Headlines



- Hongaarse premier waarschuwt Europa voor toekomstige christenvervolgingen
 


12-10-17

- 'Spanje dreigt Catalaanse leider impliciet met executie, stuurt duizenden troepen'
 


10-10-17

- Hackers kraken via SMS authenticatie simpel uw email en bitcoin
 


08-10-17

- Waarom de officiële mediaversie van aanslag Las Vegas louter nepnieuws is
 


05-10-17

- 'Aanslag Las Vegas kan onmogelijk door één man zijn gepleegd'
 


03-10-17

- Dodelijkste schietpartij in VS ooit eist meer dan 50 mensenlevens - UPDATE 13.50 - 15.00 - 17.30
 


01-10-17

- Gevaarlijk precedent: Eerste Afrikaan krijgt wegens klimaat asiel in Europa
 


29-09-17

-  Migranten verwelkomd met soms tienduizenden euro's - per maand
 


20-09-17

-  Multimiljonair Abramowitz na VN toespraak Trump: Derde Wereldoorlog feitelijk al uitgebroken
 


19-09-17

-  Vrijheid bijna verdwenen in oprukkende digitale politiestaten Europa en Amerika
 


18-09-17

-  Grensmuur Hongarije dringt illegale immigratie met 99% terug - (21.10 uur aangepast)
 


17-09-17

-  Wetenschappers bang voor uitbarsting supervulkaan door kernproef Noord Korea
 


16-09-17

-  Honderden Amerikaanse tanks en houwitsers in Polen gearriveerd
 


15-09-17

-  Frankrijk: Enkele zwaargewonden na drie moslim aanslagen op straat

- Britse generaal: Aanslag metro Londen was 'absoluut 100% islamistisch'
 


14-09-17

-  'Plan Juncker voor EU-superstaat betekent komst miljoenen Afrikanen en Arabieren'
 


13-09-17

- Politie Zweden erkent onhandelbare verkrachtingsexplosie sinds massaal toelaten migranten
 


12-09-17

-  Een week asielterreur: Dagelijks mishandelingen en verkrachtingen door migranten
 


11-09-17

- Palestijnse terreurgroep mag officieel deelnemen aan Duitse verkiezingen
 


10-09-17

-  China waarschuwt Trump opnieuw Noord Korea militair te steunen bij aanval VS
 


09-09-17

- ARD redacteur bevestigt Westerse mediadictatuur: 'Burgers worden totaal bedrogen'
 

 













































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Hackers kraken via SMS authenticatie simpel uw email en bitcoin


Een technisch bericht wat voor veel lezers van belang kan zijn: hackers blijken in staat om simpel misbruik te maken van SMS-authenticatie via uw mobieltje om uw email/gmail account en vervolgens ook uw eventuele bitcoin wallet te kraken. Vanwege te verwachten kwetsbaarheden heb ik zelf SMS authenticatie –of dat nu voor een email- of bank account is- sowieso altijd standaard uitgeschakeld. Experts adviseren u om hetzelfde te doen.

 

Het onafhankelijke, snel groeiende cyber security bedrijf Positive Technologies heeft ontdekt dat het SS7 (Signalling System 7) protocol, dat vooral wordt gebruikt om mobiele netwerken aan elkaar te verbinden, zo lek is als een mandje. Minimale persoonlijke informatie van een slachtoffer, zoals voor- en achternaam en telefoonnummer- was voldoende om een test wallet met bitcoins te hacken, en achter het emailadres dat aan deze wallet was verbonden te komen. Hierdoor kon ook de wallet zelf gekraakt en leeggestolen worden.

In deze video laten de experts zien hoe eenvoudig het is om SMS’jes te onderscheppen. Zodra dat is gebeurd resetten de hackers het wachtwoord van uw gmail, waarna hetzelfde kan worden gedaan met uw eventuele coinbase account die met gmail is geregistreerd.

Behalve voor het beschermen van text boodschappen, SMS’jes en mobiele telefoongesprekken wordt het SS7 protocol, dat al sinds 1975 bestaat, ook gebruikt voor bijvoorbeeld prepaid (contactloos) betalen. In 2014 werd duidelijk dat SS7 door overheden en hackers kan worden misbruikt om met een nauwkeurigheid van 70% wereldwijd de locatie van uw smartphone te bepalen.

Positive Technologies waarschuwt dat criminelen nu een eenvoudige en vooral heel goedkope manier hebben om dit netwerk aan te vallen, en u daarom online niet veilig bent zolang u gebruik blijft maken van SMS authenticatie. Het dringende advies is dan ook om deze optie voor uw gmail (of andere) account onmiddellijk uit te schakelen, en uw mobiele nummer uit uw email instellingen te verwijderen.

 

Xander

(1) Anonymous-News

Afbeelding: WikiMedia Commons /Byseyhanla  /  Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt dan verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwarte letters op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal, persoonlijke aanvallen of uitschelden kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.Het beheer kan er ook voor kiezen uw posting aan te passen. 
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands.
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het Geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gesprekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof... (Geloofsforum 31)  verder te praten.

Reacties

René van Zalk op 09-10-2017 15:42

Ik duik ff in m'n instellingen.

Nadine op 09-10-2017 16:24

Xander ik  heb mijn telefoon voor herstel account verwijderd is dit voldoende of moet ik op een pc kijken voor de ssl7 instelling te vinden?

Ike blijkt er veel van te weten, vraag hem u te helpen. Mvg. Mod.  

Ike op 09-10-2017 16:44

Als je er loopt met je mobiele telefoon aan, kan men je GPS positie zien. Als jouw mobiele telefoon aan staat, kan men het DMAC adres uitlezen. DIt DMAC adres kan gekopieerd worden en gebruikt worden op een andere telefoon of router. Daarmee kan een SMS bericht of een telefoontje worden gepleegd of een email verzonden worden of ingelogd worden op een website alsof jij het bent.

Je kan jouw GPS uitzetten, maar zelfs dan weten de netwerken waarmee je ingelooged ben wie jij bent. Zonder dat heb jij nl. geen verbinding. Dan kan je geen telefoontje plegen of ontvangen. Dit is op basis van het telfoonnr. Op basis van het telefoonnr kan men jouw Big Data lezen, omdat daaraan jouw bankrekeningnr of BSNnr. gekoppeld is. Jouw emailadres is ook gekoppeld aan jouw identiteit.

Als men ook maar iets weet van jou, loop jij over straat als doelwit van een hack en word je gevolgd door camera's waarmee je gevolgd kan worden en men kan zien waar jij geld opneemt of iets anders doet. In jouw emails van jouw Big Data kan men lezen of jij van plan bent om naar een geldautomaat te gaan of geld wilt opnemen of een levering aan de deur verwacht en met een pinpas moet betalen.

De overheid heeft verplicht aan ISP's en telecomleveranciers om al deze data een bepaalde tijd te bewaren. Al deze data is interresant voor instanties en bedrijven. Men weet zo alles voordat jij het weet en men kan jou sturen en jouw heel kwaad maken. Men kan jou valse informatie sturen of jou ddingen laten meemaken die jouw mening veranderd.

Big Data opvragen is legaal. Om jezelf te beschermen zou je door het leven moeten gaan zonder enige vorm van elektronica. Iets dat onmogelijk is op dit moment en voor bijna iedereen onwenselijk.

De overheid en de beveiligingslobbies hebben zelf het begrip 'hacken' een loos begrip gemaakt. Het is legaal als zij het doen, terwijl zij werken met criminelen.............

Ike op 09-10-2017 18:00

Sorry Mod, maar ik ben van mening dat er niet iets bestaat als een 'veilig' systeem, zolang de bedrijven en overheid advies vragen aan beveiligers die vergeven zijn met wetsovertreders. Het maatschappelijk systeem is kapot. Ik hoef niet te weten wie de 'Mod' is, maar ik kan op basis van 'Big Data' en deze website of op basis van de website aan ieders emailadres komen, als ik daar genoeg geld in steek. Als er dan ergens een pasfoto word gebruikt in de Big Data of een handtekening, of een foto, waarvan een pasfoto kan gemaakt worden, kan men fraude plegen. Fraudeurs weten heel goed wat er mogelijk is en waar zij mee weg kunnen komen. Het barst van de tv programma's over het volgen van mensen, zoals 'H u n t e d'. Kunstmatige intelligentie routines in programmatuur haalt bijvoorbeeld de spaties uit de laatste term die ik noemde tussen aanhalingstekens. Als men weet dat mensen codewoorden gebruikt, probeert men deze te vertalen. Als mensen encryptie gebruiken worden ze gezien als potentieel verdacht. Want wat hebben zij te verbergen? Alle systemen kunnen gehacked worden en met een bonnetje kan de volgende dag een ID opgehaald worden op basis van informatie die men heeft gelezen in iemands Big Data. Het enige wat ze hoeven te noemen is hun geboortedatum en men moet gelijken op de gebruikte pasfoto. Alle systemen betreffen ook de behandelingen in ziekenhuizen en bij doctors. Een foute diagnose en je word bestraald en krijgt een chemische therapie. Hé, en het staat in het systeem. Hè, waar stond het nou? Mijn wachtwoord was toch .....?

Met een nieuw vals identiteitsbewijs kan men iemands leven overnemen en enorm veel problemen veroorzaken.

Alles, maar dan ook alles kan gefacked worden en wij kunnen ons alleen beschermen door continue getuigen om ons heen te onthouden. Dit is niet te doen, omdat men dit zal vergeten na verloop van tijd en omdat men ook mensen kan plaatsen als getuigen die een valse verklaring af zullen leggen.

Met dit alles kan je alleen maar concluderen dat alle grenzen allang wagenwijd openstaan, en dat we geregeerd worden door onnozelen en criminelen.

Een begin om dit terug te draaien zal zijn het herstellen van privacy. Maar dit gaat niet gebeuren. Men zal net zolang doorgaan totdat ieder een partner heeft die in de beveiliging werkt of als bewaker of agent of aan de rechtbank werkt. Dit is geen complot en geen parnoia. Het is gewoon zoals het systeem functioneerd.

Vanaf het aanzetten tot het krijgen van kinderen tot onze dood is het systeem zo lek als een afdruiprekje.

Je kan er beter om lachen en voor meer privacy stemmen, maar veel zal het niet uitmaken, omdat men zich het recht voorbehoud om deze te schenden. Het systeem is al heel lang kapot.

 

Kunt u Nadine even helpen. Mod.

Tom Hendrix op 09-10-2017 18:02

@Ike: 16.44. uur. Juist. Daar zijn we dus mooi de "sjaak", mee. Blij word ik er dus niet van, en vluchten kan dus niet meer, tenzij te gaan leven als kluizenaar ..... Wat een wereld.

ziggy1052 op 09-10-2017 18:13

Precies!! Ike je heb heel goed verwoord hoe het allemaal is. Een VPN verbinding kan tot aantal keren, en daarna weten hun ook waar je zit. Postduif met micro geheugen aan de nek en daarna offline werken.

lies op 09-10-2017 20:10

Je kunt er maar beter om lachen , anders word je gierend gek.voor zover de wereld dat al niet is.

Ike op 09-10-2017 21:55

@Nadine op 09-10-2017 16:24

Het enige wat je kan doen is je wachtwoord wijzigen als mensen dat aanraden omdat een server of database met wachtwoorden is 'gehacked'. Maar uiteindelijk kan je niks tegen het 'kapotte' systeem doen. Alles is zo lek als een mandje. Je maakt het een ander moeilijker om achter je wachtwoord te komen of je af te luisteren, maar als ze er maar genoeg tijd in stoppen zal het ze lukken.

Wat nergens word gezegd is dat ze op functies die er toe doen ook psychologische test uitvoeren op de kandidaten. Om achter de waarheid te komen of jij de psychologische test naar waarheid invult of beantwoord gebruikt men hypnose. Als ze een wachtwoord achterlaten in jouw menselijk geheugen, kunnen ze je altijd alles laten doen. Dus ook de wachtwoorden ophoesten van een databse vol met wachtwoorden of iemand toelaten tot iets die daarvoor niet bevoegd is.

Je zal jezelf er bij neer moeten leggen en gewoon moeten stemmen voor meer privacy en je er bij neer moeten leggen dat ook de veiligheidsdiensten, beveiligers en politie dan meer verdachten zal moeten laten gaan.

Iets dat in mijn ogen in het ene geval slecht is en in het andere geval correct, omdat men mensen kan programmeren met hypnose en daarmee alles kunnen laten doen.

Om verder te gaan met wat ik gezegd heb over ID's. Je kan een nieuw ID krijgen waarvan je moet aannemen dat het extra veilig is, maar je kan zelf niet checken dat het een origineel veilig ID is, omdat bepaalde veiligheidskenmerken ons niet worden verteld, die wel in het nieuwe ID zitten. Een baliemedewerker die een uitzendkracht kan zijn, krijgt nadat jij jouw geboortedatum hebt gegeven het nieuwe ID van een medewerker die het uit een kluis heeft gepakt.

Maar uiteindelijk kan pas bij een controle van een beveiliger (die vroeger het grootse schorum was) op straat blijken dat jouw nieuwe ID niet correct is.

We kunnen niet allemaal als kluizenaar gaan leven en ons eten online bestellen, hoewel we wel zouden moeten proberen onze boodschappen online te bestellen, zelfs als dit een verandering en achteruitgang van de economie betekent.

Ik beschouw nieuws over 'gehackte' systemen als vals nieuws. De systemen zijn gewoon niet waterdicht gemaakt en zijn sneller weer open voor slechte mensen, dan goede mensen ze kunnen beveiligen.

Er bestaat iets als 'veiliger', maar er bestaat niet iets als 'veilig' of 'veiligheid'.

Ik handel bedreigingen van mijn eigen veiligheid af en word er even kwaad om en daarna lach ik er weer om.

Stem tegen de sleepwet!! Zelfs als het niks help, omdat de veiligheidsdiensten zich beroepen op andere wetten om alle burgers te beschermen. Anders kan jij gearresteerd of beboet worden om hetgeen je download of de sites die jij bezoekt, omdat er een verdachte van iets anders in je buurt of straat woont. Het is extreem gesteld, maar zo extreem kan het ook toegespast worden.

Gewoon blijven lachen.......

Ike op 09-10-2017 22:05

Ik moest zelf erg lachen om een voorbeeld met deepl.com dat Nederlands naar Duits kan vertalen en word gezien als beter dan Google. translate;

Probeer het maar met ; 'Ik heb de uitsmijter in stukjes gesneden en liet een boer.'

LOL

Het vertaald in Duits naar iets als 'Ik heb de bewaker aan de deur in stukken gesneden en liet een boer het nog een keer doen.'

'Ich schneide den Türsteher in Stücke und lasse einen Bauern folgendes machen.'

Google maakt ervan;

'Ich schneide den Schaber in Stücke und verließ einen Bauern'

Kunstmatige Intelligentie? LOL

De Vreemdeling op 09-10-2017 22:20

Kom ik nu wel of niet in de spambak?  U bent eruit gehaald. Mod.

jose op 09-10-2017 22:48

Wat een bangmakerij,lang geleden dat ik hier even kwam neuzen maar t is niks veranderd ,ga vooral zo door!

Timetraveler op 09-10-2017 23:54

Je kunt beter op de oude manier bankieren, met de authenticatie codes op papier en deze ergens op veilige plek verbergen.

Voor Wie toch de SMS autentificatie systeem wilt gebruiken, Kan beter een goedkoper oud model mobiel kopen en een losse prepay SIM telefoonkaart.. 

Zet op de mobiel alle verbindingen zoals het (automatisch) verbinden met het internet of WiFi netwerk en Bluetooth , standaard op UIT.

Gebruik deze mobiel alleen voor het bankieren en gebruik m alleen thuis als het Kan. Op eveilige plek bewaren en alleen aanzetten wanneer je een authenficatie code van je bank nodig hebt ,daarna na ontvangst en gebruik van de code meteen de mobiel geheel uitzetten.

Men kan voor extra veiligheid jaarlijks een Ander SIM kaart kopen , maar vergeet niet , na het inloggen op uw persoonlijke telebank pagina , de oude telefoonnr met het nieuwe te veranderen. U zult voor dit proces waarschijnlijk nog een  SMS ontvangen met een  code op uw "oude" telefoonnr. Wissel Pas na de bevestiging van uw bank de oude SIM kaart met de nieuwe SIM kaart.

Bundy op 10-10-2017 01:22

@Timetravaler op 09-10-2017 23:54     heeft volkomen gelijk .  Koop een ouderwetse mobiele telefoon met een pre-paid simkaart voor je bankzaken , wat de goedkoopste oplossing is .   Je moet inderdaad alle verbindingen naar andere dingen uitzetten en deze telefoon alleen gebruiken voor het ontvangen van je transactie-code TAN . Daarna bij voorkeur uitzetten .

Met je smartphone kun je doen wat je leuk vindt , maar nooit betalingen doen .   Ook de betalingsfunctie voor betalingen onder de € 25,- op de ING pas ( contactloos betalen )  heb ik vanwege het al heel lang lekke SS7 systeem afgezet .      Ik vroeg eens aan iemand met een smart-phone hoe die beveiligd is  ; antwoord : Dat weet ik niet .      Ik legde uit dat mijn lap-top een anti-virus programma heeft , een anti-spyware programma , ik de gehele browsergeschiedenis dagelijks wis én een computer-cleaning programma gebruik.  Deze programma's zijn nog gratis van het net te halen maar bieden geen garantie.     Hoorde van een hacker hoe makkelijk je hack-programma's ( en goedkoop ! ) kunt kopen .

In gewone taal : De ontwerpers van internet doen er alles aan om alles met alles te verbinden , de hacker krijgt het hierdoor nog makkelijker en de politie doet niets omdat ze hiervan duizenden aangiftes hebben liggen  .    Al gingen ze maar éenmaal naar een hackersconferentie om alle identiteiten vast te leggen . Daar komen immers potentiële hackers / oplichters en weinig onschuldigen .

Jerommeke op 10-10-2017 07:38

Neem geen mobiel telefoon. Het is echt niet van levensbelang en het maakt je leven zo voorspelbaar en saai.  Wat is er mis mee om heel af en toe een avontuur mee te maken? Nu is alles zo uitgestippeld en slaapverwekkend geworden. 

Dat mensen zonodig 24 uur per dag bereikbaar willen zijn  zal ik het nooit begrijpen, want wat is daar nou zo leuk aan?   Alsof de wereld vergaat zogauw je geen telefoon bij je hebt. 

Gooi dat ding weg mensen en je leven wordt weer vredig :)

Tom Hendrix op 10-10-2017 08:44

@Ike: 21.55. uur. Heb getekend tegen de sleepwet. Verder prima uitgelegd door U.

Br@m op 10-10-2017 10:13

Prepaid telefoon, opwaardeer kaartjes kopen bij het pompstation. Geen factuur van de telefoon en niet pinnen, garantie hoeft niet. Pinnen moet je sowieso zo weinig mogelijk doen. Zoveel mogelijk zelf alles fake invullen overal. Routenet start ik nooit vanuit mijn woonplaats. Mijn Facebook account is totaal fake, er staat niets op wat echt is. Ik koop niets online, mijn gegevens krijgen ze niet. Oók niet om "kans"te maken op een kadootje van een tientje. Je kunt ook nog gebruik maken van een internet-café zodat je ip adres niet bekend wordt. Het is nooit waterdicht, maar je kunt het ze wel moeilijker maken. Sommigen doen alles met hun telefoon en zetten alles op internet. Op Facebook zie je precies wanneer ze op vakantie gaan, wáár en hoe lang. Oók makkelijk voor inbrekers ! Verander iedere week van wachtwoorden, al is het maar één letter of cijfer. Zet ook gerust je telefoon eens uit, 24/7 bereikbaar is nergens voor nodig. Maar waarschijnlijk zullen de vele telefoon verslaafden dit allemaal niet willen. Dan ook niet zeuren over privacy !

Bambi op 10-10-2017 13:35

Dat is zo,van het moment dat u gsm open is weten ze waar u bent enz.

Nadine op 10-10-2017 13:49

Hier in België bij telebankieren werkt men niet met SMS code maar met een apparaatje waar je je bankkaart insteekt en je code bankkaart intikt en tweemaal een code die het apparaatje zelf genereert invullen om een bepaalde transactie door te laten gaan is een handtekening

het apparaatje werkt op een batterij maar je kan het nu ook via usb latenwerken met laptop dus dan zal ik dat niet meer doen op die wijze er zijn natuurlijk al phishing mails opgedoken om de codes te kunnen verkrijgen waarmee ze precies dan toch gegevens kunnen achterhalen het is de zaak deze codes alhoewel ze bij iedere transactie verschillen  nooit te delen met iemand 

Ook wijzig ik het paswoord regelmatig en ook die van de kaart

Ike op 10-10-2017 14:13

 

@Timetraveler op 09-10-2017 23:54
Zelfs als je dat doet en een vaste toon of mobiele telefoon zou gebruiken, staan de servers waarop die code binnenkomt in een cluster.
Alser een server tussenzit, met een oude versie van de database, lijkt het alsof alles ok is, maar als jij 1 keer de code fout intoest of de eerste server de foute code bevat, dan toes jij de goede code in en word deze code of wachtwoord geweigerd.
Als dat met de code gebeurd is het niet zo erg, dan krijg je nog een paar kansen. Maar als dit gebeurd met jouw wachtwoord en je blijft op dezelfde server staan, toets jij 4 of 5 keer hetzelfde goede wachtwoord in en word dit juiste wachtwoord gecontroleerd met de foute database en word jou verzorgd om jouw wachtwoord opnieuw aan te vragen.
Vervolgens kost je dat een aantal dagen voordat jij opnieuw een nieuw wachtwoord hebt.
In de tussentijd heeft men tijd om dit nieuwe wachtwoord te onderscheppen of kon men het juiste wachtwoord na de eerste poging op een andere server intoesten (Bij een website of geldautomaat word contact gezocht met de gatekeeper van het netwerk en die zet je door naar een vrijstaande verbinding op het netwerk.)
 
Wat je aangeeft is voor velen een veiliger gevoel als de wachtwoorden en codes op een veilige plaats liggen achter slot en grendel, maar niks is 'veilig'.  Zeker niet als mensen door het veiligheidsapparaat worden geselecteerd....
Annelies Groot op 10-10-2017 15:50

Joh. Die gasten die dit soort videos online zetten met info hoe je SMS-jes kan hacken, die doen dit zodat onbenullen op de link clicken die erbij staat, zodat deze zogenaamde 'hacker' juist aan de inloggegevens van deze onbenullen komt! Phishing noemt men dat ook! Heeft niks met hacken te maken.

Jo op 10-10-2017 16:22

En weet u wie mijn computer gehackt heeft ???

De politie !!!

Nadine op 10-10-2017 17:28

Aan Br@m

er was vorig jaar een programma op Vtm waar ze toonden hoe makkelijk ze je tablet of laptop hacken bij een internetcafe als je er geen beveiliging op plaatst vooral met tablets wordt dat soms vergeten hoewel ik die zogenaamde internetsecurity apps ook niet vertrouw want die moeten alles scannen en zo weten ze ook wat je allemaal op je tablet staat van documenten foto' apps en dergelijke 

Bundy op 10-10-2017 18:40

@ Jo op 10-10-2017 16: 22

Ik geloof je gelijk , zal mijn bevindingen op werkelijk alle vlakken maar besparen .  Conclusie ; dit is een regime dat hun eigen vijanden créeert .

Yoep op 11-10-2017 00:20

Gebbig als mensen beetje bij beetje wakker der worden.

Alle grote bedrijven in nederland zijn in handen wat overheid heet. En deze overheid die niet jouw overheid is heeft absoluut geen belang in jouw digitaale veiligheid. Ze hebben alleen maar belang in jouw geld stroom.Alle betalingen die je doet worden geregistreerd. Jij koopt een mobiel + prepait kaartje en je betaald met je pas.Hoppa geregistreerd. Zowel het mobieltje als de prrepaitkaartje zijn voor zien van barcode.De ontzin dat jouw overheid het overzicht de betalingen kwijt raakt en niet kan volgen is uit de lucht gegrepen! ontzin. Ze kunnen het einderloos blijven volgen.Wifi, bluetooth ... alle draadloze comunicatie is A) slecht voor je gezondheid. B) is simpel te hacken. Laatst bleek het al, wifi was heel simpel te hacken en nu dit bekend geworden is. Gelijk en echt direct kwam er uit alle hoeken patches uit. Jij denk dat je nu veilig zit. Vergeet het. Jouw mobiel en computer en tablet zijn niet de enige apparaten die verbinding maken met internet. Wat dacht je van de apparatuur die niet geupdate kan worden?! maar wel wifi, bluetooth verbinding hebben en weer in contact staan met jouw netwerk?En dan nog de maadelijks aanvallen die niet gemeld worden aan de burger, we zouden wel een het idee kunnen krijgen hoe onveilig het grote systeem is. Zo word er maandelijks behoorlijk ingebroken op de digid. En wat dacht je van al die grote bedrijven. Ze gillen het uit hoe veilig ze zijn. Maar is dat wel zo. Zo gauw er wat aan de grote klok gehangen word. Komen de leugens en veronschuldigingen. Beterschap ....De Elite domme jongeltjes willen zo graag digitale controle maar beheren doen ze het niet. Maarja dat vinden ze ook niet echt intressant! Als er voor elke digitale inbraak in de wereld 0,50 cent zou krijgen ben je binnen een jaar de rijkste persoon op deze wereld.

Ike op 11-10-2017 13:46

@Yoep op 11-10-2017 00:20

Ze vangen geld voor het verstrekken van de Big Data over jou. Waarom zouden ze inbreken als er een levige handel is in de data over jou? Alleen als er ingebroken word bij de Big Data verschaffers is het een probleem indien de hackers de data veranderen van bekende personen en deze overleefd het feit zonder ervoor in de gevangenis te belanden of te sterven. Verder is het 'bedrijvigheid als gebruikelijk'. Wij de burgers, zijn vrij onbelangrijk. We zijn een BSNnr. dat ze nog niet op ons arm hebben getatoeerd, omdat het veel aantrekkelijker is, om het met gezichtserkenning te doen. Als een ander dan iets uitvreet, ga jij voor de schandpaal en jij word gestraft. Het is veel efficiënter en effectiever dan de holocaust. Niet iedereen en niet elk volk, maar gewoon alle tegenstanders.

jottum op 11-10-2017 21:49

Sleepwet sleepwet. De overheid (inlichtingendienst) weet uw accounts, uw e-mails uw passwords terwijl ze in real life nog geen (lijk van) vermiste vrouw kunnen vinden.. Digitalisme/internet is een fuik.

@nadine. als u het niet vertrouwd: koop een ander prepaidnummer/ sluit een ander contract af met een provider vanaf een ander ip-adress (ofwel vanaf de pc van een vriendin die ergens anders woont) , en bevesitg dit/activeer dit vanaf dat e-mail-adres/telefoonnummer.

Later kunt u dit weer wijzigen vanaf uw eigen pc als de modum/ simkaart is geactiveerd. Onderwijl blokkeert u al uw web- en telefoon-accounts met het oude telefoon/ip-/email-adres (als facebook of dating)sites.

Het beste is vervolgens uw pc schoon te maken: u schrijft noodzakelijk te bewaren bestanden naar een cd-rom of usb stick om te bewaren en later te gebruiken. Daarna maakt u het besturingssysteem van de computer leeg, en installeert het opnieuw op de pc. Het eerste wat u daarna doet is zoeken naar (beveiligings)updates van het operating systeem.

Het wijzigen van je e-mailadres maakt niets uit als je ip-adres tevens bekend is. Evenmin als je tap via de modem/router loopt of via de grondkabel. Bij een nieuw contract gaat de oude modem retour.

Mocht je last hebben van overheidssignalen die storen: plaats modem/router en pc aan achterkant van woning of installeer deze in een loden box. Maar helaas van overheid maken echte terroristemn alweer gebruik van andere manieren van communicatie dan internet, dus yup, ze chasen hansje doorzonwoning met z'n twee kinderen die zijn belasting op tijd betaald en stopt voor het rode verkeerslicht maar helaas een centimeter uit het parkeervak parkeert weer eens, en tonen dat in de media als heldhaftig optreden.

meer kan ik helaas niet zeggen.

Ike op 12-10-2017 16:10

@jottum op 11-10-2017 21:49

Sorry, maar LOL. Google, Oracle, IBM, MS, Apple, facebook, de grootste webhosts, de grootste ISP's, de telcom providers, allemaal werken ze verplicht met de overheid mee. Wat voor OS je ook opnieuw installeerd, het is vergeefse moeite.

Welke service je ook gebruikt. En heden word het hebben van internet en een pc gezien als een eerste levensbehoefte.

Wat je voorsteld is een hoop werk, maar het haald niks uit.

Ik ben het met U eens dat we de sleepwet niet door moeten laten gaan, maar ook dat zal niks uitmaken, omdat het veiligheidsapparaat zich zal beroepen op andere wetten waarmee ze 'ons' moeten beschermen.

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld