Headlines


16-10-17

- 28 jarige ooggetuige meerdere schutters aanslag Las Vegas plotseling overleden
 


14-10-17

- Hongaarse premier waarschuwt Europa voor toekomstige christenvervolgingen
 


12-10-17

- 'Spanje dreigt Catalaanse leider impliciet met executie, stuurt duizenden troepen'
 


10-10-17

- Hackers kraken via SMS authenticatie simpel uw email en bitcoin
 


08-10-17

- Waarom de officiële mediaversie van aanslag Las Vegas louter nepnieuws is
 


05-10-17













































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Paus Franciscus: ‘Gevaarlijke alliantie’ VS en Rusland bedreiging voor immigratie

Vaticaanse leider hamert op oprichting federaal Europa

 
Paus Franciscus, die samen met politici zoals Angela Merkel, Jean-Claude Juncker en Emanuel Macron de gevaarlijkste groep Nieuwe Wereld Orde globalisten vormt die de vrije en welvarende Westerse samenleving zoals we die kennen tot op de grond toe wil afbreken (2). 

Paus Franciscus heeft andermaal onderstreept dat hij één van de belangrijkste sleutelfiguren van de extreemlinkse, anti-Westerse globalistische Nieuwe Wereld Orde is. In een nieuw interview waarschuwt hij namelijk voor een ‘zeer gevaarlijke alliantie’ tussen Trumps Amerika en Putins Rusland. Waarom? Omdat zo’n alliantie de massa immigratie naar (en daarmee islamisering van) Europa in gevaar kan brengen.

 

Stel je voor, geen Derde Wereldoorlog, maar vrede en samenwerking tussen de met afstand twee machtigste kernmachten ter wereld. En dan nog wel om het islamitische extremisme, de grootste bron van alle ellende in het Midden Oosten, grote delen van Azië en Afrika, en inmiddels ook Europa, te stoppen en te verslaan. Dat moeten we in de ogen van NWO-topfiguren zoals paus Franciscus beslist niet hebben.

In het kader van de inmiddels afgelopen G20 top in Hamburg, wat door linkse ‘antifa’ groepen in één groot gewelddadig slagveld werd veranderd, zei Franciscus tegen de Italiaanse journalist Eugenio Scalfari ‘bang te zijn voor gevaarlijke allianties die een verstoord wereldbeeld hebben: Amerika en Rusland, China en Noord Korea, Putin en Assad in de oorlog in Syrië.’ Zijn grootste zorg is dat een alliantie tussen Trump en Putin ‘een gevaar is voor de immigratie’ naar Europa.

‘Europa blijft belangrijkste doel migranten’

‘Vergis u niet, arme landen worden aangetrokken tot de continenten en landen van de oude welvaart, speciaal Europa,’ legde de paus uit. ‘Het kolonialisme begon in Europa. Daar waren positieve aspecten aan, maar ook negatieve. Niettemin werd Europa steeds rijker, het rijkste ter wereld. Daarom zal Europa het belangrijkste doel voor migrantenvolken zijn.’

De historische feiten zijn een tikje anders dan de paus doet overkomen. Vrijwel alle landen waar de voormalige Europese koloniale machten zich uit terugtrokken, stortten onder interne strijd, hebzucht, een totaal gebrek aan structuur, plan en discipline, en ‘last but not least’ grootschalige corruptie volledig in elkaar, waardoor de meeste gewone mensen het veel slechter kregen.

Franciscus erkent in ieder geval wel dat de allerbelangrijkste redenen voor de meeste migranten financiële en economische zijn. Hij moet ook wel, want ook volgens de officiële cijfers van de VN is het aandeel echte oorlogsvluchtelingen met gemiddeld 2,5% vrijwel te verwaarlozen.

Paus wil federaal Europa

De Europeanen moeten zich volgens de Vaticaanse leider ‘één waarheid realiseren, en dat is deze: óf Europa wordt een federale gemeenschap, óf het heeft helemaal niets meer te vertellen in de wereld.’

Daarmee zou de paus ook bij de grootste sceptici de laatste twijfels moeten hebben weggenomen dat hij zijn ambt, positie en macht voor puur (links-)politieke en ideologische (neomarxistische) doelstellingen gebruikt, en nauwelijks meer bezig is met zijn oorspronkelijke –binnen het christendom overigens zeer omstreden en fel betwiste- taken als ‘hoogste vertegenwoordiger’ van God op Aarde.

 

Xander

(1) Breitbart 

(2) (*Bron afbeelding: Wikimedia Commons - Auteur: Christoph Wagener). / http://www.lalucedimaria.it/cercano-tutti-costi-screditare-papa-vergogna/

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwart op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal of bij persoonlijke aanvallen kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.  Niet op reageren.
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum.

Reacties

Pagina123
Qromwel op 11-07-2017 08:59

johan_nl op 11-07-2017 00:21: De Dominicanen (Domini canes = honden van de Heer) begonnen met de Inquisitie.

edwin vissers op 11-07-2017 09:14

Openbaring 21:8 : “Alle lafaards, trouwelozen, boosdoeners en moordenaars, ontuchtigen, tovenaars, afgodendienaars en leugenaars. Ze krijgen hun deel in de poel die brandt van vuur en zwavel! En dit is de tweede dood.”

SEO op 11-07-2017 09:22

Franciscus is Geen paus, want hij is niet volgende de Kerkelijke wet gekozen. Sterker, F heeft zelf aangegeven hooguit bisschop van Rome te zijn in zijn inaugurele rede. Verder is hij meer dan waarschijnlijk een vrijmetselaar, want Jezuieten zijn een vrijmetselaars nest. En zijn uitspraken gaan in tegen de Kerkelijke leer. Dit betekent dat hij automatisch 3x is geëxcommuniceerd. Oh ironie, F staat dus buiten de Kerk.

Mijn verontschuldigingen voor de slapheid van de meeste katholieke christenen die dit goeddeels niet willen onderkennen.

Was getekend, een echte Katholiek

Singleman op 11-07-2017 10:42

Niet de Russen zijn het grote gevaar maar Poetin.....

steady op 11-07-2017 10:43

Jean paus

Vanaf het begin van de kristenheid greep de paus beherig naar de mijter die de wereldse keizers

met afschuw afgezet hebben (omdat zij vonden dat het mijterdom niet nooit kan samengaan van

(politiek en geloof) Vanaf dan werden zij (de kerk ) de symbolische hoer doordrenkt met het bloed van de echte bijbelkristenen

(antikrist).

Shalom (2 maal)

steady op 11-07-2017 10:50

Mark paus

De paus kan inderdaad ontheven worden uit zijn functie.

vb zoals in het verleden:  hij kan vermoord worden-vergiftigd-gewurgd-doodgeslagen-zoals

tijdens het eerste concillie en andere specialiteiten van de illuminati.

Als de paus zoals hij beweert de paatsvervanger is van god en kristus dan zegt de paus

zeer nadrukkelijk   God is dood want ik ben god en kristus.

Shalom voor degenen die het waard zijn en de anderen ......

steady op 11-07-2017 10:58

Vlokje paus

God heeft toch in de bijbel laten optekenen,

De woonplaats van de mens is de aarde

een paar of enigen kunnen opgenomen worden de rest blijft op de aarde en wil hier blijven

omdat zij geen verlangen hebben om als geestelijk schepsel te leven

Maar daardoor zijn zij niet minder of meer waard in gods ogen, omdat de mens geschapen is om hier te leven

Shalom

Tom Hendrix op 11-07-2017 11:43

@Qvic: 18.21. uur, op 10/07. Ik sluit mij volledig aan bij uw reactie. Ik ben het 100% met U eens.

Een ander geluid op 11-07-2017 11:47

Lodewijk op 10-07-2017 22:57

Vroeger was de USSR het grote gevaar omdat het communisme atheïstisch is. Nu is Rusland weer vollop Christelijk -Poetin draagt altijd het kruisje van zijn overleden moeder bij zich vertelde hij eens- maar is het weer niet goed... want veel te Christelijk!

De USSR was een gevaar vanwege de politieke ambities. Niet zozeer vanwege het atheïsme. Op het atheïsme is het ook nooit aangesproken. Wel op onderdrukking.

Het zou mooi zijn als Poetin een devoot Christen is en dat meeneemt in zijn politieke besluitvorming. Ik zie er niet zoveel van. 

Daarnaast zit de RK Paus vaker in de Kerk dan Poetin en met dat heerschap ben ik ook niet onverdeeld gelukkig. Ook Obama was een braaf kerkganger, Bush Sr. & Jr. ook. Zelfs de Clintons.

Het heeft er alle schijn van dat de leiders van kerk en staat hun geloof prima kunnen scheiden van hun politiek.......................

De scheiding van Kerk en Staat in optima forma. 

Tom Hendrix op 11-07-2017 12:31

@vlokje: 00.38. uur. Daar zou U best wel eens gelijk in kunnen hebben.

Singleman op 11-07-2017 12:55

Marinus, het volk wordt niet gesteund door politiek, politie is een machtsapparaat van de politiek!

Singleman op 11-07-2017 15:09

Dat de paus maar eens naar die kubus gaat ginder om er toerkens rond te draaien, misschien wordt hij dan ook wel vertrappeld door de massa daar? "Bij de hadj, de jaarlijkse pelgrimstocht naar Mekka, zijn donderdag door verdrukking ten minste 717 doden gevallen. Zeker 805 mensen raakten gewond." & dat gebeurt dus jaarlijks, aanbevolen voor de paus om het eens mee te doen! Die Kaaba hebben ze van de Hindoes afgepakt met veel geweld, de Hindoes plachten zich ook regelmatig rond hun heiligdommen te toeren in grote massa, dat hebben ze van hen geleerd & nog meer dingen hebben ze van hen geleerd, dat je alléén met je rechter hand mag eten, eigenlijk maar met drie vingers, het raar heen en weer wiegen tijdens het lezen van hun heilige koran & aanverwante boeken hebben ze van de Joden geleerd, ze hebben niets van zichtzelf, alles is gestolen. http://www.nu.nl/buitenland/4132014/zeker-717-doden-in-gedrang-tijdens-hadj-mekka.html

johny op 11-07-2017 15:40

@ tom( 12.31 - vlokje 0038):   Er mag al eens gelachen worden vind ik. Het doet altijd aangenaam zo af en toe een prapje tussendoor

Wardje op 11-07-2017 15:51

Ult"Een mens blijft een mens en God is zowel mens als geest. De ene ware God is Yahweh en Jesus is een Godheid als zoon van Yahweh en de Heilige geest is de kracht die uitgaat van de schepper van Hemel en Aarde. Alleen God is heilig, de mensen zijn zondaars."Paus Frans is het eens met elke zin die je hier schijft ,  ja met   e l k   w o o r  d !   Zij het vooropgesteld, dat je bedoelt "God is mens geworden" , "Christus is volledig God en volledig mens" en dat je in de Heilige Geest gelooft , niet alleen als kracht, maar ook als Persoon . En de mensen zijn zondaars , de paus zal vinden:  ík in de eerste plaats .            @Ultimate op 10-07-2017 22:47

Rom op 11-07-2017 15:54

Zal haar dodelijke wond zich genezen?

een ding waarschuw ik jullie:Blijf alert.

Indien het mogelijk ware,zouden ze de uitverkorene verleiden.Maar dit is onmogelijk omdat zij de stem van de herder verstaan en voor een vreemde wegvluchten.

Houd je hier maar aan vast.

Onze Koning is van Israels God gegeven.

Hier zijn zij,die de geboden Gods bewaren en het geloof in Jezus Christus.Ja zegt de Geest:Opdat zij rusten mogen van hun arbeid en hun werken volgen hun na!

Marinus Ferdinand op 11-07-2017 15:55

@Singleman, 11/7, 12.55 uur

Is juist. Maar de gewone politieman op de straat weet goed wat er gebeurt, want hij/zij is elke dag op de straat en weet dat die theoretische onzin uit Den Haag nergens op slaat. In zijn/haar hart kiest ze voor de gewone man, maar wordt gefrustreerd van boven af. In de zorg: idem dito.

Wardje op 11-07-2017 16:15

Kort pausschap.  Paus Frans heeft een vaag maar consistent  gevoel dat God hem nog maar kort te leven geeft. 2 jaar pausschap zijn nu voorbij ,  maar het had volgens zijn vóórgevoel nu al afgelopen kunnen zijn .      http://www.nu.nl/buitenland/4010415/paus-franciscus-denkt-maar-kort-in-vaticaan-blijven.html#slide-5        Ik sluit niet uit dat hij daarbij ook denkt aan de mogelijkheid van een   geslaagde aanslag .  Ik wil helemaal geen opzet suggeren , maar wel dat hij maalde om extra risico: in het begin viel het op dat hij welbewust afstand deed een nodige , maar voor zijn gevoel hinderlijke mate van beveiliging .      Aan ISIS zal het niet liggen:      http://www.dagelijksestandaard.nl/2015/03/vaticaan-bang-voor-isis-aanslag-op-paus/       http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/09/isis-wil-paus-franciscus-elimineren/   , wat dat betreft heeft hij een vijand gemaakt  ,   ook al wil hij die niet maken , zoals Marinus Ferdinand op 10-07-2017 22:16  zegt: "In tegenstelling tot zijn voorganger, probeert paus Franciscus iedereen te vriend te houden",     "En liefdevol en barmhartig over te komen / te zijn. Uitgaande van zijn goede intenties, zeg ik : Kan Niet!"   Inderdaad, mee eens , behoudens het volgende  .    In 2014 heeft hij opgeroepen tot de "oecumene van het bloed " , het niet gezochte, maar, indien opportuun,  wel bewust aangegane martelaarschap van christenen , van welke gezindten ze ook mogen zijn . En ook tot besef van hen allen van wat er aan het gebeuren was , en nog steeds is:   bloedgetuigenis voor Christus   .            http://www.catholic.org/news/international/middle_east/story.php?id=58827  citaat 8 regels.          Laatstelijk heeft hij zich gekeerd tegen Isis in onverbloemd sterke ,  niet-malse woorden .  En al veel eerder , met concrete maatregelen , tegen de mafia - die zich ook geen vriend  meer zal noemen , áls ze het al waren - tegen de wapenindustrie en tegen veel meer dat dat zich bepaald geen vriend val beschouwen . 

Marinus Ferdinand op 11-07-2017 16:22

De paus zou er wel eens vanuit kunnen gaan dat de drie Abrahimitische godsdiensten (Christendom, Jodendom en islam) dezelfde God hebben. Maar is dat wel zo.... Is bijvoorbeeld het Godsbeeld van de islam wel juist?

Anna op 11-07-2017 16:24

De Paus; na dat de G 20 ; de wereldlijke machten ......hebben gesproken .......komt de paus met een " oplossing " en dan op religieus gebied.

Het is duidelijk dat deze paus meer politieke ambities heeft dan hoeder van zijn kerk en schapen is. Als hij hoeder van zijn kerk zou zijn dan zou hij eerst eens in " eigen huis " orde op zaken moeten stellen ten aanzien van de wereld wijde schandalen van misbruik door de clerus. Dit doet hij niet of hij ontwijkt het.... Jammer Franciscus " een gemiste kans" Deze Paus profileerd zich als hoeder van alle armen....en wil niets liever zien dan dat er een grote wereld religie zal ontstaan... zo lijkt het wel...... 

Wat we zien in het niet religieuze deel van de wereld; de politiek;  globalisatie en het streven van vele regeringsleiders naar een grote Nieuwe Wereld Orde...... met open grenzen en wereldwijde handel  en onbegrensde mogelijkheden.......deze NWO ; dat zal er op termijn zeker komen...... op termijn omdat Trump met zijn verkiezing tot president behoorlijk wat " roet in het eten " gooit.Zijn slogan Amerika first is een doorn in het oog van de bestaande kliek politici...... Als Hilary gekozen was dan zou dat proces wat Obama al volop met zijn deep state  aan het voorbereiden,  was in een sneltrein vaart worden gerealiseerd..... Nu echter stagneerd deze " deal van de wereld leiders." 

Deze Nieuwe wereld Orde  zal uiteindelijk uitlopen op een grote centraal geregeerde wereld macht. Met een grote leider waar alle volken mee in kunnen stemmen. Dit zal in het begin grote vreugde zijn en iedereen zal er mee instemmen maar naarmate te tijd verder gaat zal de druk en dictatuur toenemen..... en dit bewind zal uitmonden in de regering van de zogenaamde antichrist. Volgens de Openbaringen die Johannes kreeg wordt dit het beest genoemd en zal hij opkomen uit de volkeren.

Vrijwel tegelijkertijd zal ook de religieuze macht zich steeds meer gaan profileren....... en dat zien we met deze Paus gebeuren.... Hij noemt alle Godsdiensten hetzelfde, hij spreekt  liefde en eens gezindheid hij wil graag de islam en het christendom en boedisme hindoeïsme taoisme bahaiisme, samenvoegen enz enz.....

Ook dit klop met wat Johannes zag. Hij ziet n.l. Een hoer opkomen uit de volkeren.... en de hoer zal met het beest een verbond  aangaan. De hoer is de afvallige kerk , de afvallige geestelijke religieuze macht die samenspant met de wereldlijke  politieke machten. De Hoer wordt ook wel gesymboliseerd met Babel, het is de mens op de troon , dat is afgoderij..... Maar als de politiek ( NWO ) de hoer, de kerk niet meer nodig heeft zal ze die onder haar poten vertrappen.......  Denk nou niet dat Godsdienst en politiek niets met elkaar te maken hebben, want dat is wel zo. Het zijn de diepste drijfveren van een volk bewust of onbewust. Er is geen staats macht die religie negeert. ( zie Nazi  Duitsland eerst moest de kerk an de kant van Hitler staan toen gingen ze verder.... en in China;  religie is opium voor het volk, miljoenen zijn omgekomen)  Of de staat probeert de religie in haar dienst te nemen, ( islamitische landen ) of ze probeert die met alle macht uit te roeien..... Elk volk heeft zijn eigen God.....

We zien in de zogenaamde eindtijd dus 2 machten ( er zijn er meer ) maar wat we hier zien lijkt erop dat de macht van de politiek en de macht van de kerk...steeds meer samen gaan werken uiteindelijk zullen deze gaan samenspannen...in een verbond.......  het is opmerkelijk wat er nu gebeurt.... De Paus als religieus politieker!!!!!! Let op de tijden.....

Een ander geluid op 11-07-2017 16:25

SEO op 11-07-2017 09:22

Franciscus is Geen paus, want hij is niet volgende de Kerkelijke wet gekozen.

Ik ben geen fan van deze Paus. Zelfs verre van dat. Maar, ik kan uw opmerking niet helemaal plaatsen, gelet op de procedure die gevolgd moet worden. Volgens mij is die procedure juist gevolgd en dan zou uw conclusie onjuist zijn. Wel heeft u volgens mij gelijk door te stellen, dat een lid van de Rooms Katholieke kerk geen Vrijmetselaar zou mogen zijn. Beide zaken zijn volgens de RK Kerk onverenigbaar met elkaar. Vroeger was er sprake van auto ex-communicatie. Of dat sind het nieuwe Kerkelijke Wetboek van 1983 nog steeds zo is, weet ik niet.

Onderstaand de procedure om een Paus te kiezen, zoals vermeld in de Wikipedia.

Quote:

Huidige procedure[bewerken]

De kiesgerechtigde leden van het college van kardinalen komen bij elkaar ten vroegste vijftien dagen na het overlijden of aftreden van de vorige paus. Er mogen maximaal 120 kardinalen, niet ouder dan tachtig jaar, deelnemen aan het conclaaf. Deze leeftijdsgrens is ingesteld door Paus Paulus VI in 1975. De gekozene hoeft overigens zelf strikt genomen geen kardinaal te zijn, maar dat is sinds de verkiezing van de aartsbisschop van BariBartolommeo Prignano, die de naam Urbanus VI (1378-1389) aannam, niet meer voorgekomen. Sterker nog: de gekozene hoeft zelfs nog niet gewijd te zijn; is hij geen bisschop, dan wordt hij, zodra hij het pausambt aanvaardt, direct gewijd tot bisschop (van Rome).[6] De kans dat iemand verkozen wordt die zelf niet op dat bewuste conclaaf aanwezig was, is zo goed als nihil.

Marinus Ferdinand op 11-07-2017 16:28

@Steady  11/7 10.43

Ik geef u een citaat mee:

Solovjov, over de christelijke staat:

"De christelijke kerk, de christelijke staat en de christelijke samenleving, drie samenhangende modificaties van het koninkrijk Gods (in zijn aardse stadium) hebben allen een en hetzelfde wezen : de Goddelijke waarheid. De kerk gelooft in haar en dient haar als absolute waarheid,  de staat in zijn relatieve sfeer verwerkt haar praktisch als rechtvaardigheid, en de christelijke samenleving, moet haar in zichzelf als volheid van vrijheid en liefde ontwikkelen. Rechtvaardigheid is de waarheid in haar uitwendige werkzaamheid, zoals de vrije liefde diezelfde waarheid is in haar innerlijke toestand.."

Bron:  25 Eeuwen Theologie, van Marcel Poorthuis en Laurens ten Kate
Wardje op 11-07-2017 17:04

Dominicanen .  Honden van de Heer .  Oud en een ééns opgaand grapje .  Voor degenen die niet weten wat de oorsprong is van het woord : de orde is gesticht door Dominiq Guzman en naar hem , de H. Dominicus , ook vernoemd . Hij was ontsteld door de ravage die de Katharen of Albigenzen aanrichtten in Zuid-Frankrijk en zag in dat er een grote nood was aan geloofsopvoeding , bijbel- en godsdienstonderricht .  Hij liet een meer comfortabel leven voor wat het was . Met een aantal gezellen begon hij aan dit werk voornamelijk door studie en prediking .  Vandaar een andere naam voor de orde: die der "predikheren";  één hunner deviezen: contemplata tradere , datgene wat met in meditatief gebed heeft beschouwd , overdragen .     De orde heeft een oud en roemvol verleden in Nederland , als bedelorde was zij voornamelijk in steden werkzaam . Er zijn nog maar enkele tientallen paters(priesters-ordegeestelijken) in Nederland , en enkele broeders .    Vanuit de  grondslag heeft de orde - net als die van de jezuïeten -  altijd een sterk accent gelegd op studie , tot de 60er jaren meer bepaald op die der wijsbegeerte en theologie van de dominicaan Thomas van Aquino .   Zij heeft een ruim aandeel gehad in de zogenaamde vernieuwingen sinds 1960 .  De dominicaanse theoloog Schillebeeckx werd niet toegelaten als deskundige ('peritus') op het 2e vaticaans concilie , maar zijn vaagheden vonden grif gehoor onder de in Rome aanwezige bisschoppen .  Een inleiding op het concilie in brochurevorm werd  in 1962 grote oplaag onder de gelovigen aanbevolen en verspreid door de Nederlandse bisschoppen . Er zijn in Nederland gelukkig ook goede dominicanen ; maar de laatste jaren zijn er vanuit de nederlandse provicie opvattingen verspreid en gepropageerd over het misoffer ,    waar de honden geen brood van lusten .

Pieter op 11-07-2017 17:12

@Een ander geluid

Nou, dan had hij ook zeker wel de arrestatie van zijn rechterhand(van dat homo-orgie afgelopen week) kunnen voorkomen hè(notabene in zijn eigen Vaticaanstad), als hij toch zóveel illuminati-macht heeft?

Wardje op 11-07-2017 17:23

SEO, juristen van het kerkrecht zullen je niet bijvallen . Zeker niet de specialisten John Salza (nietin volledige gemeenschap met de kerk , want zijn geestelijk heil vertrouwt hij toe aan de priesters van de Priestergemeenschap van StPiusX) en de canonist Mennen .  Beiden geloven ze niet alleen in de geldigheid van de verkiezing van Bergiglio tot paus , maar ze beargumenteren dit ook met beter argumenten dan hoe U Uw standpunt geloofwaardig poogt te maken . Salza doet het in zijn tubes zeer uitvoerig . Mennen is uiterst kritisch en vindt dat de Paus manipuleert .   Zijn site; Dominicanen .  Honden van de Heer .  Oud en een ééns opgaand grapje .  Voor degenen die niet weten wat de oorsprong is van het woord : de orde is gesticht door Dominiq Guzman en naar hem , de H. Dominicus ook vernoemd . Hij was ontsteld door de ravage die de Katharen of Albigenzen aanrichtten in Zuid-Frankrijk en zag in dat er een grote nood was aan geloofsopvoeding , bijbel- en godsdienstonderricht .  Hij liet een meer comfortabel leven voor wat het was . Met een aantal gezellen begon hij aan dit werk voornamelijk door studie en prediking .  Een andere bijnaam voor de orde is die der "predikheren";  één hunner deviezen: contemplata tradere , datgene wat met in meditatief gebed heeft beschouwd , overdragen .     De orde heeft een oud en roemvol verleden in Nederland , als bedelorde was zij voornamelijk in steden werkzaam . Er zijn nog maar enkele tientallen paters(priesters-ordegeestelijken) in Nederland , en enkele broeders .    Vanuit de  grondslag heeft de orde - net als die van de jezuïeten -  altijd een sterk accent gelegd op studie , tot de 60er jaren  meer bepaald op die der wijsbegeerte en theologie van de dominicaan Thomas van Aquino .   Zij heeft een ruim aandeel gehad in de zogenaamde vernieuwingen sinds 1960 .  De dominicaanse theoloog Schillebeeckx werd niet toegelaten als deskundige ('peritus') op het 2e vaticaans concilie , maar zijn vaagheden vonden grif gehoor onder de in Rome aanwezige bisschoppen .  Een inleiding op het concilie in brochurevorm werd  in 1962 grote oplaag aan de gelovigen aanbevolen en verspreid door de Nederlandse bisschoppen .                    Er zijn in Nederland gelukkig ook goede dominicanen ; maar de laatste jaren zijn er vanuit de nederlandse provincie opvattingen verspreid en gepropageerd over het misoffer             

waar de honden geen brood van lusten .

Wardje op 11-07-2017 17:27

Ult"Een mens blijft een mens en God is zowel mens als geest. De ene ware God is Yahweh en Jesus is een Godheid als zoon van Yahweh en de Heilige geest is de kracht die uitgaat van de schepper van Hemel en Aarde. Alleen God is heilig, de mensen zijn zondaars."                 Paus Frans is het eens met elke zin die je hier schijft ,  ja met   e l k   w o o r  d !   Zij het vooropgesteld, dat je bedoelt "God is mens geworden" , "Christus is volledig God en volledig mens" en dat je in de Heilige Geest gelooft , niet alleen als kracht, maar ook als Persoon . En de mensen zijn zondaars , de paus zal vinden:  ík in de eerste plaats .            @Ultimate op 10-07-2017 22:47

Wardje op 11-07-2017 17:41

SEO. Juristen van het kerkelijk recht , ook aanhangers van Lefebvre , denken er anders over . Bijvoorbeeld John Salza , die zijn geestelijk heil toevertrouwt aan de priesters van de broederschap van Pius X .  Hij beargumenteert dit zeer uitvoerig in tubes en hij heeft er ook een lijvig boekwerk over geschreven.   Hij is gereputeerd advocaat en het is ook een feest om hem te horen spreken .Zijn argumenten zijn overtuigender dan de suggesties die u aandraagt voor uw standpunt . Een andere canonist is de heer Mennen , vroeger pastoor in Oss . Ik ken geen katholiek - ook niet Salza , ook niet Richard Voris van     churchmilitant.org    ,   die zich kritischer uitlaat over de paus .   Maar hij is met de kerk in volle gemeenschap en gelooft dat we maar één paus hebben , Franciscus .    Allebei aanbevolen over dit onderwerp .   mennenpr.nl    @SEO op 11-07-2017 09:22

Wardje op 11-07-2017 18:13

@Wm"Hoogste vertegenwoordiger’ van God op Aarde" "Ik kan mij vergissen, volgens mij is de Heilige Geest de hoogste vertegenwoordiger van God op aarde. Terecht dat de paus betwist wordt.  Een zeer negatieve geest is die van satan, hij gaat immers rond als een briesende leeuw. Het tot de grond toe doen afbreken van de aarde past volledig in het profetisch Woord." Willem 10-7 17:42        U vergist zich inderdaad.   Wat de meeste mensen vergeten bij te voegen bij de titel "vertegenwoordiger van God op aarde " , en in dit ook vandaag weer , met als eerste Xander in eigen persoon , is het bijvoeglijk naamwoord   "zichtbare" onlosmakelijk horend bij het zelfstandig naamwoord  "vertegenwoordiger" .  En zichtbaar is tegenwoordig niet onze Heer Jezus Christus , noch , en daar gaat U  in de fout , noch de Heilige Geest .   De Kerk zou er niet aan denken een enkel-mens als de paus gelijk aan of op één lijn te te stellen met God de Zoon op aarde of aan Hem inwonend in de gedoopten in staat van genade  , of aan de geconsacreerde hostie onder de gedaante waarvan  De Zoon lichamelijk maar niet als zodanig zichtbaar aanwezig is .Vanzelfsprekend  zou de Kerk evenmin de paus gelijk stellen aan de Heilige Geest , met de Vader en de Zoon één God.      Er zijn zondige en zeer slechte pausen geweest , een kleine minderheid weliswaar .  Richard Voris heeft er op curchmilitant.org een filmpje van tien minuten aan besteed waarin de ergste  negatieve voorbeelden de revue passeren , die je inderdaad eerder aan de duivel doen denken dan aan Gods Zoon .   "Briesende leeuw" is een term voor de duivel van de heilige Petrus , die we gewoonlijk niet profeet noemen , maar apostel en eerste paus .

Marinus Ferdinand op 11-07-2017 18:38

@Singleman 11/7 15.09

Alles is overgenomen en... verdraaid.

Wardje op 11-07-2017 18:38

Trivia Xandriana. Er is in de geschiedenis maar één nederlandse paus geweest , ten tijde van Luther . De eerste was gehaat bij de Romeinen vanwege zijn hervormingsstreven . Ik lees nu dat hij met alleen één ander , de enige is geweest die sinds 955 niet een andere naam heeft aangenomen als paus . Hij bleef Adrianus heten, als paus de zesde van die naam.      

http://www.bisdomhaarlem-amsterdam.nl/?p=news&id=1124&t=Wanneer+en+hoe+wordt+de+gekozene+paus

Tom Hendrix op 11-07-2017 18:53

@Qromwell: 08.55. uur. Inderdaad, het streven der globalisten en mchthebbers van deze wereld is de NWO. De Nieuwe Wereld Orde, die uiteindelijk Satan zelf op de troon brengt. Zo zie ik dat, en deze Paus, werkt daar gewoon aan mee.

maria op 11-07-2017 18:53

Een ander geluid op 8.38

De opname moet letterlijk genomen worden, lees o.a. Openbaring 3 maar eens

Wardje op 11-07-2017 19:05

Geen misverstand . Persoonlijk ben ik mordicus tegen een federale regeringsvorm van Europa nu. Wie hebben de touwtjes dan in handen? Precies :  die komen dan nóg meer  in handen van onzichtbare machten .  Die aan de touwtjes trekken hoeven nu al zichtbaar geen verantwoording meer af te leggen aan  wie dan ook .  Onzichtbaar verantwoording aflegggen , waar , hoe , aan wie , daar kunnen we naar gissen , en er zijn mensen  die er meer van afweten en er komen er meer die er openlijk over spreken .Toch moeten we niet doen alsof de uitspraken als die hierboven geciteerd van de de 4-kardinalen-niet-antwoordende-Frans helemaal uit de lucht komen vallen .       In een tijd dat e ch  t e democratie meer voor de hand leek te liggen , een tijd waarin volksinvloed via partijen meer werkelijkheid was , tevens die van media, vakverbonden , werkgeversorganisaties , om te zwijgen van plattelands- en huisvrouwenverenigingen , sportclubs die nog niet werden geregeerd door het geld , boerenorganisaties , in die tijd werd een federaal Europa , evengoed , voorgestaan door    h e i l i g e  pausen als Pius XII,   joannes XXIII,   Paulus VI , Joannes Paulus II  . En door katholieken als De Gaspari en Schumann , voor wie een zaligheidsproces is ingeleid .   Ik stel me voor dat verschillende van de genoemden zich in hun graf omdraaien als ze zien wat er met hun Europa is gebeurd .     Om het eenvoudig te zeggen : dat coca-cola en google er meer te zeggen hebben dan alle inwoners bij elkaar .

Singleman op 11-07-2017 20:07

Marinus, dan heb jij betere wijkagenten dan ik.....

Een ander geluid op 11-07-2017 21:14

maria op 11-07-2017 18:53

De opname moet letterlijk genomen worden, lees o.a. Openbaring 3 maar eens

Dank u !

Een ander geluid op 11-07-2017 21:24

Pieter op 11-07-2017 17:12

Nou, dan had hij ook zeker wel de arrestatie van zijn rechterhand(van dat homo-orgie afgelopen week) kunnen voorkomen hè(notabene in zijn eigen Vaticaanstad), als hij toch zóveel illuminati-macht heeft?

De priester, die gearresteerd is, is werkzaam voor een belangrijke adviseur v/d Paus. AUB wel goed lezen !!!

Ach; Berlusconi was er ook niet op tijd bij, toen zijn Marokkaanse bunga-bunga liefje Ruby door de politie gearresteerd werd. Kan de beste gebeuren. Er zijn nu eenmaal hoofdzaken en bijzaken.

Een ander geluid op 11-07-2017 21:57

Wardje op 11-07-2017 17:04

Dominiq Guzman en naar hem, de H. Dominicus, ook vernoemd. Hij was ontsteld door de ravage die de Katharen of Albigenzen aanrichtten in Zuid-Frankrijk en zag in dat er een grote nood was aan geloofsopvoeding , bijbel- en godsdienstonderricht . 

Wat bedoelt u hiermee ? "Geestelijke" ravage ?  Voor zover ik weet, waren de Katharen een vreedzame stroming binnen het Christendom. Helaas had de Rooms-Katholieke Kerk in het verleden de vervelende gewoonte om andere Christelijke stromingen met geweld te vervolgen en met vuur en zwaard uit te roeien. Om het monopolie van de RK Kerk veilig te stellen, heiligde het doel de middelen. Eerste slachtoffers waren aanhangers van het Arianisme. Vervolgens werd onder leiding van de inquisitie de Katharen letterlijk een kopje kleiner gemaakt. Met Jan Hus en volgelingen liep het ook niet zo goed af. De terechte kritiek van Maarten Luther leidden tot ongeveer 200 jaar van verschillende Reformatie-oorlogen. Zie ik daar een patroon ??? 

Bij de vervolging van de Katharen ging het nogal met de botte bijl, getuige onderstaande quote van Wikipedia:

Quote:

De aanvang was de campagne tegen de Albigenzen in het jaar 1208, waartoe besloten was door paus Innocentius III; een en ander vond plaats onder leiding van Simon IV van Montfort in overleg met de pauselijke legaat Arnaud Amaury. Op 22 juli 1209 werden in Béziers omstreeks 60.000 mensen gedood, zonder onderscheid in leeftijd, geslacht of geloof. De pauselijke legaat zou desgevraagd zich jegens de aanvoerders van de soldaten hebben uitgelaten met woorden als "slaat ze maar allemaal dood, God zal de zijnen er wel in het paradijs uitzoeken"[3].

Einde quote

Volgens mijn informatie wilde de Heilige Dominicus niets hebben van dit geweld !!! Lijkt me ook logisch voor een Heilige.............

Marinus Ferdinand op 11-07-2017 22:36

@Wardje

De Gaspan en Schumann hadden intellectueel en geestelijk inhoud. Dat kunnen vele leiders in de EU nu echt niet zeggen. Dit soort mensen kun je toch niet vergelijkem met jongens als Rutte en Macron?

Marinus Ferdinand op 11-07-2017 23:14

@Een ander geluid e.a.11/7 21.57

Is de gramschap op de RK kerk en de katholieken inmiddels uitgeleefd, of volgt er nog meer?

Marinus Ferdinand op 11-07-2017 23:16

@Singleman

Dan zijn jouw wijkagenten de uitzonderingen, want ik heb de gewone politieman op straat hoog zitten...

Pieter op 12-07-2017 02:45

@ander geluid

Wat maakt dat nou uit.

Hij hoort bij De Paus!

En als die zo machtig is had ie dit kunnen voorkomen danwel in de doofpot laten stoppen.

Berlusconi u volgens mij geen echte illuminatie-boy maar goed....

Wardje op 12-07-2017 03:57

Een ander geluid op 11-07-2017 21:57 Dank voor uw reactie ...Dominicus.. was ontsteld door de ravage die de Katharen of Albigenzen aanrichtten in Zuid-Frankrijk en zag in dat er een grote nood was aan geloofsopvoeding , bijbel- en godsdienstonderricht . U: Wat bedoelt u hiermee ? "Geestelijke" ravage ?  Inderdaad .      Wat betreft Arianisme vele eeuwen eerder: de keizer was op de hand van de Arianen en riep een algemeen concilie bijeen . De pauselijk legaat echter en met hem het concilie besliste anders dan hij in de zin had en sindsdien belijdt het christendom , inbegrepen later ook de reformatie , de grote dogma's over de Drievuldigheid en over de Godheid van Christus .   Maar...de invloed en verbreidheid van het Arianisme was zo groot en zo verbreid dat Athanasius verzuchtte: op een gegeven moment werd de wereld wakker en bemerkte dat zij Ariaans geworden was . Híj moest zijn pennen- en predikingsstrijd met verbanning uit Alexandrië (naar het huidige Duitsland) bekopen .  Wat U 'macht' noemt lag in die eeuw niet in Rome , niet bij de pauselijke stoel (zeg niet Vaticaan , want dat is een anachronisme), eerder bij de wereldlijke machthebbers met hun belangen, en met name ook al in Byzantium en het Oosten .                   U: Volgens mijn informatie wilde de Heilige Dominicus niets hebben van dit geweld !!! Lijkt me ook logisch voor een Heilige.............       Het is alweer een jaar of tien geleden dat ik zijn korte levensbeschrijving heb gelezen , maar ik denk dat U gelijk heeft , in ieder geval heeft hij gebruik van geweld niet als zijn taak kunnen zien .   Er wordt wel gezegd dat de geestelijkheid in die tijd geen broeken droeg omdat zij geen wapens mocht voeren . En ook niet met meer behendigheid en gemak hoefde paard te rijden .   Guzman's wapen , en dat van zijn mannen , was , zoals gezegd ,  voornamelijk de prediking.

Wardje op 12-07-2017 04:39

Mennen, paus.  Weggevallen was een verwijzing naar de site van oud-vicaris en oud-pastoor Mennen , waarin hij duidelijk belijdt dat deze paus de echte is . De twee laatste van zijn "Vrijmoedige commentaren"  hebben mede ook de paus als onderwerp .   "Vrijmoedig commentaar" links op de homepage activeren .   Zoals gezegd is Cor Mennen canonist , dwz  dat hij een studie in het kerkelijk recht heeft afgerond .  Elders heeft hij uitvoerig beargumenteerd dat er geen ruimte is voor twijfel aan de geldigheid van het pausschap .   

http://mennenpr.nl/Dit_rampzalig_pausschap.html

Wardje op 12-07-2017 04:56

Anna op 11-07-2017 16:24. U eindigt met : We zien in de zogenaamde eindtijd dus 2 machten ( er zijn er meer ) maar wat we hier zien lijkt erop dat de macht van de politiek en de macht van de kerk...steeds meer samen gaan werken uiteindelijk zullen deze gaan samenspannen...in een verbond.......  het is opmerkelijk wat er nu gebeurt.... De Paus als religieus politieker!!!!!! Let op de tijden.....Als U bedoelt dat deze paus zich als gemengd-religieus-politiek  wereldleider zal gaan opstellen , of als vereniger van alle confessies met verloochening van de leer van de Katholieke Kerk : Gods-onmogelijk .  Het eerste is al uiterst onwaarschijnlijk , het tweede gaat zeker niet zonder een ingrijpende en diepgaande scheuring van de Kerk .  In de verdere toekomst is dat niet onmogelijk als de NWO verder doordringt en meer zijn ware gezicht zal vertonen . Soloviev heeft zoiets voorspeld in zijn novelle De Antichrist .  De echte katholieke Kerk zal dan de vervolgde Kerk zijn .

Wardje op 12-07-2017 05:18

steady op 11-07-2017 10:50Mark paus De paus kan inderdaad ontheven worden uit zijn functie.vb zoals in het verleden:  hij kan vermoord worden-vergiftigd-gewurgd-doodgeslagen-zoalstijdens het eerste concillie en andere specialiteiten van de illuminati.De paus kan inderdaad ontheven worden van zijn functie .   John Salza legt dat uit in een van zijn youtubes .  Het gaat niet zonder slag of stoot maar het recht voorziet erin .  Ik weet niet of er een concilie voor nodig is , ik meen van niet .  Het eerste concilie is trouwens  het apostelconcilie , dat in het Nieuwe verbond, het Nieuwe Testament te vinden is in het boek de Handelingen van de Apostelen . Een samenkomst van de eerste bisschoppen van de Kerk . Het is me niet duidelijk wat U bedoelt met eerste concilie , met de paus kan vermoord worden-vergiftigd-gewurgd-doodgeslagen-zoals tijdens het eerste concillie en andere specialiteiten van de illuminati.U: Als de paus zoals hij beweert de paatsvervanger is van god en kristus dan zegt de pauszeer nadrukkelijk   God is dood want ik ben god en kristus.Het woord plaatsvervanger van Christus heeft deze paus nooit willen gebruiken bij mijn weten , of zelfs maar woorden die in die richting gaan . Laat staan plaatsvervanger van God, iets wat de Kerk nooit heeft beweerd .  Maar er horen nog twee dingen bij Plaatsvervanger van Christus:  de paus is zichtbare plaatsvervanger van Christus op aarde .  Christus blijft Hoofd van de Kerk , onzichtbaar en in ware en veel meer eigenlijke zin Hoofd (zie hiervoor Paulus op vele plaatsen in zijn brieven).  Maar Petrus is toch wel rots en fundament genoemd van de Kerk door haar Hoofd .  Dus uw korte redenering , en de woorden eruit : de paus zegt zeer nadrukkelijk   God is dood want ik ben god en kristus.  gaan niet op .

Wardje op 12-07-2017 05:25

Schuman&co

Marinus Ferdinand op 11-07-2017 22:36

@Wardje

De Gaspari en Schuman hadden intellectueel en geestelijk inhoud. Dat kunnen vele leiders in de EU nu echt niet zeggen. Dit soort mensen kun je toch niet vergelijkem met jongens als Rutte en Macron?    W:Ik ben het met je eens .  Ik heb willen zeggen dat zij naar een samengaand Europa streefden , en ik meen ook naar een federatie op den duur , met heel andere bedoelingen en in een geheel andere constellatie dan nu gebeurt . De echte co van Schuman , niet de Gaspari maar Monnet zat wel in het NWO-kamp nmm.

Wardje op 12-07-2017 05:43

Katharen.  Voor wie er een paar minuten aan wil besteden :  een boeiend artikel over de Katharen , zowaar op de site van de KRO .  Met geweld en strafexpedities , zonder feminisme .https://www.kro.nl/katholiek/abc/katharen

Wardje op 12-07-2017 06:03

NWO-genderideologie .  Laten we ook eens iets goeds zeggen over Bergoglio .  Het is duidelijk dat de NWO in de genderideologie en aanverwanten , een wapen heeft waar zij beslist geen afstand van wil doen en, dat lui als Soros kosten noch moeiten sparen om haar overal ingang te doen vinden .  Vandaar de strijd van NWO tegen de katholieke kerk , ongeveer het laatste bolwerk in het westen . Ziehier het standpunt van Bergoglio , dat hij ook als paus verschillende keren heeft geuit:   

Als kardinaal steunde Bergoglio de kerkelijke leer over homoseksualiteit, met inbegrip van de leer dat mannen en vrouwen met diepgewortelde homoseksuele neigingen moeten worden aanvaard met respect, mededogen en gevoeligheid en dat elke vorm van onrechtvaardige discriminatie jegens hen moet worden vermeden. Hij is echter sterk gekant tegen de wetgeving die in 2010 door de Argentijnse regering is aanvaard over het huwelijk tussen mensen van hetzelfde geslacht. Hij noemde het "een echte en ernstige antropologische terugval".[69] In een brief aan de kloosters van Buenos Aires schreef hij: "Laten we niet naïef zijn, dit is niet slechts een politieke strijd, het is een poging Gods plan te vernietigen. Het is niet slechts een wet (een eenvoudig instrument), maar een poging van de vader van de leugen, die tracht de kinderen van God te verwarren en misleiden."[70]Over adoptie door homoseksuele paren schreef hij: "Op het spel staan de identiteit en het voortbestaan van het gezin: vader, moeder en kinderen. Op het spel staan de levens van vele kinderen die bij voorbaat worden gediscrimineerd, en aan wie de menselijke ontwikkeling, gegeven door een vader en een moeder, en gewenst door God, wordt ontzegd."[70]Overgenomen van https://nl.wikipedia.org/wiki/Paus_Franciscus

Willy op 12-07-2017 09:18

Deze paus is een valse profeet en vele katholieken hebben er genoeg van volgens insiders in het vaticaan zou hij ongeldig verkozen zijn Shalom

Qromwel op 12-07-2017 09:18

Marinus Ferdinand op 11-07-2017 16:22: Zowel Islam als Judaïsme loochenen De Zoon. Wie De Zoon loochent zal Hij loochenen voor De Vader!

Pagina123
Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld