Headlines


16-10-17

- 28 jarige ooggetuige meerdere schutters aanslag Las Vegas plotseling overleden
 


14-10-17

- Hongaarse premier waarschuwt Europa voor toekomstige christenvervolgingen
 


12-10-17

- 'Spanje dreigt Catalaanse leider impliciet met executie, stuurt duizenden troepen'
 


10-10-17

- Hackers kraken via SMS authenticatie simpel uw email en bitcoin
 


08-10-17

- Waarom de officiële mediaversie van aanslag Las Vegas louter nepnieuws is
 


05-10-17













































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Tsjechische president waarschuwt Europa voor moslim ‘super-Holocaust’

Tsjechisch ministerie van Binnenlandse Zaken wil burgers recht geven vuurwapens te gebruiken tegen terroristen – ‘Grieken kunnen schulden aan Europa afbetalen door economische migranten naar eilanden te deporteren’

 

De Tsjechische president Milos Zeman waarschuwt zijn land en Europa voor een ‘super-Holocaust’ door grote aantallen moslim terroristen die nu als ‘vluchtelingen’ onze landen worden binnengelaten. Het ministerie van Binnenlandse Zaken bereidt daarom een grondwetswijziging voor die het burgers mogelijk maakt zich met vuurwapens tegen terroristen te verdedigen.

 

De 71 jarige Zeman is één van de zeer weinige Europese politici die zijn eigen land en cultuur intact wil houden, en niet wil laten islamiseren. Om deze redenen wordt hij door de rest van het Europese establishment, en vooral door Brussel, gehaat.

Deportaties om ‘super-Holocaust’ te voorkomen

Vorig jaar stelde de flamboyante president voor om economische migranten naar ‘onbewoonde Griekse eilanden’ te deporteren, of naar ‘lege plekken in Noord Afrika’. Het plaatsen van mogelijk van honderdduizenden moslimmigranten op eilanden zou een goede manier zijn voor de Griekse overheid om de enorme schuldenlast aan Europa af te betalen.

Tsjechië heeft op een bevolking van 10,5 miljoen slechts een kleine 4000 moslims toegelaten – totaal, dus niet alleen het aantal vluchtelingen van de afgelopen 2 à 3 jaar. Toch vreest Zeman een ‘super-Holocaust’ door moslim terroristen, reden waarom hij zijn onderdanen oproept zich te bewapenen. Ook zouden er onmiddellijk metaaldetectors zijn geplaatst bij toeristische trekpleisters in Praag.

Tsjechen moeten zich met vuurwapens kunnen verdedigen

Dat het meer dan retoriek is wordt bevestigd door het ministerie van Binnenlandse Zaken, dat een grondwetswijziging voorbereidt die het mogelijk maakt dat Tsjechen zich legaal met vuurwapens tegen moslimterroristen mogen verdedigen. Nu al is het erg makkelijk om aan een wapen te komen. Je moet minimaal 21 jaar zijn, aantonen iets van de werking van wapens te weten, en geen strafblad hebben. Er zijn al zo’n 800.000 geregistreerde vuurwapens, en 300.000 mensen met een vergunning.

Ook hiermee gaat Tsjechië rechtstreeks tegen Brussel in, dat juist nog strengere wapenwetten aan het opleggen is, zodat de Europeanen in ieder land straks volkomen weerloos zullen zijn als de moslim ‘super-Holocaust’ ooit realiteit wordt.

Zeldzame sociaaldemocraat

Zemans anti-islam koers is extra opvallend als bedacht wordt dat hij een sociaaldemocraat (en voormalige communist) is, en dus geen ‘rechtse populist’ kan worden genoemd. Vooral in West en Noord Europa voeren sociaaldemocratische partijen juist een politiek die exact het tegenovergestelde doet, namelijk zoveel mogelijk moslims naar Europa halen, en onze samenleving dwingen om zich stap voor stap aan hun religieuze haatideologie, de islam, aan te passen.

Extremistische politicus wil vluchtelingen in Theresienstadt plaatsen

Sommige zaken gaan overigens ook de Tsjechen te ver, zoals de extremistische, antisemitische politicus Adam Bartos die op zijn Facebook opriep om vluchtelingen in het voormalige Nazi concentratiekamp Theresienstadt te plaatsen. De politie onderzoekt of zijn opmerkingen (‘Waarom tentenkampen bouwen voor vreemdelingen? We hebben de prachtige fortenstad Terezin waar we ze kunnen concentreren, voordat ze met treinen terug naar huis worden gebracht’) strafbaar zijn.

Theresienstadt was een Nazi doorvoerkamp van waaruit zo’n 144.000 Joden naar de vernietigingskampen in Polen werden doorgestuurd. Zo’n 33.000 Joden stierven in het doorvoerkamp zelf.

Bartos heeft een blog getiteld ‘Hall of Jewish Fame’, waarop hij een lijst met politici, journalisten en andere publieke figuren heeft gezet die van Joodse oorsprong zouden zijn. Gelukkig is hij niet bijster populair in Tsjechië: zijn partij slaagde er vorig jaar namelijk niet in om tijdens de Europese verkiezingen ook maar één zetel te behalen.

 

Xander

(1) Zero Hedge

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwart op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal of bij persoonlijke aanvallen kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.  Niet op reageren.
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.

Allen Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Reacties

Ike op 08-01-2017 14:34

Wat een ongelofelijk dom idee om de migranten naar eilanden te deporteren. Als daar zich een meerderheid vormt die Erdogan steunt, omdat Erdogan mensen uit zijn denkbeeldige Ottomaans Rijk dan vormt zich daar een meerderheid voor de aansluiting van Turkije bij de EU of een meerderheid voor afscheiding van Griekenland en aansluiting bij Turkije. Dan heeft Erdogan wat hij wil. Bovendien zorgt deze president voor spanningen binnen de EU, omdat Griekenland dit idee niet zal waarderen.

De vraag is wie hem dit idee heeft laten uiten?

willy op 08-01-2017 14:51

burgers vuurwapens geven lost niks op zie maar naar de VS waar zeer recent een zot weer mensen doodschoot.natuurlijk moet men iets doen aan de vluchtelingenstroom maar deze is aan het verschuiven het komt meer en meer vanuit Afrika waar talloze conflicten zorgen voor veel ellende gelukkig vangen Afrikaanse landen vele vluchtelingen op. toch denk ik dat het zo'n vaart niet zal lopen. Vele Oost-Europese landen zijn lid van de EU en daar vooral in Belgie is de wapenwetgeving zeer streng anders moet men maar uit de EU! en het Antisemitisme is dan ook zo'n probleem in het Oosten en er is vooral in roemenie veel armoede waar samen met Polen weer veel mensen zijn doodgevroren gewoon omdat niemand hen hielp. In de EU kan men beter een vluchteling zijn dan pas krijg je alle confort en mag je na een aanslag zoals in Berlijn nog heel de EU rondreizen zonder dat een kat het in de gaten heeft . Belachelijke EU eigenlijk dat liever Europeanen laat doodvriezen! Shalom

Tom Hendrix/Seneca op 08-01-2017 15:31

Hulde voor deze President Milos Zeman, een waar patriot! De man heeft volkomen gelijk, en toont aan, dat ook een sociaal-democraat, toch het hart op de juiste plaats kan hebben. Terecht dat hij walgt van de compleet communistische rode EUSSR. En hoe frappant dat de rest van de sociaal-democraten in Europa, juist met de andere linksen, en de politiek-correcte elite Europa verkwanselen aan de islam. En een heel goed idee, om de burgers toe te staan zichzelf te verdedigen. Dus respect voor Milos Zeman, en wat mij betreft een afzetten van het rode gedrocht te Brussel, de EUSSR.

Bambi op 08-01-2017 16:08

Tom Hendrix/Senega 08/01/2017 15:31

Volledig met je eens.

Maar waar ligt Europa?Kan het nergens vinden phhhhh

anora op 08-01-2017 16:32

Ik zie ook al een poosje, dat het onvermijdelijk zal zijn dat we het zelf doen. Dat we wapens nodig zullen hebben.

Daar in dat midden europa staan ze er heel anders in dan in het westen van europa, namelijk helder en realistisch. Het schijnt verweven te zijn met de renaissance. Het ontstond in Italië en ging naar de rest van Europa.

Zou het vooral naar het Westen van Europa zijn gegaan?

Eelke Piers op 08-01-2017 16:49

Ik moet nodig een keer naar Tsjechie op vakantie gaan.

Er zit ook een verschil tussen interneren en gevangen zetten.

Ook Nederland kan een hoop immigranten kwijt door ze naar een ongebruikt olieplatform te brengen tot ze vrijwillig naar huis willen. Ze zitten dan niet gevangen en krijgen vrij vervoer naar huis.

anora op 08-01-2017 16:55

(Sorry, met 'het' bedoelde ik het humanisme)

Bambi op 08-01-2017 17:40

Tom Hendrix /Senega  08/01/2017 16:32

Correctie:

Ben het eens dat burgers zichzelf kunnen verdedigen,maar met het hoofd erbij natuurlijk.

jose op 08-01-2017 17:42

En hier maar vertrouwen op de regel en wetgevers,wedden dat je straks spijt hebt je niet te kunnen verdedigen als het zo ver is,kom je aan met je aardappelschildmesje !!!

 

Nederland zou het vrij moeten toestaan dat burgers zich mogen verdedigen anders dan met een schilmesje...dus

voor iedereen die nog in sprookjes geloven wil,,,vooral niks doen en toekijken hoe het vol stroomd hier met dat gespuis

en niet vreemd opkijken wanneer ze bij je onverwachts aankloppen!

Dom volk !

grrrr001 op 08-01-2017 17:58

Mindcontrole uitoefenen  door criminele gouvernementen en iemand tot gruwelijkheden aanzetten om op druk bezochte plaatsen waarvan men weet dat er een wapenverbod wordt toegepast.

Dit zaakje stinkt van manipulatie temeer de getuigenis van deze onderzoeker, luister aandachtig naar zijn openbaringen

https://www.youtube.com/watch?v=G_kGrcGeVVU

The Truth About Esteban Santiago and the Fort Lauderdale Shooting

Hubo op 08-01-2017 18:01

Ik ben al tientallen jaren van mening dat men in eigen huis over een vuurwapen moet kunnen beschikken gebruiksklaar op het nachtkastje.En niet zo dat je eerst een uur bezig bent om het in 2 andere kamers bij elkaar te zoeken.Hoe bedenken ze het zo gek.Eventueel ook op straat.

Ik heb weleens gezien hoe iemand op straat werd afgerost en een groep mensen erom heen bleef staan.En ik ben toen nog maar even wat verder gaan staan om te observeren wat er allemaal gebeurde,maar ongewapend krijgen ze mij niet zo gek dat ik me ermee bemoei als er een paar iemand afrossen.Dan kan je maar het beste gewoon doorlopen,er met een grote boog omheen lopen of rechts omkeert maken.

Ik kreeg daar later nog wel een keer zomaar een zure sneer over van zo'n agent.'Hoe komtie daarzo op',dacht ik toen nog even bij mezelf.Die hebben makkelijk praten.Die hebben wel altijd een wapen op zak.

Infidel4U op 08-01-2017 18:17

Goed idee van Zeman. Het dragen van een vuurwapen is echter wel een zware verantwoordelijkheid. Er moet dus flink getraind worden en niet alleen op vuurwapengebruik maar ook op hand-to-hand technieken. Als iemand te dichtbij is en je wapen af wil pakken heb je meestal niks aan dat wapen. Het is dus niet voor iedereen weggelegd.. En vergeet het mentale aspect niet: zal lekker zijn als woordenwisselingen of andere onbelangrijke conflicten tussen burgers met vuurwapens geslecht worden... Maar alles staat of valt met de juiste training.

Dewevoga op 08-01-2017 18:29

@anora op 08-01-2017 16:55

Dat we wapens nodig zullen hebben? Denk het wel als onze D666 rechters net zo oordelen als in Zweden. Huiver...

https://fenixx.org/2017/01/08/asielzoekers-te-zweden-verkrachten-moeder-van-twee-kinderen-politie-treft-48-spermavlekken-aan/

DN op 08-01-2017 18:38

Tja, als moslims hier overbewapend in no-go zones kunnen bewapenen, dan zullen wij toch ook moeten kunnen bewapenen, want het is oorlog, moslims hebben heel de wereld de oorlog verklaard zo te zien, dan moeten wij ons daartegen kunnen verdedigen toch, niet dan? https://www.youtube.com/watch?list=PLnArkbLPVpt6aFgQclczQ3WhirNk3OBQU&v=mhZ1uidBIas

Qvic op 08-01-2017 18:38

Het word tijd dat wij autochtonen Nederlanders ook legaal vuurwapens kunnen aanschaffen voor onze eigen veiligheid. Tevens moeten we met zijn alle al die landverraders van hun machtsposities afhalen, want zij hebben ons verraden voor hun eigen gewin. Terwijl zij een publieke gemeenschapsfunctie uitoefenen die onze welvaart en veiligheid moesten waarborgen. Daar hebben zij alle in gefaald, dus moeten zij ook het veld ruimen voor diegene die wel hiervoor capabel voor zijn en niet diegene die de meeste voorkeur stemmen krijgen bij de verkiezingen. Die inhoudelijk van geen toeten of blazen weet. Want dat gebeurt nu en zie de ellende ervan. De ene naar de andere pruts en klungel regering die enkel voor hun eigen status daar zitten en het klootjes volk uitleverd aan de babaarse onrendabele islam.

waterman op 08-01-2017 19:44
cefas op 08-01-2017 19:48

De Islam is een mensvijandige bestiale haat-religie, die gericht is tegen het vrije Westen en die als eerste hindernis Israel heeft. Als die overwonnen is, is het vrije Westen aan de beurt om de sharia intevoeren. De voorbereidingen zijn in volle gang. Links heult met de Islam.

Het vrije Westen is het doelwit van de Islam.( al 1400 jaar. Ken de geschiedenis van de Islam) Zie de huidige vrachtwagenmoorden in Nice, Berlijn en Jeruzalem en niet te vergeten de aanrandingen en verkrachtingen in Keulen en andere steden in Europa. En de links/liberale elite laat het maar gebeuren. Stelletje lafbekken en verraders zijn het die ons land en Europa naar de verdommenis helpen. De vijand zit niet alleen buiten maar ook binnen in ons land en Europa. Het is oorlog tegen het Westen en de vijand komt niet alleen van buitenaf maar ook van binnenuit. Uiteindelijk zal het gaan om Israel en Jeruzalem maar JHWH en Zijn Gezalfde zal het niet laten gebeuren en de Volken zullen dat weten tot hun eigen schade en schande!

Cees op 08-01-2017 21:23

Er lopen zoveel zieke geesten rond in de maatschappij dat het toestaan van vuurwapens mij geen veiliger gevoel zou geven maar eerder een angstig gevoel. Nu weet ik dat op wat uitzonderingen na alleen in het criminele circuit vuurwapens rondgaan. De kans dat iemand in zijn leven om het leven komt door  een vuurwapen is nagenoeg nul. Laat dat alstublieft zo blijven.Aanslagen kun je niet voorkomen en vuurwapenbezit toestaan lost dit niet op. 

Ike op 08-01-2017 21:24

@Inidel4u op 08-01-2017 18:17 en @Qivic op 08-01-2017 18:38

Tja, en wat als burgers buiten de grote steden een verborgen wapen zouden mogen dragen? Mmmmmm, het klinkt dan alsof we dan dezelfde wetten krijgen als in de VS en een breekpunt bij het TTIP niet zo groot meer is, vooral niet voor Tjechie als deze president alles voor het zeggen zou hebben of een wet er doorheen zou kunnen drukken..... Tja en als TTIP naast de deur ligt, kunnen we daar ook niet meer tegen concurreren of aanvullende eisen tegenover stellen... Irritant niet dat TTIP voor een paar miljoen USD of slechts een paar honderdduizend USD aan lobbygeld er in de VS is doorgedrukt en onze eigen parlementsleden de regels nauwelijks hebben kunnen inzien en niets mochten kopieeren....

Democratie?

Alleen als het hen uitkomt.

Zou jij dat willen? Wil jij hetzelfde wapengekletter als in de VS en een Militair Industrieel Complex en een wapenhandel die de politiek controleren? Hetzelfde aantal doden als gevolg van het wapenbezit? Net zoveel veiligheidsdiensten die alles controleren? Politie met AR15's in de kofferbak en trickerhappy zijn als je niet je handen uit het portierraampje steekt of je handen op je hoofd houd, terwijl zij jouw papieren doorlopen?

Sorry, ik wil minder van hen op straat. Ik wil dat er weer een veldwachter is die achter 1 enkele zwerver aanjaagt.

nickedname op 08-01-2017 21:26

Laat de politiek maar eens onderzoeken waarom op elke hoek een kebab zaak en een halal supermarkt met idem slager moet zijn. In de randstad kan je 4 kebabzaken per straat tegenkomen. Hoe verdienen zij dan nog en... wie financiert hen? Ik heb vernomen dat dit vaak witwas praktijken zijn, notabene van een moslima zelf!

Roebie op 08-01-2017 21:33

Vuurwapens mogen alleen worden verkocht aan Tsjechen die in Tsjechië wonen,Niet aan buitenlanders,wetgeving is een van de meest liberale in de wereld,helaas doet de EU alles om dit tegen te werken.

En volgens mij waren het over een miljoen vergunninghouders,maar het aantal illegale wapens is er enorm hoog,volgens een Tsjechische Generaal is de bevolking beter bewapend als het leger,er zijn zelfs meer tanks in privé bezit dan dat bij het leger (echt werkende tanks dus,die ook kunnen schieten)
dit alles heeft als oorzaak dat criminaliteit er heel laag is,een van de laagste ter wereld zelfs.
Als privé persoon in Tsjechië mag je dus ook mits je de vergunning hebt,altijd een vuurwapen op zak hebben.
Wat ze nu willen is nadrukkelijk vermelden dat je bij een evt aanslag je wapen kan/moet gebruiken om erger te voorkomen,(dit kan nu eigenlijk al,maar ze willen het apart vermelden)
ook zijn er voorstellen om achter elke voordeur een geweer te hebben.
Bambi op 08-01-2017 22:08

José 08/01/2017 17:42

Nr.1 Ik heb geen vertrouwen in regels en wetgevers en noem maar op.

Nr.2 Ik ben niet van het klootjesvolk,capito??

Een beetje respect aub!

Maar u staat toch ook maar even ver als zogenaamde  in het klootjesvolk

grrrr001 op 08-01-2017 22:15

Firearms Directive Conference – Update on “Council of the European Union: EU : You cannot stop terrorism by restricting legal gun ownership.”Share this petition337,948mensen die de petitie hebben getekend zijn door het onverkozen eurocirkus tot een rondjeondoordacht pest gedrag gedwongen om hun verzamelingen en hobby s op te offeren endeze nutteloze eurobureaukraten pesterijen te ondergaan.Wanneer worden deze geselecteerde, niet verkozen eurobureaukraten cirkus opgedoekt?

https://www.youtube.com/watch?v=IqBqHOc5j1c

Firearms Directive Conference  Malta – 07/01/2017Uploaded by None on 2017-01-07.

vertegenwoordigen de verzamelingen van wapenverzamelaars en museums een hoge geldwaarde die het water uit de mond doen lopen van een aantal euro bureaukraten, dat ze een list bedacht hebben om dat in handen te krijgen?Dat het geen enkele bijdrage levert om terroristen aanvallen tevermijden is duidelijk wel de burgerbevolking pesten en de waardevolle verzamelingen ten gelde te maken.

Welke figuren zitten daar weer achter vraag ik me af

Bundy op 08-01-2017 22:36

Hier wordt nogmaals het hoe en waarom van de multicul uitgelegd , en ze hebben gewonnen ;

http://www.niburu.co/index.php?option=com_content&id=9998:europa-moet-bevolkt-worden-door-sub-ras-het-bewijs&Itemid=71

Bambi op 08-01-2017 22:52

Qvic 08/01/2017 18:38

Dat is de waarheid,maar niet alleen voor Nederland Europa is groot,zolang dit niet opgelost is komt er geen eind.

Mark S. op 08-01-2017 23:37

Tsjechie en Hongarije zijn gidslanden voor Europa!

Hubo op 09-01-2017 02:11

Grappig.Ik had het er net nog over dat ik liefst zo'n wapen op mijn nachtkastje naast me zou willen hebben.Ik keek vanavond naar zo'n CSI film,waarin ze altijd binnen 24 uur weten of vuurwapens op een plaats delict overeenkomen waar de politie hier in Europa bijna een week voor nodig heeft en toen de vrouw door de babyfoon hoorde hoe haar man in huis bedreigd werd door een insluiper,pakte ze meteen een zwaar kaliber pistool uit het nachtkastje.Ze moest er nog wel de patroonhouder in doen,maar die lag ook in het nachtkastje naast het bed.Ik vind het zo'n raar gedoe dat je die apart in verschillende kamers achter slot moet bewaren.Je moet natuurlijk wel oppassen met kleine kinderen in huis.En zeker als ze 6,7.8 jaar oud worden,gaan ze er natuurlijk naar zoeken om het uit te proberen.En met jongere kinderen moet je natuurlijk wel zorgen dat ze er niet toevallig bij kunnen komen.In Amerika zie je dat ze kinderen soms ook wapens geven of al jong met wapens leren omgaan.Dat is misschien niet eens zo ge gecontroleerd op een schietbaan.Ik vind wel dat het beperkt moet blijven tot kleinere handvuurwapens die nuttig kunnen zijn voor zelfverdediging.Ik vind die automatische wapens en die snipergeweren ook wel mateloos fascinerend en ik zou mezelf ook al wel eigener beweging die beperking op leggen,maar het is misschien wel beter dat zo vast te leggen.

Het Programma op 09-01-2017 11:54

https://hetprogramma.wordpress.com/

Infidel4U op 09-01-2017 16:44

Sorry Ike, maar Bromsnor en Swiebertje komen niet meer terug. En de tijd dat de achterdeur open kon blijven en je een touwtje uit de brievenbus kon hangen komt ook niet meer terug. We importeren tegenwoordig de hogeschool van guerrilla oorlogsvoering naar de EU. De mannen uit het middenoosten komen uit samenlevingen die in constante staat van guerrilla oorlog verkeren. Dan is de ene groep de onderdrukker, dan weer de andere. Alleen als deze 'vluchtelingen' naar vuurwapens grijpen zou je als bewapende burger een kans hebben. Tegen IED's, niet zoveel. Maar een headshot tegen een active shooter is een reële optie en zou in zo'n geval het aantal slachtoffers kunnen beperken. Maar, nogmaals, er MOET getraind worden want goéd schieten onder stress is niet makkelijk. En videogames zijn goed voor tactieken maar niet voor vaardigheden. En wat de koddebeiers betreft: die moeten zwaar aan de bak qua training want de gemiddelde gemotiveerde burger schiet beter dan oom agent. Met zulke figuren bewapend op straat voel ik me niet veel veiliger...

Ike op 09-01-2017 18:49

@Infidel4U op 09-01-2017 16:44

Mijn punt is dat ons oveheidsapparaat en veiligheidsapparaat zelf verantwoordelijk is voor de steun aan de terroristen die we nu terug gaan krijgen. Daarom wil ik geen zwaar bewapende agenten en soldaten en beveiligers in de straten zien en ook geen andere zwaar bewapende mensen. Het werkt niet, als je de staat van de VS bekijkt of de staat in Arabische landen of Israel. Ik zag gisteren ook een aflevering van 'De Muur' en daar liet een ' journalist' zich de wet voorschrijven voor iemand die zei dat hij tot de geheime dienst behoorde. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Ik heb wel een vent bij mij an de deur gehad, die vertelde dat hij bij de politie was en mij een kaartje liet zien die iedereen had kunnen printen.

Dat is geen journalisme. Het is amateurisme en stemmingmakkerij. Ik luister niet naar mensen in een oud uniform of zonder uniform. Voor hetelfde geld is het een zwerver die een oud uniform heeft gehad. Mensen kunnen bij een dumpwinkel oude NATO uniformen kopen en zich uitgeven voor soldaten. Ik ben niet tegen de verkoop van oude uniformen, maar ik wil ze niet bewapend zien. Het is alsof je met alles naar oude oorlogsfilms kijkt, waar mensen met een klikkertje of een geluidje moeten aangeven tot welke partij ze horen. Prima, maar graag zonder wapens als ze niet aan het front vechten.

Infidel4U op 10-01-2017 09:27

@Ike, ik snap je helemaal. En ik hoop dat alles met een sisser afloopt. Mijn vertrouwen in een overheid die zelf terrorisme veroorzaakt, importeert en faciliteert is echter niet erg groot.Het idee van bewapende burgers is bijna beangstigend. Daarom mijn focus op training training en nog eens training. Er zitten erg veel haken en ogen aan zeker in een anti-vuurwapen samenleving als de onze. Maar, frontlinies bestaan niet in een guerrilla situatie en hulpdiensten zijn altijd te laar. Ik zou zelf graag de optie hebben een active-shooter uit te schakelen.

Anora op 10-01-2017 16:39

Dewoga,

Ja gruwelijk. Het zelf ter hand nemen zal onvermijdelijk zijn. Hiermee komt ook de chaos ( dat is voor te stelken) ook dat is dan onvermijdelijk. De vruchten van het gecreeerde zootje zullen niet fijn ruiken.

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld