Headlines



- 'Spanje dreigt Catalaanse leider impliciet met executie, stuurt duizenden troepen'
 


10-10-17

- Hackers kraken via SMS authenticatie simpel uw email en bitcoin
 


08-10-17

- Waarom de officiële mediaversie van aanslag Las Vegas louter nepnieuws is
 


05-10-17

- 'Aanslag Las Vegas kan onmogelijk door één man zijn gepleegd'
 


03-10-17

- Dodelijkste schietpartij in VS ooit eist meer dan 50 mensenlevens - UPDATE 13.50 - 15.00 - 17.30
 


01-10-17

- Gevaarlijk precedent: Eerste Afrikaan krijgt wegens klimaat asiel in Europa
 


29-09-17

-  Migranten verwelkomd met soms tienduizenden euro's - per maand
 


20-09-17

-  Multimiljonair Abramowitz na VN toespraak Trump: Derde Wereldoorlog feitelijk al uitgebroken
 


19-09-17

-  Vrijheid bijna verdwenen in oprukkende digitale politiestaten Europa en Amerika
 


18-09-17

-  Grensmuur Hongarije dringt illegale immigratie met 99% terug - (21.10 uur aangepast)
 


17-09-17

-  Wetenschappers bang voor uitbarsting supervulkaan door kernproef Noord Korea
 


16-09-17

-  Honderden Amerikaanse tanks en houwitsers in Polen gearriveerd
 


15-09-17

-  Frankrijk: Enkele zwaargewonden na drie moslim aanslagen op straat

- Britse generaal: Aanslag metro Londen was 'absoluut 100% islamistisch'
 


14-09-17

-  'Plan Juncker voor EU-superstaat betekent komst miljoenen Afrikanen en Arabieren'
 


13-09-17

- Politie Zweden erkent onhandelbare verkrachtingsexplosie sinds massaal toelaten migranten
 


12-09-17

-  Een week asielterreur: Dagelijks mishandelingen en verkrachtingen door migranten
 


11-09-17

- Palestijnse terreurgroep mag officieel deelnemen aan Duitse verkiezingen
 


10-09-17

-  China waarschuwt Trump opnieuw Noord Korea militair te steunen bij aanval VS
 


09-09-17

- ARD redacteur bevestigt Westerse mediadictatuur: 'Burgers worden totaal bedrogen'
 


08-09-17

-  Strategic Intelligence verwacht binnen 6 maanden aanval op Noord Korea
 


07-09-17

- 'Noord Koreaanse chemische wapens in door Israël aangevallen complex in Syrië'
 


06-09-17

-  ISIS gaat moslims in Europa inzetten om voedsel supermarkten te vergiftigen

- Islamisering: LIDL verwijdert christelijke kruizen van verpakking Grieks product
 


05-09-17

-  Nieuwste leugen Europese elite: AZC's vergelijken met Nazi concentratiekampen
 


 














































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Na Egypte: ISIS kondigt nieuwe aanslagen op christenen aan op komende paasfeest

Israël ook bang voor aanslagen op Joden tijdens Pesach (dinsdag en woensdag), en roept burgers op Egypte te verlaten – Paasfeest komende zondag ook aantrekkelijk doelwit voor nieuwe aanslagen in Europa

 
Foto genomen kort na de aanslag op de kerk in Tanta.

Nadat gisteren 45 mensen omkwamen bij islamistische bomaanslagen op twee Koptische christelijke kerken in Egypte, eiste ISIS al snel de verantwoordelijkheid op, en kondigde de jihadgroep voor het aanstaande paasfeest (zondag en maandag) nieuwe aanslagen op christenen aan. Het geplande bezoek van paus Franciscus op 28 en 29 april is door het voortdurende moslimgeweld tegen christenen op de tocht komen te staan.

 

Het moment van de explosie bij de kathedraal van Alexandria is op deze video vanuit twee verschillende standpunten te zien. Dat gebeurde vlak nadat de Koptische paus Tawadros II er de mis had gelezen. 16 christenen werden gedood en 41 raakten er gewond. Een paar uur eerder waren bij een aanslag in de noordelijke plaats Tanta al 29 gelovigen bij een bomaanslag om het leven gekomen, en 71 gewond raakt.

De Egyptische TV liet beelden zien van met bloed besmeurde kerkmuren en vernietigde banken. ‘De explosie vond in de voorste rijen plaats, in de buurt van het altaar, tijdens de mis,’ verklaarde viceminister van Binnenlandse Zaken Tarek Atija. ‘Ik hoorde een knal en ben weggerend. Ik zag uit elkaar gescheurde mensen. Van velen bleef maar de helft van hun lichaam over,’ verhaalde een getuige. (2)

In december 2016 was er ook al een grote aanslag op een kathedraal in Caïro, waarbij 30 Koptische christenen omkwamen. De Kopten vormen slechts 10% van de totale bevolking van 90 miljoen Egyptenaren, en staan al jaren bloot aan toenemende vervolgingen door de Moslim Broederschap, ISIS en andere radicale islamitische groepen.

Nieuwe aanslagen tijdens Pesach in Israël en Pasen in Europa?

In propagandavideo’s kondigt ISIS voor het aanstaande Westerse paasfeest op zondag nieuwe aanslagen op christenen aan. De aanslagen van gisteren tijdens Palmzondag waren een paar dagen eerder in een andere video aangekondigd (5). Een kleine 2 weken later staat een bezoek van Paus Franciscus aan Egypte op het programma, maar het is de vraag of dat nog door kan gaan.

Na de aanslagen kondigde Egypte voor drie maanden de noodtoestand af (3), en sloot Israël een belangrijke grensovergang voor toeristen die naar de Sinaï willen. De Israëlische autoriteiten zeggen aanwijzingen te hebben voor een aanstaande aanslag tijdens Pesach (het Israëlische Paasfeest, dat morgen en woensdag plaatsvindt), en roepen al hun burgers op onmiddellijk Egypte te verlaten. Voor mensen die Israël in willen blijft de grens daarom gewoon open.  (4)

Het aanstaande paasfeest op zondag zou ook wel eens nieuwe moslimaanslagen in Europa kunnen uitlokken. Het is wachten op het moment totdat islamitische terroristen ergens een kerkdienst verstoren en wild om zich heen beginnen te schieten en/of te steken, of met een auto of vrachtwagen op kerkgangers inrijden.

 

Xander

(1) Guido Grandt
(2) N-TV
(3) Ynet News
(4) Ynet News
(5) Epoch Times

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwart op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal of bij persoonlijke aanvallen kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.  Niet op reageren.
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.

Allen Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

 

Geloofszaken naar het Geloofsforum.

Reacties

René van Zalk op 10-04-2017 14:11

isis is kansloos, hun kalifaat is ookal in duigen gevallen, stelletje losers. Ze worden aan alle kanten  beschoten.

jerommke op 10-04-2017 14:19

Je bent met Pasen het veiligst in een kerk - ik geloof niet dat ISIS een bomaanslag in een kerk zal plegen om hooguit één of twee verdwaalde bezoekers te doden.  Dan kunnen ze beter uitwijken naar een meubelboulevard of zo  - en ze kunnen vooraf lunchen voor nog geen 5 euro.   Wel handig als je straks een uurtje op het politiebureau moet zitten voordat je uiteindelijk vrijgelaten wordt op een administratieve fout.

Wat wil je nog meer?

Tabris op 10-04-2017 15:25

Dit houd nooit op. Al 1400 jaar hebben de aanhangers van wreedheden hun buren geterroriseert. Dit begint met treiteren en eindigt met moord en doodslag. Het staat in de koran beschreven dat mohammed "became victorious through terror". Het is een effectieve strategie die de mosloms nooit zullen opgeven.

Nu niet en nooit niet.

Speciaal voor "De Terugkeer"

"Zolang er islam op de wereld bestaat zal er nooit vrede zijn!"

---Geloofszaken naar geloofsforum. Mod.

Scrutinizer op 10-04-2017 15:43

@jerommke op 10-04-2017 14:19

ROFL

Maar helaas is het diep triest dat u m.i. 100% gelijk heeft.

Virgo op 10-04-2017 16:11

Verwijderd. Suggestief. Mod.

Jan t op 10-04-2017 16:20

De VS heeft nog steeds niet ingestemd met een verbod op steun aan isis en al qaeda. De wet ligt er, waarom stemt men er niet mee in?? Juist, de vs zijn de terroristen!!

https://www.congress.gov/bill/115th-congress/house-bill/608

Tom Hendrix/Seneca op 10-04-2017 16:21

Tja, het is toch het "geloof van de vrede", zegt de "linkse kerk", en de goedmensenkerk. Men blijft maar wegkijken, totdat men zelf het hoofd verliest; letterlijk zowel als figuurlijk. Maar de machten die hier achter staan; de NWO en de Illuminati wrijven zich in hun handen. Ze gebruiken de moslims om hun doel te verwezenlijken. En de moslims laten zich gebruiken. Zo is het, en niet anders.

mijn mening op 10-04-2017 16:43

Geloofszaken naar het geloofsforum, vermeld topic en reageer daar. Mod.

ieznogoedh op 10-04-2017 16:55

Gelukkig hebben al deze aanslagen niets met de islam te maken.

Stel je voor dat mislims hun "religie" als drijfveer voor aanslagen zouden zien.Dan waren we ons leven nieet meer zeker. 

Levi op 10-04-2017 17:00

@jerommeke: haha 

Elisabeth-Anna op 10-04-2017 17:10

Mij zie je niet op een meubelboulevard of in een Ikea lopen met pasen.

Peter op 10-04-2017 18:06

Ondanks die ellende, gezegende Seder en Pesach

Tabris op 10-04-2017 19:23

In de Telegraaf:

"Janet Jackson gaat scheiden van haar echtgenoot Wissam Al Mana na een huwelijk waarin zij werd onderdrukt. "

Is het nu echt nieuws wanneer je met een moslim man trouwt dat je dan onderdrukt wordt?

Dat weten vrouwen met een beetje verstand toch al allemaal...

Rebellio op 10-04-2017 20:00

Turkse referendum is ook op 16 april. Zou Erdogan daar ook iets mee bedoelen?

Rebellio op 10-04-2017 20:08

@Virgo, ik hoop dat het plaatsen van deze link en de opmerking cynisch is bedoeld. Anders kan ik ook nog wel een paar complot theorieen voor u in mekaar gooien, allemaal onzin met enkele waarheden vermengd. Omdat men beweerd dat de rebellen, Iisis, Al quaida en of Asad het zelf zeggen is het nog niet de waarheid.

Post is verwijderd van Virgo, dank voor de verwijzing. Mod.

Kwamvanrechts op 10-04-2017 21:15

@jerommke op 10-04-2017 14:19

Ik ben het eens dat er meer slachtoffers vallen bij een aanslag op een woonboulevard. Aan de andere kant is het niet ondenkbaar om juist in een kerk een aanslag te plegen en dan vooral tijdens een christelijke feestdag. Dat zal grote angst onder de kerkgangers veroorzaken en dat is ook een doel van deze moslimterroristen: mensen door angst bewegen niet meer naar de kerk te gaan. Het is duidelijk een religieuze strijd van de islam tegen alles wat joods en christelijk is. Het feit dat dit op palmpasen is gebeurd is mijns inziens dus niet toevallig geweest. Dan zitten er extra veel mensen in de kerk maar het is ook een poging om joods/christelijke feestdagen de wereld uit te bannen ("blijf jij christen of jood? Dan is dit wat je van ons kunt verwachten") zodat alles wat er dan nog over blijft islam is. Dit uitbannen gebeurt zowel op een geweldloze manier ("Weet je wat? We stellen een officiële moslimfeestdag in en dat ruilen we dan met het inleveren van een christelijke feestdag bv 2e pinksterdag. Wat zullen de moslims daar blij mee zijn en misschien plegen ze dan ook wat minder geweld tegen ons als ze zien hoe wij hun geloof respecteren") als op gewelddadige manier: het stoken van relletjes tijdens de intocht van sinterklaas en dat is nog vrij onschuldig vergeleken bij wat ons nog te wachten staat.

Yerik op 10-04-2017 21:54

Als islamieten de ingezonden stukjes lezen op Xandernieuw, wat zullen ze lachen zeg. Ja, ook over die van mij. Immers: ze hebben in Nederland het blijvend  recht van de sterkste en trekken daardoor altijd aan het langste eind. U weet dat de sterkste in Nederland is, die zich zielig en gediscrimineerd voelen.

Kwamvanrechts op 10-04-2017 21:54

Misschien heb ik iets gemist maar ik heb nog geen enkele polticus gehoord die zijn afschuw over van wat er in Egypte is gebeurd heeft uitgesproken. Nee, hoe anders is dat als er een homoseksueel op zijn mond geslagen wordt met, naar eigen zeggen, een betonschaar. Dan staan de politici te dringen om vooraan te staan om hun afschuw uit te spreken. Hoe hypocriet kun je als politicus zijn. En van de kant van de moslims in Nederland ook geen enkel protest gehoord. Die zwegen en keken er naar en dachten bij zichzelf: "Allahu akbar". 

Yerik op 10-04-2017 21:57

@ Kwamvanrechts op 10-04-2017 21:15 Wanneer kwam jij van rechts?? Het lijkt me dat je onderhand op die kruising ook eens vertrokken bent en nu rechtdoor rijdt, al dan niet links af gaand op de weg van 26 kronkels :-)

Yerik op 10-04-2017 21:58

@ Moderator. Geliefde Moderator. Wat is de reden dat mijn stukje van deze middag over een kring rondom een moskee niet geplaatst is??????

Groetjes van .....  (Yerik)

U heeft dat al eerder gepost. Mod.

Juul op 10-04-2017 22:14

Er zijn ook Christenen die op dinsdagavond - 11 april 2017- Christus dood herdenken. Dan is het ook  volle maan. Joden vieren de uittocht uit Egypte. Het feest duurt een week, voor zo ik dat weet.

Tom Hendrix/Seneca op 11-04-2017 08:25

@Kwamvanrechts: 21.15. uur. Ik kan mij vinden in uw reactie.

vlokje op 11-04-2017 09:50

wat ik aldoor al zeg: de kerk wordt afgestraft om de foute leer die ze verspreid,

en we zouden pasen samen met de joden moet vieren, en niet afgezonderd

Yerik op 11-04-2017 11:39

@ Kwamvanrechts op 10-04-2017 21:54 Helemaal gelijk! Als jij iets gemist hebt, heb ik het ook gemist en wellicht velen met ons.

De Terugkeer op 11-04-2017 12:44

Tabris op 10-04-2017 15:25      Helaas mee eens...wat moeten we hier nou toch mee? Het is een virus in het hoofd...geen psychiater die 'daar' tegenop kan. Jammer...maar angst? Nee.

Anna op 11-04-2017 13:52

Wat een ongelofelijke haat.

Hoe kan iemand zo haten dat hij ertoe in staat is om zichzelf op te blazen.....

Naar  mijn idee ben je dan geen mens meer maar een gehersenspoelde moord machine, hoe is het toch mogelijk dat een " idee" , in dit geval ; dat je een martelaar wordt en een beter leven krijgt, post vat in iemands hersenen en dit gaat uitvoeren.....en in de uitvoering ervan onschuldige burgers die je niet kent en die jou nooit iets kwaads hebben gedaan,  de dood in jaagt........Helaas  lopen er veel van zulke verwrongen moorddadige geesten rond.... en het lijken er steeds meer te worden.....

Hier zie je maar weer hoe een groot gevaar het fenomeen " hersenspoelen" is.....

Helaas is dit niet te stoppen...... hier zijn " hogere machten " aan het werk......

Michaël ;-{> op 11-04-2017 16:41

@ Anna op 11-04-2017 13:52

Als ik de mensen die mij wel kennen en mij doelbewust kwaad en onrecht hebben aangedaan, als rechtvaardiging de dood in zou hebben moeten jagen, zou ik inmiddels een massamoordenaar geweest zijn. En dat is ook geen optie.

Maar de beredenering begrijp ik heel goed, is eigenlijk het gene wat de meesten mensen in eerste instantie denken: ''onschuldige burgers die je niet kent en die jou nooit iets kwaads hebben gedaan'' vermoorden is gewoon des duivels! Ben het helemaal met je eens, hoe komt eens mens zo ver dat ze zich 'die leugen' laten aanpraten en zelfs geloven, triest!

Rolf op 11-04-2017 20:59
Zouden de Coptische christenen soms islamofoob zijn? The Palm Sunday Bombings: Are Coptic Christians Islamophobes? - YouTube https://www.youtube.com/watch?v=LKeVNFWKjlg
De Terugkeer op 11-04-2017 21:28

Anna op 11-04-2017 13:52   Beste Anna, tis alsof ik mijn eigen woorden lees...het is ook ongelooflijk dat een virus in het hoofd zo hardnekkig te werk gaat, dat zelfs het CZS wordt uitgeschakeld en er blijkbaar alleen nog maar domme oerse 'daadkracht' overblijft...een ultra gevaarlijke en gewetenloze daadkracht, bestuurd wellicht door een duivelachtig fenomeen.

Het verbaast mij zeer dat er maar weinig mensen deze bizarre ontwikkelingen willen uitdiepen...de rest (misschien wel 90% van alle mensen) ziet niet, wil niet, heeft angst, zwijgt, verbergt, schaamt zich(?). Het is toch al een beproefd feit, dat je je tegenstander moet kennen, wil je hem een stap voor blijven? Kom ik toch weer bij vrindje Geert terecht, die heeft aangedurfd, te onderkennen, dat een tijdbom op springen stond en staat. En wat gebeurt er met Geertje: "Hahahaha...die Geertje, wat een frivole en eigenaardige vent...waar heeft 'ie 't toch over...hahahaha...grappig hoor!|" 

Zolang de meerderheid deze wanstaltige benaderingen blijft opperen, dan is de strijd tegen 'de idioot' reeds vroeg verloren.

De medemens durft niet meer te voorkomen, te strijden, te waarschuwen...nee...de medemens is gewoon 'op' en voelt niet meer...zie hier een sitting duck positie. Maar wie ben je dan, wie mag je nog zijn? Als jij je virtuele tegenstander kent, laat je hem dan gewoon z'n gang gaan?

Wat een tijden zeg...waar is de trots van de westerse mens. Of zij de meesten gewoonweg afgezakt tot 'wezens'?

Dewevoga op 12-04-2017 12:17

@Terugkeer

Helaas isheet niet zo van Geertje hahaha. Bepaalde groepen zien hem daardoor als een bedreiging. En daardoor heeft hij persoonlijke beveiliging nodig. Persoonlijk heb ik hem nooit enige bedreiging horen uitspreken, of aanzetten tot uitwassen zoals tegen bepaalde bevolkingsgroepen inl. communisten zoals in WO2 door de nazi's en NSBers. Toch wordt hij weggezet als Hitler door die groepen. Diezelfde groepen hebben inmiddels een nieuw slachtoffer gecreëerd nl. dhr Baudet. Heeft die eerstdaags ook beveiliging nodig?

Het is niet de meerderheid die deze wanstaltigheid benoemd, maar een klein groepje die de media bespelen. De waarheid zal dat groepje ontmaskeren. Wie verdiept zich in de islam? Wie legt de islam uit via de media? Het zou een taak van de overheid moeten zijn.

Dan komt er een discussie op gang over de inhoud van de Koran en de uitleg door de oelema. Bijna niemand staat er bij stil dat de islam een theocratie is met de sharia als wetgeving. Iran is zo'n natie. Niet de president of parlement heeft het laatste woord, maar de hoogste geestelijke leider. Dus alle onderdrukking dat land komt vanuit de "religie", dat geldt dus ook voor de oorlogsrethoriek en dat zou iedereen in het zogenaamde vrije westen tot nadenken moeten zetten. Maar in het geval Geert heeft eerder genoemd groepje de fatwa uitgebreid met de slogan: vermoord de boodschapper (in ieder geval geestelijk) en zet gelijk gestemden ook zo weg. 

Rolf op 12-04-2017 13:42

Ons pasen gaat er ook aan dank zij onze islamitische landgenoten.

 

https://fenixx.org/2017/04/12/pasen-afgezwakt/

 

Ons voorland als het zo doorgaat: 

Er worden weer negers verkocht op de slavenmarkten van Libië

 

https://fenixx.org/2017/04/12/er-worden-weer-negers-verkocht-op-de-slavenmarkten-van-libie/

En hier nog een Engelstalig artikel over een interessante priester in de VS die vroeger moslim was maar de islam verlaten heeft en zich tot het christendom bekeerd heeft. Hij waarschuwt voor de islam. Er staat vooral een interessant youtube filmpje in, zodoende heb ik het youtube kanaal van deze pastor gevonden met goede lezingen. 

South Dakota: Former Muslim from Iran, now a Christian Pastor, scares the bejeezus out of people by speaking about the rising menace of Islam in America 

 

https://fenixx.org/2017/04/11/south-dakota-former-muslim-from-iran-now-a-christian-pastor-scares-the-bejeezus-out-of-people-by-speaking-about-the-rising-menace-of-islam-in-america/

Anna op 12-04-2017 14:59

Over Haat en Techniek gesproken ; Ik las vorige week in een dagblad dat de CFO van Tesla een nieuw bedrijf op wil gaan richten wat computer technologie wil gaan ontwikkelen wat men in de menselijke hersenen kan implanteren..... ik dacht gelijk aanbovenstaande, dan kan men met een druk op de knop het menselijk handelen beinvloeden........  Dan ben je geen mens meer maar een technisch aan gestuurd wezen...... ....... dan zal deze mens zichzelf af vragen " wie ben ik " En denk nu niet metteen  dit kan nooit..... ; het klinkt bizar maar er zijn al experimenten met verlamde mensen die door te denken aan drinken hun glas kunnen hanteren...de meest eenvoudige vorm is de psychologie met het hersen spoelen....En het einde........ is waarschijnlijk computer chips in de hersenen....

Ria op 16-04-2017 16:02

Beste Anna, de moslims die zichzelf opblazen haten zichzelf niet, maar doen dat puur om het vooruitzicht dat ze voorgeschoteld hebben gekregen: ze sterven als martelaar en komen terecht in het paradijs, waar 72 maagdens hen smachtend opwachten. Welke radicale moslim zou z'n leven met zo'n vooruitzicht niet geven?!...

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld