Headlines


16-10-17

- 28 jarige ooggetuige meerdere schutters aanslag Las Vegas plotseling overleden
 


14-10-17

- Hongaarse premier waarschuwt Europa voor toekomstige christenvervolgingen
 


12-10-17

- 'Spanje dreigt Catalaanse leider impliciet met executie, stuurt duizenden troepen'
 


10-10-17

- Hackers kraken via SMS authenticatie simpel uw email en bitcoin
 


08-10-17

- Waarom de officiële mediaversie van aanslag Las Vegas louter nepnieuws is
 


 













































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Experiment bewijst dat Facebook u overal en altijd afluistert of meekijkt

Oprichter Facebook waarschuwt voor gevolgen gebruik social media voor hersenen kinderen - ‘Social media buiten bewust kwetsbaarheid in menselijke psychologie uit’

 
Een man en zijn vrouw hebben via een simpel experiment aangetoond dat Facebook altijd en overal zijn gebruikers afluistert, zelfs als de microfoon van uw pc of smartphone NIET aanstaat. Ook via uw webcam mag zonder uw toestemming worden meegekeken en opgenomen. De oprichter van Facebook, Sean Parker (inzet foto), heeft ondertussen in een interview gewaarschuwd dat ‘alleen God weet wat Facebook met de hersenen van onze kinderen uitricht’.

 

‘Mijn vrouw en ik namen een willekeurig onderwerp waar wij NOOIT over hadden gepraat of online naar hadden gezocht,’ legt YouTube gebruiker Neville uit. Het gekozen onderwerp: katten –die het stel niet heeft- en kattenvoer. ‘Terwijl haar iPhone op de achtergrond lag gingen wij daarover praten. Twee dagen later schakelden de advertenties op onze Facebook een paar dagen lang volledig om naar kattenvoer.’

Dit zal velen een ongemakkelijk gevoel moeten geven, aangezien de Facebook Messenger app maandelijks door 900 miljoen mensen wordt gebruikt sinds het bedrijf het voor mobiele gebruikers onmogelijk gemaakt heeft berichten op Facebook te lezen zonder dat deze app is geïnstalleerd.

Overigens is het YouTube filmpje al meer dan een jaar oud, maar werd nu pas opgepikt door diverse websites en blogs. Er wordt verschillend op gereageerd; sommige mensen denken dat het toeval of onzin is, anderen zeggen exact dezelfde ervaringen hebben. Een enkeling vindt het geen probleem als het waar zou zijn, ‘want als je niets te verbergen hebt hoef je je toch nergens druk om te maken?’.

Gebruikersvoorwaarden: inschakelen microfoon en webcam legaal

Vorig jaar heeft Facebook eenzijdig zijn gebruikersvoorwaarden aangepast. Daarin staat dat de microfoon en camera van het apparaat waarop Facebook of de Facebook app is geïnstalleerd op ieder moment mogen worden geactiveerd zonder dat de gebruiker daarvan op de hoogte is, zelfs als het apparaat niet aanstaat. Er staat letterlijk dat Facebook ‘op ieder moment... zonder toestemming audio met de microfoon mag opnemen.’

Al in 2006 werd bekend dat de FBI op deze manier heimelijk toegang kon krijgen tot de mobieltjes van mensen. Deze techniek wordt een ‘roving bug’ genoemd, en werd met toestemming van de overheid ingezet om criminelen af te luisteren. Nu lijkt het er sterk op dat deze ‘roving bugs’ op de smartphones van iedere Facebook gebruiker zijn geïnstalleerd (voor toegang tot de microfoon en webcam van uw pc of laptop is enkel het hebben van een Facebook account voldoende). (1)

De vraag is waar Facebook deze afluister- en spionagetechnologie –behalve voor advertenties- nog meer voor gebruikt. Het bedrijf van Mark Zuckerberg is de afgelopen jaren een krachtige extreemlinkse politiserende en opinie-manipulerende koers gaan varen, zozeer dat medewerkers die openlijk rechts of conservatief bleken te zijn, op non actief werden gesteld of zelfs werden ontslagen als ze zich niet aan de globalistische ‘visie’ van Zuckerberg onderwierpen.

‘Alleen God weet wat het met de hersenen van onze kinderen doet’

De oprichter van Facebook, de 38 jarige Sean Parker, heeft in een interview met Axios zo ongeveer iedere ‘Big Brother’ complottheorie over zijn creatie bevestigd. ‘Toen Facebook in opkomst was kwamen mensen naar met toe en vertelden dat ze niet op social media zouden gaan. Dan zei ik: ‘oké, maar dat zal je toch een keer doen’. Dan reageerden ze met ‘nee, nee, nee, ik hou het liever bij mijn contacten in het echte leven’. Dan zei ik weer: ‘en toch krijgen we je een keer’.’

Volgens Parker hebben de meeste mensen niet in de gaten wat voor gevolgen een sociaal netwerk met 1 of zelfs 2 miljard gebruikers heeft. ‘Het verandert letterlijk je relatie met de samenleving, met elkaar... Waarschijnlijk wordt iemands productiviteit er op akelige wijze door beïnvloed. Alleen God weet wat het met de hersenen van onze kinderen doet.’

‘Kwetsbaarheid in menselijke psychologie wordt bewust uitgebuit’

De achterliggende gedachte van Facebook was en is nog steeds ‘hoe wij zoveel mogelijk van uw tijd en bewuste aandacht kunnen opslurpen. En dat betekent dat wij zo af en toe een kleine stoot dopamine moeten geven, iemand die een foto of berichtje van je liket. Dat zorgt voor nog meer foto’s en berichten, wat je nog meer likes en reacties oplevert. Dat is een feedback-cirkel van sociale bevestiging, precies van het soort waarmee een hacker zoals ik mee zou komen, omdat je daarmee een kwetsbaarheid in de menselijke psychologie uitbuit.’

‘De uitvinders en scheppers –ik, Mark (Zuckerberg), Kevin Systrom (Instagram), allemaal- waren hier bewust van op de hoogte, en hebben het toch gedaan.’

Parker eindigt het interview met te zeggen dat ‘omdat ik een miljardair ben en toegang heb tot betere gezondheidszorg, ik iets van 160 jaar oud wordt, en deel zal uitmaken van deze, zeg maar klasse van onsterfelijke opperheren,’ waarop hij lacht. ‘Want u kent de uitdrukking (van Warren Buffet) over rente op rente... Geef ons miljardairs nog een paar honderd jaar, en jullie weten hoe welvaartsongelijkheid er echt uitziet.’ (2)


Xander

(1) David Wolfe / YouTube
(2) Zero Hedge

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt dan verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwarte letters op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal, persoonlijke aanvallen of uitschelden kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.Het beheer kan er ook voor kiezen uw posting aan te passen. 
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands.
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het Geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.
  16. Wees bedachtzaam en let op uw woordkeuze en formulering in uw postings, wat u op het internet plaatst blijft daar staan. Post niet onder uw eigen naam maar gebruik een nicknaam.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gesprekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof..(Geloofsforum 31)  verder te praten.

Reacties

Pagina12
Tom Hendrix op 11-11-2017 14:44

Prima dat U hier de aandacht op vestigt, Xander. Het boek "1984", is heden dus de dagelijkse werkelijkheid geworden.

Cale op 11-11-2017 15:21

Zieke geesten zijn er van alle tijden. Het meest verontrustende is dat overheden dit weten en er niets aan doen. Integendeel, ze werken er hard aan mee. Mensen die voor een salaris werken en dat zijn de meesten, zijn dus geheel overgeleverd aan een "elite" die zich ver boven de wet begeeft.

Tycho op 11-11-2017 15:31

Is er in bij deze decadente generatie nog iets over waarover valt te verbazen? 

willy op 11-11-2017 15:32

Dat is al langer bekend, daarom ben ik daar ook niet mee bezig en hoop het nooit te moeten doen!  Shalom

cefas op 11-11-2017 15:42

Het is zover. Big Brother kijkt over je schouder mee. Utopie is werkelijkheid geworden (voor zover we het nog niet wisten). De nacht nadert. Wees voorbereid. Hij komt als een dief in de nacht.

sumrivs op 11-11-2017 15:55

In dit verband is ook van toepassing van Huxley zei 'what we love will ruin us'.

Kijk hier maar eens: https://rebelofgod.deviantart.com/art/Orwell-vs-Huxley-631700214 

Amusing ourselves to death.

SEO op 11-11-2017 16:03

Na de Duitse bezetting van het Rijnland, die een schending was van het Verdrag van Locarno, hield minister president Colijn op 11 maart1936 een befaamde radiotoespraak. Hij wees op de internationale spanningen en kondigde aan dat winterlichting '35langer onder de wapenen zou blijven. Dit was, aldus Colijn, slechts voorzorg."Daarom maan ik nog eens aan om zich niet te laten verontrusten." Hij beëindigde zijn radiorede zo: "Ik verzoek den luisteraars dan ook om wanneer ze straks hunne legersteden opzoeken, even rustig te gaan slapen als ze dat ook andere nachten doen. Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te zijn. En daarmee, geachte luisteraars, laat ik u over aan de verpozing die de radio u pleegt te bieden. Goedenavond."

van buiten op 11-11-2017 16:08

Mensen toch, het is al duizenden jaren een zoektocht naar de persoon of de nakomenlingen van die persoon. 

Zeker dat nu de bloedbanken op deze planeet overuren draaien om het ontbreekende Dna spoor te ontdekken.

het is een gevecht tussen de goedwillende en kwaadwillende, in dit tijdperk heb ik het gevoel dat de goedwillende aan de winnende hand

zijn, want elke dag gaat het afvoer putje steeds verder open.

Robie op 11-11-2017 16:20

Vergeet ook niet de X box en dat soort spul,al heb ik hem niet aangesloten op het internet toch blijft dat ding met de nieuwste spelletjes en evt updates komen op het scherm ??????????Een keer zag ik een filmpje van een paar sec dat we als familie op de bank zaten tv kijken,dit zag ik plots toen de Kinderen er een spel speelden waar opnames gemaakt worden !!!!!!!!!!!!

Lino op 11-11-2017 16:32

Sinds ik op bol.com zocht naar het boek 'Thanks for the memories' van illuminati-overlever Brice Taylor kan/mag ik geen gebruik meer maken van hun zoekmachine zolang ik hen geen toegang geef tot mijn microfoon. Ik geloof dat bol.com ook een middel van de overheid is om je kennis en interesses te checken en het zou me ook niets verbazen als zij op termijn onzichtbare afluisterapparatuur meezenden als je geregisteerd staat als 'staatsgevaarlijk'. Deze doelstellingen (controle d.m.v. o.a. postorderbedrijven) staan beschreven in de uitgelekte 'protocollen van sion'. Toen ik het bovengenoemde boek opzocht op bol.com, gebeurde er ook iets vreemds: Het systeem liep meteen zogenaamd opeens vast en ik kreeg een plaatje voorgeschoteld met het bekende bol.com-mannetje dat onder het tapijt werd geveegd en waarin overduidelijk de cijfers 666 waren verwerkt en daarbij een cynische, dubbele boodschap waarmee zogenaamd excuses werden gemaakt voor het 'vastlopen' van het systeem. Ik kreeg sterk het gevoel dat ik vanwege interesse in dat boek onder het tapijt geveegd moest worden en sindsdien willen ze dus toegang tot mijn microfoon.

Oma op 11-11-2017 16:33
Toch nog een witte raaf met een geweten tussen dat crapuul?
Daarom heb ik sinds jaren geen smoelenboek account meer, gebruik ik geen internet op iPhone, geen locatie, geen gps, geen webcam..allemaal in de vuilbak gekieperd, waar dat giftig goedje, dat rommelt met de menselijke geest, thuishoort. Wég ermee. Mind control, de natte droom van die monsters...misschien toch eens nadenken over emp om hun duivelse plannen te dwarsbomen? Dan is het meteen gedaan met spelen.
Lodewijk op 11-11-2017 17:17

Ik bebruik dit nu om het oog op mijn laptop enkel te openen wanneer ik gezien wil worden: "Spy-Fy"  https://www.spy-fy.com/nl/

Zelfs de FBI gebruikt zoiets als Spy-Fy:

"FBI directeur: Plak tape over je computer camera" (Dat zegt hij niet. Hij zegt dat alle regeringscomputers een luikje hebben wat ze naar beneden over de camera kunnen klappen):

FBI director: Put tape over your computer camera"  https://www.youtube.com/watch?v=1MV3ZlazAlA

"Google Voice Luisterd De Hele Tijd Naar U"

"Google Voice is Listening To You All The Time..." https://www.youtube.com/watch?v=4rDT8HuUT9s

"How To: Spy on the Webcams of Your Website Visitors" https://www.youtube.com/watch?v=-LbvglVj8Ho

De omzichtige manier:

"Wist u dat uw video camera u mogelijk aan het bespioneren is? Leer hoe dat uit te zetten"

"Did you know that your video camera may be spying on you? Learn how to disable it." https://www.youtube.com/watch?v=zUGqqN-PmcU

Lodewijk op 11-11-2017 17:18

Correctie: ik bedoelde "de omslachtige manier".

Arno op 11-11-2017 17:36

Ik  had een facebook account maar ik gebruikte een schermnaam (dus niet mijn echte naam) Op een gegeven moment wilde ik inloggen maar toen kwam er een scherm in mijn beeld met de boodschap dat ik niet mijn echte naam gebruikte. Ik moest mijn schermnaam wijzigen in mijn echte naam anders kon ik geen gebruik meer maken van mijn Facebook account. Ik heb ervoor gekozen om mijn naam niet te willen wijzigen waardoor het account per omgaande door Facebook werd opgeheven. 

John de jong op 11-11-2017 18:25

Sociale media is niet verplicht. Niets krijg je gratis in deze wereld, alleen de zonneschijn en regen. 

Lodewijk op 11-11-2017 18:51

@Lino

Ik heb het net geprobeerd op Bol maar kreeg enkel dit te zien:

"Helaas! Wij vonden geen artikelen voor jouw zoekopdracht 'brice taylor thanks for the memories'." https://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/Ntt/brice%2Btaylor%2Bthanks%2Bfor%2Bthe%2Bmemories/N/8299/Nty/1/search/true/searchType/qck/defaultSearchContext/media_all/sc/books_all/index.html

Het boek is wel op Amazon te krijg, en ook vond ik hier de hele tekst in het Nederlands:  https://www.wanttoknow.nl/overige/mind-control/brice-taylor-thanks-for-the-memories-10/

Maar ik geloof in de aanwezigheid van God in allen, en wil daarom niemand haten, zelfs de z.g. "Illuminati" niet.

mientjei op 11-11-2017 19:06

Hoe zit dit dan met een tablet? Ik heb trouwens op facebook nog nooit reclame gezien, dat is bijv.  op marktplaats

en nos teletekst wel heel veel, maar altijd iets waarnaar je gezocht hebt

Lodewijk op 11-11-2017 19:16

PS:

Die aanwijzingen -op een YouTube clip rechts-klikken- brengt voor mij niet dat paneeltje dat in het clipje wordt getoond te voorschijn, maar een ander -zwart met witte letters- paneeltje waar die optie niet op staat. Ik bedoel de aanwijzingen in deze bovengenoemde clip: "Did you know that your video camera may be spying on you? Learn how to disable it." 

Ike op 11-11-2017 20:27

Alles wat opgenomen kan worden, vormt tesamen Big Data. De mensen die Bih Data analyses kopen  moeten leren dar er ook mee gelogen kan worden. Iemands stem kan opgenomen worden en daarna kan je m.b.v. software deze persoon alles laten zeggen in een opname. Als mensen deze Business Intelligence analyses te serieus gaan nemen, behoren zij ontslagen te worden.

Mensen kunnen een totaal verkeerd beeld over iemand xcreeëren m.b.v. Big Data en hem ergens op laten sluiten of laten ontslaan met behulp van dit soort analyses, terwijl de persoon onschuldig is en deze zelfs niet weet dat er zo'n beeld over het slachtoffer geschapen is. Terwijl er ook met behulp van dit siirt analtses alle privé data en inlogcodes en wachtwoorden mee verkregen kunnen worden die in een cloud, op een server of op een telefoon, tablet, notebook of pc.werkstation staan.

De privact moet hersteld worden en de sleepwet moet terug in de prullenbak.

Ultimate op 11-11-2017 21:22

Offtopic: ik herinner mij een artikel van Xandernieuws die waarschuwt tegen opzettelijke voedselvergiftigingen door extremisten.

Is het vergiftigen bezig? 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/11/11/lidl-neemt-snacktomaten-uit-de-rekken-na-vondst--vreemde-substan/

Johan op 11-11-2017 23:13

De laatste tijd geeft facebook allerhande schaars gekleede dames als friend suggestie. Facebook kan ophoepelen.

Bundy op 12-11-2017 02:39

Alles wat in dit artikel en in de de commentaren geschreven is  , is waar .     De regeringen vinden het prima want in de Stellar-Wind computerstad onder de granietrotsen van Utah is het hele ( ! ) internet door de Amerikanen gekopiëerd .

@Lino en een tragisch laag gehalte van de bevolking hebben dit maar door , hoewel het de natte droom van Gustav Mielke zou zijn geweest .   Wij moeten ons verheugen want dit zijn niet de verdrukkingen waar Christenen altijd doorheen gaan , maar de grote verdrukking .    Dan is de voorzegde opname ook nabij .

kees op 12-11-2017 06:17

@cefas op 11-11-2017 15:42

Utopie is denk ik distopie?

@van buiten op 11-11-2017 16:08

Quote: "in dit tijdperk heb ik het gevoel dat de goedwillende aan de winnende hand zijn, want elke dag gaat het afvoer putje steeds verder open."

Bedoelt u niet we worden dagelijks geconfronteerd met een steeds hardere realliteit die niet massaal en unaniem verworpen wordt? Of heeft u niet door als je politiek "wint" maar cultureel verliest dan heb je dus alsnog verloren. Ieder putje dat opengaat levert een politieke discussie op en de discussie voldoet dan aan de volgende criteria. De discussie is compleet, ieder perspectief op de zaak wordt uitvoerig besproken, behalve het perspectief waar het om draait wordt niet genoemd, het perspectief dat doorslag gevend en onomstotelijk is wordt bewust buiten de discussie gelaten. Dan heel gewichtig en complex gaan doen over de wel gehanteerde perspectieven op de zaak en het valt bijna niet op! Dat de verkeerde beslissing dan wordt genomen valt dan ook niet op! Kunnen de heren mooi voorspoed spiegelend voor de camera gaan staan en een ieder trapt er in en niemand kijkt om zich heen voor de bevestiging, mensen die twijfelen gaan op internet zoeken naar antwoorden en internet is voor velen de nieuwe realiteit, de eenvoudig manipuleerbare realliteit dus ook eenvoudig gemanipuleerde antwoorden presenteren. Alleen de echte realliteit om u heen had u alle antwoorden kunnen geven, er is geen voorspoed, er is alleen maar moreel verval en achteruitgang! Dit is gewenst want moraal beschermt u, bent u een moreel ingesteld dan alleen kunt u het immorele herkennen. Als de massa het immorele niet meer herkent dan kan het immorele gedijen en zullen ze er ook niet tegen is opstand komen. Dit is hoe we daadwerkelijk bedonderd worden. Vandaar ook dat we dood gegooit worden met sex en extreem geweld op de televisie. Dit stompt de geest enorm af en zal uiteindelijk lijden tot syncopie, de lege mens, de zombie! Of de noord Koreaan bijvoorbeeld, ongelofelijk als je die mensen ziet in een documentaire en ze in de ogen kijkt, leeg, dood, geen ziel........

Voltaire: "Je hoeft alleen maar te kijken naar wie je niet bekritiseren mag om te weten wie er daadwerkelijk de baas over je is"

Churchill(al in de 20er jaren) De fashisten van de toekomst zullen de anti fashisten zijn(bijv. Antifu, laat u ook meteen even opvallen dat het zich dus presenteerd als een cognitieve dissonantie) Het is fashisme maar presenteerd zich alsof dat niet zo is. Voor velen omdat het een cognitieve dissonantie is kan hun brein er niets mee, de presentatie van die lui is niet fashistisch dus dat voelt goed en dat volgende ze dan maar als een ware empirist. Weer een bruikbare idioot die denkt tegen het faschisme denkt te vechten terwiijl ze het recht om te spreken en demonstreren gigantisch onderdrukken.)

De oplossing is zo simpel, we hadden een cultuur met sociale controle die het immorele veroordeelde. Nu houden we ons maar stil omdat we slappe zakken zijn geworden die hun assertiviteit afgenomen is(empiristen(het begint met em net als empty)). Dus we laten het gebeuren waar we bij staan. Ik heb onlangs de kassiere van de kruidvat er fatsoenlijk "van langs gegeven" omdat ze een of ander pasje door mijn strot wilde drukken op een vilijne wijze en mij zelfs probeerde verantwoording af te laten leggen waarom ik dat pasje niet wilde. Het enige wat ik haar heb medegedeeld is dat de manier waarop ze mij bejegend door mij niet op prijs wordt gesteld en ik heb haar vriendelijk verzocht of ze haar fatsoen wilde herstellen. Ik maak wel duidelijk dat ik er niet van gedient bent op deze slinkse wijzen het interventionisme in mijn realiteit te laten insluipen. En dit is slechts 1 voorbeeldje van het probleem.

Oud Hollandse gezegden, kent u ze nog? (waar zijn ze eigenlijk gebleven, is dat geen onderdeel van onze cultuur? Kennen uw kinderen ze nog?) Ik zal er een aantal opnoemen voor de lol:

Ledigheid is des duivels oorkussen.

Een volk is slechts zo goed als het voorbeeld dat ze volgt.

Je oogst wat je zaait! (deze bedoel ik met betrekking tot moreel en immoreel, het is een keuze als je nog nadenkt over zoiets)

Wie niet horen wil, moet maar voelen. (We zien het allemaal wel aankomen maar als een paar verwende kinderen klagen we alleen maar! Hoe hard moet u straks wel niet klagen dan?)

caso op 12-11-2017 11:09

Als men een google of facebook account "verwijdert" betekend het niets meer dan dat de gebruiker er niet meer bij kan. De data blijft gewoon op een datacenter beschikbaar voor marketing en profielsoftware.

Vergeet ook niet dat dat de privacy van een app op zich redelijk dicht kan staan, het OS op een smartphone of desktop is datn altijd de boosdoener. Concurrent is ook een vriend, zeker met de ecnomische waarde van de consument = DATA!

caso op 12-11-2017 11:21

@Lodewijk. Ik zet in de bios altijd de video/microphone uit op mijn klapdozen. En zit idd altijd een sticker over de webcam en microfoon. (niet de jack-aansluiting).

vijgeboom op 12-11-2017 11:54

Als ze afluisteren of meekijken wat is er mis mee ? Als je niks te verbergen hebt maakt het niks uit. Zolang men het maar niet misbruikt.

Ik hoop teven dat in Nederland alles kan worden afgeluisterd en mee gekeken kan worden op internet  door Justitie/Politie. Het is goed voor de maatschappij om controle te hebben, uiteraard geen misbruik maken en nep bewijzen in elkaar fronselen. Maar als je niks te verbergen hebt is er niks aan de hand toch? Liefste zie ik ook nog dat iedere m2 bekeken kan worden zodat de eventuele dader gepakt kan worden en zo de veiligheid gewaarborgt kan blijven.

God ziet ook alles dus wat maakt het nog uit mensen?

Oma op 12-11-2017 12:46

@Arno: ik had ook een anoniem account met nickname en kreeg een mail dat smoelenboek een copie van mijn paspoort eiste voor behoud van het account met mijn echte naam! Ik heb geweigerd en laten weten dat ze dan het account maar moesten afsluiten maar voor zover ik weet bestaat mijn account/pagina nog steeds alhoewel ik er reeds jaren geen gebruik meer van maak. 

Lars030 op 12-11-2017 14:47

@Johan op 11-11-2017 23:13

Ook bij mij spatten de vriendschapsverzoeken van schaars geklede dames op faecesboek- om de oren. Uiteraard nooit accepteren. Bovendien: voordat ik iemand uberhaupt accepteer als 'vriend' moet ie toch minstens een x aantal gemeenschappelijke 'vrienden' met mij hebben. En die 'x' wordt bij mij met de dag hoger. ;)

caso op 12-11-2017 14:48

@vijgeboom. U weet niet wie er in de toekomst aan de touwen trekt. U weet niet wat er in de toekomst goed/fout is.

Meta-data =  gedragsdata. Voer voor profileringssoftware. In de VS is privacy al uitbesteedt, de overheid is daar een regieclubje geworden voor het grootkapitaal. Dat gaat denk ik ook hier zijn intrede doen.

Michaël ;-{> op 12-11-2017 15:02

@ vijgeboom op 12-11-2017 11:54

''uiteraard geen misbruik maken en nep bewijzen in elkaar fronselen''

En daar zit nu juist het probleem! Tevens is het gewoon 'ziekelijk'.

God heeft geen satelieten, camera's en spionagetroep nodig, de mensen wel. God is rechtvaardig, de mensen niet. Groot verschil lijkt mij.

Maar u houdt van schijn-veiligheid neem ik aan.

Bundy op 12-11-2017 15:09

@vijgeboom op 12-11-2017 11:54

God ziet ook alles dus wat het uitmaakt :   God is rechtvaardig en zal spoedig een rechtvaardige door hem gecorrigeerde samenleving maken .  Big -Data wordt beheerd door de satanische , onrechtvaardige , psychopatische "elite " van dit laatste wereldrijk , die inderdaad alle gegevens misbruiken .                    Zij zullen dit o.a aanwenden om precies te weten wie vöor of tegen de komende anti-Christ is .

Ik heb niets te verbergen maar dat gaat ze geen reedt aan . 

Oma op 12-11-2017 15:49

@vijgeboom: maar een béétje naïef? Wanneer zal het eens doordringen dat er reeds volop misbruik wordt gemaakt van al die persoonlijke informatie waar niemand en zéker geen overheid zaken mee heeft?! En dát enkel om jouw vrijheid te ontnemen tot godverdomme je dénken toe? Niks te verbergen....tsssss....dat is zelfs naast de kwestie! 

Een dooddoener dat overheden gebruiken om de indruk te wekken dat het gaat om veiligheid, dat alleen criminelen zouden geviseerd worden terwijl de mondige burger, die zich verzet tegen ongeoorloofde machtscontrole over ons leven, het eigenlijke doelwit is. Wákker worden!! Zie jij één crimineel opgepakt worden door de toename van camera's?! Wél worden veel meer werkende burgers belaagd, zelfs misleidt, om hen te kunnen betrappen op te snel rijden of belachelijke GAS-boetes te geven en fors te beboeten - intussen wandelen terroristen ongehinderd door heel europa en krijgen ze die zogenaamd niet te pakken! Dat behoeft toch geen verdere uitleg om de leugens en bedoeling van toenemende controle te ontmaskeren?

Of de werknemers die ontslagen werden omdat ze niks te verbergen hebben en hun vrije mening geuit hebben op dat smoelenboek? Heeft volgens jou de werkgever ook maar iets te maken met het privéleven en het recht op vrije meningsuiting van zijn werknemer in zijn eigen tijd? Je kan dan zeggen: dat staat openbaar, oké maar zijn mening over zijn baas of bedrijf of werkomstandigheden heeft niks te maken met de uitvoering van zijn job en dát is dan wél misbruik door controle en monddood maken.

Ik heb het récht op privacy, bijgevolg ook anonimiteit en dat heeft helemaal niks te maken met iets te verbergen maar met mijn recht op vrijheid en bescherming tegen misbruik! Ohh en nog wat: jij vindt er niks mis mee als er meegluisterd en meegekeken wordt en dat je niks te verbergen hebt, waarom post jij hier dan onder vijgenboom ipv je eigen naam?

Arno op 12-11-2017 16:18

@Oma, goed gedaan! had ik ook zeker niet gedaan, wat denken ze wel???

Ike op 12-11-2017 16:41

@vijgeboom op 12-11-2017 11:54

Je gaat even totaal voorbij aan het feit dat het grootste schorem word ingehuurd bij straatcoaches, beveiligingsbedrijven, politie en door kan groeien naar onze veiligheidsdiensten. Het is alsof je al je gegevens vrijwiliig geeft aan een mafia. Van mij mag je het doen, maar draag zelf maar de gevolgen daarvan en zorg dat anderen daarvan gevrijwaard zijn. De hele beveiligingsbranche leeft op de onveiligheid in de samenleving. Zonder onveiligheid, geen beveiligingsbranche, politie of veiligheidsdiensten. Elk bewijs kan gemaakt worden. ik zal je niet eens komen opzoeken als je in het gevang zit, omdat ik dan ook automatisch word geassocieerd met hetgeen waarvoor jij de bak in gaat.

Ik hoop dat jouw opmerkingen extreem sarcastisch waren, want als het serieus was, staan ze extreem ver van de werkelijkheid..........  Het is niet het populisme dat een bedreiging is voor de samenleving, maar de bestaande onwetenheid van de politici en het fascisme dat al regeerd in onze Nederlandse samenleving. Je mag alleen zelf uitmaken of je dit nationaal socialisme extreem rechts of extreem links vind. Zelf noem ik het gewoon fascisme en 1984 was een kinderboek vergeleken bij wat nu gerealiseerd is. Iedereen heeft wel iemand in zijn omgeving die ergens van verdacht kan worden en met de 'sleepwet' word het gelegaliseerd dat al zijn data beschikbaar word gesteld en dan mag het veiligheidsapparaat bewijzen waar het zijn bestaansrecht aan ontleend. Ze zullen jou dan niet loslaten zonder veroordeling, als is het maar voor het schenden van een copyright van een plaatje dat je hebt gepost als reactie op dit bericht van mij. Het hangt dan van de gestelde weekdoelen af waarvoor jij veroordeeld gaat worden.

Oogjes open doen en zorgen dat je niet opgepakt word. Voor een fascistische regering zit je nu op ongewenste sociale media die kritiek levert op regeringsbeleid.

steady op 12-11-2017 17:42

Tycho

Natuurlijk : Hetgeen nog te gebeurn valt

Van de ene verbazing in de andere (ewel-ewel-ewel)

Shalom

hubo op 12-11-2017 18:55

Ik heb geen vaste camera of microfoon,dus daar hoef ik me niet druk over te maken.Ik vind het niet zo belangrijk wat Facebook,Google en anderen doen.Het enige wat van belang is,dat is dat je moet weten,dat die dingen kunnen.Dat bovendien amerikaanse diensten altijd inbreuk kunnen maken op amerikaanse bedrijven om informatie te achterhalen die ze willen hebben en dat ze anders zelf wel een weg zullen vinden.Dat er vaak wel een sleutel achter de hand is voor zogenaamd versleutelde berichten.Soms hoor je dat ,als ik het goed heb, Google/androïd niet mee wil werken,dat is wel leuk om te horen,maar reken daar maar niet al te veel op.Ga er maar gewoon van uit dat in principe alles te achterhalen is en dat computers en internet het sterkste controle middel zijn waar overheden ooit de beschiklking over hebben gehad.Het enige probleem is hoe die informatie echt effectief te filteren.Netwerkanalyses kunnen waarschijnlijk al redelijk doeltreffend zijn om automatisch sporen bloot te leggen.Ik denk dat daar verder weinig aan te doen is.Al die verhalen over internet en vrijheid van meningsuiting zijn naïeve loze praatjes.

Marjolein op 12-11-2017 19:23

@Vijgeboom, u zit er dit keer flink naast. Het gaat erom dat via Google, Feestboek et al verscheidene instanties en mensen weten wat uw mening is, en dat men u daarop aan kan spreken als men uw mening niet gepast vindt. 

Bundy op 13-11-2017 01:08

@Ike op 12-11-2017 16:41

Hulde @ Ike ,  zeer zeer zelden kom ik iemand in het echt of op deze site tegen die de overheid op haar echte waarde weet in te schatten !!!!!

dolphin op 13-11-2017 02:50

was het enkel maar facebook dan ging het nog , maar ga er maar rustig van uit dat wanneer je je smartphone start er velen meer zijn die kunnen meeluisteren en kijken , en tegenwoordig zitten de accu's ook al vastgesoldeerd , en waarom zou dat toch zijn , nou dan kan je dus je smartphone nooit echt uitschakelen ! dit laatste met het oog op traceerbaarheid en de goed van pas komende smoes is natuurlijk "goede connectie" , ja klopt inderdaad heel dubbelzinnig

Qromel op 13-11-2017 07:07

Marjolein op 12-11-2017 19:23: Ik maak er sowieso geen geheim van. En doorgaans laat het me koud wat anderen daarvan vinden. Ik hoef namelijk geen verkiezingen te winnen.

Lodewijk op 13-11-2017 08:19

PS:

Hier op de website van Spy-Fy staat er onder "Handleiding" de optie op "Webcam test" te klikken -of tikken- en te zien hoe dat je webcam aanzet, en dat dat dus ook kan gebeuren op andere sites:

https://www.spy-fy.com/nl/handleiding/

Toen ik dat zag bestelde ik meteen dat handige schuifje. : D

Het aanbrengen van dat schuifje deed ik toen ik mijn webcam had aangezet via Skype en mezelf zag. Zo kon ik er zeker van zijn dat het oog van m'n webcam precies in het midden van de opening zat, en er niets bedekt werd met het schuifje open.

Tom Hendrix op 13-11-2017 08:20

@Bundy: 15.09. uur, op 12/11. Mee eens. Ik ben christen, en denk ook dat juist deze sleepwet, gebruikt zal worden door "duistere krachten", eerder misbruikt,dat is een beter woord ervoor. Ik ben er dus ook fel tegenstander van.

Lodewijk op 13-11-2017 08:53

Hoe het tegenwoordig mogelijk is je dingen te laten zeggen die je nooit gezegd hebt, met je gezicht dat het zegt en je stem die als de jouwe klinkt:

"Deze Mensen Bestaan Niet 11/2/17" (In de VS wordt de maand eerst genoemd, dus voor ons is dat 2 nov. 2017.)

"These People Do Not Exist 11/2/17"  https://www.youtube.com/watch?v=SFWcS1aNXZg

Dus wanneer iemand een paar minuten van uw stem heeft opgenomen, en een foto of video van u heeft, kan er zo digitaal "bewezen" worden via kunstmatige intelligentie dat u zus of zo heeft gedaan en gezegd. Want hier zijn de video beelden van u met uw eigen stem...

wardje op 13-11-2017 09:27

Interessant bericht, interessante reacties

vijgeboom op 13-11-2017 12:19

Nogmaals, mij maakt het niks uitdat men alles kan controleren. Als het de veiligheid ten goede komt is dat juist goed. Alle info van mobiel of internet mag de overheid van mij wel hebben. en als facebook kan zien wat je allemaal bekijkt op internet en daarop inspeelt heb ik niks op tegen. Je weet van te voren dat alles met communicatie gecontroleerd kan worden en dat alles als men wil gecontroleerd kan worden. 

Zoals ik ook al eerder zei zou ik het liefst ook willen zien dat iedere m2 in het openbaar gefilmd kan worden voor uw veiligheid. En ook zie ik graag een soort van chip in de mens met belangrijke gegevens. Zo kun je snel mensen opsporen en dingen zien te voorkomen. En ja, zoiets staat ook in Openbaring. Honden en katten worden ook wel gechipt en we moeten juist gebruik maken van de technologie. 

En we werken er ook naar toe want daarom komen er de komende jaren nog meer mensen deze kant op met als doel angst te zaaien waardoor het volk zal vragen om meer veiligheid, en de oplossing is dan een soort chip.

Kim op 13-11-2017 16:45

Een soort van chip in een mens    dat geloof je toch niet

Wij zijn geen veestapel !!!!  kijk maar naar onschuldige sf film The Stepford Wifes uit 1975

Oma op 13-11-2017 20:46

@vijgeboom: en? Is het met al die controle en camera's nu al veiliger geworden misschien?!! Dan leef jij vast op een andere planeet....het is er écht niet op vooruitgegaan, integendeel...is dat niet genoeg bewijs dat veiligheid maar een drogreden is om verregaande controle, beperking van vrijheden van, énkel, de brave burger te verdoezelen? En aub!!! Voorstander om gechipt te worden zoals vee, ook voorstander van DNA databanken en vingerafdrukken, zeker? Dan kunnen ze je lekker een moord in je schoenen schuiven als je je mening durft te uiten die niet strookt met het politiek correcte gewauwel voor zelfvernietiging.

Je bent niet goed bij je hoofd als je het gevaar voor deze misbruiken niet (wil) ziet en welke gevolgen dat zou hebben. Denk er anders eerst nog maar eens over na...en nogmaals: waarom post jij hier dan onder vijgenboom ipv je eigen naam? Dan maakt het toch allemaal niks uit?

Ike op 13-11-2017 21:20

@vijgeboom op 13-11-2017 12:19

Probeer ik het nog wat duidelijker uit te leggen. Alle data die gekoppeld is aan een emailadres heet Big Data. Als iemand een profielanalyse van U wilt maken, kan deze persoon terabytes aan data opvragen over Uw persoon. Al Uw medische gegevens en alle informatie die U liever privé houd.

Zoals bijvoorbeeld dat U morgen een nieuwe keuken gaat kopen met 20000 Euro cash geld bij bedrijf Z op adres XZ en dat U daar om 13:00 zal zijn volgens afspraak. U stelt dat U graag elke m2 gfilmd heeft en krijg nu wat, U staat inderdaad op de camerabeelden, waarop U 20000 Euro opneemt bij de geldautomaat, zoals U van te voren heeft afgesproken met Uw bank. Alleen wat gek is, is dat U op dat moment thuis was. U was helemaal niet op dat moment bij de geldautomaat, want U had volgens Uzelf afgesproken om om 12:30 het geld van Uw bankrekening op te nemen en niet om 12:00.

De man op de camerabeelden lijkt inderdaad wel extreem erg op Uzelf. Hoe kan dit nou? Het is vrij simpel. In Uw Big Data staan al Uw gegevens. Een kopie van Uw ID met handtekening en pasfoto en de gegevens van Uw bankrekening. 10 andere mensen als collega's, vrienden en familieleden hebben het ook over het feit dat U om 12:00 uur het geld zou gaan ophalen uit de geldautomaat. Het staat allemaal in Uw Big Data, omdat U tegen iedereen dit heeft gezegd, omdat U natuurlijk niet tegen iedereen gaat vertellen hoe laat U werkelijk het geld gaat ophalen. Wacht even, dat had U helemaal niet gezegd en gemaild tegen iedereen. U verteld n.l. altijd de waarheid en U vertrouwd ook op de camera's en de overheid en de banken en het beveiligingsapparaat dat deze gegevens kloppen. U bent een groot voorstander van meer veiligheid op straat en meer camera's. Hoe kan het nu dat U daar op die beelden al het geld opneemt vanaf de geldautomaat waar U altijd naartoe gaat in de jas die U daar naartoe zo vaak draagt?

Tja, al die gegevens staan in Uw Big Data inclusief de beelden van eerdere opnames. Echt de beelden liegen niet, of toch wel? Krijg nou wat, er heeft toevallig ook iemand daarna een opname gemaakt met ultraviolette camera nadat U de opname op die beelden heeft verricht en op de details kan de beveiliging zelfs laten zien dat Uw vingerafdrukken op de toesten staan die U ingedrukt zou hebben om het bedrag op te nemen. Kennelijk heeft U toch dat bedrag daar opgehaald. Of niet? Kan het zijn dat met al die gegevens geknoeid en gefraudeerd kan worden? Het veiligheidsapparaat zou toch nooit frauderen? Het zijn allemaal uiterst zorgvuldig geselecteerde mensen door uitgebreide selectieprocedures met psychologische tests, waarbij hypnose is gebruikt om er zeker van te zijn dat U de waarheid zal spreken bij het doen van de psychologische test....... Gelukkig maar dat dit uiterst zorgvuldig gebeurd en dat je mensen onder hypnose niet zomaar iets kan laten doen op commando........... Gelukkig ook maar dat U altijd Uw mobiele telefoon aan heeft staan met de GPS gegevens aan op het moment van de opname. Frappant zeg, dat U ook met die telecomdata op dat moment bij die geldautomaat staat met Uw telefoon. Of is het mogelijk dat men het unieke ID van Uw telefoon kan kopiëren als U eregsn inlogt of in de buurt staat van een ander netwerk? Ja, dat kan op dat moment verkregen zijn. Terwijl U geloofd dat al die informatie alleen gebruikt word ter bescherming van U..........

Maar hoe kan U nu dat geld allemaal terugkrijgen met die beelden en die GPS data en al die informatie die overeenkomt met Uw Big Data? U zou toch wel die eerlijke mensen kunnen vertrouwen van banken en het veiligheidsapparaat? Men heeft zelfs Uw auto gevolgd vanaf Uw huis met al die openbare camerabeelden en het weer klopt met die dag en de schaduwen kloppen met de staand van de zon op die beelden........

Tja, al die gegevens kunnen verkregen worden op een legale wijze en slechte mensen kunnen met al die data sjoemelen en frauderen en laten we nu erg veel slechte mensen hebben in het veiligheidsapparaat dat U en mij zou moeten beschermen. Maar ja, die mensen hebben hun leven gebeterd en met boeven vang je boeven............ Of toch niet? Ik zou willen dat het allemaal Bananasplit of Candid Camera was............. Maar het is allemaal mogelijk en men kan ook opnames laten horen van U die gedag zegt in Uw huis, waar wel een camera hangt met audioopnames.

De bewijzen zijn dan tegen U gebruikt............

U loopt allang rond met chips (IC's) in al Uw elektronica en unieke nrs. op Uw pasjes en al die IC data en pasjesnrs. kunnen gelezen worden door anderen en zij kunnen ook frauderen met die gegevens.......... Of door te frauderen in een database of door pasjes en ID's te verwisselen....

Welkom in de echte realiteit............ Welterusten, slaap wel en oogjes toe........

Big Data is overigens een begrip dat IBM bedacht heeft, dat grote bedrijf dat geholpen heeft met het selecteren van de mensen die meteen vergast moesten worden en diegene die nog even mochten blijven werken in een werkkamp. Ja, ook dat is waar..... En op dit moment zijn er IS terroristen van de NAVO met NAVO middelen gevlogen naar Somalië (Één van de landen op de lijst die Wesley Clark zag , die de Neo Con's hadden gemaakt van landen waar zij de regimes van omver wilden werpen om de positie van de olieprijs en de positie van de USD te versterken.)

https://www.usatoday.com/story/news/world/2017/11/03/u-s-military-carries-out-1st-airstrikes-against-isis-fighters-somalia/829704001/

http://www.mintpressnews.com/the-u-s-plan-to-topple-all-7-countries-on-trumps-refugee-ban-list/224475/

Michaël ;-{> op 13-11-2017 22:25

@ Ike op 13-11-2017 21:20

Wat een geweldige uitleg, tijdens het lezen kon ik 'het gniffelen' niet laten, behalve bij de laatste strofe. Mooi verwoord. Mijn complimenten!

Lodewijk op 13-11-2017 22:25

En toch zijn we niet machteloos:

"Hoe je mensen verandert"

"How You Change People" https://my.lightworkers.org/videos/8/25/how-you-change-people

Het gaat om er herkenning dat we in werkelijkheid Diegene zijn als Welke we ons Leven hebben gegeven voor de ziel voor mensen die we lijken te zijn. En over onze goddelijke macht. 

Niet geloven wat de ogenschijnlijk "slechterikken" denken dat ze zijn. Enkel erkennen Wie ze in werkelijkheid zijn, hoe vermomd ook in wat "de verschijning van het zondige vlees" is genoemd. Want zo staat er geschreven dat God verscheen. En zo verschijnt Hij ook nu, als een elk van ons. Vandaar ook Zijn gebod: "Oordeel niet naar het uiterlijk."

"Wat bedoelde Jezus met ‘oordeel niet’?"  https://christenenvoorisrael.nl/isreality/bijbel/oordeel-niet

Pagina12
Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld