Headlines


16-10-17

- 28 jarige ooggetuige meerdere schutters aanslag Las Vegas plotseling overleden
 


14-10-17

- Hongaarse premier waarschuwt Europa voor toekomstige christenvervolgingen
 


12-10-17

- 'Spanje dreigt Catalaanse leider impliciet met executie, stuurt duizenden troepen'
 


10-10-17

- Hackers kraken via SMS authenticatie simpel uw email en bitcoin
 


08-10-17

- Waarom de officiële mediaversie van aanslag Las Vegas louter nepnieuws is
 


05-10-17













































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Paus Franciscus: ‘Gevaarlijke alliantie’ VS en Rusland bedreiging voor immigratie

Vaticaanse leider hamert op oprichting federaal Europa

 
Paus Franciscus, die samen met politici zoals Angela Merkel, Jean-Claude Juncker en Emanuel Macron de gevaarlijkste groep Nieuwe Wereld Orde globalisten vormt die de vrije en welvarende Westerse samenleving zoals we die kennen tot op de grond toe wil afbreken (2). 

Paus Franciscus heeft andermaal onderstreept dat hij één van de belangrijkste sleutelfiguren van de extreemlinkse, anti-Westerse globalistische Nieuwe Wereld Orde is. In een nieuw interview waarschuwt hij namelijk voor een ‘zeer gevaarlijke alliantie’ tussen Trumps Amerika en Putins Rusland. Waarom? Omdat zo’n alliantie de massa immigratie naar (en daarmee islamisering van) Europa in gevaar kan brengen.

 

Stel je voor, geen Derde Wereldoorlog, maar vrede en samenwerking tussen de met afstand twee machtigste kernmachten ter wereld. En dan nog wel om het islamitische extremisme, de grootste bron van alle ellende in het Midden Oosten, grote delen van Azië en Afrika, en inmiddels ook Europa, te stoppen en te verslaan. Dat moeten we in de ogen van NWO-topfiguren zoals paus Franciscus beslist niet hebben.

In het kader van de inmiddels afgelopen G20 top in Hamburg, wat door linkse ‘antifa’ groepen in één groot gewelddadig slagveld werd veranderd, zei Franciscus tegen de Italiaanse journalist Eugenio Scalfari ‘bang te zijn voor gevaarlijke allianties die een verstoord wereldbeeld hebben: Amerika en Rusland, China en Noord Korea, Putin en Assad in de oorlog in Syrië.’ Zijn grootste zorg is dat een alliantie tussen Trump en Putin ‘een gevaar is voor de immigratie’ naar Europa.

‘Europa blijft belangrijkste doel migranten’

‘Vergis u niet, arme landen worden aangetrokken tot de continenten en landen van de oude welvaart, speciaal Europa,’ legde de paus uit. ‘Het kolonialisme begon in Europa. Daar waren positieve aspecten aan, maar ook negatieve. Niettemin werd Europa steeds rijker, het rijkste ter wereld. Daarom zal Europa het belangrijkste doel voor migrantenvolken zijn.’

De historische feiten zijn een tikje anders dan de paus doet overkomen. Vrijwel alle landen waar de voormalige Europese koloniale machten zich uit terugtrokken, stortten onder interne strijd, hebzucht, een totaal gebrek aan structuur, plan en discipline, en ‘last but not least’ grootschalige corruptie volledig in elkaar, waardoor de meeste gewone mensen het veel slechter kregen.

Franciscus erkent in ieder geval wel dat de allerbelangrijkste redenen voor de meeste migranten financiële en economische zijn. Hij moet ook wel, want ook volgens de officiële cijfers van de VN is het aandeel echte oorlogsvluchtelingen met gemiddeld 2,5% vrijwel te verwaarlozen.

Paus wil federaal Europa

De Europeanen moeten zich volgens de Vaticaanse leider ‘één waarheid realiseren, en dat is deze: óf Europa wordt een federale gemeenschap, óf het heeft helemaal niets meer te vertellen in de wereld.’

Daarmee zou de paus ook bij de grootste sceptici de laatste twijfels moeten hebben weggenomen dat hij zijn ambt, positie en macht voor puur (links-)politieke en ideologische (neomarxistische) doelstellingen gebruikt, en nauwelijks meer bezig is met zijn oorspronkelijke –binnen het christendom overigens zeer omstreden en fel betwiste- taken als ‘hoogste vertegenwoordiger’ van God op Aarde.

 

Xander

(1) Breitbart 

(2) (*Bron afbeelding: Wikimedia Commons - Auteur: Christoph Wagener). / http://www.lalucedimaria.it/cercano-tutti-costi-screditare-papa-vergogna/

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwart op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal of bij persoonlijke aanvallen kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.  Niet op reageren.
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum.

Reacties

Pagina123
Qromwel op 12-07-2017 09:28

Tom Hendrix op 11-07-2017 18:53: Het hoeft zelfs niet Deze paus te zijn. Het kan gaan om iedere persoon die op enig tijdstip op die zetel zit, al of niet correct volgens de regels daar verzeild geraakt. Mij maakt het allemaal niet meer uit, ik beschouw de RKK als een van de grootste sekten ter wereld, vnl. vanwege uiterst onevangelische elementen in de verkondiging, die een belangrijke rol daarin spelen.

Een ander geluid op 12-07-2017 11:05

Marinus Ferdinand op 11-07-2017 23:14

Is de gramschap op de RK kerk en de katholieken inmiddels uitgeleefd, of volgt er nog meer?

Ik heb goede hoop, dat dat inderdaad het geval is. Bovendien werken de oude methoden niet meer. 

Qromwel op 12-07-2017 12:07

Een ander geluid op 11-07-2017 21:24: Hopelijk droeg zij wel een hoofddoek!

Een ander geluid op 12-07-2017 15:16

Wardje op 12-07-2017 03:57

Dank voor uw reactie.

De strijd tegen het Arianisme speelde zich niet exclusief af in het oosten c.q. Oost-Romeinse Rijk. Ook veel Germaanse koninkrijken in het West-Romeinse deel hingen deze stroming van het Christendom aan. Dan moet u denken aan de Franken, de Visigoten in Spanje, Longobarden in Italië enz. Tot ongeveer het jaar 700 had het Arianisme een grote aanhang onder de Germaanse adel in het gebied van het voormalige West-Romeinse Rijk. Dus was er in ieder geval 400 jaar grote rivaliteit tussen "Rome" en de Germaanse adel. 

Marinus Ferdinand op 12-07-2017 15:26

@Qromwell

Van een goed onderlegde protestants-christelijke theoloog begreep ik dat het godsbeeld van de islam NIET goed is, en dat ze dus niet dezelfde god aanbidden als wij. Dit nog gevoegd bij uw opmerking, uiteraard. Dank. 

De basis van het Nieuwe Testament is wel het Oude Testament. In die zin is het Jodendom van een andere orde dan de islam. Ik heb zeer veel respect voor het Jodendom en het Oude Testament. De islam vind ik erg moeilijk te beoordelen: ik ben niet genoeg onderlegd om een goed oordeel naar buiten te kunnen brengen, op verantwoorde wijze, maar ik twijfel aan de juistheid van de basis van de islam. 

Marinus Ferdinand op 12-07-2017 15:30

Gevaarlijke alliantie? En dat nieuwe megaplan van Merkel om Afrika te gaan redden? Is dat de weg? Of is het weer miljarden besteden, tewrijl het weer geen structurele oplossing gaat brengen? Ik vrees het laatste, hoe goed bedoeld ook...

Marinus Ferdinand op 12-07-2017 16:46

Hoe zou het met de bloedsuikerspiegel zijn van die aotomobilist die in Amsterdam drie Israelische Joodse mensen aanreed... Dat bericht is aardig ondergesneeuwd (weggemoffeld?) en dat wil ik niet....

Anna op 12-07-2017 16:58

Wardje 4.56 uur! 

Het is mijn bedoeling met mijn schrijven te laten zien : hoe de actualiteit van de wereld op dit moment samen gaat met de Bijbelse profetieën .

En in dit stukje van Xander zien we heel duidelijk hoe de wereld zich op een of andere manier klaar maakt voor een grote Supermacht..... ( momenteel verstoord door de situatie in Amerika) Hoe alle wereldleiders zoeken naar " het bundelen van de macht". En het beheersen van " bovennatuurlijke dingen zoals het klimaat" ....... de mensheid wil worden als God.....( dat was in Babel al zo)......... Dit laatste worden als God , is helemaal Bijbels geprofiteerd..... op diverse plaatsen..... er zal een grote wereld regering komen: die geregeerd zal worden door de zogenaamde Antichrist.......( ook wel het Beest genoemd wat uit de volkeren zal opkomen) 

Tegelijk zal dit ook op religieus terrein gebeuren......Of u dit nu geloofd of niet ; dit staat in de Bijbel en dat is het door de Heilige Geest geinspireerde woord van God....... Daar ga ik vanuit... dat is mijn houvast.            Er is ook geprofiteerd dat er een grote " wereldreligie " zal ontstaan...... of dit nu op dit moment gebeurt is niet te zeggen, maar deze Paus heeft wel aspiraties  in die richting.... Hij stelt dat deGod van de Islam dezelfde is als de God van de Bijbel...... nou dan is hij toch echt helemaal fout!!!!  Dan misleid hij toch de wereld / mensheid met deze uitspraken. En dat is voor z' on belangrijk persoon zeer kwalijk. Op dit moment  lijkt het er veel op dat hij een bindende factor wil zijn daar waar niet verbonden kan worden...... ( islam en Christendom is onverenigbaar!) Dit laatste zal ook onder andere het grote breekpunt in het wereld gebeuren worden... Deze grote religieuze macht die eenmaal zal ontstaan wordt in de Bijbel de Hoer genoemd. En de Hoer zal het beest berijden... d.w.z dat de religie zal samenspannen met de politiek... todat de politiek daar genoeg van heeft dan zal de Hoer vertrapt worden.... Zie openbaringen aan Johannes...

Ik ga steeds uit van de Bijbel als de enige betrouwbare bron.... en de laatste jaren is mij door studie en reizen en gesprekken met anders denkenden ( moslims) veel duidelijk geworden hoe de tijden aan het veranderen zijn..., en Hoe God zelf aan het werk is om zijn grote Heilsplan  voor te bereiden voor de terugkomst van Jezus.......( poppetjes op de juiste plaats te zetten) Als je de Bijbel bestudeerd dan zie je hoe dat is geprofiteerd en hoe dat steeds stapje voor stapje dichter bij de vervulling van de grote finale komt.....vol verwachting en vertrouwen op mijn Heiland Jezus Christus zie ik er naar uit...... Maranatha ; Kom haastiglijk! 

Wardje op 12-07-2017 18:09

Natuurwet . Cicero: "Er is een waarachtige wet, een rechte rede overeenkomstig de natuur, aanwezig in allen, onveranderlijk, eeuwig; zij roept de mens tot het goede door haar geboden en houdt hem af van het kwade door haar verboden" en "Eén God is er, heer en meester over allen. Hij is de maker van die wet, hij heeft haar afgekondigd en bekrachtigd".  Een belangrijk gegeven in de ethiek . Omdat het ook hen kan aanspreken die niet geloven in de christelijke Openbaring , in Christus , neergelegd in Bijbel en Traditie , uitgelegd door het Kerkelijk gezag . En diegenen kan aanspreken die  zelfs al niet erkennen alleen  een gezag-van- de-Bijbel . Natuurwet, zij gaat de christelijke traditie terug op op de tien geboden en oa  Augustinus .  Ik plaats dit hier als een samenvattend antwoord op alle reacties tegen de Katholieke Kerk boven .  Natuurlijk zal bij velen de opwelling rijzen : ja , maar natuurwet  is van zondige mensen , het geloof is van hoger orde . Het geloof is van hoger orde ,  zelfs een weten van heel eigen aard , een aard niet teruggaande op en onvergelijkbaar met elk ander verstaan .  (Joseph Ratzinger , 'Kern van het geloof' ong. 1965). Maar dat wil niet zeggen dat het verstand en door God gegeven vrije wil bij  ontvangenis en opname van de Openbaring geen rol zou spelen . Of dat alle weten en werken van verstand zónder de Openbaring zondig en slecht is . De natuurwet kan ook een licht zijn als natuurlijke gave - niet van bovennatuurlijke orde - door God gegeven in principe aan de gehele mensheid .  Hier blijkt een belangrijk verschil tussen Katholicisme en Orthodoxie en de 'Reformatie'.  Die laatste geloofde dat de mens door de erfzonde door en door bedorven is . De Kerk stelt dat de natuur van de mens ernstig gewond is geraakt en dat het leven van de mens met God in vriendschap zou worden hersteld . Hetgeen in beginsel voor de hele natuur is gebeurd door de Verlossing , door OH Jesus Christus . Daarvoor was beslissend de vrije wil van de “Vrouwe“ (Christus vlak voor  eerst openbaar optreden ,in Kana , en tenslotte eenmaal vlak  voor zijn dood aan het kruis).  De vrije wil van de maagd en alléén-mens Maria heeft voor de Verlossing , heeft een beslissende rol gespeeld in  een door God vooruitgeziene maar vrije keuze in overgroot geloof en nederigheid .In beginsel is door de Verlossing de oorspronkelijke staat van de mens hersteld . In praktijk en concreet wordt de verlossing toegepast door het sacrament van de doop aan kinderen . Of aan meer volwassenen door doopsel na bewust nee zeggen aan de duivel en zijn pracht en werken en uitgesproken geloof in Christus (en zijn Kerk). Of door bloedgetuigenis (doopsel van het het bloed) of, bij onmogelijkheid tot verkrijging van het doopsel , door begeerte naar het doopsel . De erfschuld , (daaraan hebben wij geen persoonlijke schuld maar toch verwarrend geheten: 'de erfzonde'),  en alle persoonlijke zonden en zondestraffen , worden door dat sacrament  uitgewist en de twee laatste vergeven .   Niet alle gevolgen van de erfzonde (gebreken, er is geen volmaakte regulering van de passies zoals bij Adam bv.) worden opgeheven maar rechtvaardiging voor God wordt verleend en Goddelijk leven ingestort .      Het is zeker geen regel , maar in "bekerings"geschiedenissen blijkt dat het doopsel meermalen gepaard gaat met bijzondere ervaringen . *) De Kerk is door prediking en toedienen van het doopsel gehoorzaam aan het laatste gebod van haar Heer . En wij als we het ons láten toedienen .

Ik kom terug op natuurwet ,  menselijke vrijheid , ratio en geloof .  Het scheiden van het menselijk verstand en geloof  twee laatste wordt de dwaling van het "fideïsme"genoemd .  het is een kenmerk van het meerendeel van de reacties tegen de Kerk hierboven .  1) Meer dan iets anders werd het door Pius XII een bedreiging genoemd .   

2) Meer dan de bekende dialoog over de islam was het de scheiding van geloof en rede hoofdonderwerp van de academische voordracht van Ben. XVI , de rede in zijn geliefde jonge - mede door hemzelf vormgegeven universiteit van Regensburg .  De middeleeuwse diaoloog over geweld en onheil van de islam was - in de vorm van een vraag - een illustratie van het belang van de rede in geloof en de ramp van het scheiden van rede en geloof .

3) Op het gebied vande ethiek  heeft JPII  de grondslag  voor de natuurwet versterkt en verder personalistische en ook bijbels uitgebouwd in Veritatis Splendor in de mid 90er jaren. **)

Aan Wiki het volgende ontleend :De kerkvader Augustinus (354-430) schreef dat er in de mens een ingeboren natuurlijk recht is dat alle mensen kennen. Andere christelijke denkers uit die tijd wijzen er op dat deze kennis van de natuurlijke orde verduisterd werd door de zonde, maar weer duidelijk gemaakt werd in de bijbel en door de kerk. In de middeleeuwen wordt dan het natuurrecht gezien als de orde die het verstand voorschrijft, nadat het in de menselijke natuur heeft ontdekt wat nodig is om rechtschapen te leven.---  Thomas van Aquino (ca. 1225-1274) bevestigt dat de natuurwet de door het verstand erkende orde is. Die orde bestaat uit de eerste beginselen van het praktische verstand, dat deze inziet op grond van onze natuurlijke neigingen. Thomas benadrukt dat de natuurwet niet zonder meer of volledig is ingeboren, maar dat slechts het beginsel ervan met de menselijke natuur gegeven is. Omdat de natuurwet dus uit het menselijke verstand voortvloeit, zijn de beginselen ervan voor alle mensen hetzelfde, doch kunnen de concrete uitwerkingen verschillen. De gewone, positieve wetten mogen volgens Thomas niet in strijd zijn met het natuurrecht, maar inhoudelijk onrechtvaardige wetten moeten wel nageleefd worden om ergernis of wanorde te voorkomen. Pas wanneer zo'n wet in strijd komt met het zgn. goddelijk goede (bonum divinum), mag zij niet meer worden nageleefd en kan uiteindelijk ook de omverwerping van een tiran geoorloofd zijn.  ---Het natuurrecht of de natuurwet is sindsdien een belangrijk onderdeel van de katholieke theologie en ethiek gebleven. Zo is de klassieke, op Thomas van Aquino teruggaande, opvatting terug te vinden in de nieuwste Katechismus van de Katholieke Kerk onder nr. 1954 e.v.   ***)  

 Tenslotte eerst Thomas Aquinas : De natuurwet “is niets anders dan het licht van het intellect dat door God in ons werd ingeblazen. Dankzij deze wet kennen wij wat wij moeten vervullen en wat wij moeten vermijden. Dit licht of deze wet heeft God aan de schepping gegeven”En: de plaats toe te kennen aan de natuurwet  in de woorden van de Kerk : “ Haar voorschriften worden echter niet helder en onmiddellijk door iedereen waargenomen. Religieuze en morele waarheden kunnen slechts “door iedereen gemakkelijk gekend worden, met een vaste zekerheid en zonder een vermenging met fouten met behulp van de Genade en de Openbaring. De natuurwet biedt een fundament dat door God werd voorbereid voor de geopenbaarde wet en de genade, in volle harmonie met het werk van de Geest."     ****)      ---   

*)Zie bv.  Pelgrims naar de Una Sancta , Spectrum 1948 , latere pocketuitgave onder andere titel , ed. Dr N.G.M. van Doornik msc ;  een soortgelijk werk heeft schrijver en voormalig toneelcriticus Otten uitgegeven een vijftiental jarengeleden , maar ik ken het niet.  

**) Zie he commentaar van de leek Sandro Magister  in http://mennenpr.nl/Mueller_eruit.html***)https://nl.wikipedia.org/wiki/Natuurwet_(ethiek)#Katholicisme    Catechismus vd Kkerk al.1954:   https://www.rkdocumenten.nl/rkdocs/index.php?mi=600&doc=1&al=1954****) dus niet tekort doen aan de Openbaring: https://www.katholieknieuwsblad.nl/commentaar/de-wereld-veracht-katholieken-die-hun-boodschap-aan-het-secularisme-aanpassen      Citaten oa 6 en 12 , maar zie de gehele  subparagraaf “de band die vrijheid met waarheid en natuurwet verenigt” uit het Compendium v de sociale leervan de Kerk   :   https://www.rkdocumenten.nl/rkdocs/index.php?mi=600&doc=769&id=5111

Wardje op 12-07-2017 18:36

EAG dank voor de aanvulling .  Willibrord was afkomstig uit Ierland en Engeland . Afgezien van Arianisme was daar een eigen Keltische , oa liturgische traditie .  Door zijn reis naar Rome , bisschopswijding daar en persoonlijke opdracht van paus (Sergius?) vond later on onze streken  ook een heroriëntatie op Rome plaats .  De bijzonderheden die u geeft , kende ik niet , maar zijn ineteressant .

Wardje op 12-07-2017 18:44

@Xander .  Ik zie hierboven veel herhaling van zetten . Zetten die vroeger soms veel doorwrochter zijn gedaan .  Voor het onderwerp Christendom-islam dezelfde God ? oa door Sonja . Het is erg moeilijk deze bijdragen weer terug te vinden .  Behalve uw eigen artikelen, is er onder reacties  een grote rijkdom aan bijragen die moeilijk toegankelijk is .  Een belangrijke steun zijn de  reeks voorgaande artikelen die U onder elk nieuw plaatst .  Blijven deze toegangkelijk , en is er een mogelijkheid van terugvinden door trefwoorden ? De zoekmachines beiden niet veel soelaas in dit opzicht .  Overigens dank voor het wel waardevolle van U en dat er door uw werk  wel en nog te vinden is .

Wardje op 12-07-2017 18:47
nav Marinus Ferdinand op 12-07-2017 16:46

Hoe zou het met de bloedsuikerspiegel zijn van die aotomobilist die in Amsterdam drie Israelische Joodse mensen aanreed... Dat bericht is aardig ondergesneeuwd (weggemoffeld?) en dat wil ik niet...Wie van ons weet of er nog een verklaring is gevolgd ?

Wardje op 12-07-2017 19:18

@Willy op 12-07-2017 09:18 Deze paus is een valse profeet en vele katholieken hebben er genoeg van volgens insiders in het vaticaan zou hij ongeldig verkozen zijn Shalom

Ik denk dat ik weet wie uw "insider" is . Een dame die is ontmaskerd als een bedriegster . Die bovendien met haar 'onthullingen" - mogelijk heeft de duivel zelf haar in haar influisteringen zijn aandeel gehad en misschien heeft die haar zelf doen geloven in de waarheid ervan - die bovendien veel geld heeft verdiend aan de uitgave en verkoop van haar "onthullingen" .  Al vlange tijd geleden  heb ik op deze site bijzonderheden gegeven .  

Wardje op 12-07-2017 20:10

Qromwel op 12-07-2017 09:28Tom Hendrix op 11-07-2017 18:53: Het hoeft zelfs niet Deze paus te zijn. Het kan gaan om iedere persoon die op enig tijdstip op die zetel zit, al of niet correct volgens de regels daar verzeild geraakt. Mij maakt het allemaal niet meer uit, ik beschouw de RKK als een van de grootste sekten ter wereld, vnl. vanwege uiterst onevangelische elementen in de verkondiging, die een belangrijke rol daarin spelen.Qromwel, ik weet niet welk precies , maar ik zie voor het eerst een positief element in uw reacties .  Misschien omdat met deze visie de huidige paus niet meer zo centraal staat .   Bij mij komt nu de volgende  gedachte op . Veel katholieken  lijden aan de uiterst hoge  eisen die de Katholieke Kerk , en zij alleen , stelt aan haar gelovigen. Die zij in feite niet met dwang oplegt , maar wel als áan te houden,  en als door God gegeven te geloven voorstelt aan alle  mensen . Niet weinigen lzijn daardoor ook in gewetensnood gekomen . De paus is als persoonlijk geestelijk leider in vorige situaties  direct met zulken in aanraking gekomen .  Net als die van de armen , zal hij hun nood van nabij hebben meegevoeld .    Je hebt priesters die zonder zo een meegevoel , empathie ,   zonder meer de leer van de Kerk voorhouden .   Anderen doen hun uiterste best de mensen zo veel mogelijk nabij te komen , zonder aan de leer van de Kerk afbreuk te doen . Een groot aantal doet uit meegevoel water in de wijn , onder het motto "een leeuw op de preekstoel , een lam in de biechtstoel".     Ik denk persoonlijk dat de paus behoort tot de laatste categorie .   Maar zeker niet op de onderwerpen homohuwelijk e.d.m.Wel op het gebied van de volstrekte verbindendheid van een geldig sacramenteel (tussen gedoopten)  of natuurlijk huwelijk (tussen niet gedoopten). En het niet mogen samenleven van één van de geldig getrouwden  in een nieuwe relatie . Zo sterk als Bergoglio staat in de afwijzing van homohuwelijk edm , zo sterk staat de Kerk in haar hele traditie in objectieve afwijzing van nieuwe 'huwelijks'relaties (dus niet de personen zelf afwijzend , of hun eventuele persoonlijke schuldigheid benadrukkend ) .  Nu denk ik dat de paus de oude zielzorger Bergoglio niet wil afvallen en de betrokken personen wat hij noemt "barmahartigheid" wil bewijzen .  Wel niet door in ronde woorden de leer van de Kerk af te wijzen , maar wel door , zelfs in synodes , bepaalde discussies toe te laten , door verborgen dubbelzinnigheden in eigen publicaties.  Mede daardoor wordt  min of meer door het hoogste gezag gesanctioneerd   een bepaalde practijk bevorderd .   Die praktijk bestaat in ons land al sindsjaar en dag .   Maar nieuw is, dat hij naar het schijnt, en dat lijkt ook de bedoeling , door het hoogste gezag wordt gesanctioneerd .  Ik wil niet over de paus persoonlijk oordelen .  Maar voor de Kerk is dit een onmogelijke situatie .    Hij kan niet een persoonlijk oordeel , ook al is het uit meegevoel, het zwaarst laten wegen .    Zijn doen en laten met  met het Videla-regime gaat volldedig door voor   sans blâme et sans reproche  ; velen heeft hij het mogelijk gemaakt het land te ontvluchten  .   Zijn politieke oordelen , daar heb ik maling aan , maar ik ben ook maar een eenvoudige boeren l*l.

Singleman op 12-07-2017 20:34

Marinus, in mijn ogen was het een aanslag... https://www.bing.com/search?q=automobilist+die+in+amsterdam+drie+israelische+joodse+mensen+aanreed&FORM=AWRE Maar ja, we weten al dat ze alles de doofpot in willen.

Een ander geluid op 12-07-2017 21:43

Wardje op 12-07-2017 18:36

Ik merk dat theologische onderwerpen uw bijzondere interesse hebben en dat u er ook heel erg veel van af weet. Het Christemdom heeft sinds Jezus zoveel schisma's gekend en na de Reformatie zijn er zo ontzettend veel Protestantse stromingen ontstaan. Ieder vaak door verschil van interpretatie op theologisch gebied. Even los van wie het gelijk aan zijn zijde heeft, daarvoor is mijn kennis veel te ontoerijkend, ben ik principieel van mening dat theologische verschillen van inzicht met de pen en het woord tegemoet getreden moeten worden en niet met vervolging en geweld. Ook al waren het een paar honderd jaar geleden andere tijden, dan nog rechtvaardigd dat niet het bloed dat vaak met toestemming van de RK Kerk is vergoten. 

Een ander geluid op 12-07-2017 22:09

Marinus Ferdinand op 12-07-2017 16:46

@ Wardje op 12-07-2017 18:47

nav Marinus Ferdinand op 12-07-2017 16:46

Hoe zou het met de bloedsuikerspiegel zijn van die aotomobilist die in Amsterdam drie Israelische Joodse mensen aanreed... Dat bericht is aardig ondergesneeuwd (weggemoffeld?) en dat wil ik niet...Wie van ons weet of er nog een verklaring is gevolgd ?

Kwam vandaag nog even ter sprake bij RTL en NOS journaal nav Taxichauffeur met lage bloedsuiker

http://www.hartvannederland.nl/nieuws/2017/onwel-geworden-taxichauffeur-rijdt-met-kiki-12-slingerend-grens/

Ik denk dat de autoriteiten er de voorkeur aan geven om het gevalletje Amsterdam niet teveel ruchtbaarheid meer te geven. Misschien horen we t.zt. nog iets over de rechtzaak. Ik denk er zo het mijne van....

Wardje op 12-07-2017 23:18

Beste Anna . ik kreeg goede in van uw reactie .  Dank voor alle moeite , maar ik kan het met weinig eens zijn , althans ik houd mijn twijfels over profetieën over de eindtijd en zo .   Dit is in alle meer spannende tijden zo geweest , hoeveel keer in de afgelopen 2000 jaar heeft men niet gedacht dat Christus aan de deurstond ? Al bij Paulus is te lezen dat Hij heel spoedig wordt verwacht .   Als hij komt , zal het , zoals Hij aan Nathanael zei , voor iedereen duidelijke zijn en met grote macht, majesteit  en pracht van engelen , en zoals Hij ook van hier gegaan was , nl naar en vanuit de hemel .  Zichtbaar , zoals ik wel eens vergeefs ten opzichte van een pastoor had bepleit , die daarover vaag was geweest in zijn prediking op het feest van de hemelvaart des Heren. ("het was geen ruimtevaart";  welnu de apostelen hebben het zo wel met eigen ogen gezien en later desovereenkomstig beschreven).          Trouwens wat op mij meer indruk maakt dan een onzekere interpretatie van het onfeilbare Woord , zijn woorden van Lucia van Fatima . Zij heeft ons verzekerd van het feit dat de eindstrijd (van de duivel) zal gaan om de waarden van het gezin . Welnu , die strijd is nu wel goed zichtbaar : mogelijkheid en vanzelfsprekendheid van de mogelijkheid van echtscheiding is niet eens meer voorwerp van discussie , kunstmatige ontvangenisverhoeding (contraceptie) evenmin, abortus en gepraktizeerde homoseksuaiteit bijna ook niet meer , of integendeel:  discussie=discriminatie, euthanasie en genderideologie  hard op weg dwingend te worden voorgeschreven .

Dan even een steen in de vijver gooien : ik geloof ook dat de moslims bidden tot dezelfde God als ik doe .  Ik heb er op de site al vele woorden aan verspild .  De arabische christen Samir Khalik Samir heeft dezelfde mening en noemt trouwens in zijn eigen taal God Allah .   Hans Jansen zegt  dat het een gansde éne , de almachtige , de barharige  andere God is , maar wil wel toegeven dat moslims zich richten 'tot hetzelfde adres" .   Nl. de Éne, de Almachtige , de Schepper , de Barmhartige.  Dat vind ik al heel wat .  Nee Hij wordt in de Islam niet Vader genoemd , en is ons niet zo nabij , helemaal al niet door de Shirk van een Menswording of Drieeenheid.   Conclusie ; dezelfde God (wie) andere God (hoe is hij) .

Ik ben benieuwd naar je contacten met moslims .

Singleman op 12-07-2017 23:55

Marinus, "Er volgen meer schampere reacties. De lage bloedsuikerspiegel betekent volgens sommigen dat de verdachte meedeed aan de ramadan en dus moslim is. De politie zegt niets over zijn achtergrond." Ramadan staat ook bekend als de maand waar de meeste aanslagen worden op gepleegd... https://www.youtube.com/results?search_query=Ramadan+bombathon https://www.nrc.nl/nieuws/2017/06/15/hoe-een-ongeluk-op-sociale-media-toch-aanslag-werd-11090181-a1563056

Wardje op 13-07-2017 00:14

Dan even een steen in de vijver gooien : ik geloof ook dat de moslims bidden tot dezelfde God als ik doe .  Ik heb er op de site al vele woorden aan verspild .  De arabische christen Samir Khalik Samir heeft dezelfde mening en noemt trouwens in zijn eigen taal God Allah .   Hans Jansen zegt  dat het een gans andere God is , maar wil wel toegeven dat moslims zich richten 'tot hetzelfde adres" .   Nl. de  Éne , de almachtige , Schepper en  barmhartige God .  Dat vind ik al heel wat . De islam kent niet het begrip Vader voor God , zoals wel het jodendom. God is de mens veel minder nabij dan ni het christendom , schrijft ook vreemde dingen voor .  En het is als helemaal shirk  te spreken van menswording en Drieenheid .   Conclusie : wie?   De éne schepper en barmhartige Almachtige , Dezelfde . Hoe is 'tie  ?    niet nabij , onberekenbaar , hoop er maar t beste van (neem maar een beetje risico, Hij doet toch wat Hij wil), 'maak de mensen die de mens Isa aan God gelijk stellen een koppie kleiner als ze zich niet onder Allah's volgelingens willen schikken in onderworpenheid en  afdracht van geld',Of: "Koran 4:3En wanneer u bang bent niet rechtvaardig te zijn, trouw dan [andere] vrouwen naar uw keuze,twee, drie of vier.Maar kunt u hen niet onderhouden dan één, of gevangenen/slaven die in uwmacht zijn [wat uw rechterhand bezit]4:24Ook (zijn verboden) de vrouwen die al getrouwd zijn met uitzondering [gevangenen en slaven]welke uw rechterhand bezit. "Is diezelfde éne God volgens de christenen zó? Nee . In het "hoe-zijn" is Hij dus niet Dezelfde . 

Marinus Ferdinand op 13-07-2017 00:36

@Singleman

Als je bloedsuikerspiegel sterk zakt pak je de papieren van de politie terug een je geeft vol gas en je gaat er als een speer vandoor? Dacht het niet, he?

Singleman op 13-07-2017 00:49

Marinus, je bent het dus niet eens met de specialisten.... dus het was volgens U geen moslim die weer eens een aanslag gepleegd had tijdens de ramadan? Tja, uw mening mag je hebben, maar ik blijf toch sterk denken dat het een aanslag was door een moslim.

Singleman op 13-07-2017 10:42

Moslims zijn niet de slachtoffers maar wij, maar twee procent zijn echte vluchtelingen, de rest zijn gestuurd door IS, zogenaamde vluchtelingen hebben aanslagen gepleegd in het gastland, maar de globalisten willen kunstmatig zogenaamd rijkdom gaan herverdelen, maar in werkelijkheid blijven de rijken altijd de lakens uitdelen, het is de schijn die overal regeert & niet de feiten. Wilders over de vluchtelingen.... https://www.youtube.com/watch?v=38c6EYffm6c

Singleman op 13-07-2017 11:18

Wardje, tot dezelfde illusie misschien?

Singleman op 13-07-2017 11:34

Marinus, ze kunnen ook doortrainen tijdens de ramadan, dus waarom zou hij dat niet kunnen als hij een lage bloedspiegel heeft, dat geeft alléén maar aan dat je aan het vasten bent.... https://www.youtube.com/watch?v=urlu8rGpoR4

Marinus Ferdinand op 13-07-2017 13:18

Zou zonnenkoning Macron niet samen met zijn "schoonmoeder" een groot Napoleontische Europese Utopia kunnen opbouwen? 

Marinus Ferdinand op 13-07-2017 21:16

@Singleman

Niet de schijn regeert (de feiten ook niet), maar de macht en die zit inderdaad bij het geld. Wie betaalt, bepaalt. Dat zal nooit veranderen.

Wardje op 22-07-2017 23:46

Ik wilde zien waar dan wel stond dat de paus deel uitmaakt van de NWO. Ik zocht de bij die zin staande noot 2 op. Hij gaat over allerlei uitspraken  die de paus zou hebben gedaan en die vals zijn (gebleken). De gebieden die worden genoemd zijn die als het homohuwelijk.  En laat de paus daarover nu juist helemaal  n i e t  in een lijn zijn met de NWO, voor wie genderideologie en aanverwanten een speerpunt is.  Wat dit betreft is paus Franciscus zeer beslist  g e e n   NWO. De gecusiveerde alinea van Xander wordt door deze noot niet gegrond maar ontkracht.  De titel van het artikel is van toepassing en het waard te worden vertaald: Kijk hoe ze allemaal ten koste van alles proberen Paus Franciscus in discrediet te brengen.... Schande .

Wardje op 22-07-2017 23:56

God@Anna. Alweer op 12-7, een tijdje geleden , antwoordde ik U (23u18).  Daarbij is één zin tussen een andere gekomen, waardoor iets stond te lezen waar niemand een touw aan vast kan knopen. De zinnen moesten adus luiden:

Dan even een steen in de vijver gooien : ik geloof ook dat de moslims bidden tot dezelfde God als ik doe .  Ik heb er op de site al vele woorden aan verspild .  De arabische christen Samir Khalik Samir heeft dezelfde mening en noemt trouwens in zijn eigen taal God Allah .   Hans Jansen zegt  dat het een gans  andere God is , maar wil wel toegeven dat moslims zich richten 'tot hetzelfde adres" .   Nl. de Éne, de Almachtige , de Schepper , de Barmhartige.  Dat vind ik al heel wat .  Nee Hij wordt in de Islam niet Vader genoemd , en is ons niet zo nabij in de islam, al helemaal niet door de Shirk van een Menswording of Drieeenheid.   Conclusie : dezélfde God (wie is hij), ándere God (hoe is hij) .

Ik ben benieuwd naar je contacten met moslims .

Vervolg uw gesprek op het geloofsforum. Mod.

Marinus Ferdinand op 23-07-2017 09:44

@Wardje

Dank voor deze belangwekkende bijdrage. Ik begrijp de paus ook niet altijd, dat zeg ik eerlijk. 

Het is gemakkelijker in complotten of in eenvoudige structuren te denken, dan genuanceerd te zijn. De paus "afbranden" is natuurlijk erg gemakkelijk. Uw - genuanceerde - toevoeging is daarom erg belangrijk. 

Pagina123
Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld