Headlines



















































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Turkije dreigt Amerikaanse troepen in Syrië; Israël en Iran op ramkoers in Libanon

Russen blijven alsnog in Syrië en versterken hun aanwezigheid – Israëlische premier: ‘Oorlog onvermijdelijk’ als Iran in Libanon en Syrië actief blijft

 
Het noorden van Syrië voor de VS, het midden-westen voor Rusland, dat vier nieuwe luchtmachtsbases bouwt en 6000 extra troepen stuurt. Tel hierbij de Syrische, Turkse, Iraanse, Koerdische, ISIS, FSA, Hezbollah en Israëlische militaire operaties op, en het zal duidelijk worden dat dit kruitvat zomaar kan exploderen. (Kaart: DEBKAfile (2)).

Een escalatie van de burgeroorlog in (en om) Syrië naar een grootschaliger internationaal conflict komt met de dag dichterbij. De Turkse vicepremier dreigde in een interview dat Amerikaanse troepen in Syrië wel eens het doelwit kunnen worden van een Turkse aanval, ook al zijn beide landen officieel NAVO bondgenoten. In Libanon en het zuiden van Syrië liggen Israël en Iran op ramkoers; Ayatollah Khamenei stuurde zijn nummer 2 en beoogde opvolger naar Libanon om het terreurleger van Hezbollah persoonlijk te motiveren. De Israëlische premier Netanyahu liet de Russische premier Putin weten dat als Iran zijn militaire aanwezigheid bij de Israëlische grenzen blijft opbouwen, ‘oorlog onvermijdelijk is.’

 

‘Geen onderscheid mogelijk tussen Koerdische terroristen en Amerikanen’

De Turken zijn mordicus tegen de Amerikaanse steun voor de Koerdische groepen die de afgelopen jaren zoveel successen hebben geboekt in de strijd tegen ISIS. Ankara beschouwt iedere bewapende Koerd bij voorbaat als een terrorist die moet worden uitgeroeid. De Turkse vicepremier Bekir Bozdag zei in een interview met CNN dat als Amerikaanse troepen ‘terroristenkleding’ dragen en zich bij de ‘terroristen’ van het Koerdische YPG ophouden die door de Turken worden aangevallen, ‘er geen enkele kans is dat wij op dit punt onderscheid zullen maken.’ Met andere woorden: dan schieten wij ook op de Amerikanen. (1)

Bozdag baseerde zich op diverse berichten dat Amerikaanse special forces inderdaad in uniformen van de Koerdische paramilitaire groepen meevechten. Vorig jaar maakte een fotograaf van AFP enkele opnames van (veronderstelde) Amerikaanse soldaten die aan Syrische rebellen uitleg gaven over het gebruik van de nieuwste wapens, en die emblemen van de Koerden droegen. Volgens het Pentagon was dat bedoeld om de soldaten ‘te kunnen doen opgaan in de gemeenschap’.

Sinds januari zijn de Turken in samenwerking met pro-Turkse Syrische rebellen een grondoffensief gestart tegen de Koerden in noordelijk Syrië. Dit offensief draagt de ironische naam ‘Operatie Olijftak’. Dat de Turken het conflict ook als een religieuze (islamitische) oorlog beschouwen, bleek uit Bozdags opmerking dat er tot nu toe 13 Turkse soldaten ‘als martelaren’ zijn omgekomen. Aan Koerdische kant zouden zo’n 900 strijders zijn ‘geneutraliseerd’. (1)

Confrontatie Israël-Iran dichterbij

Na vele jaren van (loze) dreigementen over en weer lijkt een daadwerkelijke militaire confrontatie tussen Israël en Iran nu toch steeds dichterbij te komen. Ayatollah Khamenei, de opperleider van Iran, stuurde zijn nummer 2 en boogde opvolger Hojatoleslam Seyed Ebrahim Raisi naar de grens tussen Libanon en Israël, om daar samen met een hoge officieren van de Revolutionaire Garde de posities van Hezbollah, het ‘proxy’ terreurleger van Iran, te inspecteren, en instructies te geven voor de al geruime tijd op stapel staande vernietigingsoorlog tegen Israël. ‘Als Allah het wil zullen wij spoedig getuige zijn van de bevrijding van Jeruzalem,’ zei Raisi tegen de Hezbollah strijders.

Zijn bezoek vond doelbewust enkele dagen na de gesprekken tussen de Israëlische premier Netanyahu en de Russische president Putin in Moskou op 29 januari plaats. De boodschap van Teheran aan Moskou was daarmee glashelder: wij zijn niet van plan om uit Syrië te vertrekken – integendeel, ook in Libanon versterken we onze militaire aanwezigheid juist.

Netanyahu had Putin gewaarschuwd dat Israël dit niet zal tolereren, zeker niet de bouw van fabrieken voor geavanceerde raketten in Libanon en Syrië. Als Teheran hiermee doorgaat ‘wordt oorlog onvermijdelijk,’ aldus de Israëlische premier. Putin stuurde daarop een hoge delegatie naar Israël, inclusief enkele generaals, om de situatie nader te bestuderen.

Israël voerde het afgelopen jaar al geregeld luchtaanvallen uit op doelen in Syrië. Daarbij werden vooral Iraanse transporten met raketten en andere moderne wapens voor Hezbollah vernietigd. Israël voerde ook in de Sinaï woestijn al meer dan 100 luchtaanvallen uit op doelen van ISIS. Die operaties vonden en vinden in nauwe samenwerking met Egypte plaats (3).

Rusland versterkt aanwezigheid in Syrië

De ontwikkelingen hebben de Russen doen besluiten om toch niet uit Syrië te vertrekken, zoals ze eerder hadden aangekondigd. Er worden juist vier luchtmachtbases bijgebouwd, en er worden 6000 extra troepen gestuurd. Het besluit van het Kremlin is ongetwijfeld een reactie op de Amerikaanse aankondiging om voor onbepaalde tijd in het noorden van Syrië te blijven.

 

Xander

(1) Zero Hedge
(2) DEBKA
(3) DEBKA
(4) DEBKA

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt dan verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwarte letters op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal, persoonlijke aanvallen of uitschelden kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.Het beheer kan er ook voor kiezen uw posting aan te passen. 
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands.
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het Geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.
  16. Wees bedachtzaam en let op uw woordkeuze en formulering in uw postings, wat u op het internet plaatst blijft daar staan. Post niet onder uw eigen naam maar gebruik een nicknaam.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gesprekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof..(Geloofsforum 31)  verder te praten.

Reacties

ohje op 04-02-2018 21:44

Okay popcorn op tafel heb.

rescue op 04-02-2018 22:04

Dit noemde Ezechiel nu de haak in de kaak van Gog (Rusland). Tegen zijn wil gedwongen om Syrie te helpen tegen de door de USA opgerichte moordenaarskliek IS. Je wordt bedankt Obomba en Hellary, Israel is nu de klos. Ben benieuwd of die betrouwbare USA nu ook de Koerden aan hun lot overlaat om nu weer Turkije te paaien. Met zulke "vrienden" heb je geen vijand meer nodig, en helaas, ook onder Trump zie je nog geen verandering. Grote muil over Jeruzalem en over Korea, maar het is allemaal politieke retoriek waar geen hond  van wakker ligt. Israel zou er beter aan doen op de God van Abraham te vertrouwen. 

Qromwel op 04-02-2018 22:08

Soechoj-25 neergehaald boven Noord-Syrische provincie Idlib. Door rebellen, waarmee? Van wie gekregen? Terwijl ik dit typ verdwijnt het bericht uit teletext. Ik moest even kijken hoe je Soechoj spelt.

Qromwel op 04-02-2018 22:10

Exploderen, daar zijn kruitvaten toch voor? Daar is geen kruid tegen gewassen.

Goodmorning op 04-02-2018 22:16

De Eufraat zal ooit eens opdrogen, ben benieuwd of dit nog lang zal duren.

 

Goodmorning 

Meijer op 04-02-2018 22:47

Is de Eindstrijd Begonnen?

Lijkt mij duidlijk.

Goede week.

edwin vissers op 05-02-2018 07:31
Qromwel op 05-02-2018 08:46

Meijer op 04-02-2018 22:47: Men is al een poosje bezig met de inleidende schermutselingen. En oefent vast in het deerlijk verwonden.

Scevean op 05-02-2018 09:04

Ook kwam de nr 2 van Iran deze week nog effe  de noordgrens van Israël inspecteren.

Hezbollah  was er klaar voor om Jeruzalem te redden.

De lonten branden al, maar wanneer wordt het kruidvat bereikt. 

Tom Hendrix op 05-02-2018 09:40

@Meijer: 22.47. uur, op 4/2. Daar lijkt het wel op.

Anna op 05-02-2018 10:45

Bijbels gezien moet deze oorlog gebeuren....Wanneer ?????????  Maar gezien de situatie daar in  Syrie lijkt het alsof deze oorlog ” voorbereid “ wordt........ Ezechiëls  Godsspraak;  ( profetie)  spreekt het vonnis uit over hen ( deze met name genoemde volken)   vanwege het aanvallen van het vernieuwde Israël.........Er is echter een macht die groter is dan Gog : de soevereine God van Israël en deze volken worden gebruikt door God zelf om Gods heiligheid te bevestigen..... zie Ez 38:14-16.  De landen die deze oorlog zullen voeren, inderdaad zoals Rescue schreef;  Worden  Door God zelf a.h.w. getrokken en zullen  aanvallen............God is woedend op deze volken en zegt........ “ Zie Ik zal u, Gog  oppervorst van Mesech en Tubal!.......... Ik zal u omkeren, ik zal haken in uw kaken slaan  en Ik zal u doen optrekken : u met heel uw  leger; paarden en ruiters allen uitmuntend gekleed, een grote strijdmacht met grote en kleine schilden,die allen het zwaard zullen hanteren. Bij hen zijn Perzen ( Iran ) Cusjieten  (Ethiopie) en Puteeers ( Libye) allen met schild en helm Gomer  ( ws Cimmeriërs/ Oekraïne; de Bijbel spreekt over het noorden)  met al zijn troepen vele volken met u......... Deze landen zullen in deze strijd echter de wraak van God ontmoeten, die zichzelf rechtvaardigt (Om Zijn Eer vraagt...  laat zien wie hij is in Zijn Almacht en Majesteit!) voor de heidenvolken.......38:17-23. Gods oordeel ( en Ezechieel schrijft +- 571 v. Chr. in later tijd...... dus dat kan nu zijn..... maar dat weten we niet zeker..... ) tegen deze vijand heeft de totale vernietiging van God tot gevolg...... . Zijn leger valt 39:1-6. ( delen uit HSV StudieBijbel ) Lees Ezechiel 38 en 39 maar eens.... Wonderlijke / Goddelijke precieci......

Dit zal een gebeurtenis zijn die Gods volk,  Israël,  opzweept als het de Grootheid van  zijn God ziet. 39:7-8 . Het aantal doden is zo groot en de overwinning zo volkomen dat  Israël de van Gog  afgenomen wapens 7 jaar lang als brandstof kan gebruiken. 39:9-10. En zeven jaar moet uittrekken om het land van de doden te reinigen......... Het gaat hier om het geestelijk terug winnen van Israël door God....... God laat hierin Zijn almacht zien aan zijn eigen  geschapen volk.........

Maar wanneer dit zal geschieden weten we niet..... maar let op de tekenen van de tijden.... het is in de hele wereld geschiedenis nog nooit voor gekomen dat Rusland zich aan de grenzen  van Israël bevond/  bevind .......... en nu zijn ze in Syrieë en steunen ze Assad.... En Ezechiël mocht dit voor ons beschrijven...... opdat wij de tekenen zouden herkennen........ Wij hebben een Grote God die de wereld regeert!!!! Hem de Eer!!!! ..Shalom voor Israël...... ! 

van buiten op 05-02-2018 12:29

Beste lezers regeren is twintig tot dertig jaar vooruit kijken, de macht van de turken zit hem in het water beheer. op dit moment kunnen zij alles blokkeren en de twee grootste rivieren lopen zo goed als droog,en wat willen zij er mee bereiken,,,, de olie natuurlijk, maar als zij dat ook daadwerkelijk gaan doen krijgen zij gelijk de russen in hun achtertuin, wat is er de laatste tijd gebeurd de machthebber van Turkije is op zijn knieen naar de beer geweest om ook een graantje mee te pikken, hoe dat is afgelopen weten wij natuurlijk niet.

ottoman op 05-02-2018 12:32

de drooglegging van de eufraat is in turkse handen, er zijn vele dammen gebouwd, het is enkeld op de knop drukken 

willy op 05-02-2018 13:18

Iran is reeds aanwezig in Syrie en Libanon, ook Noord-Korea steunt Assad en Iran met wapenverkoop de VS weet dat maar doet niets. Ik weet uit een goede bron een Pater die in Syrie woont en werkt dat de VS Daesh hebben laten ontstaan samen met Turkije die om de regio en Assad uit het zadel te krijgen dit is niet gelukt. Of de Koerden land krijgen in Syrie en Irak is moeilijk voor beide landen maar ok voor Turkije en hoe komt dat denken jullie ? Het is een olierijk gebied, en dat zegt genoeg, goed artikel!

Klaas op 05-02-2018 13:37

Geen zorgen, erdogan speelt de superislamiet buur voor de turkse bevolking. In het echt is hij een vriend van israel. Putin zal nog bijdraaien en iran niet bijstaan. Putin is gelukkig joods maar moet dit ook voor orthodoxen verbergen. List en bedrog op hoogste niveau.

grote Henk op 05-02-2018 14:02

het gaat snel steeds en sneller de verkeerde kant op. in de zeventiger jaren zagen we al het begin van het probleem aankomen. de problemen worden steeds groter en ingewikkelder, complexer. 30 jaar geleden ging het gevoelsmatig met 10 % achteruit  dat werd 20 jaar geleden 30 % en 10 jaar geleden 50 % en nu gevoelsmatig 80 % kans dat het verkeerd afloopt. dat het achteruit gaat weten we allemaal maar de snelheid waarmee het achteruit gaat is griezelig hard. gezien de snelheid waarmee de linkse mensen zich zelf en anderen hersenspoelen  en dus teeds meer nieuwe zieltjes winnen zal het hoogst waarschijnlijk niet zo lang meer duren of het wordt menus.Kijken wie er dan kleur gaan bekennen? Er zullen mensen zijn die zich afvragen hoe kom je bij dat gevoel.? dat doe ik door elke dag alle belangrijke internationale persberichten naast elkaar te leggen en daar per week een conclusie uit te trekken.

Gezien het feit dat er geen groter vermaak is als leedvermaak zal links (kijkcijfers) en met name de media tot de laatste snik proberen alles en iedereen die de waarheid spreekt belachelijk  maken, te hersenspoelen met eenzijdig gekleurde berichten en of uitstooting. Omdat  sociaal media met face book, twitter, etc, etc, teeds sneller en sneller gaat zal het verval door links veroorzaakt ook steeds sneller gaan. het heeft ook een beetje met balans te maken. net zo als er allerlei natuurkrachten bezig zijn zichtbaar of onzichtbaar alles in balans te houden. De meeste mensen op aarde luisteren niet meer naar hun hart maar gebruiken alleen nog het verstand zodat er onzichtbare krachten loskomen die er toe brijdragen dat elk ogenblik de weegschaal kan doorslaan. Als eenmaal de vlam in de pan slaat is er geen houden meer aan. Bid allemaal tot God om dit proces van duivelse krachten tegen te houden.

lodewijk12 op 05-02-2018 14:15

Iran is natuurlijk gewoon uitgenodigd door Syrie, dus israel moet gewoon opbokken.samen met de amerikanen moeten ze gewoon lekker achter hun eigen lands grenzen blijven. en niet jihadisten lopen opstoken om mekaar af te maken buiten hun grenzen. simple as that.

Tom Hendrix op 05-02-2018 16:18

@grote Henk: 14.02. uur. Zo zie en voel ik het ook aan, grote Henk. 

Jean op 05-02-2018 17:08

En die turkse terrorist & dictator krijgt van die achterlijke Argentijn in Rome de vredesmedaille???????????????????

Wie hoort er dan als eerste opgesloten te worden?

Ike op 05-02-2018 17:54

Onzin allemaal. Dit is genocide die zich voltrekt om pijplijnen en olie en gasbronnen en de USD en Euro waarde die het moet ondersteunen. De lijst van genocideplegers is extreem lang als je kijkt naar de regeringfsleiders die er aan meewerken. De hoofddaders zijn de Neo Conservatieve fascisten in de VS en de marionettenspelers die aan hun touwtjes trekken. En ik lig al bij voorbaat dubbel van het lachen als iemand deze fascisten links noemt. Het is treurig dat mensen van alle geloven en atheisten deze ...... steunen.

Ike op 05-02-2018 18:03

@ottoman op 05-02-2018 12:32

Ik denk niet dat het zo zal gaan. Erdogan zal zich ook presenteren als held van de mensheid als hij de mensen red nadat de dam in Mosul is geklapt. Dat hij er zelf ook achterzit dat deze dam aangevallen word zal dat ...... verzwijgen. Dit heeft te maken met de watertoevoer van de Eufraat en de Tigris en de slechte bouw van de dam in Irak en de aanval van Is Intelligence Services die ook getrained zijn in Turkije.

Als die dam in Irak klapt komen er heel veel mensen om in Irak en zal Erdogan weer op de knop drukken om al het water te stoppen dat doorgegeven word en daarmee heeft hij ook een excuus om geen water meer door te geven naar Syrië en Israël. Als Israël op dat moment een dam laat springen in Turkije of Koerden doen dit, krijgen zij de schuld van de volgende massamoord die dan plaatsvind.

Alles is te walgelijk voor woorden.

Qvic op 05-02-2018 19:02

Alles draait om de olie, in het noorden van Syrië eist Turkije dit op. Voor zijn toekomstige oorlog tegen het westen, daar is veel mankracht en geld voor nodig. De Koerden en de Amerikanen (deep state personen/NGO's) willen dat stuk land ook toe-eigenen omdat daar olie in de grond zit. De Amerikanen zijn daar onder het mom van mee verdedigen van het land, om naderhand de lucratieve orders van de oliebronnen te kunnen bemachtigen. Terwijl Syrië met bondgenoot Rusland iedereen die illegaal in Syrië bevind uit het land verwijderen, want die olie opbrengsten zijn van en voor Syrië. Daar er gas en olie in het Gholanhoogte is gevonden, wil Israël deze toekomstige inkomsten met niemand delen. Terwijl de Gholanhoogte ooit geannexeerd is van Syrië. Dus ieder militairenmacht wat maar in de buurt komt van die Gholanhoogte zal Israël aanvallen en vernietigen. Terwijl zij hiermee wel de internationale rechten mee schenden. Het wordt tijd dat het waterstof. " De energie voor de toekomst wordt " Zodat alle olie en gas nagenoeg niets meer waard wordt. Dan pas zal het rustiger worden in het Midden Oosten. Buiten het feit dat de Arabieren Israël willen vernietigen.

Dion op 05-02-2018 19:10

het zou je kind of familie maar zijn die in die oorlog zit,,  wij hebben nog het zicht dat Heer voor Zijn volk gaat opkomen en de gemeente zal halen voor het echt rotzooi word

Albatros op 05-02-2018 19:11

lodewijk12 op 05-02-2018 14:15

Wat voor een onzin kraamt u nou uit? Aannames, ingegeven door de linkse nieuwsbronnen? 

Ike op 05-02-2018 20:41

@Albatros op 05-02-2018 19:11

Ik hoop dat U Uw hoofd weer op tijd boven het water uitsteekt. Maar is het volgende een links artikel van een linkse nieuwsbron?

Volgens mij het een betere nieuwsbron dan de MSM en de extreem rechtse en extreem linkse bronnen waar trollen hun meningten op geven;

https://www.blacklistednews.com/article/63509/international-arms-watchdog-finds-that-most-isis-weaponry-was-purchased-by-the-united-states-and.html

https://amityunderground.com/international-arms-watchdog-finds-that-most-isis-weaponry-was-purchased-by-the-united-states-and-saudi-arabia-before-being-shipped-to-opposition-forces-in-syria-and-iraq-isis-arms-kieslerpolicesupply/

Het artikel verteld dat de door de EU zelf gefinancieerde Conflict Armament Research geraporteerd heeft dat voornamelijk de VS en Saudi Arabië, maar ook Turkije, Libië en Soedan (allemaal VS vazallen) wapens hebben geleverd. Let maar op dat de financoiering van deze CAR word ingetrokken......

Een ander geluid op 05-02-2018 21:08

Hezbollah heeft in zijn handvest staan, dat het de staat Israël wil vernietigen. Al decennia lang voeren ze aanvallen uit op Israël. Ze hebben Israel dus de oorlog verklaard en het is Israels goede recht zich te verdedigen. Volgens het internationale recht staat het Israel vrij doelen van Hezbollah uit te schakelen, ongeacht of die zich in Libanon bevinden of in Syrie. Tussen Israel en Syriè is er na de laatste oorlog ook nooit een vredesakkoord gesloten. 

Allen die denken dat Israel over de schreef gaat hebben het mis !

By the way; als Assad Iran kan uitnodigen, kunnen de Koerden natuurlijk de USA uitnodigen ! Hun streven naar autonomie is niet meer dan rechtvaardig !!!

Een ander geluid op 05-02-2018 21:21

@ Ike op 05-02-2018 18:03

U zegt

Als die dam in Irak klapt komen er heel veel mensen om in Irak en zal Erdogan weer op de knop drukken om al het water te stoppen dat doorgegeven word en daarmee heeft hij ook een excuus om geen water meer door te geven naar Syrië en Israël. 

Mijn reactie

Ik wil u uitnodigen nog eens een blik op de kaart te werpen. Er komt geen druppel water uit de Eufraat in Israel terecht. Ook geen water uit rivieren, die onder controle staan van Turkije.

Had u topografie in uw vakkenpakket ?

grote Henk op 05-02-2018 21:31

@Tom Hendrix. 

de machteloosheid dat je al die linkse naievelingen niet kan overtuigen is nog het ergste. 

maar goed dat God alles ziet zoals het is en daar ook naar gaat handelen als het zo ver is.

Een ander geluid op 05-02-2018 21:34

Qvic op 05-02-2018 19:02

 U zegt

Terwijl de Gholanhoogte ooit geannexeerd is van Syrië. Dus ieder militairenmacht wat maar in de buurt komt van die Gholanhoogte zal Israël aanvallen en vernietigen. Terwijl zij hiermee wel de internationale rechten mee schenden.

Mijn reactie

Wie maakt uit welke annexatie legitiem c.q. volgens het internationaal recht is en welke niet ?

China heeft Tibet geannexeerd in 1950.

Rusland heeft vanaf 1939 zijn hele grens naar het westen opgeschoven door annexaties, Van Finland tot de Zwarte Zee. Kaliningrad is natuurlijk geannexeerd Oost Pruisen. Daarnaast heeft het grote gebieden van Mongolie, China en Japan geannexeerd in het Oosten.

Hoe kijkt u daar tegen aan ????

ottoman op 06-02-2018 00:52

het water aan israel komt idd niet via de eufraat binnen.

turkije levert aan ook israel wel drinkwater. maar dit gaat met schepen.

watertoevoer via de rivieren gaat naar de arabishe landen, hiermee heeft turkije wel n belangrijke ader onder controle, ik denk idd dat erdogan dit niet droog zal leggen, wat hij moet de mensen achter zich krijgen.

erdogan blijkt idd zeer goed op de hoogte in t geestelijke, operatie olijftak en operatie eufraat schild zijn bedenkelijk.

Ike op 06-02-2018 01:48

@Een ander geluid op 05-02-2018 21:21

Gaan we weer hoor. Dit had je zelf ook allemaal op kunnen zoeken als je iets meer had geleerd dan de topografie uit een atlas. Leren om te gaan met het internet en hoe iets op te zoeken in zoekmachines bijvoorbeeld. Ik heb ze ook nog eens voor je op chronologische volgorde gezet, maar besef dat dit maar een paar webpagina's zijn die ik in 5 minuten had gevonden en gelijk had gelezen dat dit terzake doet. Als je zelfs meer leest, lees je ook dat Turkije dammen in de Eufraat en Tigris heeft gebouwd, dat ze water uit Turkije verkoopt in een soort water supertankers aan Israël en dat zowel Turkije als Israël dat water weer probeert door te verkopen aan Jordanië. Ik heb geen enkele binding met het MO, maar ik kan mijzelf witheet maken over deze geplande genocides die gaande zijn, dat ik bijna zou vloeken op deze Christelijke site, maar ik heb netjes geleerd om dat niet te doen. Hoewel jouw slimme opmerkingen mij wel witheet maken.

Het eerste artikel gaat over een geplande delegatie vanuit Turkije die in Israël werd verwacht om water te verkopen aan Israël en is uit 2003 en daar werd toen ook al gesteld dat als Israël geen zaken deed over wapens met Turkije, Turkije mogelijk geen water zou leveren aan Israël;

http://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/view/turkish-water-to-israel

Het volgende artikel gaat over de verkoop van het water aan Israël en de verkoop van wapensystemen aan Turkije en de kosten van dit water en de bron van dit water, dat inderdaad niet de Eufraat is, maar de Managvat rivier. Maar water dat niet in Turkije gebruikt kan worden uit de Eufraat, had ook naar dit gebied gebracht kunnen worden, maar alles heeft kosten.

https://www.theguardian.com/world/2004/jan/06/turkey.israel

De laatste webpagina gaat over een pijplijn die vanuit Turkije naar Israël moet gaan lopen met water en waarover Israël dan de controle zou uitoefenen tegenover zijn buurlanden.

http://www.defenddemocracy.press/israel-plans-water-pipeline-from-turkey/

Als je dan je hersenen nog een keer zou proberen te gebruiken en gaat bedenken door welk gebied die waterpijplijn dan uit Turkije zou moeten gaan komen en waar pijplijnen dan zouden moeten gaan komen om water naar de buurlanden van Israël te transporteren, zou je zelf of Postbus 51 ook kunnen bedenken dat dit door het Levant Basin moeten gaan, wat Israël wil ontwikkelen zonder iets af te dragen aan de andere landen of volkeren die aan dit basin grenzen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Leviathan_gas_field

De belangrijkste partner van dat veld is Noble Energy wiens CEO David L. xxxxx heet.

Dan vertel ik je ook nog een keer ten overvloede dat de fascistische Neo Conservatief en vroegere vice president van de VS Dick Cheney betrokken is bij Genie Energy oil dat de rechten van het boren naar olie op de Golan Hoogte kreeg van de Israëlische regering en dan zie je ook dat Israël heel veel belangen heeft bij de oorlog in Syrië en ik betwijfel ten zeerste dat de bevolking in Israël ook alle verbanden gelijktijdig heeft gehoord als het gaat over Syrië en Assad en waarom Israël Assad weg wil hebben.

Je kan je natuurlijk af gaan vragen wie de macht heeft in Israël en in welke mate er gelyuisterd zal worden naar het Israëlische volk en in welke mate er geluisterd word naar de belangrijke CEO's van waterbedrijven en olie en gasmultinationals en de CEO's van banken en wapensysteemleveranciers en ten slotte degene die het voor het zeggen hebben binnen 'De diepe staat', zoals diegene die de macht uitvoeren binnen de veiligheidsdiensten ook wel worden genoemt.

Ik probeer dit de laatste keer te maken dat ik jou nog zoiets uitleg tot in detail, omdat ik het idee heb dat je gewoon alles negeert.

Ik hoop alleen dat anderen er iets van leren.

De genocide die nu aan de gang is in Irak en Syrië met de loopjongens van de Intelligence Services en de database van huurlingen (Al Qaida), vind allemaal plaats om olie, gas, de Euro, USD en water en hier hoort heel veel bij. Heel veel pijplijnen en heel heel veel veel geld dat in de juiste valuta verhandeld moet worden om de USD te steunen. De VS steunt weer de Euro en daardoor is het circeltje weer rond.

Ike op 06-02-2018 01:56

@Een ander geluid op 05-02-2018 21:34

Hoe kijk je naar de schadevergoeding die de USSR wilde na de WW oorlogen met Duitsland en hoe kijk je naar het gemanipuleer achter de schermen voor de bijeenkomst van Jalta waar Stalin (een andere dictator) dingen werd verteld en beloofd, terwijl de andere 2 al de volgende wereldoorlog zaten te plannen en ook gewoon al van plan waren om een atoombom op Japan te gooien om te laten zien dat zij die kennis en dat wapen hadden? Jalta 1945 was geen theekransje maar een 'steekpartij' tussen dictators.

Een ander geluid op 06-02-2018 19:21

@ Ike op 06-02-2018 01:48

Vrijwel alle artikelen op internet over waterleveranties van Turkije aan Israël dateren van ruim 15 jaar geleden....... Ook een aantal van uw linkjes.

Voor uw informatie: al die onderhandelingen zijn op niets uitgelopen !

http://www.jpost.com/Israel/Israel-mulls-water-imports-from-Turkey

De meer recente artikelen op internet van de hernieuwde Israelische belangstelling voor water uit Turkije zijn van 2015. We mogen dus aannemen, dat er tot 2015 niet zoveel gebeurd is op dat vlak. Die pijpleiding van Turkije naar Israel ligt er ook nog niet en ik zie dat er ook niet snel van komen.

De stelligheid waarmee u uw gelijk claimt, lijkt me weer eens al te voorbarig.....

Tot dusver gaat er dus geen druppel water van Turkije naar Israel. Er wordt alleen al ruim 30 jaar over nagedacht en onderhandeld. Tot nu toe zonder resultaat. 

Dus voordat u anderen verwijst naar de zoekmachines, kunt u zelf beter het goede voorbeeld geven ! 

Een ander geluid op 06-02-2018 20:12

Ike op 06-02-2018 01:56

U zegt:

Hoe kijk je naar de schadevergoeding die de USSR wilde na de WW oorlogen met Duitsland

Mijn reactie:

Het spreken in meervoud, geeft aan dat u de geschiedenisboeken er nog eens op moet naslaan. Internet kan natuurlijk ook. Het was Tsaristisch Rusland dat in augustus 1914 Oost Pruisen binnenviel en de Oostenrijkse provincie Galicie. In Oost Pruisen hebben de Russen zich op grote schaal schuldig gemaakt aan oorlogsmisdaden tegen de burgerbevolking. Googlet u maar eens op " kosakengreuel " Dus van een Duitse schadevergoeding aan Rusland gebaseerd op WO I kan geen sprake zijn. Wel andersom ! Om die reden vallen de wederzijdse schadevergoedingen tegen elkaar weg. WO I / Rusland verus WO II / Duitsland. Zo probleem opgelost !

Ik geloof niet in schadevergoedingen. De hyperinflatie van de Weimar republiek en WO II zijn de rechtstreekse gevolgen van onredelijke voorwaarden en eisen aan Duitsland. O.a. herstelbetalingen van 132 miljard goudmark, artikel 231 Verdrag van Versailles.

Moet NL nog herstelbetalingen eisen van Italië voor de bezetting door de Romeinen, Spanje (80-jarige oorlog), Frankrijk (Napoleon), Duitsland (Hitler) enz. Moeten we nog betalen aan de nazaten van de Afrikaanse slaven, Indonesië en andere koloniën. Allemaal grote onzin. Als de multinationals bij Indonesië in het gevlei willen komen, moeten ze maar met hun eigen geld voor Sinterklaas gaan spelen. Niet met het geld van de belastingbetaler. Als het aan mij lag, hadden de Indonesische oorlogsweduwen geen cent gekregen en was Indonesië / waren de multinationals verwezen naar de Bersiap. 

Als we de balans van de USSR opmaken, is er eerder sprake van schadevergoedingen van de USSR aan anderen, dan andersom. Het 50 jaar leegplunderen en onderdrukken van Midden- en Oost-Europa is amper in geld uit te drukken.

Wat Jalta betreft, vergeet u gemakshalve dat Stalin in een Verdrag getekend heeft voor vrije en democratische verkiezingen in alle Midden Europese landen. In plaats daarvan heeft hij door de Sovjet bezettingstroepen communistische puppets aan de macht geholpen. Dat zelfde spelletje probeerde hij in Griekenland en Italië ook, maar dat mislukte. Hij riep hiermee wel de oprichting van de Navo over zich af !

Die volgende wereldoorlog, waarnaar u verwijst, is er overigens nooit gekomen. Geen reden tot paniek, lijkt me !

DE grote winnaar van Jalta was Stalin, dus ik begrijp uw verongelijkte toon niet zo. 

Ike op 06-02-2018 22:14

@Een ander geluid op 06-02-2018 19:21

Ik ben ook uiterst verbaasd over de stelligheid waarmee U dingen claimt. Kunt U zich voorstellen dat waterleveranties vanuit Turkije naar Israël zo iets gevoelig is dat men daar zo min mogelijk ruchtbaarheid aan wil geven?

Alles wat gebeurd tussen Moslims en Joodse mensen is uiterst gevoelig.....

Succes met het leren opzoeken van dingen. Of wilde U zeggen dat Israël heel blij was met iemand die vertelde dat Israël kernkoppen bezat en heeft men deze persoon een hoge beloning gegeven?

U claimt een onzin die dagelijks door de werkelijkheid achterhaald word.

Lees eens meer diverse nieuwsbronnen. Links, rechts, centrum, maakt niet uit.

Daniel op 07-02-2018 11:33

@rescue op 04-02-2018 22:04

Dat zou nog zo'n 1000 jaar te vroeg zijn. Beschouw de bijbelse context en leg Ezechiel en Openbaringen naast elkaar. Deze strijd treedt op na het einde van de 1000 jarige regering van de Koning der Koningen. 

Wat wel speelt is de roadmap van de illuminati m.b.t. de drie wereldoorlogen (Albert Pike) voor het poltieke zionisme (Israel) en de leiders van de Islam die op ramkoers worden gezet en elkaar totaal zullen vernietigen. Althans, dat is de bedoeling. De eerste aanzet hiertoe werd gegeven voor wereldoorlog 1 en de Balfour verklaring aan Lord Rothschild in 1917. De vervulling van dit laatste kwam in 1948.

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld