Headlines



















































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Iraanse generaal dreigt VS: Verlaat Syrië, of de hel zal losbarsten

Amerikaanse gevechtsvliegtuigen verhinderen dat Russische bommenwerpers doelen van ISIS bestoken

 
Russische Su-35’s (foto) moesten een Amerikaanse F-22 verjagen, die een Su-25 bommenwerper verhinderde om een doelwit van ISIS te vernietigen. (Afbeelding: Getty Images (3)).

De commandant van de Iraanse Revolutionaire Garde, brigadier-generaal Haj Qassem Soleimani, heeft via Rusland een officieel dreigement aan de Verenigde Staten gericht: ‘Mijn boodschap aan het militaire commando van de VS is: als de strijd tegen ISIS beëindigd is, zal geen enkele Amerikaanse soldaat in Syrië worden getolereerd. Ik adviseer jullie om zelf te vertrekken, of jullie zullen daartoe worden gedwongen.’ Als de VS dit weigert, ‘zullen de poorten van de hel zich openen.’

 

Iran beschouwt de aanwezigheid van Amerikaanse soldaten als een illegale bezettingsmacht – wat volkenrechtelijk gezien klopt, want alleen Rusland en Iran zijn op uitnodiging van de legitieme Syrische regering aanwezig in het land. Soleimani dreigt daarom met ‘verrassingsmaatregelen zoals jullie nog niet eerder hebben meegemaakt’ als Amerikaanse troepen toch in Syrië blijven.

Het Kremlin heeft het Pentagon laten weten dat Iran net zolang in Syrië blijft als president Assad dat wenst, maar dat Rusland geen luchtsteun zal verlenen aan eventuele Iraanse aanvallen op Amerikaanse troepen. Moskou wil per se buiten een eventuele militaire confrontatie worden gehouden. (1)

Amerikanen hinderen Russen bij bombarderen ISIS doelen

Boven Syrië vinden inmiddels dagelijks confrontaties plaats tussen Russische en Amerikaanse gevechtsvliegtuigen. Geschoten wordt er weliswaar niet, maar de Amerikanen proberen keer op keer Syrische en Russische bommenwerpers te verhinderen om doelen van ISIS –zoals ook generaal Flynn dit jaar heeft toegegeven een creatie en instrument van de VS- te bestoken.

Generaal-majoor Igor Konashenkov gaf als voorbeeld een Amerikaanse F-22 die op 23 november hitte-‘flares’ afwierp en gevechtssimulaties uitvoerde om te voorkomen dat een Russische Su-25 een ISIS bolwerk in de stad Mayadin vernietigde. De F-22 vertrok pas toen de bommenwerper hulp kreeg van twee Su-35 jagers.

De Amerikanen beweren dat de Russen opzettelijk ‘gevaarlijke manoeuvres’ uitvoeren boven Syrië, die tot ‘botsingen’ zouden kunnen leiden en zelfs ‘het per ongeluk neerschieten van een Russisch vliegtuig’, zoals luitenant-kolonel Damien Pickart verklaarde. De reactie van generaal Konashenkov: ‘De uitspraak van het Amerikaanse leger dat een deel van het Syrische luchtruim de VS toebehoort, is eigenaardig. Syrië is een soevereine staat en een lid van de VN. Daarom is de VS geen eigenaar van een deel van dat luchtruim.’ (2)


Xander

(1) Zero Hedge
(2) Zero Hedge
(3) Afbeelding: Getty Images (vrij voor redactioneel en niet-commercieel gebruik)

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt dan verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwarte letters op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal, persoonlijke aanvallen of uitschelden kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.Het beheer kan er ook voor kiezen uw posting aan te passen. 
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands.
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het Geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.
  16. Wees bedachtzaam en let op uw woordkeuze en formulering in uw postings, wat u op het internet plaatst blijft daar staan. Post niet onder uw eigen naam maar gebruik een nicknaam.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gesprekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof..(Geloofsforum 31)  verder te praten. 

Reacties

Pagina12
Een ander geluid op 13-12-2017 09:40

JP op 12-12-2017 23:50

U heeft gelijk, iedere mening is gekleurd. Óók die van mij. 

Een ander geluid op 13-12-2017 17:07

Ike op 13-12-2017 01:17

Trans-Arabische pijpleiding:

U verwijst blijkbaar met de 1e oorlog om het bestaansrecht, naar de Arabisch-Israëlische oorlog in 1948. Daaruit leidt ik af, dat u wat zaken door elkaar haalt. Pijpleiding is inderdaad tussen 1947 en 1950 aangelegd, maar liep tot 1967 over de Syrische Golanhoogte. Dus buiten de grenzen van de Staat Israël. De oorlog in 1948 had dan ook niets met die pijpleiding van doen, maar was puur de Arabische reactie op het uitroepen van de Staat Israël. Pas vanaf de 6-daagse oorlog van 1967 kwam die pijpleiding voor een klein deel binnen de Israëlische invloedssfeer (Golanhoogte). Kijkt u het nog maar eens na !

Uw veronderstelling betreffende het Leviathanveld wordt niet ondersteund door concreet bewijs ! De tot nu toe geëxploiteerde bronnen liggen volledig in de Israëlische economische zone en niets wijst erop dat die velden door zouden lopen tot de economische zones van Cyprus c.q. Libanon. Laat Libanon en eventueel Syrië eerst maar eens met geologisch onderzoek aantonen, dat er überhaupt olie/gas in hun economische zones te exploiteren valt. Stap 2 is dan het aantonen, dat de velden doorlopen naar de zones van andere landen. Een vergelijkbaar voorbeeld is Polen. Dat land werd door de "deskundigen" als het nieuwe Koeweit van de wereld gezien met astronomische grote voorraden schaliegas. Die droom is inmiddels voorbij; er is zo weinig schaliegas, dat een zinvolle exploitatie niet mogelijk is. Dat zou bij Oekraïne ook wel eens het geval kunnen zijn en ook voor de verwachtingen van Libanon en Syrië voor olie en aardgas.

Exploitatie van delfstoffen draait niet om dromen of aannames, maar om keiharde en bewezen feiten ! 

Over de petrodollar maak ik me verder geen illusies, ook niet over de weinig florissante staat van veel westelijke valuta's en economieën. Dat wiil dan niet zeggen, dat de economie van Rusland, China of de rest van de Brics er zoveel beter voorstaat. De Chinese banken hebben misschien nog wel grotere oninbare schulden als de Amerikaanse banken. Misschien kunt u zich eens verdiepen in de Chinese spooksteden, spookvliegvelden en infra-structuur. De Chinese vastgoedbubbel is gigantisch. Vele biljoenen heeft China erin gestoken. Dat is net zo'n economisch moeras en staat net zo op instorten als de wankele economieën van de westerse wereld.

Een mooi boek voor u:

https://www.amazon.com/Chinas-Great-Wall-Debt-Massive/dp/1328846016

Als Rusland c.q. China de petrodollar onderuit konden halen zonder economisch zelfmoord te plegen, hadden ze de stekker er allang uitgehaald.

Tenslotte maak ik me geen illusies over onze nepdemocratie.

Robie op 14-12-2017 13:09

Een ander geluid op 12-12-2017 21:30

1. Kunt u mij verklaren waarom Syrië en Rusland het de Westerse coalitie toestaat om in Syrisch luchtruim te vliegen ? Die Russische S-400 kunnen dat echt lastig maken...........

2. Waarom mogen ze in Syrië doelen bombarderen ?

3. Die 10 US militaire bases in Syrië wordt ook niets in de weg gelegd. Ja Lavrov blaft wel, maar bijt niet.

Omdat het niet mag volgens de Russische wet,dit is Syrië en Rusland mag er niets doen.

Syrië vroeg steun voor de strijd tegen ISIS en die groepen,op die grond zijn ze er.
Ze hebben geen mandaat voor verdere acties,daarom trekken ze nu ook een deel terug.Dit is alleen een zaak van Syrië,en niet van Rusland.
En voordat je over de Krim begint,Krim was een autonome republiek,en pas daarna hebben ze zich bekend gemaakt al zijde Russische leger,hebben intussen niet meer soldaten gehad als volgens de overeenkomst was toegestaan.(dus ook geen enkel regel of overeenkomst overtreden hiermee)
Met Georgië hebben ze pas ingegrepen toen er Russische veiligheidstroepen waren omgekomen via bombardementen,dit was dus volgens intr. recht dus geheel volgens de regels.
dit is ook bevestigd door de EU.

Een ander geluid op 14-12-2017 15:08

Robie op 14-12-2017 13:09

Dank voor je reactie. 

Tot dusverre heeft heer Poetin mij niet kunnen overtuigen, dat hij zich erg veel gelegen laat liggen aan de Russische wet c.q. de wetten van andere landen of internationale wetgeving. Daar zijn zoveel voorbeelden van, dat de tijd me ontbreekt om hier uitputtend op in te gaan.

Laat ik beginnen met het feit, dat Rusland bij het uiteenvallen van de USSR de grenzen van de Oekraïne inclusief de Krim erkent heeft. Daarnaast heeft Rusland de territoriale integriteit van de Oekraïne erkent. Beide zaken heeft Poetin flagrant geschonden. OK, hij heeft goed opgelet bij zijn geschiedenislessen en heeft de aanpak van Hitler betreffende het referendum in het Saarland (1935) overgenomen en geperfectioneerd. 

Ik zit er verder niet zo mee, dat de Krim weer bij Rusland hoort. Mijn zegen hebben ze. Vanuit de geschiedenis en de geo-politieke en strategische betekenis snap ik het helemaal. Neemt niet weg, dat Poetin wetten heeft overtreden en grenzen heeft geschonden. Als Poroshenko slim is, kan hij het beste de Donbass ook aan Rusland overdragen en nog een paar Russische regio's. 

Maar, als Poetin vind dat 60% etnische Russen op de krim zich bij Rusland moeten kunnen aansluiten, moet hij niet zo zeuren als 96% etnische Albanezen zich van Servië afscheiden...........

Dan wil ik er de Tsjetsjenen, Tartaren en andere onderworpen volken in Rusland er niet eens bijhalen. 

Paar andere voorbeelden, dat Poetin het niet zo nauw neemt met wetten, internationale afspraken en rechten:

- Enteren Greenpeace-schip in internationale wateren (2015).

- Weigering wrak en zwarte dozen van het Poolse vliegtuig aan Polen over te dragen (vliegramp Smolensk 2010). We hebben het hier over Pools staatseigendom. 

- Onteigening Yukos

- Koninklijke Olie / Royal Dutch Shell werd gedwongen zijn 55% eigenschap van het Sakhalin 2 veld over te dragen aan Gazprom (2006). 

  http://www.telegraph.co.uk/finance/2952290/Russia-gets-its-hands-on-Royal-Dutch-Shells-Sakhalin-2-field.html

- Schijnprocessen tegen politieke tegenstanders

- Politieke moorden

Ik zou nog veel meer kunnen opnoemen, maar zal het hierbij laten. Prettig is dat Poetin de rechterlijke macht naar zijn hand kan zetten. 

Als de Osseten en Abchazen liever bij Rusland horen, dan moeten ze dat vooral maar doen. Je opmerking over de Russische veiligheidstroepen, doet mij erg aan het Tonkin incident (1964) denken....... Maar, als de Osseten en Abchazen zich mogen afscheiden van Georgië, dan kunnen we het de Koerden niet weigeren zich af te scheiden van Syrië. En net zoals de Osseten en de Abchazen Rusland om bescherming mogen vragen, zo mogen de Koerden natuurlijk de USA binnen halen.

Gelijke monikken, gelijke kappen !

Robie op 14-12-2017 18:48

@Een ander geluid op 14-12-2017 territoriale integriteit van de Oekraïne erkent.

Hebben ze ook niet geschonden,ze zeggen van wel maar het is niet zo,ze hebben niet een keer meer troepen daar gehad als mocht,referendum is lokaal door de republiek de krim gedaan.Daarom worden die sancties ook alleen gesteund door de VS en EU,de rest die evt meedoet,doet dit onder druk van de VS.

Enteren Greenpeace-schip in internationale wateren (2015).Als ze dit doen in hun economische zone,is dat hun goed recht,als dit ook kan en mag volgens hun eigen wetten.Japan doet dit ook regelmatig met vissersbootjes uit Noord Korea

Onteigening Yukoseigenaar is veroordeeld voor belastingontduiking van meer als een miljard,in de VS heeft Madorf og hoe hij heeft 120 jaar cel gehad voor een paar miljoen,dus die Yukos kwam er nog goed vanaf met zijn 10 of 15 jaar.Is toen onteigend ivm staatsveiligheid,hij dreigde namelijk alles te verkopen aan de Amerikaanen,dit heeft de VS ook al een aantal keer gedaan met een Russische firma die dreigde een belangrijke positie in te nemen ivm energietoevoer.

Schijnprocessen tegen politieke tegenstanderstegen wie ?????????????.

96% etnische Albanezen zich van Servië afscheiden...........Die albanezen hebben zich naar een meerderheid "voortgeplant" daar wat altijd al Servië was.verder was er de afspraak dat ze NIET onafhankelijk mochten worden,dit heeft het westen frapant geschonden.

- Koninklijke Olie / Royal Dutch Shell werd gedwongen zijn 55% eigenschap van het Sakhalin 2 veld over te dragen aan Gazprom (2006).Als ze zich niet aan de afspraak houden dan is het over natuurlijk. 

Als de Osseten en Abchazen liever bij Rusland horen Je opmerking over de Russische veiligheidstroepen

Lees er eens wat over,dan weet je genoeg hoe dit inelkaar zat,zelfs de Eu zegt na onderzoek dat de Russen vol in hun recht stonden.

ook de Russen steunen de onafhankelijkheid  van de Koerden samen met Israël hebben ze dit vaak aangekaart de laatste jaren.

als enige landen überhaupt.
Ps
waarom kan een land als de VS zomaar een eilanden in de Stille ocean toeeigenen en de lokaale bevolking eruit schoppen ??
Een ander geluid op 15-12-2017 19:07

Robie op 14-12-2017 18:48

De situatie van de Krim en Kosovo is natuurlijk precies hetzelfde; beide een autonoom gebied binnen respectievelijk Oekraïne en Servië, beide een totaal andere bevolkingsgroep dan de rest van het land met een eigen taal en cultuur. Beide tegen hun zin behorend tot een land, dat hun opgedrongen werd. Beide bij wet verboden een referendum te houden en zich af te scheiden van respectievelijk Oekraïne en Servië.

Voor de goede orde; op 6-5-1992 vond het parlement op de krim, dat ze autonoom wetten voor het schiereiland konden maken. Dat besluit is door de Hoge Raad van Oekraïne op 21-4-1994 van tafel geveegd.

Ook voor de Krim gold, dat ze zich NIET onafhankelijk mochten verklaren. Met even veel recht kan je zeggen, dat de Russen zich op de Krim naar een meerderheid hebben voortgepland. Vóór er ook maar 1 Rus op de Krim ging wonen, woonden daar in overgrote meerderheid Krim Tartaren en voor hun de Goten. Daarvoor Sarmaten, Scythen en Grieken. De eerste Rus kwam pas in 1780 om de hoek kijken. Dan lopen de Albanezeen al een paar honderd jaar langer in Kosovo. Sinds 1389 hoorde Kosovo niet bij Servië tot 1912. Het waren notabene de Serven, die in 1882 nieuw verkregen gebieden etnisch zuiverden en de ongewenste minderheden naar Kosovo deporteerden........... Dus die Albanese meerderheid in Kosovo hebben de Serviërs in 1882 zelf gecreëerd............. Lees de geschiedenis er maar op na.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kosovo

Economische zones zijn géén territoriale wateren. Ieder schip mag daar dus gewoon varen en ieder vliegtuig mag er over vliegen. Alléén economische activiteiten, zoals vissen, delfstoffen winnen enz. is voorbehouden aan een bepaald land. Dus zolang Greenpeace niet aan visserij doet of naar olie/gas boort, mogen ze daar gewoon varen. Het enterren door Rusland is dus Piraterij. Voor het schenden van het maritieme en internationale recht is Rusland dan ook veroordeeeld.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Exclusieve_economische_zone

Koninklijke Olie heeft geen enkele afspraak geschonden. Sakhalin 2 is gewoon afgepakt om politieke redenen en Koninklijke Olie heeft toen eieren voor zijn geld gekozen. Maar als je bewijs hebt, lees ik het graag.

Zolang jij je niet afvraagd waarom Chodorkovski wel voor belastingontduiking wordt vervolgd en de vriendenkliek van corrupte miljardairs rond Poetin niet, heeft het niet zoveel zin om met voorbeelden van schijnprocessen te komen. Ik weet nu al, dat jij de slachtoffers wegzet als westerse agenten en witte boorden criminelen. Zolang men Poetin steunt mogen Russische miljardairs ongegeneerd van het Russische volk stelen. Kijk de Panama- en Paradize papers er maar op na.