Headlines


16-10-17

- 28 jarige ooggetuige meerdere schutters aanslag Las Vegas plotseling overleden
 


14-10-17

- Hongaarse premier waarschuwt Europa voor toekomstige christenvervolgingen
 


12-10-17

- 'Spanje dreigt Catalaanse leider impliciet met executie, stuurt duizenden troepen'
 


10-10-17

- Hackers kraken via SMS authenticatie simpel uw email en bitcoin
 


08-10-17

- Waarom de officiële mediaversie van aanslag Las Vegas louter nepnieuws is
 


 













































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

‘Noord Koreaanse chemische wapens in door Israël aangevallen complex in Syrië’

Precies 10 jaar geleden vernietigde Israël op 7 september 2007 een in aanbouw zijnde Noord Koreaanse kernreactor in Syrië – Premier Netanyahu waarschuwde president Putin onlangs voor aanval op paleis president Assad

 

Op de dag af 10 jaar geleden vernietigde de Israëlische luchtmacht een in aanbouw zijnde Noord Koreaanse kernreactor in Syrië, waar plutonium voor Iraanse kernbommen zou moeten worden gemaakt. Vanochtend vroeg was wederom op 7 september opnieuw raak, en vuurden Israëlische gevechtsvliegtuigen raketten af op een complex in Syrië waar in het geheim Noord Koreaanse onderdelen voor raketten en chemische wapens naartoe werden gebracht en verwerkt. Van een afstand genomen foto’s laten hoog oplaaiende vlammen na explosies zien.

 

Zoals gebruikelijk bevestigen noch ontkennen de Israëliërs de aanval, en suggereren de defensie experts van DEBKAfile dat ook de Verenigde Staten verantwoordelijk kunnen zijn geweest. Algemeen wordt echter aangenomen dat Israël de aanval uitvoerde, iets dat ook door de door Jeruzalem gesteunde Syrische oppositie wordt bevestigd.

Het in ieder geval beschadigde complex bevindt zich in Maysaf, op 38 kilometer ten westen van de stad Hama, en 70 kilometer ten zuidoosten van de Russische Khmeimim luchtmachtbasis bij Latakia, die wordt beschermd door geavanceerde S-400 raketten die een bereik van honderden kilometers hebben. Desondanks is er geen enkel bericht dat de Russische luchtafweer in actie is gekomen. Mogelijk is dat omdat de Israëlische vliegtuigen hun raketten buiten het Syrische luchtruim hebben afgeschoten,  vermoedelijk boven Libanon.

Dekmantel voor raketmotoren en chemische wapens

Officieel zit in Maysaf een ‘wetenschappelijk onderzoekscentrum’ gevestigd, maar dat is al sinds de jaren ’70 een dekmantel voor de ontwikkeling van raketten en chemische wapens. De Duitse Frankfurter Allgemeiner Zeitung haalde op 24 augustus een vertrouwelijk VN rapport aan met informatie over tenminste twee Noord Koreaanse transporten die in de afgelopen 6 maanden op weg naar Syrië werden onderschept. De onderdelen waren afkomstig van de Noord Koreaanse ‘mijnbouw’ staatsbedrijf KOMID, dat in werkelijkheid een grote exporteur van verboden chemische wapens, raketmotoren en conventionele wapens is.

De militaire banden tussen Iran(/Syrië) en Noord Korea werden 10 jaar geleden nog betwijfeld of ontkend en als ‘Israëlische propaganda’ weggezet, maar zijn inmiddels door alle grote inlichtingendiensten bevestigd. Begin augustus sloten Iran en Noord Korea een nieuw militair samenwerkingsverdrag, waarmee Iran in ruil voor geavanceerde Noord Koreaanse nucleaire- en rakettechnologie miljarden naar Pyongyang zal overmaken, dat op deze wijze tamelijk eenvoudig de VN-sancties kan omzeilen.

Israël dreigde met aanval op paleis Assad

De Israëlische aanval in Syrië is bepaald niet de eerste, en zal vermoedelijk ook niet de laatste zijn. Premier Netanyahu waarschuwde onlangs de Russische president Vladimir Putin dat Israël niet zal toestaan dat Iran troepen aan de Syrische grens op de Golanhoogte posteert, en dat Iraanse wapentransporten op weg naar de islamitische terreurbeweging Hezbollah in Libanon een legitiem doelwit zullen blijven. Netanyahu dreigde zelfs het paleis van president Assad bij Damascus te bombarderen.

Eerder dit jaar viel Israël een basis bij de Syrische hoofdstad aan waar ook Russen waren gelegerd. Wel werd ervoor gezorgd dat de raketten niet op het Russische gedeelte terecht kwamen. Desondanks hoeft er maar een keer iets fout te gaan, en Russische militairen worden wel het slachtoffer. Wat dan de reactie van het Kremlin zal zijn, dat tot nu toe een doof oor heeft voor de Israëlische zorgen, laat zich slechts raden.

 

Xander

(1) DEBKA
(2) Afbeelding: DEBKAfile
Zie ook o.a.:

09-08: VN-sancties omzeild: Noord Korea en Iran sluiten militair samenwerkingsverdrag
07-04: Trump trapt in val: raketten op Syrië na chemische false-flag aanval 

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwart op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal of bij persoonlijke aanvallen kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.  Niet op reageren.
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gespekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof... (Geloofsforum 31) verder te praten.

Reacties

Positivo op 07-09-2017 13:41

Israel kan beter proberen goeie vrienden te worden met Syrie en Assad.

Foute aktie van Israel.

levi op 07-09-2017 14:37

Mensen kijk vooral eens op de site Behold Israel.com. Goede info!

Elegast op 07-09-2017 14:50

En zo is een aanval van Noord-Korea op Israel ook een reele mogelijkheid. Zeker door de olieboycot die de VS wil. Dan drijf je Noord-Korea wel in de armen van de die andere paria.  Het gevaar komt nu van alle kanten. Nog een zonnevlam er bovenop en we komen dicht in de buurt wat zieners hebben geschreven. Geloof trouwens niet in zieners maar ga nu toch echt wel twijfelen of het niet mogelijk is. 

Willy op 07-09-2017 15:14

Noord -Korea steunt reeds tientallen jaren Syrie en de hezbolla vijanden van Israel dat is reeds bekend. In de media is dit nieuws steeds verborgen gehouden maar de veiligheidsdiensten zoals de Mossad weten beter. ze hebben ook al veel aanslagen in Europa weten voorkomen. Het is algemeen bekend dat Noord -Korea ook Israel wil vernietigen de reden is niet bekend. Ook Rusland weet hiervan en laat de zaal niet escaleren maar voor hoelang nog? De eventuele vrede in Syrie lost het probleem Syrie niet op Iran heeft nu al vaste voet in Syrie de laatste oorlog zal daar zeker plaatsvinden en dan zal ook Rome als eeuwige stad verdwijnen er is meer één eeuwige stad Jeruzalem !! Shalom

Virgo op 07-09-2017 15:25

Rusland is de enige mogendheid met een VN mandaat - gebaseerd op het internationaal recht dat alle bij de VN aangesloten landen offcieel hebben onderschreven - dat zich in het Syrische luchtruim zou mogen bevinden. Alle overige mogendheden, w.o. Israel, zijn in oivertreding. Maar dat maakt blijkbaar niet uit net zoals bij de inval in Irak. Schurkenstaten meten met twee maten.

Ike op 07-09-2017 15:30

Rofl, De NAVO en de Neo Con's willen oorlog met Syrie en NK. Kosten wat kost en ongeacht het aantal mensenlevens.

Anna op 07-09-2017 16:08

Dus een boycot van Noord Korea heeft geen enkele zin. Zij zijn al lang ( 10 jaar ) " broeders in het kwaad" met de totaal foute regime's van Syrië en Iran..... Nu weten we dus ook hoe Noord Korea aan zijn olie komt.... Iran.... voorraad genoeg.... en hoe Iran aan zijn nucleair programma komt..... Het kwaad uit het verre oosten verplaatst zich nu naar het midden oosten..... alsof er daar,   in het midden oosten nog  geen  oorlog genoeg is.

Het is begrijpelijk van Nethanyahu dat hij tijdig ingrijpt want de atoom bom kan nu van twee kanten komen....Iran en Noord Korea.. zij versterken elkaar..... Bovendien heeft Obama jaren zitten slapen door niets te doen en heeft dit kwaad zich in Noord Korea nu zover kunnen ontwikkelen dat er geen weg meer terug is.... dat er ook geen halt meer gehouden kan worden In Korea.......... Tenzij de hele wereld in brand vliegt.....Bovendien sloot deze nalatige moslim president Obama,  ook nog een zeer omstreden verdrag met Iran............Uit deze situatie blijkt maar weer eens in welk een gevaarlijke, en politiek uiterst kwestbare wereld wij leven.....Er wroet iets ondergronds en stukje bij beetje komt het openbaar..... iedere dag weer iets nieuws.... dit is wel opmerkelijk.....

In verband hiermee is het belangrijk dat we letten op de " tekenen" van de tijden..... zij worden ons niet voor niets gegeven..... en er staat een belangrijk teken straks aan de hemel..... Ik ga daar niet over speculeren want ik heb daar onvoldoende kennis over maar het is wel een gegeven.......Het kan een wereld wijde wending van het een of ander  betekenen, of het inluiden van een volgende fase in de wereld geschiedenis....... Het hoeft niet meteen maar het teken komt.......wees alert.... waakt en bid.... ! Hoe zal dit gaan aflopen...... Weet en vertrouw erop dat het God niet uit de hand loopt..... Shalom 

Qromwel op 07-09-2017 16:20

Putains politiek pappen & nathouden.

robie op 07-09-2017 16:51

@Ike

Idd ze stoken vuurtje op en verkopen alweer voor miljarden aan wapens.

Tom Hendrix op 07-09-2017 17:09

Tja, wat te zeggen. Het wordt met de dag kritischer op onze aarde. In mijn optiek is het bijbelboek Mattheus, en met name hoofdstuk 24, zeer relevant in deze tijd waarin we nu leven.

Een ander geluid op 07-09-2017 17:22

Virgo op 07-09-2017 15:25

U zegt

Rusland is de enige mogendheid met een VN mandaat - gebaseerd op het internationaal recht dat alle bij de VN aangesloten landen offcieel hebben onderschreven - dat zich in het Syrische luchtruim zou mogen bevinden.

Mijn reactie:

Volgens mij, klopt het niet helemaal wat u zegt. Rusland is op uitnodiging van Syrië in dat land aanwezig en militair actief. Dus legitiem en conform het internationaal recht. Maar, dat wil nog niet zeggen dat dat op basis van een VN-mandaat is, want dan zou de VN daar middels een VN-resolutie goedkeuring aan hebben moeten geven. Ik geloof niet, dat Syrië en Rusland die weg bewandeld hebben. Is ook niet nodig; toestemming van Syrië is voldoende. We kunnen in dit geval alleen niet spreken van een VN-mandaat ! 

Over uw 2e stelling, is het internationale recht niet helemaal uitgesproken. 

Alle overige mogendheden, w.o. Israel, zijn in oivertreding.

Mijn reactie;

Het VN handvest artikel 2(4) zegt dat landen zich moeten onthouden van het dreigen met - of gebruiken van geweld, maar daar zijn 2 uitzonderingen op: geweld (oorlog) mag gebruikt worden uit zelfverdediging (artikel 51) en het mag gebruikt worden om de internationale vrede en veiligheid te beschermen. Dus als IS terroristische aanvallen pleegt in de USA en andere (westerse) landen, zouden die landen uit zelfverdediging doelen van IS mogen aanvallen. Dat die doelen in Syrië en Irak liggen, maakt daarbij niet zoveel uit. 

Wat Israël betreft. Volgens mij is er tussen Syrië en Israël slechts sprake van een wapenstilstand sinds de laatste (Jom Kipoer) oorlog in 1973. Tussen Israël en Hezbollah is er sowieso geen vrede, dus Hezbollah doelen kunnen overal gebombardeerd worden, ook in Syrië. 

Verder heeft Syrië het Verdrag tegen chemische wapens getekend, dus die mogen ze absoluut niet bezitten !!! 

Eelke Piers op 07-09-2017 18:06

ven terzijde

Telegraaf weet te melden:

Het Rotterdamse kunstencentrum Witte de With gaat zijn naam veranderen.

Witte de With is dus ook geen held meer.

Ben benieuwd wanneer de Ruyter volg.

Rode Wouw op 07-09-2017 18:14

Noord-Korea is een schurkenstaat. Het merkwaardige is dat alle drie de grootmachten, Rusland, China, USA, deze schurkenstaat passief of actief steum hebben gegeven.

Dat kan door het kopen van steenkool, leveren van olie, leveren van voedsel, wapentransporten toestaan en door ruimte in (slechte) verdragen.

Daadoor draait de oorlogseconomie van NK nog steeds en is het een schurkenstaat met kernwapens geworden. Wanneer ze voldoende kernwapens hebben geproduceerd zullen ze die ook gaan verhandelen.

Hubo op 07-09-2017 18:34

Debka veegt natuurlijk vooral het straatje voor Israël schoon.Chemische wapens en raketonderdelen,dat doet het natuurlijk wel goed.Het is voor mij niet duidelijk hoe serieus ik dit moet nemen.Ik vind dit soort eenzijdige acties zonder meer verwerpelijk en wat mij betreft zouden de russen daarop best wel alert mogen reageren,als ze daartoe in staat zijn.Net als de amerikanen wanneer Korea een raket in de richting van Guam zouden afvuren.Waarschijnlijk vinden ze het het sop de kool gewoon niet waard of hoe zeg je dat.Het zou natuurlijk wel leiden tot ongemakkelijke complicaties.Het zou zelfs nog kunnen dat ze stilzwijgend toestemming hebben gegeven,al lijken de relaties me al lang niet meer zo close.Schade aan geïsoleerde russische stellingen en manschappen zal de zaak dan ook wel niet meteen op de spits drijven.

Hans op 07-09-2017 19:25

Je mag geen souvereine staat aanvallen. Als israel aangevallen wordt mag het zich verdedigen. Als iemand een wapen transport heeft is geen reden om te bombarderen. En al helemaal geen assad die voor zijn volk op komt. 

vijgeboom op 07-09-2017 19:45

Damascus wordt toch helemaal vernietigd zoals Jesaja 17 vertelt. In de geschiedenis schijnt dat nog nooit gebeurd te zijn dus het komt dichterbij en we weten dat het daar helemaal uit de hand gaat lopen en het loopt uit op het koninkrijk.

de^mol op 07-09-2017 22:03

Waren geen chemische wapens daar, was dat wel zo, dan zouden die bombardementen namelijk zeer gevaarlijk zijn en mogelijk geleid hebben tot een megaramp met vele, vele doden. Dus is dat simpelweg een leugen van Israël.

Zondertoekomst op 07-09-2017 22:31

En wat geeft Israel dit recht en wat geeft Israel het recht om het internationaal recht aan hun laars te lappen betreffende hun eigen kernwapens inc de Samson optie?

Nee, gelijke monniken gelijke kappen.

Ernie van de Wal op 08-09-2017 00:07

Internationaal recht is een farce. Leuk voor naïve theoretici en huilerige staatshoofden als het onverhoopt van pas komt. Verder doet ieder zichzelf respecterend land (dus niet Nederland) waar het zin in heeft.

Overigens vraag ik mij af wie daar daadwerkelijk oorlog wil. Een conflict van behoorlijke omvang heeft een enorme impact op de energievoorziening voor o.a. Europa (olie + gas) Denk aan pijpleidingen, infrastructuur etc. in die regio. Een relatief klein conflict levert aleen explosieve stijging van energieprijzen op en in het kielzog daarvan een enorme schade aan de (Europese) economiën. 

Dit kan de nekslag vormen voor de EU en de Euro, die nu al zieltogend zijn.

Op dit moment is er Iran (shiïeten) die expansie willen via Syrië naar de Middellandse zee. Israël, dat zich door Iran in het nauw gedreven voelt, maar ook de Arabieren (soennieten) die op gespannen voet met Iran leven. Voor Iran en de Arabische staten geldt, dat het uitschakelen van olie- en gasproductie het land de inkomsten afneemt. Oorlogvoeren is schreeuwend duur en wordt daarmee onbetaalbaar. 

mientjei op 08-09-2017 00:55

Eelke Piers  18.06   Witte de  With mag  dus ook al niet meer     super kwaad         Laten al die donkere mensen de hand eens in eigen boezem steken, hoeveel vrede is er op het donkere continent  ,  hoeveel oorlog ???????

dimitri op 08-09-2017 01:07

Als Israel geen kernwapens had,waren ze allang wreed aangevallen.

mientjei op 08-09-2017 01:21

@ Eelke piers, alle geschiedenisboeken kunnen de vuilnisbak in geloof ik, de holocaust mag niet meer , want daar hebben 

moslims last van, de zeehelden zijn nu plots volgens de afrikanen enkel moordenaars, laten we het vak geschiedenis  maar 

helemaal afschaffen, dit kan toch zo niet meer, laat de mensen rusten in hun graf

jottum op 08-09-2017 01:30

Petje af voor de israelische inlichtingendiensten en de zelfbeschermingsdrang van het land. Ze zijn immers op zichzelf aangewezen, daar slechts 43% van de amerikanen zichzelf nog christen noemt tegen 80% 4 decennia geleden..! en uiteindelijk de us-politiek, -houding en -steun ook zal wijzigen.

Van de EU hoeft het land al sedert minstens 9 decennia niets te verwachten. Evenmins van de ambivalente vs met zijn wapenverkopen aan het midden-oosten: men is immers voor of tegen, met of zonder olie. Derhalve er geen universele gedachtengoed is voor goed of slecht en men gewoon op zichzelf is aangewezen. En dat zagen de brexitters ook goed.

Qromwel op 08-09-2017 08:14

Een ander geluid op 07-09-2017 17:22: Rusland op uitnodiging van Syrië? Is Assad gelijk aan Syrië? Een soort ",L'état c' est moi""? 

@anderen; Israel heeft het volste recht zich preventief te verdedigen teneinde erger (Hezbolah's gifgasraketten) te voorkomen.  Wat "De Internationale Gemeenschap" (wat is dat eigenlijk?) vindt, doet niet ter zake.

econoom op 08-09-2017 10:09

@jottum, u zegt:Van de EU hoeft het land al sedert minstens 9 decennia niets te verwachten. De staat Israel bestaat pas sinds 1948 (69 jaar), de EU/EEG pas sinds 1958 (59 jaar). 

Een geschiedenislesje zou u geen kwaad doen.    

Pieter A Meijer op 08-09-2017 13:05

Positivo 07-09-2017;

Shalom;

......zou Israël wachten, dan hoeft het zich op termijn/daarna; niet meer te verdedigen.......

Bedoelt u dat? Of.......?

Shavuah Tov (goede week).

Tom Hendrix op 08-09-2017 14:17

@dimitri: 01.07. uur. Daar ben ik ook voor 100% van overtuigd.

Een ander geluid op 08-09-2017 14:24

Qromwel op 08-09-2017 08:14

U zegt:

Rusland op uitnodiging van Syrië? Is Assad gelijk aan Syrië? Een soort ",L'état c' est moi""? 

Mijn reactie:

Dat is een sterk punt van u !!! De legitimiteit van het regime Assad is, op zijn minst gezegd, natuurlijk zeer discutabel. Volgens de VN is de man een oorlogsmisdadiger en verantwoordelijk voor 27 van 33 gifgasaanvallen.

Daarnaast is de familie Assad in 1971 door de Ba'ath partij als zetbaas aan de macht geholpen. Die Ba'athpartij is in 1963 zelf door een staatsgreep aan de macht gekomen en sindsdien is Syrië een dictatoriale eenpartijstaat. De verkiezingen vóór 2014 waren een Ba'ath partij aangelegenheid en de presidentsverkiezingen van 2014 waren door de burgeroorlog een farce. Bashar al Assad had toen slechts 30% van zijn grondgebied onder controle. Dus 70% van het land viel buiten de verkiezingen.................

Een ander geluid op 08-09-2017 14:31

@ de^mol op 07-09-2017 22:03

U zegt:

Waren geen chemische wapens daar, was dat wel zo, dan zouden die bombardementen namelijk zeer gevaarlijk zijn en mogelijk geleid hebben tot een megaramp met vele, vele doden. Dus is dat simpelweg een leugen van Israël.

Mijn reactie:

Dat is wel erg kort door de bocht van u !!!

Bij een bombardement zullen eventueel aanwezige chemische wapens grotendeels verbranden en daardoor niet tot een megaramp leiden. Aantal doden door chemische wapens zullen daarom "beperkt" blijven.

Infidel4U op 09-09-2017 00:21

De regering van Assad, hoeveel daar ook op is aan te merken, is nog steeds het wettelijk gezag in Syrië. De Russen zitten daar dus legaal. Of we dat nu leuk vinden of niet, het heeft niks met moraliteit te maken. Dat de VN Assad ziet als een oorlogsmisdadiger verandert daar niets aan. Wie heeft het bewijs voor die gifaanvallen geleverd? "Onderzoekers ter plaatse"? Het geeft welk land dan ook, niet het recht het regime te proberen omver te werpen. En dat geldt natuurlijk ook voor alle andere landen in de regio waar het Westen''democratie" gebracht heeft en daarmee een voedingsbodem voor extremisme. En bedankt. Om van de geregiseerde migratiechaos maar niet te spreken. Olie- en gasverslaving iemand? Laat je niet in de luren leggen.

Robie op 09-09-2017 13:24

Infidel4U

De Russen en Syrië hebben al x keer gevraagd om een onderzoek ter plaatse,niet een keer werd hier gehoor een gegeven. 

Aleen al daarom geloof ik ze meer dan wat wie hier lezen en horen. 

Met de Mh17 komt de VS aleen met een schimmige powerpointje en iedereen gelooft ze.

Nu in Syrië kwamen  de Russen en een journaliste uit Armenië met bewijs dat de Vs  opstandelingen steunde met training en wapens ook werd duidelijk dat ze geen aanvallen mogen uitvoeren op isis en ze zelfs wapens aan ze door verkochten met medeweten en steun van de VS.

Ze kwamen  met dokumenten,verschillende getuigen,beeld materiaal,foto's, en zelf de wapens lieten ze zien en toch worden ze neergezet als fake.

Een ander geluid op 09-09-2017 14:36

Robie op 09-09-2017 13:24

Jij zegt;
De Russen en Syrië hebben al x keer gevraagd om een onderzoek ter plaatse,niet een keer werd hier gehoor een gegeven. 

Joh, geloof je die onzin zelf ?

Rusland heeft al 8 x een veto uitgesproken over VN resoluties betreffende Syrië. Ook inzake onderzoeken naar gifgasaanvallen. De laatste keer nog bij de gifgasaanval in Khan Sjaykhun. Volgens de VN is Assad schuldig bij 27 van de 33 gifgasaanvallen................

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/04/12/rusland-blokkeert-veroordeling-syrische-gifgasaanval-a1554378

MH 17:

Rusland heeft toegang tot de crashsite en het onderzoek van meet af aan getraineerd. Wilde géén blauwhelmen en kon 2 jaar lang géén radargegevens vinden. Blijkbaar hadden ze die 2 jaar nodig om fake-beelden in elkaar te knutselen. FSB kwam met tientallen verschillende nepversies over de oorzaak van de crash. Ze willen géén VN tribunaal enz. enz. 

Ja, dan krijg je wel de schijn tegen........................... Alleen niet bij jou !

Syrië:

De USA hebben er nooit een geheim van gemaakt dat ze bepaalde rebellengroepen trainen, steunen en bewapenen !!! Dat die IS niet mogen aanvallen, is aantoonbare lariekoek. Wie denk je dat de Koerden en de FSA in Rakka bestrijden..............? Juist ja IS. Wie heeft IS uit Irak gebombardeerd.............. ? Juist ja; USA + westerse coalitie. Net als in Syrië. Wie heeft IS uit Noord-Syrië verdreven ? Juist ja; de door de USA getrainde rebellen van YPG en FSA. Bij de verovering van Rakka komt er géén Assad-soldaat aan te pas !!!

Prima, dat je sympathie bij Rusland en oorlogsmisdadiger Assad ligt, maar aub geen onzin uitkramen !!!

Robie op 09-09-2017 17:57

@Een ander geluidJe bent wel heel kort met je geheugen,Russen wilde van meet of aan een onderzoek ter plaatse,VS wilde er niet aan en kwam al op afstand met een oordeel en een resolutie.

iets wat nergens op slaat.
Vervolgens zij de Vs dat ze wat doen tegen ISIS maar jaren lang was het niets,hoe vaak en hoe lang stonden die Nederlandse F16 wel niet aan de grond ?
Pas toen de Russen ISIS en de FSA aanpakken ging het pas goed los,voor die tijd groeide ISIS alleen maar,ondanks die zogenaamde bombardementen en pas na Russisch ingrijpen ging het hard achteruit met ze,VS zette toen alleen meer in om te pronken,meer niet.
Dat ze plots deze groepen steunen is alleen maar om er voordeel uit te halen voor later,die FSA is en was niet meer dan een tak van Al-qaeda.
 
Met die MH 17.
Hoe komt het dat juist op die dag plots alle radars van Oekraïne niet werken ???
op de dag zelf,kon je op verschillende pagina's zien dat er Oekraïense BUK installaties actief waren in dat gebied,zelf met die President die er op bezoek was,na een dag of 3 was alles weg ??
Die data wat ze vonden was van een firma die onderhoud plegen aan een radar prototype,waarvan ze niet eens wisten dat het daar opgeslagen stond.
Maar waarom de Russen aanvallen op die radar data,als ze een buurland zijn ?
Waarom niet Oekraïne,die zelfs alle 3 systemen uit had staan ??
Hoe zit het met radar data van de schepen die er toen op oefening waren daar ?
Hoe komt het dat een paar dagen na de Ramp nadat oekraïne het zelf  als rampgebied aangemerkte ze een groot offensief beginnen op die plek,en het dagen lang in hun handen was ??????
Dat is hetzelfde als je op een plaats delict een hele straat mensen door laat lopen,alle bewijs is in een keer weg,elke spoor is waardeloos.
 
Ps
Het gaat mij altijd erom wie gelijk heeft met iets,niet wie het is.
 
 
Robie op 09-09-2017 18:11

@Een ander geluid op 09-09-2017 14:36Kijk eens op minuut 2.32 en zie hoe die BUK een scherpe bocht maakt van 90 graden tijdens zijn vlucht en compleet de andere kant opgaat.En toch kunnen ze met droge ogen op de meter precies beweren waar die BUK stond en uit welke richting hij kwam.https://www.youtube.com/watch?v=LSXMhaFntrU

Infidel4U op 09-09-2017 20:06

Wie neemt de VN nu nog serieus? Alleen al het feit dat Saudi Arabië de Mensenrechtencomissie voorzit zou al wat wenkbrauwen moeten doen fronsen.. Er zullen vast wel mensen werken die menen dat ze het beste met de wereld voorhebben, maar die maken het beleid niet. Dat we hier ook maar beetje vertrouwen hebben in de VN verbaasd me. Over Syrië: de Koerden vechten om hun bestaansrecht én een eigen Koerdistan. Ze vechten als leeuwen en verdienen onze steun, ook tegen Turkije. De zogenaamd "gematigde rebellen"die door de VS worden gesteund (McCain cs.) hebben keer op keer laten zien dat zij van hetzelfde laken een pak zijn als IS. En zij vechten niet tegen IS, maar samen met IS tegen Assad... Je zou het ook een proxy-oorlog van de VS tegen Syrië en Rusland kunnen noemen. Het gaat helemaal niet om Assad en hoe slecht die ook wel niet is voor zijn bevolking. Die retoriek is inmiddels een doorzichtig rookgordijn geworden. Olie en gas, daar gaat het om. Voor Rusland ook trouwens, dat is geen geheim. De Russen zitten daar op uitnodiging van Assad. Kunnen we niets aan doen. Zij waren trouwens wél degenen die de olietransporten van IS naar Turkije hebben gebombardeerd, terwijl je de VS, en de rest van het Westen, er niet over hoorde. Vraag je eens af waaróm het Westen niets aan die olietransporten deed en je weet ook meteen waarom Assad geen Westerse "onderzoeksteams" toelaat..

Robie op 09-09-2017 20:13

@Een ander geluid op 09-09-2017 14:36

Rusland heeft al 8 x een veto uitgesproken over VN resoluties betreffende Syrië.Ook inzake onderzoeken naar gifgasaanvallen

  • Russian deputy envoy to the Security Council, Vladimir SafronkovThe primary problem was the fact that the draft resolution by the troika designated the guilty party prior to an independent and objective investigation.

Staat dus gewoon op wiki,dus geen andere onzin erbij verzinnen dat ze tegen een onderzoek zijn.

Dus wat de NRC zegt is dus gewoon onzin.

Een ander geluid op 09-09-2017 21:03

Robie op 09-09-2017 20:13

Rusland heeft dus wel zijn veto gebruikt. De Russische motivatie van dat veto klopt, daar heb je gelijk in. 

Ik kan helemaal meegaan in de Russische redenatie, dat je eerst het onderzoek doet en pas daarna de schuldige benoemt en veroordeeld. Het zwakke punt aan Russische zijde is, dat ze géén tegenresolutie ingediend hebben. Gewoon met dezelfde tekst, alléén zonder veroordeling vooraf van Assad. Dan hadden ze het westen gedwongen kleur te bekennen. Meegaan met de nieuwe Russische resolutie en daardoor onderzoek mogelijk maken of de Russische resolutie met een veto treffen en daardoor géén onderzoek. 

Daar lieten de Russen het niet op aan komen..................... Wat mij betreft veelzeggend. Poetin had het westen (en de USA in het bijzonder) mooi voor het blok kunnen zetten, maar dan was er wel een onderzoek gekomen. Dat zag hij blijkbaar niet zitten. 

Niet helemaal onzin van de NRC :-)

robie op 10-09-2017 00:50

De Russen hebben tegen resoluties ingediend maar die werden ook net zo weggestemd. 

Zal  eens zien of ik die nog kan vinden

Een ander geluid op 10-09-2017 11:36

robie op 10-09-2017 00:50

Ik kan in ieder geval wel wat vinden.

Zie onderstaand de tekst van VN resolutie: S/2017/315. Heb hem gelezen, maar echt een explicitiete veroordeling van Assad kan ik niet vinden. Alleen dat de OPCW aangeeft dat er tegenstrijdigheden en onvolledigheden zijn in de officiële Syrische verklaring. Nou om daar een resolutie op af te schieten met een veto....................... 

Lees hem maar eens na. Veel tekst is het niet

http://www.securitycouncilreport.org/atf/cf/%7B65BFCF9B-6D27-4E9C-8CD3-CF6E4FF96FF9%7D/s_2017_315.pdf

Robie op 10-09-2017 18:00

Wel moeilijk wat terugvinden,is alsof er een stofzeuger door het net gaat,Google is al helemaal een drama.

https://www.sott.net/article/348791-Lavrov-OPCWs-block-of-on-site-probe-shows-Western-powers-now-aiming-to-oust-Assad

https://diasp.org/posts/7200342

http://rightahead.news/opcws-block-of-on-site-probe-shows-western-powers-now-aiming-to-oust-assad-la/ 

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld