Headlines























































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Wetenschappers bang voor uitbarsting supervulkaan door kernproef Noord Korea


De Paektu supervulkaan bij de grens met China kan door nieuwe ondergrondse kernproeven getriggerd worden.

Na de laatste Noord Koreaanse kernproef zijn wetenschappers bezorgd dat nog meer ondergrondse explosies van deze omvang de actieve supervulkaan Paektu in het noorden van het land kan doen uitbarsten. Eerder dit jaar schreven we diverse malen over de Yellowstone supervulkaan in de VS, die al duizenden kleine aardschokken en aardbevingen heeft veroorzaakt, en die volgens Amerikaanse experts mogelijk veel eerder kan uitbarsten dan gedacht. Supervulkanen hebben de potentie om miljoenen slachtoffers te maken, en in het slechtste geval zelfs een einde te maken aan bijna al het leven op Aarde.

 

De meest recente kernproef, volgens het regime in Pyongyang met zijn eerste waterstofbom, produceerde volgens schattingen een dreun van 300 kilohertz, en heeft China doen besluiten om de metingen op radioactiviteit vlakbij de grens met Noord Korea verder op te voeren. Volgens Newsweek registreerden de Chinezen minder dan 10 minuten na de explosie een serie mysterieuze seismische schokken, naast de aardbeving die door de wereldmedia werden bericht.

Die schokken waren dermate hevig, dat Beijing besloot om het natuurreservaat bij de grens in het Changbai gebergte te sluiten, omdat men niet alleen bang is voor grote aardverschuivingen, maar ook dat de supervulkaan Paektu getriggerd kan worden. Volgens Disclose.tv kunnen bij een eruptie, waarbij enorme hoeveelheden magma, zwavel en giftig as in de atmosfeer worden gestoten, miljoenen mensen omkomen, en loopt zelfs al het leven op Aarde gevaar.

In een nieuw artikel in het wetenschappelijke blad Nature’s Scientific Reports wordt gezegd dat ‘een ondergrondse nucleaire testexplosie vlakbij een actieve vulkaan een directe bedreiging vormt’, omdat de magmakamer van een vulkaan door de schokgolven kan worden verstoord en geactiveerd. De Paektu supervulkaan kende voor het laatst in 1903 een (beperkte) uitbarsting, maar is nog steeds actief.

Riskant plan voor supervulkaan Yellowstone

Op 21 augustus schreven we dat de NASA een zeer riskant plan heeft bedacht om te voorkomen dat supervulkanen zoals in het Yellowstone nationale park tot uitbarsting komen. De kans dat er een allesvernietigende ‘categorie 7’ eruptie van deze vulkaan komt is volgens wetenschappers flink toegenomen nu er alleen al dit jaar duizenden aardschokken in het gebied zijn geregistreerd.

Het NASA plan behelst het druppelsgewijs afkoelen van de vulkaan door een 10 kilometer diepe tunnel naar de magmakamer te boren, en daar onder hoge druk water in te pompen. Het water zou als 350 graden hete stoom weer terugkeren, en op deze wijze de vulkaan heel langzaam afkoelen. Door in de kap over de magmakamer te boren, kan deze echter barsten, waardoor er schadelijke gassen vrijkomen en de vulkaan juist getriggerd wordt.

De vorige Amerikaanse regering hield in 2014 serieus rekening met een spoedige uitbarsting, en gaf honderden miljarden dollars uit voor slechts 10 jaar lopende contracten met Argentinië, Brazilië en Australië, voor de opvang van mogelijk miljoenen Amerikaanse vluchtelingen na zo’n verwoestende catastrofe, die in één klap een einde aan de VS kan maken en het hele noordelijke halfrond in een ‘nucleaire winter’ kan storten, die vrijwel niemand zal overleven.


Xander

(1) Zero Hedge

Zie ook o.a.:

21-08: NASA komt met zeer riskant plan tegen uitbarsting Yellowstone supervulkaan
23-07: Superrijken kopen massaal bunkers voor mogelijke wereldramp
09-07: Na ruim 1100 aardschokken: Zorgen over uitbarsting supervulkaan Yellowstone nemen toe
19-06: ‘VS legt enorme voorraden aan voor komende grote wereldcrisis’
18-06: Wetenschappers vrezen spoedige uitbarsting Yellowstone supervulkaan VS

2016:
06-05: Seismologen waarschuwen voor periode met zeer zware aardbevingen in VS

18-04: 38 vulkanen en supervulkaan Yellowstone actief; Seismologen vrezen meer aardbevingen 

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwart op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal, persoonlijke aanvallen of uitschelden kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten. 
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gesprekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof... (Geloofsforum 31) verder te praten.









Reacties

Rexm op 17-09-2017 13:12
Dit is een propaganda bericht van het Westen, om een argument te hebben om oorlog uit te lokken en de bevolking angst aan te jagen.
Als ze zogenaamd Noord Korea willen vernietigen met atoom wapens komen de vulkanen ook tot uitbarsting, als een atoombom valt, dan mislukt de aardappel oogst in Friesland.
Wat een onzin. 
Dat ze in de VS maar oppassen dat ze geen SATAN-2 raketten in achtertuin krijgen, dan is ook Yellowstone naar de knoppen.
willy op 17-09-2017 13:44

Het is wetenschappelijk bewezen dat kernproeven waar ook ter wereld , aardbevingen en vulkaanuitbarstingen op termijn kunnen voortbrengen omdat de vele trillingen ondergronds een schokeffect hebben. Ook heeft het effect en invloed op de opwarming van de aarde wat weinig geweten is . Ook is het zeker niet gezond voor de luchtkwaliteit en de grote oceanen diemet de vervuiling van al deze stoffen zeker niet gezonder op worden, conclusie: het is weer de mens die de aarde naar de maan aan het helpen is !! Shalom

lionheart op 17-09-2017 15:46

ach daar gaan we weer hoor, is het geen ww3  die  voor de zoveelste keer weer  op punt van beginnen staat dan zijn het wel weer supervulkanen die op uitbarsten staan met miljoenen doden tot gevolg of zelfs al het leven op aarde doet stoppen.

nou zoals we inmiddels wel gewend zijn zal het allemaal wel weer reuze meevallen, ha ha ha

Qromwel op 17-09-2017 15:56

willy op 17-09-2017 13:44: Leuk, de aarde naar de maan helpen. Zoiets als de berg tot Mohammed brengen?

willy op 17-09-2017 17:31

@Qromwel : Op een manier van spreken dan !! Shalom

Yerik op 17-09-2017 18:03

@ lionheart op 17-09-2017 15:46 Je lacht om jouw eigen domheid, omdat je niet begrijpt dat Xandernieuws, zoals een krant maar dan op eigen gebied, Nieuws en gebeurtenissen voor een groep belangstellenden verspreidt. De naam geeft het immers aan. Het is dus nieuws met aanverwante onderwerpen en niet profetie, anders was de naam Xanderprofetie geweest. Je toont dus voortdurend wel belangstelling om Xandernieuws te lezen, maar vindt het evenzovele keren belachelijk. Je bewijst daarmee doorlopend dat jezèlf ongeloofwaardig en belachelijk bent, maar je hebt dat niet door. Aanrader: vermoei jezelf niet met het lezen van Xandernieuws en kom nimmer meer terug op Xandernieuws met jouw opmerkingen om jouw domheid aan te tonen.

JP op 17-09-2017 18:23

@lionheart op 17-09-2017 15:46

Zou het kunnen zijn dat bij gebrek aan voor jou geloofwaardig nieuws te kunnen vinden in bijvoorbeeld de telegraaf, of bij gebrek aan een zinvolle tijdsbesteding jij voortdurend schampere opmerkingen meent te moeten maken op Xander nieuws items? Want wees nu eerlijk, jouw commentaar voegt nu ook niet veel zinnigs toe.

peter op 17-09-2017 18:28

Xander is doemdenker!

Yerik op 17-09-2017 18:47

@ peter op 17-09-2017 18:28. Ook doemdenken is denken. Jij hebt klaarblijkelijk niets van 'denken'.

Jan op 17-09-2017 18:48

Al weer eentje die pas piept als het straks wel uit komt maar ja daar zit de wereld vol van ik snap niet warom je Xandernieuws leest

Yerik op 17-09-2017 19:40

http://www.telegraaf.nl/buitenland/29275561/__Zuuraanval_op_station_Marseille__.html

---

--- Geen hoofdletters. Mod. - Twee Amerikaanse toeristen zijn het slachtoffer geworden van een zuuraanval bij het Saint-Charles treinstation in Marseille. De vrouwen, rond de 20 en 21 jaar oud, werden met zoutzuur in hun gezicht gespoten. De mogelijke dader (41) is aangehouden door de politie.

 

De jonge vrouwen waren met nog twee andere reizigers onderweg van Marseille naar Parijs toen ze werden aangevallen. Volgens lokale media- plaats url geen hyperlinks. Mod. hebben de twee vrouwen brandwonden in het gezicht overgehouden aan de aanval.

De slachtoffers en hun twee vrienden zijn overgebracht naar het ziekenhuis. De vrienden en tevens ooggetuigen zijn in shock.

lionheart op 17-09-2017 19:45

@ peter

pas maar op peter , hier zeggen dat er nog nooit iets uitgekomen is van al die doemartikeltjes of zeggen dat xander een doemdenker is of dat het sensatie boven is alhier dat is als vloeken in de kerk, worden mensen boos en reageren geiriteerd, sja de waarheid mag niet gezegd worden he,

Haya op 17-09-2017 19:55

Laten we eerlijk zijn. Dit soort berichten zijn puur speculatief en verder moet iedereen zelf maar weten wat ze er mee doen.

Elkaar in de waarde laten bij de loskomende reacties schijnt voor sommigen toch al iets moeilijker te zijn. Het is eigenlijk heel simpel maar tegelijk heel doeltreffende af te doen met het formuleren en hardop zeggen van deze ene zin.

" Erger je niet, maar verwonder je"

Fijne avond allemaal nog.

gr Haya

De Vreemdeling op 17-09-2017 20:35

Ik vind Xander geen doemdenker eerder een brenger van nieuws wat je verder nergens leest .

Als je het hier niets vind dan begrijp ik niet waarom je hier komt lezen !  @ lionheart en peter .

Dus doe iedereen hier een plezier en blijf voortaan weg .

Qromwel op 17-09-2017 21:15

lionheart op 17-09-2017 15:46: Kent u deze:  .................oorlogen en geruchten van oorlogen.................?

mientjei op 17-09-2017 21:44

Lionheart   dat kan toch iedereen snappen dat het experimenteren met zulke enorme bommen uiterst gevaarlijk is

dat wordt hier onder de aandacht gebracht, dat is goed en je kan het lezen maar het hoeft niet

mientjei op 17-09-2017 21:52

Yerik 19.40    in  Engeland zijn  aanvallen met bijtend zuur aan de orde van de dag, vaker dan 365 keer per jaar

de bron weet ik niet meer, misschien britains first of nos journaal

peter op 17-09-2017 22:44

vrijheid van meningsuiting! Dat moet hier toch kunnen.

Qromwel op 17-09-2017 23:23

mientjei op 17-09-2017 21:52: Volgens het NOS Journaal vorig jaar in Londen 455 X.

Yerik op 17-09-2017 23:38

@ Peter. kan i.d.d. Maar anderen kunnen daarop antwoorden. Groet.

Piere op 18-09-2017 00:48

Wat een ophitserige site is dit zeg. Bah ben er klaar mee Xander dit heeft niet maar dan ook niet te maken met Zijn woord. 

mientjei op 18-09-2017 01:09

Peter 22.44  Tuurlijk mag je hier je mening uiten,  maar met die mening van jou schieten we 

volgens mij weinig op. Ik had een partner die heel roekeloos reed en veel te hard en dan werd ik boos

nou het is toch altijd goed gegaan , zei hij dan,  nou zei ik dan, het hoeft maar 1 keer mis te gaan

Oma op 18-09-2017 01:40

Tja, elke mens met een gram hersenen vindt het logisch dat geknoei met zware bommen trillingen veroorzaken met als mogelijk gevolg aardbevingen? En ligt de magmakamer van een vulkaan niet onder de grond? 1 + 1 = toch 2? Angsthazen vinden dat doemdenken, logisch denkende mensen vinden dat een reële  dreiging/mogelijkheid....waar ieder mens zelf beslist wat ie ermee doet: als waarschuwing kennis van nemen of in paniek schieten...

@Yerik: de zuuraanval op de vier amerikanen werd weer gepleegd door een 'verwarde man' (zot, die rijp is voor het gesticht) volgens de leugenpers. Weer om te verzwijgen dat het om een terrorist van de pseudo-religie van de 'vrede' gaat, hij vergat zijn strijdkreet waarschijnlijk..

@peter: 'Xander is doemdenker!' is een verwijt, geen mening...en bovendien beledigend wegens aanvallend, ad hominem. Je geeft een méning over een onderwerp, nooit over de boodschapper (die je zelfs niet persoonlijk kent).....nou ja, behalve lage IQ's dan die het verschil tussen belediging/verwijt en vrije meningsuiting niet kunnen of willen maken.

Oma op 18-09-2017 02:39

@Piere: jij zoekt wellicht het geloofsforum?

En ophitserig? Dat is dan beschouwd vanuit jouw perspectief, neem dus de verantwoordelijkheid voor jouw gevoel als jij dit ophitserig vindt...net als doemdenken, flauwekul, hoax etc...anderen waarderen het dat doofpotten worden gelicht en informatie over mogelijke ontwikkelingen, die vaak zorgwekkend te noemen zijn, bekend gemaakt worden. Vooral als ze door de reguliere media verzwegen worden. We krijgen zo de gelegenheid om erover van gedachten te wisselen en stoorzenders hebben meestal de neiging om, al dan niet bewust en/of onwetend, alles in het belachelijke te trekken om de geloofwaardigheid te ondermijnen. Als ik mij erger aan een artikel of website, dan bezoek ik die website niet meer en spaar ik mij zeker de moeite en tijd om negatieve commentaren te posten...

Ik op 18-09-2017 03:28

Je moet wel verward zijn om die ideologie te geloven, toch? Ze liegen dus niet. Vertellen er alleen niet bij dat de Islam een verwarrende psychose is...

Qromwel op 18-09-2017 10:19

Piere op 18-09-2017 00:48: Kijk ook eens op het geloofsforum.

lionheart op 18-09-2017 10:20

moet er wel om lachen hoor die reacties, waar men zich al niet druk om maakt zeg, ha ha ha,, als je je stoort aan bepaalde reakties van personen dan zit er een draaiknopje op je muis , even aan draaien en hup ga je zo weer door naar de volgende reakties. nou succes

Axmann op 18-09-2017 12:11

Hahaha! Bij Xander zijn het altijd zogenaamde 'wetenschappers' die tot een bepaalde conclusie komen.

rexm op 18-09-2017 15:15
Rusland zal nooit een ander land in Europa aanvallen of bezetten, ze zullen zich alleen verdedigen.
Als de NATO het in hun domme kop krijgen om Rusland aan te vallen, zijn er twee mogelijkheden, de Russen vegen geheel Europa van de kaart met hun SATAN-2 raketten of we hebben in Europa binnen 2-uur, geen stroom, geen water, geen gas meer.
Niets werkt nog zonder stroom, de tanks staan bij Hoevelaken op de rotonde stil, de NATO pijpleiding staat in de fik en Apeldoorn even bellen zal niet helpen en dat geldt voor heel Europa.
Alle communicatie via de computer die op noodstroom draaien zijn gehackt.
En de stemmingsmakerij van het westen gaat maar door, om de bevolking van Europa maar angst in te boezemen en schreeuwen, de Hunnen komen, de Hunnen komen.
Het klinkt allemaal wel simpel, weet zeker dat verschillend scenario's van Rusland klaar liggen om de NATO een gruwelijke hak te zetten en dat weet de NATO zelf ook.
De Russen zijn een trots volk, ze staan achter hun leider en hun land, ze zijn niet oorlogs zuchtig en ze hebben het mooiste volkslied van de wereld.
Oma op 18-09-2017 16:13

@lionheart: neem dan je eigen raad misschien ook eens ter harte? Maar dan naar een andere website ipv andere reactie? Voor jou hoaxwiki misschien? Daar kun je je gal voluit spuwen...Succes

lionheart op 18-09-2017 16:33

@oma

hallo oma ,  hoe is het,  moet u zich niet beter druk maken om het uitbreken van de derde wereldoorlog of uitbarstenden supervukanen inplaats van reakties of meningen van andere mensen, ha ha ha

nou vriedelijke groetjes weer,

jottum op 18-09-2017 17:46

De wereld heeft meer (super)vulkaanuitbarstingen nodig voor de vruchtbare vulkanische as voordat in groenten en fruit helemaal geen voedingsstoffen meer zitten door de uitgeputte grond. Langdurige (getijden)overstromingen door rivier en zee met sedimentatie zouden hieraan ook kunnen bijdragen. Het wordt anders toch eten maar sterven aan gebreken, aandoeningen en ziekten door het gebrek aan vitaminen en mineralen.

Dat is nu eenmaal het gevolg van ongeremde bevolkingsgroei binnen een eeuw, moderne uitputtende landbouwtechnieken, welvaart en overdaad, klimaatverandering en indijking en inpoldering van gebieden: vruchtbaar land werd duizenden/miljoenen jaren geleden al gevormd en de mensheid is in staat om zichzelf voedend om zeep te helpen.   

Wardje op 18-09-2017 18:30

Alec Jones. Ter vergelijking: 45 voorspellingen van Alec Jones die niet zijn uitgekomen. Ter verdediging van Jones moet gezegd worden dat ook hij ze soms legt in de mond van zegslieden. https://www.youtube.com/watch?v=bxt_bEDdTTc

hubo op 18-09-2017 19:02

Het is een vulkaan in de categorie 7 die behoorlijk actief is en heel wat ongemak kan veroorzaken,maar niet onoverkomelijk.We zouden het waarschijnlijk wel een paar jaartjes kunnen merken.De echte zware jongens zitten in categorie 8.Het lijkt er toch inderdaad wel een beetje op dat er gewoon van alles bij gehaald wordt om Korea in een kwaad daglicht te stellen.

Drossaard op 18-09-2017 23:16

De Russen boden gratis land aan in de uiterste zuidoostelijke regio. Randdebiele leiders van het buurland Noord-Korea waren op zichzelf al een forse drempel om erheen te trekken, maar nu leer ik van Xandernieuws dat daar ook nog eens een nerveuze supervulkaan ligt! Voorlopig blijf ik nog even zitten op mijn schietstoel in het immorele Holland. 

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld