Headlines


- Politie Amsterdam doet niets als man met Palestijnse vlag Joodse restaurant vernielt




































































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

‘Egypte en Saudi Arabië steunen plan voor Palestina in Sinaï woestijn, zonder Jeruzalem’

Slechts beperkte soevereiniteit op Westelijke Jordaanoever, geen recht op terugkeer voor Palestijnse ‘vluchtelingen’ - Komen Palestijnen in anti-Westerse kamp Turkije-Iran-Hezbollah terecht?

 
Afgelopen vrijdag verklaarde de VS dat ook de Klaagmuur in Jeruzalem bij Israël hoort. (Foto: Getty Images (2)).

De Palestijnen waren woedend toen de Amerikaanse president Donald Trump besloot om Jeruzalem als hoofdstad van Israël te erkennen. Daar kwam vrijdag nog eens de verklaring van Washington bij dat de Klaagmuur in iedere toekomstige situatie onderdeel van Israël zal blijven. Ze zijn echter nog bozer op Saudi Arabië, dat –samen met Egypte- een nieuw vredesplan lijkt te steunen, waarin een toekomstige Palestijnse staat zal bestaan uit de Gazastrook, delen van de Sinaï woestijn en beperkte soevereiniteit op sommige stukken van de omstreden Westelijke Jordaanoever. Daar zullen alle Joodse plaatsen mogen blijven bestaan. Tevens krijgen de Palestijnen niet Oost Jeruzalem als hoofdstad.

 

De Palestijnen, en in hun kielzog Turkije en de meeste andere moslimstaten, verklaarden afgelopen week dat de VS wat hen betreft niet langer een partner in het –overigens al jaren door de Palestijnen gesaboteerde- vredesproces kan zijn. De Westerse media vermeldden er niet bij dat de twee belangrijkste Arabische landen, Saudi Arabië en Egypte, afwezig waren op de top in Turkije.

De reden daarvoor is vermoedelijk dat beide landen een alternatief vredesplan van de regering Trump zouden steunen. De New York Times berichtte op 11 november dat de Saudische kroonprins Muhammad bin Salman dit plan persoonlijk aan de inmiddels 82 jaar oude Palestijnse ‘president’ Mahmoud Abbas -die volgens 70% van de Palestijnen met pensioen moet gaan- heeft gepresenteerd. Dit plan zou grofweg uit de volgende punten bestaan:

* Het oorspronkelijke Saudische vredesplan uit 2003 verdwijnt in de prullenbak;
* Oost Jeruzalem wordt niet de hoofdstad van ‘Palestina’, maar Abu Dis, een dorpje op de uiterste rand van de stad;
* De Palestijnse eis dat Israël terugkeert naar de ‘grenzen van 1967’ wordt geschrapt;
* ‘Palestina’ wordt opgericht op de Gazastrook en delen van noordelijke Sinaï woestijn, die nu in bezit zijn van Egypte;
* Op delen van de Westelijke Jordaanoever (Judea en Samaria) krijgen de Palestijnen beperkte soevereiniteit;
* Alle Joodse plaatsen in dit gebied mogen blijven bestaan;
* Palestijnse ‘vluchtelingen’ krijgen geen recht op ‘terugkeer’.

 De Palestijnen ontkennen in alle toonaarden dat dit plan bestaat. Het is nog niet officieel bevestigd door Saudi Arabië en Egypte, maar wordt vooralsnog ook niet ontkend. Over bovenstaande punten zal naar verwachting nog onderhandeld gaan worden.

Komen Palestijnen in anti-Westerse kamp Turkije-Iran-Hezbollah terecht?

Abbas (terroristennaam Abu Mazen) kan feitelijk weinig anders dan aanschuiven aan de onderhandelingstafel. Zijn jarenlange weigering dit te doen, en zijn absurde eisen dat Israël eerst aan alle Palestijnse eisen moet voldoen voordat er een vredesverdrag kan komen, zijn als een boemerang tegen zijn hoofd teruggekeerd. Ook in Riyadh en Caïro is men zijn getraineer en gedram spuugzat geworden.

Mocht hij gesprekken toch blijven afwijzen, dan dreigen de Palestijnen in het extremistische, anti-Westerse kamp van Turkije, Iran en Hezbollah terecht te komen. Sommige Palestijnse demonstranten hebben al grote foto’s van generaal Qassem Soleimani, de commandant van de Iraanse Revolutionaire Garde, met zich meegedragen. Mocht Teheran de gelegenheid aangrijpen om ook de Palestijnse gemeenschap in zijn greep te krijgen, dan krijgt het conflict met Israël een geheel nieuwe dimensie.

 

Xander

(1) DEBKA
(2) Afbeelding: Getty Images (vrij voor redactioneel en niet-commercieel gebruik)

Zie ook o.a.:

15-12: Erdogan wijst op islamitische profetie die oproept tot uitmoorden Joden (/ Gezaghebbende Pakistaanse historicus: Moslims hebben geen recht op Jeruzalem)
06-12: Trump erkent Jeruzalem als hoofdstad Israël; Palestijnen dreigen met oorlog

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt dan verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwarte letters op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal, persoonlijke aanvallen of uitschelden kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.Het beheer kan er ook voor kiezen uw posting aan te passen. 
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands.
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het Geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.
  16. Wees bedachtzaam en let op uw woordkeuze en formulering in uw postings, wat u op het internet plaatst blijft daar staan. Post niet onder uw eigen naam maar gebruik een nicknaam.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gesprekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof..(Geloofsforum 31)  verder te praten. 

Reacties

diem op 17-12-2017 15:42

Waarom niet? Met de landbouwmethode permanente agricultuur (permacultuur/permaculture) is de woestijn in groen en vruchtbaar land te veranderen. 

Semper paratus op 17-12-2017 16:25

Diem 17-12-2017 15:42

Gaat het niet worden, het enige wat dat volk kan verbouwen is haat en geweld.

Een voordeel, men zaait het en zal het ook oogsten!

Anneke op 17-12-2017 16:38

De nazaten van het oud PLO-tuig worden door de Arabische buurlanden Niet erkent als politieke broeders en religiegenoten...

vlokje op 17-12-2017 16:40

even samen werken met israel, en de woestijn bloeit en groeit.

maar de slachtoffer rol is misschien veiliger

Qromwel op 17-12-2017 16:45

Bij wie zou de Klaagmuur anders horen? Toch fijn dat men in de USA daar nu ook achter is. 

cefas op 17-12-2017 16:46

Sinai is groot genoeg, volop kansen.

rescue op 17-12-2017 16:55

De bedreiging van Iran onder de paraplu van Rusland, en nu wellicht ook Turkije in Syrie, zal er voor gezorgd hebben dat Saoedi Arabië en Egypte eieren voor hun geld gekozen hebben, en het Trumpplan omarmen teneinde van de militaire steun van de USA verzekerd te zijn. We zien dus hier de "koning van het Zuiden" tegenover de "koning van het Noorden" zich profileren, zoals Dan.8 en 11 al profetisch voorzag, een herhaling van toen. De EU zal blijken de reus op lemen voeten te zijn, Dan.7 vanwaaruit wellicht de "kleine hoorn" vanuit het niets tot ontplooing komt, drie hoornen (naties) onvrijwillig en zeven vrijwillig aan zich onderwerpt.             De leider is de in Openbaring 13 en 17 aangekondigde antichrist, het beest uit de zee. De ontwikkelingen gaan nu in sneltreinvaart richting de oorlog om Jeruzalem en de terugkeer van Jezus Christus de Zoon van God, de zoon van David, die de op troon van zijn vader plaatsneemt. Ieder verzet zal worden geëlimineerd.

Anna op 17-12-2017 17:07

Rescue 16.55 

De ontwikkelingen gaan inderdaad zeer snel maar pas op er kunnen zich ook dingen tegelijk ontwikkelen....

De Gog Magog oorlog ligt op de loer en zal zich ws als eerste  ontwikkelen...... lees ook mijn bijdrage op 15 december. Helemaal onderaan..... 

Maar het is duidelijk dat Trump een geniale zet door Jeruzalem te erkennen, heeft gepleegd.... in meerdere opzichten........ de camera’ s en journalisten stonden al klaar voor rellende palestijnen maar inplaats daarvan gaat alleen Erdogan flink tekeer......

spijker op 17-12-2017 17:26

Amen rescue, goed gezegd.

Prijst YHVH

Mj van de Goor op 17-12-2017 17:35

Al zouden ze ze n eigen plek krijgen ( waar dan ook)  ze zullen nooit de haat voor Israel nooit los laten,  want ze leven voor die haat.

Nee ze blijven liever Israel koeieneren, eigelijk n zielig volk die palestijnen en andere islam aanhangers!

cefas op 17-12-2017 18:42

Sinai is groot genoeg, volop kansen en uitdagingen. Kunnen ze eindelijk hun eigen broek ophouden. Hoeven ze niet langer aan het infuus te liggen van onze en andermanse belastingcenten, inmiddels al bijna 70 jaar.

cefas op 17-12-2017 18:48

Alleen er is een probleem, de Palestijnen (eigenlijk zijn het gewoon Arabieren) zijn kampioen in het om zeep helpen van kansen op vrede.

Tom Hendrix op 17-12-2017 18:51

@rescue: 16.55. uur. Helemaal eens met uw reactie.

cefas op 17-12-2017 18:54

@rescue,

Zo is het en niet anders. Alles staat in de steigers. Het Profetisch Woord zal spoedig uitkomen.

Ike op 17-12-2017 19:46

@cefas op 17-12-2017 18:48

 Ik denk dat alle partijen in staat zijn om elke kans op vrede om zeep te helpen. Kan je mij uitleggen waarom Joden geen Arabieren zijn? LOL. Zelfs al je het oude testament leest en volgt, zijn ze uit een ander deel van Arabië gelopen. De laatste keer uit Egypte en de eerste keer uit het gebied van Abraham en ten tijde van Noah, kwamen ze of met een boot of met een vlot.

Er is oorlog in het MO, omdat men oorlog wil en omdat er belangen bij zijn..... Belangen van de wapenindustrie en belangen van olie en gas industrie.

Lodewijk op 17-12-2017 20:27
SEO op 17-12-2017 20:51

Islam verbiedt vrede met Joden en Christenen. Palestijnen liegen (deugd in Islam) daarom continue over het vredesproces. Meer dan 70% van de Palestijnen wil genocide op de Joden herhalen!!!!!!!!!! 

'73% of 1,010 Palestinians in W. Bank, Gaza agree with ‘hadith’ (toelichting op het leven van Mohammed) quoted in Hamas Charter about the need to kill Jews'

Nieuw Begin op 17-12-2017 23:14

Zeer goede geschiedschrijving:

https://zlj13051967.wordpress.com/2017/12/17/jeruzalem-is-al-3000-jaar-de-hoofdstad-van-het-joodse-volk-en-al-70-jaar-de-hoofdstad-van-israel/

Lang en zeer wetenschappelijk verantwoorde zienswijze over wie en wat palestijnen eigenlijk zijn ( gewoon een verzameling Arabieren zonder historische banden met het land israel )

Nieuw Begin op 17-12-2017 23:26

Huiveringwekkend hoe nauwkeurig precies de Bijbel de strijd beschrijft tussen de nakomelingen van Hagar en de rest van de aarde!

Van Indonesie, via China en het hele Midden Oosten, Noord Afrika en de vorsteden van Europese hoffdsteden tot diep in de beide America's vervult de Eeuwige Zijn Woord uitgesproken over de Ismaelieten, de huidige Aarabieren en door hen geislamiseerde volkeren:

12  Hij zal een wilde ezel van een mens zijn; zijn hand zal tegen

      allen zijn en de hand van allen tegen hem, en hij zal ten aanschouwen

 

      van al zijn broederen wonen.

Wie herkent hierin niet de islamieten die het het leven van bijna alle volkeren op aarde tot een hel willen maken tenzij we ons zouden bekeren tot hun sharia wetten? Werkelijk in alle landen die de satan allah hebben verwelkomd gaat het nu bergafwaarts in rap tempo. Er is alleen nog te ontsnappen aan de wrede religie in een land als Japan dat een verbod schijn  te hebben op de islam binnen de grenzen. En denk ook niet dat Rusland geen moslim prblemen heeft! Er zijn zelfs massa bijneenkomsten van honderduizenden moslims 'in gebed' in de hoofdstad Moskou! Ook China heeft zijn oeigoeren en Afrika talloze terroristen centra gelijk Boko Haram. En vanuit Amerika hebben we Mark Zuckerberg die er zich als Jood niet voor schaamt de islam fel te verdedigen op zijn facebook...vreselijk ohoe hij daarmee uiteindelijk Israel afvalt en blloot stelt aan de haat van de linkse westerse wereld...Is er nog een oplossing? JA! Leest u Jesaja 19! de oplossing , de code, om onze tijd te verstaan!

Tom Hendrix op 18-12-2017 09:18

@Nieuw Begin: 23.26. uur, op 17/12. Inderdaad, maar onze Verlosser, de Here Jezus komt. Laten we onze hoop stellen op Hem.

SEO op 18-12-2017 09:44

@Lodewijk.

@Nieuw Begin

Idd. We gaan de kelk van onze ongehoorzaamheid helemaal leegdrinken. God straft ons met onze zonden. We willen onze kinderen niet meer (kindergenocide abortus), dus krijgen de Moslims de kinderen voor ons in ons land.

Ike op 18-12-2017 10:43

ROFL. De partners van de CIA, de Saudi's controleren de extremisten in Rusland en SA Prins Bandhar bedreigden Rusland eerder met aanslagen. Daarop bedreigde Lavrov SA en de Amerikanen gingen bemidellen en maakten samen met de EU, SA leider van de commissie van mensenrechten van de VN. ROFL.

Nu zou de CIA data hebben gegeven aan de Russen zodat er een aanslag voorkomen kon worden in St. Petersburg? Het lijkt mij duidelijk wie die aanslag probeerde te organiseren. Wat een nepnieuws over de CIA;

https://southfront.org/saker-cia-stop-bloodbath-saint-petersburg/

Gaarne een veel beter en harder Neurenberg voor de Westerse nazi's deze keer. Mensen horen niet weg te kunnen komen met genocide na genocide.

Steady op 18-12-2017 10:59

Allemaal

waarom zou je werken als de wereld bereid is alles te betalen wat je maar wilt.

palestijnen als volk bestaat niet -

Waarom zijjn zij  buiten gebonjourd in Jordanie denk je,

en in andere arab. landen mogen zij nergens binnen.

Zij zijn toch allemaal (broeders)- nee dus.

niks géén gazastrook-niks jeruzalem- dit aanvaarden of "niets meer nooit meer-

en niet te vergeten: beslag leggen en teruggeven van alle gelden die zij ontvangen hebben.

Als zij zo superieur zijn(volgens de koran) dan is dit een peulschil voor hen

maar het verleden en het nu bewijst duidelijk het tegenovergestelde.

willy op 18-12-2017 13:59

Het plan van Saoedi-Arabie zal niet veel oplossen. De Palestijnen willen en moeten Oost Jeruzalem krijgen als hoofdstad president Abbas kan moeilijk anders na al zijn valse beloftes. Wat de onderhandelingen ooit zullen opbrengen is niet geweten, maar één ding weet ik , het zal in rook opgaan! Shalom

AngelB op 19-12-2017 09:40

Hieronder een link van een geweldig interview. Een Israelische professor legt uit op Al Jazeera, in het arabisch, dat de meeste moslims heus wel weten dat Al-Quds (Jeruzalem in het arabisch), oorspronkelijk Beit-Al-Muqaddas was. Dat is de arabische vorm van het hebreeuws voor Joodse tempel. 

https://israelvideoupdates.com/an-israeli-professor-just-went-on-al-jazeera-and-silenced-the-entire-arab-world/?omhide=true

Ramshoorn op 19-12-2017 10:08

De waarheid overwint altijd! Gods Woord is de waarheid!

Volgens de Bijbel zullen alle Arabieren diep buigen voor de Joodse Masjiach en zijn Volk Israël. Ik las deze wondere bemoedigende woorden in Jesaja 60...

12Want het volk en het koninkrijk, die u niet willen dienen, zullen te gronde gaan, en die volken zullen zeker verwoest worden. 

13De heerlijkheid van de Libanon zal tot u komen, cypres, plataan en denneboom tezamen, om de plaats van mijn heiligdom op te luisteren; en de plaats mijner voeten zal Ik heerlijk maken. 

14De zonen uwer verdrukkers zullen deemoedig tot u komen, aan uw voeten zullen al uw versmaders zich neerwerpen en zij zullen u noemen: De stad des Heren, het Sion van de Heilige Israëls.

Jeruzalem is en blijft de hoofdstad van Israël. Details Psalm 48, 132, 135 en Mattheus 5:35...Jeruzalem, de stad van de grote Koning, JeshuaHaMasjiach!!!

Ike op 19-12-2017 17:26

@Ramshoorn op 19-12-2017 10:08

Hoe heten de Christenen die op de Westelijke oever wonen? Mogen zij daar niet wonen?  Zijn het Israeli's? Worden zij Europeanen genoemd of worden zij Arabieren genoemd?

Als Europeaanse Christenen op de Westoever mogen wonen, zouden Moslims zich dan mogen bekeren officieel tot het Christelijke geloof en daarna als Europeaanse Christen in Israël mogen vestigen in Israël, totdat zij de meerderheid vormen in Israël? Ik ben tegen het verplaatsen van volkeren, maar ik vind dit interressante aspecten aan deze problematiek, daar dit of gellijkheid voor allen afdwingt of een verhevenheid van 1 volk dat onacceptabel zal zijn voor de rest.....

Welk boek je daar ook bij haalt en in welke taal en in welke editie..........

Erg leuke vooronderstelling over wat de waarheid volgens de Bijbel is en hoe dit kan gaan uitpakken.

Het woord ‘bijbel’ komt van het Latijnse woord ‘biblia’.

En 'biblia' betekent ‘boeken’. Echter in het oude Israël bestonden er helemaal geen boeken.

Als we het hebben over de Bijbel en over Bijbelse plaatsen, realiseren we ons meestal niet dat de antieke Fenicische stad Byblos de naam heeft gegeven aan de Bijbel. Deze stad lag aan de Middellandse Zee in het gebied van het huidige Libanon.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Byblos

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld