Headlines


16-10-17

- 28 jarige ooggetuige meerdere schutters aanslag Las Vegas plotseling overleden
 


14-10-17

- Hongaarse premier waarschuwt Europa voor toekomstige christenvervolgingen
 


12-10-17

- 'Spanje dreigt Catalaanse leider impliciet met executie, stuurt duizenden troepen'
 


10-10-17

- Hackers kraken via SMS authenticatie simpel uw email en bitcoin
 


08-10-17

- Waarom de officiële mediaversie van aanslag Las Vegas louter nepnieuws is
 


 













































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

National Defense Magazine: VS en EU houden rekening met beperkte kernoorlog in Europa

Amerikaanse senatoren willen dat Trump nieuwe raketten ontwikkelt, en op termijn het INF verdrag met Rusland opzegt – 20 vernieuwde B61 bommen naar Nederland

 
Een F-15 gooide vandaag in Nevada een gemoderniseerde B61-12 bom af.

De Verenigde Staten hebben vandaag een succesvolle test uitgevoerd met een vernieuwde B61-12 zwaartekracht kernbom, alhoewel het projectiel niet met een ‘live’ kernkop was bewapend. Volgens de hoofdredacteur van het National Defense Magazine, onderdeel van de National Defensie Industrial Association, wijst de tweede test binnen korte tijd erop dat de modernisering van de B61 kernbom –die ook in Nederland ligt opgeslagen- in versneld tempo wordt uitgevoerd, en dat ‘Washington en Brussel rekening houden met het scenario van een beperkte kernoorlog in Europa.’ Wie denkt er nu nog steeds dat de door de Westerse elite geplande Derde Wereldoorlog tegen Rusland, met wederom slagveld Europa, niets meer dan een complottheorie’ is?

 

Dat vooral de Amerikanen op oorlog uit zijn, bleek twee maanden geleden opnieuw, toen Amerikaanse senatoren, inclusief Tom Cotton, lid van het Comité Bewapende Strijdkrachten, er bij president Trump op aandrongen om snel nieuwe raketten te ontwikkelen, die ‘een eerste stap moeten zijn naar het overboord gooien van het INF verdrag.’

Het Kremlin noemde dit streven ‘belachelijk’, en zij dat het eenzijdig opzeggen van het INF verdrag zowel de VS als Europa zullen beschadigen. Ook spraken de Russen er hun zorgen over uit dat de B61 wordt gemoderniseerd, omdat hierdoor een nog onstabielere situatie dreigt te ontstaan waarbij het gebruik van deze kernbommen steeds waarschijnlijker wordt, met alle gevolgen van dien. Dit moderniseringsprogramma ging overigens al van start tijdens de regering Obama.

20 vernieuwde B61-12 bommen naar Nederland

De eerste vernieuwde B61-12 moet in 2020 in gebruik worden genomen, en gaat alle vier bestaande verouderde versies vervangen. De kernbom kan dan veel nauwkeurig naar een doelwit worden gestuurd, en bevat een nucleaire lading wier vernietigingskracht kan worden bijgesteld om bijvoorbeeld zoveel mogelijk bijkomende schade en radioactieve fall-out te voorkomen. Het behoeft geen uitleg dat de drempel om kernwapens te gebruiken hierdoor fors wordt verlaagd.

De VS wil in totaal 180 B61-12 thermonucleaire bommen in Europa opslaan, waarvan 20 in Nederland, 20 in België, 20 in Duitsland, 50 in Turkije, en 70 in Italië. Gezien de sterk verslechterde verhoudingen tussen het Westen en Turkije is het niet uitgesloten dat de 50 voor Turkije bedoelde kernbommen elders worden ondergebracht.

 

Xander

(1) Zero Hedge
(2) Afbeelding: NNSA (government) via Twitter

Zie ook o.a.:

27-08: Rusland roept in september 100.000 soldaten en reservisten op, NAVO zeer bezorgd
10-08: Grootste Britse kranten waarschuwen burgers voor kernoorlog
31-07: ‘Nieuwe sancties tegen Rusland net zo crimineel als Hitlers leugen over Poolse inval in 1939’ (/ Paul Craig Roberts: Er komt een oorlog aan)
30-07: ‘Pentagon bronnen: Trump beveelt binnen jaar militaire aanval op Noord Korea’
01-07: Hackersgroep Anonymous waarschuwt voor plotselinge Derde Wereldoorlog (/ ‘De strijd zal zeer waarschijnlijk heftig, wreed en snel zijn, en wereldwijd grote verwoestingen aanrichten’)
13-05: ‘Rusland en China overtuigd dat VS kernaanval voorbereidt’ (/ ‘Russen en Chinezen geloven nu dat het een kwestie van zij of wij is’)
26-04: Hoge Britse en Russische officials dreigen elkaar met kernaanval

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwart op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal of bij persoonlijke aanvallen kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.  Niet op reageren.
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gespekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof... (Geloofsforum 31) verder te praten.

Reacties

Oma op 30-08-2017 00:18

Dat het oorlogszuchtige vs zich eerst maar bezighoudt met hun onderdanen die stilaan aan het verzuipen zijn...en de eu bevolkingen moeten gaan protesteren voor het opslaan van oorlogstuig van vs in hun landen waardoor wij zo doelwit worden!! Wég ermee! Niks thermonucleaire bommen op ons grondgebied!!!

Noorderlicht op 30-08-2017 00:46

"Gezien de sterk verslechterde verhoudingen tussen het Westen en Turkije is het niet uitgesloten dat de 50 voor Turkije bedoelde kernbommen elders worden ondergebracht."

Dat zal wel weer niet gebeuren, en gaat het visioen van de Noorse vrouw toch uitkomen. We stonden er bij en we keken er naar..

Bundy op 30-08-2017 01:48

Rusland hoeft niet te reageren .  Ik heb een filmpje gezien ( kan 't niet meer vinden ) in de categorie : wie heeft de grootste .  De Russen hebben éen kernbom die achterlijk groot is en in éen maal minimaal half Europa weg kan vagen .       Dat wllen "we "blijkbaar ".      Misschien werken ze allemaal samen ; eerst Europa afvullen met "mensen " en dan die Russische bom erop , want we moeten immers terug naar een half miljoen aardbewoners .

Ahava op 30-08-2017 07:34

Het Kremlin noemde dit streven ‘belachelijk’, en zei dat het eenzijdig opzeggen van het INF verdrag ...

R Jongen op 30-08-2017 08:54

Ja  die oorlog gaat er komen helaas. het zal beginnen in aug 2019 ergens rond die tijd .

 En er zullen meer doden vallen dan WO1en 2 samen  . Slaap verder Europa.

rescue op 30-08-2017 09:41

De werkelijke brandhaard is Jeruzalem en het doel van de elite de antichrist. De rest is wapengekletter.

Een ander geluid op 30-08-2017 10:07

De geschiedenis herhaalt zich.........

Weer dezelfde discussie als bij de vergelijkbare modernisering in de jaren 1980........... Weer dezelfde retoriek, bla-bla en non-argumenten. 

Alléén, dit keer verwacht ik geen grote demonstraties. Waar de flowerpower nog massaal de straat voor op ging en Brezjnev en Andropov vertederend over hun "nuttige idioten" spraken, maken de meeste mensen nu er zich niet meer druk om. 

De bom waar "Doe maar" over zong is overigens nooit gevallen.

rexmundi op 30-08-2017 10:20

Laten we er niet veel woorden aan vuil maken, de bevolking ligt te slapen en de zogenaamde wereld leiders zijn knetter gek geworden.

Het oorlogs virus heerst nog steeds in de VS.

Rode Wouw op 30-08-2017 10:29

Het is frappant om in dit verband sommige Hollywood films te analyseren. Regelmatig komt het voor dat er Hollywood films over een ontwikkeling gaan die kort daarna of soms jaren later blijken uit te komen. De filmmakers hadden reeds enige inzage gekregen wat er zich in laboratoria aan het afspelen was op het gebied van biochemische -, technologische-, wapentechnische, kunstmatige intelligentie ontwikkelingen. En ook op het gebied van geopolitieke ontwikkelingen.

Reageerder Tabris merkte op dat in de USA onder Demokratische regeringen verdragsmogelijkheden kwamen zodat Iran en Noord-Korea met kernenergie en rakettechnologie aan de slag konden. Gelijktijdig maakten die landen daar gebruik van om ook met kernwapens aan de slag te gaan. Zo heeft de vreemde tweekoppige arend van de Albert Pike weer zijn werk gedaan. Alvast weer nieuwe dreiging laten ontstaan en de potentie van het voeren van omvangrijke oorlogen.

Noord-Korea is decennia een groothandel geweest op de wereld voor lichte- en zware militaire wapens die werden geleverd aan diverse dictaturen en een scala aan terreurgroepen.

Zal Noord-Korea nu ook kleinere kernwapens in serie productie gaan nemen en daar een groothandel in gaan worden. Ook daar zijn films over gemaakt, waarbij er de jacht is op zeecontainers, bestelbusjes en vrachtauto’s met lichte kernwapens onderweg naar dictaturen en een scala aan terreurgroepen.

Zal het afwachten worden tot het zover is dat lichte kernwapens op tal van plekken terecht gaan komen? Of zal er toch een diplomatieke oplossing komen? Of zal toch een preventieve aanval plaatsvinden? Noord-Korea zal bij het laatste scenario altijd kunnen terug slaan. Want zelfs met een omvangrijke conventionele aanval valt niet de volledige landmacht, luchtmacht en marine van Noord-Korea in een klap uit te schakelen. Met een omvangrijke aanval met neutronenbommen ziet het er mogelijk anders uit, maar dan heb je nog niet alle onderzeeboten te pakken en vermoedelijk ook niet alle lanceermogelijkheden.

 

Qromwel op 30-08-2017 11:21

Beperkt, o gelukkig maar.

Willy op 30-08-2017 11:37

We moeten zeker rekening houden  met een eventuele kernbom. De Russen helpen de VS totaal niet om te zot van Noord-Korea aan te teugels te houden ze doen gewoonweg niets en China? Die doen iets maar dan ook onvoldoende. europa moet niet denken dat ze veilig zijn het gevaar komt langs diverse kanten, het vluchtelingenprobleem , terreuraanslagen , problemen met Turkije en Rusland geraken niet opgelost dus steeds alert blijven is de boodschap!! Shalom

René van Zalk op 30-08-2017 11:38

Turkije is een zeer onbetrouwbare ally.

Emanuel op 30-08-2017 12:23

Kernoorlog in EU? Ik zie het niet komen. De NWO zal ervoor zorgen dat het niet zover komt. De EU en VS nodigen de Sovjet Unie wel uit tot oorlog. Doch ik merk dat de Russen superioriteit willen tonen door vrede. Ze hebben bv fotomateriaal van MH17-ramp in een voor de commissie leesbare formaat verschaft, terugtrekking uit Syrië.

EU zal wel temaken krijgen met een oorlog die niet door een leger of vliegtuigen wordt uitgevoerd. Het zal een raadsel zijn voor de oorlogdeskundigen. Wie zal erachter zitten? De man die de unie als hoogste gezagdrager aanstelt. NWO zal Europa vernietigen; het moderne paard van Troje.

rexmundi op 30-08-2017 12:52

Bundy, je bedoeld zeker de SATAN-2 raketten van Rusland, ja die liggen in no time in de achter tuin van de VS.

JP op 30-08-2017 14:57

@Rene van Zalk

Haha, Turkije zal datzelfde vast vinden van de rest.

Emanuel op 30-08-2017 15:11

De goddelijke beschaving is langzaam aan het verdwijnen cq voorgoed verbannen. Het satanische heeft de overhand gekregen. En dit monster is niet te temmen met de middelen waarover de mens thans beschikt. Van overal zullen ons berichten van zijn werken bereiken. We zullen horen en sommigen van ons zullen medelijden krijgen met de slachtoffers en elkaar troosten. Maar het zal daarbij blijven!

jottum op 30-08-2017 19:17

Benieuwd waar Irma wat gaat doen: een compacte kleine of mega grote?

Vooralsnog hoeven tegenstanders van de vs enkel maar naar het journaal/weerbericht te kijken om grootschalige vernielingen en vernietigingen met ontreddering daar te zien.

n.b. overigens kan men in noord-korea bij een rakettest natuurlijk eens een vergissing maken, en een op scherp staande kernkop monteren op die raket.

n.b.2 wel vreemd dat putin nu zo plots zijn landgenoten wegstuurt van de grens met korea.

Patatje Oorlog op 30-08-2017 19:39

"en zij dat het eenzijdig opzeggen van het INF verdrag zowel de VS als Europa zullen beschadigen."Huh?

Ik zechhij zechdwij zechenik zijhij zijwij zijenen we hebben gezijd?

Qvic op 30-08-2017 20:55

Het is de NWO juist de bedoeling om de Russen zoveel mogelijk te treiteren en te bedreigen met alles en nog wat. Om de Russen over te halen om Europa en liefst ook Amerika plat te gooien met kernwapens. Daarvoor moe(s)ten de continenten Europa en Amerika eerst helemaal overstromen met de zogenaamde vluchtelingen, om zo het maximale doden aantallen te kunnen behalen. Dit project snijdt dan aan twee kanten, ten eerste worden de meeste blanke mensen hiermee weggevaagd en de aanwezige moslims zorgen voor de aantallen. Voor Amerika is er een klein probleempje, want Trump werkt niet goed mee. Vooral niet met de verwachte aantallen zogenaamde vluchtelingen, die Amerika moesten overstromen. Canada werkt wel goed mee, wat betreft zogenaamde moslim vluchtelingen opnemen. Wij Nederlanders kijken erna, maar doen niets zoals gewoonlijk. Maar we hebben allemaal wel een grote mond hoe andere het moeten doen. Wil je blijven leven en ook je kinderen en kleinkinderen een toekomst willen geven, emigreer zo snel mogelijk naar Zuid-Amerika of Australië is mijn raad.

Br@m op 30-08-2017 21:40

"Een beperkte kernoorlog" ?! Wat een absolute onzin ! Als er 1 een kernbom gooit, gooit de ander meteen met alles wat ze hebben ! Als Japan in 1945 kernwapens had gehad, hadden ze alles op Amerika gegooid. Een kernoorlog tegen een land wat ook over kernwapens beschikt betekend het einde van de wereld. Alle naties die kernwapens hebben zijn alleen maar bezig om er méér en betere te maken. Samen hebben ze er zoveel dat de wereld er 3 x mee vernietigd kan worden. Voor Amerika en Rusland ben ik helemaal niet bang, die zijn wel wijzer, maar die mafkees in Noord-Korea, dat is een groot gevaar. 

Bundy op 30-08-2017 23:12

@rexmundi op 30-08-2017 12:52

Ja , inderdaad . Heel definitief materiaal .

Ike op 30-08-2017 23:12

@Qvic op 30-08-2017 20:55

Oneens. Trump word door veiligheidsadviseurs en economen geadviseerd en als hij alles zelf wil beslissen, moet hij honderden beslissingen nemen op basis van kort advies dat hem gegeven word. Ze kunnen zijn informatiestromen sturen en zijn beleid. Hetaa is voor hem onmogelijk op alles zijn eigen beleid te gaan voeren dat hij had voor de verkiezingen.

Verder krijg je hele grappige dingen als wie staat het toe dat Tjetjeense LHBT (Lesbische Homo's, Bisexuele en Transsexuele) vervolgden toegelaten gaan worden tot een land als de VS of Nederland. Extremisten is volgens hun Imams toegestaan om te liegen voor het geloof.

Moet Trump of Rutte deze weigeren? Dan krijgen ze een  lading mest over zich heen (figuurlijk gesproken) Staan ze deze vluchtelingen toe,dan kunnen daar terroristen zich onder verbergen en infiltereren deze teerreureenheden de mensen die ze tot op het bot haten en waartegen ze aanslagen willen plegen. Ze zullen het nooit goed kunnen doen met elke beslissing.

Grappig? Het barst van dit soort geintjes in de politiek, maatschappij........

@Br@m

Zelfs Kim Oen kan geen beleid voeren zonder een hele kliek om hem heen. De vraag is wie achter deze klieks ziet en wie de klieks bestuurd. Zonder vijanden, geen wapenindustrie en overal oervervelende vrede en een knallende overbevolking van onze planeet.

Zelfs als we alleen Noord Korea zouden kunnen bombarderen, komt alle straling vanuit Zuid Korea over de hele wereld m.b.v. SamSung, Daewoo, Hyundai etc. etc. Het is onzin omdat de VS niet weet waar alle Zuid Koreaanse onderzeeers zich bevinden. Als er 1 opduikt bij Miami of New York, heeft iedereen een probleem. 

Hubo op 31-08-2017 11:46

Het is toch eigenlijk te gek om los te lopen,dat de hele wereld het maar moet accepteren dat de amerikanen Rusland,China en Korea aan hun grenzen omsingelen met kernwapens,maar dat de wereld te klein is als de russen kernwapens op Cuba willen plaatsen of als Korea een eigen nucleair programma ontwikkelt.

Een ander geluid op 31-08-2017 13:53

Ike op 30-08-2017 23:12

Jij zegt:

Het is onzin omdat de VS niet weet waar alle Zuid Koreaanse onderzeeers zich bevinden. Als er 1 opduikt bij Miami of New York, heeft iedereen een probleem. 

Mijn reactie:

Wat pas onzin is, is om het over Zuid-Koreaanse onderzeeërs te hebben. Daar gaat voor de USA het gevaar niet van uit ! 

Maar, je zal waarschijnlijk Noord-Koreaanse bedoelen :-)

Een ander geluid op 31-08-2017 16:02

Hubo op 31-08-2017 11:46

Wat staat je precies voor ogen ?? Ieder land een eigen kernmacht................

Rom op 31-08-2017 16:52

een troost als WW IIi in gang gezet wordt,zijn er geen overwinnaars meer,alleen verliezers.Dan zullen ze de oorlog niet meer leren!En zullen ze dewapens omsmeden tot landwerktuigen.Er is namelijk genoeg land om te bewerken?Maar van Babel staat geprofeteerd:Dat zij niet de hele wereld vol bouwen met steden.Hellaas woont 85% van de wereldbevolking in steden.

Ike op 31-08-2017 17:13

@Een ander geluid op 31-08-2017 13:53

Bedankt voor de correctie. Door mijn woede heb ik inderdaad Zuid ipv Noord getypt, Het probleem staat. Men kan niet alle Noord Koreaanse onderzeeers in de gaten houden. Dit is ook al eerder gebeurd en ook met een Chinese onderzeeer die opdook tussen een Vs vloot met een vliegdekschip. In een oorlogssituatie gaat hij niet naar boven en schiet alles af van een afstand en maakt dan dat hij wegkomt.

Het probleem met kernwapens is dat er geen weg meer terug is. Als we ze zouden afschaffen en er duiken vervolgens er een paar op in de handen van 1 partij of 1 partij gebruikt ze gewoon, is het afgelopen. daarom is het wantrouwen zo groot en door de wapenwedloop staat die klok ongeveer op 2 millliseconden voor 24:00. Omdat we nu met hypersonische raketten te maken hebben en politici die denken dat MAD niet meer geld, omdat ze denken dat ze betere wapens hebben.....

Mensen demonstreren er niet tegen, omdat ze ook geen vertrouwen meer hebben dat het anders word.

Hubo op 31-08-2017 19:05

Het gaat me er vooral om dat de amerikanen doodleuk overal kernwapens plaatsen,waar het ze uitkomt.En dat ze overal onwelgezinde regimes destabiliseren en soms zelfs openlijk intervenieren en dat eigenlijk de laatste tientallen jaren als enigen zo doen en dat wel zo doen dat ze met zogenaamde ngo's en 'spontane' sociale bewegingen zelf op de achtergrond blijven en daar steeds weer mee wegkomen,terwijl ze in feite de hele wereld in de waagschaal stellen en desnoods die wereld met hun eigen ondergang in de afgrond mee dreigen te sleuren.

En dat dat kennelijk maar als de gewoonste zaak van de wereld wordt gezien.

Of dan ieder land maar een eigen kernmacht moet kunnen ontwikkelen is een andere kwestie.Je ziet dat het in een aantal gevallen gewoon gebeurt.Israël,Pakistan,India en Korea.

En het is ook wel duidelijk dat de amerikaanse nucleaire aanwezigheid Korea niet weerhoudt van het werken aan een eigen kernmacht.

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld