Headlines






















































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Trump erkent Jeruzalem als hoofdstad Israël; Palestijnen dreigen met oorlog

Verplaatsing ambassade vermoedelijk in 2020 of 2021 afgerond – Iraanse ayatollah Khamenei belooft ‘bevrijding van Palestina’ – Palestijnse afgevaardigde: Trump verklaart oorlog aan 1,5 miljard moslims

 
De Palestijnen dreigen met een religieuze oorlog over het Tempelplein in Jeruzalem, met daarop de in de Bijbel voorzegde ‘gruwel der verwoesting’ (het islamitische Rotskoepelgebouw). (Foto: Getty Images (5)).

De Amerikaanse president Donald Trump gaat opnieuw één van zijn verkiezingsbeloften houden. Vandaag gaat Trump recht doen aan de duizenden jaren oude band van het Joodse volk met Jeruzalem, door de stad als hoofdstad van Israël te erkennen. De Israël-hatende media en politici in Europa en Amerika schreeuwen onmiddellijk moord en brand, omdat zij al heel lang in de tas zitten van islam en hun favoriete knuffelmoslims, de Palestijnen, hun droom van een etnisch gezuiverd ‘Palestina’ met Jeruzalem als hoofdstad in duigen zien vallen.

 

Huidige en historische realiteit

Officials van de Amerikaanse regering verklaarden dat president Trump zowel de huidige als historische realiteit gaat erkennen dat Jeruzalem de hoofdstad van het Joodse volk en het Joodse geloof is. Trump vindt het logisch de ambassade in Tel Aviv te verplaatsen, omdat de Israëlische regering, tal van overheidsinstanties en het hooggerechtshof allemaal in Jeruzalem zetelen.

In 1967 werd het Oostelijke deel van de stad bevrijd op de Arabische bezetting, nadat omringende moslimlanden een tweede vernietigingsoorlog tegen de kleine Joodse staat wilden beginnen. Net als de eerste oorlog in 1948 mislukte ook deze poging. In 1973 probeerden Arabische moslimstaten opnieuw Allahs gebod in de Koran om de Joden uit te roeien op te volgen, wat wederom in een verpletterende nederlaag eindigde.

Klaar in 2020 of 2021

De verplaatsing van de Amerikaanse ambassade naar een nog te bouwen complex in Jeruzalem –iets waartoe het Congres al in 1995 besloot, maar wat telkens door diverse presidenten werd opgeschort- gaat naar schatting drie tot vier jaar in beslag nemen. Trump zou in zijn toespraak wel zijn steun uitspreken voor een tweestaten-oplossing, waarvan de definitieve grenzen –ook die in Jeruzalem- via vredesonderhandelingen moeten worden bepaald. (1)

Palestijnen saboteren vredesproces al jaren

Internationaal krijgt Trump juist de schuld van het saboteren van het ‘vredesproces’, terwijl de echte saboteurs de Palestijnen zijn, die al jaren weigeren aan te schuiven bij nieuwe gesprekken, omdat ze eerst al hun eisen ingewilligd willen zien - in de typerende islamitische trant van ‘Ik wil alleen met je onderhandelen als je van tevoren belooft mij in alles mijn zin te geven.’

Zowel de Palestijnse Autoriteit, de diplomatieke huls voor de terreurorganisatie Fatah (/ PLO), als de collega’s van Hamas hebben hun officieel in handvesten opgetekende doelstelling om Israël geheel te vernietigen en te vervangen door ‘Palestina’ nooit opgegeven. De zogenaamde ‘erkenning’ van Israël door de Palestijnse ‘president’ Mahmoud Abbas berust dan ook op pure misleiding, en is het zoveelste staaltje nepnieuws wat u door de reguliere media voorgeschoteld krijgt.

‘Oorlogsverklaring aan 1,5 miljard moslims’

Manuel Hassassian, de Palestijnse afgevaardigde in Londen, dreigde dat als Trump doorgaat met zijn erkenning van Jeruzalem als Israëls hoofdstad, ‘de tweestaten oplossing dood is, en hij de oorlog verklaart in het Midden Oosten, de oorlog verklaart aan 1,5 miljard moslims en honderden miljoenen christenen die niet gaan accepteren dat de heiligdommen (met onder andere de Al-Aqsa moskee en het Rotskoepelgebouw) onder totale hegemonie van Israël komen.’ (2)

PA president Abbas en Hamas hebben zich verenigd in een poging om het diplomatieke conflict als een religieuze oorlog over de Tempelberg neer te zetten, een oorlog tegen Al-Aqsa en de islamitische religie. De Israëlische veiligheidsdiensten bereiden zich daarom voor op massale gewelddadige rellen en terreuraanslagen. (3)

Ayatollah Khamenei: Palestina zal ‘bevrijd’ worden

De Iraanse ayatollah Khamenei reageerde dat het Palestijnse volk ‘zal zegevieren’, en dat ‘Palestina zal worden bevrijd.’ Hij hekelde de ‘misdaad’ van het verplaatsen van de ambassade naar Jeruzalem, wat neer zou komen op ‘de verdrijving van het Palestijnse volk... De Amerikaanse regeringsofficials hebben tegen zichzelf gezegd dat ze een oorlog in de regio moeten beginnen om het Zionistische regime te beschermen.’

‘Dit zou een ernstige fout zijn,’ zei ook de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Mevlüt Cavusoglu. ‘Dit zal geen stabiliteit, maar juist chaos en instabiliteit veroorzaken. De hele wereld is ertegen.’ (4)


Xander

(1) Breitbart
(2) Jerusalem Post
(3) Ynet News
(4) Ynet News
(5) Afbeelding: Getty Images (vrij voor redactioneel en niet-commercieel gebruik)


Zie ook o.a.:


02-12: VN neemt resolutie aan waarmee historische band Israël en Jeruzalem wordt verbroken (/ President Trump overweegt nog steeds ambassade naar Jeruzalem te verplaatsen – EU capituleert ook in VN voor islam en steunt daarmee streven naar uiteindelijke vernietiging van Joodse staat)

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt dan verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwarte letters op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal, persoonlijke aanvallen of uitschelden kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.Het beheer kan er ook voor kiezen uw posting aan te passen. 
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands.
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het Geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.
  16. Wees bedachtzaam en let op uw woordkeuze en formulering in uw postings, wat u op het internet plaatst blijft daar staan. Post niet onder uw eigen naam maar gebruik een nicknaam.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gesprekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof..(Geloofsforum 31)  verder te praten. 








Reacties

Pagina12
Marieke op 07-12-2017 00:31

Als we gaan tellen is het net 70 jaar in 2018 dat Israel heeft bestaan. 70 jr na Jezus voorspelling van de verwoesting van de stad, de tempel, 70 jaarweken bij Daniel... Ladies and gentlemen, fasten your seatbelts, please. This is an emergency!

 

Vrede op 07-12-2017 00:40

Het is een jubeleumjaar.

Of Trump het zelf beseft of niet,deze actie is perfect getimed.

Pieter op 07-12-2017 00:45

Het is nog maar 2017 marieke

Mark S. op 07-12-2017 00:47

Jeruzalem is de hoofdstad van Israel! En Trump is door God gezonden een geschenk voor onze tijd.

Joepi!

Qromwel op 07-12-2017 00:57

Robin op 06-12-2017 21:25: Ik beschouw mijzelf als redelijk neutraal t.a.v. de staat Israel. Door de stichting in 1948, voor de hele wereld behalve het Islamitische deel volstrekt acceptabel, kwam de vervulling van Zacharias 12 e.v. ineens weer in zicht. Zie mij verder op het geloofsforum.

Pieter op 07-12-2017 01:54

Trump alleen kan geen stad in een ander land erkennen toch?

Dus hij kan ook Rotterdam als hoofdstad van Nederland ff uitroepen zonder dat er hier accoord is?

Mario op 07-12-2017 04:07
Ik wil alleen maar even zeggen zonder in acht te nemen wie er nu wel of niet gelijk heeft, dat alle betrokken groepen mensen zijn. Elitaire figuren nemen dergelijke beslissingen maar zij zelf zitten altijd veilig. Het zijn de gewone mensen waar de slachtoffers gaan vallen, zoals altijd. Langs deze weg wil ik mijn medeleven uitspreken voor al het volk dat hieronder gaat lijden of het leven gaan laten. Ongeacht aan welke kant ze staan omdat beide kanten uiteindelijk mensen zijn. Ik zie geen israeliers, ik zie geen palestijnen, ik zie alleen maar mensen die verdeeld zijn en die hier allemaal onder gaan lijden terwijl de leiders in het pluche zitten. De vraag is alleen nog hoe erg....... Tevens vraag ik langs deze weg bescherming voor alle kinderen die in de hieruit volgende conflicten moeten zien ze overleven. Ik hoop dat er meer mensen zijn die ondanks, hoe dan ook hun menings is... wel het humanitaire aspect zo hoog mogelijk in het vaandel houden. Liefst helemaal bovenaan!
Marieke op 07-12-2017 06:33

Correctie : Voorspelling van Jezus kwam uit in het jaar 70.

Harold op 07-12-2017 09:36

@Robin op 06-12-2017 21:25 '.Als God had gewild dat Israel hun Jeruzalem terugkreeg dan had Hij er allang voor gezorgd.'

Niet echt een ijzersterk redenering lijkt mij. 

Wat is volgens jou de reden dan waarom God dat reeds had moeten laten plaatsvinden en niet nu? Je gaat voorbij aan de gehele tijdlijn die God aan Daniël bekend heeft gemaakt (70 Jaarweken). Ja, Israël is gestraft, maar er staan nog vele profetieën in de Bijbel met betrekking tot Israël die nog niet hebben plaatsgevonden en die allemaal overduidelijk pas zullen uitkomen aan het einde van een wereldgeschiedenis, waaronder de kwestie Jeruzalem.

1957johan1957 op 07-12-2017 10:06

Ja dhr Trump is het probleem het ligt niet en zal ook nooit aan de moslims liggen dat zijn net onschuldige schaapjes. Er leven bijna 7 miljard mensen op deze planeet 1,5 miljard woestijnapen zgn mensen heeft problemen met de bijna 5,5 miljard mensen. Wat zal er een vrede zijn op deze planeet als bij toverslag die 1,5 miljard zgn mensen foetsie waren, ohja neem al die politieke correcte landverraders zgn mensen ook mee net zoals de extreme neo linkse facisten wat een vrede en rust zal er dan in deze paradijs zijn.

AEO op 07-12-2017 10:14

@Robin,

De Joden zouden tijdens de Tweede Wereldoorlog maar wat graag in de door jou beschreven "palestijnse concentratiekampen" hebben willen zitten i.p.v. de concentratiekampen van Hitler! Je maakt hier dus wel een erg idiote vergelijking. Trump is duidelijk gestegen in mijn achting. Overal hoor je nu het gezeur over hoe schadelijk dit wel niet zou zijn voor het "vredesproces"!

Welk vredesproces? Of noem je het herhaaldelijk beschieten van de burgerbevolking van Israël met raketten soms een vredesproces? Er is helemaal nog nooit een vredesproces geweest. Hoezo vredesproces, als de "Palestijnen" de Staat Israël niet eens willen erkennen? Als Trump de ambassade naar Jeruzalem wil verplaatsen (en de bedoeling is dat die er zal komen in West Jeruzalem, dat dus al van Israël was vòòr de Zesdaagse Oorlog van 1967!), dan is het toch duidelijk dat de "Palestijnen" helemaal geen vrede willen? Ze willen een Palestijnse staat i.p.v. Israël, oftewel, Israël moet helemaal verdwijnen! Zou jij met je buurman gaan onderhandelen, terwijl je weet dat hij vastbesloten is om jou hoe dan ook te vermoorden? Ga je dan onderhandelen over welke executiemethode hij dan mag toepassen en op welke datum hij je dan mag vermoorden? De wereld leeft duidelijk in een droomwereld. De realiteit is, dat Jeruzalem al 3000 jaar de hoofdstad van Israël is. Het was al de hoofdstad van Israël toen Nederland nog een onbewoonbaar moeras was. New York en Parijs bestonden zelfs nog niet eens. Waar hebben we het over? Handen af van Jeruzalem, het is van Israël, wij hebben daar niets over te zeggen!

Lees liever Zacharia 12 in het Oude Testament, want wat daar beschreven staat, dat zien we zich hier ontwikkelen.

Harold op 07-12-2017 10:42

Robin op 06-12-2017 21:25 'Puur het opvoeren van the Greater Israël Project.'
Je mag je mening hebben, maar baseer het wel op waarheden en de waarheid is, dat Israel sinds 1948 niet groter is geworden maar juist kleiner. Daarnaast heeft Israel tastbaar land ingeleverd voor een loze nietzeggende belofte 'vrede' vanuit Palestijnse kant.
mijn mening op 07-12-2017 10:50

de bijbelse profetieën komen uit

Esther op 07-12-2017 11:35

Hallo allen... heftig en spannend, wat er allemaal gaat gebeuren. Of het nu wel een Bijbelde profetie is... of juist niet, wil ik niets over zeggen. Daar zijn de meningen over verdeeld.

Laten we wél alles brengen bij de Heere... Alles wat in de wereld gebeurd raakt ons ook... ongeacht op wat voor manier. Laten we enorm dicht bij de Heere Jezus blijven, laten we Hem stevig vasthouden.

Mochten er tijden komen die zwaar gaan worden... we moeten daar altijd rekening mee houden... dat we staande blijven in de Heere. We mogen allemaal ons wel druk maken wat er momenteel allemaal gaande is in Israël... of opgewonden zijn... ik volg het ook.... staan wij zelf sterk in Christus... als ons van alles overkomt.

Dan heeft al die drukte om het hele gebeuren niet veel zin... als we zelf niet vast staan. Tenslotte... alles wat daar gebeurd, geeft ons niet de zekerheid die we nodig hebben in Christus. Dat kunnen we alleen, met Hem Persoonlijk.

Laten we bidden voor Israël en de rondliggende landen... ook voor Trump... maar vooral voor onze broeders en zusters die daar wonen, en heel dicht bij het vuur zitten. ook voor al onze broeders en zusters in de vervolging.

De Heere wéét het...  Zijn ogen gaan over de hele aarde...

En ieder die nog niet de keus heeft gemaakt voor Christus Jezus... de genadetijd is nog steeds niet voorbij.

Hartelijke groeten aan allen, Esther.

eduard de Ru op 07-12-2017 12:46

Al die voorspellingen elke keer... Allemaal lariekoek als je het m,ij vraagd. Daarnaast moet je jezelf een en ander gaan afvragen. Wat als de Britten in Nederland waren? en hier israël haaden gesticht? was dan nu Amsterdam de heilige tempelstad geweest? en waren wij als kaaskoppen al 70 jaar bezig daar tegen te protesteren... echt he...

vlokje op 07-12-2017 12:59

Guardianofretro op 06-12-2017 23:07

je slaat de spijker op zijn kop.

dat de clintons en obama  nu met rust gelaten worden zegt meer over trump dan de clintons, trouwens obama/trump is net een janushoofd, clinton/obama trouwens ook, twee gezicht op 1 romp: amerika

(jantje lacht-jantje huilt).

ieder geval voor mij geldt, heel veel geschiedenis wordt nu verklaarbaar, nu snap ik ook de reden van w.o I & II en vele andere gebeutenissen

peter op 07-12-2017 13:10

Arjan op 06-12-2017 20:09

Ben je goed op de hoogte met creperen?  Toen Arafat stierf was hij meer dan 80 miljoen rijk,en Abbas zit ook niet bepaald zonder  ,ga je eens verdiepen hoeveel geld de palestijnen jaarlijks toegestuurd krijgen,ze willen helemaal niet uit die kampen,dan drogen de giften ,en dat is het laatste wat ze willen .

Yerushaylem op 07-12-2017 13:15

Lijkt me een puur symbolisch gebaar. Verder verandert er niets! Belachelijk om hierover een oorlog te gaan voeren die nog meer doden zal eisen. Het is een erkenning van een feit die christenen altijd al als visie hadden. Jeruzalem als hoofdstad van Israel. Altijd al zo geweest.

Josef op 07-12-2017 13:18

Robin, hier nog een paar stukjes geschiedenis waar je waarschijnlijk nooit over gelezen hebt.

De "Palestijnen" en hun fantastische fabels over hun geschiedenishttp://www.franklinterhorst.nl/De%20Palestijnen%20en%20hun%20fantastische%20fabels%20over%20hun%20geschiedenis.htm

Palestijnse claims op het land zijn valshttp://www.franklinterhorst.nl/Palestijnse%20claims%20op%20het%20land%20zijn%20vals.htm

Guardianofretro op 07-12-2017 13:40

@Marieke

Er zijn niet eens tastbare bewijzen dat Jezus zelf rondliep in Jeruzalem. Alleen verhalen....de Bijbel is een kunstmatig gefabriceerd boek vol met leugens.

Historici die in de tijd van Jezus leefden en er rondliepen hebben niet 1 enkele anekdote gemaakt over dit persoon. = fantasie hoogstwaarschijnlijk.

Heb ineens de indruk dat Xandernieuws ineens overloopt met EO jongeren. Van feiten en historisch bewijsmateriaal geen enkel inzicht...

White Lion op 07-12-2017 13:44

@Marieke op 07-12-2017 00:31 Eens, we gaan bijzondere maar vooral bijzonder zware tijden tegemoed.

Oma op 07-12-2017 14:09

Manuel Hassassian, de Palestijnse afgevaardigde in Londen, heeft nogal lef om te wanen te spreken voor miljoenen christenen die ze anders uitmoorden! Nu zal eindelijk uitkomen dat énkel de palestijnen het vredeproces blijven saboteren en de tweestatenoplossing Weigeren omdat palestijnen Israël en Joden een eigen staat en zelfs hun bestaansrecht ontzeggen! Goed zo, trump, hiermee wordt de onwil van palestijnen voor vrede onmiskenbaar bewezen!

Palestijnen zijn zélf inwijkelingen, immigranten van arabische staten en moslims. De kern vd zaak is dat grond voor eeuwig islamitisch bezit wordt en blijft als er eenmaal een moslim gezeten heeft, dáárom en door hun jodenhaat eisen palestijnen dat hele grondgebied op. Zelfs dat zal niet genoeg zijn: het Jodenvolk moet tot de laatste Jood worden uitgeroeid. Dan kun je pas begrijpen dat er nooit vrede zal zijn in die regio door de onwil van de moslims/palestijnen. Vervolg van de holocaust door hitler, dát is er gaande.

De hele wereld ziet nu het bewijs dat palestijnen het samenleven met Joden weigeren en vredesonderhandelingen al meer dan 60 jaar saboteren. De wereld is verplicht deze nakende holocaust te stoppen!!

econoom op 07-12-2017 14:39

@Oma, zoals u aan de voornaam en de achternaam kunt zien is Manuel Hassassian is christelijke Palestijn van gedeeltelijk Armeense afkomst.  

Tom Hendrix op 07-12-2017 15:02

@Esther: 11.35. uur. Daar ben ik het roerend mee eens, Esther.

@Guardianofretro: 13.40. uur. Wat een baarlijke nonsens spreekt U uit.  Zelfs een Flavius Josephus, waarlijk geen Christen, maar Joods Romeins geschiedschrijver, toont aan dat Jezus wel degelijk in Jeruzalem heeft rondgelopen.

Michaël ;-{> op 07-12-2017 17:34

@ Guardianofretro op 07-12-2017 13:40

Alsof u de wijsheid in pacht heeft. Proest!

Er zijn meer bewijzen dat Jezus wel heeft rondgelopen dan dat er bewijzen zijn dat hij dat niet deed.

Deze film is misschien een eyeopener voor u. De film vertelt het 'waargebeurde' verhaal van Lee Strobel, een atheïst, wiens vrouw christen werd. Hij wilde haar duidelijk maken dat Jezus helemaal niet uit de dood kon zijn opgestaan en ging op onderzoek uit. Aan het eind van zijn onderzoek moest hij zelf wel concluderen dat...

Wel, kijkt u zelf maar. The case for Christ met Engelse ondertitels, klik maar op de link.

https://bmovies.is/film/the-case-for-christ.6lr00/vm3xjl

Veel kijkplezier en wijsheid toegewenst.

Met vriendelijke groet, Michaël

Michaël ;-{> op 07-12-2017 18:37

@ Mario op 07-12-2017 04:07

Mijn steun heb je. Kinderen zijn idd altijd de dupe.

Hartelijke groet, Michaël

Hubo op 07-12-2017 21:12

Van enig vredesproces is natuurlijk allang geen sprake meer.Netanyahu wil gewoon niet en de palestijnen werken inderdaad ook niet erg mee.Tot op zekere hoogte ligt het besluit van Trump in het verlengde van de amerikaanse politiek en eerder genomen besluiten,maar binnen de internationale verhoudingen is het natuurlijk een bizarre provocatie en een heel raar moment zo een paar weken voor kerstmis.Dat is nou net wat allerlei loslopende warhoofden kan motiveren om dan actie te ondernemen.We hebben dat nu net in Amsterdam kunnen zien.

Trump zou ook wel eens mogen uitleggen hoe dit vrede dichterbij brengt.Voorlopig staat de boel op scherp en dat zal wel een half jaartje zo blijven.

En de bouw van die ambassade gaat zo'n 4 jaar duren en in de tussentijd blijft het natuurlijk iedere keer weer als steen des aanstoots terugkeren.

Turkije dreigde met diplomatieke maatregelen,maar zulke dingen verwacht ik niet direct.Saoedie Arabië wordt wel eens genoemd in vredesplannen,maar die zullen daar voorlopig ook wel niet hun vingers aan willen branden met de amerikanen.Als dergelijke plannen al enige kans van slagen hadden.

AngelB op 07-12-2017 22:47

@Hubo

De palestijnen werken ook niet echt mee, zegt u.

Dat is wel een enorme understatement! Zij erkennen Israel niet eens, hoe kan je dan afspraken maken? De palestijnen zijn keer op keer weggelopen van de onderhandelingen omdat zij AL hun eisen vooraf ingewilligd willen zien. Uiteraard is dat geen positie om vanuit te onderhandelen. Israel heeft al meerdere malen grote stukken land opgegeven voor vrede. Aan Egypte, aan Jordanië en daar hebben beide partijen zich aan gehouden. Vanaf de Oslo akkoorden spelen ze al spelletjes met de hele wereld en iedereen trapt erin. Gelukkug Trump nu niet, Obama had hetzelfde beloofd voor de verkiezingen. Wat is er nu anders dan?

Maria op 08-12-2017 17:02

Trump brengt geen vrede. Dat is ook niet zo gek, want er staat duidelijk geschreven dat de hel eerst losbreekt voordat er nep vrede komt! Er komen zoveel profetien uit de laatste tijd, daaraan kan je zien dat we nog maar even geduld moeten hebben. Bewijs genoeg voor wie wil zien. Hij speelt de atheistische politieke spelletjes van het westen niet mee en laat zich niet leiden door angst. Leuk? Nee. Wel noodzakelijk. Al het kwaad zal aan het licht komen en te schande komen te staan. 

Youssef op 08-12-2017 19:37

Ik zal blij zijn als Jezus terug is.

em en em op 08-12-2017 23:08

de maskers vallen af -> Trump wordt dus wel degelijk aangestuurd door 'mensen' achter de schermen, de deep-state.

hun plan is duidelijk ultra joods getint, het 'gewone' joodse volk is er ook de dupe van, want ook zij willen gewoon maar gelukkig zijn en liefde ervaren...

voor ons, gewone mensen, blijft er maar 1 ding over ; stretch je bewustzijn zo ver mogelijk om in eender welke omstandigheid de juiste beslissingen voor jezelf en je naasten te nemen, in liefde en wijsheid.

 

Onderbouw uw mening dat Trump aangestuurd wordt door de deep- state. Ultra joods getint ?  
De VS heeft het begin van deze stap al ruim twintig jaar geleden gezet. Toen nam het Congres de Jerusalem Embassy Act aan. In die wet staat dat de VS de ambassade gaat verplaatsen van Tel Aviv naar Jeruzalem. Wat andere presidenten al die jaren hebben laten liggen heeft Trump opgepakt. Mod.

Gorghel op 09-12-2017 10:44
De religieuze hoofdstad van de moslims is Mekka. Punt uit. Ze moeten geen andere steden claimen als ze al een hoofdstad (Mekka) hebben. Moslims zeggen zelf dat je geen 2 goden kunt dienen en Allah en een andere, dus moeten ze ook geen 2 religieuze hoofdsteden willen. Laten ze het maar houden op hun oudste, op Mekka.
Robin op 09-12-2017 11:30

em en em je hebt helemaal gelijk .dit is bewust oorlog opstoken tegen de Arabische wereld

genoeg interessante artikelen op Niburu.co

Robin op 09-12-2017 13:43
Albatros op 09-12-2017 15:14

Robin op 09-12-2017 13:43

Is dat niet die site, die voorspelde dat Hillery president zou worden van de US?

Laat maar dan, onbetrouwbaar nieuws hebben we al genoeg.

Albatros op 09-12-2017 15:19

Robin op 09-12-2017 11:30

Niet lopen stoken hier, een wij-clubje kweken, verhuis naar Joop of dat soort bronnen.

O en lees ook even de reaktie van AEO van 07-12 aan u gericht, zeer de moeite waard, ik kijk uit naar uw reaktie.

Albatros op 09-12-2017 15:26

Hubo op 07-12-2017 21:12

Wat  bedoelt u daar nou mee, een paar weken voor kerst? Het wachten wàs op Amerika, wat die zou gaan zeggen. De EU heeft zijn ware gezicht wederom laten zien, zeker met de reaktie van Zijlstra die zich er direct tegenaan bemoeit heeft.

Waarom zou de EU zich wel uit mogen spreken (waarschijnlijk in uw straatje) en de US niet? Zo vlak voor de kerst?

Oma op 09-12-2017 15:57

econoom op 07-12-2017 14:39

"@Oma, zoals u aan de voornaam en de achternaam kunt zien is Manuel Hassassian is christelijke Palestijn van gedeeltelijk Armeense afkomst."

Huh?? Dat is pas een contradictie: christelijke palestijn!!Voor welke idioten hou je ons?!

Je bent of christelijk of je bent palestijn=moslim.. dat zijn twéé verschillende dingen, de ene is een Godsdienst en de andere is een politieke ideologie die zich laf verschuilt achter 'geloof' om een andersgelovige maatschappij te onderwerpen via politieke invloed onder het mom van godsdienstvrijheid.

Dus niet zeveren om deze hypocriete, walgelijke poging te verdedigen van een palestijn/moslim om miljoenen christenen voor zijn islamitische kar te spannen tegen Joden!!!! "econoom"....!!

Hubo op 09-12-2017 18:46

@AngelIB 7-12,@Albatros9-12

Ik vind het voldoende om te stellen,dat de palestijnen ook niet erg meewerken.Er zit verder een hoop aan vast,waarbij het mij er niet om te doen is de palestijnen tot zwarte Piet te maken.Het is altijd mijn standpunt geweest,al van voor de zesdaagse oorlog,dat primitieve stammentwisten in deze tijd niet thuishoren en dat een ander land zich niet in een oorlog grondgebied mag toeëigenen van een ander land.

Wat ik bedoel met een paar weken voor kerst is duidelijk genoeg verwoord.Ik zeg ook dat de uitspraken van Trump in het verlengde van hoofdlijnen van de amerikaanse politiek en eerdere besluiten liggen.Amerika heeft natuurlijk het volste recht zo'n standpunt in te nemen,maar maakt zich zo natuurlijk wel volkomen ongeloofwaardig als bemiddelaar.Ik zie niet in waarom Trump hier nou juist nu mee komt.Volgens sommigen hier is het een jubileumjaar.Ik weet niet wat voor jubileum dat is,maar als we de joodse jaartelling aanhouden,had hij kunnen wachten tot 9-11 september 2018ot.Dat zou natuurlijk ook niet erg slim geweest zijn,maar hij had normaal gesproken wel even kunnen wachten tot half januari-half maart.

Sommigen zeggen dat hij zo weer de aandacht wil afleiden van zijn eigen sores.In het bijzonder de speculaties rond Flynn.Dat vind ik ook weinig geloofwaardig in dit geval.Je ziet vooral dat hij steeds weer probeert zijn achterban met populistische trucs aan zich te binden en probeert over te komen als iemand waar ze van op aan kunnen en die zijn beloften nakomt,maar dan begint hij wel door zijn kruit heen te raken.Dan kan hij zijn geschut uiteindelijk alleen nog maar daadwerkelijk tegen Iran of Korea inzetten.

Sommigen zien deze stap ook wel in dit perspectief als onderdeel van een monsterverbond tussen de VS,Israël en Saoedie Arabië om de confrontatie met Iran aan te gaan.Dat is ook niet direct een mooie kerstgedachte.In ieder geval houden Hezbollah en Iran zich vooralsnog verstandig gedeisd.

Pluto op 09-12-2017 20:30

De hoofdstad van Israel staat in iedere bijbel duidelijk genoemd. Trump heeft dit bevestigt, jazeker daar is moed voor nodig. Het antisemitisme is op dit moment groter dan de dertiger jaren van de vorige eeuw. Europa heeft 2000 jaar de jood vervolgd en uitgekotst.. Opnieuw wordt de jood met uitroeiing bedreigd. En Europa? opnieuw heeft de jood niets te verwachten van Europa, het Europa dat tientallen jaren de viijanden van de jood, lees palestijn, met miljarden euro"s in leven houdt en  hiermee ook de haat laat voort duren. Daar waar moslim"s , de aartsvijand van de jood ,met open armen wordt ontvangen in Europa, zien wij het schrille contrast van 2000 jaar vervolging van de Jood in Europa.

Europa blijft maar doorgaan, Joden vertrekken massaal naar Israel, Europa kotst opnieuw de jood uit. Joden plegen geen aanslagen in Europa, misschien is dat wel het verschil!

Oma op 10-12-2017 05:17

Hela, Pluto...je bedoelt hopelijk de 'elite' van europa spuwt de Joden uit, de politieke lei(ij)ders, niet het gewone volk? En de leugenmedia spelen mee met de elite door aanvallen op Joden te verzwijgen want ze weten dat de publieke opinie anders uiterst verontwaardigd zou zijn en de politiek zou dwingen Joden te beschermen. Onderhuids wordt het vervolg van de holocaust door moslims toegestaan hierdoor, door de gewetenloze politiek en de medeplichtige media, een ware schande!

Pluto op 10-12-2017 15:30

Ach oma, was het alleen maar de elite, indien ik kijk naar de 2 wereld oorlog dan is er weinig om trots op te zijn, onze overheid heeft alle adressen van joden aan de duitsers gegeven, zodat ze eenvoudig konden worden opgespoord en afgevoerd, bij razzia"s ging de radio wat luider, en de gordijnen dicht. Nagenoeg niemand heeft z'n nek uitgestoken voor de joodse medemens.De wenigen die terug keerden uit de concentratiekampen, werden verwelkomd met belastingaanslagen die niet waren voldaan tijdens hun gevangenschap, de huizen waren verbeurt verklaart en hun bezittingen gestolen. De overheid heeft ze letterlijk laten barsten. Dit in schril contrast met de Is strijders die terug keren!!!

De christelijke elite vertegenwoordigt door de Paus is uiterst laakbaar.  Neen helaas, maar het antisemitsime zie naar de hr van AGT , die de moordenaars van de joden heeft vrijgelaten, gedragen door onze volksvertegenwoordiging  is de zoveelste trap in het gezicht van de jood.Maar Oma natuurlijk zijn er velen christenen die de joden en Israel in hun hart sluiten.Christenen voor Israel is een fantastische organisatie waar de bijbelgetrouwen zich zullen thuis voelen.

Drossaard op 10-12-2017 15:33

Als je het over 'ons' hebt, oma, hoor ik daar in dit geval niet bij. Uw reactie van 9/12 om 15:57 getuigt van een hoop onwetendheid van de situatie ter plaatse in het Heilig Land. De meeste daar woonachtige Christenen beschouwen zich eerder Palestijns dan Israëlisch. Ik betreur dat maar feitelijk is het zo. Talloze chaldeeuwse, Aramese,  koptische, maronitische, melkitische, Grieks-orthodoxe, armeense, ethiopische Christenen ter plaatse spreken wel Arabisch en geen hebreeuws. Zij willen vaak ook niet dat Israël volledige zeggenschap krijgt over oost-Jeruzalem omdat ze bang zijn dat hun kerkjes en kloosters dan verdwijnen.

Oma op 11-12-2017 14:42

Hoe christenen zich in die regio profileren zijn niet enkel details maar pure contradictie aangezien zij als anders-/ongelovigen ook het doelwit zijn van palestijnen/moslims. Mogelijk noemen ze zich zo uit angst om vermoord te worden en kiezen dan zogezegd de kant van de moslims uit zelfbescherming, wat begrijpelijk is, nét als al de andere minderheden die geen moslim zijn. Maar het conflict gaat niet over de christelijke minderheid maar tussen moslims en joden, dat is de kern van de zaak.

Enkel Hongarije en Tjechië volgen Trump in het erkennen van Jeruzalem als hoofdstad van Israël, de rest van de eu-leiderd verschuilt zich achter de drogreden dat er eerst vredesbesprekingen tussen beide partijen moet komen, énkel om hun weigering voor de erkenning van Israël te maskeren en de oorlog te rekken door de onwil vd palestijnen te verdoezelen. 

Alsof er nu schot in de zaak zou komen, na 60 jaar oorlog. Nu doen de schijnheilige eu bemoeials nét alsof zij zich niet willen mengen en neutraal blijven ondanks ook hun eerdere resoluties door de 'internationale gemeenschap' om tot 'vrede' te komen, de hypocrieten.

Zolang de oorzaak van dit conflict zelfs niet benoemd wordt: de oorzaak van de onwil van de palestijnen (zélf immigranten uit arabische buurlanden!) om in vrede te leven naast Joden, kan er geen begin gemaakt worden van een oplossing!

Anders was dit conflict jaren geleden reeds opgelost door de voorgestelde tweestaten oplossing maar voor de palestijnen zal het nooit genoeg zijn want volgens hun sharia hebben 'joodse apen' geen recht op een eigen staat op 'eeuwig, onvervreemdbare islamitische grond, zelfs veroverde grond' én het Joodse volk heeft geen bestáánsrecht, daar gaat het over! Hoe noemen we dat? Als een staat en een volk zelfs bestaansrecht wordt ontzegd? Schending van de mensenrechten misschien?

Voor palestijnen/mohammedanen is er maar één oplossing: totale vernietiging van de staat Israël en volledige genocide op het Joodse volk tot de laatste Jood uitgeroeid is: het vervolg van hitlers holocaust. De palestijnen zijn dus nazi's en de kans op vrede is daardoor bij voorbaat al nihil! En dát weten álle politieke betrokkenen, ook die bende eu-zeveraars!

Pagina12
Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld