Headlines


16-10-17

- 28 jarige ooggetuige meerdere schutters aanslag Las Vegas plotseling overleden
 


14-10-17

- Hongaarse premier waarschuwt Europa voor toekomstige christenvervolgingen
 


12-10-17

- 'Spanje dreigt Catalaanse leider impliciet met executie, stuurt duizenden troepen'
 


10-10-17

- Hackers kraken via SMS authenticatie simpel uw email en bitcoin
 


08-10-17

- Waarom de officiële mediaversie van aanslag Las Vegas louter nepnieuws is
 


 













































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

‘Afbreken ijs Antarctica niet veroorzaakt door CO2 maar door supervulkaan’

Tientallen Nederlandse belastingmiljarden naar nieuwe ‘klimaatreligie’ met de Aarde als ‘God’, waar zelfs de christelijke regeringspartijen zich aan onderworpen hebben

 
Niet alleen in de Verenigde Staten (Yellowstone), maar ook in Italië (bijna Napels) en Noord Korea zijn de afgelopen tijd supervulkanen tot veler verrassing actief geworden. Wetenschappers van het gerenommeerde Jet Propulsion Laboratory (JPL) van de NASA hebben nu nieuw bewijs gevonden dat het afbreken van stukken ijs van Antarctica niet wordt veroorzaakt door klimaatopwarming door CO2, maar door een enorme geothermische hittebron, die bijna de omvang heeft van de Yellowstone supervulkaan, en die het ijs van binnenuit smelt. Daarmee zijn alle tientallen miljarden euro’s kostende maatregelen om in Nederland de CO2-uitstoot terug te dringen nog zinlozer dan ze al waren.

 

De geothermische hittebron is een ‘mantelpluim’, een hete ‘pilaar’ van onderaardse gesmolten rotsen die door de aardmantel heen tot pal onder het oppervlakte omhoog steekt. De mantelpluim zelf werd al eerder ontdekt en bevindt zich in Mary Byrd Land. Dat deze waarschijnlijk verantwoordelijk is voor het ‘ademeffect’ op delen van Antarctica, en het afbreken van grote stukken ijs –zowel nu als 11.000 jaar geleden-, is echter nieuw.

De warmtebron smelt de onderkant van de ijskap, waardoor warm water dit effect versterkt, zodat delen van grote gletsjers uiteindelijk in zee schuiven. Verder onderzoek van het smeltwater moet uitwijzen hoeveel ijs er in de toekomst nog zal verdwijnen.

De ‘mantelpluim’ theorie bestaat al 30 jaar. Een alternatieve verklaring is dat de onderkap van de enorme ijskap smelt door het enorme gewicht ervan, dat de onderste lagen ijs kapot drukt. (1)

Tientallen Nederlandse miljarden naar nieuwe ‘klimaatreligie’

Ondertussen blijft vooral het Westen onder druk van het VN-klimaatpanel IPCC, dat amper uit klimaatwetenschappers, maar vooral uit globalistische ideologen bestaat, bewust blind voor de echte wetenschappelijke feiten, en wordt vanwege de enorme sommen belastinggeld die ermee gemoeid zijn vastgehouden aan het CO2-opwarming sprookje.

De natuur stoot jaarlijks 98 ppm (parts per million) CO2 uit, de mens slechts 4,5 ppm, cijfers die al 10 jaar geleden door het IPCC werden bevestigd. Nu heeft het IPCC ook onze overheid ervan weten te overtuigen dat uitgerekend dat hele kleine beetje uitstoot van de mens de –al 20 jaar niet meer geconstateerde- opwarming van de aarde veroorzaakt, ondanks het feit dat het onomstreden is dat het klimaat en de temperatuur altijd al fluctueert. Zo groeiden er in de Middeleeuwen subtropische planten in Nederland die nu alleen aan de zuidkant van de Alpen voorkomen, werd er in het noorden van Engeland wijn verbouwd, en op Groenland zelfs graan.

De tientallen miljarden kostende maatregelen om CO2 terug te dringen, ondersteund door bijna alle partijen in de Tweede Kamer –die uw energierekening al over 3 jaar met gemiddeld 200 euro/jaar zullen doen stijgen-, zullen op wereldschaal een onmeetbaar effect op die 4,5 ppm hebben. Sterker nog: dat geldt niet alleen voor de Nederlandse CO2 uitstoot, maar voor die van de hele wereld. Al zouden vandaag alle CO2 uitstotende bronnen op de wereld worden gestopt, dan nog zou dit, rekening houdend met de wetenschappelijk aangehouden foutmarges, geen enkel meetbaar extra effect op het klimaat en de temperatuur hebben.

‘Het klimaat’ is dan ook al lang geen wetenschap meer, maar een geloof, een religie, met de Aarde, de planeet als ‘God’, waar zelfs de christelijke regeringspartijen in Den Haag zich kritiekloos en volledig aan onderworpen hebben.

 

Xander

(1) Zero Hedge

Zie ook o.a.:

17-09: Wetenschappers bang voor uitbarsting supervulkaan door kernproef Noord Korea
21-08: NASA komt met zeer riskant plan tegen uitbarsting Yellowstone supervulkaan
23-07: Superrijken kopen massaal bunkers voor mogelijke wereldramp
09-07: Na ruim 1100 aardschokken: Zorgen over uitbarsting supervulkaan Yellowstone nemen toe
19-06: ‘VS legt enorme voorraden aan voor komende grote wereldcrisis’
18-06: Wetenschappers vrezen spoedige uitbarsting Yellowstone supervulkaan VS

2016:
06-05: Seismologen waarschuwen voor periode met zeer zware aardbevingen in VS

18-04: 38 vulkanen en supervulkaan Yellowstone actief; Seismologen vrezen meer aardbevingen 

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt dan verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwarte letters op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal, persoonlijke aanvallen of uitschelden kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.Het beheer kan er ook voor kiezen uw posting aan te passen. 
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands.
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het Geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.
  16. Wees bedachtzaam en let op uw woordkeuze en formulering in uw postings, wat u op het internet plaatst blijft daar staan. Post niet onder uw eigen naam maar gebruik een nicknaam.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gesprekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof..(Geloofsforum 31)  verder te praten.










Reacties

Esther op 10-11-2017 13:28

Hallo Xander... heel interesant artikel. Steeds vaker komt naar boven hoe mensen voor de gek gehouden worden. Nu wordt iedereen dol gemaakt over het klimaat of milieu...

De mens er aan mee... dat beseffen we ook wel... maar de enorme krachten die los komen van uit de aarde, de hitte, door steeds meer voorkomende aardverschuivingen, vulkaan uitbarstingen en e.d. natuurverschijnselen.

Tja... na de zondvloed, is de aarde breekbaar geworden... de scheuren die over het aardoppervlakte lopen, de bekende breuklijnen... waar de meeste vulkanen onstonden, de aardplaten die steeds tegen of over elkaar klappen, door de vele eeuwen heen.

Ja, wij zien voor onze ogen vele bewijzen die de Heere Jezus al had voorspeld. Ons moedertje aarde heeft de langste tijd gehad. De verwoestingen door mens en de natuur zelf... ooit houd het op.

Maar... altijd weer, het bedriegen, de enorme leugens die door de hoge heren, de media enz. de mensen wordt voorgespiegeld. En het is waar... 'het milieu, het klimaat is een religie geworden'... heel mooi verwoord. Veel van dat soort punten is allang bekend... maar de mensen worden blind gehouden.

Wij weten wel beter... de strijd tussen de machten van het Licht en de duisternis...

Hartelijke groeten, Esther.

erik op 10-11-2017 13:37

We kunnen de C van de christelijke regeringspartij wel verwijderen...

Tycho op 10-11-2017 13:45

Als het vermeende klimaatprobleem er niet ïs  verzinnen de politicie wel wat ander om de burgers het geld af te pijnigen. Ik ga voor rust van geest en gemoed hetgeen het kostbaarste is.

willy op 10-11-2017 14:28

Hoe je het ook keert of draait , de aarde is aan het opwarmen mede dooor de schuld van de mens en uitbarstingen van vulkanen doen de wereld temperatuur juist dalen , maar ook deze hebben nog weinig effect!! Shalom

Anna op 10-11-2017 14:44

Dit artikel toont weer een temeer aan hoe het na de zondvloed, toen God weer opnieuw met de hele mensheid begon, het voor de tweede keer fout is gegaan.

Nimrod wordt al vroeg na de zondvloed genoemd, hij was een stedebouwer onder andere bouwde hij Babel. Ook stelde hij de priesterklassen als middelaar tussen de goden en hemzelf in...... En hij was een groot jager, wat uitgelegd moet worden als een jager op mensen die niet handelden zoals, hij, de grote Nimrod verordineerd had. Met ander woorden hij joeg op mensen die niet de goden vereerden zo hij dat verordineerd heeft...op de zgnd ziggurats...... Nimrod zijn priesters ontwikkelenden de verering van zon maan en  sterren, de dierenriem hebben zijn priesters ontdekt en beschreven, al spoedig kwamen daar  de vruchtbaarheids godinnen bij (nog te zien in div musea in turkije) Nimrod vereerde de schepping in plaats van de schepper . En dit is nog altijd zo gebleven..... niets nieuws onder de zon......De mens wil als God zijn.....

cefas op 10-11-2017 14:54

We worden afgeknepen ten behoeve van luchtkastelen en andere linkse hobby s

Tabris op 10-11-2017 15:13

Geen CO2, geen eten.

Maak je maar druk om de SO2 en NO2 en andere vergiften en hef daar belasting op.

Ike op 10-11-2017 15:27

Simpelweg meer beton in lege aardgasvelden spuiten om de wanden te versterken en vervolgens in het versterkte gasveld of olieveld CO2 inspuiten. Het kost alleen veel geld, maar dan is het probleem opgelost. Het inspuiten en samenpersen van het CO2 kan met windenergie en zonneenergie.......

Er is alleen geen politieke wil voor...

Drossaard op 10-11-2017 15:38

Vlak over de grens bij Maastricht ligt in de Eifel ook een slapende supervulkaan die zeer kleine, maar groeiende tekenen van activiteit vertoont. In de Rijn ter hoogte van de Laachersee worden de laatste jaren vanuit de bodem opstijgende luchtbellen ( met CO2?) waargenomen.

Infidel4U op 10-11-2017 15:47

CO2 is een rookgordijn en inmiddels een manier om veel geld aan de sullige burger te verdienen. Valt het niemand op dat er niet meer over Fukushima wordt gepraat? Tonnen hoogradioactief koelwater worden dagelijks in de oceaan geloosd.. Waar zijn de weteldtoppen over deze situatie? Zou de (kern)energielobby hier een hand in hebben? En maar vasthouden aan de CO2 leugen...

Qromwel op 10-11-2017 16:46

Kan het (opgesloten) smeltwater fungeren als "smeermiddel" voor het verglijden van een gletsjer?

Qromwel op 10-11-2017 16:48

erik op 10-11-2017 13:37: En wat denkt u van de D in sommige regeringspartijen?

Qromwel op 10-11-2017 16:58

willy op 10-11-2017 14:28: Het gaat hier niet om een vulkaanuitbarsting, maar om een gigantisch sudderpitje. De mens de schuld geven van het opwarmen is te veel eer aan die mens, een soort uiting van hoogmoed. En daarnaast, de boel uitmelken met het verkopen van emissierechten. Met welk recht overigens? Van wie zijn dan die emissierechten? De kopers van die emissierechten berekenen het wel door in hun prijs. Daar betaalt de consument dus voor. Misschien zou het helpen geen producten meer te kopen van concerns die zich de meeste emissierechten aanschaffen.

Caesar Flickerman op 10-11-2017 17:58

De mens stoot jaarlijks 4.5 ppm deeltjes CO2 uit? 4.5 ppm is een relatief getal (nm. 0.00045%), en niet absoluut. Voor zulke stats heb je aan relatieve getallen niets (0.00045% van wat?)

Svirmus op 10-11-2017 18:19

Mijn ogen werden geopend toen ik een hele tijd terug een keer vliegtax moest betalen. Ik mocht dus vervuilen als ik iemand (in dit geval de overheid) geld betaalde. Dat is een moderne vorm van aflaat en dus verwerpelijk, een hoax. Sindsdien geloof ik helemaal Niets meer van dat klimaatgeleuter en voel mij heerlijk gelukkig om CO2 te produceren met mijn autootje voor de plantjes en de bloemetjes want dat hebben ze nodig. Als het echt zo slecht was, dan zouden alle planten, struiken en bomen langs de snelwegen wel doodgaan maar het tegendeel is het geval.

vlokje op 10-11-2017 18:38

ik ben tegen supervulkanen. vette knipoog

Lies op 10-11-2017 18:51

Svimus

er groeit zelf gras op de vluchtstroken.ook al ben ik er te stelligste van overtuigd, dat de  uitlaatgassen van auto,s en vrachtwagens verre van gezond zijn 

SEO op 10-11-2017 18:54

 

Los vd hele klimaatdiscussie, door vervuilde lucht gaan duizenden mensen dood. Dus schone lucht is noodzaak. Maar de 'oplossingen' van de Tweede Kamer zijn mentaal. Wat te doen? Simpel: Botlek schoonmaken, bomen planten, geen electrische wagens (produceren meer fijnstof), thoriumcentrales ipv kolencentrales, kolencentrales schoonmaken, autos op schone waterstof laten rijden (geproduceerd door de schone Thoriumcentrales), files oplossen met tijdens spits even kentekens op even dagen laten rijden en oneven op oneven dagen (per adres alleen even of oneven kentekens). Opgelost! Volgend probleem! 

Oeps, ging ik weer. Een oplossing is niet politiek correct. Sorry.!!! Herstel. De klimaatdiscussie is hartstikke moeilijk. En er we kunnen er nauwelijks iets aan doen. En het ligt allemaal aan Trump. Harde maatregelen zijn nodig. Zoals automobilisten op kosten jagen, de gewone burger op kosten jagen en hogere boetes en een vervuilend electisch wagenpark wettelijk eisen. En veel te weinig energie opwekkende windparken bouwen. Enz.

Zo beter???

ohje op 10-11-2017 18:59

Merkellego is de oplossing.

Voor de rest interesseert het de aarde geen ruk.

Jan met de Pet op 10-11-2017 19:43

Tja, ze heffen belasting op alles wat vervuilend is: CO2, plastic, benzine, ministers, politici, politieke partijbonzen, media ....

Door er een plaatje 'milieu' op te plakken, kunnen ze zo het driedubbele vragen. En het stemvee stemde vrolijk verder voor de coalitie Leugen en Bedrog...

Rode Wouw op 10-11-2017 20:11

CO2 is essentieel voor de voedselproduktie voor de mens.

Weten ze bij de Wageningen Universiteit ook. Zie bijvoorbeeld de volgende presentatie over CO2 behoefte en extra toevoeging van CO2 in de kassen, waarbij gezegd moet worden dat er nogal wat rekenwerk in zit. Misschien niet voor een ieder even leesbaar.

http://edepot.wur.nl/159898

Het is duidelijk dat planten onder gunstige omstandigheden met meer CO2 meer produktie geven.

hubo op 10-11-2017 21:25

Interessant

Hoeder op 10-11-2017 22:07

Wanneer wordt eens gestopt met die onjuiste mantra dat CO2 de aarde doet opwarmen. Al meer dan 15 jaar warmt de aarde niet op terwijl er wel een duidelijke toename is van CO2. Ook het IPPC stelt inmiddels dat CO2 geen broeikasgas is. Helaas vinden klimaatgekkies en de MSM van wel. Dus blijven we fout voorgelicht worden. Het hele energiebeleid is een grote leugen en zorgt uitsluitend voor meer kosten bij de burger.

Qromwel op 10-11-2017 22:28

Straks komt er Een die de politici afschaft.

Shadow1100 op 10-11-2017 22:43

Waar is trouwens die zure regen gebleven die alle bomen op de wereld zou vernietigen?

Qromwel op 10-11-2017 23:31

Shadow1100 op 10-11-2017 22:43: Die is verdampt door de opwarming.

jottum op 11-11-2017 00:02

Nope. IJslaag aldaar kalft af door grondwarmte en bovenaf door opwarming door co2 en methaan, plus gewone natuurkundige krachten als druk door neerslag en tectonische processen (continenten verschuiven jaarlijks gemiddel centimeters en soms meters), zeestroming en opwarming door oceaanvervuiling als plasticdeeltjes.

Alternatieve of groene energie is voor europa slechts en manier om (politiek) onafhankelijk(er) te worden van buitenlanden die fossiele energie leveren, waarbij de vraag is wie dan weer de grondstoffen levert voor de produktiewijzen van energie en opslag. 

jottum op 11-11-2017 00:26

aanvulling op eerdere post

Eigenlijk komt de discussie neer op wie stelt zijn eign broek te moeten ophouden, ook in zijn eigen energievoorziening moet voorzien. (rofl) En dat betekent voor de europeaan terug naar de prehistorie, want produktie, aanbod en consumptie zal dan ondermaats zijn bij gebrek aan fossiele brandstof en grondstoffen voor alternatieve energie.

Maar goed. Komt tijd, komt raad en leven en politiek, oorlog en handel en gewin was er al voor de electrificatie en gemotoriseerde verplaatsing ter geruststelling (enkel de populatie was geringer destijds).

mientjei op 11-11-2017 00:57

@Shadow 22.43  Voor zover ik weet was zure regen toendertijd toch echt een probleem, het taste ook gebouwen aan.

Door maatregelen zoals filters op fabriekspijpen hebben ze dit kunnen terugdraaien. Het verbieden van CVK s in koelkasten was volgens mij ook nuttig (gat in ozonlaag, weet je nog). Met co 2 weet ik het niet, broeikasgas klinkt alsof het er warmer door wordt, maar het heet zo omdat het gebruikt wordt in kassen om de planten sneller te laten groeien.

Wat de oorzaak ook is van het smelten van het ijs, het zal voor ons nederlandje beneden NAP niet gunstig zijn als de zeespiegel omhoog komt, maar eerlijk gezegd lijkt co 2 onder de grond opslaan mij met mijn boerenverstand klinkklare onzin

mientjei op 11-11-2017 01:20

De mensheid kan zich niet tot in het oneindige blijven vermenigvuldigen, de chinezen hebben dit begrepen, de westerlingen hebben dit begrepen, nu de rest van de wereld nog, dan blijft de aarde leefbaar voor mens en dier

Bundy op 11-11-2017 02:48

De klimaatreligie is verzonnen door de V N en haar broodsprekers die bijna geen van allen een wetenschappelijke achtergrond hebben .      De   VN  streeft naar een eënwereldregering , het klimaat is een prachtige kapstok om deze dictatuur aan op te hangen , de andere reden is een onuitputtelijke bron van inkomsten voor de regeringen .

De grote planeet die nadert is de werkelijke reden voor het roeren van alle vulkanen .  Openbaringen is erg duidelijk over de natuurrampen die nog moeten komen als oordeel voor de in zonde gevallen mensheid .   Volgens veel predikers is de Gemeente dan al opgenomen . Goed artikel !

realist op 11-11-2017 08:17

Goede Youtube video waarin het uitgelegd wordt door echte wetenschappers:

De zon maakt het klimaat. De zon begint af te koelen en hierdoor neemt de vulkanische activiteit op aarde toe.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1737&v=6v66SPTYqF0

Hoeder op 11-11-2017 08:49

Wanneer wordt eens gestopt met die onjuiste mantra dat CO2 de aarde doet opwarmen. Al meer dan 15 jaar warmt de aarde niet op terwijl er wel een duidelijke toename is van CO2. Ook het IPPC stelt inmiddels dat CO2 geen broeikasgas is. Helaas vinden klimaatgekkies en de MSM van wel. Dus blijven we fout voorgelicht worden. Het hele energiebeleid is een grote leugen en zorgt uitsluitend voor meer kosten bij de burger.

Tom Hendrix op 11-11-2017 09:09

@Esther: 13.28. uur, op 10/11. Met U eens Esther.

Bollie op 11-11-2017 09:53

De aarde warmt op, althans op de meeste plaatsen, dat is een vaststaand feit. De zeespiegel stijgt. Laat de mensen maar aan het woord die aan de kust van eilanden wonen. De werkelijke reden(en) kennen we niet. Landbiuwgrond in Afrika droogt enorm uit en op andere plaatsen heb je overstromingen. Het ecosysteem wordt steeds meer verstoord, dieren sterven uit. De bodem wordt vergitigd door de industrie, de lucht vervuild door het stoken van kolencentrales. In de iceaan drijft een plastic berg afval van 2x de grootte van Frankrijk. Dit plastic vergaat tot microplastics die door vissen worden gegeten. Tel daarbij op de gifstoffen die op onze groenten en fruit worden gespoten. Dat krijg je allemaal binnen!

We zullen steeds meer vreemde natuurverschijnselen gaan zien in de toekomst. 5

 Dit is een van de tekenen van de terukomst van Jezus Christus naar deze aarde. Kies voor Hem voordat het te laat is.

willy op 11-11-2017 11:43

@Qromwel : Daar heb je natuurlijk ook een punt en ook daar moet naar gekeken worden! shalom

SEO op 11-11-2017 12:09

@Hoeder. Hoe verklaar je dan bv het onderlopen van eilanden in de Stille Oceaan en het smelten van gletsers?

NemTudom op 11-11-2017 12:18

is er weleens nagedacht over het uitbroberen van de atoombommen in moederaarde? De druk van zo'n bom verplaatst zich ook door het machma waardoor de vulkanen opgewaardeert worden en heerlijk als aanstekers gaan dienen en evetueeel bom als de druk te hoog is.

Gorghel op 11-11-2017 12:33

Vanaf 1 januari 2018 gaan we het weer merken. Dan komt nog de BTW verhoging van de eerste levensbehoeften er bovenop.

Ike op 11-11-2017 13:35

@mientjei op 11-11-2017 00:57

Ja en nee. Onze ministers willen dat de economie blijft groeien en dat we alsmaar meer blijven produceren. Het is veel goedkoper als de hoeveelheid broeikasgassen terugloopt. Maar daarmee zal dan ook de economie krimpen. Als wij n.l. onze dijken moeten gaan verhogen is dat een gigantische stimulus voor de economie. Op zee moet er gebargerd gaan worden om zand te verkrijgen om de duinen en dijken te verhogen. Er zullen her en der grotere sluizen en hogere bruggen gebouwd moeten worden. Er zullen grote meren ontstaan waar kiezels voor het beton opgegraven moeten worden. Ook daar heeft men weer een keuze of men woonboten gaat neerleggen.

Het is alleen een nadeel voor de vluchtelingenproblematiek. Wij zitten nl. niet te wachten op mensen die in rivierdelta wonen in de overbevolkte arme landen die zullen moeten vluchten voor het stijgende water. Zelfs als deze opgevangen worden in hun eigen regio, zal hun eigen regio nog dichter bevolkt raken en mensen zullen daarvan dan naar West Europa en andere rijkere regio's gaan trekken.

Niemand zit ook te wachten op schimmige CO2 handel met fraudeurs en accountantscontroles etc.

In Nederland zullen wij nogsteeds meer kunnen produceren en economisch groeien door groenten de hoogte in te gaan telen in gebouwen met heel veel verdiepingen en kunstmatig licht en hydrophonics en aquaphonics en we kunnen hetzelfs grotendeels automatiseren zodat we minder personeel nodig hebben daarbij.

Maar ja, grote bedrijven en lobbygroepen en politici.... Die kunnen ook anders van mening zijn en stemmen onder elkaar en besluiten dat ze meer goedkope arbeid naar Nederland gaan halen om te plukken i.p.v. dure machines en robots te gaan aanschaffen en daarmee ook meer afzet naar Nederland gaan halen en daarmee ook weer de bevolkingsdichtheid in het land van herkomst omlaag halen en de cijfers van 'Nieuwe Nederlanders' in Nederland omhoog brengen. En het zieke is, met alle cijfers blijft de ecponomie maar groeien en de koopkracht dalen omdat we nu eenmaal moeten concurreren met de rest van de wereld, zolang we die grote bedrijven en onze politici zonder referenda de dienst laten uitmaken.

Links vind het goed dat we meer mensen redden uit armoede en hierheen halen en rechts vind het goed dat we meer goedkope arbeid hierheen halen en hun stemmers beschermen tegen meer regulering en belastingen en achtergang in inkomen. En de partijen van de gelovigen zien een kans om hun geloof verder te verspreiden............

Dat U en ik achtergaan in koopkracht of schulden krijgen vanwege hogere kosten en lasten zal de top een rotzorg zijn. Daar hebben ze tenslotte de zorgeconomie voor ontwikkeld en ook die kan nog wel groeien.......

vijgeboom op 11-11-2017 14:14

Jezus komt terug binnen nu en 20 jaar dus maakt u zich niet druk om die zogenaamde opwarming.

Qvic op 11-11-2017 14:35

Het IPCC is een duimzuigende fantasie organisatie, die zonder enig onderbouwde wetenschappelijk onderzoek wat op feiten is gebaseerd de meest verschrikkelijke doemscenario's verzinnen. Om de mensheid geld te kunnen aftroggelen. Door deze valse en verdraaide werkelijkheden als waarheden te verkondigen. Zo zou de soortelijke massa van CO2 1,97 Kg/M3 zijn, maar dit is in het laboratorium gemeten zijn in het luchtledige. In de echte realiteit moeten we het meten in de omgevingslucht en die is 2 Kg/M3. Dus dan weegt CO2 -0,03 Kg/M3 en zal dan ook stijgen in de lucht. Hiermee is het ook het fantasie verhaaltje wat de mensheid tonnen CO2 uit zou stoten naar het rijk der fabelen gezonden. Die zogenaamde zureregen hebben een PH waarde tussen de 5 à 6 en die is een zeer zwakke zuurgraad. Daar is geen enkel bedreiging voor de volksgezondheid. Want de natuurlijke regen heeft al een PH waarde van 6. Dus weer van een vlieg een olifant verhaal van maken door het IPCC.  

Kees van Kesteren op 11-11-2017 16:24
“En de Heer zei tegen de duivel: "Waar ben je geweest?" De duivel antwoordde: "Ik heb rondgezworven over de aarde. Ik ben overal geweest."
‭‭Job‬ ‭2:2‬ ‭BB‬‬
 
“And the Lord said unto Satan, From whence comest thou? And Satan answered the Lord, and said, From going to and fro in the earth, and from walking up and down in it.”
‭‭Job‬ ‭2:2‬ ‭KJV‬‬
 
Lees bovenstaande tekst en dan begrijp je hoe verziekt en een leidende rol Nederland heeft in de wereld. Dan begrijp je waarom NL alle rechterlijk en uitvoerende macht naar zich toe trekt. Alle internationale gerechtshoven zitten in Den Haag. Europol zit in Den Haag. Satan zit onder de grond (in the Earth), alleen zo staat het in de NL versie van de Bijbel. De ingang naar de onderwereld is afgesloten - hoe? Door meters misschien wel kilometers ijs. Ijs dat op een of andere manier langzaam aan het smelten is.
 
Er is zogenaamd meer “onderzoek” nodig. Inderdaad, want de poolkappen smelten duurt gewoon te lang en valt een beetje teveel op. Ze gaan nu dus met ons geld en onze toestemming boringen doen, expedities uitvoeren, “satellieten” lanceren om onder het ijs te kijken. Global warming is geen consequentie, maar de intentie. Kapitalisme is de catalisator en oorzaak dat alle “goeie” uitvindingen de kop zijn ingedrukt omdat er geen geld mee viel te verdienen. Communisme en fascisme werkte niet, want er was teveel dwang en mensen komen uiteindelijk in opstand, maar het was zeker een goeie manier om het westen het kapitalisme te laten omarmen.
Anna op 11-11-2017 17:56

Het zijn de zgn. “Valse profeten” die zich wetenschappers ; klimaat geleerden noemen ( El Gore en anderen ) die ons doen willen geloven dat ze het klimaat kunnen beheersen..... en zelfs kunnen veranderen.....Vrijwel de hele wereld loopt via allerlei verdragen ( zoals Parijs ) achter dit soort miljarden verslindende  theorieën aan..... Om na een aantal jaar te moeten erkennen dat het toch net iets anders was dan ” ze “ hadden berekend..... Dit “ soort valse profeten“ verslind zijn miljoenen mensen.......(hiermee bedoel ik verblind  miljoenen mensen en deze mensen gaan ijverig met deze klimaat doelstellingen aan de slag zonder het van God te verwachten )  ( de geschiedenis herhaald zich steeds; de mens wil als God zijn! Ook in dit soort “ klimaat “ dingen ) Het is nog steeds tot vandaag de dag de Grote Schepper aller dingen die ook het klimaat vulkanen, ozon gaten, zure regen, zonne wolken zelfs vulkanische as wolken kosmische straling, regen en droogte enz enz in zijn hand houdt.. Maan sterren en planeten in de goede baan om de aarde leidt: het is Zijn Trouw aan Zijn schepping....en trouw aan zichzelf die, zolang de aarde in deze vorm zal bestaan ook het uitspansel onderhoudt. ...... . Van ons wordt slechts gevraagd om een goed rentmeester te zijn........ dus een goed beheerder van de natuur en de schepping te zijn,  en in 2017 met alle moderne communicatie. en vervoer middelen is dit soms best lastig.......... maar van ons wordt niet gevraagd om  zijn Schepping te veranderen......

God laat Zijn schepping nooit los.... maar de aarde zal wel door toedoen van de mensheid tot een onleefbare grote chaos vervallen.... ( misschien zien “dit soort klimaat profeten“ hiervan al de voorboden?!) ........(  maar deze komende  chaos houd geen enkel menselijk klimaat accoord tegen.)...... omdat dit een profetisch woord  van God zelf is......Want christenen verwachten immers een nieuwe “ herschapen “aarde waarop alles nieuw zal zijn en waar gerechtigheid wonen zal.... Wanneer ; dat weten we niet maar we zien er naar uit.....! 

Infidel4U op 11-11-2017 20:44

De aarde zal door blijven draaien lang nadat de diersoort 'mens'is verdwenen. Of dat nu gebeurt door eigen toedoen of niet. Maar zolang we er nog zijn kunnen we alleen maar proberen ons milieu leefbaar te houden. Dat betekent dat we moeten stoppen met onszelf te vergiftigen met schadelijke afvalstoffen en (radioactieve)straling. Er dreef bijvoorbeeld recentelijk een wolk met radioactief materiaal over Europa. Waarom horen we daar niets over in de mainstream media? CO2 en de veronderstelde, door ons verorozaakte, klimaatverandering zijn wel het laatste waar we ons druk om zouden moeten maken. Het is een hoax. De vergiftiging van ons milieu is echt, en veel bedreigender en acuter. Daarom is het ook zo belangrijk dat we onze Westerse beschaving met hand en tand verdedigen, omdat wij, met al onze kennis en resources, oplossingen voor het vervuilingsprobleem uit onze mouw zouden moeten kunnen schudden. Als er maar genoeg knappe koppen over na zouden denken en de handen ineenslaan. Dat zie ik niet gebeuren in een tribaal kalifaat.

Jesusfreak op 13-11-2017 13:29

Onze fijne "christenunie" heeft zijn handtekening gezet onder het Hele regeerakkoord.... benieuwd hoe ze dat aan hun eigen geweten verkopen..

Tom Hendrix op 13-11-2017 15:52

@jesusfreak: 13.29. uur. Met U eens. De CU heeft zich laten kopen, voor het pluche. Ik heb de CU gemaild, dat ik niet begrijp dat zij, in de regering Kukident Rutte III zijn gestapt. Ongelooflijk.

braatsche op 14-11-2017 13:42

Inderdaad, de scheur en het loskomen van ijsschotsen en -bergen op Antarctica heeft enkel en alleen met geothermie te maken, niets met de zogenaamde CO2-problematiek:

https://www.jpl.nasa.gov/news/news.php?feature=6996&utm_source=iContact&utm_medium=email&utm_campaign=NASAJPL&utm_content=daily20171107-1 

braatsche op 14-11-2017 13:56

@SEO, er is voldoende online materiaal beschikbaar dat duidelijk aantoont dat er niets abnormaals aan de gang is. Lees eens boeken van Marcel Crok, Richard Lindzen, Bob Carter, McIntyre en vele anderen, die wél wetenschappelijk werk verrichten. Je mond zal openvallen van verbazing, en je woede tegenover deze georkestreerde vorm van volksverarming in het Westen zal exponentieel groeien. 

De hele CO2-hysterie is gewoonweg een herverdelingsmodel geworden. De 2% elite 99% van de welvaart en de overge 98% krijgt 1%. NWO (New World Order), groeperingen als de Bilderberg, Club van Rome, VN, en hun vazalinstituten hebben de plicht om de mensheid een leugen in te drammen, en de indoctrinatie te blijven herhalen totdat iedereen "om" is. 

De oplossingen liggen voorhanden: thoriumcentrales met gesmolten zoutzuurreactoren bouwen, en de hele handel van emissierechten kan op de schop, net als de landschapsvervuilende en onbetrouwbare windturbines en zonnepanelen. Al die groene rotzooi richt meer kwaad dan goed aan. Kijk maar naar Duitsland: hoogste KWu-prijs van heel Europa, hoogste aandeel afgekoppelde gezinnen wegens onbetaalbare energiefacturen, hoge koolstofintensiteit bij energieproductie, want achter de groene façade draaien de bruinkoolcentrales op volle toeren, etc...

Filosoof Mencken heeft ooit gezegd: "De wil om de mensheid te redden, is altijd een voorwendsel om over de mensheid te willen regeren". Dit is hetgeen er nu aan de hand is: de EU, de VN en andere wereldorganisaties, al dan niet politiek of niet, willen koste wat kost de middle class eruit, en enkel een kleine toplaag die alles wil hebben, en een grote arme massa, zoals ten tijde van Daens. 

Het strafste is dat iedereen daar zo in meeloopt en bij verkiezingen voor individuele zelfmoord kiest. Urgenda kan zijn gang blijven gaan, Greenpeace blijft volharden in de boosheid, andere groepen trekken ten strijde voor de rechtbank, ... Vreselijk!

Vroeger vertrouwde men ingenieurs die zaken ontwikkelden voor het algemeen belang, vandaag wordt energieproductie en alles wat daarmee te maken heeft, door politici bepaald, die meestal geen kennis ter zake hebben, en zich blind laten leiden door lobbygroepen. Een debat met alle partijen, met pro's en contra's? Vergeet het. 

De groene beweging heeft de politiek voor haar kar kunnen spannen, en daar dragen we vandaag al de gevolgen van. Ik vrees het ergste voor mijn kinderen en kleinkinderen.  

Robert996874 op 20-11-2017 18:26

Het antwoord is: Bomen! stop met te ontbossen. Overheden hebben de koppen bij elkaar gestoken om te berekenen waar en hoeveel er ontbost moest worden voor eerste tekenen van verandering van het klimaat. Dit komt omdat Bossen een groot deel van de CO2 omzetten naar andere gassen waaronder zuurstof. Meer CO2 betekent meer groei voor vegetarische organisme! Dit houd in dat hoe meer bomen wij kappen hoe meer CO2 er in de lucht achter zal blijven.Het is een feit dat mensen veel minder CO2 uitstoot dan de Planeet zelf doet! De getallen zijn er echt niet bij te halen, maar de vulkaan in Ijsland een aantal jaar geleden scheidde meer CO2 af dan de mens in 20 jaar.Er is maar één echte oplossing. Bekeren tot God, want deze Planeet is niet zoals Hij het voor ogen heeft. Op dit moment hebben we machthebbers in de wereld die uit satans hand eten en er valt niets aan te veranderen helaas. Alles is geplant van A tot Z. Illuminati rules! Jesus wins! 

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld