Headlines


- Politie Amsterdam doet niets als man met Palestijnse vlag Joodse restaurant vernielt




































































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

'Trump verbreekt banden met Palestijnen en stopt alle financiële hulp’

VS van plan om samen met Israël en Arabische landen nieuw vredesplan aan Palestijnen op te leggen – Witte Huis stopt ook bijdrage aan VN organisatie UNWRA

 
Zijn jarenlange weigering om over vrede te onderhandelen, en zijn niet aflatende haat- en lastercampagne tegen Israël en sinds vorig jaar ook tegen Trump, breekt de Palestijnse president Mahmoud Abbas nu op. (Afbeelding: DEBKAfile(1)).

Het Witte Huis heeft besloten om in alle stilte alle banden met de Palestijnen te verbreken, zo weten Israëlische inlichtingenexperts te berichten. Ook wordt alle financiële hulp aan de Palestijnen stopgezet. De maatregelen zijn een vergelding vanwege de lastercampagne van de Palestijnse president Mahmoud Abbas tegen Trump en zijn recente besluit om Jeruzalem als de hoofdstad van Israël te erkennen.

 

Abu Mazen, de terroristennaam van Abbas, heeft tal van waarschuwingen van het Witte Huis om zijn toon te matigen in de wind geslagen, en moet daar nu de prijs voor betalen, aldus het doorgaans goed ingelichte Israëlische DEBKAfile. Ook werd Abbas vorig week door twee Arabische kroonprinsen, Muhammed bin Salman uit Saudi Arabië en Sheikh Muhammed bin Zayed uit de Verenigde Arabische Emiraten, op het matje geroepen. Net als de heerser van Qatar, Sheikh Tamim Al Thani, eisten zei dat Abbas zijn toon tegen Trump zou matigen.

Al die waarschuwingen bleken –zoals gebruikelijk- aan dovemansoren gericht, wat vermoedelijk komt omdat de Palestijnen in de ogen van een groot deel van de wereld, en met name Europa, nog steeds geen enkel kwaad kunnen doen en altijd alleen maar de slachtoffers zijn.

Palestijnen niet meer welkom

De regering Trump heeft daarom een programma opgesteld met een serie sancties tegen de Palestijnen. Zo zal het nieuwe vredesplan dat in Washington wordt opgesteld alleen aan Israël en relevante Arabische regeringen worden voorgelegd, niet aan de Palestijnse Autoriteit in Ramallah. Tevens worden alle contacten –zowel op hoog als laag niveau- met de Palestijnen bevroren, en zal het Amerikaanse consulaat in Jeruzalem niet langer vragen van Palestijnse en Arabische officials beantwoorden.

Het kantoor van de Palestijnse terreurorganisatie PLO in Washington wordt mogelijk gesloten. Palestijnse officials krijgen geen uitnodigingen meer om naar de Amerikaanse hoofdstad te komen, en zijn met name niet langer welkom in het Witte Huis en bij de Nationale Veiligheid Raad, die het Midden Oosten beleid opstelt. Deze maatregel treft ook de Palestijnse hoofdonderhandelaar Saeb Erekat.

Financiële hulp stopgezet

Het stopzetten van alle financiële hulp aan de Palestijnen zal niet aan de grote klok worden gehangen. De fondsen zijn meestal bedoeld voor specifieke economische projecten, en worden onder het mom van een ‘herbeoordeling’ simpelweg bevroren. Ook de $ 1 miljoen die de VS jaarlijks aan het UNWRA geeft, een VN organisatie die speciaal voor de Palestijnen werd opgericht en op de Gazastrook al jarenlang samenwerkt met Hamas, wordt ingetrokken.

Tot slot heeft de Amerikaanse regering de overheden van Saudi Arabië, Abu Dhabi en Qatar verzocht om hun economische en financiële hulp aan de Palestijnse Autoriteit te bevriezen.

Verbijsterde reacties

Volgens bronnen in Israël zouden Palestijnse officials verbijsterd hebben gereageerd op Trumps tegenmaatregelen, en vooral door het feit dat nu ook belangrijke Arabische staten hun steun hebben ingetrokken (1). Wij vermoeden dat Europa en ook Nederland wel weer in de bres zullen springen, en staan de dringen om de ontbrekende miljarden in de Palestijnse kassen aan te vullen.


Xander

(1) DEBKAfile

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt dan verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwarte letters op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal, persoonlijke aanvallen of uitschelden kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.Het beheer kan er ook voor kiezen uw posting aan te passen. 
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands.
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het Geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.
  16. Wees bedachtzaam en let op uw woordkeuze en formulering in uw postings, wat u op het internet plaatst blijft daar staan. Post niet onder uw eigen naam maar gebruik een nicknaam.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gesprekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof..(Geloofsforum 31)  verder te praten. 

Reacties

rescue op 24-12-2017 14:43

Dit is de enige juiste wijze om de Palestijnen duidelijk te maken dat bepaalde voorrechten voortaan door Israel en de USA worden bepaald en dat zij vanwege hun hatelijke opstelling niets meer te eisen hebben. Top!

Anneke op 24-12-2017 15:02

Héél goed nieuws en dit zo rond de kerstdagen...Hóóp blijven houden op 'n goede afloop, daar in het Nabije Oosten. Hóóp blijven houden, dat Israel eens/ooit vrij blijft van onterechte beschuldigingen/veroordelingen!!! Hopen op een eerlijker politiek beleid, vanuit Brussel en Den Haag.  Zèlf durf ik dit vrijwel niet meer te hopen/geloven!!!  De moed zakt steeds dieper weg...Vervelend, want dat is nu nèt satans wil, Anneke. 

Janus op 24-12-2017 15:07

Bijt niet in de hand die je voedt.

willy op 24-12-2017 15:13

Een gevaarlijke evolutie dat de vrede in het M.O. nog verder naar een dieptepunt zal brengen. Dat men de financiele hulp aan de palestijnen stopzet is een goede zaak er werden toch maar wapens mee gekocht, en de meeste Palestijnen verdienen hun brood in israel en de palestijnse overheid doet weinig voor zijn bevolking ook slechte medische hulp vele Palestijnen kloppen aan bij Joodse ziekenhuizen omdat ze daar betere hulp krijgen. Toch zal het weinig uithalen want de EU is de grootste sponser van de Palestijnen en hun gevaarlijk beleid waar Hamas mee van profiteert . DE reactie van de VS is het gevolg van de zware uitvallen van president abbas aan president trump en ook Saoedi-Arabie wil minder hulp bieden aan de PA en het grote gevaar is dan weer dat de PA meer en meer in handen komt van Iran en Turkije met alle gevolgen. Goed kerstfeest voor alle lezers ! Shalom

Grietje op 24-12-2017 15:26

"Wij vermoeden dat Europa en ook Nederland wel weer in de bres zullen springen, en staan de dringen om de ontbrekende miljarden in de Palestijnse kassen aan te vullen." Als dit hierboven niet geschreven was, zou ik het nu schrijven met de aanvulling dat ieder daarvan met 99,9 % van kan uitgaan. Dus... wij gaan nog méér voor die terroristen werken en betalen, halen ze nog méér binnen, zij plegen een (of meer) terreurdaad (7 Dec. Joods restaurant Amsterdam) en worden vervolgens liefdevol geknuffeld (ondanks ernstige waarschuwingen advocatenkantoor !!) om verder levenslang als 'gediscrimineerde' palestijnen (??? wat zijn dat?) op onze kosten te -- geen hoofdletters. Mod.

spijker op 24-12-2017 15:28

wat is Trump toch goed he.

ohje op 24-12-2017 15:36

Zucht ik werk wel tot 119

Anneke op 24-12-2017 15:44

Palestijnen, de nazaten van Yasser Arafat...PLO-terroristen, met 'n nieuw 'koosnaampje'. Een kunstmatig ontwikkeld 'volk'. Dat Europa zo dom en blind blijft, is en blijft onbegrijpelijk.  Oh nee, toch ook weer niet het zijn de marionetten van de NWO-politiek (achter de schermen) die ons regeren. Verraden, misleid, noem maar op. Hoe gaat 2018 er uit zien??? Misschien maar goed, dat we dit nog niet weten...

Anneke op 24-12-2017 15:48

Voor iedereen, hier op de site:  Fijne Kerst en een Gezond, dus Gelukkig 2018 !!! 

René van Zalk op 24-12-2017 15:58

(Video):  Waarom Jeruzalem niet de hoofdstad van Palestina kan zijn in 90 seconden:

 

https://www.youtube.com/watch?v=vUzoCKDZZ6Y

René van Zalk op 24-12-2017 16:13

1 - Waarom is de staat Israël gesticht ?

2 - Hoe komt Israël tot stand ?

3 - Wat zijn zionisten ?

4 - Wat gebeurt er na de 2e wereldoorlog ?

5 - Wat zijn de directe gevolgen van de stichting van Israël ?

6 - Wat is de zesdaagse oorlog (1967) ?

7 - Waarom bouwt Israël nederzettingen ?

8 - Komt er een oplossing voor het conflict ?

Dit alles onder de volgende link:

https://www.npofocus.nl/artikel/7579/waarom-is-de-staat-israel-gesticht

cefas op 24-12-2017 16:15

De geldkraan (onze belastingcenten) wordt dichtgedraaid, heeft al 70 jaar te lang geduurd.

Mark Robberse op 24-12-2017 16:21

Dit kan de impasse doorbreken die er al zo lang bestaat. Wanneer Trump inderdaad de arabische landen die er toe doen meekrijgt in deze behandeling zal er misschien een oplossing komen. Decenia is er bewezen dat het pappen en nat houden van de bestaande situatie helemaal niets gebracht heeft. 

Dion op 24-12-2017 16:34

Trump +1   !!!    zo pak je die eikels aan,,  sluit de geldstroom maar af, en zorg dat ze nergens meer een platform hebben,, hoop alleen dat de EU ook eieren voor hun geld kiezen...

Meijer op 24-12-2017 16:41

Shalom;

Kan er uitsluitend komen, wanneer de muslims erkennen dat zij liegen.

Zoek naar:"Int. gerechtshof van de UNO in Versailles".

Dit is begin dit jaar samengesteld en gepubliceert.

Shavuah Tov.

Lars030 op 24-12-2017 16:42

Gretta Duisenberg, Dries van Agt en Anne Fleur Dekker, lezen jullie ff mee? ;-)

Marc Steiner op 24-12-2017 16:57

Palestijnen hadden beter wat meer aan de onderhandelingstafel gezeten dan aanslagen te plegen of raketten af te vuren. Zouden nu veel verder gestaan hebben. De landen die de resolutie tegen de verklaring van president Trump ondersteund hebben kiezen blijkbaar openlijk voor terroristische organisaties.

cefas op 24-12-2017 17:42

Hoop dat de EU de initiatieven van Trump niet verpesten.

Ramshoorn op 24-12-2017 17:50

Hoop dat Premier Netanyahu vandaag nog een voorbeeld neemt aan een verrassende President Trump VS die de hele Arabische wereld en de Palestijnen een lesje geeft in...Goed Staatsburgerschap!!!

Xander mijn petje af voor uw ijver om Nederland en ook onze politici wakker te schudden en tot handelen maant. Zouden onze Ministers eerst weer als bange hondjes naar Brussel/Straatsburg reizen voor advies? Nederland moet ook onmiddelijk stoppen om ook nog maar een Euro naar die terroristenbende in Ramallah over te maken. Palestijenen die ook Nederland onveilig maken, die overal met stenen gooien, brand stichten en Joodse burgers dagelijks met Kassamraketten te bestoken ook in Israël.

Ik las in de profeet Zefanja 2 en Psalm 58 bemoedigende woorden voor Israël en de vele vrienden van Israël...Leest die hardop en vanwege de lengte hier alleen het laatste vers...

11De rechtvaardige zal zich verheugen....En de mensen zullen zeggen: Toch is er loon voor de rechtvaardige, toch is er een God, die recht doet op aarde.

Dank voor uw waardering Ramshoorn. Mvg. Mod.

pluto op 24-12-2017 17:59

De familie Arafat heeft  vast nog genoeg geld op de plank liggen.

Mark S. op 24-12-2017 18:00

Aan Xander en team en jullie families en dierbaren, en aan alle overige lezers hier die dit positief willen opvatten:

 

Zalig Kerstmis!

 

Dank Mark.S, ook u wenst het team u een zalig kerstfeest toe. Mvg. Mod.

lies op 24-12-2017 18:03

Goed gedaan Trump .allen  Fijne kerstdagen en een voorspoedig 2018 toe gewenst . Bedankt ook jij Xander met je team. vooral het nieuws  dat je  dit jaar weer met ons hebt gedeeld . Ik kijk met veel belangstelling uit naar wat 2018 ons in dit opzicht weer gaat brengen 

 

Dank Lies voor uw waardering, ook voor u mooie feestdagen. Mvg. Mod.

Mark Robberse op 24-12-2017 18:08

Marc Steiner: Dit soort arabische politiek als die van de Palesteinen gedijt niet bij onderhandelingen.

Wanneer de onderhandelingen tot een succes leiden zijn de huidige machthebbers hun dictaat kwijt en krijgt het volk dat zij jaren lang onderdrukt, misbruikt en vooral dom (lees bang) gehouden hebben misschien wel een leven. 

Hamas, Fatah en dergelijke islamitische/terroristische bestaan bij de ellende in het Midden Oosten, zij hebben geen enkel belang bij vrede. 

  

Boreas op 24-12-2017 18:23

Beste, 

Normaal had ik mij vooringenomen niet te reageren op forums, blogs en andere sites.

Deze keer, bij uitzondering, zou ik graag het volgende willen belichten: 'Mosab Youssef Hassan'

Oftewel de zoon van Hamas-stichter, Sheik Hassan. Dus iemand die aan de 1e frontlinie staat voor alle informatie, kennis en haat meegekregen heeft van zijn vader. Een niet te negeren persoon.

Doch is hij bekeerd tot de Christendom en heeft het licht van de vrije kennis/wereld opgedaan. Waarvoor hij nu tegen zijn eigen vader strijdt om zijn Palestijnse volk te bevrijden van de dictatoriale greep (Hamas, Hezbollah en Fatah). Hij wordt als de 'Groene Prins van de Palestijnen' gezien. Mogelijk de volgende Nelson Mandela, maar dan op zijn eigenste manier, in mijn ogen...

Gelieve de volgende links/video's op de juiste volgorde te bekijken om op de efficiëntste manier, hem te introduceren:

Who is Mosab Youssef Hassan?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mosab_Hassan_Yousef

UN speech Human Rights:

https://m.youtube.com/watch?v=NX-atfFWeq8

Ander filmpje:

https://m.youtube.com/watch?v=pxsMr7k6cZE

En een dvd-film over hem:

https://www.amazon.com/Green-Prince-Mosab-Hassan-Yousef/dp/B00OLIIMWK

En een boek:

https://www.bol.com/nl/f/son-of-hamas/39028999/

Hopelijk geeft het jullie direct inzicht over wat er echt gaande is in Israël.

Daarbij ben ik zwaar ontgoocheld dat de Europese leiders het lef niet hadden om Jeruzalem te erkennen als hoofdstad van Israël. Daar zullen ze wel 'politieke, geostrategische en zakelijke' veiligheidsredenen voor gehad hebben... Dan kunnen ze nog altijd ontkennen dat ze 'voor' gestemd hebben en de vijand tussen onze gelederen 'sussen'... Waarvoor ik mijn begrip voor de 'foute keuze' kan opbrengen, voor de lokale volksveiligheid. Alleen is het een gemiste kans... Maar kansen komen en gaan, er zullen genoeg opportuniteiten komen om dé kans te grijpen...

Wens jullie allen fijne feestdagen toe!

Boreas (pseudoniem, aka Noordenwind, die 1/3e van Xerxes' vloot liet zinken voordat ze de '300' aanvielen...)

Semper paratus op 24-12-2017 18:55

Semper paratus wenst iedereen een fijne kerstdagen, een gezond en strijdbaar 2018

Anna op 24-12-2017 19:18

Trump is een man van ;;;;; . “ Yes we do it. “ En hij doet het ook.!!!!!!!!  De beledigingen en leugens hem keer op keer aangedaan, vindt hij genoeg. Hij doet het enige wat Arabieren verstaan ; heel duidelijk grenzen stellen....... en keihard vertellen waar het op staat.....Dat hebben diverse presidenten voor hem nooit gedaan............. altijd maar pappen en nathouden..... maar nu weet de wereld via het midden oosten, met het land Israël , het land van God zelf ........... dat Amerika weer meeteld........l!!!!!!!!!. En Abu Mazen, hij kwam  er al decennia lang bij andere presidenten er mee weg...... ....... liegen draaien ophitsen indoctrineren van kwaad zielig doen terreur zaaien en goedkeuren terroristen salaris geven enz enz  enz.........Nu gaat de geld kraandicht potdicht......... .....Nu waait er een nieuwe wind in Washington...........  Een wind die de waarheid en de realiteit honoreerd en die de leugen ontmaskerd..............Dat is flink slikken voor Abbas..... en al zijn maatjes in het kwaad ......Waaronder ik ook Europa reken........ ..... ..nu laten Saudie Arabië en de verenigde Arabische Emiraten hem ook vallen, deze landen hebben ingezien dat hij al jaren de kluit belazerd en deze  landen zitten nu zelf klem omdat ze bang zijn van Iran die een grote expansie drift in het hele midden oosten heeft..............Dus op dit moment lijkt  het voor deze landen wel een  dubbele bodem  te hebben: .................. Ook hypocriet, maar zo werkt dat nu eenmaal in die landen....... Abbas loslaten en Israël via de USA steunen..... Het wordt daar steeds meer Sunnieten tegen Sjiieten.............. Iran ( Sjiieten ) heeft als doelstelling Israël vernietigen...... en het hele midden oosten onder hun gezag te brengen.................... Nu ligt de weg open om  via Hamas en Hezbollah en dan komt de PLO van Abbas er  met hangende pootjes bij, nu is het de tijd om een verbond tussen deze agressievelingen te sluiten..... ........ nu zal Hamas, Abbas dwingen om zich bij hen aan te sluiten waardoor de agressie in volle omvang zal toenemen......... Vergeet ook Erdogan niet die zit ook op het vinketouw om Israël een slag toe te brengen....een lesje te leren let op..... die is heeel gevaarlijk...........Samen met Rusland  en Syrie ::::: de oorlog uit Ezechiel komt zo wel heel dichtbij.......

En de rest van  de wereld die zal Trump vervloeken en uitschelden waar ze maar kunnen...... met waarschijnlijk de grote vertegenwoordiger van de kerk  (de  paus) voorop.........en iedereen zal dit gebeuren benoemen als gevaar voor de wereld vrede ( waar ze misschien wel gelijk in hebben maar naar mijn mening gebeurt er niets bijgeval...... het is God die de “ binnenkant van de geschiedenis” kent en uitvoert op deze wereld.....) .......... Ik ben benieuwd welke  grote woorden de diverse regeringen zullen gaan spreken tegen Gods grote plan, met zijn land en zijn volk......... ( ze hebben grote woorden gesproken) waar we hier weer een klein deel tot uitvoering zien  komen......Persoonlijk denk ik dathet de wereld over dit besluit “ heen zal vallen” dit is zo “ out of the box” dat de hele wereld zich er mee zal gaan bemoeien..... want Abbas heeft op termijn geen geld meer............ en datis een groot probleem.......voor hem......

President Trump..... Wees voorzichtig, ik wens u veel wijsheid toe, u gaat hier indirect met Gods oogappel om.... Moge de God van Abraham Izak en Jacob u zegenen..... en dit plan wat u MrTrump, voorstelt, zelf in goed banen  leiden.... Shalom voor Israël........ En de Palestijnen wens ik eerlijke leiders toe en ook de vrede die via Abraham met het kerstkind over de hele wereld is gekomen..... dat ook de Palestijnen , Jezus, de grote Zoon van Israël eenmaal gaan erkennen....Dan lost dit conflikt zich vanzelf op...... Gezegende kerstdagen Anna 

henk op 24-12-2017 20:51

*Breaking !!!*

 

Palestina heeft zojuist Dallas, Texas erkent als de officiële hoofdstad van Mexico.

Een ander geluid op 24-12-2017 22:02

Prima maatregel van Trump. De financiële steun aan Fatah, Hamas enz. komt hoofdzakelijk ten goede aan corruptie, vriendjespolitiek en terrorisme. 

Kfir op 24-12-2017 22:13

Goed zo Trump.....! Aanpakken --- .....want dat is het! Geen cent meer naar die barbaren toe en totaal isoleren totdat ze tot inkeer komen. Het laffe Europa met Nederland natuurlijk voorop zal spoedig de rekening gepresenteerd krijgen! Wie Israel aanraakt....., die raak Gods oogappel aan!!!! Wat heeft de islam tot nu toe gebracht......? Alleen maar haat en ellende....., dood en verderf!! Dat is het enige wat zij kunnen exporteren! En Den Haag importeerd dit gretig!

Hubo op 24-12-2017 22:46

Dit begint toch echt in de richting te gaan van een verontrustend ziekelijk narcistische persoonlijkheid.Dit is typisch het gedrag van een dictator.In principe zal dit binnen de geInstitutionaliseerde amerikaanse demokratische structuren niet gauw tot grote risico's leiden,maar ik krijg er toch geen goed gevoel bij.

marvin op 25-12-2017 00:23

als dit zo is en doorzet is dit geweldig nieuws

Johan op 25-12-2017 02:43

Trump; een verademing. Iemand die zijn verstand gebruikt en niet bang is.  Ik bid dat God hem, zijn familie en zijn regering zal zegenen!!

Positievo op 25-12-2017 09:26

Trump doet het wel goed, ondanks de tegenwerking van de linkse deugmensen.

Ga zo door Trump

Daniel op 25-12-2017 09:31

@René van Zalk op 24-12-2017 16:13

NPO? Serieus. Nee, Wat NPO vertelt is een erg dun verhaal waarin de essentiele zaken die men moet weten om de stichting van Israel te begrijpen en in de juiste context te zien, niet aan bod komen. Voor serieus onderzoek is deze bron volkomen waardeloos.

Grietjes op 25-12-2017 12:33

@ henk op 24-12-2017 20:51. Ik heb ook nieuws: 'Palestina stelt de door hen opgegraven Herodes de Grote aan als hun nieuwe president.'

Oma op 25-12-2017 12:56

Eindelijk wordt er onderhandeld met diegenen die in het midden oosten echt de politieke macht hebben ipv een zootje terroristen die reeds 60 jaar oorlog voeren om religieuze redenen. Door de geldstromen droog te leggen en dus economische sancties zullen de palestijnen heel snel gaan voor een vredesproces tenzij...... erdognt met iran de Russen, poetin dus, overhaalt om meer steun te geven aan de terrorist abbas. Eu moet de kant van hun 'bondgenoot' vs kiezen, anders bekennen ze dat ze terrorisme steunen en zouden de betrekkingen met vs weleens sterk kunnen bekoelen en dat zou ongekende gevolgen hebben voor europa...

Qromwel op 25-12-2017 13:20

Zo mag ik het horen. Trump is een eikel, maar mogelijk ook Gods werktuig bij het richten van alle oggen op Kwatta, d.w.z. Jeruzalem.

spijker op 25-12-2017 14:46

 

Anna dit heb je heel goed geschreven, God Bless you God Bless Trump and America

 

 

Steady op 25-12-2017 17:22

Marc steiner

Onderhandelings tafel of niet ,

reeds 20 jaar konden de filistijnen een eigen staat hebben

Maar alle arabische landen hebben geweigerd

met hun wereldberoemde" drie neens"

Gevolg; er zal nooit een akkoord zijn (de sharia en de koran verbieden het)

Nogmaals lees:  ""150 palestijnse fabels"" pas dan zul je het licht zien. doennnnnnnnnn

Sterkte

HdeK op 03-01-2018 17:17

In 1948 is er een Palestijinse staat gesticht die 70% Palestijns is en met 4X het landoppervlak van het 3200 jaar oude Israel.

Naam: Jordanie. Waarom een kleine 2de Palestijnse staat stichten die NB grenst aan Jordanie met als hoofdstat het zeer oude Israelische Jeruzalem?

Dat is vragen om grensconflicten en uiteindelijk oorlog met alle Arabische staten.

steady op 04-01-2018 11:19

palestijn HdeK

"palestijn-filistijn " betekend letterlijk  Indringer

Sinds het jaar 70 nx is er nooit "géén" staatkundige eenheid in het gebied geweest

In de koran komt palestina "niet" voor

Israel daarentegen wel en dat 44 keer. Hoezo een palestijnse staat

Bij de opsplitsing van het turk-ottomaanse rijk in 1922 door de volkenbond nu de VN

werd palestina toegewezen aan het joodse volk

De arabische nationalisten waren verontwaardigd " Er bestonden géén palestijnen zeiden zij zelf"

De inwoners waren "Zuid syriers"

De bewoners waren hoofdzakelijk egyptenaren en arabieren

De palestijnse leider Jasser Arrafat zei in 1993

"Wat jullie Jordanie noemen is niets anders dan Palestina"

Met een gigantische draai gingen de palestijnse arabieren zich begin jaren 60

opeens palestijnen noemen.

Het was een bedenksel van de russische geheime dienst KGB

Zo wordt de PLO opgericht in Moscou

Het ging de PLO alleen om de verovering  en  daarmee de vernietiging van Israel

Zo zei de egyptische president Morsi in zijn verkiezingscampagne

De hoofdstad van het kalifaat -de hoofdstad van de verenigde staten

van de arabieren-zal Jeruzalem zijn

In 1948 is er Géén palestijnse staat gesticht, wel een Israelische

De romeinen hebben na het jaar 70 de streek de naam palestina gegeven om

de joodse nationaliteit voor altijd ta laten vergeten

De vroegere naam van het gebied was "Judea" waarvan de naam Jood was afgeleid

Waarom is er géén enkel arabisch land die de filistijnen wil opnemen denkt je

De jordaaniers hebben toch de filistijnen met inzet van hans hun militaire macht

de filistijnen buitan gebonjourd. (niet welkom zeker)

Zr zal nooit vrede zijn in dit gebied, en waarom niet

De arabische mantra " de beroemde neens van de arabieren tw.

geen vrede met israel -  geen onderhandelingen met israel -geen land voor israel.

Koning Hoessein van jordanie zei in het jaar 1981

"De waarheid is dat jordanie is palestina en palestina is jordanie.

Zodoende is er een palestijnse staat  alles opgelost zou je denken

maar niets is minder waar (de drie neens als mantra)

Sterkte

Volgend jaar te Jeruzalem

Tom Hendrix op 04-01-2018 16:21

Steady: 11.19. uur. Helemaal met U eens.

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld