Headlines






















































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Islamisering: Duitse Linksgroenen streven naar hoofddoekje voor alle leraressen

Die Linke: ISIS terroristen niet uitzetten, want het ‘maakt niet uit waar ze hun zware misdaden begaan’ – Reactie FDP en CDU: Dit is gewetenloos en landverraad

 

Straks verplicht voor alle leraressen, ook niet-moslims? De (Links)Groenen in Duitsland lijken daar wel naar te streven.

Voor een blik in onze nabije toekomst hoeven we alleen maar naar landen zoals Duitsland en Zweden te kijken, waar de capitulatie voor islam het sterkst zichtbaar is. De Duitse (Links)Groenen in Berlijn mogelijk al in de komende jaren beginnen met de volgende fase, en dat is het stapsgewijs invoeren van een hoofddoekje voor alle leraressen. Reden: na het binnenhalen van miljoenen moslimmigranten ‘moet nu ook hun religie welkom worden geheten’.

 

Op hun partijdag afgelopen zondag pleitten de Groenen in Berlijn ervoor om de neutraliteitswet te veranderen, omdat veel jonge moslimvrouwen onderwijzeres zouden willen worden, maar dat niet kunnen omdat ze hoofddoekjes dragen. De neutraliteitswet zou voor hen neerkomen op ‘discriminatie’, vinden de Groenen. ‘De school hoort een terrein zonder discriminatie te zijn. Niemand mag gediscrimineerd worden vanwege zijn religie, en aan niemand mag een religieus denkbeeld worden opgedrongen,’ zo stond te lezen in de aangenomen motie ‘Hartelijk Welkom – Nu ook door de Staat’.

Alle leraressen op Berlijnse scholen een hoofddoekje?

Monika Herrmann, districtsburgemeester namens de Groenen in Berlijn-Friedrichshain-Kreuzberg, wees erop dat ‘de stad op zijn kop zal staan als we daar echt mee gaan beginnen, en dat is goed.’ Voormalig partijleider Bettina Jarasch wil dat er nog een stap verder wordt gegaan, en verklaarde dat ‘ik zou willen dat leraressen op de scholen in Berlijn een hoofddoekje dragen.’ Daarmee tilde ze een tipje van de sluier op van de (islamiserings)agenda van de Groenen voor de komende jaren.

‘Omdat de meeste vluchtelingen uit Arabische landen komen en het moslimgeloof hebben,  wordt de omgang met zichtbare religie in de scholen een nieuwe urgentie,’ zo vinden de Groenen. Multiculti is wat Berlijn zo geliefd maakt, stellen ze. ‘Lang werd de immigratie echter niet als maatschappelijke winst voor Berlijn en de hele Bondsrepubliek gezien.’ De partij betreurt het dat miljoenen moslimmigranten welkom werden geheten, maar niet hun religie. Dat moet in hun ogen veranderen.

Hoofddoekje verklaart jonge meisjes vogelvrij

Dat het dragen van een hoofddoekje in de islam betekent dat meisjes van 6 jaar jong als ‘geslachtsrijp’ worden gemarkeerd, schijnt bij de (Links)Groenen eerder op goedkeuring dan op afkeuring te stuiten (1). Dat viel eigenlijk wel te verwachten, omdat de politieke en maatschappelijke activisten die in de jaren ’70 pleitten voor het gedeeltelijk of zelfs geheel opheffen van het verbod op pedofilie, bijna allemaal in linksgroene en liberale partijen zijn gevlucht, en daar nog steeds hun perversiteiten proberen te legaliseren.

Omdat dit in de samenleving op breed verzet stuit –de instellingen zitten immers vol met misbruikslachtoffers-, probeert het linksgroene/liberale Europese establishment dit nu via een omweg te doen via het importeren van miljoenen volgelingen van een ‘profeet’ die zelf pedofiel was, en op wie ook nog eens geen enkele kritiek mag worden geleverd. Dat zijn miljoenen nieuwe kiezers, waardoor deze pro-islam partijen vanzelf de alleenheerschappij hopen te verkrijgen.

Die Linke: Terroristen niet uitzetten, want het maakt niet uit waar ze hun misdaden begaan

De ideologische collega’s van Die Linke gaan voor dat doel zelf zover door zich tegen het uitzetten van (ISIS) terroristen, potentiële massamoordenaars, te spreken. ‘Wat is de winst als ze ergens anders hun zware misdaden begaan?’ is de redenatie van Katina Schubert, partijhoofd in Berlijn. Wel, misschien is de ‘winst’ er wel in gelegen dat de oorspronkelijke Europese bevolking hiervan gevrijwaard blijft, omdat deze terroristen worden teruggestuurd naar de landen waar ze zelf vandaan komen?

Dit krankzinnige voorstel gaat zelfs de sociaaldemocratische SPD te ver. Binnenland-expert Tom Schreiber eist dat Schubert haar verontschuldigingen aanbiedt aan de slachtoffers van de vele terreuraanslagen die Europa hebben geteisterd sinds dat onze grenzen wagenwijd werden geopend. Collega Benedikt Lux van de bovengenoemde Groenen zei enkel dat ze ‘niet de woorden van mevrouw Schubert zou hebben gebruikt’, en dat ‘mensen die een aanslag willen plegen, onderzocht moeten worden.’

‘Gewetenloos en landverraad’

‘Wij zijn er niet voor om op kosten van de Berlijners de nadelen van andere landen te compenseren,’ bekritiseerde FDP politicus Marcel Luthe. ‘Wij zijn enkel aan ons geweten onderworpen: wie een jaar na de terreuraanslag in Berlijn terroristen hier wil houden, hééft geen geweten.’ Ook de CDU verwijt de Linke-politicus de belangen van Berlijn en het land te verraden.

Schubert wil echter van geen excuus weten, en stelde dat jihadisten ‘met preventie’ moeten worden bestreden, door ze ‘uit hun milieu’ te halen, in plaats van uit te zetten. (2)

Hoofddoekje voor de Nederlandse klas al toegestaan

In Nederland is het moslim leraressen reeds toegestaan om in de klas een hoofddoekje te dragen, ondanks het feit dat dit het symbool is van de ondergeschikte positie van de vrouw aan de man in de islam, en de boodschap uitdraagt dat de normen en het waarden van het Westen, dus ook op school, ondergeschikt dienen te zijn aan die van de islam. De Nederlandse capitulatie aan de islamitische religie is in dit opzicht dus al verder gevorderd dan bij onze Oosterburen.


Xander

(1) Anonymous
(2) Anonymous

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt dan verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwarte letters op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal, persoonlijke aanvallen of uitschelden kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.Het beheer kan er ook voor kiezen uw posting aan te passen. 
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands.
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het Geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.
  16. Wees bedachtzaam en let op uw woordkeuze en formulering in uw postings, wat u op het internet plaatst blijft daar staan. Post niet onder uw eigen naam maar gebruik een nicknaam.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gesprekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof..(Geloofsforum 31)  verder te praten. 

Reacties

cefas op 05-12-2017 16:59

Die LinksGroenen zijn totaal van het padje af.

Qromwel op 05-12-2017 17:13

Het wordt kenneljk tijd voor contra terreur.

Meijer op 05-12-2017 17:15

Shalom;

Dit artikel eindigt precies naast de aankondiging waarin de vorige paus zijn voorzegging (1992) aangaande  de "dodelijke Islamitische gesel"

uitsprak.

Shavuah Tov.

Tom Hendrix op 05-12-2017 18:24

Weer een bewijs te meer; dat de linksen en verdwaasde links-liberalen, het spoor volkomen kwijt zijn. Dit is inderdaad het verraden van de eigen bevolking en het eigen vaderland. Het is gewoon uiterst crimineel. Bij linksdekenden twijfel ik er vaak aan of ze landverraderlijk of krankzinnig zijn. Het kan ook gewoon dat ze beide afwijkingen hebben. Zo gaat heel Europa naar de afgrond. Goed dat Xander dit weer weet te melden.

ohje op 05-12-2017 19:33

Ze doen maar.

vijgeboom op 05-12-2017 19:47

Ik heb niks tegen hooefdoekjes en God heeft er ook nik op tegen. Veel Christenvrouwen zouden de teksten van Paulus eens moeten bestuderen wanneer ze in hun gemeente zijn. En 1 dag is als 1000 jaar voor God.

En wat is er erg aan wanneer er vrouwen met hoofddoek les geven voor de klas ? Daar heeft god totaal geen moeite mee, en dame die zich schaars kleed en voor de klas staat is erger en kwalijker lijkt me maar lesgeven met een hoofddoek is heel normaal en is niks op tegen. 

tycho op 05-12-2017 19:59

Die linksen hebben van Soros vast een chemische lobottomie gehad. 

Steven op 05-12-2017 20:49

en aan niemand mag een religieus denkbeeld worden opgedrongen,’ zo stond te lezen in de aangenomen motie ‘Hartelijk Welkom'

En hoe heet het proberen te verplichten voor het dragen van hoofddoekjes door ongelovigen dan?

Ad op 05-12-2017 20:51

In Polen zal dit nog niet gebeuren en enkele andere oosteuropese landen evenmin.

Benny op 05-12-2017 21:16

Kopvodden?Never,niemals,nooit ne jamais!!Ja de samenleving heeft God afgeschaft en ervoor in de plaats de secte van de maangod[islam]omarmd Maar wie God verlaat heeft smart op smart te vrezen 1 weg =Jezus Ga terug naar Hem O Xander weer zo,n goed artikel.Geert Wilders o,wat is hij gedemoniseerd Hij waarschuwde al tig jaren voor het islamgevaar Duitsland heeft al 6 miljoen Jodenlevens en de rest  van de doden andere volkeren op zijn geweten [NAZI] Nu weer de neonazi-islam in hun schild.Xander,was je maar in de politiek Maar de meesten zijn horenden doof en ziende blind,zeker in die ivoren toren Gods zegen ,alle lezers

Lee72 op 06-12-2017 07:41

Hoeveel mensen stemmen er op deze nono's? Verder commentaar overbodig.

Tom Hendrix op 06-12-2017 07:46

@Benny: 21.16. uur, op 5/12. Helemaal waar wat U zegt.

peter op 06-12-2017 08:10

Jammeren,maar ondertussen willen ze daar wel die groenen in de regring .

Zelfde verhaal als hier ,tuig van de richel .

Rienus op 06-12-2017 08:11

@vijgeboom op 05-12-2017 19:47

Ik heb iets tegen mensen die sprookjesfiguren nodig hebben om weg te kijken. U snapt volgens mij helemaal niet wat hier nu werkelijk speelt. Het begint zoals altijd tamelijk onschuldig en eindigt in dat wat halverwege de vorige eeuw beschouwt werd als de donkerste periode in de geschiedenis van de mensheid. Mogelijk gemaakt door mensen die laf weg keken en het wel best vonden.

Shadow1100 op 06-12-2017 08:23

Druppeltje voor druppeltje......

SEO op 06-12-2017 10:46

Albert Einstein: ‘De wereld is niet gevaarlijk door hen die ons willen schaden, maar vanwege degenen die het zien en niets doen.’ Neergang Europa kun je van de bank thuis in de kiem smoren door vasten, dagelijks bidden.

willy op 06-12-2017 11:20

Men is gewoon zot aan het worden, in Belgie komen nu al veel moslimpartijen op voor de verkiezingen dus men weze gewaarschuwd het gaat beginnen! Shalom

Meijer op 06-12-2017 11:27

vijgeboom 05-12-2017  19:47;

Shalom.

Deze outfit is een door de oprichter v/d islam (onderwerping) voorgeschreven kledingstuk. Evenals de rest van haar kleding. Niet horen? Dan maar voelen; was het credo!

Daarentegen mogen mannen..........alles!

Shavuah Tov.

pluto op 06-12-2017 11:34

@vijgeboom, Wat is mis met een hoofddoek? natuurlijk helemaal niets, die hoofddoek is ook niet het probleem, het gaat echter om de ideologie die de hoofddoek vertegenwoordigt.De hoofddoek is niet vrijblijvend, meisjes/vrouwen worden verplicht tot het dragen van een hoofddoek.Vrouwen in pakistan, s.arabie, egypte, enz, enz worden compleet in elkaar geslagen indien ze de hoofddoek weigeren.Hoofddoek is het symbool van discriminatie van vrouwen, en vertegenwoordigt een religie, die vrouwen onderdrukt, jazeker vrouwen hun identiteit ontneemt.Misschien niet altijd zo direct als in nederland, maar wel in afghanistan, en nagenoeg ieder land die de sharia hanteert. Vrouwen die dit ontkennen zouden juist de hoofddoek moeten weigeren uit solidariteit voor de honderden miljoenen vrouwen die dagelijks worden onderdrukt en mishandelt uit naam van de religie waar deze hoofddoek voor staat en zij zelf deel van willen uitmaken. Hoofdoek staat om zich te onderscheiden, laten zien deel uit te maken van een ideololgie die jaarlijks miljoenen mensen vermoord en onder drukt.Maar al die miljoenen zijn natuurlijk geen "echte moslim"s"!

Tom Hendrix op 06-12-2017 14:36

@Pluto: 11.34. uur. Geheel eens met uw visie, Pluto! 

vijgeboom op 06-12-2017 15:05

@ Pluto, Rienus

Een hoofddoek verplicht laten dragen of uit vrije wil is een verschil natuurlijk. Maar als een vrouw het uit vrije wil wil dragen heb ik er niks op tegen. En als docente kan je gerust een hoofddoek dragen en zal de concentratie ook misschien wel beter zijn van hetgeen er op het bord word geschreven. En daarnaast mag het van de Nederlandse wetgeving en dat zul je dan als Christen moeten accepteren. Dat Christenen niks meer van een hoofdbedekking willen weten tijdens de samenkomsten is iets van deze tijd want men denkt dat God opeens van gedachten is veranderd!

pluto op 06-12-2017 16:35

@ vijgeboom, sorry vijgeboom, maar je leest niet wat ik schrijf. Inmiddels worden in 13 "hoofddoekjes landen" lees moslim landen waar het verplicht is deze "onschuldige" bedekking te dragen, christenen en "ongelovigen" opgejaagd en vermoord. Deze landen hebben de doodstraf ingevoerd voor alle ongelovigen binnen hun landsgrenzen. Hoofdoeken zijn representatief voor deze religie.De onschuld van de hoofddoek bestaat niet! Het is dan ook meer dan schandalig dat overheden dit in het openbare leven toestaat. Gelijk de moslima"s die opzettelijk provoceren met de hoofdoek die staat voor zoveel leed in de wereld toegebracht door de religie die dit symbool vertegenwoordigt.

vijgeboom op 06-12-2017 17:34

@ Pluto

dat er in sommige landen verpliht hoofddoekjes moet worden gedragen is niet bijbels, maar we leven in Nederland en de wet hier laat het toe en daarnaast mag een vrouw van de bijbelse God ook gerust uit Vrije Wil een hoofddoek dragen. En in de gemeente/ samenkomsten moet dat ook in sommige gevallen al willen veel mensen daar niks meer van weten en komen ze met smoesjes zoals : het was alleen gericht tegen de gemeente van Corinthe of het is niet meer van deze tijd etc, dit terwijl 1 dag als 1000 jaar is en vice versa.

Dus laten we nu niet dingen door elkaar gaan halen en meteen bij een hoofddioek denken aan de islam. 

renato op 06-12-2017 23:46

Meneer Vijgeboom. U bent wel erg hardnekking in uw stellingname. Ik respecteer uw opvatting, maar ben er niet mee eens. En zo zit het ook niet in elkaar. U bent zeer slecht geïnformeerd. Gaarne zou ik u willen adviseren om u eens te verdiepen in deze Christelijk vijandige ideologie. Wellicht ontstaat er dan onder uw schedeldak een verfrissend realistische klik. 

Oma op 07-12-2017 13:58

"De neutraliteitswet zou voor hen neerkomen op ‘discriminatie’, vinden de Groenen. ‘De school hoort een terrein zonder discriminatie te zijn. Niemand mag gediscrimineerd worden vanwege zijn religie, en aan niemand mag een religieus denkbeeld worden opgedrongen,..."

Wel: als hoofddoeken worden toegestaan in het onderwijs, dan is dat discriminerend voor iedereen, zowel de moslima als de autochtoon wánt neutraliteit betekent dat je niet ziet aan uiterlijke kenmerken welk geloof iemand aanhangt. "Zich onderscheiden van...." Is overigens de definitie van....discriminatie....euh...dus de moslima onderscheidt zich van de rést van de maatschappij en discrimineert dus iederéén zonder hoofddoek. Gelijkheid? Neutraliteit?

Elke voorkeur voor gelijk welke groep houdt discriminatie en ongelijkheid in voor al de andere leden van de maatschappij die niet behoren tot die (minderheids!)groep. Deze links/groene leugenaars promoten dus apartheid en discriminatie, zij creëeren zélf ongelijkheid om moslims gelijk te maken aan anderen? Hoe waanzinnig en verderfelijk kun je zijn? Bovendien wordt zo nét de neutraliteit en het gelijkheidsprincipe van de grondwet geschonden! De autochtoon discrimineren om moslims met voorkeuren gelijk te maken aan iedereen? Welke idioot kun je dát wijsmaken, behalve vijgeboom waarschijnlijk?

Atina op 08-12-2017 06:18

@ Vijgeboom. Ik zeg : Lees even fijn door dan komen we vanzelf op wat er staat en wordt bedoeld. Scheelt veel eigen meningen of meningen van anderen :  1 Kor 11 5 Maar zo een vrouw lang haar draagt, dat het haar een eer is; omdat het lange haar voor een deksel haar is gegeven?

Oma op 08-12-2017 07:32

En nog wat, mensen: niemand kan verplicht worden religieuze regels te volgen van een vreemde 'religie' waartoe hij/zij niet behoort!! Bijgevolg kan een westerse vrouw nooit gedwongen worden een hoofddoek te dragen, niet in het openbaar, niet in het onderwijs en nérgens! Zoals politici met moslimachtergrond weigeren de eed die zij moeten afleggen bij het opnemen van hun mandaat te erkennen, die geldt immers niet voor moslims....maw:

zij respecteren onze burgerlijke wetten niet, de sharia staat volgens hen daarboven maar wij, als maatschappij zouden dan wel hun sharia/islam regeltjes moeten volgen? Dacht het niet!!! Laten we wel wezen: godsdienstvrijheid hoort ook voor ons te gelden en niet enkel voor moslims én er bestaat nog steeds zoiets als grondwet: de scheiding tussen kerk en staat dus kan er geen sprake zijn van religieus ook maar iets op te leggen aan de maatschappij...onderwijs is ook maatschappij. Punt.

Oma op 08-12-2017 11:01

Wel, vijgeboom: antwoord dan hier maar eens op:

Hoe kun jij in Godsnaam weten waar God iets op tegen heeft?! De arrogantie!!

Waar haal jij het lef om 'christenvrouwen' te vertellen wat ze moeten bestuderen?

Wat er erg aan is dat vrouwen voor de klas staan met een hoofddoek op?

Wat denk je van het schenden van de grondwet? 

Het schenden van het gelijkheidsprincipe? 

Het schenden van de scheiding tussen kerk en staat? Het discrimineren van katholieke leerkrachten en andersdenkenden?

Of zijn die wétten misschien reeds ondergeschikt aan een politieke ideologie, vermomd als godsdienst uit de 8ste eeuw uit de woestijn waarbij sharia boven de wét staat?!

Eigen cultuur, eigen erfgoed/afkomst, eigen identiteit: al ooit van gehoord?!

Wat noem jij schaars gekleed? Een luchtig zomerkleedje? Jij moest je doodschamen om zulke onzin uit je nek te kletsen, als jij voorstander bent van het voorbeeld van middeleeuwse idioten voor onze wésterse kinderen in een moderne samenleving dan hoor jij duidelijk hier niet thuis en kun je beter je prullen pakken en onder de sharia gaan leven met hoofddoek op! Mijn kleinkinderen zullen nooit les krijgen van een godsdienstwaanzinnige, schrijf je dat maar op!

En wat voor nonsens zuig je nog verder uit je duim: betere concentratie door een doek op je kop? Waar haal je dat toch maar? Wat er niet inzit, verbetert niet met een vod, hoor. Vraag de gevolgen van eeuwenlange inteelt maar eens aan een geneticus!

In iran, een extreem moslimland, zijn de vrouwen intussen vrij van de hoofddoek, die volgens hen enkel nut had om zich te beschermen tegen de woestijnwind, zowel voor vrouwen als voor mánnen, zij vertelden dat islam de hoofddoek misbruikt om de superioriteit en verovering kenbaar te maken in gebieden waar geen sharia heerst! Verbreed je kennis eens door reportages te bekijken over wat moslims onder de sharia zélf vertellen ipv onzin uit je duim te zuigen met verwijzingen naar christelijk/bijbel in een andere tijdsgeest om indringing en overname door islam in het heden pogen te rechtvaardigen.

Zowel christenen als moslims en álle andere burgers hebben de wet te volgen en die zegt scheiding tussen kerk en staat en vermits onderwijs stáát is, is het niet enkel verboden om hoofddoeken te dragen voor de klas maar absoluut verboden om andersgelovigen een religieuze regel van een vreemde ideologie op te leggen. Punt!!! Of hebben énkel moslims dan recht op godsdienstvrijheid en andersgelovige leerkrachten niet?! Zij zouden dan de hoofddoek moeten dragen van een geloof dat niet het hunne is? Begrijp je zelf wel wat je vertelt?

Zelfs de koran gebiedt dat mohammedanen de wetten moeten respecteren én volgen van het land waar ze zich vestigen en als ze vinden dat die wetten onverenigbaar zijn met hoe zij hun geloof willen belijden dan moeten ze verhuizen!

"Dus laten we nu niet dingen door elkaar gaan halen en meteen bij een hoofddoek denken aan de islam. "

Pardon?? Hoofddoek = islam want die zever hebben wij tijdens onze evolutie tot beschaafde mensen láng achter ons gelaten en dát is de reden dat mensen niet willen dat we opnieuw naar de middeleeuwen afglijden...we hebben het juk van de kerk niet afgegooid om onderworpen te worden door islam! Nooit, never!

Noem jij jezelf christelijk? Wel, je schiet in je eigen voet en je beseft het blijkbaar nog niet eens...ipv te wanen dat jij kan weten wat God wil en met je neus in de bijbel te zitten: kijk eens rond in de maatschappij en bestudeer de grondwet eerst eens voor je je belachelijk maakt met hier fabeltjes te komen vertellen en je eigen volk en geloofsgenoten te schofferen.

vijgeboom op 08-12-2017 16:38

@ Oma

God heeft de bijbel gegeven om regels en richtlijnen te geven.

En betreffende de hoofddoek: Paulus is er duidelijk genoeg over dat in sommige gevallen een vrouw iets op haar hooft behoort te dragen. Zou God het niet beter weten dan u Oma ?Over arrogant gesproken.

En als en vrouwen zijn die een hoofddoek willen dragen voor de klas heb ik er niks op tegen. Of zou Christus het erg vinden dat een vrouw geen hoofddoek mag dragen voor de klas ? 

Ik zeg dus ook niet dat een vrouw persee een hoofddoek moet dragen als ze voor de klas staat maar als ze dat wil mag dat gewoon. Die vrijheid hoort een vrouw te hebben.

En kunt u Oma onderbouwen vanuit de bijbel dat een vrouw geen hoofddoek mag dragen ? Ik wacht op uw antwoord mevrouw Oma

 

Beste Vijgeboom, u dient een aantal zaken uit de bijlel wel in de context en achtergrond te plaatsen van de toenmalige cultuur. 
Wat de hoofddoek betrfeft, haalt u wat zaken door elkaar, de hele discussie draait om de hoofddoek vanuit het Islamitisch perspectief  wat een heel andere betekenis heeft dan wat u aangeeft.
U begrijpt niet wat Oma bedoelt. Gelieve goed te lezen voordat u reageert. 

Als Jezus in deze tijd in het Westen geleefd zou hebben, hoe zou hij gekleed zijn denkt u ?  Mod.

max op 08-12-2017 18:13

@Vijgeboom

doe niet zo quasi intelligent en zogenaamd filantropisch

vijgeboom op 08-12-2017 22:26

De regeld betreffende een hoofddoek in de gemeete heeft niks met cultuur te maken. En hoe Jezus in deze tijd gekleed zou zijn weet ik niet maar vast wel netjes zonder petje op als die zou preken vanaf de kansels.

Gorghel op 09-12-2017 11:05
Als hoofddoekje dragen een islamitisch gebod is, dan is thuisblijven (en niet op school gaan lesgeven in gezelschap van jonge ontluikende mannen) ook een islamitisch gebod.
Oma op 10-12-2017 03:56

vijgeboom op 08-12-2017 16:38

@ Oma  "God heeft de bijbel gegeven om regels en richtlijnen te geven."

Nee, God heeft ons de Vrije Wil gegeven om de mens zélf te laten beslissen hoe met de regels en richtlijnen om te gaan of....niet! Die keuze heeft God Zélf ons gegeven!

"En betreffende de hoofddoek: Paulus is er duidelijk genoeg over dat in sommige gevallen een vrouw iets op haar hooft behoort te dragen. Zou God het niet beter weten dan u Oma ?Over arrogant gesproken."

Alléz, vertel eens in wélke gevallen dan?! Daar ben ik heel benieuwd naar!

En draag jij dan maar in 'sommige gevallen' iets op je hoofd maar val anderen daar niet mee lastig, die weten dat ze zélf mogen kiezen! En Paulus was ook maar een méns en hij kon niet weten of wat hij verkondigt wel echt van God kwam....nogmaals: wil jij volgen wat andere ménsen beweren dat van God komt? By my guest maar stop met je onzin dat jij kunt weten wat God wil of niet wil want zelfs de bijbel is niet de originele bijbel, die ligt in de bibliotheek van het vaticaan. Jij zou die overigens niet eens kunnen lezen tenzij je Hebreeuws kent..

"En als en vrouwen zijn die een hoofddoek willen dragen voor de klas heb ik er niks op tegen. Of zou Christus het erg vinden dat een vrouw geen hoofddoek mag dragen voor de klas ? Ik zeg dus ook niet dat een vrouw persee een hoofddoek moet dragen als ze voor de klas staat maar als ze dat wil mag dat gewoon. Die vrijheid hoort een vrouw te hebben."

Wat Christus zou vinden van een bestuurlijk bepaalde wetgeving in een westerse cultuur in 2017 voor de maatschappelijke orde waar de scheiding tussen kerk en staat grondwettelijk bepaald is?

Hij joeg de farizeëers en handelaars toch ook met de zweep uit het Huis van Zijn Vader? Hij legde daardoor Zélf de grondslag voor de scheiding tussen het Aardse (staat) en het Geloof/Spirituele (kerk)!

En néén, iedere leerkracht heeft voor de klas de regels te volgen die gelden volgens de grondwet en de scheiding tussen kerk en staat waarbij onderwijs=stáát/burgerlijk instituut en waarvoor géén religieuze regels 'religie/Godsdienst=kerk' mogen gelden, ook niet voor moslims dus: geen hoofddoeken voor de klas.

Jij hoort het verschil te maken tussen de vrijheid van de vrouw en de wettelijke regels van neutraliteit die gelden voor iederéén in de uitoefening van een job ten dienste van de bevolking zoals het onderwijs, openbare ambten, ordehandhavers ed!!! Elke moslima die een hoofddoek wil dragen hoeft dan ook niet te kiezen voor een van deze beroepen die verplicht neutraal zijn máár ook dan niet jammeren over discriminatie omdat ook zij als moslima de wet dient te volgen en onze maatschappij niet toelaat dat moslima's de sharia boven onze wet willen stellen!

Een vrouw mag dus géén hoofddoek dragen voor de klas als ze dat wil, punt! Zij heeft, net zoals iedereen, de wet te respecteren en dat heeft helemaal niks te maken met de vrijheid als vrouw maar met haar plicht als leerkracht!

"En kunt u Oma onderbouwen vanuit de bijbel dat een vrouw geen hoofddoek mag dragen ? Ik wacht op uw antwoord mevrouw Oma"

Ik hoef niks te onderbouwen vanuit de bijbel, ik respecteer de grondwet: de scheiding tussen kerk en staat en dat zou jij beter ook doen! Ik laat mij overigens door niemand voorschrijven wat ik zou moeten of mogen dragen, ik ben een Vrije Vrouw in de échte betekenis - maar van onze cultuur waar het dragen van de hoofddoek niet gangbaar is, blijft iedereen áf of het nu in de bijbel zou staan of niet interesseert mij echt niet.

Een islamitische hoofddoek dragen is een religieuze uiting van suprematie en een provocatie tov andersgelovigen, de 'hoofddoek' werd hier jaren geleden gedragen door boerinnen die op het land werkten, tegen zonnebrand of de regen (géén cultuur maar uit praktische overwegingen!) en van de katholieke nonnen (een religieuze groep!) draagt er zogoed als geen enkele meer hun 'nonnekap'. 

"vijgeboom op 08-12-2017 22:26  De regeld betreffende een hoofddoek in de gemeete heeft niks met cultuur te maken. En hoe Jezus in deze tijd gekleed zou zijn weet ik niet maar vast wel netjes zonder petje op als die zou preken vanaf de kansels."

Natuurlijk hebben die regels over de hoofddoek in de gemeente niks te maken met cultuur, dat heet 'godsdienst'.....Het dragen van een hoofddoek behoort inderdaad niet tot onze westerse cultuur als niet (meer) tot onze joods-christelijke achtergrond en vermits wij leven in de westerse cultuur hebben andere culturen én religies/ideologieën dat gegeven te respecteren en geen hoofddoek te dragen, ook niet als het door hun (pseudo-)geloof wordt voorgeschreven om via deze vorm van afpersing hun religieuze hoofddoek op te dringen aan onze maatschappij waarbij de grondwet door de scheiding tussen kerk en staat wordt geschonden!

Jezus zou alvast niet preken vanaf een kansel, hij zou wél die bende pedofiele priesters met de zweep de kerk uitjagen, mogelijk zelfs met pet, piercings en tattoo's!!

Dat is mijn antwoord en daar kun je het mee doen. ;)

Tom Hendrix op 10-12-2017 15:09

@Oma: 03.56. uur. Geheel met U eens, Oma!

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld