Headlines




































































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Meer protesten Iraanse vrouwen tegen verplicht hoofddoekje; Europa zwijgt

‘Katjes reclame met vrouw met hoofddoek slag in het gezicht van vrouwen in islamistische landen’ - In Europa is ‘diversiteit’ in realiteit uniformiteit onder de islam

 
Iraanse vrouw protesteert tegen verplicht hoofddoekje (afbeelding: screenshot Twitter via Journalistenwatch (1)).

In Iran staan steeds meer vrouwen op tegen het verplichte hoofddoekje. Vrouwen gaan bijvoorbeeld op stroomkasten, betonnen pilaren of platforms staan, en houden hun hoofddoekje demonstratief op een stok omhoog gestoken. Europa, altijd onmiddellijk een grote mond als ergens de mensenrechten worden geschonden, zwijgt. Hier promoten politiek, media, feministische groepen en ook bedrijven zoals Katjes (in Nederland Katja) juist het dragen van wellicht het bekendste symbool van vrouwenonderdrukking door de islam. Het Iraanse vrouwenprotest gaat dan ook rechtstreeks in tegen de door de elite gewilde islamisering van onze landen.

 

De moedige vrouwen van Iran, zelfs door president Donald Trump aangehaald, riskeren arrestatie en gevangenisstraf in hun poging zich te bevrijden van het door velen gehate hoofddoekje. Op de Facebooksite van de Iraanse vrouwenbeweging, Mystealthyfreedom, zijn vele foto’s te zien, niet alleen van jonge vrouwen, maar ook van een oude oma.

Europa bereidt vrouwen juist voor op hoofddoekje

In Europa probeert men onze vrouwen, dochters en zussen juist voor te bereiden op het –ergens in de toekomst ongetwijfeld verplicht moeten- dragen van een hoofddoekje, door dit als een zogenaamd hip en modieus verschijnsel neer te zetten.

De van oorsprong Nederlandse snoepfirma Katjes maakte bijvoorbeeld een Duitse reclamespot met een (nep-)moslima met hoofddoekje. ‘Met onze Jes! Alles Veggie! campagne willen wij in het bijzonder jonge vrouwen aanspreken die plezier hebben in het leven, en daarbij bewuste voeding tot zich nemen. Daar horen ook jonge moslima’s bij, voor wie het mijden van dierlijke gelatine een belangrijke rol speelt. Met Katjes wordt snoepen heel simpel puur vegetarisch.’

‘Reclame slag in het gezicht van vrouwen in islamistische landen’

Het bedrijf kreeg daar naar eigen zeggen veel positieve, maar ook kritische reacties op, zoals deze vrouw, die op Facebook schreef: ‘Ik begrijp hier echt niets van. Met de vrouw heeft niemand een probleem. Dit is alsof u een zwarte laat zien, die vrolijk en ondeugend Katjes aan het snoepen is – in ketenen (een verwijzing naar het slavenverleden- X.). Is weliswaar mooi divers, ziet er echter komisch uit, aangezien vrouwen ervoor strijden om deze lap niet meer te hoeven dragen, en daarvoor gruwelijk mishandeld worden. Ik weet het niet, maar ergens is het punt bereikt waarop diversiteit uniformiteit wordt. Als dat bij uw merk past, heeft u een groot probleem.’

‘Een moslimvrouw met hoofddoekje is geen sterke vrouw, maar een slavin van haar patriarchale religie, ‘ reageert een ander. ‘Deze reclame is een slag in het gezicht van alle vrouwen in islamitische landen, die vechten om hun rechten. En het is natuurlijk islamisering! Hier in Duitsland moet de islam met al die media campagnes aanvaardbaar worden gemaakt.’

‘Kritiek op islam en hoofddoekjesdwang is geen racisme, noch hetze, omdat de islam geen ras is, en kritiek geen hetze,’ vult iemand aan. ‘U gaat nergens op de inhoudelijke kritiek in, het blijft maar bij blabla... U bent hier zeker niet slechts één klant door kwijtgeraakt, maar misschien krijgt u als compensatie voor uw politiek correcte knieval (voor islam) en uw polit-propaganda subsidie van de regering!’

Gisteren schreven we over de oprichting van een nieuwe vrouwenbeweging ‘120 Decibel’ in Duitsland, die zich gaat verzetten tegen het geweld van migranten, en tegen de islamisering van hun land. Een initiatief, waarvan velen hopen dat dit zich naar andere Europese landen, waaronder Nederland, zal verspreiden.


Xander

(1) Journalistenwatch

Zie ook o.a.:

31-01: Nieuwe vrouwenbeweging 120 Decibel kondigt verzet aan tegen migrantengeweld

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt dan verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwarte letters op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal, persoonlijke aanvallen of uitschelden kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.Het beheer kan er ook voor kiezen uw posting aan te passen. 
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands.
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het Geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.
  16. Wees bedachtzaam en let op uw woordkeuze en formulering in uw postings, wat u op het internet plaatst blijft daar staan. Post niet onder uw eigen naam maar gebruik een nicknaam.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gesprekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof..(Geloofsforum 31)  verder te praten.





Reacties

Tom Hendrix op 01-02-2018 15:48

En Nederland zwijgt! Natuurlijk...want "de linkse kerk", en laffe partijen als de VVD,CDA,D66, wensen het niet waar te hebben. Weg met ons...dat is 24/7 de lijn, in het volledig verrotte Den Haag, met uitzondering van de PVV en het FVD. Zo lopen hier de hazen.

willy op 01-02-2018 16:05

Iran is geen vrij land daarom dat vele jongeren in opstand komen. in EU mogen islamitische vrouwen het doekje dragen, EU is dan ook transreligieus behalve als het op het Christendom of jodendom te maken heeft . EU zwijgt omdat het een hypocriet gegeven is waar tegen 2O3O De islam de meerderheid zal zijn ! Shalom

Bob Fleumer op 01-02-2018 16:17

Deze vrouwen zijn niet alleen moedig ze zijn ook prachtig zonder die lappen, wat een stijl heeft die vrouw op de foto!

Rienus op 01-02-2018 16:55

In Europa stemmen mensen op korrektheid want de mensen weten het echt niet meer. De lafheid druipt er vanaf en ik mag echt hopen dat er nog enig elan in die laffe vasallen sluipt. Scherp uw zintuigen mensen het duurt niet heel lang meer.

Klaas op 01-02-2018 17:04

Tja, als de Iraanse vrouwen zo vrij worden zou het zo kunnen zijn dat

ISIS de kant van het regime Iram kiest. Uiteraard gebeurt dit niet nu ISIS

fake moslims zijn.  Speletjes, spelletjes in het midden  -oosten.

Eelke Piers op 01-02-2018 17:22

Mogelijk dat die vrouwen zich de tijd van de Sjah (of de verhalen van hun moeders of hun foto's) herinneren toen Perzië een rijk en modern land was met veel vrijheid

bozeoudeman op 01-02-2018 17:29

Natuurlijk zwijgt Europa en het stilst zijn al de Europese feministische zusters die voor vrouwenrechten zeggen te staan. 

cefas op 01-02-2018 17:35

Het verplicht hoofddoeken dragen staat symbool voor vrouwenonderdrukking.

Jean op 01-02-2018 18:15

Europa is momenteel een ordinaire dictatuur met lafaards en volksverraders aan het stuur, wij burgers moeten "democratie" opeisen door die dictatuur te verjagen. Dat kan zonder geweld gewoon op die partijen stemmen die zich inzetten voor de veiligheid en de vrijheid van de Europeanen.

Elk land heeft minimaal één partij die de stemmen verdiend.

Vlaanderen - VB

Nederland - PVV

Frankrijk - FN

Duitsland - AfD

Oostenrijk - FPÖ

enz. enz.

Tom Hendrix op 01-02-2018 18:22

@bozeoudeman: 17.29. uur. precies wat U zegt. En waar zijn nu de zogenaamde "rooie vrouwen?". Doodse stilte...

mientjei op 01-02-2018 19:26

Ik denk toch dat deze vrouwen geen moslima s zijn   moslima s dragen hun hoofddoeken met trots

Als westerse vrouwen moslima worden , is een hoofddoek dragen bijna altijd het eerste dat ze doen

Het is een symbool, ik bid tot allah, dat dragen ze uit

Tycho op 01-02-2018 19:41

Zo'n mooie vrouw verpak je toch niet in vodden, Ik zou haar in een doosje willen doen. 

JP op 01-02-2018 20:35

"Dolle Miena's" was destijds toch een links fenomeen? Nu het "Fatma's zijn is het ongepast voor links? Het verplicht stellen van hoofddoeken dragen is zoiets als: alle homo's en lesbienne's weer terug in de kast stoppen. Hahaha helemaal de weg kwijt die linkse kerk, ze weten niet meer wat onder of boven is.

Qromwel op 01-02-2018 21:19

Eelke Piers op 01-02-2018 17:22: Zou best kunnen. De Sjah werd verdreven in 1979, overleed in 1980. De vrouwen die zich zijn tijd nog herinneren zijn nu dus ruimschoots volwassen. Hopelijk laten zij het hun dochters weten. 

Pjierre op 01-02-2018 21:55

Het Duitse initiatief zou door alle moeders en dochters in de EU landen moeten worden gesteunt in een gezamelijk optreden naar Brussel en de EU landsregeringen.

Pjierre op 01-02-2018 22:30

Aansluitend op mijn vorige reactie zit ik te denken aan gelijk gerichte organisaties in de EU landen met er aan gekoppeld een meldpunt voor de vrouwen naast een aangifte bij de politie om een goed inzicht te krijgen op de omvang van deze onacceptabele ontwikkeling en dit mag de mannen ook niet onverschillig laten, steun je vrouwen en dochters hier in, actie, niet alleen klagen.

Verder zou ik graag vernemen of de Duitse organisatie een meld of contactpunt heeft, ik kan het niet vinden.

Dasteve op 02-02-2018 08:18

Jan Dijkgraaf gaat al een stap verder. Kijk ook eens op TPO. Het nieuwe verzet!

Dasteve op 02-02-2018 08:21

# mientjei. Nee. Ze moeten het van hun man of mannelijke familieleden. Want de Europese mannen zijn ongelovigen die hun schoonheid niet mogen zien. 

Lupo op 02-02-2018 09:00

Europa wordt erger dan de Arabische landen...men wil altijd katolieker zijn dan de paus .....

pluto op 02-02-2018 09:42

Jaarlijks worden miljoenen mensen vermoord door moslim"s, christenen worden massaal afgeslacht en of verdreven.niets nieuws onder de zon, de geschiedenis van de islam staat bol van oorlogen en moorden, de teller is in de geschiedenis tot ver in de honderden miljoenen op gelopen. men vraagt zich af wanneer daar een einde aan komt, maar het lijkt eerder erger dan minder te worden.We praten dan nog niet over de slavernij binnen de islam , de medogenloze onderdrukking van vrouwen,besnijdenis en eerwraak.Het antisemistisme, homo haat,het begrip naastenliefde, omzien naar elkaar zijn vreemde begrippen , onderwerping en blinde gehoorzaamheid aan sharia is het werkelijke gezicht van de islam.  Hoofddoeken en baarden staan symbool voor de islam, ik betwijfel of moslim"s zelf snappen wat islam inhoud en betekent. Enfin, ze weten niet beter, zelfreflectie is hen vreemd, en dus zal er nooit iets veranderen. Ik zou mij kapot schamen met het dragen van symbolen van z'n organisatie, verantwoordlijk voor zoveel, onnoemelijk veel leed.

Tom Hendrix op 02-02-2018 15:28

@pluto: 09.42. uur. Geheel met U eens.

Pjierre op 02-02-2018 15:38

@Lupo Nou Katholieker dan de Paus kan moeilijk want de Paus wil arm in arm met de islam.

mientjei op 02-02-2018 15:53

@Dasteve  08 21   als in een land de sharia wet is moeten alle vrouwen een hoofddoek dragen, volgens mij

Dus ook de niet moslima s    We hebben toen ook Maxima en Beatrix met hoofddoek gezien op hun staatsbezoek  aan SA

Qromwel op 03-02-2018 05:16

Er is niks mis met hoofddoekjes. Wel met het verplichten van welk kledingstuk om wat voor reden dan ook.

Oma op 05-02-2018 14:22

In islamitische landen protesteren moslima's tegen de hoofddoek, zij willen vrijheid, onder het religieuze juk van islam uit, terwijl in europa moslima's het recht opeisen om zich te laten onderdrukken...euh, neen, hier staat de hoofddoek voor provocatie jegens ongelovigen, om hun (gewaande) superioriteit te uiten, om in het openbaar duidelijk het onderscheid te maken tussen westerse hoeren en vrome moslima's: het discrimineren en schofferen van de maatschappij waarin ze leven, bijten van de hand die hen voedt. Respectloos zoals we hen kennen. Bovendien geldt de hoofddoek, net als moskeeën, als teken van verovering, overheersing..hoe meer hoofddoeken in het openbaar, hoe duidelijker de overname van de ongelovige maatschappij.

Pjierre op 05-02-2018 15:59

Oma@ En maar blijven stemmen op de partijen die deze toestand bevorderen vanaf de jaren `70 ongelooflijk doof en blind het Eurabië komt er aan, fijn voor Uw kinderen en kleinkinderen, zij zullen U ontzettend dankbaar zijn.

Oma op 06-02-2018 02:01

@Pjierre: lees om te beginnen mijn vorige post eens opnieuw of snap je er niks van? En waar denk jij mijn stemgedrag uit te kunnen afleiden? Ouderdom? Wij zijn niet allemaal seniel of pilaarbijters die zich nog altijd laten voorkauwen vanop de kansel door de pastoor op wie we 'moeten' stemmen, je zou versteld staan hoeveel jongeren domme linkiewinkies en geitenwollensokken zijn die hun eigen ondergang stemmen, zichzelf verloochenen en in de val trappen van gevestigde partijen, uit angst versleten te worden als racist.

Trouwens: sommige oudere kiezers (het aantal daalt fors door de vergrijzing en overlijden, hé) stemmen inderdaad uit gewoonte nog altijd op (traditionele) partijen die beloften maken, loze beloften die na de verkiezingen dan leugens blijken te zijn en dan zouden de búrgers deze toestand bevorderen? Over dom en blind gesproken...dat de schuld niet bij het stemgedrag van de burgers ligt (die nog steeds vertrouwen hebben in de leugenachtige,hypocriete politiek) maar bij de politiek die weigert haar job te doen zoals ze belooft en hoe het hóórt, komt blijkbaar niet eens bij je op...nog niet droog achter je oren misschien? Het verstand komt maar met de jaren blijkt nog maar eens...

Pjierre op 06-02-2018 10:47

Hallo Oma, zal raar in Uw oren klinken maar ik ben het juist helemaal met Uw eens, U heeft mij verkeerd begrepen, ik bedoelde niet dat U maar op dat zooitje zou blijven stemmen, maar wel het gros, waardoor deze toestand bestendigd blijft.

Als de Nederlander laatstelijk het lef had gehad om radicaal te kiezen voor een andere koers dan het politiek correcte en het door hen ingestelde cordon sanitair dan zaten we niet opgescheept met Rutte kabinet.

De huichelachtige politiek van CU en CDA daar gruwel ik van ondank ik mijzelf beschouw als christen.

Ik hoop U hiermee duidelijkheid te hebben verschaft.

Oma op 06-02-2018 16:45

Beste Pjiere, dan heb je toch maar een rare omschrijving gebruikt met verwijzing naar mijn kinderen en kleinkinderen en dat ze mij dankbaar zouden moeten zijn voor de toestand...en zoals ik al zei wordt het gros dat op de landverraders blijft stemmen, met de dag uitgedund....ook heb ik geen vertrouwen meer in verkiezingen die volgens mij zwaar gemanipuleerd en zelfs vervalst worden om te voorkomen dat rechtse partijen kunnen deelnemen aan de regeringsvorming. In heel europa zag je dat het volk voorkeur had voor rechtse partijen (FB?) en in geen enkel land neemt rechts deel aan de regering, dat stemt tot nadenken dat er iets grondig mis is met 'verkiezingen'? Volksverlakkerij en boerenbedrog..wij worden bedrogen door de politieke leugenaars.

Pjierre op 06-02-2018 17:01

Oma, ja mijn telegramstijl wordt wel eens verkeert geïnterpeteerd sorry, ik had het in het geheel niet over U en Uw kjeinkinderen maar van degene die nog steeds op de deugpartijen blijven stemmen ondanks vele waarschuwingen tot zelfs uit de islam hoek, had U trouwens mijn reactie op Lupo gelezen dan had U geweten dat mijn reactie niet U of Uw kinderen aanging maar NL mooi pratende --- let op uw taalgebruik. Mod.

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld