Headlines




































































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Palestijns ultimatum aan Trump: Jeruzalem van ons, of oorlog

Amerikaans-Arabisch vredesplan verplaatst ‘Palestina’ deels naar Sinaï woestijn, zonder Jeruzalem


Abbas is opnieuw woest op Trump, maar verliest inmiddels ook de steun van belangrijke Arabische landen zoals Saudi Arabië, Egypte, de V.A.E., en zelfs Qatar. Alleen de Turkse dictator Erdogan staat nog volmondig achter zijn eis dat Jeruzalem de hoofdstad van ‘Palestina’ wordt. (Afbeelding: (1)).

De Palestijnse president Mahmoud Abbas heeft zich niet laten afschrikken door het besluit van de Amerikaanse president Donald Trump om de financiële hulp aan de speciale VN organisatie voor de Palestijnen (UNRWA) met meer dan $ 65 miljoen te halveren (2). Integendeel, hij wenste dat Trumps huis wordt verwoest, en stelt nu zelfs een ultimatum: of Jeruzalem wordt Palestijns, of het wordt oorlog.

 

Arabieren zijn Abbas zat, zelfs Europa begint te twijfelen

De jarenlange tactiek van Abbas om te blijven weigeren te onderhandelen met Israël, tenzij eerst al zijn eisen worden ingewilligd, is de Palestijnse leider fataal geworden. Ja, hij krijgt van het grootste deel van de wereld nog steeds volop mondelinge steun, maar de een na de andere financiële bron begint op te drogen. Zelfs Qatar begint nu net als de Saudi’s en de Emiraten de miljardenstroom naar de Palestijnse kassen af te knijpen.

Zelfs het Trump-hatende Europa, waar de Palestijnen altijd als zielige knuffelmoslims worden behandeld die geen enkel kwaad kunnen doen, begint te twijfelen, al is dat ook ingegeven door het feit dat de belangrijkste Arabische klanten van de kwakkelende Europese economieën het Palestijnse gedram helemaal zat zijn, en zich bij Trump hebben aangesloten.

Twee staten, maar deels in Sinaï, zonder Jeruzalem

Het door Abbas afgewezen plan bevat overigens de tweestatenoplossing zoals de internationale gemeenschap die al jaren voor ogen staat. Groot verschil met eerdere plannen is dat de zogenaamde ‘1967’ grenzen van tafel zijn. De basis van het toekomstige ‘Palestina’ ligt nog wel in het Israëlische Judea en Samaria, en natuurlijk op de Gazastrook, aangevuld met delen van de noordelijke Sinaï die nu in het bezit zijn van Egypte.

Het centrum van de toekomstige Palestijnse staat wordt echter naar het zuiden verplaatst, waardoor Jeruzalem niet meer relevant is als hoofdstad. Dat wordt mogelijk Ramallah, of Abu Dis, een dorp aan de rand van Jeruzalem, waar lang geleden, na één van de vele doodgebloede vredesinitiatieven, de Palestijnse overheids- en parlementaire gebouwen werden opgericht.

Het ‘Palestina’ zoals Abbas dat voor ogen stond, met (Oost) Jeruzalem als hoofdstad, komt er zoals het er nu uitziet dus niet, en zal sowieso geheel afhankelijk zijn van Egypte, Saudi Arabië en de VAE, landen die inmiddels nauwe economische en veiligheidsbanden met Israël hebben. (Mogelijk komt Oost Jeruzalem in verband met de Al-Aqsa moskee en het Rotskoepelgebouw op het Tempelplein nog wel onder gedeeld en/of internationaal bestuur.)

Abbas lijkt voor oorlog te kiezen

De Palestijnse Autoriteit –de diplomatieke vermomming van Abbas’ terreurorganisatie Fatah, waar hij eveneens de leider van is- heeft nu drie opties over: 1) de deal alsnog accepteren; 2) constateren dat Abbas volledig heeft gefaald, en hem vervangen door een opvolger; 3) terugvallen op de terreuroorlog van wijlen Yasser Arafat, deze keer niet alleen gericht tegen Israëlische, maar ook tegen Amerikaanse (burger)doelen.

In zijn felle toespraak in Caïro op 17 januari leek Abbas voor de laatste optie te gaan. Zo schreeuwde hij dat ‘Jeruzalem alleen een vredespoort kan zijn als het de hoofdstad van Palestina is. Maar het is ook een poort voor oorlog, onveiligheid en instabiliteit, als het dat niet is. Trump moet kiezen.’

Maar dan heeft Abbas in Trump een kwaaie getroffen. Onmiddellijk na zijn haattoespraak kwamen er in Washington geruchten op gang dat Trump van plan is om Abbas af te zetten als voorzitter van de Palestijnse Autoriteit. Nu zijn fondsen opdrogen en hij ook de steun van invloedrijke Arabische staten kwijtraakt, kan de 82 jarige Abbas wellicht het beste voor optie nummer 4 kiezen: zelf terugtreden, met pensioen gaan, en de weg vrijmaken voor een jongere leider.

 

Xander

(1) DEBKA
(2) Breitbart

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt dan verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwarte letters op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal, persoonlijke aanvallen of uitschelden kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.Het beheer kan er ook voor kiezen uw posting aan te passen. 
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands.
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het Geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.
  16. Wees bedachtzaam en let op uw woordkeuze en formulering in uw postings, wat u op het internet plaatst blijft daar staan. Post niet onder uw eigen naam maar gebruik een nicknaam.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gesprekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof..(Geloofsforum 31)  verder te praten.

Reacties

willy op 18-01-2018 14:41

Wat een arrogantie van deze man die vroeger ook terrorist was ! Saoedi -Arabie werkt nu in het geheim met Israel tegen Iran en de Palestijnen door de harde houding van deze laatste. Het is nu tijd voor Israel om vredesbesprekingen te beginnen met Jordanie en de palestijnen links te laten liggen. Natuurlijk zijn door de houding van Abbas de Palestijnen de grootste slachtoffer deze werken in Israel en verdienen zo hun kost, ook dat zet Abbas op de helling . abbas kiest al lander voor de confrontatie en oorlog , goed artikel! Shalom

Qromwel op 18-01-2018 15:20

Google "Mahmoud Abbas/corruptie". Wie beheert de Amerikaanse hulpgelden. Wie wordt er kwaaqd als die verminderd worden?

Anna op 18-01-2018 15:39

Ook hierin dit artikel,  en het artikel van gisteren zien we de “ mogelijke”  Bijbelse profetieën tot ” leven” komen. 

Obama was “ de gevierde man “ in de wereld, niet in het midden Oosten want Saudie Arabië walgde van zijn “ onderkruipers mentaliteit. “ 

Nu zit Trump aan het roer. Zijn eerste bezoek in zijn regeer periode was aan Saudie Arabië waar hij keihard heeft gezegd alle terreur is islamitisch, wanneer stoppen jullie daar nu eens mee. Dat is de taal  die ze daar verstaan........ keihard....... niet pappen en nathouden...... De kroonprins in SA  heeft dit goed begrepen en zoekt nu toenadering tot Israël....(  op dit moment nog vrijwel In het geheim want openlijk kan nog niet goed ) Maar de stafchef van de IDF heeft al een interview gegeven in een Saudische online  krant....... Dit is hoogst zeldzaam want deze man Eisenkot,  geeft nooit interviews............  En nu is er door de USA Samen met Saudie Arabië en meerdere landen is een “ vredes plan “ ontwikkeld voor de Palestijnen........  En dit keer is slikken of stikken voor Abbas....Want al die jaren van de Obam akliek als dat hem dan iets gevraagd werd  heeft hij steeds nee gezegd en met Trump valt er niet te spotten of te sjoemelen zoals bij Obama dus dat is effe schrikken........ voor Abbas en zijn boevenbende...... Nu is Abbas Woedend........... en daarom deze vernietigende rede vol antisemitisme en  haat tegen  alles en iedereen..... zelfs ook de andere Arabische landen...... krijgen er van langs......Abbas is momenteel nog stuurman,  maar op een zinkend schip. Abbas heeft door nooit iets toe te geven,en zich nooit constructief op te stellen , en nooit  het geschonken geld aan te wenden voor zijN Eigen bevolking , en door alle plannen al vanaf 2001 ? Af te wijzen, nu zijn  hand overspeeld......... Abbas krijgt steeds meer weerstand uit de hele wereld zo het nu lijkt...... Behalve van Erdogan. ( over Erdogan later) 

Trump blijkt een strateeg te zijn: Hij zei bij zijn aantreden dat hij de impassse waarin men terecht was gekomen in het midden oosten vlot zou trekken......... En dat doet hij ook...! ..........Abbas dreigt met oorlog, maar waar is zijn leger? De straat schoffie’s die met stenen gooien  ? OK....... de messe stekers dat is een reël gevaar, maar de Arabieren weten ook , dat als ze steken dit ook hun dood is.... en daarom werken gelukkig nog vele Arabieren gewoon samen met  de Israëliers,  in de hotels, in de bouw, in de landbouw, in de fabrieken enz enz. Abbas is woedend op dit soort collaborateurs.... maar gelukkig zijn er meer “ gezond denkende Arabieren “ dan messen trekkers..... .....

Trump heeft de erknning ven Jeruzalem  conform de procedure zoals die al lang geleden in de Amerikaanse senaat was afgesproken, Jeruzalem erkend als hoofdstad van Israël. En ja..... het is nog steeds Profetisch;  wie Israël zegent wordt gezegend...... Nu heeft Trump zijn “ staf” samen met Saudie Arabië dit vredesplan gemaakt...... voor de Palestijnen...... en nu zegt zelfs Saudie Arabië “ slikken of stikken” tegen  de Palestijnen..... Wie had dit ooit gedacht..... God is nog steeds dezelfde... Hij beloofde dit aan Abraham wie u zegent zal worden gezegend.........en hij doet het nog steeds........ ! Onder  de moslim Obama was dit nooit mogelijk geweest..... ( En Trump wordt gezegend!)  .........( Kijk naar wat Apple gaat doen miljoenen investeren in de USA met geld wat ze uit Europa en andere landen onttrekken.....  en 20.000 banen!) Zo werkt het ook in de geschiedenis......God is daar ook tegenwoordig..... ... Iets om over na te denken!!!!!

Nu Erdogan: die zit geweldig te stoken: hij is op het oorlogspad....... in zijn land gaat het niet goed....... veel mensen opgesloten en er is stille oppositie maar die worden de mond gesnoerd............  Maar Erdogan heeft en verborgen agenda en dat is het herstel van het Ottomaanse rijk met hem als de sultan............. Het klinkt in de 21 e eeuw middeleeuws, maar dit is zijn grote doel....... ( de islam is immers middeleeuws) .Hij zegt dit openlijk en hij is er steeds mee bezig........Het ottomaanse rijk moet terug...... dat is zijn persoonlijke Jihad!!!!!!.........Deze man is een querulant en een dictator tegelijk....... Hij is voor de situatie in het Midden Oosten zeer gevaarlijk........Hij wil nu de Koerden aangaan vallen.......:  lees uitmoorden want dat zal ervan gaan komen........

Bovendien ; en dat wordt vaak over het hoofd gezien,  heeft Erdogan Grote grote en smerige woorden gesproken over de erkenning van Jeruzalem door Trump. Dat was niet mals wat hij zei:  hij tartte met zijn woorden rechtstreeks de levende God...... Dit heeft God, “ de eigenaar van het land “ ook gehoord... en wie Israël vervloekt zal worden vervloekt.......... Wanneer en hoe dat weten we niet maar wat ik wel weet is dat dit zeker zal gaan gebeuren........ Let op ; houdt Erdogan in the picture...............  Wat we ook weten is dat God zelf de oorlog van Gog en ( Magog Ezechiel 38 ) zal gaan ontketenen... en daar zal Turkije, Rusland, Syrië, en Iran bij betrokken zijn....  De namen en plaatsen staan allen in de Bijbel.... Ook Sudan en nog meerdere landen in noord Afrika zullen meedoen met deze oorlog................. En als je dan bedenkt dat Erdogan pasgeleden een overeenkomst met Sudan heeft gesloten dat het schiereiland van Sudan een vrijhandels zone wordt dat er miljarden door Turkije geïnvesteerd zullen gaan worden  worden in het leger van Sudan...., dat ze getraind gaan worden door Turkije.... enz. Enz. Dan wordt de situatie alleen maar duidelijker....... Dan heeft Erdogan Twee fronten en laat deze fronten nu juist ook de Bijbelse fronten zijn.......( van de oorlog zoals die beschreven is in Ezechiel, zijn......) . Nee dit is geen toeval!!!! ......Erdogan zal Abbas waarschijnlijk gaan helpen  om “ de zielige Abbas “ met zijn zielige Palestijnen, te bevrijden van de Joden en Jeruzalem als de hoofdstad van de Palestijnen te maken......  De oorlogszucht spat ervan af.......Wanneer????? Volg het nieuws.... en leg uw Bijbel er naast.......... .het is actueel. Maar op de bergen van Israël zullen deze aanvallers totaal “   vernietigd” worden.  We leven in Bijbels actuele tijden.... Maar God had de wereld zo,lief dat hij zijn enig geboren  Zoon gegeven heeft opdat een ieder die in hem  geloofd niet verloren gaat maar het eeuwige leven heeft......geloof in hem en volg Hem! welke oorlogen er ook zullen komen , bij Hem ben je veilig.....   Shalom Anna 

Qromwel op 18-01-2018 16:07

Anna op 18-01-2018 15:39: Er zijn door alle tijden heen populaire politieke leiders voor velen. Maar sommigen zijn mogelijk gevaarlijke psychopaten. Wel met charisma, ja.

Qvic op 18-01-2018 16:08

Abbas is een typische psychopaat, zo hypocritisch als hij is, wil maar niet begrijpen dat hij verloren heeft. Daarom denkt hij zelf, dat hij met dreigementen toch zijn zin zal krijgen.

spijker op 18-01-2018 16:16

ha ha , hier moet ik zo vreselijk om lachen,wie denkt hij dat hij is, YVHV heeft het laatse woord over Jeruzalem en abbas heeft het na kijken YES.

Tom Hendrix op 18-01-2018 16:25

@Anna: 15.39. uur. Zo zie ik het ook, Anna. Maar wij, stellen onze hoop op de God van Abraham, Isaac en Jacob, en op de Zoon van God, Jezus.

Bob Fleumer op 18-01-2018 16:36

Gezien het feit dat de islam al honderden kerken heeft gesloopt lijkt het mij het beste om die twee islam gebouwen op de tempelberg te slopen dan zijn die twee strijdpunten tenminste uit de weg. Een koekje van eigen deeg heet zoiets.

cefas op 18-01-2018 16:38

@Anna,

Goed artikel en goede analyse, Anna. Inderdaad hou Erdogan in de gaten maar ook die andere drie. Zou heel goed kunnen dat Ezechiel 38 in vervulling gaat.

mark op 18-01-2018 16:52

Ja de joden althans het joods regime zijn/is heilige boontjes die tot op heden zich niet aan internationale verdragen houden als het ze niet uitkomt. Maling hebben aan uitspraken van Internationaal Hof en ook oorlogsmidrijven en mensenrechtenschendingen plegen. Tijd dat joodse oorlogsmisdagiers en mensenrechtenschenners aangepakt worden voor een tribunaal! 

Johan op 18-01-2018 17:14

Ik droomde even. En dacht dat ik de voorpagina van een krant aan het lezen was.Even dacht ik dat gezond verstand kon zegevieren in ons land. Voor een kort moment had ik de illusie dat het licht zou doorbreken bij al die "politiek correcte" leiders van ons land. Het zou een wonder zijn, maar wonderen zijn immers de wereld nog niet uit?Stel je voor dat NOS en NU en al die andere links georiënteerde media ineens neutraal zouden worden. En gewoon eerlijke berichtgeving zouden nastreven. In plaats van de 'weg met ons'- mentaliteit en andere links gekleurde propaganda. Wat zou dat een doorbraak zijn.Maar helaas .... het was een storm die door mijn gedachten ging  .... De wind ging liggen.En nog steeds gaan de media verder met hun spelletjes "moslim knuffelen" , idiote mensen uitnodigen bij hun praatprogramma's, angst zaaien wij rond zgn. klimaatverandering, haatzaaien rondom Trump, het verheerlijken van de Brusselse dictatuur etc. etc.Lieve lezers: laten we allemaal bidden voor mensen als Trump en Pence, Orban, Kurz, Farrage, Wilders en Baudet, van der Staay en nog vele anderen. Gelukkig zien we een klein beetje toenemend verzet tegen de linkse kliek en hier en daar hoopgevende bloemetjes van nuchter denken, eerlijke berichtgeving en de warmte van gerechtigheid.

Buck op 18-01-2018 17:51

Tja, Trump bevriest de bijdrage aan UNWRA met $60 miljoen en Nederland betaald de jaarbijdrage versneld,€13 miljoen voor  5 miljoen “Palestijnse vluchtelingen” in Gaza, Libanon, Syrië en Jordanië, zogenaamd om te zorgen dat die arme vluchteling kinderen anders niet naar school kunnen.. De UN kweekt vluchtelingen, er zijn er destijds in 1948 tussen de 500.000 en 750.000 gevlucht omdat de Arabieren de Joden wel even de zee in zou jagen, nou een ieder weet hoe dat is afgelopen.

Mj van de Goor op 18-01-2018 18:15

Wat n arrogantie............dat dacht ik ool gelijk.

Gelukkig is er ook tegengas.

Maar ik dachte jaren terug al, dat komt nooit meer goed!

Ik hoop echt dat de verhuizing van van Tel Aviv naar Jeruzalem snel kan en dat t zonder al te veel problemen gaat lukken!

MJ

phantoom op 18-01-2018 18:54

natuurlijk kunnen we de arabieren aan de poorten van Jeruzalem verwachten. Het is niet anders..

Albatros op 18-01-2018 19:36

mark op 18-01-2018 16:52

Volgens mij zit u op een verkeerde site en moet u Joop oid opzoeken, waar ze deze propagandapraatjes ophangen. Het fakenews zeg maar, want heeft u 1 voorbeeld van wat u beweerd?

Tom Hendrix op 18-01-2018 19:36

@Johan: 17.14. uur. Daar sluit ik mij van harte bij aan, Johan.

Een ander geluid op 18-01-2018 19:40

Ik vraag me af of een eventuele opvolger van Abbas realistischer is c.q. een andere politiek wil of kan voeren. Dat betwijfel ik in ieder geval sterk !

Als Abbas en consorten kiezen voor grootschalige terreur in Israel of elders in de wereld wordt er gelijk afgerekend met hen. Daarmee valt voor hen niets te winnen.

Tenslotte, bestaat er al een "Palestijnse" Staat en die heet Jordanië. What's in a name. Daar kunnen alle Arabieren van de Westoever en Gaza, Palestijnen is wat mij betreft een onjuiste naam, zo naar toe. 

Of we IS in de Sinaï moeten versterken met een "Palestijnse" staat vraag ik me af.........

Ceneca op 18-01-2018 19:53

Lectori Salutem,  Zelden zo'n helder en duidelijke "analyse  gelezen die die van @Anna.  Helemaal mee eens.  Daarbij mogen wij als Europeanen ons serieus zorgen gaan maken over de gevolgen van de al jaren lange anti Israël politiek. God zal ook daarvoor een keer de "rekening" presenteren. 

En @Mark om 16:52  Fijn dat je het allemaal zo goed weet. Maar ben je niet wat in de war? bijvoorbeeld al die Palestijnse rakkers die lukraak rakketten weg schieten met het doel zoveel mogelijk slachtoffers te maken. Maakt niet uit of daar burgers, vrouwen, kinderen, baby's bij zijn. Stel daar eens tegenover de waarschuwingen die IDF vooraf geeft aan "Palestijnse burgers" als terug slaan na een terreurdaad of al die medische hulp die Israël verleend aan werkelijk iedereen die het nodig heeft zelfs aan mensen door wie ze worden vervloekt en dood gewenst. Of al die “fantastische heldendaden” van Palestijnen die met messen proberen Israëlische militairen of burgers meer te steken off met auto’s inrijden op wachtende burgers bij een bushalte. En dan de beloning die gegeven wordt door de Palestijnse autoriteit. Dat is allemaal geoorloofd? Als er één iemand zou zijn die zich anders moet gaan gedragen dan is het zeer zeker een Palestijn. Hoezo mensenrechtenschendingen, hoezo verantwoording afleggen bij één of ander tribunaal. Als we dat voor de Palestijnse misdaden moeten gaan doen dan krijgen een heleboel mensen het heel erg druk. Maar geloof me, alles komt ooit een keer goed hoor. De bijbel is daar heel duidelijk over. 

Ambroos op 18-01-2018 20:11

Hebben de niet genoeg aan de heilige plaatsen mekka en medina? Want alles is van lallah?

vijgeboom op 18-01-2018 22:30

Ezechiel 38 in de maak.

Rienus op 18-01-2018 23:01

Albatros op 18-01-2018 19:36

Persoonlijk heb ik wel eens iets negatiefs over moslims op joop geprobeerd te plaatsen. Nou negatief, gewoon de dagelijkse intimidatie en pesterijen waar ik enige wetenswaardigheden over kwijt wilde in mijn keurigste Nederlands. U raadt het al, mijn reactie werd niet geplaatst. Dus ik wil hierbij Xander een pluim geven voor het feit dat het op deze site gewoon wel geplaatst wordt. Positief of negatief.

kunnen ze bij diverse websites veel van leren.

Hubo op 19-01-2018 02:10

Het is me niet duidelijk hoe Trump Abbas af zou kunnen zetten als voorzitter van de palestijnse autoriteit.Abbas kan natuurlijk in een lastig parket komen als hij in geldnood komt,maar wat dan nog?Zal iemand die hem dan opvolgt meer genegen zijn op de amerikaans -israelische eisen in te gaan?Dat lijkt me heel onwaarschijnlijk.Meer voor de hand liggend is verdere radicalisering en (vermoedelijk vooral verbale) confrontatie.

Positivo op 19-01-2018 05:41

Trump stopt met gratis geld aan Palestijnse terroristen maar Nederland stuurt onder volksveraadster kaag 13000000 euro.

https://www.nieuwskoerier.nl/news/236827-palestijnse-d66-minister-sigrid-kaag-geeft-versneld-gratis-geld-aan-palestijnenfonds/out

En dat kan allemaal, het is wel ons belastinggeld waar deze smerige D66 club mee strooit.

Stem Nooit op D66

Tom Hendrix op 19-01-2018 08:24

Ik zou Abbas en de "linkse kerk", willen wijzen op: Zacharia: 2:8, waar staat: " Wie U (Israël) aanraakt, raakt zijn ( de Heer) oogappel aan". 

Qromwel op 19-01-2018 09:09

Trump is zich ongetwijfeld rotgeschrokken. De NAVO zuidflank brokkelt af.

farid1 op 19-01-2018 09:11

pyschopaten hier

 

Beste Farid 1, indien u niet in staat bent een inhoudelijke discussie te voeren en u aan de siteregels te houden, die u onder elk artikel kunt lezen, gelieve dan enkel te lezen en niet te reageren.

Enkel uitschelden is een teken van zwakte en past niet op een discussieforum. Mod.

AngelB op 19-01-2018 09:50

@Buck, ja vreselijk. Minister Kaag (zelf getrouwd met een "palestijn") weet niet hoe snel ze ons land moet verraden door versneld 13 miljoen te sturen (België zelfs 23 miljoen). Die eindeloze vluchtelingenstatus en bijbehorende slachtofferrol blijven zo wel gegarandeerd. Bovendien hoort Nederland achter de VS te gaan staan, we zijn toch bondgenoten. Maar ja, toen Trump de abortus-subsidie terugdraaide kon Nederland ook niet wachten om miljoenen te schenken.

AEO op 19-01-2018 09:51

@Mark,

Volgens mij ben je niet voed op de hoogte van de ontwikkelingen in het Midden-Oosten. Want je blijkt een hekel aan Israël te hebben. Hoe kom je erbij dat Israël alle verdragen aan zijn laars lapt? Besef je wel, dat uitsluitend de Joden recht op het land hebben? Besef je wel dat de Palestijnen een verzonnen volk zijn, uitsluitend om het bestaansrecht van Israël te ondermijnen? Besef je wel dat het land al tientallen eeuwen door de Joden is bewoond en dat er volgens het Internationale Recht zelfs geen sprake is van bezette gebieden? Besef je wel, dat Jeruzalem altijd al de hoofdstad is geweest van Israël, ook al tientallen eeuwen geleden? Zoals een ander al op jou heeft gereageerd, je kan beter bij Joop.nl gaan zitten en daar gaan posten, dan krijg je van iedereen gelijk, hier echter niet, omdat degenen die hier reageren een goed ontwikkeld realiteitsbesef hebben.

densi op 19-01-2018 12:31

Dat de moslim en Islam niet hetzelfde zijn zie het zeer bijzondere ontboezemende filmpje van een hele bijzondere man, zoon van een Hamas leider. Het is verbijsterend en bemoedigend tegelijk.

https://israelcnn.com/video/terror/251343164#.WmARpL91hzc.whatsapp

Mosab Hassan Yousef, geboren op 5 mei 1978 is een Palestijn die undercover voor Israëls interne veiligheidsdienst Shin Bet werkte van 1997 tot 2007. Shin Bet beschouwden hem als de meest waardevolle bron binnen de Hamas-leiders: de informatie van Yousef verhinderde tientallen zelfmoordaanslagen en moorden op Israëli's. Talrijke Hamas cellen werden opgerold en hij hielp Israël omjacht te maken op vele militanten, met inbegrip van de opsluiting van zijn eigen vader, Sjeik Hassan Yousef, een Hamas-leider Sjeik. In maart 2010 publiceerde hij zijn autobiografie met de titel “Zoon van Hamas”. In 1999, bekeerde Yousef zich tot het christendom, en in 2007 verhuisde hij naar de Verenigde Staten. Zijn aanvraag voor politiek asiel in de Verenigde Staten werd toegekend in afwachting van een routine achtergrondcontrole op 30 juni 2010. Mosab Yousef, is de oudste zoon van Hamas medeoprichter Sheikh Hassan Yousef en sprak op een conferentie van de Jerusalem. Hij legde het westen uit dat Islam vergelijkbaar is met het Nazisme en een internationale coalitie moet de Islam verslaan, niet de Islamiet..

Anna op 19-01-2018 16:18

Wat Mark hIer schrijft is de gedachten gang van iemand die de Bijbel niet kent. Het is ook de gedachtengang van 95% ???? Van de mensheid wereld wijd. Ik weet het percentage niet precies maar aan het stem gedrag wat tegen Israël stemt in de VN, te zien zal dit ongeveer goed zijn ( misschien ligt het nog wel hoger). Wat dat betreft moeten we deze kritiek niet afwijzen maar kijken waar komt dit vandaan en wat heeft het ons te zeggen......

Omdat 95 % van de burgers geen rekening houd met God noch gebod en denkt dat alles maakbaar is zal de oorlog van Ezechiel verder rijken dan een grote veldslag.....immers de waarheid wordt leugen en het kwaad zal zich steeds verder manifesteren...... Het is een strijd tussen het goede van God , de God van Abraham izak en Jacob, en het kwaad van de Satan..... 

Wat Mark zegt  zal ook het vervolg zijn op de oorlog van Ezechiel 38. De wereld zal bij Ezechiel 38 de vernietiging van de aanvallende landen zien,  ( en dat zal zeer heftig zijn want de Israëlieten hebben 7 jaar nodig om de doden te begraven ).......  de totale onreddering, volkomen onthutsts Alle deelnemende volken zullen vernietigd worden...... ze zullen zich afvragen.......... Hoe is dit mogelijk....... En de wereld zal woedend zijn op Israël,..........  terwijl ze niet in de gaten hebben dat God voor Israël strijd....want God zelf zal haken in de kaken slaan en de overmoedige volken komen halen..... De wereld is totaal van slag...... ........ Want zij kennen Gods Woord niet.............Dit zal heftige debatten in de VN en de ander grote organen als EU en de Arabische liga tot gevolg  hebben..... met als resultaat;.........Israël zal enorm in het nauw worden gedreven,........ ...En mogelijk  een besluit opgedrongen krijgen  van de “ wereld heersers”........... Je kunt hierbij denken  een “ soort Gouverneur”  over Israël............. Israel komt onder curatele te staan....... Israël zal dit noodgedwongen moeten accepteren in ruil voor vrede..........

De “ wereld”  zal zich ondertussen door ontwikkelen ( is al in gang gezet) zodat er dan een “ soort eenheids  worst “ zal ontstaan op het gebied van religie en van politiek / regering..... De zogenaamde nieuwe wereld orde zal steeds vastere vormen gaan krijgen..... Deze grootmacht zal zich zowel op het gebied van religie als politiek als eenheid gaan gedragen en dan ontstaat het “ Rijk van de antichrist..” Waar zowel Israël als de gehele wereld  zich aan zal onderwerpen......In het begin zal hij niet herkenbaar zijn, als alleen aan zijn machtige daden en wonderen die hij zal doen.......( satan is immers de aap van God!!)  dit zal verbazing wekkend zijn en daardoor zal hij veel aanhangers krijgen...... maar na drie en half jaar gaat hij los.....en zullen er grote verdrukkingen en vervolgingen zijn...... Wees alert.....Hij is en blijft het beest.....

Het uitbreken van de oorlog uit van Ezechiel 38 kan nog best een poos duren ..... ( troepen zijn nog niet op sterkte) en het front in het zuiden is nog maar net in ontwikkeling......  het vervolg zal dus nog een tijdje duren........ ........... maar wees gewaarschuwd...................  De oorlog van Ezechiel kan ook leiden tot het tot inkeer komen van de islamitische landen......... ..... ; persoonlijk geloof ik dat God nog veel volk onder de islamieten heeft..... Jeremia zegt daar iets over......... Het zijn ook nakomelingen van Abraham, maar ze zijn ongeveer 650 na Christus in handen van een andere ( valse ) God gevallen..... Dank God dat uw wiegje in Nederland stond en niet in Saudie Arabië............

We zien nu de vermenging van de volkeren..ook in ons wereld deel dit is alarmerend dit is ook iets, wat de christen vervolging zal versnellen............ al oude  waarden en normen worden ter discussie gesteld en aan onze huidige maatstaven getoetst  we gaan ervan uit dat onze “huidige  verheven maatschappij”  beter is dan het verleden en nu komen de veroordelingen van het verleden.... we gaan het verleden uit wissen.... we zeggen hier en nu is de maatstaf...... . ( slavernij, slavernij museum  Mauritshuis  Kan niet meer J P Coen school krijgt een andere naam..... Zwarte Piet enz enz... ).......Als een volk zijn geschiedenis uitwist is het gedoemd ten onder te gaan....... ......... Op deze manier wordt geloven in God op den duur als discriminatoir bestempeld en zal vervolging gaan volgen ( in Engeland is al een Dominee veroordeeld omdat hij probeerde mensen te bekeren( het evangelie verkondigde) Het credo is : Wij moeten allen gelijk zijn.....maar, dit is niet Bijbels..............Wij moeten ons bekeren tot God en een leven leiden zo God dat van Ons vraagt........ maar daar zal dan geen plaats meer voor zijn.........

Wat onze taak is als christenen: Bidden, voor Israël, voor de Arabieren in israel, voor de christenen in vervolgde landen.Voor wereld leiders dat ze God om wijsheid en hulp vragen bij hun bslissingen bidden voor onze regering..... dat ze wijsheid zullen  ontvangen om ons in rust en vrede te kunnen laten leven. Bidden voor moslims in je omgeving dat ze gaan zien welk een  doodlopende weg zij bewandelen, Bidden voor mensen in uw omgeving dat ze het wereld gebeuren ook Bijbles gaan zien en gered worden uit de klauwen van de satan..... .... Bidden  voor uw mede “ kerkgangers “ dat ze dit grote gevaar ook gaan zien.....Bidden . Dit is ons Machtigste wapen ... ! Shalom Anna 

Het boek van Mosab Hassan Yousef wat densi aanbeveelt kan ik volledig onder schrijven. titel Zoon van Hamas. Lezen!!!!! Ook Arafat was mijn held van..... Tass Saada zeer aan te bevelen. 

steady op 19-01-2018 17:13

steady marc

Wat bedoel je met internationale verdragen- graag één voorbeeld aub

Je weet toch dat die fameuse verdragen in de VN- verdragen zijn die uitsluitend

door arabisch-islamistische landen worden gestemd, met goedkeuring van de andere corrupte landen (europe en VS)

Heb je deze week op tv gezien hoe een palestijs kutwijf van ong. 16 jaar de israelische soldaten in hun gezicht slaat

en die soldaten reageren Niet

Omgekeerd : graag een joods meisje die slaat naar een moslim, die wordt ter plekke afgemaakt ja

Kunt u mij zeggen wat het verschil is, nee he.

Uw int. strafhof?? Besef je wel wat een rotzooi dat is ? nog corrupter dan arrafat ja

Hoe komt het dat er géén moslims naar dat HOF gesleept worden??

Manneke, zonder israel Géén water voor de palestijnen niet voor jordanie niet voor de andere moslim landen

Israel produceert jaarlijks - goed luisteren he: 600.000.000 ton (duizend lieter) drinkbaar water, en dat enkel in één fabriek

Zonder israel kreperen de moslims daar, en voor jou,

De beste medische apparatuur - de beste medicijnen komen wel degelijk uit israel he

Als jij die nodig hebt: zul je zeggen Néén zij komen uit israel ik hoef die niet??

Denk het niet he

Opinie peiling onder "palestijnen"(een onbestaand volk)

in 2011 bleek dat er maar liefst  73% het eens is met art. zeven van het hamas handvest

dat zegt dat het islamitische plicht is ""om de joden uit te roeien" hallo ben je er nog

De palestijnse president abbas M verklaarde het duidelijk op de egyptische tv 23 okt. 2011

Ik zei het al eerder en ik zeg het nog een keer -- Ik zal nooit een joodse staaat erkennen

- De waarheid is dat als israel de wapens zou neerleggen , israel zou ophouden te bestaan

-Terwijl als de arabieren hun wapens zouden neerleggen, ket conflikt zou ophouden te bestaan

B. Netanjahoe

Is dat voldoende voor jou

Ken de ware toedracht van ...en laat je niets wijsmaken en zeker niet door personen die het hun heilige plicht vinden om te liegen  te moorden  enz enz.

(Volgend jaar te jeruzalem)-begrijp je dat wel

De arabische landen rondom israel begrijpen niet waarom een zo klein landje

ong. 7 miljoen inwoners de arabische landen verslaat met 350 miljoen inwoners

Dat doet pijn in hun collectieve "Ego"  Dat is iets wat men in het westen niet begrijpt

Al jazeera redakteur Ahmed sheik

Sterkte

steady op 19-01-2018 17:32

Hubo

Heozo habbas

Wie zal habbas afzetten -opvolgen?

Niet moelijk : Mamoed Kabbas zit nu al 8 jaar op een stoel die niet voor hem is

Zijn termijn is al 8 jaar verstreken?? Hij zit daar gewoon even onnozel te doen

Hij moet niet afgezet worden,, hij is er niet .   Goed he Arabieren he

Shalom he

Tom Hendrix op 19-01-2018 18:54

Steady: 17.30. uur. Helemaal met U eens, steady.

Hubo op 20-01-2018 03:03

@ Steady,@Tom Hendrix

Over arrogantie gesproken.

Salaam

Josef op 20-01-2018 06:19

@farid1 op 19-01-2018 09:11

Je hebt het verkeerd de psychopaten lopen te schreeuwen dat de Joden en christenen dood moeten.

Wereld wijd worden deze psychopaten beschermd. 

Als deze psychopaten hun zin niet krijgen pakken zij een auto en rijden zomaar mensen dood, deze psychopaten lopen met bomgordels , autobommen en met hakmessen om dood en verderf te zaaien.

Dus farid doe je ogen open en wordt wakker uit de droom dat jullie alles met  moorden en dreigen kunnen bereiken.

steady op 20-01-2018 15:37

steady  amerikaans arabisch vredesplan

Ik stel voor om dat boze jongentje (Abbas)

met zijn filistijnen( letterlijke vertaling= indringers)- niet semitische van griekse oorsprong zijnde

hoezo palestina is van ons

te verplaatsen in de woestijn om die vruchtbaar te maken

ik weet wel dat zij dat niet kunnen, maar zij kunnen altijd raad vragen aan de Joden

zij hebben een stuk van de woestijn vruchtbaar gemaakt

op die manier zouden zij bijdragen aan de ontwikkeling van het gebied

en zouden zij hoop ik een beetje zelfrespekt kunnen hebben

verder alle gelden afnemen en enkel besteden aan de ontwikkeling van de woestijn en hun eigen economie

En zeer belangrijk: het land die al altijd van israel geweest is

volledig teruggeven aan de joodse staat.

In 1922 heeft israel 78% van hun land (jordanie) gegeven aan de onverzoenlijke

soenitische moslims

Om kort te zijn: Israel heeft gegeven en gegeven en nu blijft er amper 10% van

de hun toegewezen gebied over(gegeven om vrede) te hebben

De arabieren vinden die 10 % nog teveel??

Moet er nog zand zijn?

In tegenstelling tot de arabische landen verzekerden de joden dat minderheden

in hun land dezelfde rechten zouden hebben als de joden. en dat is zo

Volgens de jordaanse wetgeving mochten er géén joden in jordanie wonen,

bijgevolg alle joden buiten met achterlating van al hun goederen en land,

en dat zonder vergoeding

De arabieren die vrijwillig vertrokken uit israel werden vergoed voor hun goederen die zij moesten achterlaten,

en dat vele malen meer dan de waarde

In 1922 besloot de volkerenbond na de val van het ottomaanse rijk

de joden een eigen land toe te wijzen, en de arabische landen werden ook hertekend

Voor israel: palestina israel- jordanie-westbank-gazastrook-en de golan

De oppervlakte van de arabische landen is  640 keer de oppervlakte van Israel

Hoe komt het dat libanon die hoofdzakelijk christelijk was nu in arabische handen is

Ik hoor niemand hiertegen protesteren (hoe komt dat)

De arabieren kwamen 2000 jaren na de joden

Israel is het oudste land ter wereld met dezelfde naam

met dezelfde taal en met hetzelfde geloof Na drieduizend jaar

Er zijn cirka honderd betwiste gebieden in de wereld.

De westbank krijgt echter meer aandacht dan die andere honderd bij elkaar

Hoe komt dat??

Shalom

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld