Headlines























































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Christendom in Irak bijna uitgeroeid; ISIS richt pijlen nu op Libanon

Christenen niet welkom in UNHCR vluchtelingenkampen, die enkel moslims toelaten  - Waarom zijn veel Westerse kerken en christenen zo onverschillig voor het lot van hun Oosterse geloofsgenoten?

 
Miljoenen christenen gaan nu al door grote verdrukkingen.

Volgens de Anglicaanse geestelijke Andrew White, beter bekend als de ‘paus van Baghdad’, is het gebeurd met het christendom in Irak. White, die in 2014 na een jarenlang verblijf in de Iraakse hoofdstad door de aartsbisschop van Canterbury werd teruggeroepen omdat het er te gevaarlijk was geworden, wijst op het feit dat er vorig jaar nog maar 250.000 van de 1 miljoen christenen in 2003 waren overgebleven. ‘De tijd is gekomen dat het voorbij is, dat er geen christenen meer over zijn.’ Ondertussen richt ISIS nu zijn pijlen op Libanon, waar de christenen toch al tientallen jaren in de verdrukking hebben moeten leven.

 

Christenen kunnen geen kant meer op

In grote delen van het Midden Oosten kunnen christenen geen kant meer op. In Irak en Syrië worden ze stapsgewijs verdreven of uitgeroeid door ISIS; in Pakistan wordt de een na de andere christen straffeloos vermoord door moslims en zuchtten velen onder het juk van slavernij; in Iran zijn christenen sowieso hun leven niet zeker en belanden velen in de gevangenis, en de ooit zo grote, maar inmiddels enorm verschrompelde christelijke gemeenschap in Turkije begint te lijden onder vervolgingen door de islamistische dictator Erdogan.

Christenen in Libanon, die toch al worden bedreigd door jihadgroepen die eisen dat ze zich bekeren tot de islam, gaan het binnenkort nog moeilijker krijgen vanwege de komst van grote aantallen ISIS strijders. Nu de grond in Syrië voor hen letterlijk de heet onder de voeten wordt door Amerikaans en Russisch militair ingrijpen, vluchten ze naar het verscheurde Libanon, waar het voor buitenlandse machten een stuk lastiger zal zijn om hen aan te pakken. (2)

White op non-actief voor bevrijden ISIS-seksslavinnen

Vorig jaar werd White op non-actief gezet als president van de FRRME, de Foundation for Relief & Reconciliation, die hij in 2005 zelf oprichtte. De reden: hij had op Facebook een bericht gezet dat hij Yazidi seksslavinnen van ISIS had weten vrij te krijgen. Na onderzoek bleek de stichting hem valselijk te beschuldigen van het gebruiken van fondsen voor het vrijkopen van deze seksslavinnen. Ondertussen was White in de Jordaanse hoofdstad Amman een school en een kliniek voor christelijke vluchtelingen gestart.

UNHCR kampen laten net als EU vrijwel uitsluitend moslims toe

Nadat ISIS in 2014 het Iraakse Mosul en de christelijke dorpen in de omgeving bezette, werden duizenden christenen gezinnen gedwongen alles achter te laten en te vluchten. Maar waarheen? Ze zijn nergens welkom, zelfs niet in de UNHCR vluchtelingenkampen, waar de VN moslims aan de leiding heeft gezet. En die laten alleen moslims toe, geen christenen.

Bovendien laat ook de EU vrijwel uitsluitend moslims toe, omdat christenen niet in het politiek correcte plaatje passen van de door Brussel gewilde islamisering van Europa. De weinige christenen die het wel tot de EU halen worden vaak ook hier vervolgd, wat ‘onze’ politici en media om dezelfde redenen zoveel mogelijk verborgen houden. Immers: de islam is een ‘vreedzame’ religie...

Westerse kerken hebben amper aandacht voor hun vervolgde geloofsgenoten

Wrang genoeg blijken ook christelijke kerken in Europa wel aandacht te hebben voor moslimmigranten, maar amper voor hun achtergebleven vervolgde geloofsgenoten in het Midden Oosten en Noord Afrika.

White: ‘Als er iets is dat ik tegen Amerikanen kan zeggen is dat jullie broeders en zusters lijden, en wanhopig om hulp vragen. Dan gaat het niet enkel om gebed om vrede. Ze hebben heel veel nodig – voedsel, kleren, materialen, alles.’

Waarom zijn veel Europese christenen zo onverschillig?

Er zijn meerdere verklaringen voor de onverschilligheid van Europese kerken voor het lot van hun Oosterse geloofsgenoten. Sommige kerken vinden dat het hun zaak niet is of dat het zelfs de eigen schuld van die christenen is, omdat ze er bepaalde ‘verkeerde’ gebruiken of theologieën op zouden nahouden. Anderen zijn dermate geïndoctrineerd met het seculiere politiek-correcte denken, dat ze zich het lot van moslimmigranten meer aantrekken dan dat van andere christenen.

Het evangelische / pinksterchristendom in het Westen houdt zich vermoedelijk om nog een andere reden afzijdig. Het beeld dat grote aantallen christenen nu al in de verdrukking leven en ‘de antichrist’* reeds woest tegen hen tekeer gaat, komt niet overeen met hun geloof dat zij vóórdat de ellende ook hier losbarst in de hemel zullen worden opgenomen, waarna pas daarna een ‘antichrist’ komt, en alleen de achterblijvers door de grootst mogelijke rampen en oorlogen zullen worden getroffen.

Deze fatalistische houding is gebaseerd op de naar mijn overtuiging misleidende ‘pre-trib rapture’ (/ ‘opname’) theologie, die bij een nadere (grond)tekstbeschouwing van veelal uit hun verband gerukte, met een Westerse ‘bril’ uitgelegde symbolisch en/of figuratief bedoelde Bijbelverzen onhoudbaar is en daarom losgelaten zou moeten worden, voordat deze theorie definitief wordt ontkracht door de harde realiteit dat ook Europese en Amerikaanse christenen -net als nu al miljoenen geloofsgenoten in Azië en Afrika- niet gespaard zullen blijven voor verdrukking. Overigens staat het iedereen natuurlijk vrij daar anders over te denken**.

(* Een ‘beest’, in heel de Bijbel symbool van een imperium, een ‘wereldrijk’, en niet van één enkele persoon. Het laatste beest (dat van alle eerdere verschilt omdat het niet één rijk is, maar een naties-overspannende religie) is de islam.)


Xander

** Zoals ik zelf ook enige jaren heb gedaan.

(1) FoxNews (via Shoebat)
(2) DEBKA

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwart op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal of bij persoonlijke aanvallen kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.  Niet op reageren.
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.

Allen Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Reacties

Nobody op 25-03-2017 14:43
willy op 25-03-2017 15:02

Niet vergeten dat daesh maar het lenslicht zag dankzij de VS en de rijke Golfstaten dus zij zijn onrechtstreeks verantwoordelijk voor het verdwijnen van het christendom in het Midden-Oosten. Christenen zijn alleen maar veilig in Israel! Er bestaat een globale criminele organisatie waaronder de VS en de EU deze verspreiden leugens over de oorlog in Syrie en Irak waar door de bombartementen vele burgerslachtoffers vallen en dat komt niet in het nieuws! De ware terrorist in Syrie en Irak dragen klederen die in de VS zijn gemaakt en in de Golfstaten door wie ze gesponzerd worden en de 7 lannden die men op de zwarte lijst willen zetten is ook zo'n grove leugen van deze criminele organisatie zo zijn niet alle moslims terroristen vele moslims zijn ook het slachtoffer van daesh. De meeste terroristen komen uit Noord-Afrika uit de EU zelf en China tot het zuiden van Rusland toe en dan nog die befaamde hongersnood die niets met de natuur heeft te maken maar met burgeroorlog die ondersteund wordt door het Westen!! Shalom

Bundy op 25-03-2017 15:18

Eigenlijk niet of topic wil ik mededelen dat de Israëlische politie ( die zeer kundig is )  oefent voor het controleren van mensenmassa's  bij de komst van de "Messias " dit jaar .      De excessen zoals Xander die wél verteld zullen alleen maar toenemen , het is op God's tijdsklok waarschijnlijk echt laat ;  https://www.youtube.com/watch?v=oycQmyDMMHo

Tom Hendrix/Seneca op 25-03-2017 16:06

En in Nederland; is het de "lachende Pinokkio Rutte (VVD), die samen met D66, het CDA,GL,PvdA, en CU, de moslims blijft pamperen en binnenhalen. Libanon, en ook Irak, zijn onze voorlanden, dankzij het rode verraderstuig der EUSSR te Brussel. Het " vierde rijk", met de führer Juncker en de Stasi Merkel, werken volop mee aan de islamisering van Europa. En de gevestigde kerken; RK en de PKN, huilen met de politieke elite mee. Dit zal alleen maar erger worden.

Noorderlicht op 25-03-2017 16:33

@Bundy op 25-03-2017 15:18

Dat zal niet om de echte Messias gaan maar de antichrist! Zijn we soms vergeten dat eerst de valse zich zal aandienen? Ook niet frapant dat men precies weet wanneer de 'Messias' zich aandient?

Dick op 25-03-2017 16:47

De tijd van de grote verdrukking zal zich niet slechts door christenvervolging kenmerken, maar vooral door ongekende demonische activiteiten, en oordelen. Vervolging is er altijd in min of meerdere mate geweest. Daarvoor wordt de Gemeente hier en daar dan ook niet gespaard. Wel voor de oordelen door God uitgegoten over de bewoners van de aarde die het offer van Zijn Zoon afwijzen. 

Visserman op 25-03-2017 16:59

Verdrukking is van alle eeuwen  maar de grote verdrukking wordt hele andere koek dat wordt "een tijd zoals er nog nooit is geweest"

Dan wil je graag dood maar dat is dan onmogelijk Gods Heilige Geest  is hier niet meer omdat de genade tijd voorbij is voor de gojiem, de heidenen  dus satan heeft vrij spel met al zijn hordes demonen De bruid haar loopbaan is dan volbracht en zit aan het bruiloftsmaal met haar Bruidegom terwijl Jeshuah in deze laatste drie en half jaar zijn werk volbrengt met zijn Broeders de Joden 

Precies het zelfde parallel vindt je in Joseph zijn leven voordat Hij zich aan

Zijn broeders openbaarde was zijn heidenbruid reeds in het paleis

Gods tijden zijn perfect en onwrikbaar .

Spyfromthesky op 25-03-2017 17:09

In het evangelisch / pinksteren is het volgens mij de laatste 28 jaar meer een klant geworden van een soort van "Kingdom Now", alhoewel dit wederom niet overal voor opgaat. Nee, veeleer is ook daar de boodschap zoals de Bijbel volgens mij juist wel in de context laat zien van de vereniging, het halen van de bruid meer op de achtergrond gegaan.

Maar, het is wel vreemd dat er geen hulp en acties zijn. Enerzijds wel begrijpelijk omdat de linkse media en wegkijkers er geen aandacht aan besteden, anderzijds denk ik gewoon niet genoeg zichtbaar.

We zouden natuurlijk wel een petitie of zo kunnen maken, wellicht via een gevestigde partij dat Nederland meer zou moeten doen om christenen in Nederland op te nemen.

PS. De zonde is door één, via de slang, tot de mens gekomen. In de profetie, de hiel vermorzelen en de kop, daarmee wordt over enkelvoud gesproken. Uiteindelijk is de openbaring van het beest, want waarom zou er in Genesis een slang staan, dan ook de grootste context te beschouwen als enkelvoud.

Natuurlijk heeft de wetteloze, dit t.o.v. de eerste zonde nu wel zijn trawanten en ook de beïnvloeding op de mensen, ook op ons, is dus zeer groot. Jezus sprak duidelijk over satan. Paulus sprak over de wetteloze en die is reeds werkzaam. Dit had eigenlijk te maken dat toen al het omslag punt bereikt was waarop de Joden zich niet massaal hadden bekeerd en de gehieme tijd, ja eveneens de geheime tijd van de genade is gaan lopen.

Spyfromthesky

johan op 25-03-2017 17:21

ik geloof zeker in een pre trib rapture, maar dat betekend absoluut niet dat westerse christenen helemaal geen verdrukking zullen meemaken

vlokje op 25-03-2017 17:52

Wet en tijden zijn veranderd, van zaterdag naar zondag en joodse uur is drie uur geworden

Wie de wet kent kent mij, zegt jezus

Wet van mozes, sabbatdag is de terugkomstdag, het uur? wanneer het avondmaal gehouden wordt vrijdag na zonsondergang,  denk je echt dat God het ons moeilijk maakt, en echte "wethouder" kan de "trein" niet missen

Yerik op 25-03-2017 19:06

@ Tom Hendrix/Seneca op 25-03-2017 16:06.Het zijn toch de lieden waarop verreweg het allergrootste deel van de Nederlandse bevolking heeft gestemd om door hen geregeerd te worden. Zie daar de dieptrieste, verloren toestand van een eerder voor meerendeel kerks volk. Dit laatste zegt overigens zeer weinig, dat geef ik toe maar kerkgang is wel een uiting van zich richten op bepaalde normen en waarden. En die normen en waarden zijn voor het overgrote deel, door het overgrote deel losgelaten en naar de vuilnisbakken verwezen.Tom, laat ze lachen joh!

Láát ze! Het is hun keus om met alles de draak te steken.Immers: wie hebben in de loop der jaren voor radio en t.v. vele keren gewaarschuwd? Mr. G.B.J. Hiltermann, Prof. dr. Smalhout, Ds. Velema, Hans Janmaat en afgelopen week zag ik nog ergens een naam die ik mij nu even niet herinner. Dus niet alleen mensen uit de kerken, óók vele 'andersdenkenden' hebben vele jaren uitdrukkelijk gewaarschuwd.Maar ik kan mij o zo goed voorstellen wat jij voelt; jaren- en jarenlang zelf ook daarmee grote strijd gehad.De laatste tijd, na de laatste verkiezingen, denk ik echter meer en meer: "Toe Nederland! Ga maar ten onder... u wilt zo graag? Ga maar!" Ps. 1:6 slot en Ps. 2 en vele, vele, vele andere teksten.En bedenk Tom, door ons is er niets meer tegen te doen, helemaal niets en nog eens: niets meer. Daarom moeten we, zo lang het nog kan, dankbaar zijn voor Xandernieuws met alle medewerkers.Hartelijke groet van mij.

RPGtB op 25-03-2017 20:16

Waarom zijn veel Europese christenen zo onverschillig?

-  zeer terechte vraag  Wat ik echter wel moeilijk vind is de vraag; wat kan ik concreet doen behalve gebed? Voor allerhande doelen zijn er stichtingen die je kunt ondersteunen, maar voor hulp aan christen broeders in het midden- oosten is het echt erg dun bezaaid. Je zult dan bijna net als Andrew White zelf dingen moet gaan ondernemen, maar dat is voor veel christenen die misschien niet zo onverschillig toch erg lastig te organiseren, zonder je baan op te zeggen, en geen contacten aldaar etc.

U.G. Kempenaer op 25-03-2017 20:55

Christenen keren als ze mishandeld worden de andere wang toe om nog verder mishandeld te worden.

Ik noem dat lafheid en zwakheid. Heerlijk voor de elite, zulk onderdanig, initiatiefloos volk dat niet verder komt dan gebed.

Moslims ruiken deze slapheid van verre en maken daar korte metten mee. Vechten zul je moeten voor je land en volk. Als eerste moet je de land -en volksverraders aanpakken.

U.G. Kempenaer op 25-03-2017 21:01

Je wilt toch niet bij een een club horen die haar eigen leden zonder verzet laat afslachten. 

Oneass op 25-03-2017 21:15

Ook ik als niet-christen maak me er zorgen om Christenen ( en koerden en yezidis) in het midden oosten. 

Stop ErDOGan voor het te laat is

Rojava is hoop in bange dagen

Mathew op 25-03-2017 22:15

Wist u dit? (Lezers) Er is rond het jaar "70 een opname geweest van rechtvaardigen. Oude geschriften maken melding van het feit dat er een groot aantal mensen in een oogwenk vertrokken was. Bij navraag zei een getuige dat er zoiets had plaatsgevonden dat wij heden ten dage opname noemen.

Ook in de Nag Hammadi geschriften komen frappante zaken voor uit de jaren van de apostelen. Er zijn een aantal evangeliën die niet opgenomen zijn in het N.T. Er worden daarin veel overeenkomsten gevonden in bevestigende zin en nagenoeg geen contradicties.

Wie daar kennis van neemt begrijpt de woorden van Jezus in een mooier licht. Zo wordt o.a. vermeld dat de benen van de man naast Jezus gekruisigd, niet werden gebroken omdat hij Jezus verdedigde tegenover de andere misdadiger.

Men verlangde zijn langzame dood. Zoveel prachtige informatie zou de kerk ons niet hebben mogen onthouden....... Ook heeft Jezus na zijn opstanding in opstandingskracht en verheerlijkt lichaam, dat niet getast kon worden, de tempel opnieuw schoon geveegd en gezuiverd van het bloedoffer.

Een verbijsterend fenomeen waarna per direct het offer werd gestaakt voorgoed...... Er is zó ontzettend veel meer aan te halen wat van belang is voor nieuwe interpretatie vanuit die geschriften....

Heeft u een link. Mod.

Anna op 25-03-2017 22:24

Westerse kerken begrijpen de Bijbel niet.....( meer??????) Heeft de westerse kerk ooit begrepen waar het overgaat???? 

De westerse kerk heeft zich losgezogen van het ontstaan en de historische betekenis van de Bijbel. De Westerse kerk heeft zich na het ontstaan in +_ 300 na Chr. geheel los van de Bijbelse historie ontwikkeld, en moppert nu dat er geen belangstelling  meer is voor de inhoud van het geloof . (kerkverlating) De westerse kerk heeft alleen oog voor zichzelf, en dan nog het liefste op " horizontaal"  niveau, dat  God het leven bestuurd en alom tegenwoordig is, hoort men in vele kerken niet meer of men verklaart het voor " achterhaald" Dat we van God regels voor het ( samen ) leven hebben gekregen wil de kerk liever niet meer horen we zijn toch vrij.....dat is toch " ouderwets",  laten we vooral " lief  zijn " voor elkaar. Zo is de gemeenschap  van de kerk " horizontaal geworden I.p.v. Verticaal. Het eertse gebod is nog steeds ; God liefhebben boven alles, en het 2e daaraan gelijk is en je naaste  als jezelf...." 

De Bijbel verteld ons iets heel anders. Dan de kerk. ..... Het is ongelooflijk hoe selektief christenen de Bijbel lezen......De eerste bladzijde van de Bijbel heeft dezelfde inhoud als de laatste bladzijde. n.l. een volmaakte schepping met volmaakte mensen en zo zal het aan het einde ( openb van Johannes  22 ) weer zijn, een nieuwe hemel en een  nieuwe aarde waarop gerechtigheid en vrede wonen zal....... God is nu bezig om de geschiedenis " op te stuwen " naar het einde;  de nieuwe hemel en de nieuwe aarde. Dit doet hij via " zijn oogappel" het volk wat hijzelf geschapen heeft, het Joodse volk. Dit volk hersteld zich; na 2000 jaar Romeinse ballingschap keert het terug naar het land dat van God zelf is..... Lev 25:23 Het land is van Mij.!!!!!!  Let op het land heeft God voor zichzelf " apart gezet". ( wel eens over nagedacht ??) Nu is er een grote tegenkracht, de boze , de satan, de duivel of hoe je hem ook maar noemen wilt. Dit kwaad zal altijd en overal Gods werk proberen te vernietigen...... ( dat is ook het hele conflikt in het Midden Oosten!).  God zegt in zijn woord dat de Joden verdrukt en vervolgd zullen worden. Dat is in de afgelopen 2000 jaar ook veelvuldig en op allerlei manieren gebeurt met de tragische climax in WO 2 met 6 miljoen joodse mensen de gas kamers in. 

Nu hebben Christenen al 2000 jaar lang de verkondiging van het evangelie gehoord. D.w.z. De belofte van God tot behoud van de onverzoende dood......... in eerste instantie verkondigd aan zijn eigen volk de Joden. Na handelingen 10 is dit evangelie ook tot de heidenen ( wij)  gekomen, dat hij God een middelaar en verlosser zou zenden die in de plaats  voor de zonden van de mensen die in hem geloven zou boeten. Dat is het werk wat heeft Jezus gedaan. Wij mogen nu Medeburgers en medeerfgenamen  van het evangelie zijn. Niet meer dan dat......Maar christenen zijn onder invloed van de Griekse filosofie ( Oreginus  Augustinus Ambrosius en andere kerkvaders) een geheel andere, eigen invulling aan dit evangelie gaan geven, vooral los van zijn wortels, de Joden.De christenen gingen  alles " vergeestelijken" terwijl dit niet zo bedoeld is. Christenen hebben in die tijd de Joden veroordeeld en zijn de zogenaamde "vervangings theologie begonnen" Christenen hebben hierdoor een grote schuld bij hun oudste broeder, omdat ze hen niet de plaats geven die ze zo toekomen. Maar wat het bovenstaande artikel beschrijft is helemaal Bijbels. Want wat zegt de Paulus; dat eerst de Jood aan de beurt komt ( en hiermee bedoeld Paulus met vervolgingen en verdrukkingen ) en dan de Griek. De Joden zijn vervolgd, verguisd, vernietigd, veroordeeld, buiten ( beroepen ) gesloten, vermoord, vervolg door progroms,........... en zie............ de Joden ze herstellen zich..... en wonen in het  vanouds  aan hen beloofde land. 

Nu is " de Griek " aan de beurt. Zoals gezegd in de Bijbel.... " eerst de  Jood en  dan de Griek" in het Midden Oosten  is bijna geen Christen  meer aanwezig. En het gebied van verdrukking zal zich nog steeds verder uitbreiden. Want de boze duivelse krachten zijn onverzadigbaar. Deze duivelse krachten willen de hele wereld onder hun heerschappij brengen. Maar ; en dat staat ook in de Bijbel ; dat zal ze niet lukken..........Maar deze krachten breiden zich nog steeds verder uit ook richting Europa...... ( afgelopen week nog in Londen) En helaas de kerk heeft dit niet begrepen.... die heeft het te druk met zichzelf..... " hoe kunnen we lief zijn voor elkaar"........ hoe kunnen we de boel bij elkaar houden. De kerk heeft nog steeds niet begrepen wat God onder ede aan Abraham beloofd heeft;........""""""  Wie u zegent zal gezegend worden"""""""" De kerk moet hier maar snel mee beginnen....... Je zult gezegend worden...... En dan zal de kerk zich op de juiste manier gaan bekommeren om de broeders en zusters in het M.O. ; Biddend!! 

jottum op 25-03-2017 22:34

Is willem-alexander dan al opgekomen voor het nederlandse volk bij de erdogan-uitspraken?

Kan het mij niet heugen. Denkt natuurlijk ook waar moeten mijn centen vandaan komen als de handel met turkije instort, en riddert liever staatsapparaatturken in zijn orde.Mocht het fout gaan, kan hij altijd nog in zijn huis in argentinie gaan wonen.

Maar ja, geen gekozen koning en een dictator; what's the difference als je in je koets zit met politiebegeleiding.

Yerik op 25-03-2017 22:48

@ U.G. Kempenaer op 25-03-2017 20:55.Omdat 99 % van de Christenen niets weten over de Bedelingenleer, zijn ze van mening dat ze zich niet mogen verdedigen. Ik heb zoiets al vaker aangehaald op Xandernieuws, maar het komt niet over. Het is alsof men dit niet Wil weten en zich bewust daarvoor afsluit.Integendeel, een Christen heeft de Plicht om zich en de zijnen naar beste weten en kunnen te verdedigen, als het moet met wapens.De vijanden van het Christendom ruiken inderdaad de lafheid van veel Christenen en kunnen hun gang met hen gaan. Daarom ook weet ik dat als het ooit tot een treffen zou komen tussen Christenen en anderen binnen de samenleving, je op jouw 'broeders'en 'zusters' beslist níet hoeft te rekenen. Erger: ze zullen zich tégen je keren bijv. met genoemde Bijbelteksten.

Even een herinnering hoe laf ze zijn, terwijl ze het over de vervolgde Christenen in de arabische landen niet hebben:http://www.eo.nl/geloven/nieuws/item/christenen-beschermen-rotterdamse-moskee/  Ik heb hen aangeschreven, maar je raadt het al: geen enkel antwoord.Inderdaad: zo zijn vele christenen.

Michaël ;-{> op 25-03-2017 23:02

@ U.G. Kempenaer op 25-03-2017 20:55

Het tuig moet zich eerst als echt tuig bewijzen, voordat ze afgeschreven worden als het tuig ! Ja, de lafaards dus idd.

Bundy op 25-03-2017 23:14

@Noorderlicht op 25-03-2017 16:33

Je hebt volkomen gelijk , in dit filmpje wordt uitgelegd wie de anti-Christ zeer waarschijnlijk zal zijn .  Alle feiten kloppen .  De Joden leven in hun jubeljaar 5777 en denken dat hun nu alle voorspoed zal toekomen .

https://www.youtube.com/watch?v=ZJxfBuyidKI

Spyromthesky op 26-03-2017 00:00

Well off topic, maar wellicht eens nuttig om aandacht te geven. Wellicht dat Xander er een keer een onderwerp aan wijdt.

27 landen over die de verklaring van Rome nog eens bekrachtingen.

Er zijn er over 3x9= 27=9

Omgekeerd, maar dat is nu natuurlijk even flauw 3x 6 of 666.

Maar ja waarom nu precies 60 jaar later een soort van herkenken, feest vieren? De NOS bericht nog wel "omdat het moet". Wellicht nog wel eerlijk ook.

Waarom niet bij 50 jaar of 75 jaar, maar waarom nu dan toch precies 60 jaar? Nou goed, bij 50 jaar was er ook een feestje. Toen draaide Balkenende de Nederlanders een rad voor hun ogen.

25-03-2017 = Merkwaardig is dat 2+5+0+3 = 10 en 2+1+7 = 10 En het is een balans van 4 cijfers om 4 cijfers.

http://nos.nl/artikel/2164899-27-eu-leiders-vieren-jubileum-may-ontbreekt.html Hier is te lezen dat met dit verdrag voor de komende 10 jaar! uitgezet wordt.

In de verklaring worden succes van de EU benoemd en doelen voor de komende tien jaar geformuleerd...........................

Maar we kunnen ook de getallen anders groeperen.

2+5+1 = 9 en 0+3+2+7= 11

We kwamen van 28 landen = 2+8 = 10, maar we hebben met dit feestje dus Engeland niet meer meegenomen.

Het verdrag van Rome wordt de verklaring van Rome. Een eed van trouw legden de 27 leiders af en aan Brussel. En Rutte doet helemaal mee en is duidelijk. Rutte is ook een echte vaste Bilderberg bezoeker geworden vanaf 2012.

We zien nu (bewust?) weer een speciale gelade datum waarin 9 en 11 of 11 en 9 terugkomen.

In de Sixtijnse Kapel werd onder de pauselijke ordering alles afgenomen. Ook hier weer (bewust) het getal 6.

http://nl.metrotime.be/2017/03/24/news/60-jaar-verdrag-van-rome-europese-leiders-op-audientie-bij-paus-franciscus/

Te lezen in de bovenstaande link de Paus de ook alle vluchtelingen in Europa eigenlijk door Brussel opgenomen zou moeten worden.

Ook de Europese raad en de Europese commissie werden ontvangen door de Paus.

De Eu schijnt al in 2018 het contact geld te willlen aanschaffen.

https://www.bol.com/nl/p/2018-een-wereld-zonder-contant-geld/9200000055360548/?bltg=itm_event=click&mmt_id=106b083e16a8582f&pg_nm=pdp&slt_id=prd_reco&slt_nm=product_recommendations&slt_pos=C1&slt_owner=ccs&itm_type=product&itm_lp=0&itm_id=9200000055360548&itm_role=in#

Robin de Ruiter neemt het ook in zijn boek.

En in deze link:

https://langleveeuropa.nl/2017/02/week-waarin-eu-contant-geld-verbod-2018-initieert

wordt het ook aangehaald dat in 2018 de EU contact geld wilt laten verdwijnen.

http://ec.europa.eu/smart-regulation/roadmaps/docs/plan_2016_028_cash_restrictions_en.pdf

Wel in het Engels!

We zijn een weg ingeslagen die niet meer terug kan worden bewandeld. We komen geheel in handen van Brussel.

De roadmap van het vernieuwde verdrag van Rome, uitgezet voor 10 jaar, kunnen wel eens de beslissende jaren worden.

Spyfromthesky

Rebellio op 26-03-2017 08:48

Het valt mij op dat ook in dit artikel, de vijand van de Christenen ISIS genoemd wordt. Een paar jaar geleden noemde we ze al qaida, dan noemen we ze de radikale islam, dan weer extremisten. De vijand in het midden oosten en eigenlijk ook in de rest van de wereld, heet ISLAM. En die vijandschap is gebaseerd op de koran, op de leringen van mohamad. Ik denk dat wanneer de kerken in het Westen dat beseffen, dat we dan een grote stap vooruit gaan in de verbroedering met onze mede Christenen.

Rebellio op 26-03-2017 09:07

Het enige verschil met, laten we zeggen de jaren na het Ottomaanse rijk en 2001, is dat de moslims hun ideologie weer serieus zijn gaan nemen. Dat ze leringen en het voorbeeld van mohamet weer zijn gaan volgen. Men is weer terug gegaan naar het fundament. Een Christen gaat terug naar het fundament en offert desnoods zijn leven op voor zijn naaste, in navolging van Christus. En moslims slachten niet moslims of anders gelovige (ook moslims) af, in navolging van hun grote voorbeeld. Degene die dat niet doen noemen zich misschien moslim maar zijn het niet. Zij volgen niet het 'grote' voorbeeld. Misschien komen ze daar nog toe, of hun kinderen. Dus tot die tijd zijn moslims grote tikkende tijdbommen, allemaal.

Maar Christenen, volgers van Jezus de Messias, die behoren, zover als het van hen afhangt, hun vijand lief te hebben, toch?. Dus wat kunnen we doen? Dat is een heel ander dilemma dan waar de moslims het onderling over hebben: Hoe moeten we de opgaven van mohamet volbrengen: Wat is de juiste manier om een Christen om te brengen. Mogen we dat al gelijk doen of moeten we ze echt eerst de kans geven om de Jizya te betalen. Mag dat executeren met een zwaard en wat voor zwaard moet dat dan zijn? 

Tom Hendrix/Seneca op 26-03-2017 09:29

@Yerik: 19.06. uur, op 25/3. Bedankt voor de reactie Yerik. Inderdaad, we zijn roependen in de woestijn. Ook ik denk met genoegen terug; aan Dhr. Hiltermann, conservatief en recht door zee. Kom daar nu maar eens om. Fijne zondag, en een oprechte groet: Tom.

Tom Hendrix/Seneca op 26-03-2017 09:36

@Yerik: 22.48. uur, op 25/3. Mee eens. Ieder mens heeft het recht, zichzelf en zijn naaste verwanten te beschermen. Zo zie ik dat ook. Maar de lafheid en lauwheid regeren; mede door toedoen van de geheel links geworden kerken; RK en de PKN. En de schapen laten zich nog scheren ook.....

SEO op 26-03-2017 09:45

Islamverbod!

Virgo op 26-03-2017 09:53

Xander, ik begrijp je redenering m.b.t. het 'beest'. Echter, het is een kwestie van goed lezen. Ik bedoel dat niet negatief maar positief. Het gaat erom dat we steeds betere gevolgtrekkingen maken. Dat is in ons belang.

Jezus maakte dit niet voor niets in zijn openbaring duidelijk. Er spelen hier drie entiteiten een doorslaggevvende rol:

1. Het wilde beest met zeven koppen, zijn beeld (Opeb. 13 en 17). Wilde beesten en horens zijn afbeeldingen van politieke entiteiten en worden beschreven als de koningen der aarde;2. De hoer Babylon de Grote die een koninktijk heet Over de koningen der aarde en een wereldwijd religieus stelsel afbeelt;3. De reizende kooplieden die een afbeeldingen zijn van het wereldwijde commerciele stelsel.

In openbaring 17 staat dat de hoer zal worden gehaat en zal worden vernietigd door het wilde beest en haar tien koningen. Tien is een getal van volledigheid. Deze daad is een 'act of God' en wordt door hem aangestuurd. Het komt aan op logisch redeneren. Het betekent dus dat de koningen der aarde en het wilde beest het wereldwijde religieuze stelsel zullen vernietigen. De islam is onderdeel van dit wereldwijde religieuze stelsel en zal dus simpelweg niet overleven en mede ten ondergaan met de rest van de religies. De islam is dus Niet het wilde beest. Wat zal overblijven is de religie van de staat. Totdat ook het wilde beest en de koningen der aarde in Harmaggedon worden vernietigd.

Lodewijk op 26-03-2017 12:13

De geest van de anti-Christus is de gedachte dat God ons niet genoeg lief heeft, en daarom niet genoeg wil dat ook wij zijn geluk genieten, dat Hij niet nog steeds bereid is zo met ons te zijn dat het God is Die hier nu als elk van ons rondloopt. Alsof Hij daar slechts één keer duizenden jaren geleden toe bereid was.

De geest van de anti-Christ ontkend niet dat de Christus hier eens als mens verscheen heel erg ver in een verleden, maar dat Hij nu gekomen is. Daarom staat er niet "in het vlees kwam" maar in de tegenwoordige tijd "gekomen is", en dat de geest van de anti-Christ er niet alleen al in het verleden was, maar er ook nu is:

"Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;

3 En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld."

 

Inderdaad, want hoevelen zijn er niet die belijden dat God wel eens in de verschijning van het vlees -dus als mens-  hier gekomen is, maar dat dat nu niet meer het geval is? Dat is het geloof -de geest- van deze wereld. Zo denkt de wereld. Maar onze ware Identiteit komt voort uit God, en het feit dat God als Zoon onze ware Identiteit is heeft het geloof van de wereld overwonnen. Zoals de waarheid de leugen heeft overwonnen wanneer de waarheid aan het licht gekomen is:

 

4 "Kinderkens, gij zijt uit God, en hebt hen overwonnen; want Hij is meerder, Die in u is, dan die in de wereld is."

~1 Johannes 4:2,3,4.

http://www.statenvertaling.net/bijbel/1joh/4.html

 

Maar de geest van de anti-Christ wil u doen geloven dat enkel u het bent die dit nu leest, gescheiden van God, en niet God in uw menselijke verschijning. Maar Die in u is leest dit wel degelijk als u nu... ook al is het ervaren slechts een mens te zijn een kruisiging voor God. Totdat Hij ook in u tot Zichzelf komt. Dat is de opstand uit de doden. Want zoalang u God niet ervaart, ervaart u uw Leven niet. En ervaart God Zijn leven nog niet als u, maar enkel uw leven als u.

cefas op 26-03-2017 13:00

Wat nu en in het verleden is gebeurd is de prelude op de grote verdrukking.Wat dan gebeurt is met geen pen te beschrijven en tart elk voorstellingsvermogen. Ongelovigen zullen deze periode meemaken. Gelovigen niet, zij zullen voor die tijd weggerukt worden en verenigd worden met de Heere Yeshua. Gelovigen zijn niet gesteld om de toorn van JHWH te ondergaan, dat strookt niet met Gods rechtvaardigheid, vandaar de wegrukking/opname voor de grote verdrukking!

Rolf op 26-03-2017 14:01

@Yerik op 25-03-2017 22:48

En ook ik ben hier al meerdere keren tegenaan gelopen. Ik reken eigenlijk al niet meer op Christenen als het er op aan komt om onszelf, kinderen, buren en steden te verdedigen. Vandaar ook dat ik meer op de sites van ejbron en fenixx ben gaan kijken. Daar posten ook nog wel eens mensen waarvan ik vermoed dat ze een militaire achtergrond hebben. 

Ik vermoed dat als Christenen hier verdedigd gaan worden dat dit in de meeste gevallen door ongelovigen zal gebeuren, of door Christenen uit het midden-oosten voor zover deze in Europa zijn toegelaten. 

Kunt u mij eens vertellen waar ik die Bedelingenleer kan vinden? Graag met bijbelverzen erbij indien mogelijk. 

Virgo op 26-03-2017 14:12

Xander, dank voor het publiceren van mijn reactie. Dit toont duidelijk aan dat je - ook al strookt dit misschien niet met je eigen opvattingen of die van anderen - een open mind hebt. Dat is een zeer waardevolle eigenschap. Dat mag ook wel eens gezegd worden vind ik. Ik ben zeer gesteld op je uiterst nuttige en informatieve bijdragen. Top! Ik hoop dat je dit niet zult opgeven en dat je site bereikbaar blijft. ;)

 

Dank voor uw waardering. Mod.

Yerik op 26-03-2017 15:02


@ Rolf op 26-03-2017 14:01
 
Ik acht het zo goed als uitgesloten dat je in benauwde tijden op 'christenen' kunt rekenen. In lafheid zullen ze altijd komen met 'vergeven', 'keer de andere wang toe', 'wreek jezelf niet', 'wees barmhartig', 'Mij komt de wraak toe' enz. enz. terwijl ze onderhand met de vijand zullen heulen en jou laten afmaken.
Dit is inderdaad héél scherp gesteld, dat geef ik toe. Maar niemand weet in hoeverre dat ooit eens ècht gebeuren zal als de islam meer terrein wint in de strsaten en politieke macht krijgt in Nederland \ Europa.
 
Denk eens aan het sprekend voorbeeld dat ik aangehaald heb:
 
 
Duidelijker voorbeeld hoe laf er verraderlijk naamchristenen zijn, kun je welhaast niet krijgen!!
 
V.w.b. de Bedelingenleer: Rolf, zie eens op
http://www.bijbelengeloof.com/index.php?option=com_content&view=article&id=46&Itemid=92
en ophttp://www.dekoningkomt.nl/debedelingenleer.html
en ophttp://www.bijbels-panorama.nl/Downloads/Brochure%2004%20-%20Gods%20Programma.PDF
 
Dat allemaal is heel erg veel leeswerk. Je moet n.m.m. er één nemen, die jezelf het beste toeschijnt, waarna je naar behoefte verder kunt gaan.
Ik heb veel geleerd van www.bijbelengeloof.com maar heb ook elders gekeken.Je zou de beheerder(s) kunnen vragen om jou linken toe te sturen over deze artikelen.
Er zijn echter ook mensen die zo'n beetje furieus worden en buiten zinnen raken als het over de Bedelingenleer gaat, maar een goede grond om deze leer te ontkrachten ben ik nog niet tegen gekomen. Dat is dan ook een teken van zwakte om de van kindsbeen ingegoten dogmatiek niet te durven \ willen loslaten.
In alles geldt: lees met de Bijbel in de hand, overdenk, vorm jouw mening en als je na enige tijd de overtuiging van waarheid krijgt, bepaal jouw standpunt. Overigens altijd met de mogelijkheid om daarvan af te wijken indien iets beters bewewzen wordt.
 
Hartelijke groet van Yerik.
Yerik op 26-03-2017 15:20

@ Virgo op 26-03-2017 09:53

In eerste plaats stem ik in met jouw waardering voor Xandenieuws en de medewerkers.

Jouw stukje heb ik gelezen (09.53 u.)Ik ben van mening dat daar veel waarheid in zit, zonder te beweren dat dit alles ook werkelijkheid wordt.Kijk zelf eens hoe onze zienswijzen gelijk lopen:Ik verwacht (ik beweer dus beslist Niet dat ik het weet !!!!!) heel in het kort het volgende:1. een verbond tussen de islam (mahdi) en Israël ter herbouwing van de Tempel;2. tevens een verbond met de wereldgodsdienst, waarschijnlijk Rome.Ik ben voorzichtig om een valse profeet aan te wijzen, maar houd rekening mee dat dit iemand uit Rome zal zijn.Op de helft van de 7 jr. zal de 'hoer' worden gehaat en vernietigd dat mogelijk Rome met de islam is zoals je schrijft.Xandernieuws wijst in die richting op:http://xandernieuws.punt.nl/content/2016/10/Papyrus-uit-7e-eeuw-voor-Christus-noemt-Jeruzalem-in-het-Hebreeuws

Hoe ook, met zoveel verschil van inzichten moeten we kennis nemen van elkaar, blijven overdenken want heel veel van ons overlapt elkaar.Dat geldt ook voor de Opname, zoals Xander zelf ook aangeeft, hierboven achter ** mogen we onze meningen ook eens herzien...

Groet van Yerik.

Flower op 27-03-2017 17:17

Naar geloofsforum. Mod.

Jet op 29-03-2017 10:01

@YerikIk denk dat veel christenen heel naief zijn door bv een moskee te beschermen. En als individu moet je als gelovige er zijn voor anderen, naastenliefde enzo ... Maar als land en overheid, die heeft de taak de inwoners te beschermen tegen gevaren. Wel is in deze tijd er de mogelijkheid om al deze mensen bekend te maken met het evangelie; dat is de positieve keerzijde van de medaille dat de islam die Europa overspoelt.Ik ben blij met deze site, maar zou het heel jammer vinden als de opname een issue wordt waar men elkaar om verketterd, netzo als de bedelingenleer. Ik geloof in de opname voor de grote verdrukking. Maar dat wil niet zeggen dat we hier geen vervolging mee zullen maken. We hebben altijd nog 'geluk'gehad. Alhoewel je altijd hoort van christenen die vervolgd worden, dat ze voor ons in het westen bidden. De verleidingen om maar gezapig door te leven en ons te wentelen in ons veilige christelijke leventje is vele malen groter en kan dan Juist

gaan zitten in verdeeldheid over de juiste leer. Waardoor veel mensen afhaken. En wie zit daar achter, de wolf in schaapskleren. Bij de vervolgde christenen is de er de wolf zonder masker en zij zijn banger voor de westerse verleiding die wij hier hebben.

In Noord Korea is er dan trouwens al tientallen jaren de grote verdrukking aan de gang. Voor hen zou ik willen dat er nu vandaag de opname er nog is.Xander, ik heb juist de ervaring dat pinktergelovigen helemaal niet met de opname voor de grote verdrukking bezig zijn.

Zij vinden dat we ons moeten opmaken voor de grote verdrukking en alles wat er dan gaat gebeuren.Ik heb dat altijd vreemd gevonden omdat je dan nooit kan getuigen van 'onze blijde hoop' dat Christus zal komen.

Want o wee, ik moet dan eerst nog door al die ellende uit Openbaring... tegenstrijdig. Je bent dan eigenlijk meer bezig in mij beleving om de antichrist te verwachten etc. En daar word ik niet echt blij van.  Ik denk dat als de christenen er niet meer zijn om het verschil te maken en in de geestelijke strijd vooraan te staan in gebed, dat dan de hel pas echt losbarst. Maar zie nu ook al de voorbodes ... de contouren in alles wat er zo speelt en wat ik hier op deze site lees. 

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld