Headlines


16-10-17

- 28 jarige ooggetuige meerdere schutters aanslag Las Vegas plotseling overleden
 


14-10-17

- Hongaarse premier waarschuwt Europa voor toekomstige christenvervolgingen
 


12-10-17

- 'Spanje dreigt Catalaanse leider impliciet met executie, stuurt duizenden troepen'
 


10-10-17

- Hackers kraken via SMS authenticatie simpel uw email en bitcoin
 


08-10-17

- Waarom de officiële mediaversie van aanslag Las Vegas louter nepnieuws is
 


 













































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Verplicht elektrisch: Alleen rijken zullen straks nog eigen auto kunnen betalen

Electro auto’s geen procentje milieuvriendelijker als schadelijke en steeds duurder wordende productie zeldzame grondstoffen erin wordt verrekend

 

De eerste Tesla-3 werd in Nederland voor een duizelingwekkende catalogusprijs van ruim € 84.000,- op kenteken gezet. De verwachting is dat de consument de goedkoopste variant van de auto uiteindelijk voor zo’n € 42.000,- in zijn bezit kan krijgen - € 30.000,- meer dan het gemiddelde bedrag dat 90% van de bevolking nu aan een auto uitgeeft. (Foto: Getty Images (3)).

In Nederland en diverse andere Europese landen hebben regeringen besloten om in de periode 2025-2030 de verkoop van nieuwe auto’s met traditionele verbrandingsmotoren geheel te gaan verbieden, en compleet over te schakelen op elektrisch aangedreven auto’s. Deze ‘Auto Wende’ zal echter tot een ingrijpende maatschappelijke veranderingen leiden: zowel het bezit als het rijden van een auto zal zó duur worden, dat alleen de rijkeren dit nog kunnen betalen. Daarmee krijgt de autohatende linksgroene elite uiteindelijk toch zijn zin.

 


Electrische auto’s worden nog steeds maar mondjesmaat verkocht. Ze zijn ondanks enorme subsidies nog steeds extreem duur, en halen het in de verste verte niet bij de prestaties van een normale benzine- of dieselauto.

Oplopend grondstoffentekort maakt electro auto’s steeds duurder

Tesla heeft de consument al laten weten dat de nieuwe, nog verre van volkomen electro technologie zijn prijs heeft. Het ligt in de lijn der verwachting dat ook andere automerken de hoge ontwikkelings- productiekosten zullen afwentelen op de gebruikers.

Voorstanders beweren dat de prijzen vanzelf zullen dalen, maar dat is een sprookje. Er zijn simpelweg te weinig grondstoffen zoals koper en zeldzame metalen om een echte doorbraak van elektrisch rijden mogelijk te maken (2). Een nog hogere vraag betekent nog hogere kosten, en daarmee nog veel duurdere auto’s dan op dit moment mèt subsidie het geval is.

Die subsidies zullen de overheid met iedere extra verkochte electro-auto almaar meer gaan kosten, en snel onbetaalbaar worden. Nu al worden in het steenrijke Noorwegen de subsidies (vele duizenden euro’s per auto) om deze reden afgebouwd, met als gevolg fors inzakkende verkopen. Het kan ook dat deze subsidies via een omweg zullen worden gefinancierd met nog hogere belastingen op het bezit en het rijden van een auto.

Ook straks onbetaalbaar

Om aan te geven dat een elektrische auto van € 42.000,- (de prijs van het goedkoopste standaardmodel van de nieuwe Tesla Model 3*) veel te duur is: ruim 90% van alle autoverkopen in Nederland betreft een occasion van gemiddeld € 12.000. Op dit moment rijden er ondanks de door politiek en media aangezwengelde hype amper 19.000 elektrische, en nog geen 99.000 hybride auto’s in Nederland rond. Het aandeel volledig elektrisch is daarmee nog niet eens 0,2%. Het aantal hybride auto’s is tussen 2016 en 2017 zelfs weer wat gedaald.

* De eerste in Nederland op kenteken gezette Tesla-3 heeft overigens een catalogusprijs van ruim € 84.000,-  (geen typefout).

Ook in Duitsland slaat elektrisch rijden ondanks de torenhoge subsidies niet aan; slechts 1 op de 160 verkochte auto’s is een electro model.

Overigens is de auto al tientallen jaren een almaar belangrijkere melkkoe van de overheid, en wordt jaarlijks zo’n € 21 miljard van de automobilisten opgestreken (waarvan € 14 miljard aan directe autobelastingen (cijfers ANWB)). Daar tegenover staan slechts geringe uitgaven aan het rijkswegennet (ca. € 2 miljard). Desondanks voert het kabinet Rutte-III naar alle waarschijnlijkheid kilometerheffing voor vrachtwagens in, waarmee de inkomsten nog verder zullen oplopen.

Milieu?

Vaak wordt dan beweerd dat het allemaal nodig zou zijn voor het milieu en het klimaat. Auto’s zijn in de loop der jaren echter zo schoon geworden, dat TNO begin dit jaar constateerde dat mensen bij het koken meer fijnstof inademen dan pal langs een snelweg (4). Daarnaast stoten het vlieg- en scheepvaartverkeer veel meer gassen uit, en zijn elektrische auto’s geen procentje milieuvriendelijker als de kostbare en vaak schadelijke productie van de eerder genoemde, almaar schaarser wordende grondstoffen erin wordt verrekend.

 

Xander

(1) Deutsche Wirtschafts Nachrichten
(2) Deutsche Wirtschafts Nachrichten
(3) Afbeelding: Getty Images (vrij voor redactioneel en niet commercieel gebruik)
(4) NOS

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt dan verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwarte letters op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal, persoonlijke aanvallen of uitschelden kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.Het beheer kan er ook voor kiezen uw posting aan te passen. 
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands.
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het Geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.
  16. Wees bedachtzaam en let op uw woordkeuze en formulering in uw postings, wat u op het internet plaatst blijft daar staan. Post niet onder uw eigen naam maar gebruik een nicknaam.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gesprekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof..(Geloofsforum 31)  verder te praten.

Reacties

Pagina12
Rosalie op 29-10-2017 15:19

Kobalt is ook een van de grondstoffen die erin worden verwerkt, gewonnen in Kongo o.a. waar kinderen het uit de grond halen. Kobalt een giftige stof door kinderhandjes gewonnen... Ik zou alleen daarom al niet elektrisch willen rijden. 

Hollowpo1nt op 29-10-2017 15:23

Wanneer wij moeten geloven dat de bijdrage in uitstoot van CO2 schadelijk is voor het milieu, dan komt het plan van de wereldregering dichterbij.

Let u goed op de bomen, ze worden schaars, ze zijn later in blad dan voorheen, zijn vaker ziek en schreeuwen om hun belangrijkste vorm voedsel, CO2.

Uiteraard verpakt in een prachtig verhaal dat het goed is voor het mileu, de drogreden is zoals wel vaker, geld en macht.

Onze economie maakt om de 15-20 jaar een transformatie, misschien wel het beste voorbeeld is de muziekindustrie, het begon mooi met een plaat van vinyl, vervolgens de CD, DVD en digitaal. Uiteraard hebben veel mensen hun muziekinstallaties, lp's. cd's en dvd's bij het grof vuil gezet. 

Er is weer een curve in vinyl naar boven, immers moet er weer geld worden verdiend, met de auto zal het niet anders gaan. Iedereen moet straks electrisch rijden omdat de Elite gewoon geld wil verdienen aan de curve die ze zelf (en wij) in stand houden. 

Tesla had een wonderschoon doel, vrije energie, u weet allen wat er met Tesla is gebeurt. 

Fijne zondag, geniet en leef....

Harry2 op 29-10-2017 15:51

nu nog wat anders, als we allemaal thuis komen van het werk en de auto aan de lader, en gaan koken en de kachel aan zetten in ons gasloze huis hoe gaan we deze enorme energie vraag leveren?

hubo op 29-10-2017 15:56

Het zou best kunnen dat zo alvast verhuld vooruit gelopen wordt op een situatie waarin een auto economisch sowieso niet meer voor iedereen weggelegd is.

Ik moet er echt niets van hebben,zo'n auto die een tijd stilstaat om op te laden.Ik weet niet of er technieken gaan komen om draadloos op te laden onder het rijden.Ik begrijp die electrohype niet.Een hybriede auto is wel handig,maar volledig electrisch?Ik moet er niets van hebben.

Overigens moest ik ook niet veel van die spaarlampen hebben de afgelopen 20 jaar,maar met de nieuwe generatie ledlampen ben ik wel redelijk tevreden,al is het moeilijk precies bij te houden,hoe lang ze nu eigenlijk echt mee gaan.

Petra op 29-10-2017 16:21

Onzin artikel, we zijn gelukkig niet alleen afhankelijk van Tesla, In China rijden als aanzienlijk meer electrische auto's die een fractie kosten van wat een Tesla kost. Voor wat electrisch rijden betreft loopt China voorop en deze electrische wagens komenook spoedig naar het westen. De prijs van deze electrische wagens is ongeveer 12.000 euro. Ze worden echter nog goedkoperwant de accu van een electrische wagen kost 50% van wat de hele auto kost. Accu's kunnen in de nabije toekomst veel goedkoperworden geproduceerd. Een electrische auto koop je in de nabije toekomst onder 10.000 euro. 

Montcru op 29-10-2017 16:24

Hoe je het went of keert, een electrische auto is in principe veel eenvoudiger als een verbrandingsmoter.

Kijk maar simpel naar een speelgoed autootje voor de kinderen, Electrisch voor een habbekrats. Daar kan een benzinemotor aangedreven niet tegenop.

Het is gewoon een kwestie van tijd.

En wat die schaarse metalen betreft, alsof die niet in die verbrandingsmoter zouden worden gebruikt, bij de dinamo en start motor etc.

En die prijs? Die komt zeer zeker een keer drastische naar beneden.

ohje op 29-10-2017 16:34

Bij 10 miljard kleine mensjes komt het tekort aan grondstoffen ,voedsel en water vanzelf.

iets met logika

caso op 29-10-2017 16:38

Ik ben eingelijk ook wel benieuwd naar het juridische aspect mbt verzekeringen. Software die de auto bestuurt krijgt de schuld?

@Petra, dat kan China ook omdat zij batterij fabrieken hebben, maar het is wel tijd voor innovatie mbt prik.

@Hubo. Een ledlamp gaat langer mee als je hem wat langer aan laat staan. aan/uit op frequente basis is funest.

henk Boskamp op 29-10-2017 17:08

Een HUMMER is milieuvriendelijker in zijn gehele loopbaan dan een Toyota Prius. Dit komt voornamelijk door de veel kortere levensduur en de accu. 

Maar het gaat helemaal niet om het milieu, het gaat om macht. Een jerrycan benzine kan je met gemak ergens opslaan. Met een accu is het een ander verhaal. Je bent dus afhankelijk van de overheid of je stroom krijgt of niet. Ik geloof ook niet dat er geen accu in een iPhone kan die een volle week operationeel kan zijn. Ze maken je verslaafd aan geld, aan electriciteit... Alles om te voorkomen dat je de overheid niet meer nodig hebt.

andre op 29-10-2017 17:11

tesla is een clown die liever als een freddy mercury over het podium rent en roept dat dankzij hem straks over 5 jaar iedereen met een zonnepaneel op zn kop loopt ipv dat hij zijn beloftes eens nakomt of op zn minst zijn orders eens gaat uitleveren maarja dat kan hij helemaal niet want lithium batterijen zit kobalt en congo kan niet eens aan de huidge vraag voldoen. China kan dit wel maar dan moet tesla 25% belasting extra betalen en dat doet weer zeer bij elon musk. Er zijn wel te verstaan 500.000 teslas bestelt met een aanbetaling van 1000 usd/euro en tel uit je winst (factoring 18x). clown musk heeft geleverd 30 en afgelopen maand 260 stuks. Zijn personeel heeft ie ontslagen dus het gaat niets meer worden ook.

in belgie kon je een tesla kopen met zijn clown praatjes en een extra voor 8000 dollar, een optie/accesoire voor autonoom rijden nou die optie gaat ook nooit meer werken.

ipv hij zich eens bezig houdt met wat hij roeptoetert liep hij weer stoer te praten in puerto rico dat hij het wel eventejs zou oplossen

https://electrek.co/2017/10/15/tesla-powerpacks-puerto-rico/

knap hoor maarliefst 3 pallets voor puerto rico....

Doe mij maar meneer Ho, meneer Ho is een chinees en die droomt s nachts over electrische bussen. Voeg de daad bij het woord en daar is BYD (build your dreams) met een vestiging in hongarije en noord frankrijk. Heeft een pilot op schiphol met 35 electrische bussen rijden naar alle tevredenheid sinds 2015.

fossiele brandstof is niet meer ongeliniteerd zoals het nu gaat en vanaf 2030 is de tendens naar beneden dus er moet nog flink ontwikkeld worden maar laat die tesla a.u.b. eens zn grote mond houden, de leugenaar.

en inderdaad hoe groen is nog steeds gitzwart

IkVertrek op 29-10-2017 17:13

Om nog maar eens de bizarre incompetentie van onze overheden aan te geven: alle elektriciteitsmaatschappijen zijn verkocht en in particuliere handen. 

Je hebt slimme mensen, nitwits, dan een hele poos niks en dan komt de overheid.

Abel op 29-10-2017 17:16

Intussen is Shell Pernis wél bezig een nieuwe raffinaderij te bouwen voor zwavelarmere brandstof. Die bouwen ze echt niet als die brandstofmotor na 2025/2030 verboden gaat worden.

Buck op 29-10-2017 17:22

De electrische auto heeft geen toekomst. De waterstof gedreven auto die Toyota in productie heeft (Mirrai), die heeft de toekomst. Maar ja dat is een opstap naar een perpetum mobile,  probleem voor de overheden, hoe moet je nu belasting heffen op water of dmv de zon geproduceerde waterstof. Volledig schone energie, voor de waterstofproductie is geen fossiele energie nodig. Voor de produktie van elektra is nog steeds voornamelijk fossiele energie nodig, voor accu’s zijn ook allerlei grondstoffen nodig, dus elektrische auto’s? Een doodlopende weg.

Petrus Van Eeden op 29-10-2017 17:27

Ik heb een Nissan Leaf Elektrisch! Geweldige auto! Een keer per week aan de stekker! Ik koop nooit weer een auto met verbrandingsmotor! Ja het is duur! Alle nieuwe dengen zijn duur!

Mooiste van alles, ik gebruik geen vuile Arabische olie! Rede voor iedereen zo een auto te kopen!

renato op 29-10-2017 17:40

The show must go on. Gelukkig trek ik van Drees (voorlopig nog) en ga op de fiets. Wellicht wordt mijn uitvaart ooit opgetuigd met vervoer in een electrische corpusbak. Lekker rustig onderweg. De mensheid blijft inmiddels lekker doorfokken en zal uiteindelijk door moeder aarde vanzelf worden terug gefloten en gedecimeerd. De electrische ommezwaai ten spijt. 

Barbara op 29-10-2017 18:19

Hollowpo1nt

Dank voor je fijne bericht!

Barbara op 29-10-2017 18:22

@ohje Met die tekorten mogen onze klienkinderen zich zien te redden.. 

SEO op 29-10-2017 18:46

Heel juist, maar je bent nog de fijnstof vergeten. Vanwege de loodzware accu's produceren autos extreem veel fijnstof bij het remmen en  bij ongelukken zijn die accus ook extreem gevaarlijk.

Luchtvervuiling aanpakken is heel eenvoudig:

- Luchtvervuiling in Botlek aanpakken.

- Thorium centrales ipv kolencentrales.

- Files halveren (Even kentekens op even dagen toestaan tijdens spits. Oneven kentekens op de oneven dagen) 

- Belasting op hele kleine autos afschaffen en electrische fiets stimuleren.

Maatregelen die daadwerkelijk zoden aan de dijk zetten. Oeps. Sorry, dat waren constructieve maatregelen.

Dion op 29-10-2017 18:55

ik maak me er niet druk om ,, ook al hadden mensen wel het geld, als iedereen die dingen tussen 17 en 19 aan sluit wat voor enorme piek zal dat dan wel niet geven ???   de infrastructuur moet ingrijpend aangepast worden,  er gebeurt nu niks......

denk dat we ook niet zo ver komen,  we staan aan de drempel van de opname en het einde van de huidige wereld, dan hebben mensen wel wat anders aan hun hoofd

Econoom op 29-10-2017 19:11

De benzinemotor is een achterhaalde 19e eeuwse techniek. De toekomst is aan de elektrische zelfrijzend auto die ook steeds goedkoper zal worden.

lies op 29-10-2017 19:42

Mijn eerste ledlamp was na 14 maanden kaduk, heb wel netjes gratis en voor niets een nieuwe gekregen.Verder hoop ik , dat electrich rijden spoedig de norm wordt.scheeld een hoop lawaai en uitstoot Van fijnstoflobby van oa diesels. Nu kan je dit ontkennen, maar de zwarte aanslag die op gebouwen in grote steden liegt er niet om 

ron op 29-10-2017 19:59

Ron, is dit artikel van uw eigen hand of heeft u het gekopieerd ? Dit in verband met auteursrechten en schadeclaims. Graag snel reactie. Mod.

Het blijkt nu- uitgezocht door mede poster Arno- dat u het hele artikel- wat nu verwijderd is - heeft gekopieerd en u bent op de hoogte van de auteursrechten en schadeclaims. Heeft u enig idee hoe groot de schadeclaim kan zijn, die per gekopieerd woord gedeclareerd gaat worden. Dit gaat minimaal in de 100.000 Euro lopen.
Uw hele onverantwoordelijke gedrag hieromtrent is beneden alle peil. U bent een maand niet welkom om op de XN forums te posten en u kunt via een email op 1december naar het beheer modxnieuws@gmail.com uw excuus aanbieden en om een herkansing vragen.

Mod.

Ernie van de Wal op 29-10-2017 20:35

lies op 29-10-2017 19:42

Erg grappig, dat van die zwarte aanslagin grote steden. Ik woon in de nabijheid van Eindhoven. In 1966 een industriestad en daar presteede men het om een goed werkende groene golf op de ringweg aan te leggen.

Nu heet het brainport Eindhoven en op een klein deel van de ring is er --weer-- een groene golf. Waarbij de innovatie in de tussenliggende 50 jaar dus compleet stillag, of zelfs achteruit ging. Met een jarenlang links management staan voor de rest alle stoplichten consequent tegen elkaar op rood. In tegenstelling tot het rechtsere bestuurde 's-Hertogenbosch zijn er ook niet echt transferia. Waarmee auto's buiten de stad kunnen worden gestald. Lijkt op het rode Nijmegen, waar mismanagement op verkeer (en bijgevolg milieu) tot norm is verheven. 

De zwarte uitstoot wordt toch al minder door schonere motoren, maar de verbetering door elektrisch rijden is vrij klein. Naast rijden moet een auto ook worden geproduceerd en dat gaat met milieuevervuiling gepaard. Accuus maken schijnt ook niet echt schoon te zijn en deskundigen vragen zich af hoe men dat gaat doen zonder lithium. Want daarvan hebben we niet genoeg.

Begrijp met goed. Ik juich elektrisch rijden toe. maar i.c.m. het wanbeleid van onze landelijke overheid en lokale overheden gaat dat het probleem niet oplossen.

allangwakker op 29-10-2017 21:15

Electrisch gaat het niet worden,  het wordt Vrije Energie

( en water kan ook nog ,  is al bezig )

Albert op 29-10-2017 22:08

Gewwoon de bakfiets weer in ere herstellen en bij je werk gaan wonen. Goed voor mileu, voor je lichamelijk gezondheid, tevredenheid en geluk in de kleine dingen van het leven.

Alle problemen opgelost. En laat de rijken maar de electra auto's rijden.

ron op 29-10-2017 22:16

Kris De Decker

ron op 29-10-2017 22:17

vergeten mee te geven sorry.

Ron graag reactie op vraag van het beheer. Mod.

Montcru op 30-10-2017 00:04

de sleutel voor een electrische auto ligt bij de battery, de litium-ion is te duur en nog gevaarlijk ook( kan vanzelf ontbranden)

Maar mr. Goodenough komt nu uit met een glass-battery die minstens 3 X zoveel capaciteit heeft als de oude litium-ion battery.

En als dat nog niet genoeg is kunnen ze de litium vervangen door sodium waarvan een overvloed is op deze aarde, waardoor de fabricage prijs erg gedrukt kan worden en veel minder schadelijk voor het millieu zijn.

Zoals ik al eerder zei het is nog even door modderen, maar die electrische auto gaat het echt wel doen. Een kwestie van ontwikkeling.

We moeten niet vergeten dat de ontwikkeling van de battery eigenlijk nog maar net in de kinderschoenen staat.

Ja het zal nogwel wat haken en ogen hebben voordat de infrastructuur van het electriciteitsnet aangepast zal zijn om de vraag naar electriciteit te kunnen voldoen. We zullen wel zien hoe de politiek dit gaat aan pakken.

En Buck, hoe word die waterstof waar jij het over hebt geproduceerd? Naar mijn weten heb je daar ook energie voor nodig

of mis ik iets?

 

Ike op 30-10-2017 00:26

@ron op 29-10-2017 19:59

Waar krijgt het NTNU (De Noors universiteit) zijn geld vandaan? Van de Noorse Overheid? Wie heeft dit onderzoek gefinancieerd? Is het mogelijk dat op een dieper niveau dit de Noorse Overheid geweest kan zijn of een fonds van een Noorse oliemultinationial? Kunt U aangeven hoe onafhankelijk dit onderzoek is?

Ik betwijfel of dit onderzoek van een Noorse Universiteit een kip dat goude eieren legt zal slachten.......

@Econoom op 29-10-2017 19:11

Alles wat je op dat gebied ziet rijden is op basis van oude technieken. Waterstof, elektriciteit, natuurlijk gas, diesel, benzine, LPG en alles komt oorspronkelijk uit de natuur, zelfs de splitsing van atomen. Het barst ook van de alternatieven voor deze bestaande technieken, zoals daar bijvoorbeeld het alternatief is om energie op te slaan als perslucht of vliegwielen of mierenzuur. We kunnen zelfs auto's laten lopen op een 100% verbranding van CO2 gas. maar dat kost alleen heel veel. Een econoom, een natuurliefhebber, een politicus weten allemaal de juiste beslissing te selecteren volgens hun eigen model, maar kunnen het nooit eens worden wat de beste oplossing is en daarom blijven we doorgaan op dezelfde weg totdat we niet meer door kunnen gaan of totdat iemand bewijst dat het beter kan.

@SEO op 29-10-2017 18:46

Even en oneven kentekens. Waar heeft dit in het buitenland toe geleid? Mensen die het kunnen betalen, rijden met 2 auto's met 2 kentekens of met 1 auto en een kentekenplaat die elke andere dag verwisseld.

Stel je nu iets voor waarbij de kleine man de zwaarste lasten gaat dragen?

'Belasting op hele kleine autos afschaffen'

Hoveel hele grota auto's komen er dan elke dag de mensen afvoeren die eerst uit hun kleine auto geknipt moeten worden?

De oplossing is simpeler en veel automobilisten zijn er fel tegen.

Mensen zo veel mogelijk thuis laten werken en als ze van plaats A naar B moeten gaan vervoeren in een cocoon die verticaal door het verkeer heen gaat waarin men een krant kan lezen terwijl de cocoon of auto (kan ook magnetisch zonder wielen zijn nl.) die de passagier vervoerd met behulp van computers.

Men is daar tegen omdat een hele industrie instort en omdat mensen dan de macht over hun vrijheid van het in een auto rijden en het kiezen van een auto verliezen en ook contacten afstandelijker kunnen worden indien meerdere gezinsleden van plaats A naar plaats B vervoerd moeten worden.

Al deze technieken bestaan al.

De meeste mensen krijgen banen aangeboden in een andere stad of 1 uur rijden vanaf het huisadres. En daardoor groeit de economie volgens economen en politici waarvan de laatste ook zeggen dat werkzoekenden een baan niet mag weigeren als de baan in een ander deel van het land is en hij ermee naar de ....ten word geholpen. Want het probleem word ook dan opgelost. ;D

Arno op 30-10-2017 00:29

De post van Ron op 29-10-2017 19:59 is afkomstig van een forum:https://forum.driving-fun.com/viewtopic.php?f=8&t=26724

Veel dank voor uw moeite in deze Arno. Mvg. Mod.

mientjei op 30-10-2017 01:07

Fijnstof is toch bij lange na niet de enigste troep in uitlaatgassen. De wind stond zeker de andere kant op bij die metingen van TNO, dadelijk beweren ze nog dat uitlaatgassen gezond zijn voor u. Schone auto s bestaan niet, men kan er zelfs zelfmoord mee plegen als men zou willen, dat lukt toch met een pan boerenkool echt niet.

Bundy op 30-10-2017 02:11

Eindelijk de waarheid . De E U intellectuelen van de denktank moeten knettergek zijn.            Lithium wordt d.m.v. kinderarbeid in Kongo gewonnen , waarbij de kinderen massaal aan het gif overlijden .  Dan wordt per schip , dus d.m.v stookolie litium naar Zuid Amerika gevaren om te worden omgezet tot halfproduct .  Daarna vaart men met de halve accu's naar Japan waar er accu's van worden gebouwd .    Dan gaan de accu's per schip naar de auto-fabrieken .

De stroom voor de accu komt niet uit de lucht vallen , dit probeert men wel d.m.v. onbetrouwbare windmolens die ook nog eens razendsnel slijten en dan gesloopt en herverwerkt moeten worden , en Twee procent van de benodigde stroombehoefte kunnen leveren .      Omdat na Fukushima ( waar antieke Amerikaanse kerncentrales stonden ) in Europa de moderne centrales zijn gesloten komt de stroom voor de elektrische auto's uit een kolengestookte centrale .    Elektrische auto's zijn zeer slecht voor het milieu , ze vervuilen niet op de plek waar ze aanwezig zijn maar zijn een ramp voor het milieu op andere plaatsen.

De succesvolle proef met de Stirlingmotor in een auto die nauwelijks vervuilt en zeer zuinig is , is op raadselachtige wijze uit de wereldmedia verdwenen .   Waarschijnlijk verboden door de NWO die chaos en dépopulatie wil .   De film met de geniale motor is hier te zien :    https://www.youtube.com/watch?v=H_Vnxapd5fs    

positivo op 30-10-2017 05:14

Meestal ben ik het met Xander nieuws wel eens, hier niet.

Elecktrische auto s zullen snel in prijs dalen, accu s zullen sterker en kleiner worden (zie de wet van Moore) en de luchtkwaliteit zal in de steden aanzienlijk verbeteren.

Voeg hierbij dat men ooit het licht gaat zien en Thorium centrales gaat bouwen of beter nog fusie centrales en het plaatje is rond.

Derringe op 30-10-2017 07:20

Men houdt die oude brikken in Cuba oneindig gaande , zo zal het hier dus ook gaan ...

Tot dat ook wordt verboden en de meeste mensen amper hun werkplek kunnen bereiken , wat er daarna volgt

zal het milieu vast ten goede komen , maar leven in bittere armoede zal het gevolg zijn voor de meeste mensen .

Vive la Revolution ...maar dan zonder Cubaanse sigaren ..............want dat is al afgeschaft .

Hubert Luns op 30-10-2017 07:53

Ondergetekende is betrokken bij de ontwikkeling van electrische auto's. Inderdaad is de TESLA technologie een doodgeboren kindje. Er zijn echter revolutionaire ontwikkelingen aan de gang waarvan reeds concept cars rondrijden en die volgend jaar zullen worden geïntroduceerd en verkocht: voor de helft van de prijs en geen gebruik van milieu-onvriendelijke grondstoffen en een actieradius die groter is dan van benzinemotoren. Meer kan ik er niet over zeggen. Ik kan wel iets zeggen over een nieuw soort accu/batterij technologie. Daarmee is er geen veroudering meer dankzij een nieuw soort oplader, waarmee de accu's/batterijen 120% leveren en de weggegooide weer tot een bruikbaar leven kunnen worden gebracht. Google: renaissance chargers, Idaho (www.r-charge.net/). Dit systeem is destijds door de grote Bedini ontwikkeld.

Br@m op 30-10-2017 08:04

Ach, zo tegen de tijd dat de laatste benzine auto's verkocht worden koop ik nog snel een Japanner. Die gaat makkelijk 20 jaar mee. Als die dan versleten is ben ik 103 en ruil hem in voor een elektrische rollator. Prima deal toch ?! Maak je niet zo druk !

Buck op 30-10-2017 08:19

Montcru op 0004, ga naar de site van toyota en lees het productieproces. Een brandstofcel geladen door zonne energie, dat is het ontwikkelproces. De perpetum mobile in wording.

hemelburger op 30-10-2017 09:33

Als je in de co2 leugen gelooft moet je eens op netflix de docu.  Cowspiracy kijken, het gaat over de co2 uitstoot door veeteelt, als je deze docu. hebt gezien kun je het zowat niet geloven, hoe de "gewone man" en de rest van de wereld in de maling wordt genomen door onze zogenoemde safe the planet organisaties.

Hubert Luns op 30-10-2017 10:00

Zie ook:The Fuel Tank of Tomorrow - A Super Capacitorhttps://www.youtube.com/watch?v=3K8JIC-ov_Y

Alsook: http://www.kilowattlabs.com/energy-storage-advantage.html

Buitengewoon interessant als het ideale alternatief voor chemische batterijen.

lieselot op 30-10-2017 10:19

Tja inderdaad, het heeft niets te maken met milieuvriendelijker te willen zijn, maar wel met het rollen van geld. Alles moet voortdurend vernieuwd worden, deze keer met het excuus 'voor het milieu". Vaak zijn zgn milieuvriendelijke toestellen maar een héél klein beetje milieuvriendelijker, maar de massa trapt daarin en gaat dus alles opnieuw aankopen. Al die productie is ook niet milieuvriendelijk, maar daar denkt men als consument niet over na :-)Als je als regeringsleider echt milieuvriendelijk wil zijn, ga dan bvb massaal voedselbossen aanplanten, ipv strengere regels in te voeren en mensen aan te zetten tot meer productie en consumptie. Verbied dan insecticides ipv ze nog ettelijke jaren toe te laten. En geef ons vrije energie, ipv vervuilende olie en gas. Gebruik dan technologie om de aarde op te schonen!Maar nee, zulke dingen brengen geen geld op, dus er word in feite niets ondernomen, dan wel de mensen aan te zetten tot voorturende stimulering van de economie. Belachelijk beleid noem ik dit, hélemaal niets te maken met milieubescherming! 

Hednk op 30-10-2017 10:26

Onze politici met of zonder wachtgeld zullen altijd autorijden of in wagens worden rondgereden

Die zitten goed.

Qromwel op 30-10-2017 10:52

Arno op 30-10-2017 00:29: Geldt ook voor de productie en de daaropvolgende implementatie van andere "schone"  zaken.

Qromwel op 30-10-2017 11:42

andre op 29-10-2017 17:11: Tesla een clown? Toch zeker niet Nikola Tesla. Ik denk dat u Elon Musk bedoelt. Maar ook hem zou ik geen clown willen noemen. Voor mij is het voordeel van elektrische auto's dat ik bij het wachten om over te steken niet meer de moord van de uitlaatgassen stik. 

SEO op 30-10-2017 12:02

@ike. Simpel, iedereen krijgt alleen nog even of oneven kentekens. Auto erbij kopen heeft dan geen zin.

anna op 30-10-2017 12:18

als alleen de rijken nog auto kunnen rijden ,dan gaat 95% van alle auto zaken kapot. is er werklossheid ,hebben we te veel wegen ,gaan  garages kapot.En kunnen er 95% van de mensen niet meer met de auto op vakantie-- gaat er 95% van alle vakantie accomodaties kapot. enzovoort

steady op 30-10-2017 12:48

Ron

waterstof kan geproduceerd worden met een metaallegering

die vroeger werd gebruikt om aluminium potten (gaatjes te dichten)

Patent: amerikaans natuurlijk

Werkt heel simpel: pot met water-reep metaal erin en instant heb je waterstof

Bijkomend voordeel: het metaal verminderd niet (nooit)

Kostprijs: ongeveer NUL cent

Maar er zijn ook andere legeringen die hetzefde doen

Maar ja vanwaar zullen de belastingen dan komen?

vb: per dag groeit de staatsschuld met ong. 550 € per seconde

       "      "     "      "   intrest                 "  . 350 €   "   seconde

Per seconde ? dat is dan 3.240.000 € per dag!!!!!halloooo

Allemaal de boom in ja

Shalom

AEO op 30-10-2017 12:57

@henk Boskamp,

Een Hummer beter voor het milieu dan een Prius?

Wat een onzin! De Prius verbruikt maar een fractie van de benzine die een Hummer verbruikt. Toyota heeft een speciale fabriek waar de batterijen van de Prius gerecycled worden, om er daarna weer nieuwe batterijen van te maken. Ik rij al 7 jaar in een Toyota Auris Hybride, die dezelfde aandrijving heeft als de Prius. De prestaties zijn dan ook precies hetzelfde. Ik rij gemiddeld 1:21,7 en wat denk je dat een Hummer verbruikt? De batterijen die in de Prius of Auris zitten, gaan een autoleven lang mee, omdat het auto management systeem er voor zorgt, dat de batterijen voor maximaal 80% capaciteit opgeladen kunnen worden, en tot niet minder dan 20% capaciteit ontladen kunnen worden. Omdat we dus een bandbreedte hebben tussen 20% en 80% zal het batterijenpakket dus heel erg lang meegaan. Na 7 jaar heb ik nog steeds geen verminderde prestaties kunnen bemerken. Het leuke van een Auris of Prius is, dat deze auto's in de bergen aanmerkelijk zuiniger zijn dan gewlone auto's. Alle extra energie die je bij een beklimming van een helling gebruikt, krijg je tijdens de afdaling weer terug, omdat er dan wordt afgeremd op de elektro motor, die dan weer energie levert aan de accu. Meer dan eens heb ik gemerkt, dat mijn verbruik in de Ardennen vaak daalde tot bijna 1:25!

Toyota is niet voor niets zo succesvol met zijn hybride auto's. In Nederland levert Toyota de Prius, de Auris en de Yaris als hybrides. Daarnaast nog de RAV4 en de CRH. In Sri Lanka levert Toyota nog veel meer verschillende hybrides, daar zag ik de Corolla, de Camry, de Harrier, de Aqua en de Foxy rijden. Ook Honda levert er een aantal hybrides, zoals de Vezel en de Freed. In Sri Lanka rijden heel erg veel hybrides, terwijl er geen subsidies voor zijn en de benzine er ongeveer de helft goedkoper is dan bij ons. Ook zag ik er vaak de Nissan Leaf rijden. Als ik in andere landen kom kijk ik altijd naar de auto's die er rijden. Ik was in Sri Lanka vanaf 25 september voor een rondreis. Na terugkomst in Nederland zat ik drie dagen later weer in het vliegtuig naar Reykjavik om daar wat rond te reizen. Ik heb er slechts één Prius gezien en een paar keer een Yaris hybride. Verder kwam ik slechts drie keer een Nissan Leaf tegen en één keer een elektrische BMW. De benzine is in IJsland iets duurder dan in Nederland.

Elektrische auto's hebben volgens mij wel de toekomst, mits de accu's beter en lichter worden. De aandrijving zou dan wel moeten worden geïntegreerd in de wielen, dan heb je geen overbrengingsverliezen en zal het verbruik lager zijn. Ook heb je dan meer ruimte tot je beschikking. Lithium heeft overigens wel zijn langste tijd gehad, er is in batterijenland veel ontwikkeling gaande.

Wat het milieu betreft, dat is natuurlijk onzin. De (r)overheid is alleen maar op meer geld uit. Eerst kreeg je subsidies op heel zuinige auto's en vervolgens betaal je toch weer de volle mep. We moesten vooral allemaal aan de zonnepanelen, en nu gaat de salderingsregeling weer op de schop. Terwijl juist de salderingsregeling het ideale middel was om zonnepanelen voor de gewone man aantrekkelijk te maken, maar ja, dat kost de (r)overheid natuurlijk weer inkomsten van energiebelasting. Waaruit weer blijkt dat de energiebelasting er vooral is, om de schatkist extra te vullen.

Net zoals dat onzinverhaal over CO², dat ik zelf eerst ook geloofde, totdat ik een artikel las, onderbouwd met cijfers. Ik vraag me af, hoeveel mensen er zijn, die weten, dat de totale hoeveelheid CO² in onze atmosfeer slechts 0,038% is. Dat is één deeltje CO² op 2631,57! Dat kan dus nooit ons klimaat op hol laten slaan! Bovendien is hier het bewijs: tijdens de Middeleeuwen is er een periode geweest dat ons klimaat iets warmer was dan nu, terwijl we toen geen kolencentrales hadden, geen auto's en vliegtuigen. 

Maar dat verhaal van die Hummer zou ik maar snel vergeten, dat is echt een broodje aap verhaal. 

Qromwel op 30-10-2017 13:03

Ike op 30-10-2017 00:26: Ik fietste naar mijn werk. Van opstappen tot afstappen was 28 km., waarvan ca 4 km. in stedelijk gebied.

Hollowpo1nt op 30-10-2017 16:00

http://www.zephaniah.eu/index_htm_files/The%20Poisoning%20of%20Our%20Skies%20by%20Jeremy%20James.pdf

Uiteraard komt fijnstof uit roet, opzwepend stof/zand enz, echter komt fijnstof ook van boven naar beneden, het is echt geen fabeltje, zeker als u weet dat dit al jaren bezig is. Zelf kan ik nog herinneren, in de jaren 70, prachtige zomers, zonder enig spoortje in de lucht.

Btw, is het u al opgevallen, dat wij continue (volgens mijn beleving meer dan een jaar, maar het kan ook langer zijn) wind hebben van boven de 4bft? 

https://www.youtube.com/watch?v=Z1x4bq7zWgk

3 delen, eerste deel via de link

Fijne dag u allen, geniet, het zonnetje schijnt en gelukkig zijn veel mensen wakker :)

steady op 30-10-2017 18:11

Ron waterstof

De staatsschuld van nederland hebben jullie te danken aan Willem III

Hij heeft jullie voor eeuwig als onderpand verdoemd om ongelooflijke

niet terug te betalen leningen op hun naam te dekken

En die betalingen moeten van ergens komen ja

Er is een motor die volledig op lucht draait maar ik kan u verzekeren

dat die nooit in produktie zal komen, omdat er om de  eenvoudige

reden niets maar dan ook niets aan te verdienen valt.

En moest die toch in produktie komen dan zullen wij evenveel

taxen  en belastingen moeten betalen zoals nu

om de lucht die erdoor gaat te gebruiken alsof die lucht

eigendom zou zijn van de overheid (overheid ,wat een naam, onderheid ja)

Sterkte

Ter info De VS schuld groeit aan per seconde

met  ong.  46.000 dollar / sec (even rekenen nu)

Maar wat is geld nu?

Alles wat men aanvaard ter betaling

Allen naar ruilhandel (zonder belastingen)

Shalom

 

Zoals u heeft kunnen lezen is Ron tot 1dec niet meer welkom om te posten, het heeft geen zin om een reactie aan hem te schrijven. Mod.

Pagina12
Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld
Laatste Reacties

Rubrieken
Site Info
Email adres Administrator:
xandernieuws@gmail.com
 
Email adres Moderator:
modxnieuws@gmail.com
 
Overnemen eigen artikelen (in blauw en rood onder Headlines) alleen met toestemming.

Reacties, tips en opmerkingen worden erg gewaardeerd en altijd gelezen, maar vanwege het zeer grote aantal ben ik helaas niet in staat om (tijdig) op alle emails te reageren. Graag hiervoor uw begrip!


Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl