Headlines


16-10-17

- 28 jarige ooggetuige meerdere schutters aanslag Las Vegas plotseling overleden
 


14-10-17

- Hongaarse premier waarschuwt Europa voor toekomstige christenvervolgingen
 


12-10-17

- 'Spanje dreigt Catalaanse leider impliciet met executie, stuurt duizenden troepen'
 


10-10-17

- Hackers kraken via SMS authenticatie simpel uw email en bitcoin
 


08-10-17

- Waarom de officiële mediaversie van aanslag Las Vegas louter nepnieuws is
 


 













































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Verplicht elektrisch: Alleen rijken zullen straks nog eigen auto kunnen betalen

Electro auto’s geen procentje milieuvriendelijker als schadelijke en steeds duurder wordende productie zeldzame grondstoffen erin wordt verrekend

 

De eerste Tesla-3 werd in Nederland voor een duizelingwekkende catalogusprijs van ruim € 84.000,- op kenteken gezet. De verwachting is dat de consument de goedkoopste variant van de auto uiteindelijk voor zo’n € 42.000,- in zijn bezit kan krijgen - € 30.000,- meer dan het gemiddelde bedrag dat 90% van de bevolking nu aan een auto uitgeeft. (Foto: Getty Images (3)).

In Nederland en diverse andere Europese landen hebben regeringen besloten om in de periode 2025-2030 de verkoop van nieuwe auto’s met traditionele verbrandingsmotoren geheel te gaan verbieden, en compleet over te schakelen op elektrisch aangedreven auto’s. Deze ‘Auto Wende’ zal echter tot een ingrijpende maatschappelijke veranderingen leiden: zowel het bezit als het rijden van een auto zal zó duur worden, dat alleen de rijkeren dit nog kunnen betalen. Daarmee krijgt de autohatende linksgroene elite uiteindelijk toch zijn zin.

 


Electrische auto’s worden nog steeds maar mondjesmaat verkocht. Ze zijn ondanks enorme subsidies nog steeds extreem duur, en halen het in de verste verte niet bij de prestaties van een normale benzine- of dieselauto.

Oplopend grondstoffentekort maakt electro auto’s steeds duurder

Tesla heeft de consument al laten weten dat de nieuwe, nog verre van volkomen electro technologie zijn prijs heeft. Het ligt in de lijn der verwachting dat ook andere automerken de hoge ontwikkelings- productiekosten zullen afwentelen op de gebruikers.

Voorstanders beweren dat de prijzen vanzelf zullen dalen, maar dat is een sprookje. Er zijn simpelweg te weinig grondstoffen zoals koper en zeldzame metalen om een echte doorbraak van elektrisch rijden mogelijk te maken (2). Een nog hogere vraag betekent nog hogere kosten, en daarmee nog veel duurdere auto’s dan op dit moment mèt subsidie het geval is.

Die subsidies zullen de overheid met iedere extra verkochte electro-auto almaar meer gaan kosten, en snel onbetaalbaar worden. Nu al worden in het steenrijke Noorwegen de subsidies (vele duizenden euro’s per auto) om deze reden afgebouwd, met als gevolg fors inzakkende verkopen. Het kan ook dat deze subsidies via een omweg zullen worden gefinancierd met nog hogere belastingen op het bezit en het rijden van een auto.

Ook straks onbetaalbaar

Om aan te geven dat een elektrische auto van € 42.000,- (de prijs van het goedkoopste standaardmodel van de nieuwe Tesla Model 3*) veel te duur is: ruim 90% van alle autoverkopen in Nederland betreft een occasion van gemiddeld € 12.000. Op dit moment rijden er ondanks de door politiek en media aangezwengelde hype amper 19.000 elektrische, en nog geen 99.000 hybride auto’s in Nederland rond. Het aandeel volledig elektrisch is daarmee nog niet eens 0,2%. Het aantal hybride auto’s is tussen 2016 en 2017 zelfs weer wat gedaald.

* De eerste in Nederland op kenteken gezette Tesla-3 heeft overigens een catalogusprijs van ruim € 84.000,-  (geen typefout).

Ook in Duitsland slaat elektrisch rijden ondanks de torenhoge subsidies niet aan; slechts 1 op de 160 verkochte auto’s is een electro model.

Overigens is de auto al tientallen jaren een almaar belangrijkere melkkoe van de overheid, en wordt jaarlijks zo’n € 21 miljard van de automobilisten opgestreken (waarvan € 14 miljard aan directe autobelastingen (cijfers ANWB)). Daar tegenover staan slechts geringe uitgaven aan het rijkswegennet (ca. € 2 miljard). Desondanks voert het kabinet Rutte-III naar alle waarschijnlijkheid kilometerheffing voor vrachtwagens in, waarmee de inkomsten nog verder zullen oplopen.

Milieu?

Vaak wordt dan beweerd dat het allemaal nodig zou zijn voor het milieu en het klimaat. Auto’s zijn in de loop der jaren echter zo schoon geworden, dat TNO begin dit jaar constateerde dat mensen bij het koken meer fijnstof inademen dan pal langs een snelweg (4). Daarnaast stoten het vlieg- en scheepvaartverkeer veel meer gassen uit, en zijn elektrische auto’s geen procentje milieuvriendelijker als de kostbare en vaak schadelijke productie van de eerder genoemde, almaar schaarser wordende grondstoffen erin wordt verrekend.

 

Xander

(1) Deutsche Wirtschafts Nachrichten
(2) Deutsche Wirtschafts Nachrichten
(3) Afbeelding: Getty Images (vrij voor redactioneel en niet commercieel gebruik)
(4) NOS

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt dan verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwarte letters op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal, persoonlijke aanvallen of uitschelden kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.Het beheer kan er ook voor kiezen uw posting aan te passen. 
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands.
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het Geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.
  16. Wees bedachtzaam en let op uw woordkeuze en formulering in uw postings, wat u op het internet plaatst blijft daar staan. Post niet onder uw eigen naam maar gebruik een nicknaam.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gesprekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof..(Geloofsforum 31)  verder te praten.

Reacties

Pagina12
Br@m op 30-10-2017 18:25

Daarom wordt de belasting op energie ieder jaar verhoogd. Die belasting moet het verlies aan accijns en btw op benzine/diesel gaan vervangen. Energie is schrikbarend duur aan het worden en dit kabinet gaat de energie-belasting wéér verhogen. Dus huishoudens zonder auto gaan straks meebetalen voor degenen die zich nog een auto kunnen veroorloven. Al jarenlang zijn we bezig met woningen isoleren, thermopane glas, energie-klasse A apparaten, LED lampen, etc. etc. En bent U ooit minder gaan betalen ?!

Anton jansen op 30-10-2017 20:57

Nederlandse uitvinding: waterstof in poedervorm

  • Waterstofpoeder was al bekend; Lugtigheid ontwikkelt een bijzondere techniek om de energie vrij te laten komen.
  • Gebeurt met natrium-boor-verbinding (NaBH4). Lugtigheid noemt het Ultra Pure Water. Het zuur brengt de reactie op gang en dat levert elektriciteit, de krachtbron voor de auto.
  • Poeder en Ultra Pure Water worden als een modderachtige substantie getankt.
  • Kan gewoon via de bestaande tankstations. Geen waterstofstations nodig.
  • De prijs voor een kilo H2Fuel zou ongeveer € 1,65 worden; voldoende voor 240 kilometer.

les verder: https://www.fluxenergie.nl/nederlandse-uitvinding-waterstof-poedervorm/

Abel op 30-10-2017 21:14

Vraag: waarom waterstof? Je gaat water splitsen in waterstof en zuurstof. De waterstof houbje, en de zuurstof gooi je weg, terwijl je die later weer nodig hebt voor de verbranding. Waarom hou je dat niet samen? Is veel efficienter lijkt mij.

Btw: water brandt niet, zegt men: maar in de industrie wordt water (in de stoomvorm) toegevoegd voor een betere verbranding in de fakkel...

In de oorlog werden bij d Duitse tanks water (in de vorm watergas, knalgas) bijgemengd voor een grotere actieradius.

M.a.w. er is nog ontwikkeling genoeg mogelijk.

Oma op 31-10-2017 02:07

@Qromwel:

"Voor mij is het voordeel van elektrische auto's dat ik bij het wachten om over te steken niet meer de moord van de uitlaatgassen stik. "

Neen, dan rijden ze je van je sokken omdat je ze niet hoort aankomen...:)

@Br@m: ook weer een leugen, energie is niet schrikbarend duur - het wordt duur gemáákt door hoge accijnzen/belastingen voor de roverheid, steeds stijgende distributietarieven, transportkosten ed voor de leveranciers en alle bijkomende, onnodige onzin om het volk te kunnen pluimen onder het mom van 'energie-tekort'. Onze elektriciteitsfactuur is voor 3/4de niet voor elektriciteit!

Alléz: roverheden promoten elektrisch rijden, zelfs aanmoedigingspremies - uiteraard van ons aller belastinggeld door subsidies - en tegelijkertijd wordt met de regelmaat van de klok de angst aangewakkerd voor black-outs (door fake nieuws) door energie tekort, 'versleten elektriciteitsnet' - voel je 'm komen? Het vernieuwen en wellicht uitbreiden van het net, dames en heren, zal enkele miljarden kosten en....de consument zal die investering moeten financieren door.....extra belastingen..joepie, weer een melkkoe gevonden!

De kerncentrales moeten eruit zonder dat er afdoende alternatieven voorzien zijn, reeds 30 jaar geleden wist de politiek dat een omschakeling naar alternatieve energie nodig zou zijn en nog staat het maar in de kinderschoenen.....elk initiatief dat goed zou zijn voor het milieu evenals betaalbaar voor de bevolking wordt ofwel opgekocht om in de vriezer te belanden of met de grond gelijk gemaakt want we moeten uitgeperst en onder controle gebracht worden voor de miljardenwinsten van enkelingen, die zelf geld bijdrukken dat het een lust is.

Stel je voor dat iedereen een elektrische wagen aanschaft én verplicht wordt een digitale meter te plaatsen (in BE proberen ze ons dat ook aan te smeren)...ideaal toch om volledige controle te hebben vanop afstand? De roverheid bepaalt dan of en wanneer en hoelang jij je auto mag opladen, je was doen, de vaat doen, koken en zelfs een bad kunt nemen, maw: gijzeling en chantage... De natte droom van dat clubje dictators vd eu, gevolgd door de marionetten in de nationale politiek.

En durf je je mening nog te uiten of tegen het etablissement in te gaan, dan draaien ze op afstand de kraan dicht en ontnemen ze je álles, dan bepalen zij jouw leven, helemaal en dát moeten ze hebben. Voor mij geen digitale/slimme meter of elektrische auto, nooit.

steady op 31-10-2017 09:03

water brand zeer goed (verschrikkelijk goed zelfs)

jaren geleden al in mijn opslagplaats van goederen,

deed ik regelmatig proeven met de industr. oliekachel (motorolie)

Oliekachel op hoge temperatuur brengen en dan een zo klein mogelijke

druppel water toevoegen.

Resultaat: het deksel van ong. 5 kg werd gewoonweg de lucht ingeblazen

tot ong 50 cm hoogte.

Water brand zeer zeer goed

voor diezel (auto en of verwarming)

een kleine hoeveelheid water in emulsie brengen met dieselolie

Verbruik ong 1/3 van de normale hoeveelheid

succes

Shalom

Aibell op 31-10-2017 12:32

Citaat uit artikel Milieu?

Vaak wordt dan beweerd dat het allemaal nodig zou zijn voor het milieu en het klimaat. Auto’s zijn in de loop der jaren echter zo schoon geworden, dat TNO begin dit jaar constateerde dat mensen bij het koken meer fijnstof inademen dan pal langs een snelweg (4). 

Hier wil ik even op reageren .Fijnstof is er in verschillende "maten "zeg maar. Meestal wordt er over PM 10 of PM 2,5 gesproken.Hoe kleiner de deeltjes hoe meer ze door kunnen dringen in het lichaam. Ultrafijnstof is zo klein dat het overal door kan dringen tot in de hersenen en alle organen en enorme schade aanricht.Hier wordt nauwelijks over gesproken. Benzine auto's stoten heel erg veel fijnstof uit (vliegtuigen Schiphol heel erg veel ultrafijnstof ook) en met name de "schone" auto's met katalysator zijn het ergst.Ultrafijnstof is het resultaat .Bijzonder schadelijk. Er bestaan géén schone benzine auto's. Ik sta liever in de keuken iets te bakken dan dat ik aande snelweg woon.Ik heb een fijnstof meter die kan tot PM 1,0 deeltjs meten.Valt erg mee in huis hoor met fijnstof. Alleen als je iets staat te bakken even wat hoger.Verder eerder lager in huis dan buitenshuis (Amsterdam).Ultrafijnstof is kleiner dan 0,1 pm.

https://www.duurzaambedrijfsleven.nl/mobiliteit/1898/nieuwe-benzine-autos-schadelijker-dan-voorgangers

Ultimate op 31-10-2017 14:04

In Nederland zijn er tal van stations waar je voor dieselvoertuigen de alternatieve brandstof GTL kan tanken, dit is gas waar men olie van gerealiseerd heeft dat zo transparant is als water. Deze gasolie heb ik reeds getankt in mijn dieselvoertuig en het werkt: minder uitstoot en meer kilometers, het nadeel is de prijs die rond de 1,4EUR per liter brandstof ligt.

Hier kan je GTL tanken:

Buitenbrinkweg 83

3853 LV Ermelo Horst

Nederland.

Als men straks diesel en benzinewagens gaat verbieden dan is er een alternatief: wagens op aardgas: CNG ( compressed natural gas ). CNG is in tegenstelling tot LPG lichter dan lucht en je mag er dus ondergronds mee parkeren. Bovendien zijn voertuigen op CNG veiliger dan voertuigen op benzine. Doe je voordeel met dit bericht.

Elektrische wagens zijn zeer onveilig voor hulpdiensten wanneer deze in brand vliegen: men dient de aandrijf batterij los te koppelen of ze krijgen het vuur zomaal niet geblusd!

Oma op 31-10-2017 15:31

@Aibell: nu niet paranoïa worden en benzinewagens als de grote boosdoener afschilderen hé! Er bestaan geen schone benzinewagens? Er bestaat geen schone lucht meer.....

Informeer je beter eens wát veel meer fijnstof uitstoot dan de benzine en zelfs dieselwagens samen: 60.000 schepen die 365 dagen per jaar de wereld rondvaren op olie-áfval, bunkerolie genoemd, de meest vervuilende máár goedkoopste brandstof ooit, dat verantwoordelijk is voor uitstoot van het meeste fijnstof. Het poolijs smelt er zelfs door maar dat is winst voor die enkelingen want daardoor komen nieuwe vaarroutes beschikbaar om nog meer ijs te laten smelten en ongerepte gebieden ook te vervuilen, voor de poen uiteraard. En dan heb ik het nog niet over de spoelingen van hun tankers op zee, de lekken en ongevallen waarbij dat kleverige, smerige goedje de oceanen vervuilen en door hun zware, luidruchtige motoren het dierenleven akoestisch beschadigt waardoor dieren hun weg niet meer vinden en massaal stranden en sterven aan kusten waar ze normaal niet komen.

Daarmee zinkt zelfs de vervuiling door ál de auto's ter wereld bij in het niet...en dat fijnstof van schepen blijft niet ter plaatse maar wordt honderden kilometers ver het binnenland in geblazen. In china branden kilometerslange, ondergrondse mijnen reeds meer dan 65 jaar, in egypte, oosterse en afrikaanse landen worden tonnen plastiek in zee gegooid en bestaan geen katalysators, daar bollen ze nog rond met vervuilende, aftandse diesels van 30 jaar geleden, in z-amerika van hetzelfde, de uitstoot van de enorme industrie in vs heeft zelfs geen milieu-regels zoals hier, hun vervuilende wagens ook niet...dan heb je de vervuiling van vliegtuigen nog niet eens meegeteld...en dan zouden wij, europeanen de schuld zijn van de meeste vervuiling? Wie kan dat nog geloven als je dit alles weet?

Laat je dus niks wijsmaken over de zogenaamde benzine-diesel vervuilers door politici en collaborerende, zelfverklaarde experten want die drogredenen dienen enkel om ons een schuldgevoel aan te praten, op kosten te jagen, te verarmen, om de staatskas te spekken en de politieke graaiers hun zakken te vullen. En zelfs op termijn onze mobiliteit/bewegingsvrijheid helemaal te ontnemen. Het gehele plaatje bekijken, dan pas wordt de omvang van dit schandelijke bedrog en de leugens zichtbaar.

Br@m op 31-10-2017 18:13

@Oma op 31-10-2017 15:31

Prima reactie ! Zo is het en niet anders ! Velen denken dat Nederland schoner wordt, mis gedacht ! Als je al weet dat hier in de zomer woestijnzand kan vallen wat met de regen meekomt, kun je nagaan wat voor zooi uit heel de wereld hier neer daalt. Onze regering promoot het milieu beschermen ook niet. Mijn Toyota Auris Hybride kost door zijn akku-pakket méér aan wegenbelasting dan een gelijkwaardige auto op benzine. Schone LPG kost ook een vermogen aan wegenbelasting. Ook alle Full elektrische auto's gaan straks vet belasting betalen. Milieubewust ?! Tuurlijk, maar niet als het geld kost !

mientjei op 01-11-2017 02:41

@Hednk  10.26   lopen is nog altijd vele malen gezonder

Aibell op 01-11-2017 13:53

Goede documentaire van enige jaren geleden. Sommigen kennen hem vast wel.

Veel informatie van meerdere invalshoeken bekeken  en belicht.Met bronnen.

Things you don’t know about the air you’re breathing today 

Nederlands gesproken

https://www.youtube.com/watch?v=fRjtO_yqN4k

Oma op 01-11-2017 14:47

Inderdaad,Br@m en telkens worden de smerige, politieke leugens ontkracht en blootgelegd...zo ook het weren van zogenaamde 'vervuilende' diesels en oudere wagens, zelfs benzine, uit steden, het LEZ noemen ze dat: lage-emissiezones. Mààààààr: als je betààlt, dàn mag je wél die steden in! Dan telt de vervuiling opeens niet, als het maar poen opbrengt...duidelijker kàn het bedrog niet aangetoond worden, dat niet het milieu de bekommernis is maar wel wat het opbrengt aan de roverheid? Intussen wordt de burger fors beperkt in zijn bewegingsvrijheid én krijgt zo de plaatselijke economie ook weer een klap, twee, nee, drie vliegen in één klap dus.

Agenda 21 op 02-11-2017 20:36

Ook waterstofauto's met brandstofcel hebben een electrische aandrijving en accu's. De brandstofcel produceert electriciteit. Door de toegepaste hoge voltages wordt het er allemaal niet veiliger op, zeker niet bij ongevallen.

Qromwel op 03-11-2017 10:06

Oma op 31-10-2017 02:07: U moet natuurlijk wel uitkijken! In dit land inspelen op gevoelens van jaloezie brengt de handjes wel op elkaar. 

Pagina12
Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld
Laatste Reacties

Rubrieken
Site Info
Email adres Administrator:
xandernieuws@gmail.com
 
Email adres Moderator:
modxnieuws@gmail.com
 
Overnemen eigen artikelen (in blauw en rood onder Headlines) alleen met toestemming.

Reacties, tips en opmerkingen worden erg gewaardeerd en altijd gelezen, maar vanwege het zeer grote aantal ben ik helaas niet in staat om (tijdig) op alle emails te reageren. Graag hiervoor uw begrip!


Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl