Headlines























































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Paus beschuldigt slachtoffers misbruik door katholieke voorganger van laster


Typisch ‘christelijke’ nepvergeving: ‘Vergeef ons! (Maar op erkenning door de daders hoeven jullie niet te rekenen. Ik wil eerst bewijs zien!)’ (Afbeelding: Getty Images (2)).

Tijdens zijn bezoek aan Chili heeft paus Franciscus de mensen die als kind door een katholieke voorganger werden misbruikt –waar deze persoon in 2011 door het Vaticaan schuldig voor werd bevonden- beschuldigd van laster, omdat zij zeggen dat bisschop Juan Barros niet alleen het misbruik verborgen hielp te houden, maar soms ook gewoon toeschouwer was. Juan Carlos Cruz is één van de slachtoffers, en reageerde dat ‘er niets is veranderd in de kerk... Zijn vraag om vergeving is nietszeggend.’

 

Voorganger Fernando Karadima werd in 2011 schuldig bevonden voor het misbruiken van minderjarigen, en werd door het Vaticaan veroordeeld tot ‘levenslang boetedoening en gebed’. Desondanks kwam hij nooit voor een rechtbank, omdat zijn misdaden waren verjaard. De eerste slachtoffers deden al in 2002 hun mond open.

In 2015 laaide het schandaal opnieuw op toen de Vaticaanse leider Barros tot bisschop van het bisdom Osorno benoemde. Grote aantallen gelovigen, inclusief priesters, protesteerden toen tijdens de inwijdingsceremonie, en doen dat nog steeds. Volgens professor Patricio Navia is één van de gevolgen dat veel Chileense ouders nu twijfelen of ze hun kind wel een katholieke opvoeding moeten geven en naar een katholieke school moeten sturen, ‘omdat je maar nooit weet wat er daar gebeurt.’

‘Zijn vraag om vergeving is nietszeggend’

Tegenover verslaggevers verklaarde de paus dat ‘er geen flintertje bewijs is tegen Barros. Het is allemaal laster, is dat duidelijk? Pas als ik bewijs zie, doe ik mijn mond open.’

Juan Carlos Cruz: ‘Alsof ik een selfie of foto had kunnen nemen terwijl Karadima mij en anderen misbruikte, en Juan Barros bij alles toekeek. Deze mensen zijn echt gestoord. De paus praat over verzoening met de slachtoffers, maar er is niets veranderd. Zijn vraag om vergeving is nietszeggend.’ (1)

Cruz doelt daarmee ongetwijfeld op de in veel kerken gebruikelijke nepvergeving, die enkel bedoeld is om de gebeurtenissen weer snel onder het tapijt te vegen. Veel slachtoffers voelen zich daardoor dubbel gepakt, omdat er geen openlijke erkenning / schuldbekentenis van het misbruik door de dader(s) aan vooraf is gegaan, een absolute voorwaarde wil er überhaupt echte (Bijbelse) vergeving mogelijk zijn.

Daders kunnen in kerken vaak ongestoord hun gang gaan

Vorig jaar juni werd ook al de nummer 3 topkardinaal van het Vaticaan, George Pell, tevens topadviseur van paus Franciscus, in Australië beschuldigd van aanranding. Onafhankelijke statistieken wijzen uit dat seksueel misbruik in kerken nog vaker voorkomt dan daarbuiten.

Eén van de redenen is dat daders in kerken vaak jarenlang ongestoord hun gang kunnen gaan, omdat veel kerkleden op onbenullige wijze redeneren dat ‘zulke zaken bij ons niet voorkomen, hoor!’. En blijkt dat toch het geval, wordt meestal de genoemde nepvergeving uit de kast getrokken, om het voor de daders en omstanders makkelijk te maken verder te gaan alsof er niets is gebeurd. In het ergste geval, zoals nu ook met Juan Carlos Cruz het geval is, krijgen de slachtoffers zelfs (weer) de schuld, en stellen de daders zich zelf als slachtoffer (van ‘laster’ e.d.) op.

 

Xander

(1) Infowars
(2) Afbeelding: Getty Images / Luka Gonzales (vrij voor redactioneel, niet commercieel gebruik)

Zie ook o.a.:

2017:
 

07-10: Slachtoffer over topconferentie misbruik: ‘Vaticaan zou eerste doelwit moeten zijn’
29-04: Boek van priester-theoloog: ‘Helft van alle katholieke geestelijken is homo’ (/ over o.a. pedo-priesters)

2012:

24-05: Hoofd exorcist beschuldigt Vaticaan van ontvoering van meisjes voor seksfeesten
27-02: Priester: enorm ondergrond homo netwerk in Katholieke Kerk (/ Homobisschoppen en –kardinalen beschermen elkaar en promoveren hoofdzakelijk gelijkgeaarden)

28-01: Duizenden Europeanen willen doop ongedaan maken om schandalen Katholieke Kerk 

2010:

10-12: Bewijs dat paus Benedictus loog over kindermisbruik priester
11-03: Pauselijke exorcist: De duivel is in het Vaticaan

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt dan verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwarte letters op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal, persoonlijke aanvallen of uitschelden kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.Het beheer kan er ook voor kiezen uw posting aan te passen. 
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands.
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het Geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.
  16. Wees bedachtzaam en let op uw woordkeuze en formulering in uw postings, wat u op het internet plaatst blijft daar staan. Post niet onder uw eigen naam maar gebruik een nicknaam.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gesprekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof..(Geloofsforum 31)  verder te praten.






Reacties

Pagina12
willy op 20-01-2018 14:33

Dit is een ware schande dat deze valse profeet die ook nog eens paus is dat durft te beweren. De kerk van Rome is duidelijk in handen van antichristelijke machten en waar de rook van satan uit hun schoorstenen komt. De kerk zou juist nederig moeten zijn tegenover de slachtoffers en openlijk schuld belijden en de rotte appels verwijderen voorgoed . Maar ook deze paus doet het niet, hij speelt het spel mede. Hij laat zijn ware gelaat zien, hij is niet die nederige paus , maar een hoogmoedige en arrogante paus die de kerk naar de bliksem helpt, wie gelooft nu nog in zo'n kerk, die het alleen maar opneemt voor migranten en alleen deze helpt,ik zou zeggen weg ermee een schisma komt eraan!

Tom Hendrix op 20-01-2018 14:42

Respect voor U Xander, dat U zonder aanziens des persoons, de waarheid naar buiten blijft brengen. Deze Jezuieten Paus, is onderdeel van de nwo. En dat zegt al meer dan genoeg, naar mijn mening.

Mirjan op 20-01-2018 15:34

En zo gaat het al jaren...Kijk vooral eens naar de spannende docuserie "the Keepers" van Nedflix.

https://www.netflix.com/nl/title/80122179

waarschijnlijk, gezien zijn uitspraak, is deze paus er zelf ook niet vies van...

Dao op 20-01-2018 15:38

Er zijn ook andere kerken en groeperingen die met seksueel misbruik te kampen hebben. Jehova's Getuigen in Australie bleken een groter aantal slachtoffers te hebben dan zelfs de RK kerk. Dit laatste was schokkend want de commissie voor onderzoek was live tevolgen voor bijna 2 werkweken. Niettemin veranderen zij niets aan hun procedures en blijven het niet melden. 

bert op 20-01-2018 15:42

ik ben er ook van overtuigd dat het merendeel van de aangiftes berusten op hysterische labiele mensen die gewoon ouderwets geld ruiken.

Tycho op 20-01-2018 15:50

Zie: Der reichtum der kirche ist blutgeld.

ohje op 20-01-2018 15:59

Paus is god god is geen paus.

Gezien het feit dat de EU nu een samenwerkings overeenkomst hebben met abbas wegens trump .tja

Michaël ;-{> op 20-01-2018 16:15

@ Willy & Tom.

Inderdaad, herken de boom aan zijn vruchten. Ik zou die uitspraak van de Paus als laster bestempelen.

FinalCountDown op 20-01-2018 18:28

Zou het niet gepaster zijn dit individu enkel nog  'Franciscus' te noemen i.p.v. Paus?  

cefas op 20-01-2018 19:07

De beerput blijft stinken. Gods Geest is al lang vertrokken uit de RK-kerk, individuele gelovigen uitgezonderd.

koloth op 20-01-2018 19:34

De Russische orthodokse katholieke kerk is het originele overgebleven katholieke geloof, Putin noemt het vaticaan het geloof van de duivel.

Meijer op 20-01-2018 20:09

Laten wij wel wezen: "Rome is Niet Bijbels, maar Mesopotamisch.

Aan de kleding is te zien, dat deze religie, de opvolging is van de Babylonische aanbidding van de "vissegod Oannes".

Het gehele verhaal is te lezen op de website van: Franklin ter Horst genaamd: Hij komt"".

Goede week (Shavuah Tov).

De Vreemdeling op 20-01-2018 21:50

Waarmee maar weer eens bewezen is dat een "paus " een nietszeggend en overbodig iets is.

Er is meer kwaad door pausen gedaan door de eeuwen heen dan goed .

Nieuw Begin op 20-01-2018 22:39

De paus meetn te staan in de opvolging van Petrus? Kukkelekuuuuuu d.w.z. de val van dit (on Bijbelse ) Huis zal zeer groot zijn en toch zal de ware Gemeente niet kunnen worden overweldigd door de hellekrachten. God's wegen zijn echt ondoorgrondelijk! Israel zal blijken de kroon op de Reformatie te zijn, samen met alle wedergeboren Christenen , het lict der wereld, genade God's in Yeshua Masjiach! Amen Amen!

Nieuw Begin op 20-01-2018 22:41

Zelfs het keppeltje van Franciscus is nep...nageaapt van de vrome Joodse religie! Alle keppeltjes en symbolen zijn nep nu...

Janus op 20-01-2018 23:15

Zolang katholieken geen afstand doen van deze occulte religie, verloochenen ze niet alleen zichzelf, maar ook Jezus Christus! 

mientjei op 20-01-2018 23:56

Tips   celibaat afschaffen , normale kleren aan en normaal doen

Tom Hendrix op 21-01-2018 09:07

@Nieuw Begin: 22.39.. uur, op 20/01. Ik onderschrijf uw reactie. Ik vind het echter heel triest, dat de meeste goede en integere roomse gelovigen, misleid zijn. Ik ben zelf uit een zogenaamd "rooms nest", gekomen. En eerlijk is eerlijk, ik heb ook in mijn leven veel aardige, en integere rooms-katholieken meegemaakt, waaronder ook priesters. Laten we bidden voor de vele misleide volgelingen, van zowel RK zijde, alsook voor vele misleidde gelovigen van de "wettische kerken", als de PKN. 

Qromwel op 21-01-2018 09:55

Een belangrijk kenmerk van sekten is het vóórkomen in de leer van uitgesproken aantoonbare on-/anti-Bijbels/Evangelische elementen. Zo bezien is de RKK een van de grootste sekten ter wereld..

Qromwel op 21-01-2018 09:58

Er is er Een op komst die het begrip verjaring niet kent.

Qromwel op 21-01-2018 10:28

FinalCountDown op 20-01-2018 18:28: De paus is het hoofd van de Rooms-Katholieke Kerk. De benaming paus is afkomstig van het Oudgriekse: πάππας, pappas, later gelatiniseerd tot papa, in de betekenis van vader. (Wikipedia)

(©HSV2010) Mattheus 23:9: 9En u mag niemand op de aarde uw vader noemen, want Eén is uw Vader, namelijk Hij Die in de hemelen is.

Gaat dus lijnrecht tegen de woorden van de Here Jezus zelve in!

Eelke Piers op 21-01-2018 10:56

Christus zei zoiets als: Als u iets tegen uw broeder hebt ga dan naar hem toe en kom in het reine met hem en breng daarna uw offer naar het altaar

Birke op 21-01-2018 11:01

Het recht zal zegevieren. De daders zullen gepakt en geoordeeld worden voor hun daden. En dat weten ze ook. 

Birke op 21-01-2018 11:04

Tip: trouwen van de priesters en fysiek ook de liefde bedrijven toelaten, (tijdelijk) celibatair leven voor leken en/of geestelijken een keuze laten, vrouwen ook priester laten zijn. Dát is de weg naar eenheid, er ís geen andere.

Klaas Dijkstra op 21-01-2018 11:27

Verwijderd, zie siteregels omtrent uitschelden. Mod.

Ramshoorn op 21-01-2018 13:26

De kranten e.a. media TV en Radio stonden de afgelopen decennia toch al bol van de wereldwijde seksuele schandalen van de roomse kerk en haar laffe geestelijken, gepleegd aan mannen, vrouwen en kinderen. Vergeet ook niet het Deetman Rapport te lezen over de duizenden aanklachten van slachtoffers in Nederland en het Pauselijke Doofpotbeleid.

Wie herinnert zich nog de TV-serie over die wellustige Borgia Pausen die het celibaat van anderen eisten maar zelf de beest uithingen?

Wie zag nog niet de bekroonde film uit de VS Boston: Spotlight, die tot in detail de doofpottenaffaires laat zien van pausen, vaticaan en curie en ontspoorde geestelijken? Er zijn inmiddels al miljarden dollars/Euro' s uitgekeerd aan de tienduizenden slachtoffers. De RKK is bijna failliet in Amerika. En dan vindt de Paus het nog gek dat er wekelijks veel kerken sluiten en gelovigen de RKK voorgoed de rug toedraaiden.

Wie bekend is met de Kerkgeschiedenis weet dat seksueel misbruik in de RKK al vele eeuwen ongestraft voorkomt. Nu is er gelukkig een wakkere Media die deze onverlaten ontmaskerd en voor de Rechtbank brengt.  En...Hoeveel Romans gaan er niet over Rooms seksueel misbruik?

Wie van lezen houdt kan zijn hart ophalen bij de boeken die over deze tot in de afgrond corrupte roomse kerk verschenen zijn. Ik heb ze allemaal gelezen en heb geen enkel vertrouwen in kerkleiders die de Bijbel allemaal misleiders noemt. Wolven in schaapskleren! Waarom? Lees Mattheus 7 en 13 en Handelingen 20 en Openbaring 16 t/m 20. Wie dat doet weet voortaan wat waarheid is. Johannes 14.

 Aanbevolen boeken over de rotstreken van Jezuïeten en hun invloed in het Vaticaan en Wereld: 

1* Gods Wil of Maffia, David Yallop 

2* De Kracht en de Heerlijkheid, David Yallop. 

3* Vluchten via het Vaticaan, Henk Jurgens. (Militante Jezuïeten) 

4* Hitlers Kruis, Erwin W. Lutzer. (Jezuïeten tijdens de Tweede Wereldoorlog) 

5* De weg uit het Getto, Michael Goldfarb. (Jezuïeten en de Media) 

6* Onder de Rokken van het Vaticaan. Cees Zoon. 

7* In Gods Naam, David I. Kertzen. 

8* De laatste Paus. John Hogue. 

9* Zij (Joden) werden verstrooid onder alle volken. Werner Keller. 

10* Pius XII en de vernietiging van de Joden. Van Dirk Verhofstadt.

Emanuel op 21-01-2018 13:38

De uitspraak van de paus:"‘er geen flintertje bewijs is tegen Barros. Het is allemaal laster, is dat duidelijk? Pas als ik bewijs zie, doe ik mijn mond open.’" is bedroevend. Zo'n uitspraak ontsiert zijn kwaliteit. Dat zijn afgezaagde politieke woorden. Hij moet gewoon aangifte doen en laten onderzoeken door O.M. van het land.

De VergevingVergeving van God heeft slechts betrekking op het behoud van het eeuwig en nog andere zaken, indien de bisschop onder genade leeft. Doch tuchtiging ontloopt hij niet bij deelname aan het kwade.

De aardse straf zal hij ook moeten ondergaan bij bewijs van overtreding van de wet.

Emanuel op 21-01-2018 13:48

God geeft genade, en niet een mens. De paus kan alleen bemiddelend optreden met genade-gebed.Hij kan ook onderhandelen met de slachtoffer,en niet doen alsof zijn neus bloedt. Erger is het nog om de rondgaande beschuldiging te ontkennen.

willy op 21-01-2018 14:35

@Cefas : Inderdaad dat geloof ik ook. God heeft de kerk van Rome verlaten en kijk nu naar Jeruzalem, deze stad zal in de toekomst zeer belangrijk worden! Shalom

Klaas Dijkstra op 21-01-2018 14:41

Ja Xander!

De waarheid is keihard nietwaar?????

Weer verwijderd, u kunt hier uw mening geven zonder scheldtirades. Mod.

Gerda op 21-01-2018 16:24

Qromwel 09.58 u. 👍👍👍

Janus op 21-01-2018 17:19

@willy op 21-01-2018 14:35

Wat een onzin dat God de kerk van Rome heeft verlaten, Hij heeft daar nooit gewoond! Vanaf dat er een roomse kerk bestaat maakt satan daar de dienst uit. Dat doet misschien pijn maar ga maar is aan zelfreflectie doen. De leugen is niet de waarheid! Bloed aan de handen heeft deze occulte sekte, al eeuwenlang!

Janus op 21-01-2018 17:25

@Dao op 20-01-2018 15:38 De Jehova-getuigen dienen Rome en zijn een dochter van  Rome. Halve waarheden zijn geen waarheden.

jan op 21-01-2018 18:33

Je moet niet alle priesters over een kant scheeren. er zijn er genoeg die de ware christus leer volegen en die nog geen vinger hebben en uit gestoken . (weet je nog Allen die zonder zonden zijn gooien de eerste steen?)

Qromwel op 21-01-2018 18:44

Janus op 21-01-2018 17:25: Bij het centrale comité in Brooklyn draait het vnl. om geld!

Qromwel op 21-01-2018 18:50

Birke op 21-01-2018 11:04: Trouwen houdt in: verantwoordelijkheden op je nemen. Een parochiepriester uit de parochie van m'n zuster bleek sexverslaafd te zijn. Nu is hij "weg". En de parochie in ontreddering, want men was zeer op hem gesteld!

P. Puk op 21-01-2018 18:59

Het is een slechte vogel die z'n eigen nest bevuilt.

vlokje op 21-01-2018 20:59

Doet mij goed dat veel hier wakker zijn en de leugen herkennen

.....en de leugens zijn net zo oud als de duivel zelf ,

En volgens mij staat er ook ergens geschreven:

Dat het beter is  het brandoffer en verering te staken, dan dat het misschien aan verkeerde goden gericht is 

Wardje op 22-01-2018 05:25

Rotstreken van de Jezuieten m.n. in de oorlog.      Ramshoorn verwijst  op 21-01-2018 13:26 onder no. 6 naar een boek van Dirk Verhofstadt .  Er bestaat een boek met bijna 3000 rooms-katholieke geestelijken die waren geïnterneerd in het concentratiekamp Dachau met namen en  korte maar precieze biografische gegevens .  Ik heb het in franse vertaling.  Erin figureren niet weinige jezuieten met beschrijving van reden van vroordeling, meestal moedige Christelijk getuigenis en/of handelen tegen het regiem.   Hetzelfde geldt voor een uitgebreid boek met ook juridische documentatie , BM Kempner, "Priester vor Hitlers Tribunalen" 496 pp..   O.a. de vonnissen van het speciaal ingesteld gerechtshof onder voorziterschap van de beruchte rechter Freysing .  Het grootste deel van de slachtoffers heeft hun optreden met de dood moeten bekopen.  ---   Wat betreft No. 10 van dezelfde schrijver:   documentatie ten gunste van Pius XII van de ex-priester Dr Hans Jansen (geen familie) is zonder meer verpletterend . Jansen is predikant en em.-bijz.hoogleraar  aan de Vrije universiteit van Brussel. De titels zijn: "De zwijgend Paus ?" (2000, 857 pp.), en Pius XII , Chronologie van een  o n o p h o u d e l i j k   protest" (2003, 335 pp., beiden uitgegeven bij  Kok, Kampen).  Ze zijn geschreven uit een vlammend protest tegen het onrecht en tegen het geweld dat de historische waarheid wordt aangedaan. 

Qromwel op 22-01-2018 07:27

jan op 21-01-2018 18:33: Ik scheer geen priesters en gooi niet met stenen. Het gaat mij om de verkondiging met wat daar allemaal bij komt kijken. Inhoudelijk blijven dus. Bijvoorbeeld: "Wat is de waarde van het Sacrament toegediend door een onwaardige?" De onwaardige weet voor zichzelf dat hij/zij dat is. Een beklagenswaardig schepsel.

Noorderlicht op 22-01-2018 08:56
@Nieuw Begin op 20-01-2018 22:41

"Zelfs het keppeltje van Franciscus is nep...nageaapt van de vrome Joodse religie! Alle keppeltjes en symbolen zijn nep nu..."

https://nl.wikipedia.org/wiki/Cryptojodendom

Ramshoorn op 22-01-2018 10:00

Op pausen werd al flink gescholden in de Middeleeuwen. Dante Alighieri (1256-1321) uit Florence stelt in zijn dichtwerk Divina Commedia het ontaarde pausdom zelfs voor als een hoer. Dante beschrijft in zijn gedicht een fictieve tocht door hel, vagevuur en hemel. Uitgerekend in de hel komt hij de hebzuchtige paus Nicolaas III tegen.

 

Lees ook het boek: Misdadige Pausen en hun handlangers, van Aat van Gilst.

 

Lees vooral het boek: Het Seksleven Van De Pausen een schaamteloos overzicht van de roomse bisschoppen van Petrus tot heden, Nigel Cawthorne.

 

Het is onbegijpelijk dat er nog steeds roomse gelovigen bestaan die naar de roomse kerk met al hun poppenkast gaan, hoewel er bibliotheken vol geschreven zijn over de ontelbare misdaden, ondeugden van pausen, kardinalen, bisschoppen, priesters en nonnen. 

 

Noch onbegrijpelijker is dat Staatshoofden van veel landen, ontwikkelde geleerde overheidspersonen deze Paus uitnodigen om naar hem te luisteren in het Europarlement en de VN om te spreken.

 

Mijn verstand staat stil, ik kan dat echt niet begrijpen. BijbelGetrouwe Gelovigen weten al eeuwen vanuit de Bijbel wat het einde van het Pausdom, Vaticaan en Curie zal zijn.

 

Alle details in Openbaring 16, 17, 18.


Beste Ramshoorn,deel verwijderd, zaken over het Nederlandse koningshuis worden op XN niet besproken, de gevoeligheid en de grenzen maken dat het beheer dit standpunt heeft ingenomen. Mvg. Mod.

willy op 22-01-2018 14:17

@ Janus : Geen onzin beste vriend, zo hij eens de tempel in Jeruzalem heeft verlaten lees vooral Jezus woorden over uw huis zal onbewoond worden en bij de profet Ezechiel , zo zal volgens openbaring God de valse kerk verlaten, de kerk die vervallen is tot een hoer! openbaring 17  en zal hij zich terug wenden tot Jeruzalem de echte eeuwige stad. shalom

 

Beste Willy gelieve verder te praten met uw gesprekspartner op het Geloofsforum. Mvg. Mod.

Tom Hendrix op 22-01-2018 15:18

@Willy: 14.17. uur. Met uw conclusie eens, Willy. En ik heb niets tegen individuele roomskatholieken, en/of priesters die oprecht trachten Jezus te volgen, ik denk dat deze mensen misleid zijn, dan wel worden.

Ramshoorn op 22-01-2018 17:57

Wat vele brave roomsen vergeten zijn. Net als in de Islam worden vrouwen in de RKK ook als tweede rangs wezens gezien en werden eeuwenlang gedemoniseerd, behalve Maria/Mrjam notabene een Joodse vrouw. Wat het gevolg daarvan was? RK-Jongens met mooie stemmen waren hun leven niet meer zeker voor die corrupte, sadistische pausen en hun wrede handlangers.

Eeuwenlang klonken Jongens-Castraten in RKK, zij gingen de vrouwenstemmen in de priesterkoren vervangen.

De Griekse Orthodoxe Kerk had sinds de twaalfde eeuw castraten als koorzangers gebruikt, maar wat zou de Rooms-Katholieke Kerk doen? Zou ze nu ook castraten gaan toestaan en gebruiken? Padre Soto, in 1562 zanger bij het pauselijk koor, staat in de Vaticaanse annalen als falset vermeld. Maar Soto was een castraat.

Minstens 27 jaar voor 1589, toen bij de bul van paus Sixtus V de zangers van de Sint-Pietersbasiliek zo gereorganiseerd werden dat zij vier castraten gingen tellen, had het Vaticaan het gezag van het concilie van Nicea dus geruisloos terzijde geschoven.

Vanaf 1599 werd het bestaan van castraten in het Vaticaan “erkent. Nu de hoogste kerkelijke autoriteit de praktijk eenmaal openlijk had gesanctioneerd, werden castraten aanvaardbaar. Gluck, Händel, Meyerbeer en Rossini behoren tot degenen die zowel gewijde als wereldlijke muziek speciaal voor castraten gecomponeerd hebben.

Hield het hier bij op? Tuurlijk niet, want castraten werden snel populair in de RKK. Paus Clemens VIII (1592–1605) bijvoorbeeld was zeer onder de indruk van de soepelheid en liefelijkheid van hun stemmen. Hoewel iedereen van wie bekend was dat hij iets met het castreren te maken had, geacht werd geëxcommuniceerd te worden, werd er voor een gestadige toevloed van jonge jongens gezorgd omdat de muzikale behoeften van de kerk zwaarder wogen. 

En dus bleven er gecastreerde koorzangers zingen in Italiaanse kerkkoren, in de Sint-Pieter en in de Sixtijnse Kapel van de paus zelf. Toen in 1898 de publieke opinie zich steeds meer tegen castratie keerde, liet paus Leo XIII de castraten van het Vaticaan discreet met pensioen gaan, en zijn opvolger, paus Pius X, verbande de castraten officieel uit de pauselijke kapel in 1903.

Maar de bul van paus Sixtus V waarbij zij werden geïntroduceerd, is nooit officieel herroepen. De laatste professionele castraat, Alessandro Moreschi, stierf in 1922. In 1902 en 1903 werden er opnamen van zijn zang gemaakt, die nog steeds gehoord kunnen worden. Op de labels van deze opnamen wordt hij beschreven als „Soprano della Cappella Sistina (Sopraan van de Sixtijnse Kapel)”. „De stem,” zo schrijft de muziekcriticus Desmond Shawe, „zonder enige twijfel een sopraan, lijkt nóch op een jongens- nóch op een vrouwenstem.

”Zo kwam er een eind aan de wrede verminking van jongens ter wille van de kunst. Een „afschuwelijke praktijk”, maar wél één die eeuwenlang door de Rooms-Katholieke Kerk vergoelijkt is!

Geschat wordt dat er in de achttiende eeuw ongeveer 4000 Italiaanse jongens met dat doel gecastreerd zouden kunnen zijn. Hoeveel er door de ingreep gestorven zijn, is niet bekend. 

De RKK is een misdadige kerk. Net als de Islam heeft zij vanaf haar bestaan ook altijd de Joden gedemoniseerd en in Getto' s opgesloten. De Paus zweeg toen 140.000 Nederlandse Joden in het Amsterdamse Getto werden gedreven en vandaar naar het Getto Westerbork en vandaar naar Auschwitz e.a. vernietigingskampen.

De Paus zweeg ook toen een miljoen Joden in het Getto Warschau verhongerden. Op het laatst pikten de overgebleven Joden het niet langer en vochten tegen de SS-ers op leven en dood, ze hielden het een maand vol en lieten zien dat er met de Jood niet te spotten viel.

Alle details in boek Mila 18 van Leon Uris. 

Albatros op 22-01-2018 22:26

Ramshoorn op 22-01-2018 17:57

Ongelofelijk...dit heb ik nooit geweten.

Wel ken/heb ik het boek Mila 18 van Uris en gelezen uiteraard.

Dank voor uw bijdrage.

Wardje op 23-01-2018 02:42

Ramshoorn op 22-01-2018 17:57.  Pinchas Lapide, oud-minister en diplomaat van Israel, beschrijft in "De laatste drie pausen en de joden" dat Pius XII een protest op schrift klaar had om naar Polen te laten smokkelen en van de kansels  te laten voorlezen.  Iemand bracht het bericht dat de Nederlandse bisschoppen zo'n door U bedoeld protest hádden laten voorlezen.  Gevolg?  De deportatie van alle katholiek gedoopte joden naar Auswitsch.  Evenals de Ned. Hervormde en de Gereformeerde Kerk wist Paus Pius XII zich nu  gegijzeld door Seyss-Inquart.  Hij gooide het protest in het vuur. ---   'Het is nauwelijks bekend dat Hitler zélf in zijn Tischrede van 4 juli 1942 op de protesten van Pius XII heeft gereageerd en aan de gasten aan tafel duidelijk heeft uitgelegd waarom hij nooit wilde ingaan op protesten of verzoekschriften van de paus... "Éens..zullen onze vervloekte papen heel spoedig hun deuntje lager zingen in plaats van de onbeschaamdheid te hebben ons te beschimpen en ons op de meest beschamende wijze aan te vallen."'  Naar aanleiding van Hochhuth schreef de joodse Robert W. Kempner, destijds aanklager in Neurenberg "De stelling volgens welke een openbare veroordeling van dejodenvrvolging met evenzovele woorden door Pius XII Hitler zou hebben tegengehouden om de Endlösung te voltrekken , is volledig ongefundeerd.   ...op álle protesten van Pius XII (directe en indirecte, diplomatieke en openbare, geheime en openlijke) reagerde [Hitler] - nog in de laatste weken van de oorlog - door honderdduizenden mensen, niet alleen joden maar ook Russen, krijgsgevangenen en talrijke priesters en leken te doden."   ---   citaten uit het boven op 22-1 om 5:25  genoemde: Dr Hans jansen 'Pius XII, chronologie van een onophoudlijk protest'.  Het boek eindigt met een  zes bladzijden lange lijst van joodse personen  of organisaties die vanaf 1939 tot 2003 Pius XII bij leven of postuum hun dank hebben betuigd voor zijn interventies.  Onder hen Chaim Weizmann (1943), Golda Meir, pres. Ben Zvi, Albert Einstein (1940) , Irving Berlin, Leonard Bernstein, heel veel opperrabbijnen, heel veel kranten,  veel hoofdredacteuren, World Jewish Congres (1944), Nahum Goldmann (pres. World Jewish Congres, 1958), groep van 82 overlevenden van Auschwitz en Dachau.  Jansen vindt het opmerkelijk dat zowel joodse als niet-joodse historici dit getuigenis volkomen verzwijgen ofwel bagatelliseren. Terzijde:dit laatste woord herinnert mij eraan dat Mussert zich erover beklaagde dat de latere Pius XII in een audiëntie waarin hij pleitte voor een meer welwillende houding van de Kerk voor zijn beweging de staaatssecretaris niet alleen nul op het rekest kreeg, maar ook  de zaak en bagatelle  behandelde.   Een laatste persoonlijke opmerking: bij het bezoek van VNsg Waldheim aan JPII stond er in de Reppublica naar aanleiding van protesten een ingezonden brief van een joodse hoogleraar.  Vrij omschreven:  ze zaten in de oorlog in Rome met kromme tenen dat Pius XII maar geen te openlijk protest zou aanheffen.  Zie boven.     

Wardje op 23-01-2018 03:20

Freisler.  Herstel. Uit citaat van Köhler in het artkel van Xander van 22-1 blijkt dat de naam "Freising" onjuist is .  Waarschijnlijk verward met  Preysing , zoals Von Galen en Von Faulhaber, één van de betere bisschoppen in de nazitijd.   ---  

https://nl.wikipedia.org/wiki/Roland_Freisler   met een typoscrpt van een dialoog in de rechtzaal die ook van film bekend is . https://nl.wikipedia.org/wiki/Konrad_von_Preysing   , vermeld wordt dat zijn Hilfswerk ook hielp bj migratie.

Qromwel op 23-01-2018 08:55

@Sommigen: Had Pius XII met z'n Zwitserse Garde de Wehrmacht te lijf moeten gaan? Als een soort Gideonsbende? Met voldoende Godsvertrouwen had dit waarschijnlijk wel gekund.

Patty Laurens op 23-01-2018 11:00

Dit gaat al jaren zo, de mensen die daar werkzaam zijn in de naam van god, mogen alles doen wat verboden is. 

Wij zijn niet altijd even blij met de media in deze tijd, maar ik dit geval ben ik ontzettend blij dat er veel aandacht aan kan worden besteedt. Hopelijk krijgen de slachtoffers ooit rust, en krijgen deze mensen hun verdiende straf. 

Pagina12
Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld