Headlines













































































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Flashback profetie 2011: ‘Tijdperk Gods genade met de wereld eindigt na overlijden Billy Graham’

Nu Graham is overleden, zouden Gods oordelen over de wereld gaan losbranden. Of die ‘profetie’ klopt valt, gezien tal van nooit uitgekomen eerdere voorspellingen, nog te bezien.

Billy Graham is vandaag op 99 jarige leeftijd overleden. Graham wordt in absolute aantallen beschouwd als de grootste evangelist die ooit geleefd heeft. Hij zou in bijna alle landen van de wereld aan minstens 210 miljoen –en volgens sommigen zelfs aan 2,2 miljard- mensen het evangelie hebben verkondigd, en miljoenen mensen tot bekering hebben gebracht. Een ‘profetie’ uit december 2011 stelde dat het tijdperk van Gods genade met de wereld na het overlijden van Billy Graham zal worden beëindigd, en de laatste fase van de Bijbelse ‘eindtijd’ zal beginnen, waarin God zijn oordelen over de kerk en de wereld zal laten gaan.

 

Op 7 november 2013 lanceerde Billy Graham zijn laatste massale evangelisatiecampagne, omdat 'de wereld het einde van dit tijdperk nadert,’ stelde hij toen. ‘Zodra alle tekenen in de Bijbel samenvallen, dan kunnen we zeker zijn van het einde. Naar mijn mening gebeurt dat nu voor het eerst sinds Jezus deze voorspellingen deed.' 

'God houdt zijn beloften, en daarom kunnen we er zeker van zijn dat de terugkeer van Christus nabij is. De Bijbel zegt dat er tekenen zullen zijn die Zijn terugkomst aankondigen. Ik geloof dat alle deze tekenen nu duidelijk zichtbaar zijn... Want we kunnen –ongeacht wat de samenleving vindt- niet lang meer doorgaan in deze zee van immoraliteit, zonder dat het oordeel komt. We staan op een kruispunt, en er staan enorme morele belangen op het spel. Het is tijd om terug te keren naar de Bijbelse waarheid.'

‘Levensstijl vol egocentrische bevredgiing, trots en gebrek aan schaamte’

Een jaar eerder had Graham een open brief gepubliceerd onder de titel 'Mijn hart doet pijn voor Amerika', waarin hij zijn verdriet uitte over hoe egocentrisch, genotzuchtig, trots en schaamteloos het Amerikaanse volk volgens hem was geworden. Hij vergeleek de VS vanwege het aborteren van miljoenen baby’s en het nastreven van een levensstijl ‘vol egocentrische bevrediging, trots en een gebrek aan schaamte over de zonde’ zelfs met Ninevé, de stad die door de profeet Jona een zekere vernietiging werd aangezegd, mits ze zich zouden bekeren van hun zonden (wat vervolgens gebeurde).

Ook zijn zoon en opvolger Franklin zegt al jaren te geloven dat de wederkomst van Jezus Christus nabij is. . 'Het is nu slechts de vraag wanneer die tijd is,’ zei hij in 2013. ‘Ik geloof zelf dat het spoedig zal zijn, maar of dat al in de volgende 10 of 20 jaar is, weet ik niet. Maar wat de wereldgeschiedenis betreft, denk ik dat we op Gods klok 12 uur middernacht naderen.' 

Maurice Sklar had het vaker mis dan goed 

De profetie dat Gods genade met de wereld voorbij is zodra Billy Graham overlijdt is afkomstig van de bekende Messiaans-Joodse evangelist en musicus Maurice Sklar, die naar eigen zeggen al sinds de jaren ’80 visioenen van God over de eindtijd zou hebben ontvangen.

Overigens zijn bijna al zijn openbaar gemaakte ‘profetieën’ en ‘visioenen’ over de afgelopen jaren tot nu toe niet uitgekomen. Sklar voorspelde bijvoorbeeld in 2011 de op handen zijnde instorting van de eurozone en de dollar, en een nieuwe grote Arabisch-islamitische oorlog tegen Israël, dat vervolgens met kernwapens zou terugslaan. Ook voorspelde hij tal van keren vergeefs de zogenaamde ‘opname’, een in Bijbels opzicht zeer dubieuze en daarom binnen het christendom erg omstreden theorie die stelt dat God vóór het losbarsten van alle ellende op Aarde eerst een aantal ‘echte gelovigen’ in de hemel opneemt.

Xander

Zie ook o.a.:

2013:
22-10: Billy Graham slaat alarm voor de Wederkomst van Jezus Christus 

2012:
08-08: Billy Graham: Laatste oproep tot bekering aan Amerika (‘Egocentrische bevrediging, trots en een gebrek aan schaamte over zonde zijn de kernmerken van de Amerikaanse levensstijl geworden’)

2011:
21-11: 700 jaar oude Joodse profetie voorspelt oorlog met Iran, daarna komst Messias

21-09: De Abraham-Israël chronologie wijst op eindtijd tussen 2017 en 2024

2010:
26-12: Nieuwe eindtijd theorie: Lengte Bijbelse generatie wijst op 2011-2020

22-08: Perry Stone: Begin van het einde mogelijk pas in 2032

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt dan verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwarte letters op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal, persoonlijke aanvallen of uitschelden kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.Het beheer kan er ook voor kiezen uw posting aan te passen. 
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands.
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het Geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.
  16. Wees bedachtzaam en let op uw woordkeuze en formulering in uw postings, wat u op het internet plaatst blijft daar staan. Post niet onder uw eigen naam maar gebruik een nicknaam.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gesprekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof..(Geloofsforum 31)  verder te praten.









Reacties

Mammon op 21-02-2018 18:34

Religie...

Belazer de Massa dan rinkelt de Kassa ;)

Tante Betje op 21-02-2018 18:35

Ik hoop dat deze pofetie waar is en dat dit gaatgebeuren...ik verlang naar Zijn oordelen en Zijn wederkomst, deze wereld is zo ziek zo verdorven zo van God los...kom Heer Jezus KOM....

ohje op 21-02-2018 18:39

De euro wordt krampachtig vast gehouden totdat het vanzelf opbrand.

Enige waarde is dan zoals gewoonlijk edelmetaal.

Michaël ;-{> op 21-02-2018 18:52

Dat zou zomaar kunnen.

wakker op 21-02-2018 19:15

Even off topic: over de laatste  leugen van the deep state: https://www.youtube.com/watch?v=9g2LCHrM8Qo

Meijer op 21-02-2018 19:35

Shalom;

Ten eerste: Jezus is een woord dat door de kerk van de eerste eeuwen is uitgevonden.

M.i: een verbastering van zeus. De oppergod van de Grieken.

V.v: Kristos kan komen van: "Krishna"; of  ook van: invetten van tuig-en schoenleer met varkensvet.

Zeker ia, dat Constantinus een aanbidder van Krishna en Zeus was. Hij beschouwde dezen als de "zonnegod".

Het uniform van "Rome", is afgeleid van de kledij van de priesters van de 'god' Oannes. De vissegod.

De mijter is daar een afbeelding van. (vissebek).

De enige en correcte Naam is: Jah shuah ha Massiach. (Ik Ben Redder/Verlosser de Gezalfde).

Chaq Sameach.

Hubo op 21-02-2018 19:38

Billy Graham leed de laatste jaren aan kanker en Parkinson.God heeft hem bepaald niet ontzien.En waarom zou nu God's genade met de wereld ten einde zijn?Ik denk niet,dat je in deze tijd kunt zeggen,dat dat van een enkel mens afhangt.

Op zich deel ik wel de opvatting,dat het er in deze tijd meer om gaat dan ooit,maar het kan wel tientallen of honderden jaren duren.En persoonlijk neem ik de Bijbel daarin liever niet al te letterlijk.

levi op 21-02-2018 19:59

@mammon: dat zal zeker zo zijn bij religie..maar niet in relatie met Yeshua. Elke knie zal voor Hem buigen. Wait and see!

Bea op 21-02-2018 20:03

Bijbels gezien is het juist allereerst is een dag als duizend jaar en duizend jaar als een dag.

je ziet al dat Metuzalem aan het einde van de eerste dag stierf  en na zijn overlijden kwam de zonsvloedde eerste dag duizend jaar.

Toeval nee want God had het voorzegt, Ik weet dat er gelachen wordt maar God heeft zelf tot mij gesproken als Ik zeg 6 dagen dan zijn het er zes.

Ik  geloof absoluut dat na Gods schepping van 6 dagen de aarde nu ongeveer 6000 jaar oud is . 4 duizend jaar voor Chritus en 2 er na.

We moeten letten op Israel  de olijf boom. In 1948 werd Israel weer een staat van het Joodse volk. naar de bijbel gesproken zou dit alles gebeuren in die generatie

Alles is voorzegt als we het maar willen zien.

En er is niets mooier dan te mogen leven uit Zijn genade door het volbrachte werk van Jezus Cristus.

Bea houd uw eerste naam aan, u post onder 3 verschillende namen, dat is u al diverse malen gemeld. Mod.

Harold op 21-02-2018 20:27

Billy Graham is dood en we wachten nog steeds op het einde van de genadeperiode. Dat deze eindigt ná het overlijden van Graham klopt dus. Gezien zijn leeftijd was dit dan ook zeer voorspelbaar en had ook ik dit zelfs zonder enige profetie kunnen bedenken.

koloth op 21-02-2018 21:10

Ach hoe vaak hebben de mensen dat al niet gedacht, maar er komt gewoon helemaal niets in dit leven.   We moeten het hier zelf uit zoeken, alleen als de aarde dreigt te ontplaffen o.i.d. misschien gaat er dan wat gebeuren en misschien ook niet.   De Bijbel, de Koran allemaal leuk maar we missen een paar stukken welke bij de Paus in de kelder liggen, dit mag het gewone volk echter niet zien.  Zelfs het uitverkoren volk heeft zich van God afgekeerd en wat hun leiders uitvreten is nog vele malen erger. Israël achter de schermen een grote oorlogshitser en Amerika mag het uitvoeren.  Natuurlijk is er een schepper een God, maar niet die wat ze ons wijs maken.

vlokje op 21-02-2018 21:11

Bill graham, was dat niet die obama inzegende, en dat het dubieus over moest in besloten kring.

Volgens mijn zoeken tochten was Bill graham ook een vrijmetselaar als zoveel dominees en bisschoppen onder het mom van maatschappelijk betrokken zijn.

Maar ja , helaas moet elke hotemetoot die invloed op grote mensen massa's heeft deze verzoeking doorstaan, en als je wat wilt bereiken moet je toegeven.

Leo op 21-02-2018 21:18

En het is na 6000 jaar al zo'n zootje... Bea!!!

Jan Jansen op 21-02-2018 21:18

1948 de staat Israel erkend, nu 2018, 70 jaar, en er werd gesproken over de laatste generatie, nou is de vraag hoe lang is een generatie in jaren uitgedrukt, de wederkomst, het evangelie van Jezus Christus moet eerst aan de hele wereld zijn verkondigd, en de Tempel moet nog herbouwd worden, en dan de 7 jaren eerst de schijn vrede 3,5 jaar en dan de verschrikkelijke 3,5 jaar die dan volgt de antichrist, en de opname, u kunt alles lezen in Hwt Boek en dan het laatste gedeelte Openbaring staat alles vermeld wat de wereld staat te gebeuren tot zijn wederkomst. Maar we mogen stellen dat het niet lang meer duurt gezien hoe de weeen gaan over de wereld, maar wie in mij gelooft (Jezus Christus) zal het eeuwige leven hebben, want ik ben de weg, de waarheid en het leven.

Bundy op 21-02-2018 21:58

Alsof de Allerhoogste een Gojim , die zich ook nog politiek met immer dubieuze presidenten inliet  zou kiezen als graadmeter voor de mensheid .     

Off topic :  de koudegolf die  Europa  nu aandoet wordt de Russische beer genoemd .  Propaganda op niveau Goebbels . Zielig !

Wardje op 21-02-2018 22:17

Jeshua ha Massiach (Meijer om 19:35) spreek uit Jesjoewa ha Masjieach. Jeshua is  in het Grieks (ook in de evangeliën) Ièsous geworden, spreek uit Jèzoes.  Ha Mashiach is in het grieks vertaald  met 'o Christos', spreek uit  ho Grístos.  Beide vanuit het Grieks in het  Latijn en  in het Nederlands nog iets verder verbasterd tot Jesus en Christus. Ofwel  Christus,  in de gebruikelijke uitspraak volgens de Vlaamse spelling:  'Kristus'.  Zij die Gristus zeggen blijven dichter bij de Griekse uitspraak. Het proces is niet erg anders dan het volgende geval:  de eigen naam van de Zonnekoning was Louis XIV, maar we hebben het meestal over Lodewijk .

christen777 op 21-02-2018 22:27

voorzichtigheid blijft troef bij dit soort profetieën. Dat iets nog niet uit is gekomen wil nog niet zeggen dat het niet zal gebeuren. Ten tweede is dit verhaal van maurice sklar opvallend genoeg 'bevestigd' door VPRO tegenlicht over de komst van de digitale dictatuur (mens goden en technologie) en de val van de euro (laatste kans voor de euro). Beide documentaires kun je nog terugzien. Wat dat betreft heb ik geen profetie nodig om te zien dat het niet de goede kant uit gaat.   

Arie op 21-02-2018 22:28

De dag en het uur weet niemand dan alleen God de Vader...

Ja we naderen het eind, maar de Heere Jezus zegt niet voor niets die Volhard tot het einde, die zal Zalig zijn! En we weten ook dat tot het einde er nog genade in overvloed is! En omwille van de uitverkorenen zullen de dagen wel verkort worden. 

We zien nu dat de satanische machten wel naar een hoogtepunt gaan, de kerk is doodziek.

Een gemeente was in handelingen volhardend in de leer van de apostelen, eendrachtig en samen broodbrekende. Maar tegenwoordig is de kerk een ziekenboeg met ongelovigen. 

Laten we niet op profetien afgaan, maar de Heere loven en prijzen met ons hart en laten we zeggen Maranatha, Heere Jeshua kom!

Ramshoorn op 21-02-2018 23:07

Je kunt alleen maar hopen dat huidige pausen [er zijn er nu drie] en predikanten de preekstijl van Billy Graham zich eigen maken. Wat een voordrachtkunst. Ik heb de man met zijn machtige stemgeluid zelf horen preken vanuit een grote opengeslagen Bijbel in het voetbalstadion te Brussel. Van begin tot eind boeiend.

Zijn geheim was: Hij las zichzelf vol met het Woord van God, de Bijbel, hij overdacht wat hij gelezen had, hij bad zichzelf warm en daarna schoot hij vol vuur op zijn podium al zijn volzinnen op de grote massa' s mensen af.

Een veelgehoorde opmerking tijdens zijn predikatie was: The Bible Says...Ja, deze man kende elk woord uit Gods oude Boek:  Het Koninkrijk van God is nabij gekomen...Bekeert u en gelooft het Evangelie, zei hij. Marcus 1:15.

Ik wist wat hij bedoelde en daarom kan ik u nu dit schrijven. Het beste komt nog. Openbaring 21-22.

Anna op 21-02-2018 23:28

Billy Graham heeft het tijdelijk  leven verlaten en zijn ziel is nu bij zijn verlosser en zaligmaker. Moge God zijn familie bijstaan in dit verlies. Graham is nu bij zijn zaligmaker totdat de volgende fase in Gods Grote Heilsplan met deze wereld aanbreekt, het moment dat de Messias terugkomst naar deze aarde, dan zal ook Billy Graham weer zijn eigen lichaam terug ontvangen en opstaan uit de doden....Om samen met al de miljoenen gezaligden,  die hem voor zijn gegaan, eenmaal de nieuwe aarde waarop gerechtigheid wonen zal, te bevolken...... Wanneer dat zal zijn weet niemand, maar gezien hetgeen beschreven staat in het Woord van God en de omstandigheden in de wereld dan lijkt het vijf voor twaalf op Gods klok....En dan komt het erop aan  wat wij zijn zullen.....Of wij ook Yeshua  als middelaar tussen God en ons erkennen..... Net zoals  Billy Graham..... Shalom Anna 

spijker op 21-02-2018 23:33

wat een onzin verhaal, Vader weet alleen de tijd en dat hangt niet af van een mens.

Geloof dit niet maar wees ten alle tijd bereid om Yeshuah te ontmoeten.

juanambulo op 22-02-2018 01:08

Volgens Nostradamus komen er eerst burgeroorlogen. In Italie, Spanje, Duitsland, Frankrijk

en Engeland. Tijdens deze revoluties valt de Islam voor de derde keer Europa binnen. In Iran

staan een miljoen soldaten te trappelen om via Egypte en Griekenland Italie, Zuid-Frankrijk en

Spanje binnen te dringen. Hun leider is iemand uit Jemen. Als deze revoluties werkelijk plaats-

vinden begint daarna de derde WO.

bert op 22-02-2018 03:36

de schrijver hier, Xander, en de mensen die hier reageren, veroordelen de moslims vanwege hun achterlijk geloof ( is het ook ) maar vervolgens nemen ze hun eigen ruimtepappa religie uiterst serieus. jullie zijn net zo achterlijk als die midden-oostelijke geitenrijders, hebben jullie dat nu niet zelf in de gaten ??

ps: degene die mij het omonstotelijke bewijs van een god kan leveren, of, een klein echt wondertje kan bewijzen waarin de hand van god gezien kan worden, dan neem ik al mijn woorden terug. sterker nog, ik verkoop alles wat ik heb, huizen, auto's, sieraden en bouw een tempel en loop alleen nog maar op sandalen.

Tom Hendrix op 22-02-2018 07:37

@Anna: 23.28. uur, op 21/2. Eens. Maranatha Here Jezus! Amen!

rescue op 22-02-2018 08:39

Jezus heeft gezegd dat niemand dag of uur weet, alleen de Vader. Wel spreken de tekenen der tijden in moreel en politiek opzicht boekdelen, evenals de staat Israel. En er is een clou in de bijbel die aangeeft wat de tijd van het einde inluidt, en dat is de "derde dag" en duizend jaar als een dag. We zijn er bijna.

JP op 22-02-2018 08:59

@Bundy op 21-02-2018 21-02-2018 21:58

"Alsof de Allerhoogste een Gojim, die zich ook nog politiek met immer dubieuze presidenten inliet zou kiezen als graadmeter voor de mensheid".

Hoe zou Gods woord anders, dubieuze presidenten moeten bereiken? God kan ook mensen met een "foutje" (wie is vrij van zonden?) gebruiken. Naar mijn idee gebruikt God alle mensen en middelen om de weerstand bij onwillenden te doorbreken, elke knie zal zich buigen voor Hem. 

JP op 22-02-2018 09:08

Nog een kleine aanvulling op het voorgaande: "Het gaat uiteindelijk om de boodschap en niet om de boodschapper".

Jan met de Pet op 22-02-2018 10:26

Volgens mij moeten we ons niet druk maken over het wanneer, maar over of we leven zoals God van ons vraagt. Wanneer het einde komt is totaal niet relevant, tenslotte kan er ieder moment een vliegtuig op je dak vallen of je lichaam het opgeven.

Graham was in een aantal dingen eventueel te bekritiseren (hij zag b.v. politieke connecties als middel om mensen te bereiken), maar niemand kan zeggen dat hij niet ijverde voor God.

Even een noot: in de zin "de stad die door de profeet Jona een zekere vernietiging werd aangezegd, mits ze zich zouden bekeren van hun zonden" moet het woord 'tenzij' worden gebruikt. Nu staat er dat ze bij bekeren zouden worden vernietigd ;)

pluto op 22-02-2018 10:56

Vandaag is bekend geworden van  een supernova van 80.000.000 lichtjaren! dus geen km van ons verwijderd, een supernova van 10,5 miljard jaar geleden. Afstanden en tijd is voor ons mensen niet te bevatten.Evenzo is het gesteld over de "wederkomst en het einde van de wereld, of zoals moslim"s geloven dat eerst alle joden uitgeroeid moeten worden alvorens de laatste profeet kan komen.Het zijn juist deze "stelligheden" die  naar mijn  mening niets met geloof te maken hebben, maar uiteindelijk verantwoordelijk zijn voor oorlog en geweld. De christelijke boodschap voor de wereld is van een geheel andere orde en getuigt van een totaal andere dimensie dan de wereldse blik en uitleg die ik hier van  sommigen lees. 

Rienus op 22-02-2018 11:25

Als er een entiteit is die de kwaliteiten beschikt waar menig zielig mensje naar verlangt dan waag ik te betwijfelen of Billy Graham er iets toe doet. De mensheid heeft zulk een ingewikkelde zaken ook niet nodig om het onaangenaam en inktzwart te maken voor zichzelf. We hoeven maar naar het verleden te kijken om te leren wat onze toekost is.

Eelke Piers op 22-02-2018 12:11

@ Bea op 21-02-2018 20:03

In de Bijbel staat nergens dat de eerste 3 dagen 24 uur duurde of zelfs 1000 jaar. Dit kunnen ook miljarden jaren zijn. Het werd alleen maar licht en donker maar er was geen zon. Tijd is ook afhankelijk van de massa. (Einstein).Toen het Universum nog klein was was de materie veel compacter en daarmee ook de tijd. (De klok in een sateliet rond de aarde loopt langzamer en op de Zon veel sneller,

Die 6000 jaar van de schepping is dan ook is dan ook een rare tijdsnelheid

Piet 1 op 22-02-2018 12:56

Jan Jansen op 21-02-2018 21,

In Zacharias 6:12 zie je dat de tempel niet her-bouwd maar gebouwd wordt.

Daarbij is het ook nog eens dat die Spruit pas koning middels het 6e zegel is ...wat de geboorte van het Vrede Rijk dan is.

De meeste evangelische christenen misleiden zich zelf door hun eigen dwaal ideeën (van het een en ander) ..en hebben daardoor veel christenen op het "verkeerde been gezet".. wat betreft de eindtijd.

Dus met andere woorden.. jouw eindtijd betoog is onjuist...om het wat lomp te zeggen.

Jean op 22-02-2018 14:41

Beste Mammon, dat is de beste omschrijving, deze wordt voor eeuwig vastgelegd in een tegel.

Religie...

Belazer de Massa dan rinkelt de Kassa ;)

Wie nu nog niet ziet dat onze westerse beschaving verloren is door die barbaarse importzwijnerij is ofwel oerdom of krapuleus bezig, de politiekers in dat EU gedrocht alsook bepaalde interne partijen zoals d66 én groenlinks behoren tot beide groeperingen.

Muggenzifter op 22-02-2018 15:02

bert op 22-02-2018 03:36

ps: degene die mij het omonstotelijke bewijs van een god kan leveren, of, een klein echt wondertje kan bewijzen waarin de hand van god gezien kan worden, dan neem ik al mijn woorden terug. sterker nog, ik verkoop alles wat ik heb, huizen, auto's, sieraden en bouw een tempel en loop alleen nog maar op sandalen.

Hallo Bert,

De Bijbel zegt dit tegen U in Romeinen 1 vers 18 tot 21:

Want toorn van God openbaart zich van de hemel over alle goddeloosheid en ongerechtigheid van mensen, die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden, daarom dat hetgeen van God gekend kan worden in hen openbaar is, want God heeft het hun geopenbaard. Want hetgeen van Hem niet gezien kan worden, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid, wordt sedert de schepping der wereld uit zijn werken met het verstand doorzien, zodat zij geen verontschuldiging hebben. Immers, hoewel zij God kenden, hebben zij Hem niet als God verheerlijkt of gedankt, maar hun overleggingen zijn op niets uitgelopen, en het is duister geworden in hun onverstandig hart

Geachte Bert, U kunt het zien in de schepping ( de natuur) dat God bestaat. Er geldt voor geen mens enig excuus.

U behoeft niets te verkopen wanneer U overtuigd bent geraakt dat God echt bestaat, alleen te geloven.

Groet

Muggenzifter

vader Jakob op 22-02-2018 15:33

U wilde zelf niet meer op de XN forums posten. Wat heeft u van gedachten doen veranderen ? Zonder melding weer posten  is ongepast en dient u eerst een email naar het beheer  modxnieuws@gmail.com  te sturen. Mod.

P. Puk op 22-02-2018 16:28

Ga toch weg! Gods besluiten zijn toch niet afhankelijk van mensen. Dat zou lekker worden.  En Graham was ook geen heilig boontje! 

Ramshoorn op 22-02-2018 16:32

bert schreef op 22-02-2018 03:36…

“ps: degene die mij het omonstotelijke bewijs van een god kan leveren, of met een klein echt wondertje kan bewijzen waarin de hand van god gezien kan worden, dan neem ik al mijn woorden terug. sterker nog, ik verkoop alles wat ik heb, huizen, auto's, sieraden en bouw een tempel en loop alleen nog maar op sandalen.”

Ik geloof al jaren in JHWH/Jeshua en de Bijbel. Misschien kan ik bert wat op weg helpen. Welke krant leest u? Is het u wel eens opgevallen dat iedere pagina een datum toont? Vandaag donderdag 22 februari 2018. Dat is gerekend vanaf de geboorte in Bethlehem/Israël van JeshuHaMasjiach, de Zoon van God. U vindt die data ook op scheurkalenders, agenda’s en zelfs op de Playboy.

Ook in allerlei Kunstvormen komen we God en zijn Zoon Jeshua tegen. Hoeveel liederen gaan er niet over Hem? De Mattheus Passion van Bach. De Messiah van G.F.Händel. enzovoort.

Het grootste bewijs is echter de honderden miljoenen gelovigen die vandaag in de God van Israël geloven die op de Sinaï de Tien Geboden aan Mozes gaf. Details Exodus 19 en 20.

Alle stervelingen zullen die God zien als ze het tijdelijke voor het eeuwige verwisselen! U dus ook! En dan? Staat u met een mond vol tanden net als de ongelovige Thomas eertijds? Pas toen hij Jeshua ZAG geloofde hij…Johannes 20:27…Daarna zei Jeshua tot Tomas: Breng uw vinger hier en zie mijn handen en breng uw hand en steek die in mijn zijde, en wees niet ongelovig, maar gelovig. 28 Tomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Here en mijn God!

Ik las over de filosoof Voltaire (1694 - 1778) die helemaal in paniek raakt op zijn sterfbed. Tijdens zijn leven had hij altijd de gelovigen, de Bijbel en het bestaan van God en Jeshua bespot. Lees mee wat verder gebeurde…

Heel weinig mensen weten, hoe verschrikkelijk zijn sterfbed was. Dr. W.C. van Dam schrijft in zijn boek Doden sterven niet over Voltaire het volgende (blz. 18): 

“De Franse atheïstische filosoof Voltaire wilde zich op zijn sterfbed met de kerk verzoenen. Ongelovige vrienden, die dit wilden verhinderen, werden door hem uitgevloekt. 

Daarna legde hij de herroeping van zijn oude standpunten schriftelijk vast. Maar hij bleef woeden tegen God en mensen. Hij riep zijn arts toe: Ik moet sterven door God en mensen  verlaten. Toen de arts verklaarde niets meer voor hem te kunnen doen, riep Voltaire uit: Dan zal ik ter helle varen, en u mee! 

Later zei zijn verpleegster, dat ze voor alle rijkdom van Europa nooit meer een ongelovige zou willen zien sterven, zo verschrikkelijk was zijn einde. “

Let op het einde van iemands levenswandel, zegt een Bijbelvers. Laten wij dat ook doen en met de Psalmist kunnen zeggen: Leer ons zo onze dagen tellen, dat wij een wijs hart bekomen, Psalm 90.  

Ik hoop dat ik u een beetje op weg heb kunnen helpen met deze info. Ongelovigen wacht een beroerde toekomst volgens Jeshua in Openbaring 6 en 20.

steady op 22-02-2018 17:24

Bertje toch

Als u mij onomstotelijk kunt bewijzen dat er géén god bestaat

dan verkoop ik ook alles hoor en draag mooie schoenen en feesten gelijk de beesten

Kijk omhoog nu je nog kunt en denk na

er zijn daar meer creaties dan zandkorrels op de gehele aarde, straf hé

Ontstaan door een overvloed aan energie, want zonder energie is er niets

Kunt u mij bewijzen dat er elektriciteit bestaat (zichtbaar), en niet de gevolgen

Is elektriciteit iets die vloeit van punt a naar punt b en verdwijnt als de schakelaar omgezet wordt??.

dan heb ik een vraag voor u, als elektriciteit géén vaste Stof is hoe kan die dan opgeslagen worden in een batterij ???

Graag een antwoord aub

Sterkte met uw materiele bezittingen

Shalom      niets kan niet ontstaan uit het niets, want niets is niets

Shalom

Pier op 22-02-2018 18:38

Bert op 22-2 3.36: ik heb dat niet zo in de gaten nee, dat ik 'achterlijk' zou zijn.

Straks sta je daar, met al je verstand. Ver weg van God. Geen liefde, geen blijdschap, niks. Pikzwarte duisternis. Totale, eeuwige eenzaamheid en verlorenheid. Ook geen huizen of auto's of sieraden meer. Zelfs niet eens een lichaam. Alleen bewustzijn. 

Laat het zover niet komen Bert. Die huizen en die auto's en die sieraden zijn niet belangrijk. Wat je weg moet doen is de overtuiging dat je gelijk hebt. Laat je met God verzoenen. Hoe? Door te geloven in Jezus Zijn Zoon, die stierf voor de zonden van de mensheid. Doe je ongeloof weg. 

KG op 22-02-2018 20:27

De uiterste consequentie van het aanvaarden van het offer van Christus is de erkenning dat men een slecht mens is zoals beschreven in Romeinen 3:16 en een gelovige is alleen daardoor (ge)rechtvaardig(d) in Christus. Zo is Israel ook niet uitverkoren omdat ze betere mensen waren maar omdat God hen verkoos. God kan immers van stenen Joden maken. De gemeente wordt al sinds de kruisiging in min of meerdere mate ernstig vervolgd en dat is ook niet de reden van de veiligstelling/vereniging voorafgaand aan de Dag des Heere. Dit is opdat Filadelfia christenen (wijze maagden) niet verzocht zullen worden op de Dag des Heere die samenvalt met de Joodse 70ste jaarweek omdat zij Christus zijn blijven verwachten. Laodicia 'christenen' (dwaze maagden) zullen wel door de grote verdrukking gaan, zij zullen moeten overwinnen en kunnen daarbij afvallen wannneer ze voor de keuze komen te staan: Christus of anti-Christus. Deze verzoeking door en met behulp van demonische entiteiten zal zo overweldigend zijn en in gruwelijkheden: de holocaust, de Armeense genocide, de Romeinse christenvervolgingen, de inquisitie. Joodse oorlog, Bar Kochba opstand en die van Antiochus IV overtreffen. 

Harold op 22-02-2018 21:49

Ach Bert, hoe naïef. Denk je nu echt dat God zich laat bewijzen door mensen? Denk jij dat de Schepper van Hemel en Aarde zich in een uiterst bekrompen kadertje laat passen, omdat mensen zoals jij perse iets van bewijs van willen zien? 

Alle antwoorden zijn pasklaar en gratis voor iedereen te lezen zonder dat je wetenschappelijke studies gevolgt hoeft te hebben. En dat is de Bijbel. Daar staat o.a. in dat je jouw gevraagde bewijs al in je eigen tuin kunt bekijken: bloemen, planten, bomen, vogels, vlinder, wormen enz enz

Mensen die commentaar op God hebben en zijn bestaan in twijfel trekken zijn over het algemeen de mensen die weigeren zijn woord te lezen, maar er wel graag over willen oordelen. 

Dus Bert, bij het zien morgenochtend van het eerste huismusje, een van de ultieme bewijzen van Gods bestaan, ga jij je hebben en houwen verkopen? Dat is absoluut te respecteren en zal je absoluut meer bewijs opleveren van Gods bestaan!

wardje op 22-02-2018 22:01

Voltaire, Ramshoorn op 22-02-2018 16:32.   Dank voor het weergeven van de aangrijpende en tot nadenken stemmende scène van zijn dood. Voltaire en de zijnen werden in eigen tijd "philosophes" genoemd maar op het ogenblik zouden we hem niet zo gauw 'filosoof' noemen. Hij heeft wel een korte en nu nog heel leesbare "dictionaire philosophique" gepubliceerd. Ik denk ook om eigen ideeén te verspreiden.  Zijn invloed is nog best levend.  Leonard Bernsteinwerd door lezing van "Candide" geinspireerd tot het componeren van gelijknamige muziek.  Dit ook door zijn bijtende humor en sarcasme,  strijd tegen onrecht en vooral door zijn niet aflatende virulente haat van de katholieke Kerk.  Het is wel gebeurd met Talleyrand, maar:  helaas heeft de Kerk Voltaire niet terug  in haar schoot kunnen opnemen .  Het verloren gaan van één ziel noemt de Kerk een grotere ramp dan het verloren gaan van het heelal.

wardje op 22-02-2018 22:59

Voltaire 2.  Voltaire was  geen atheist was maar Deïst.  Wiki maakt de bekende vergelijking en zegt het zo: "Hoewel Voltaire naarmate hij ouder werd steeds cynischer en sceptischer werd ten aanzien van de wereld en van God, zou hij nooit van zijn geloof vallen. Zo liet hij op de door hem opgerichte kerk in Ferney de tekst "Deo erexit Voltaire" (door Voltaire opgericht voor God) aanbrengen. Het geloof van Voltaire was deïstisch, hoewel hij zichzelf een theïst noemde. Het deïsme houdt in dat God, de zogenaamde 'Dieu Horloger', het universum als een klok geschapen heeft en dit aan de gang heeft gebracht, waarna het zichzelf blijft voortbewegen. Hij geloofde dus niet in een God die direct ingrijpt in het menselijk bestaan."    ----    

Ramshoorn verhaalt het sterven van Voltaire uit het boek "Doden sterven niet". Is dit niet van de hand van Mgr Klimsch?  Langere tijd geleden  naarstig gezocht naar de bron van het verhaal.  Vandaag was méér op het net dit te vinden.  Volgende link is uitgebreider dan het verhaal bij  Klimsch,  maar sommmige détails komen overeen:    ----  http://christweb.free.fr/index.php?article70/nouvel-article    ----    Niet alles lijkt helemaal coherent.  De bron wordt wel genoemd en is een brief van de genoemde arts, Tronchin, aan een vriend.  Het zou de moeite waard zijn daarvan een facsimile te zoeken. Tronchin was wél gelovig trouwens en Voltaires verwensing aan zijn adres was dus niet zonder meer een helderziendheid of profetie .   ----   Ds. W.C van Dam,  aan wie het boek "Doden sterven niet" werd toegeschreven is bekend van "Demonen, eruit in Jezus'naam" , popularisering van een eerder werk over demonologie .Het steunt in belangrijke mate steunt op een boek van Rodewyck SJ. Van Dam is ook auteur van het boeiende proefschrift "Stangl en Buchman". Dit laatste beschrijft hoe de Oxford-movement, de Morele Herbewapening,  van christelijke inspiratie afglijdt naar meer  alleen-humanitaire. 

Bundy op 23-02-2018 02:59

@JP op 22-02-2018 08:59

Of die presidenten bereikt zijn is zeer de vraag .   Allen zijn hoge vrijmetselaars die in de jaren 60 nog wel deden of ze gelovig waren , maar gaandeweg niet eens meer .   Wanneer ik zie wat die presidenten hebben aangericht weet ik zeker dat zij zich van Graham niets hebben aangetrokken .       Typisch Amerikaans superioriteitsChristendom , uit een land waar ongeveer eénderde van de bevolking verslaafd is én er uit ziet  als een derde wereldland .  

Ramshoorn op 23-02-2018 08:12

Dank u wel Wardje voor het verdere onderzoek dat u deed aangaande de sterfbedverklaringen die Voltaire deed aan zijn arts en vrienden. Ik ga uw info nog eens grondig  nalezen.

Het mooie van Voltaires verklaring vind ik dat hij niet alleen met de hemel bekend was maar ook sprak over de hel. Er zijn maar weinig predikanten in 2018 die mensen daarvoor waarschuwen.

Vreemd eigenlijk want wanneer je Mattheus 7, 13 en 25 leest dan wordt niet alleen de hemel maar ook de hel in duidelijke beelden beschreven. Jeshua wijdt een heel hoofdstuk in zijn eigen boek over het hiernamaals en de hel. Ze Openbaring 7 en 20.

wardje op 23-02-2018 15:20

"De doden leven"  @Ramshoorn.  Zo heet het boek van Mgr. Klimsch.  En "Doden sterven niet"  is een werk van Dr. W.C. van Dam dat ik niet kende !

JP op 24-02-2018 11:23

@Bundy op 23-02-2018 02:59

Voor God is ieder mens gelijk, of je nu de paus bent of president, of Billy Graham heet. Ieder mens wordt uiteindelijk verantwoordelijk gehouden voor eigen handelen. Er is geen excuus. Niets blijft bedekt, ook de beerput in Amerika niet. Deze wordt nu door Trump & helpers opengetrokken. Corrupte lieden, pedo's enz. van hoog tot laag worden voor het militaire gerecht gebracht en veroordeeld. De Guantanamo Bay gevangenis zal niet groot genoeg blijken te zijn. En ik hoop dat dit niet tot de USA beperkt blijft, maar Wereldwijd aangepakt wordt. "God zal ze kraken". Het is te hopen dat Trump 2 termijnen vol aan de slag kan en alle medewerking krijgt die hij nodig heeft.

Gorghel op 25-02-2018 13:33

Hij heeft miljoenen mensen ontheemd, van hun oorspronkelijke cultuur doen afkeren en broers, zusters, neven, nichten, tantes, buren, kennissen tot elkaars vijanden gemaakt vanwege zijn bekeringen. Want een tot christendom bekeerde hoort z'n vorige religie-cultuur als een door de duivel geïnspireerde cultuur-religie te zien, wat tot vijandschap lijdt met de niet-bekeerden onder z'n familie, vrienden, kennissen, buren.

Dit is een werkelijk afschuwelijke prestatie, in mijn ogen. Hij heeft meer vijandschap gecreëerd dan liefde in de harten gebracht. Ik ben dan ook benieuwd in wat voor soort hemel hij belandt. Helaas zal ik het nooit weten.

wardje op 01-03-2018 13:54

Gorghel op 25-02-2018 13:33  "De ene broer zal de andere overleveren om hem te laten doden, de vader zijn kind: de kinderen zullen opstaan tegen hun ouders en hen ter dood doen brengen. Ge zult een voorwerp van haat zijn omwille van mijn Naam." Matteüs, 10e hoofdstuk, vers 21 e.v.

Gert op 15-03-2018 16:24

Jammer dat dit steeds wordt gezegd. Dat de terugkeer op handen is. Er staat in de Bijbel niemand weet wanneer Hij terug keert. Dat kan als een dief in de nacht. Er staat ook. Laat je niet leiden door mensen die beweren dat Ik spoedig terug kom. Dat vind ik ook. Laten ze niet aan dat soort zaken inlaten. Dat is niet Bijbels. Helaas is de maatschappij verworden tot egoisme, narcisme en onverschilligheid en laat men zich niet leiden door wat de Bijbel zegt. Vandaar dat er zaken als hebzucht, zedeloosheid, macht(ook over de eigen partner)haat, jaloezie, overspel en noem alle doodzonde maar op. Je ziet ze duidelijk hoe het verkeerd gaat in programma's op waargebeurde leest op de zender Investigation Discovery. Dat krijg je er van als het atheisme van leegte, nihilsme en onverschilligheid de boventoon gaat voeren.(ze verwarren dat een ieder moet kunnen doen wat hij/zij wil. Dus als je vreemd wil gaan is dat goed en liefde, terwijl het onverschilligheid is. Mensen die het humanisme of socialisme aanhangen vergeten dat gelijkheid, broederschap en vrijheid zijn oorsprong in het evangelie heeft. Ach weten zij veel. De wereld wordt er daardoor niet vriendelijker en leuker op. Trouwens er staat ook in de Bijbel dat er altijd oorlog zal zijn. Het ene volk staat op tegen het andere. Maar wess niet bevreesd het is nog niet het einde van de tijd. Kan een troost.

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld