Headlines


'Dader aanslag Londen vermoedelijk moslim haatprediker Abu Izzadeen'

-  Overheidsonderzoek: 1/3 jonge moslims in Europa achter geweld en terreur voor islam

Europese Commissie gaat lidstaten dwingen nog meer moslimmigranten op te nemen
 


21-03-17

Afgelopen week opnieuw tal van moslim aanslagen en misdaden in Europa
 


17-03-17

Flashback: Ankara dreigde al in 2012 Turkse bevolking in Europa te mobiliseren
 


11-03-17

-  Vijf Duitse kerncentrales ontruimd om mogelijke aanslag met vliegtuig
 


10-03-17

Getuigen: Daders aanslag Düsseldorf waren 3 Afrikaanse migranten die met bijlen op jongeren inhakten
 


09-03-17

-  Linkse premier deelstaat Thüringen vergelijkt christelijk kruis met hakenkruis

Russische kolonel: Wij verbergen kernraketten in zeebodem voor Amerikaanse kust
 


08-03-17

-  Zweedse oorlogsjournaliste: Stockholm voor vrouwen nog gevaarlijker dan Mosul
 


07-03-17

Bank der banken erkent dat Zuid Europa met Duitse en Nederlandse miljarden overeind wordt gehouden
 


06-03-17

-  Na debat gisteren: Lijsttrekkers, mogen wij u nog wat vragen?
 


05-03-17

Bouwrevolutie: 3D printer maakt in 1 dag compleet huis voor € 9500,-
 


04-03-17

-  Voormalige officials regering Obama suggereren dat Trump inderdaad werd afgeluisterd

Democraten weigeren moslim die Joodse scholen met bomaanslagen bedreigde te veroordelen
 


03-03-17

-  Deep State valt Trumps minister Justitie aan om onderzoek Pedo-pizzagate te saboteren
 


02-03-17

Positief nepnieuws moet u verleiden toch weer op gevestigde partijen te stemmen
 


01-03-17

-  Franse regering erkent dat deradicalisering moslims 'totaal fiasco' is
 


28-02-17

Franse presidentskandidaat Macron vindt dat Europa nog miljoenen moslims moet toelaten
 


27-02-17

-  Parlementsleiders Frankrijk, Italië, Duitsland roepen op tot onmiddellijke Federale Europese Unie
 


26-02-17

Officiële cijfers: Migranten 9,5% van bevolking, maar verantwoordelijk voor 33% verkrachtingen, 36% moorden en 43% diefstallen

-  Car jihad: Auto rijdt op voetgangers Londen in; Foto dader Heidelberg
 


25-02-17

Aanslag Heidelberg: Getuigen zien Afrikaan, maar politie noemt dader een Duitser

-  Heksen wereldwijd vervloeken Trump; christenen gaan voor hem bidden
 


24-02-17

China dreigt met oorlog bij komst Amerikaans vliegdekschip
 


23-02-17

-  Verkiezingen 15 maart: Wat willen de politieke partijen met Nederland? (deel 1: de VVD)
 


22-02-17

Migrantenprofessor: Verbond linksgroen met islam is grootste vijand van Europa

-  Trumps vijanden proberen in Oekraïne alsnog oorlog met Rusland te forceren
 


21-02-17

Terwijl Zweedse regering boos is op Trump breken in Stockholm migrantenrellen uit
 


20-02-17

-  Westerse media liegen over Trumps 'verzonnen' aanslag in Zweden
 


19-02-17

'Radioactieve deeltjes over Europa na geheim gehouden nucleair incident in januari'

-  Angela Merkel en paus Franciscus: Moslim terrorisme bestaat niet

Advocaat hooggerechtshof VS: Obama verantwoordelijk voor soft coup tegen Trump
 


18-02-17

-  'Frankrijk zet helft van leger in tegen dreigende burgeroorlog in 20 steden'
 


 









































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Trump: Krankzinnig dat een land niet zou mogen bepalen wie er binnenkomt

Wereld negeert al bijna 70 jaar extreem racistische blokkade van Israëlische burgers door 16 moslimlanden


Net als in Europa is de gerechtelijke macht in Amerika al zo zwaar ondermijnd door extreemlinkse globalisten, dat de president klaarblijkelijk niet eens meer mag bepalen wie wel en wie niet tot het land mag worden toegelaten.

De Amerikaanse president Donald Trump noemt de blokkade van zijn tijdelijke immigratiestop uit 7 moslimlanden door een federale rechter in Seattle ‘krankzinnig... Als een land niet meer mag bepalen wie er wel en wie er niet mag binnenkomen en vertrekken, vooral om veiligheidsredenen, dan geeft dat enorme problemen. Sommige landen in het Midden Oosten... weten dat als ze bepaalde mensen toelaten, dat dood en vernietiging betekent. De mening van deze zogenaamde rechter, die het handhaven van de wet feitelijk afpakt van ons land, is belachelijk en zal worden teruggedraaid.’

 

Hoewel het Witte Huis herhaalde dat het uitvoerende bevel van Trump ‘rechtmatig en toepasselijk’ is, en daarom overweegt om een noodvoorziening bij de rechter aan te vragen (3), heeft het ministerie van Homeland Security inmiddels aangekondigd het oordeel van de rechter te respecteren, en het annuleren van visa terug te draaien. Het laatste woord is zeker nog niet gezegd, want vermoedelijk zal deze zaak tot en met het Hooggerechtshof worden uitgevochten. (2)

Bizarre reacties in Den Haag

In ons eigen land waren de reacties van bijna de hele politiek eveneens krankzinnig. Premier Rutte sprak van een ‘op papier discriminerend’ besluit, en dat terwijl in Trumps executive order geen enkele melding werd gemaakt van ‘moslims’. De stop gold voor alle burgers uit deze 7 landen. Bovendien kunnen moslims uit de overige 49 islamistische landen nog gewoon een visum voor de VS krijgen.

Wereld zwijgt over 70 jaar lang racisme moslimlanden

De verontwaardigde reacties van progressief/links/liberaal aan beide kanten van de oceaan zijn des te hypocrieter als bedacht wordt dat 6 van de 7 getroffen moslimlanden –net als 10 andere islamitische staten die niet op Trumps lijst staan- al bijna 70 jaar lang weigeren om Israëliërs het land binnen te laten. Sterker nog, zelfs mensen uit andere landen –waaronder ook Nederland- die ooit een voet in Israël hebben gezet, ook als toerist, worden eveneens permanent geblokkeerd. (4)

Heeft u ooit daar ook maar één protest tegen gehoord? Nee, want de slachtoffers van dit schandalige racisme zijn in dit geval ‘maar’ Joden en Israëliërs, en meer nog: de daders moslims, en die kunnen, mogen en moeten in de ogen van de elite in Den Haag, Brussel en Washington overduidelijk enkel slachtoffers zijn.

 


Xander

(1) Zero Hedge
(2) Zero Hedge
(3) Breitbart
(4) Likud.nl

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwart op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal of bij persoonlijke aanvallen kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.  Niet op reageren.
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.

Allen Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Reacties

Pagina12
Wardje op 05-02-2017 20:08

Edward Snowden about Trump 28-1-2017  https://www.youtube.com/watch?v=mmZpMqMxo2Q

Wardje op 05-02-2017 20:48

Vlokje 14.22 5-2.  Ik had over het hoofd gezien dat de vermaledijde gruwellaster over het altaar uiteindelijk van U afkomstig was .

Wardje op 05-02-2017 20:53

Undercover in moskee . De tv-uitzending waar Mark S. op doelt 4-2- 23u45, lijkt te zijn gemaakt door de Deense commerciële omroep TV2 , en in november 2016 bij Zembla te zijn uitgezonden op de nederlandse TV.  Ik weet niet of hij nu ergens op het net is te zien , en zoja, waar. Er is op de link een kleine preview te zien . Het commentaar gaat over het maken van de documentaire . Er volgt o.a.  een apaiserende vergelijking met de toestand in Nederland door Maurits Berger . Over enige maanden zal in Tilburg bij J.J. de Ruiter iemand promoveren over het salafisme in Nederland .Volg de link onder voor een longread.https://www.youtube.com/watch?v=mmZpMqMxo2Q

Kwamvanrechts op 05-02-2017 21:16

Ook Mekka kom je als niet-moslim niet in. Dat staat gelijk met discriminatie van 5,8 miljard wereldburgers. Mekka is exclusief voor moslims. Over de arrogantie van de islam gesproken...

En geen enkel protest te horen van de democraten en links/groene activistenbewegingen, laat staan een islamitische rechter.

Kwamvanrechts op 05-02-2017 21:22

En ter aanvulling: de weigering om niet-moslims toe te laten tot Mekka is niet tijdelijk maar voor eeuwig. Tenzij je je natuurlijk tot de Islam laat bekeren voor de ingang van Mekka. Maar aan dat onzaligmakend idee wi ik even niet denken.

Wardje op 05-02-2017 22:32

Kwamvanrechts op 05-02-2017 21:22 . Niet in Mekka , maar in Jedda als ik me goed herinner , heeft Snouck Hurgronje dat daadwerkelijk gedaan . Althans hij heeft gedaan als of hij dat deed . En hij heeft er uitvoerig verslag van gedaan . In het Duits , en pas een jaar of tien vijftien terug is dat vertaald en mooi uitgegeven . We praten over nog heel wat meer  dan honderd jaar geleden .
allangwakker op 06-02-2017 01:31

http://newsmonkey.be/article/75663

Over fakenews gesproken en smerige journalistiek, dit zat in mijn emailbox, dus.... Of dat hij `t nou goed of slecht heeft gedaan, dat even terzijde, maar dat maakt even niet uit, de man heeft 14 dagen lang meer als 12 uur per dag gewerkt van `s morgens vroeg tot `s avonds laat,  dat is 1 6 8 uur in touw geweest, in 2 weken tijd ! Alle begin is moeilijk en zeker als nieuwe president. In die 2 weken heeft ie blijkbaar ( gelezen )  Melania 1 x gezien als ik het goed heb. Dit geld dus waarschijnlijk ook voor zijn zoon. Dit weekend had ie dus even vrij 3 dagen...en mijn spreekt in dit artikel over  v a k a n t i e  !  Hoe durven ze ? Bovendien schijnt ie dus ook nog meetings daar te hebben ook ! Ik bedoel maar, je moet maar durven :  w a t  een fake-website,  onder leiding van de anti-trump-campagne, leugenaars dat zijn het. Hier kan ik dus echt niet tegen.

allangwakker op 06-02-2017 01:45

Vlokje om 18,36 :  ja dat weet ik, eigenlijk moeten wij terug naar de  e c h t e  7e rustdag, dat is van vrijdag 18.00 uur tot zaterdag 18.00 uur.  De zondag van  nu als rustdag is verkeerd,  maar hoe krijg je dat zomaar veranderd in de praktijk ?  Dat zal nog niet meevallen denk ik

dat van die satans-rook snapte ik wel,  maar ik vond het zo nuchter en droog, geschreven staan dat ik hier in mijn lach schoot, daarom zei ik ook :  prachtig geformuleerd !  Wardje en vlokje.

paul v op 06-02-2017 13:03

Even mededelen 

paar dagen geleden had iedereen wel gehoord ,gelezen dat in poortugaal(10 km van rotterdam) een tbs een medewerker had doodgestoken,maar het probleem is dat men de rest weer niet verteld word ,de medewerker was een zoon van een dominee uit papendrecht ,een geweldige cristenen  vol vuur voor God ,de dader had hem neergestoken omdat hij cristen was ,en ja wat riep hij we kunnen het raden ,het was dus niet zomaar een incident ,maar een bewuste aanslag op het cristendom .ps heb daar zelf gewerkt ken de dader ,zie ook c.p.i

Mark S. op 06-02-2017 23:52

@Wardje Dank voor je aanvullende opmerkingen. Ja ik dacht ook dat het in Denemarken was en die documentaire is een paar dagen geleden uitgezonden op een van de Belgische zenders die ik heb, Een, of Canvas of zo. Ik denk dat we het over dezelfde documentaire hebben.

Ik was van plan om maar niet in te gaan op de bewust beledigende teksten van Vlokje c.s. Ik vind deze opmerkingen wel kwalijk. Maar ik denk dat discussie daarover op het geloofsforum thuishoort. Maar ik kies er voor om niet eindeloos en oeverloos met mensen in discussie te gaan waar je het zo overduidelijk mee oneens ben. Ik vind het zinloos en heb er geen tijd voor en geen zin in.

Vriendelijke groet en bedankt voor al je mooie bijdragen. God's Zegen,

Mark S.

Mark S. op 07-02-2017 00:01

@paul v op 13:03

Schokkende informatie! Sterke!

Weer een moslim terroristische aanslag op Christenen verzwegen! Wat een schande van die media! Bedankt voor deze info. Zeer relevant.

Met media die dit censureert is Nederland reddeloos verloren. Wat een vieze gore landverraders die links/liberale media. EU is reddeloos verloren.

Scrutinizer op 07-02-2017 10:11

Off topic:

Bij voorbaat mijn excuses voor het plaatsen van een off topic link. Dat druist in tegen mijn gewoonten maar ...

Als dít waar is ... WOW! (sorry voor de hoofdletters maar het verdient écht een WOW!!!)

http://www.niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=11561:vluchtpoging-hillary-clinton-mislukt&catid=10:buitenland&Itemid=23

allangwakker op 07-02-2017 14:01

Scrutinizer om 10.11 :  ja, ik had m ook al hier geplaatst gisteravond,  maar er wordt niet op gereageerd, misschien omdat het offtopic is

Drossaard op 07-02-2017 22:50

Jongens, off-topic berichten kun je altijd gewoon plaatsen op het praatforum.

@Scrutinizer, mijn complimenten voor je bijdrage op 05-02-2017 19:48 die aantoont hoezeer je landen en hun immigratiebeleid respecteert. Je besteedt tijd aan het uitzoeken van de regels en maakt dan een weloverwogen keus. 

Met name je opmerking over de onverwacht gesloten deur raakte bij mij een snaar. Dat lijkt nl. sterk op een ernstige en noodlottige passage in het evangelie van Mattheüs 25:11. 

Net als landen hanteert het Koninkrijk der Hemelen eveneens  toelatingseisen. Hopelijk ga je daar ook nog tijdig naar informeren. 

Wellicht zit je in Uruguay veilig als de EU in oorlog raakt met Rusland. Maar als moslims mondiaal tot de aanval overgaan zit ook jij niet veilig. Iraanse terroristen zaten bijv. al achter een gruwelijke aanslag op Joden in Buenos Aires (Amia 1994). Dat is bij jou om de hoek.

Uruguay kreeg van de VN ook al Syrische vluchtelingen...

https://refugeeresettlementwatch.wordpress.com/2014/12/15/uruguay-to-resettle-120-syrian-muslims/

Scrutinizer op 08-02-2017 11:51

@

Dank voor uw waarschuwing. Wees maar niet ongerust:

http://www.foxnews.com/world/2015/10/19/once-eager-to-receive-syrian-refugees-uruguayans-turned-off-by-complaints.html

Ze wilden uiteindelijk zelf weg. Hahaha. Tja, het is geen goedkoop land (i.t.t. Argentinie bv.) wat tegen de algemene wetmatigheid ingaat dat minder ontwikkelde landen (met een lager BBP/hoofd) doorgaans ook een lager prijspeil kennen. M.n. voedsel is vrij duur en voor minder begoeden (zoals berooide vluchtelingen) maakt dit een proportioneel groter deel uit van hun bestedingen. Wie goedkoop vastgoed kan kopen en veel besteedt aan "normaal" geprijsde kleding, medicijnen, verezkering, auto's en brandstof, ziet het effect van duur voedsel verwateren in zijn totaal consumptiepakket maar voor wie voedsel 40% van zijn budget is, is Uruguay duurder dan Zwitserland.

Scrutinizer op 08-02-2017 12:39

@Drossaard op 07-02-2017 22:50

Mijn vorige bijdrage was een reactie aan u.

En hier nog een addendum.

Twee punten:

1) Als ik ooit eens tijd heb (momenteel super druk) kan ik me misschien eens verdiepen in de Hemelse toelatingseisen. Misschien kan u me met een link of een egen schrijfsel alvast op weg helpen.

2) Dat ik het immigratiebeleid respecteer, is gewoon een noodzaak. Immers anders dreig je als illegaal hetzij uitgezet te worden, hetzij in de gevangenis te belanden. M.n. dat laatste moet zeker vermeden worden maar ook uitzetting is geen pretje. Als creatieve plantrekker zou ik voor mezelf mogelijk wel een oplossing weten te verzinnen maar als je vrouw en kind en bejaarde ouders hebt meegenomen, ligt de zaak wat complexer, ook op het emotionele vlak (met mensen van tegen de '80).

Ook zou ik als eenling of met echtgenote maar zonder kind en ouders perfect legaal kunnen "rondsurfen" desnoods relatief sedentair telkens om de 3 maanden als toerist eventjes een weekeindje Buenos Aires en dan weer terug en zo permanent op een toeristenvisum de facto 361 dagen per jaar in Uruguay leven maar als je er niet officieel ingezetene bent, hoe ga je dan je kind naar school sturen en voor mijn ouders: hoe kunnen zij zich dan bij een mutualista (soort zorgverzekeraar) aansluiten? Juist op hun leeftijd is zorg wel ... een zorg. M.a.w. ik kan het me op dit moment niet veroorloven om als een soort nomade te leven. Misschien wel als de kids het huis uit zijn en de ouders euhm ... de pijp uit zijn. Maar op dit moment moet ik gewoon mezelf en mijn famillie de gemoedsrust bieden om ergens officieel permanent te mogen verblijven.

Nog even terugkomend op het gevaar voor Moslims dat je schetst: wel, in Uruguay zijn er vooralsnog z.g.a. geen. Historisch gezien beginnen ze pas voor heibel te zorgen als ze wat kritische masse hebben. Vanf 5% begint het kleinschalig met eisen stellen etc. pas vanaf 10% voelen ze zich sterk genoeg om aggresief te worden. Uruguayanen maken zelf wel eens het grapje dat als er een atoomoorlog dreigt, je snel naar Uruguay moet vluchten want daar zit je veilig omdat alles er pas 30 jaar later gebeurt. En deze boutade klopt grosso modo het is m.n. in sociaal opzicht een "achterlijk" land waar je je nog lekker in de jaren '80 waant (ook qua muziek op de radio trouwens, maar da's een heel ander verhaal). Als we het hebben over ongewenste ontwikkelingen, dan is achterop hinken uiteraard zeer positief, zal je begrijpen.

Van Uruguay zegt men wel eens dat het het meest Europese land in Zuid-Amerika is. Welnu, dat klopt zonder meer maar ik zou nog verder gaan en durven stellen dat het het meest Europese land ter wereld is, immers Europa zelf lijkt ondertussen jaar na jaar meer op Noord-Afrika. (Ik bedoel dit niet als waarde-oordeel, doch het betreft louter een vaststelling in het straatbeeld (en in m.n. de gevangenispopulatie)). Als u in Montevideo rondloopt, zal u zich wanen in eem mediterrane stad ergens in Spanje of Italie maar dan in de jaren '80, voor de massaimmigratie er op gang kwam doch ... mét internet en mobile telefonie. Kortom the best of both worlds: terug naar de jaren '80 maar met de technologie van de 21e eeuw tot je beschikking.

LBNL: in mijn vorige post was ik onvoldoende ingegaan op 1 bepaald aspect van Uruguay, m.n. inzake een minimale verblijfsduur terwijl je met je voorlopige verblijfsvergunning je definitieve afwacht. Officieel bestaat die niet (zoals in Panama en i.t.t. Ecuador) maar in de praktijk wordt er wel naar gekeken en gezien het land binnenkomen en verlaten geregistreerd wordt, weet men hoe veel of hoe weinig je er bent. Te weinig aanwezigheid speelt niet in je voordeel en leidt soms -onterecht!- tot afwijzing van je aanvraag (in eerste instantie) maar ... als je weet hoe, kan je met een immigratielawyer toch je recht afdwingen. Het zou een te lang verhaal worden om hier nu op de technicalities in te zoemen maar mocht je ooit interesse hebben in Uruguay, weet dan dat "wait and see" wel degelijk mogelijk is, al is het lastiger dan in Panama en moet je weten hoe.  

Drossaard op 08-02-2017 17:25

Een toevlucht zoeken uit de verdrukking en verlossing uit de nood is een hoofdmotief in de Bijbel. Tijdelijk schuilen in een ander, veiliger land hoort daar zeker bij. Het Beloofde Land vol melk en honing is een geestelijk toevluchtsoord waarheen God je kan leiden. 

 

Jes 55:6

Zoekt den Heere, terwijl Hij te vinden is; roept Hem aan, terwijl Hij nabij is.

Jezus de Verlosser kan je wegleiden uit dit aardse tranendal. Het vraagt wel een zoekende instelling.

Als jij hier bv. een verwijzing naar een Bijbeltekst tegenkomt, zoek je die dan ook even op? 

De meeste westerlingen doen dat niet meer. Voor hen is God en Zijn Woord een gepasseerd station. Hun levens worden zo volkomen beheerst door aardse problemen dat ze Godsdienst compleet verwaarlozen. Ze gebruiken uitvluchten 'als zou religie de oorzaak van alle ellende zijn' om alleen nog verstrooiing te zoeken in festivals en sportwedstrijden. Ze teren op 'de wetenschap' en noemen het geloof een sprookje. 

Verlossing kan voor heidenen nog steeds gevonden worden, maar er komt een moment dat de poort dichtgaat. Vol=vol roept de PVV, maar de Bijbel kent de zinsnede 'als de volheid der heidenen is ingegaan'. Vele gelovigen voelen dat dat moment nabij is. Ontwikkelingen in Israël spelen daarbij een belangrijke rol. 

Om door de hemelpoort te gaan zijn er ook voorwaarden waaraan je geacht wordt te voldoen. Je moet geloof hebben. Een moeilijk meetbaar begrip. En gedoopt zijn. Wat je als volwassene niet snel meer zult doen als je geen geloof hebt. Je zou de soror met wie je zo'n leuk contact had eens kunnen vragen waarom je je zou moeten dopen. Correspondeer je nog met haar?

Scrutinizer op 08-02-2017 19:38

@Drossaard op 08-02-2017 17:25

Dank voor uw reactie.

Het probleem wat ik heb met de bijbel is dat ie voor zover mij bekend pas enkele eeuwen later werd neergepend waarbij er in de overlevering vanalles kan misgaan, zowel per ongeluk als bewust (door mensen met een agenda). Bovendien zijn er meerdere versies die mekaar op bepaalde punten soms tegenspreken cq. zijn er bepaalde stromingen Christenen die de zaken op hun eigen manier interpreteren.

(Zonder verder deskundige te zijn, zegt "iets" me dat als/wanneer ik me er ooit in ga verdiepen dat ik dan best bij de Orthodoxen moet zijn. Maar ik weet niet of ik daarvoor dan eerst Grieks of Russisch moet leren, dan wel of ik ook in het Nederlands of het Engels aan de slag kan)

Verder ga ik ervan uit dat als god inderdaad pure liefde is en oneindig goed, dat hij dan niet zo ijdel zou zijn om te vergen dat ie steeds vereerd wordt, net zomin als dat ik van een bedelaar vereis dat hij voor voor me buigt voor ik zijn lot verzacht door hem een munt te schenken.

Ik ben ervan overtuigd dat god kan zien of je "goed" geleefd hebt en zelf geen zier geeft om aardse ceremoniele poespas, waaronder dopen etc. Dat lijkt me nou net iets te triviaal voor iemand zo verheven als het opperwezen.

Nou goed, misschien dat ik ooit van het tegendeel overtuigd word, wie weet.

Ha, u beschikt over een goed geheugen, concludeer ik aan de hand van uw vraag naar mijn non :-)

Jawel! Ik bel haar gemiddeld een keer per 3 maand en/of telkens als ik reis (neen, niet om te vragen of ze voor een veilige vlucht wil bidden, maar gewoon om haar op de hoogte te houden van mijn whereabouts).

En binnenkort ga ik haar zelfs opnieuw bezoeken. Haar vorige klooster (in Navarra) werd midden vorig jaar gesloten nadat er sinds eind 2015 op korte termijn 2 oude nonnen stierven en er nog maar 2 overbleven in het enorme bouwsel dat er makkelijk een 50-tal had kunnen huisvesten. Dus nu werd ze samen met haar laatste mede-overlevende overgeplaatst naar een ander Clarissa klooster, niet ver van Madrid. Als ik eind van de maand vanuit China huiswaarts keer, zal ik Madrid als hub gebruiken om de ellenlange vlucht in 2 te breken en haar 2-3 dagen gaan bezoeken in haar nieuwe thuis.

allangwakker op 11-02-2017 03:47

https://mainerepublicemailalert.com/2017/02/10/the-mccarran-walter-act-of-1952/

hier trouwens nog een link naar een `gevonden wet ` uit 1952,  die blijkbaar ook al ooit is gebruikt ook. Mogelijk een uitweg voor Trump ???

dimitri op 22-02-2017 04:17

Trump moet gewoon doen wat hij denkt wat goed is voor amerika,want er word daar dagelijks gemoord,verkrachtingen,in stukken gehakt terug gevonden,verbrand,onthoofd en ga zo maar door.de bevolking van de states is het beu,genoeg is genoeg!!Blank zwart,bruin,rood,geel,iedereen baald van die hoge crime in de states en zijn vele drugsverslaafden,en al die rotzooi die het met zich mee brengt,en de jeugd van amerika gaat er zo aan door al die dugs!Die straat ganges maken hele groepen jonge kinderen kapot,de jeug gaat eraan en ga zo maar door.Nee,het is een en al geweld,geen respect,en dat moet een keer ophouden.Dat de gevangenissen in de states overvol zitten,komt omdat je voor een beetje hasj al 5 jaar kan krijgen ,echt belachelijk.je kan beter die jongens en meiden omscholen,want 5 jaar zitten kost honderdduizenden dollars,investeer dit geld in opleidingen om het land weer op te bouwen en veel dingen in het land  moeten hersteld worden,gerapareerd worden,zoals  gebouwen,monumenten,woonhuizen,huizen,wolkenkrabbers,publieke gebouwen,paden,wegen,straten,dijken,kusten,enz enz,want het land moet aangepakt worden,hersteld,opgebouwd,en daar zijn miljoenenmensen voor nodig!en iedereen kan daarin zijn best in doen,beter dan de hele dag op straat hangen of op de bank liggen.Als je een eigen baan hebt je eigen geld,lekker moe thuiskomt,je hebt weer toekomst,kan misschien een auto kopen,een huis enz enz...en met die trump,die durft tenminste,is amerika  nog niet verloren.

Pagina12
Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld