Headlines






















































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Paus voorspelde in 1992 dat islam als dodelijke gesel Europa zou binnenvallen

‘De hordes zullen komen, uit Marokko, Libië, Egypte en andere landen in het Midden Oosten’ – ‘Kerk zal getroffen worden door ergste lijden in 1000 jaar’ – ‘Dit Europa zal naar de bodem gaan en wordt een oude herinnering’

 
Terwijl paus Franciscus de islamisering van Europa toejuicht, noemde een recente voorganger dit juist het grootste gevaar in 1000 jaar, dat ons werelddeel ten onder zal doen gaan. (Foto: Getty Images (2)).

In schril contrast met de huidige paus, die de komst van miljoenen moslimmigranten juist verwelkomt en aanmoedigt, voorspelde paus Johannes Paulus II in 1992 dat de islam in deze eeuw als ‘een dodelijke gesel’ Europa zou binnenvallen. De radicale koerswijziging in het Vaticaan bevestigt andermaal dat de Jezuïtische paus Franciscus een van de belangrijkste en tevens gevaarlijkste linksradicale globalisten is, die een grote bedreiging vormt voor de toekomst van het vrije en welvarende Europa, alsmede ook voor het christendom.

 

‘Ik zie dat de kerk in het 3e millennium geplaagd zal worden door een dodelijke gesel, en die heet islam. Die zal Europa binnenvallen. Ik heb de hordes zien komen, van west tot oost: uit Marokko en Libië, uit Egypte, en uit andere landen in het Midden Oosten,’ aldus Johannes Paulus, die dit in een visioen zou hebben gezien.

Het visioen werd nu pas bekend gemaakt, vermoedelijk omdat deze een zeer onwelgevallige boodschap voor de Westerse elite bevat. Getuige van deze ‘profetie’ was msr. Mauro Longhi, een priester van Opus Dei, die tussen 1985 en 1995 de vaste begeleider van de paus was bij diens korte vakanties in het Abruzzen gebergte, niet ver van Rome.

‘De vijanden in de kerk zijn degenen die slapen’

In het ‘Kluizenaarsverblijf van de heilige Petrus en Paulus’ bij Bienno sprak Longhi op 22 oktober over zijn ontmoetingen met de in 2005 overleden, en in 2014 heilig verklaarde Johannes Paulus. Volgens Longhi knielde de paus in een berghut ’s nachts urenlang neer om ‘hartstochtelijk met de Heer en zijn geliefde moeder Maria te spreken.’

Na de val van de Berlijnse Muur zou Johannes Paulus tegen Longhi hebben gezegd dat ‘voor wie bidt, alles kan veranderen. De vijanden van de kerk staan niet buiten, maar in de kerk. Het zijn degenen die slapen.’

Longhi is ervan overtuigd dat Johannes Paulus de gave van profetie had, en in het bijzonder visioenen kreeg. Volgens kardinaal Andrzej Deskur, destijds de beste vriend van de paus, zou hij zelfs ‘met de vleesgeworden Jezus spreken, en zijn aangezicht en dat van zijn moeder zien.’

‘Het pijnlijkste lijden in 1000 jaar heet islam’

Tijdens een bergwandeling openbaarde Johannes Paulus zijn visioen aan Longhi. ‘Herinner de kerk in het 3e millennium hieraan: ik zie de kerk overvallen door een dodelijk lijden, dat dieper en pijnlijker zal zijn dan ooit eerder in dit millennium. Het draagt de naam islam. Ze zullen Europa binnenvallen, de hordes uit Marokko, Libië, Egypte en andere landen in de Orient. Europa zal naar de bodem gaan, wordt een oude herinnering, half in de schaduw, een spinnenweb, familieherinneringen. Jullie, de kerk van het 3e millennium, moeten die invasie tegenhouden – maar niet met wapens, maar met jullie volkomen geloof.’

Die opdracht van Johannes Paulus heeft de huidige leiding in het Vaticaan terzijde gelegd en zelfs omgekeerd, want paus Franciscus pleit juist voor het nog verder openen van de grenzen, het binnenlaten van miljoenen moslims in Europa, en zelfs letterlijk voor het einde van de bestaande Europese cultuur en samenleving.

 

Xander

(1) Katholisches (/YouTube)
(2) Foto: Getty Images (vrij voor redactioneel en niet-commercieel gebruik)

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt dan verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwarte letters op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal, persoonlijke aanvallen of uitschelden kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.Het beheer kan er ook voor kiezen uw posting aan te passen. 
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands.
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het Geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.
  16. Wees bedachtzaam en let op uw woordkeuze en formulering in uw postings, wat u op het internet plaatst blijft daar staan. Post niet onder uw eigen naam maar gebruik een nicknaam.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gesprekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof..(Geloofsforum 31)  verder te praten.

Reacties

Pagina12
Tom Hendrix op 24-11-2017 16:34

@Anna: 11.41. uur. Daar sluit ik mij gaarne bij aan, Anna.

cefas op 24-11-2017 16:50

De Paus heeft lak aan Europa. Hij is geen europiaan maar een zuidamerikaan, dat zegt alles.

Steady op 24-11-2017 17:30

Mientje shadow

Als men in stad wandeld, dan heeft de westerling (wij dus ) de neiging

als wij een moslim kruisen even opzij te gaan (waarom)??

Reeds lang loop ik gewoon rechtdoor en loop hen opzij

en zeg hen voor zij iets kunnen zeggen "kijk waar je loopt"

in mijn dialekt natuurlijk.

En dan pas kun je de onzekerheid in hun ogen en handelen zien

Prachtig toch  (en liefst tegen de "moslimas") hahaha

Sterkte voor Israel

Shalom

ben het boek aan het lezen " De oude geschiedenis van de joden" ong. 1500 blz.

Hierin leer je de arabieren -moslims kennen- wat hun woord waard is .

Shalom

Esther op 24-11-2017 17:34

Hallo Anna... dat de islam 'de nieuwe Joden zijn'... volslagen besnuffeld... ben het met je eens.

Alleen over Gods oogappel... tja, dat zijn alleen die Joden/Israëlieten die de Heere Jezus als hun Messias aannemen en Zijn offer voor de zonden aanvaarden. En daar horen wij de heidenen door ons geloof in Jezus ook bij... Gods oogappel is in eerste plaats Christus Jezus Zelf... en dan ieder die bij Hem hoort, eerst de Jood dan de Griek... en dat is tot vervulling gekomen met Jezus sterven en opstanding.

Hoe het nu in de wereld aan toe gaat... alles spits zich tot de grote finale... Gods en Christus finale.

Volken woeden, regeringsleiders staan op hun kop... maar het is allemaal gericht naar God en Zijn Gezalfde, Christus... en ieder die bij Hem hoort. De duivel gaat als een briesende leeuw rond om te verslinden... en nu wordt de islam gebruikt... net zo als eerder het rkk gebruikt werd... wat een onnodig bloedverlies.

Hou vast aan Hem, die de Overwinnaar is, nu en voor eeuwig, Christus Jezus.

Goede avond allen gewenst... en vriendelijke groeten, Esther.

Steady op 24-11-2017 17:34

Michael

De dubbele agenda van de paus is al dubbel

En in eerste instantie bedoeld hij de katolieken,

en daarin heeft hij gelijk"zij aanbidden dezelfde god"

Shalom

Tom Hendrix op 24-11-2017 18:35

Esther: 17.34. uur. Uiteraard met jou en Anna volledig eens. Leve Christus Koning.

Michaël ;-{> op 24-11-2017 21:31

@ Steady op 24-11-2017 17:34

Ready Steady Go - Ja precies !

Shalom & L'chayim. Cheerz M8

;-{>

Anna op 25-11-2017 12:17

Esther 

Wij hebben al vaker een discussie gehad over Gods wonderlijke werk met Zijn eigen geschapen volk, de Joden. U wilt als niet jood zichzelf gelijk / of in de plaats stellen met dit volk en dit is volkomen onbijbels. De Romeinen hadden dat probleem ook en Paulus geeft daar uitleg over  in de hoofstukken 9 10 en 11.....

God gaat zijn eigen “ deels nog verborgen “ weg met dit volk. Zij zijn en blijven zijn oogappel als geheel volk en ons komt niet het oordeel toe om uit te maken of het alleen de in Jezus gelovige joden zijn die nu zijn oogappel zijn of niet ..... ..... Dat oordeel is aan de Heere..... wij lezen dat God dit volk zelf Zijn oogappel noemt....  en dit laat ik staan ik ga niet aan Gods woord tornen...... God heeft dit volk nooit verstoten of losgelaten...... Maar ze zijn verblind voor het evangelie om onzentwil, hun tijdelijke verwerping is de verzoening van de wereld, en wees dan niet hoogmoedig maar vrees want een gedeeltelijke verharding is over  Israël gekomen totdat de volheid der heidenen ( de laatste niet jood Jezus kent ) daar is..... ( dit zeg ik niet maar Paulus) God heeft het “ bordje “ niet verhangen .... “ toen waren ze mijn oogappel en nu niet meer..... “  Nee zo is God niet:  Hij is trouw aan wat Hij zegt........ En gelukkig maar want hoe konden wij anders zeker zijn van ons behoud....... 

Onze plaats is door het geloof in Jezus Christus “ medeburgers en mede erfgenamen” .... maar hoe Gods weg is met Zijn oogappel, Zijn eigen geschapen volk dat is Gods grote geheimenis..... ............

Door de tekenen der tijden wat we nu rondom ons zien, wordt dit zo  nu en dan een beetje duidelijk we zien profetiën vervuld worden.....  ( tipjes van de sluier die de volken bedekken worden opgelicht Jes 25:7) en onthoudt alle wereld gebeurtenissen en de profetiën,  lopen via het volk Israël met Jeruzalem als brandpunt: het centrum van de wereld........

We zien nu de wonderlijke strijd van de islam in bovenstaand artikel tegen de joden dat ze zichzelf nu proberen te identificeren met dit volk een drog reden!!!!! ..... waartegen ik sterk ageer....

Maar  ook wij moeten onze plaats  kennen.....U schrijft het is allemaal gericht tegen God en zijn gezalfde..... en een ieder die bij hem hoort..... Dat klopt dat is waar..... maar dat “ ieder die  bij hem horen” is al van oudsher zijn eigen geschapen volk Israël Zijn eerstgeboren Zoon Zie Exodus 4: 22 een volk wat Hij nooit zal loslaten. Want dan zou God niet meer betrouwbaar zijn..... De strijd gaat om de machten van het kwaad : de satan tegen de goede machten van God..... en nu kan de satan God niet  raken.... heeft hij nog nooit gekunt, ook het werk wat Gods Zoon volbracht heeft  kan satan niet meer ongedaan maken, en door dit middelaars werk mogen wij weten wie  God is. En voor ons heidenen is dat voldoende .... Maar  beroem u niet tegen de  ( takken ) joden........ want wij mogen door Zijn Zoon,  God in zijn hart kijken, wij mogen zien dat er meer is dan ons behoud...... we mogen we zien wie Hij ; God zelf liefheeft,.......... en dat is nog steeds Zijn volk Israël........ En door dit volk Israël werkt God heen naar het einde van de tijden...... God houd van dat volk en heeft het niet verstoten....... . ( Jeremia 32: 41) “ Ik zal mij over hen verblijden en hen goeddoen. En ik zal hen in getrouwheid in dit land planten, met heel Mijn hart en heel Mijn ziel” ........ God spreekt hier over zijn eigen volk Israël...dat Hij met hart en ziel liefheeft!!!!!!!! . De enige keer in de Bijbel dat God over Zijn hart en Ziel spreekt....... ...en dat gaat over zijn eigen geschapen volk...!!!!!!! Pas dan op om selectief over de oogappel van God te spreken............. Hiermee beeindig ik van mijn kant deze discussie

Shalom Anna  

willy op 25-11-2017 12:57

@Guy 53 : Beste uw verhaal komt uit een boek dat geschreven is door de dochter van een mislukte non en pater die uit de kerk zijn gezet!!! Een deel is wel waar sommige zogenaamde christenen hebben niet gelovigen vervolgd , maar de vergelijking met Isis is totaal uit de lucht gegrepen!!!Shalom

Een ander geluid op 25-11-2017 14:26

Anna op 24-11-2017 11:41

Helemaal met u eens !!!!!!

Rosalie op 25-11-2017 16:03

Je hoeft er geen paus voor te zijn om te voorspellen Dat de islam dodelijk zal zijn. Als je in een moslimland gewoond hebt dan weet je wel dat jij als christen een treetje lager staat dan zij. Waarom? Moslims zien Mohammed als laatste profeet en die heeft dus het laatste woord. Voeg daarbij dat je als moslim joden en christenen en iedereen die geen moslim is moet doden en je weet dat je in hun ogen niets waard bent. Dat paus Johannes Paulus II blijkbaar heeft gezegd dat we in dezelfde God geloven is m.i. godslastering. 

SEO op 25-11-2017 19:18

@Rosalie. Treedje lager? De 1.6 miljard Moslims vinden dat niet-Moslims 3 verplichtingen hebben:

1. Bekeren tot Islam!

2. Betalen ongelovigenbelasting!

3. Dood gaan!

Dit is mainstream-islam. Deze horror kunnen ze alleen doorzetten als ze Sharia Law kunnen invoeren. Kijk op: https://youtu.be/oxqVMniXhg0 https://youtu.be/rbmH28nqfiA)

Marieke op 26-11-2017 07:14

@ Rosalie: het is paus bergoglio dat dat gezegd heeft, niet de heilige Johannes Paulus II. Let op het bewuste woordegebruik... ik schrijf niet Franciscus... Fijne zondag iedereen!

Marieke op 26-11-2017 07:27

Gods oogappel was Israel die Hij leidde tot de volheid der tijden, de komst van Zijn Zoon. Nu zijn de christenen zijn uitverkoren volk, de volgelingen van zijn zoon.   

marnix op 26-11-2017 10:54

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171125_03207613

Brussel is momenteel het schouwspel van wat er komt in Europa, de destruciteve rellen stappelen zich deze maand op. Een complete vernieling en een verndering voor alle politiediensten.

Het is triest dat een mooie stad als Brussel onleefbaar wordt, deze week zei op Canvas dat deze jonge stad BXLL veel potentiëel heeft. Mogadishu had dit in het verleden ook.

Ramshoorn op 26-11-2017 14:28

De Here Jezus heeft goed nieuws voor zijn vrienden in Openbaring 19 en 20 voor al diegenen die nu nog trauma' s hebben van die roomse maffia en van pausen en hun seksueel misbruik [inquisitie] van mannen, vrouwen en kinderden, [Lukas 17:1-2] dat ook gepleegd werd door ontelbare kardinalen, bisschoppen en priesters de afgelopen 17 eeuwen.

De bekroonde film Spotlight [moet u zien] vertelt alle details over seksueel misbruik in heel de VS. Het Vaticaan betaalde al miljarden aan zwijggeld ipv de geestelijken aan te geven bij Justitie. Rome hanteert liever de doofpot: Zie Deetman Rapport.

Ook de Islam [sharia] is geen lang leven meer gegeven. Het is een zegen dat er in 2017 heel  veel soorten islam bestaat. Soenniet tegen Shiïet, Fatah tegen Hamas. Iran tegen Mekka. enz. Ze bestrijden elkaar al eeuwen, slaan elkaar de hersen in tot op deze dag.

Als de Joodse Jeshua straks wederkomt in Jeruzalem, [Zacharia 14:9 en Openbaring 14] de stad van de grote Koning [Psalm 48 en Mattheus 5:35] dan betekent dat Finito islam en zal er geen moskee meer te vinden zijn in Jeruzalem en daarbuiten, zeker ook geen roomse, protestantse of orthodoxe kerk. die elkaar de tent uitvechten in Jeruzalem. Zie boek: Heilige Ruzies van Els van Diggele.  We weten uit de kerkgeschiedenis dat kerken al 17 eeuwen in meerderheid anti-Israël. Denk maar eens aan de 8 roomse Kruistochten! 

Het was Goddank de Franse Revolutie die Joden, Protestanten, Zwarten en Zigeuners bevrijdde van de roomse terreur. In 1793 kregen zij dezelfde burgerrechten als de Fransen: Vrijheid, Gelijkheid en Broederschap. Napoleon maakte rigoureus een einde aan de macht van de paus en zijn roomse kerk: Scheiding tussen kerk en staat. Maar...Bergoglio is weer hard bezig om via EU in Brussel/Straatsburg binnen te glippen en wereldmacht te grijpen. Hoe vaak sprak hij ook al vanaf het spreekgestoelte in de VN in New York? Een slinkse man, houdt hem in de gaten.

Nog een tijdje en we zien de herbouwde Joodse Tempel op de berg Sion in Jeruzalem. Zacharia 6 en Openbaring 11. Joden en vrienden van Israël zullen dan samen zingen: Free at last, great God Almighty, we are free at last!

Samenvattend: Rome en Mekka worden voorgoed uitgeschakeld. Psalm 129:5-6! Er zal geen antisemiet op heel de aarde te vinden zijn als Jeshua, de Masjiach, Koning van Israël wordt. Het duizendjarig vrederijk zal dan eindelijk aanbreken. Jesaja 2 en 11 en Openbaring 20.

Esther op 26-11-2017 15:35

Hallo Anna... ik lees altijd met intresse jou schrijven... en ja, op één punt verschillen wij in hoe wij het lezen in de Bijbel... aangaande het onderwerp Israël. Als ik wel eens tegengas geeft... is dat niet persoonlijk aan jou gericht, dat wou ik toch even kwijt.

Over Israël... is als een hele grote puzzel... het voelt bij mij... als dat er grote gaten inzitten. Als het over dat onderwerp gaat... mis ik gewoon heel veel.... er staat zoveel meer in Gods Woord, wat nooit naar buiten komt.

Men heeft het altijd alleen maar over Gods beloften uit het oude verbond, aan Israël... maar men verteld niet dat daar enorme prijs van gehoorzaamheid aan vast zit. Men leert niet, dat het oude is afgedaan... en het nieuwe verbond, waar betere beloften in zitten... in Christus Jezus pas telt... zowel voor de Jood als de Griek.

Men leert over een aardse belofte aan Israël... in Hebr. lezen we duidelijk dat al die geloofsgetuigen verlangden naar een hemels vaderland.

Hoe zit dat dan??? En zo kan ik wel vellen vol schrijven die een totaal ander Bijbels beeld geven... als dat door velen geleerd wordt. Maar... ieder moet zelf toetsen... en niet alles maar aanemen door bepaalde voorgangers, rabbies en/of bepaalde zogenaamde profeten.

De oude Simeon, Lukas 2 : 34-35... wist het door de H. Geest haarscherp te weergeven... nu pas komen de overwegingen uit veel harten openbaar... verwerp Jezus... of neem Jezus aan.

En dat is door de eeuwen heen de brandende vraag, voor ieder mens... verwerpt men Jezus... of neemt men Jezus aan...

Het ware Israël, zijn allen die de Heere in geloof aannemen... zowel zij uit het oude verbond... als zij in het nieuwe verbond. En wij mogen door ons geloof in Christus volledig toegevoegd worden... En daar behoorden ook Abel, Henoch, Noach bij, en ieder.... toen er nog geen Israël bestond.

God heeft geen dubbele agenda... Israël hier... andere gelovigen dáár.... Het wordt één is Christus Jezus.

Ik zal er ook over ophouden, het gaat ook niet om mij... Maar logisch dat ik en velen met mij, daar een andere Bijbelse visie op heeft.

Anna... en ieder, Gods zegen om jullie heen, en liefdevolle groeten, Esther.

Drossaard op 28-11-2017 14:48

Wauw Ramshoorn, voor een belijdende Christen zit jij merkwaardig genoeg boordevol haat voor honderden miljoenen katholieke medechristenen. De Roomse kerk met al haar dwalingen is 1 van de weinige kerken die al vanaf Jezus' inwerkingstelling in Mat.16:18 standhoudt. Daarnaast hebben ook de Armeens-apostolische, de Byzantijnse en enkele andere orthodoxen (Egypte, Ethiopië) zeer oude papieren. Om Rome met Mekka op 1 hoop weg te vegen vind ik echt schandelijk. Dat getuigt echt van een kokervisie op de geschiedenis. Doe die antipaapse oogkleppen eens af! Bestudeer ook de Franse revolutie nog eens opnieuw want het betekende in Nederland de heropleving van de Rooms-katholieke kerk. Zo'n twee eeuwen waren ze vervolgd, onderdrukt en verboden geweest door hun gereformeerde broeders maar nu kregen ze weer vrijheid van geloof. Veel regio's in NL staan in die traditie, met name Noord-Brabant en Limburg maar ook in Noord-Holland, Friesland en Twente. Zelf kom ik al heel lang in Roomse kerken en spreek daar met de kerk van alle eeuwen ( waaraan  Jezus onmogelijk voorbij kan gaan) het credo uit. Prachtig om dat soms in het Latijn te mogen doen. Nooit heb ik echter tijdens een homilie een profetie van JP II over de islamitische gesel doorgekregen. Andere katholieken hier wel?

Ramshoorn op 28-11-2017 18:01

Beste Drossaard. Ik heb het niet over honderden miljoenen roomse mede christenen gehad in mijn reactie 26/11 maar over Pausen, Curie en Vaticaan die 17 eeuwen groot onrecht gepleegd hebben richting Joden en Protestanten en Andersdenkenden.

Las u deze alinea niet in mijn betoog? Als de Joodse Jeshua straks wederkomt in Jeruzalem, [Zacharia 14:9 en Openbaring 14] de stad van de grote Koning [Psalm 48 en Mattheus 5:35] dan betekent dat Finito islam en zal er geen moskee meer te vinden zijn in Jeruzalem en daarbuiten, zeker ook geen roomse, protestantse [die dus ook] of orthodoxe kerk. die elkaar de tent uitvechten in Jeruzalem. Zie boek: Heilige Ruzies van Els van Diggele.  We weten uit de kerkgeschiedenis dat kerken al 17 eeuwen in meerderheid anti-Israël. Denk maar eens aan de 8 roomse Kruistochten! 

Lees Foxes Martelaren over de vele brandstapels en martelwerktuigen van de paus en zijn Inquisitie. Bezoek het Martelmuseum eens in Amsterdam.

Lees: Misdadige pausen en zijn handlangers, van Aat van Gilst. En... onder de rokken van het Vaticaan van Cees Zoon. Lees niet alleen Latijnse gebeden maar vooral de eeuwenlange noodkreten van miljoenen slachtoffers die niets met de paus en zijn criminele kerk te maken wilde hebben. Er zijn Bibliotheken over vol geschreven en u weet het niet? Of wilt u het niet weten? Roomse dwalingen zijn vele ook nog in 2017. But that is another story! Shalom!

Bidt voor de Vrede van Jeruzalem, de stad van de grote Koning Jeshua.  Psalm 122.

Qromwel op 28-11-2017 21:58

Ramshoorn op 28-11-2017 18:01: Bekijk ook eens de geschiedenis van de Hutterieten. En waarom trokken de Mormonen naar het westen? Er is geen ideologie (want dat zijn wat mij betreft ook de "wereldgodsdiensten") zonder boter op het hoofd.

Ramshoorn op 29-11-2017 09:14

Goed opgemerkt Qromwel. Wie alle religies bestudeerd heeft kan alleen maar dankbaar zijn dat hij er niets mee te maken heeft. Religie kills - Relatie met de levende God van Israël brengt leven en vrede. Spreuken 8 en Openbaring 19-22.

Mag de Vredevorst Jeshua met zijn heilige 144.000 snel terugkeren naar Jeruzalem, de stad van de grote Koning om Law and Order op aarde te herstellen. Psalm 48 en Mattheus 5:35.

Dat wordt een grandiose tijd voor Israël en al zijn vrienden uit de volken. Ik ben ook een vriend van Israël en ben er al vier keer geweest. Zacharia 14:9 en Openbaring 14 en 19.

Drossaard op 29-11-2017 13:29

Ramshoorn, pausen, curie, en verdere kerkelijk gezag komt vaak voort (zeker niet altijd) uit eenvoudige gelovige kerkgangers. Ook Karol Wojtyla en Jorge Bergoglio zaten als tiener en leek in de Roomse kerk en werden ooit gegrepen door het besef iets te willen doen in die kerk. Natuurlijk zijn er grove fouten gemaakt door rkk-leiders, schandelijke misdrijven inbegrepen. In het grote mea culpa van paus JP II in 2000 is voor veel daarvan spijt betuigd en vergeving gevraagd. Naast de fouten heeft de kerk vooral ook heel veel goeds gedaan. In de Nederlanden vanaf de 5e eeuw tot aan nu heeft ze de Christelijke moraal aan het volk eigen gemaakt.

Jouw aangehaalde alinea had ik gelezen en heb ik nog 2x gelezen. Maar ik begrijp niet helemaal hoe je zo' n stellige conclusie uit Zach. 14 kunt trekken.

Ik heb zelf een tijdje in Jeruzalem gewoond en weet van de onderlinge wrijving tussen Christelijke groeperingen, dat vooral (zeer sporadisch) tot uiting komt in de Heilige Grafkerk. Niet fraai, maar deels ook wel leerzaam. Waarom strijden ze voor hun geloofsvrijheid met zoveel passie? Els van Diggele woonde toen vlak bij mij in de Christelijke wijk van de Oude Stad. Ik heb haar ontmoet, maar haar boeken nooit gelezen. Zij blijft ook maar een waarnemer van buitenaf en ik probeer leerstelligheden door zusters te vermijden.

In 19 eeuwen hebben Joden in de diaspora kunnen leven. Meestal ging dat goed, maar soms ging het helaas ook gruwelijk mis. In de Christelijke Nederlanden zijn veel gevluchte Sefardische Joden liefdevol opgenomen. Joden waren niet altijd poeslieve superheiligen. De eerste Christenen werden niet vermoord door Romeinen maar door Joden. De kerk heeft zich altijd verweerd tegen judaïstische invloeden en terecht. Het Nieuwe Testament overtreft het Oude (Heb.7:22 & 8:6). De vervangingsleer is onhoudbaar gebleken. Maar tot dat inzicht is het Christendom pas laat gekomen. 

De kruistochten waren niet antisemitisch maar anti-islam en ik ben die heldhaftige strijders van toen (riddertijd met riddermoraal) dankbaar dat zij de weg voor Christelijke pelgrims naar Jeruzalem weer begaanbaar hebben gemaakt. Het zou mij helegaar niets verbazen als ontslapen kruisridders inbegrepen zijn in Zach.14:5.

Je kunt toch ook wat gemoedelijker naar de kerkgeschiedenis kijken en niet alleen de vuile was blijven buitenhangen? 

 

Beste Drossaard en Ramshoorn, gelieve uw gesprek verder voort te zetten op het Geloofsforum. Mod

Ramshoorn op 29-11-2017 16:30

Beste Xander, ik hoop dat ik nu op het geloofsforum beland ben om de discussie voort te zetten. Dank voor uw meelezen!

Neen u zit nu niet op het Geloofsforum , ga naar- Ik Geloof... (Geloofsforum 31) en plaats daar deze posting opnieuw zodat het hier verwijderd kan worden. Mod.

Beste Drossaard, dank voor uw reactie. Tof dat u ook in Israël/Jeruzalem geweest bent en daar ook Els van Diggele ontmoet hebt een zeer begaafd schrijfster/onderzoeksjournalist. Ze schreef drie boeken over het M-O die u beslist moet lezen.

 

Het verschil tussen u en mij is dat u de roomse kerk veel goeds toeschrijft. Wie eens goed rondneust in de kerk/joodse geschiedenis die komt tot andere conclusies. U bevestigt het een en ander van de roomse/protestantse misdaden maar het heeft niet tot schrikken/schikken gebracht.

 

U schrijft: “In de Christelijke Nederlanden zijn veel gevluchte Sefardische Joden liefdevol opgenomen. Joden waren niet altijd poeslieve superheiligen.” Antwoord: Weet u dat Joden pas in 1796 in Nederland dezelfde burgerrechten kregen als wij? Niet dankzij de kerken maar dankzij de Franse Revolutie van 1789-1814.

 

U schrijft: De eerste Christenen werden niet vermoord door Romeinen maar door Joden.” Antw: Dat klopt, Stefanus was de eerste martelaar. Maar de Apostel Paulus heeft ook veel Joden mishandeld en gevangen genomen voordat hij zich bekeerde tot de Joodse Messias Jeshua en zijn leer.“ Vast staat: Joden hebben nooit op grote schaal christenen vermoord zoals de roomse kerk dat 17 eeuwen met zijn inquisitie deed en de islam met hun sharia.

 

U schrijft: De kerk heeft zich altijd verweerd tegen judaïstische invloeden en terecht.

Het Nieuwe Testament overtreft het Oude (Heb.7:22 & 8:6). 

Antwoord: Hoe leest u dan Handelingen 15?

 

U Schrijft: De vervangingsleer is onhoudbaar gebleken. Maar tot dat inzicht is het Christendom pas laat gekomen.”  Pausen, Augustinus en ook Luther en Calvijn hebben niets van Paulus’ Brief aan de Romeinen begrepen. Vooral hoofdstuk 9-11. Jammer dat zij 14 mei 1948 niet hebben kunnen zien toen de Staat Israël werd geproclameerd door Ben Goerion. God had zijn Volk Israël helemaal niet vergeten maar verhoogd tot op deze dag.

 

U schrijft: De kruistochten waren niet antisemitisch maar anti-islam en ik ben die heldhaftige strijders van toen (riddertijd met riddermoraal) dankbaar dat zij de weg voor Christelijke pelgrims naar Jeruzalem weer begaanbaar hebben gemaakt. “

 

Antwoord: waarom werden er dan op weg naar het Heilige Land vele Tienduizenden Joden door die ridders vermoord. En ook in Jeruzalem lieten de Kruisridders geen Jood in leven, allen werden gruwelijk vermoord. Lees het boek van Werner Keller: Zij [de joden] werden verstrooid onder alle volken.

 

U schrijft: Je kunt toch ook wat gemoedelijker naar de kerkgeschiedenis kijken en niet alleen de vuile was blijven buitenhangen?”

 

Antwoord: De kerkgeschiedenis laat alleen maar het falen van roomse en protestantse kerken zien: Gedwongen doop of de dood! Rome verdreef/beroofde Joden uit Spanje en Portugal en van hun geld werd de St. Peter en Vaticaanstad gebouwd. Joden werden eeuwen in stinkende Getto’ s gedreven en mochten alleen lompen verkopen. Lees alle details in het boek van Michael Goldfarb: De weg uit het Getto. Drie eeuwen emancipatie van de Joden in Europa.

 

De inquisitie heeft in heel Europa maar ook in Nederland veel protestanten vermoord/gemarteld door hun inquisitie. Goddank hadden wij een Prins van Oranje die met zijn broers en legendarische zoon Maurits de Spanjaarden met Alva en zijn inquisitie verjoeg!!!

Denk aan de roomse bloedbaden in Z-Amerika, Mexico, Midden Amerika en N-Amerika vele miljoenen indianen, protestanten en andersdenkenden vermoord. 

 

De Reformatie van Luther bracht alle burgers van Europa in contact met de Bijbel in de landstaal. Rome had die op de index van verboden boeken geplaatst die pas in 1967 door paus Paulus VI werd opgeheven na het Tweede Vaticaans Concilie. Jammer en onvergeeflijk dat Luther net zo’ n antisemiet werd als de roomsen. 

Anna op 29-11-2017 17:25

Moderator u verwijst Drossaard en Ramshoorn naar het geloofs forum ik hoop dat ik hier nog een stukje mag schrijven. 

Ook geldt dit voor u, herplaats uw posting naar het Geloofsforum . Mod.

Drossaard in uw schrijven haalt u  de wrijving tussen de verschillende Christelijke groeperingen in Jeruzalem aan..........Ik kom soms vier keer per jaar in Israël en heb dit gezien, en een vervangende schaamte overvalt mij dan. U vraagt zich af waarom die strijd met zoveel passie? Ik denk dat dit nog volop de grote zonde van de vervangings leer is. De vervangings leer miskent niet alleen  de plaats van Israël , nee zij verduisterd en vervaagt de woorden van Gods openbaring in het Oude Testament. De vervangingsleer lochend  de kracht en de rijkdom van  de wet en de profeten..... De Tenach wordt gezien als ondergeschikt aan het nieuwe testament, minder een onvolkomener en een voorlopige fase van Gods openbaring. Als de tenach gelezen wordt dan worden de woorden niet meer letterlijk opgevat maar “ verborgen “ tot een boodschap voor de kerk...... Op deze manier blijft een heel groot deel van Gods Woord onbegrepen en ongelezen. ............En dat is nog steeds zo!!! Helaas....... Daardoor  gaat de kerk de grote werken van God met Zijn volk in de actualiteiten van vandaag missen.......

De vervangings leer miskent ook God zelf!........God heeft wel aan zijn volk in de wet geleerd wat je wel en niet moet eten....... Dat is geen primitieve uitleg aan een primitief volk.... Nee zo is God: als een Vader voor zijn kinderen zoekt Hij voor Israël het goede....De vervangingsleer miskent  de eeuwige  trouw van God, Hij is degene die trouw houdt aan wat Zijn hand begon en het verlorene opzoekt. Niet omdat zijn volk dat vedient , maar omdat Hij trouw is aan wat hij beloofd heeft.... Hij heeft Zijn Zoon gezonden naar zijn volk om Zijn beloften aan Israël te verzekeren en te bevestigen. Dat is het hoogtepunt van zijn weg met Israël..... Dat resulteerde niet in een verdamping van Israël.....

De vervangings leer  die nog in veel  kerken en gemeenten volop aanwezig is, miskent God als de God die door de geschiedenis heen op weg gaat naar het herstel van de schepping. De hemel is helemaal niet het einddoel maar de aarde..... Het gaat niet om de verlossing “ uit de aarde” maar om verlossing “ van de aarde”  

En die verlossing vond niet zomaar abdrupt, onaangekondigd plaats , nee God is een God van mensen die Israël heeft uitverkoren als  zijn metgezel, als zijn knecht en met zijn volk onderweg is naar het aanbreken van Zijn koninkrijk..... En Ja de vervangings leer miskent Israël. Maar israel is niet verstoten of  gereduceerd tot dat deel dat in Jezus de Messias ziet...... Zij blijft geliefde van God , naar de verkiezing en om der vaderen wil..... Ook in de voorlopige bedekking blijft Jezus door God gegeven als een verbond voor zijn volk ( Jes 49:8 ) 

Ook al zijn in Gods ontferming de volkeren uitgenodigd voor het komende koninkrijk. En voor een deel toegebracht , dat betekend niet dat de unieke positie van Israël in de heilgeschiedenis verdwenen  is. 

De leer is daarom vals omdat zij Jezus miskent. Als de theologie Israël niet haar plaatst terug geeft, maar  als ze dit blijft weigeren dan tast ze de persoon van Jezus aan..... Hij is wel de Heiland van de wereld, door wie ook de volkeren gered worden en  het is goed wat u ook schrijft dat de kerken veel goeds hebben gedaan en dat ze Jezus zo belijden, maar Jezus is niet als “ universele Gods mens losgemaakt  van Israël. Hij is gekomen in het vlees van het Joodse volk. Hij is een Jood en dat is  geen bijkomstigheid....Hij is Immanuël. 

Hij is het geschenk van God aan Israël, en het geschenk van Israël aan de wereld. Als eenheid met zijn volk heeft hij het heil bereid voor de wereld .....

 Maar hij is ook wat de profeten over hem zeggen; Hij is de Koming die de breuk tussen Israël en Juda zal genezen, die zijn volk zal weiden op de bergen van Israël, die de verstrooide dochters en zonen van zijn volk zal thuisbrengen uit de verstrooing.  ( sinds 1948!) Hij zal zijn volk onderwijzen in de rechte leer van de wet en die wet zal vervolgens vanuit Jeruzalem  de hele wereld gaan vervullen....Dat alles heeft God  zijn heilige profeten geopenbaard.

Als we zeggen dat de wet en de profeten in Jezus vervuld zijn , bedoelen we daarmee niet dat zij in Jezus zijn uitgelopen en daarmee afgelopen..... Jezus is de bekroning  van de wet en de profeten, in wie de wet en de profeten tot  hun volheid gekomen zijn...... Daarmee gaat de wet niet weg..... wet en evangelie zijn ook niet elkaars tegenstellingen, het evangelie is geen vijand van de wet.... De apostelen hadden de volkeren alleen onderwezen dat de werken der wet  nooit mogen fungeren als een heilsweg. De profetie is niet afgedaan, maar zal juist door Jezus verwerkelijkt worden...Voor een deel is zij  dat al maar er komt nog zoveel meer!  

De vervangingsleer is ook een miskenning van de kerk...want de kerk is niet het nieuwe exclusieve volk van God......

Misschien een andere keer hier meer over want het is een lang stuk geworden... Niemand leest het ws... nog ......... maar dit is wat ik door Gods genade en  mijn vele bezoeken aan Israël en veel  studeren en vergelijken van schrift met schrift, en gesprekken over de verhoudingen tussen Israël en de volken heb geleerd....... ..

De vervangings leer is zo verwoestend en vernietigend dat het het fundament van de kerk/ gemeente  aantast......... Vandaar de ruziënde priesters in de Heilige grafkerk ........Eenmaal zullen alle kerken en denominaties weg vallen...... .. en zal Jezus , Messias regeren vanuit Jeruzalem....... Over Israël en alle volken....... Shalom ! 

Oma op 01-12-2017 15:35

@Steady: perféct!!! De westerling is van nature hoffelijk en dat doet em de das om, dat zorgt voor de bevestiging van de superioriteitswaan van de moslim en wordt beschouwd als dhimmi gedrag...dus: Nooit aan de kant gaan voor daarvoor , op die manier behouden wij ons zelfrespect. Beleefdheid tonen aan onbeschofteriken zijn parels voor de zwijnen en zelfverloochening.

Wat de paus betreft: als kerkelijke leider heeft hij zich Niet te bemoeien met politiek, geen uitspraken te doen over rohingya en over politiek in het algemeen (waarom begint ie zelf niet met de opkuis van pedofielen in de kerkelijke kringen?!!)

Ook hoor je hem nergens  over de vervolgingen en moorden op christenen door moslims, nietwaar? En blijkbaar is hij ook onwetend dat Rome het doelwit is van islam en dat Rome zal branden waarmee het hart van het christendom zal vernietigd worden en de paus tot het verleden zal behoren, hij zal weggevaagd worden...wat veroorzaakt deze zelfdestructie? Pure, politieke strategie van een instelling die niks meer te maken heeft met 'geloof' maar dat wisten we al: immers, het vaticaan is het rijkste land ter wereld, onaantastbaar, corrupt, een poel des verderf met wijdverbreide tentakels overal, in het bankwezen, in de politiek, tot het satanisme toe etc...van geen wonder dat het gedoemd is, de leegloop van de kerken, het afwenden van de 'gelovigen' van dit bedrog dat hen eeuwenlang onder de knoet hield voor machtsmisbruik en zelfverrijking terwijl de échte boodschap van Jezus opzettelijk verborgen en onthouden werd voor de mensen - zij mogen hun eigen Macht niet beseffen want dan kan er geen dwang, manipulatie en controle meer uitgeoefend worden.

Tom Hendrix op 01-12-2017 19:01