achter zitten,Moraal bij Arabiche troepen is en was altijd al heel slecht.
Ook is het opleidingsniveau vaak een probleem
P. Puk op 30-03-2018 18:54

Het grote speculeren is weer eens begonnen. We weten het gewoon niet wat er staat te gebeuren, wel dat we in de laatste dagen zijn aangeland.

Je moet eens zien hoeveel "profeten" alles precies weten te vertellen.  Iedereen heeft wel 'n klein stukje van de waarheid, maar niemand heeft de volle waarheid.

Dus gewoon nuchter en waakzaam blijven. 

AdelaarRobin op 30-03-2018 20:26

Maria, maria op 30-03-2018 15:37,

Dit was al geprofeteerd in 2012. Twee zijn er al geweest en de derde zou een kracht hebben 10 op de schaal van Richter.

gerard op 30-03-2018 21:23

@ P.Puk 18.54 u. In de loop der jaren zijn er op Xandernieuws al ong. 1000 "profeten "" geweest 😊. Ze vinden dat kennelijk een prachtig baantje. Tip: Schouders ophalen als je " ..... " (naam) ziet en niet meer lezen.

Meijer op 30-03-2018 21:43

Shalom;

Een kleine rekensom geeft het volgende. Voor wie het niet weet.

De loeach geeft aan: 5778.

Volgens deze berekening, heeft de Schepping nog 222 jaar tot a/h begin v/d 7de dag.

Maar...... na de ballingscap in Ba Bel hebben de priesters een nieuwe geschiedschrijving bewerkt.

Zij vonden de helft van de Egyptische ballingschap goed genoeg, om in de geschiedenis te verrekenen.

Echter; dat is niet correct. Zij waren in ballingschap! 430 jaren.

Dus: 5778+215=5993.

Lijkt mij een plausibele berekening.

Chaq Sameach Pesach.

enk op 31-03-2018 08:32

Israël en Iran zijn al in oorlog. Ik heb er geen zicht op wie begonnen is of wie er gelijk heeft. Waar twee vechten, hebben er twee schuld. Het regime van Iran bestaat uit schurken maar Bibi en zijn bende zijn ook niet vrij van zonden.

Hoe dan ook... ook bij deze oorlog hebben uiteindelijk de burgers het meeste te lijden terwijl de politieke leiders en generaals in bunkers zitten. Oorlog is elende.

(Zou Israel geen Israelische staat moeten zijn en Juda een joodse staat?)

Kfir. op 31-03-2018 09:09

Wat een hoop “profeten” reageren hier steeds toch weer...........! Of beter gezegd dwaallichten....! 

maria op 31-03-2018 09:30

Adelaar op 20.26

Van wie is deze profetie  ???

Ramshoorn op 31-03-2018 09:42

Hoeveel brandhaarden telt onze wereld op het ogenblik niet?

En dat Israëlische F-35 stealth jagers het luchtruim Iran binnen dringen verbaast toch niemand?

Israël heeft in het verleden al atoomcentrales in Irak en Syrië vernietigd en zo de wereld gespaard voor nucleaire rampen. Dus Iran weet wat hen nu te wachten staat.

Gecompliceerder voor Israël zijn nu de Kampementen van duizenden Palestijnen vanwaaruit zij Israëlische grensposten met vuurwerk en stenen bekogelen.

Het satanische Hamas probeert de moslims van Gaza en wereldopinie mee te krijgen in hun leugens, geweld en opstand tegen Israël.

Palestijnen zijn, [gelukkig voor Israël] onderling tot op het bot verdeeld. Hamas- Fatah- Hezbollah kunnen elkaars bloed wel drinken en moorden elkaar al jaren uit.

Amerika trekt zijn handen van die terreurgroepen af en tot mijn verbazing de andere Arabische landen ook.

Lees het boek van Els van Diggele over de Palestijnen: We haten elkaar meer dan de Joden...Tweedracht in de Palestijnse maatschappij. Laat ik maar zwijgen over Afghanistan, Pakistan, Jemen, Nigeria, Indonesië...enzovoort!

En de andere Arabische volken tonen hetzelfde beeld: Het soennitische-wahabitische Saudi Arabië is een geduchte tegenstander van Iran sinds Iran in 1979 olv Chomeini Mekka en de Kaaba wilden veroveren. Honderden doden als gevolg in Mekka! Alle details in het boek van G.Konzelman: In de naam van Mohammed...De Islamitische Revolutie. Blz 7-12.

Het Shiietische Iran probeert het opnieuw wanneer het een kans ruikt. We leven in profetische tijden. Joden en Christenen weten dat de Joodse Masjiach in de startblokken staat om Law and Order op planeet aarde te herstellen.

Daarna zal niemand ooit nog horen van een Islam of andere antisemitische terreurgroepen die Israël van de aardbodem wil vagen. Alle details in Openbaring 16 t/m 20.

Valse profeten zijn dan volgens de Bijbel voorgoed het zwijgen opgelegd. Openbaring 19 en 20.

Wim op 31-03-2018 12:37

Volgens de verschillende nieuwsberichten, en de leger grote oefeningen pus ook met de Amerikanen, die onlangs achter de rug zijn. Dit is wel degelijk om voor bereid te zijn, omdat er wel degelijk hoge spanningen aanwezig zijn, dankzij de verterkingen van oudere rakketten van Syrië te mordiniseren met GPS sturing systemen en minder transporten in Syrië uit te voeren, wegens deze anders Israel bomardeerd, via zijn spionage sattelieten op de voet blijft volgen.

Iran is zijn militaire macht, zowel in Libbanon als in Syrië verder aan uitbreiden, om als nog breid front voor te bereiden, om Isreal onverwachts te kunnen aanvallen, wel de bedoelingen zijn van Iran wel degelijk zijn bedoelingen zijn, volgens de verschillende nieuwsberichten in die richting ook duidelijk maken. Natuurlijk is dit en gevaarlijke situatie, wegens, Rusland Syrië blijft steunen en hoe dit verder zou aflopen en de Amerikanen de Israel wel degelijk ter hulp komen, indien Iran en oorlog zou beginnen tegen Israel, niet uitgesloten is.

Indien het dan toch uit de hand zou lopen, wat de Russsen gaan doen, is de allerbelangrijkste vraag, wegens het dan wel degelijk groot risico,s inhouden, om wereld conflict dan ook niet uitgesloten is. Heb in voorgaande berichten al vermeld, hoever de Russen hier Syrië of Hassan wil blijven steunen of wereldoorlog voor over heeft, is de belangrijkste essentie van deze situatie hoe de Russen hier mee omgaan. Ga er nu niet direct vanuit, dat het dan zover uit de hand gaan laten lopen, wegens ook Israel al regelmatig contact met Russen hebbeb gehad op de werkelijke spanningen, dankzij Iran en zijn werkelijke bedoelingen, wel degelijk Poetin goed van op de hoogte is, van de werkelijke situaties. Dit is wel belangrijke opmerking, die ik hier wel wil vervolledigen 

Gerard op 31-03-2018 13:10

@ Meijer op 30-03-2018 21:43. Tip: stop met dat gereken. Velen gingen u voor en kwamen te langen leste uit op 0. Zie voortst mijn berichtje 'Gerard op 30-03-2018 21:23'.

René van Zalk op 31-03-2018 14:10

@enk op 31-03-2018 08:32

Je bent niet goed op de hoogte. Ook voor Israëlische burgers zijn er bunkers. 

Hubert Luns op 31-03-2018 15:45

In de reguliere pers stond recentelijk dat het grootste deel van de week Poetin onvindbaar is en dan plots in een dag een hele reeks afspraken afwerkt. Er werd geen verklaring aan gegeven. Via inside informatie weet ik dat Poetin het grootste deel van zijn tijd ergens in een ondergronds commandocentrum verblijft om onmiddelijk paraat te kunnen zijn als de hel uitbreekt. Hij neemt de dreigende wereldsituatie heel serieus! De wereld danst momenteel op een vulkaan. Het typische van een rommelende en bevende vulkaan is dat je nooit precies kunt voorspellen wanneer die zal uitbarsten.

Tom Hendrix op 31-03-2018 16:57

@Hubert Luns: 15.45. uur. Inderdaad meneer Luns, de huidige situatie in de wereld, is zeer vreeswekkend. Maar ik verwacht de komst, van Jezus Messias. Gezegende Pasen, wens ik allen op deze site.

enk op 31-03-2018 21:06

@René van Zalk

Ik snap dat er bunkers zijn. Maar die gaan de burgers niet beschermen tegen de 'first strike'. Iets waarvan de leiders vaak wel van op de hoogte zijn.

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld