Headlines


'Dader aanslag Londen vermoedelijk moslim haatprediker Abu Izzadeen'

-  Overheidsonderzoek: 1/3 jonge moslims in Europa achter geweld en terreur voor islam

Europese Commissie gaat lidstaten dwingen nog meer moslimmigranten op te nemen
 


21-03-17

Afgelopen week opnieuw tal van moslim aanslagen en misdaden in Europa
 


17-03-17

Flashback: Ankara dreigde al in 2012 Turkse bevolking in Europa te mobiliseren
 


11-03-17

-  Vijf Duitse kerncentrales ontruimd om mogelijke aanslag met vliegtuig
 


10-03-17

Getuigen: Daders aanslag Düsseldorf waren 3 Afrikaanse migranten die met bijlen op jongeren inhakten
 


09-03-17

-  Linkse premier deelstaat Thüringen vergelijkt christelijk kruis met hakenkruis

Russische kolonel: Wij verbergen kernraketten in zeebodem voor Amerikaanse kust
 


08-03-17

-  Zweedse oorlogsjournaliste: Stockholm voor vrouwen nog gevaarlijker dan Mosul
 


07-03-17

Bank der banken erkent dat Zuid Europa met Duitse en Nederlandse miljarden overeind wordt gehouden
 


06-03-17

-  Na debat gisteren: Lijsttrekkers, mogen wij u nog wat vragen?
 


05-03-17

Bouwrevolutie: 3D printer maakt in 1 dag compleet huis voor € 9500,-
 


04-03-17

-  Voormalige officials regering Obama suggereren dat Trump inderdaad werd afgeluisterd

Democraten weigeren moslim die Joodse scholen met bomaanslagen bedreigde te veroordelen
 


03-03-17

-  Deep State valt Trumps minister Justitie aan om onderzoek Pedo-pizzagate te saboteren
 


02-03-17

Positief nepnieuws moet u verleiden toch weer op gevestigde partijen te stemmen
 


01-03-17

-  Franse regering erkent dat deradicalisering moslims 'totaal fiasco' is
 


28-02-17

Franse presidentskandidaat Macron vindt dat Europa nog miljoenen moslims moet toelaten
 


27-02-17

-  Parlementsleiders Frankrijk, Italië, Duitsland roepen op tot onmiddellijke Federale Europese Unie
 


26-02-17

Officiële cijfers: Migranten 9,5% van bevolking, maar verantwoordelijk voor 33% verkrachtingen, 36% moorden en 43% diefstallen

-  Car jihad: Auto rijdt op voetgangers Londen in; Foto dader Heidelberg
 


25-02-17

Aanslag Heidelberg: Getuigen zien Afrikaan, maar politie noemt dader een Duitser

-  Heksen wereldwijd vervloeken Trump; christenen gaan voor hem bidden
 


24-02-17

China dreigt met oorlog bij komst Amerikaans vliegdekschip
 


23-02-17

-  Verkiezingen 15 maart: Wat willen de politieke partijen met Nederland? (deel 1: de VVD)
 


22-02-17

Migrantenprofessor: Verbond linksgroen met islam is grootste vijand van Europa

-  Trumps vijanden proberen in Oekraïne alsnog oorlog met Rusland te forceren
 


21-02-17

Terwijl Zweedse regering boos is op Trump breken in Stockholm migrantenrellen uit
 


20-02-17

-  Westerse media liegen over Trumps 'verzonnen' aanslag in Zweden
 


19-02-17

'Radioactieve deeltjes over Europa na geheim gehouden nucleair incident in januari'

-  Angela Merkel en paus Franciscus: Moslim terrorisme bestaat niet

Advocaat hooggerechtshof VS: Obama verantwoordelijk voor soft coup tegen Trump
 


18-02-17

-  'Frankrijk zet helft van leger in tegen dreigende burgeroorlog in 20 steden'
 


 









































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Migranten misbruiken massaal uitkeringen voor vieren vakantie in thuisland

Ontnuchterend: Bouwbedrijf biedt 100 asielzoekers opleiding en baan aan, slechts één wil werken

 

Waarom leren en werken als je zo’n hoge uitkering krijgt, dat je daarmee op vakantie kunt naar je zogenaamd ‘door oorlog verscheurde’ thuisland?

Afrikaanse migranten uit onder andere Eritrea, die in Europa asiel krijgen omdat hun leven zogenaamd gevaar loopt als ze worden teruggestuurd, blijken massaal hun uitkeringen te misbruiken om vakantie te vieren - in hun eigen thuisland.

 

Dat gebeurt niet alleen in de EU (zoals uit eerdere berichten vorig jaar bleek), maar ook in Zwitserland, dat er veel strengere immigratieregels op nahoudt. De Basler Zeitung schrijft dat jaarlijks duizenden Eritreeërs hun uitkering gebruiken om een ticket van ongeveer € 600,- te kopen, waarmee ze via Istanbul naar Khartoum (Soedan) of Addis Abeba (Ethiopië) vliegen. Vanaf daar reizen ze verder met de bus. Alleen al vanuit Zwitserland gaat het dagelijks om zo’n 50 asielzoekers die op vakantie gaan naar hun ‘door oorlog verscheurde’ thuisland.

80% krijgt uitkering, hoog genoeg om vakantie te vieren

Hoewel de meeste Eritreeërs geen asiel krijgen, lukt het de Zwitserse autoriteiten –net als de Europese- niet om ze uit te zetten (= men wil ze helemaal niet uitzetten, aangezien er het afgelopen jaar welgeteld zes afgewezen Eritreeërs werden teruggestuurd). 80% van de Eritreeërs krijgt een uitkering die dermate hoog is, dat vakantie vieren in Afrika geen probleem is.

Ineens hebben ze allemaal wèl een paspoort

Verreweg de meeste migranten komen zonder paspoort in Europa aan, wetende dat ze dan zo goed als zeker niet worden teruggestuurd. De Eritreeërs blijken voor hun vakantiereisjes plotseling allemaal weer over een paspoort te beschikken. Die hebben ze dus óf verborgen gehouden, óf ze hebben nieuwe papieren gekregen, bijvoorbeeld via het Eritrese consulaat in Genève.

1 op de 100 wil leren en werken

We berichtten al vaker dat van de migranten die hier mogen blijven –dus bijna allemaal- er vrijwel niet één aan het werk gezet kan worden, hetzij omdat ze iedere basisvaardigheid ontberen en niet voldoende capaciteiten hebben om deze aan te leren, hetzij omdat ze niet willen, en van een uitkering willen blijven leven.

Het in Halle gevestigde Duitse bouwbedrijf Papenburg dacht mee te werken met de ‘integratie’ door 100 asielzoekers een opleiding en een baan als vrachtwagenchauffeur, betonwerker, bouwmachinist of bouwvakker aan te bieden. ‘Het ontnuchterende feit,’ aldus manager Angela Papenburg: slechts één jonge Syriër blijft de opleiding volgen. De andere 99 hadden er geen zin in, en vertrokken weer. (2)

 

Xander 

(1) Basler Zeitung
(2) Junge Freiheit
(3) Breitbart

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwart op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal of bij persoonlijke aanvallen kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.  Niet op reageren.
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.

Allen Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Reacties

Derringe op 26-01-2017 13:42

Ik blijf het zeggen  , Doe de deur op slot !!

Zoo jammer dat de overheid het zo goed weet in die tv spotjes , maar totaal in gebreke blijft in zaken die er echt toe doen . :-(

Mike4freedom op 26-01-2017 14:01

Waarom werken als je gratis geld krijgt. Wat is de kans dat de Syriër die wel de opleiding wil volgen Christen is?? Ik doe een eenvoudig gokje, 100% :)

Succes Europa u zal met deze beesten moeten leren leven...

allangwakker op 26-01-2017 14:04

Wordt tijd dat wij hier ook een op Trump gelijkende persoon aan de macht komt, dan waren dit soort dingen snel afgelopen !

Anora op 26-01-2017 14:10

Tja en geef ze eens ongelijk. Ze krijgen dit immers aangeboden. Het is hoognodig tijd dat hier streng tegen opgetreden wordt. Onze mensen moeten nr de voedselbank en kunnen niet op vakantie. Het sraat trouwens in schil contrast met mensen die echt moesten vluchten en iets van hun leven proberen te maken in hun nieuwe land.

bedonderdeburger op 26-01-2017 14:45

Ja, met dank aan mutti Merkel die startte met alles binnen te laten zonder enige controle en gekke Samson en hypocriete Rutte deden mee, wilden ook wel eens groots internationaal politicus zijn!

henk Boskamp op 26-01-2017 15:21

Laat me raden... die ene jonge Syriër wil een vrachtauto leren besturen?

vrumt op 26-01-2017 15:30

En hier mogen wij het hele jaar weer voor krom liggen !!!

Tom Hendrix/Seneca op 26-01-2017 15:31

Tja, dat hebben wij dus te danken aan die "fijne", zogenaamde democraten- eigenlijk allemaal communisten- van de Ellende Unie. Deze politici volgen, met uiteraard onze MP Rutte (VVD), blindelings de plannen uit, welke ze worden opgedragen door de bilderbergbende, de gehele "linkse kerk", de plutocraat Soros, en de illuminati. Helaas zal ook het Nederlandse volk daar steeds meer onder gaan lijden. Mede door het feit dat men blijft stemmen op: VVD,PvdA,CDA,D66,GL,SP. Maar ook als er meer naar rechts zou worden gestemd, vertrouw ik het niet. De gevestigde elite partijen, die ik noemde, zullen zorgen dat hun "vriendjes m/v", de stemlokalen zullen bemensen. En die zullen zonodig de verkiezingen manipuleren. Men voert willens en wetend de plannen uit van: " Coudenhove-Kalergi", en van de " Resolutie van Straatsburg". Alleen Christus is de oplossing, niet de politiek, en niet de mensheid.Maar dat is enkel maar mijn mening, hoor.

Tom Hendrix/Seneca op 26-01-2017 15:47

@henk Boskamp: 15.21. uur. Volgens mij bent U helderziende...

tante Betje op 26-01-2017 15:48

om  uit je vel te springen...aangeboden???   verplichten svp!!!! geen zin? geen uitkering.

A. Verlof op 26-01-2017 15:48

Wilders stemmen ,dat is de enige oplossing!! deze man  kan alleen de redding voor NL betekenen.

Wilders is groot voorstander om uit de EU te gaan,als deze man minister president wordt,dan hoop ik dat hij net als  Trumpdoet,direct tot maatregelen over gaan.

Direct de asielzoekers er uit  die crimineel verdrag tonen, deze peronen registreren,en afstempelen in het paspoort dat ze NL niet meer mogen betreden.

Bji aanvraag van nieuw paspoort  via burgerservice nummer direct laten blokkeren.

Ik stem op Wilders, deze man steunt ook G-D,s volk de Joden.

wisky op 26-01-2017 16:04

Het zijn net sprinkhanen blijven tot alles is kaalgevreten.

White Lion op 26-01-2017 16:24

Ookal krijgen we een regering die hard gaat optreden tegen dit soort gasten en die de grenzen dichtgooit, het is niet meer te voorkomen dat er een grote ellende (lees (burger)oorlog) komt. Als je logisch gaat nadenken dan besef je dat die gasten nooit en te nimmer zich zonder slag of stoot de EU uit laten zetten. Dat zal met het nodige geweld gepaard gaan, wat vervolgens bepaalde groeperingen die hier al langer zijn zal activeren. Aan de andere kant zal de onuitputtelijke stroom migranten voor zoveel onlusten zorgen dan de burgers het niet meer pikken. Dan wordt het erop of eronder, terwijl er van de overheid niks anders valt te verwachten dan dat ze partij kiezen voor de immigranten. Dus opnieuw scenario voor ellende.

Het laatste scenario is dat de islam hier de macht grijpt en wij een paar honderd jaar teruggeworpen worden in de tijd. Daarbij zal de gewone bevolking ernstig onderdrukt worden en er ongetwijfeld uiteindelijk hier ook een of andere dictator zal opstaan om het geheel onder controle zal brengen.

Kortom, het is echt gedaan met ons mooie leventje in vrijheid, hoe je het wendt of keert, islam is hier om te blijven. We zijn verkocht en verraden, niemand kan hier nog iets tegen doen. Lang leven onze vrienden in Den Haag en in Brussel

Peter op 26-01-2017 16:26

Ze denken allemaal ,waarom ik ,er zijn nog 1 miljoen andere ,neem die maar .

FinalCountDown op 26-01-2017 16:27

Ik vind dit schandalig.  Vier jaar geleden leerde ik mijn vrouw kennen. Zij is Française maar woonde en werkte toen al 20j in België.  Toen zij ontslagen werd in 2012 gaf haar werkgever haar gefraudeerde papieren. Daardoor kon ze niet genieten van werkloosheidsuitkering en stond ze zelfs sociaal geïsoleerd !   Zelfs van een sociale uitkering kon ze niet genieten omdat we samenwoonden en ik volgens de Belgische staat 'genoeg verdiende voor ons twee'.  Ze is 3 jaar  ziek geweest en mijn spaargeld is gehalveerd.  Nu werkt ze al bijna een jaar, part time, en zelfs nu kan ze nog niet genieten van ziekteuitkering omdat ze de voorbije 6 maanden maar 380 uren heeft gewerkt, en volgens de Belgische wet moet ze 400 uren gewerkt hebben...  En migranten krijgen zomaar uitkeringen, zonder ooit 1 minuut gewerkt te hebben in België.  Dit is toch niet normaal!

Qvic op 26-01-2017 18:00

Gewoon geen uitkering is het vooruitzicht stellen als zij hier heen komen en om eventueel in aanmerking te kunnen komen voor een uitkering uitkering voorwaardes er aan hanteren. Zoals uitkeringen afhankelijk maken van de aantal jaren die ze in voltijd (40 uur per week) hebben gewerkt. Net zo met een WW uitkering en dit principe met terug werkende kracht van alle immigranten toen ze in dat land asiel hebben aangevraagd. Wedden dat het zo over en uit is met al die (moslim) migranten.

Anora op 26-01-2017 18:10

@tantjebetje, geen zin geen 'pin', helemaal mee eens.

Dit is de schuld vd achterlijke overheden ja. Die hebben de 1e en hoofd verantwoordelijkheid hiervoor. Niet eens zozeer deze gasten die enthousiast en met verwonderde ogen ('wat een geweldig land!!😮) dit luilekkerland likkenbarend bekijken. 

Bambi op 26-01-2017 18:37

Mike4freedom  26/01/2017

Het enige wat ik echt moet doen is sterven

cefas op 26-01-2017 18:38

Levenslange vakantie. Welke gek staat dat toe. Ja, onze regering en de maffia-bende van de EU.

Tom Hendrix/Seneca op 26-01-2017 18:59

@WhiteLion: 16.24. uur. Inderdaad, zo zal het gaan. Maar wij als bevolking, pikken het toch allemaal. Geheel gehersenspoeld door de linkse media en pers, worden we 24/7 belogen en bedrogen. En er gaat geen hond de straat op, en naar Den Haag, om dat zooitje politici, eens duidelijk te maken dat het zo niet langer kan. Waar zijn nu de jongens van Jan de Witt? Iemand.... En door onze eigen lafheid kan de politieke-elite, doen en laten wat ze willen, en dan met name de PvdA,VVD,D66 en CDA.

artman op 26-01-2017 19:11

Buiten die proffiteurs, hier mogen ze ook een muur zetten!

De Wal op 26-01-2017 19:25

white lion 'we zijn verkocht en verraden, niemand kan hier nog iets tegen doen'. Dan vind ik jou een loser want je geeft nu al op en dat betekent dat je bang bent. Nederland heeft echte patriotten nodig die het wel aankunnen. De islam kunnen we wel verdrijven, stem Wilders.

CB op 26-01-2017 19:37

Normaal gesproken lees ik alleen maar op deze site maar deze keer antwoord ik, en helaas nog als ''ervaringsdeskundige'' ook. In 2013 verloor ik mijn bedrijf en woning door de crisis en onmogelijkheden om geholpen te worden hier in Nederland. Meerdere malen heb ik ''de nieuwe Nederlanders'' verplicht voor moeten laten gaan als het ging om wooruimte en inkomen. Uiteindelijk ben ik zelf na een flinke bur-out bij de (a)sociale dienst terecht gekomen voor een uitkering. Omdat de participatie wet gold moest er in mijn gemeente een tegenprestatie voor je uitkering geleverd worden en was er een soort van werkomgeving gecreëerd voor uitkeringsgerechtigden. Met verbazing heb ik gadegeslagen dat ''de nieuwe Nederlanders'' ook hier volgens andere wetgeving als de andere Nederlanders behandeld worden en vraag mezelf dagelijks af waarom we zonodig met 16 miljoen goed willende mensen zonodig de rest van de wereld aan de praat willen houden...

DN op 26-01-2017 20:17

Dat komt omdat er van politiekers geen bekwaamheden worden verwacht, ze moeten maar stemmen genoeg op hun naam krijgen, dat is alles, niemand weet of ze bekwaam zijn of niet, ze worden ook zwaar overbetaald waardoor ze hardnekkig achter stemmen ronselen om hun postje te kunnen houden, desnoods gaan ze allianties aan met andere partijen om toch op het postje te blijven of verhuizen gewoon naar partijen die beter scoren voor de stemmen! Ze hebben het zelf over populisme als de gehate partijen meer gaan scoren, maar het systeem is zelf populistisch, het gaat alléén over meerderheden, bij Trump is dat niet zo, want zij had veel meer stemmen, zij was dus meer populistisch door manipulatie & propaganda! Daarom zal het in de EU veel moeilijker zijn de zuilen te doorbreken!

gijs meulenmeesters op 26-01-2017 21:34

Als je dit allemaal leest dan zou je toch zeggen,

1; laat alle 65 plussers van hun aow genieten

2; zet de jeugd aan het werk

3; zet al die vreemde het land uit die hier de zaak verzieken voor onze mensen die Nederland lief hebben en opgebouwd hebben.

4; de mensen moeten minder de media geloven en meer op internet rondneuzen,

dan zou Nederland er anders en gemoederlijker uit zien

groetjes gijs meulenmeesters

Lee op 26-01-2017 21:52

Ik neem aan dat de overige 99 per direct het land uitgezet zijn? Oh nee, wacht... De verkiezingen zijn pas maart a.s. Dan hebt u nog een keus om dit soort wantoestanden defnitief uit te bannen.

allangwakker op 27-01-2017 02:06

A. Verlof 15.48 u :  Ja klopt,  op Wilders stemmen,  uiteraard dacht ik ook daaraan,  toen ik mijn reactie schreef om 14.04 u,  maar ik heb zo `n raar voorgevoel.  Gezien het aantal mensen wat op Wilders gaat stemmen en het aantal zetels die hij naar alle waarschijnlijkheid binnen gaat slepen ZOU je toch zeggen dat hij de nieuwe minister-president moet worden,  maar op de 1 of andere manier gaat er dat bij mij niet in,  ik ZIE  dat niet gebeuren !  Mijn intuitie zegt me,  dat er nog een aantal hindernissen aankomen,  ik weet niet waarom maar ik ....kweenie,  we zullen zien wat er gaat gebeuren ik ben benieuwd. Ik zou wel willen dat hij het werd. In mijn verbeelding zie ik `m het `torentje ` binnenwandelen, en het  eerste wat ie doet ?  Is die baphomet van de muur afdonderen  (  hahahaha  zie je `t al voor je ? )

allangwakker op 27-01-2017 02:26

gijs meulenmeesters 21.34 u :  In principe kunnen we al jouw punten aanvullen met die van Trump ! 

5.  belastingverlagen naar  15%

6.  een muur bouwen tussen Duitsland en hier,  en Belgie en hier  ( das voor ons dan maar 500 km, das niks )

7.  de ouwe ziekenfonds terug

8.  onze oliepijpleidngen  her- plaatsen zodat we het oosten niet meer nodig hebben

9.  meer geld vrijmaken voor  kinderopvang

10. onze veteranen (  de ouderen  dus )  beter verzorgen

11. zo veel mogelijk producten in Nederland maken (  niks china, of nog verder weg,  of Polen )

12. enz enz

laten we gewoon Trump  NA-APEN,  niks moeilijk toch ?

Wardje op 27-01-2017 02:54

http://gatesofvienna.net/2016/08/philippe-de-villiers-i-believe-that-france-will-become-an-islamic-republic/

interview engels ondertiteld

jules van rooijen wees kortgeleden hier op hem en besprak zijn laatste boek les cloches

Wardje op 27-01-2017 03:04

PhdeVilliers, zie link in vorige reactie .Koning Mohammed heft Villiers 2,5 uur onderhouden over oa Marrokanen en Uhmma : "Geloof niet dat het Franse moslims worden " "Zijn niet zo gemakkelijk uit de Uhmma los te weken" . Ivm Maastricht: Ga niet naar het Noorden . "Hoe meer Frankrijk naar het Noorden gaat , hoe meer naar het Westen "

V.'s buurman in het Eur. parlement indertijd is een Egyptenaar , katholiek geworden en door Paus Benedictus gedoopt . Sindsdien dag e nacht tot voor de badkamer door 4 stevig bewapende bodyguards bewaakt .  "Ik geloof niet in een clash.  Jullie zullen toegeven".

Wardje op 27-01-2017 03:15

De page is een onuitputteljke schat aan citaten , alle even treffend en waar . De site lijkt voortrefflijk geredigeerd ; onder dit interview een onderwerpaanduiding per drie minuten . Dank aan Jules van Rooijen voor de vingerwijzing kort geleden .

http://gatesofvienna.net/2016/08/philippe-de-villiers-i-believe-that-france-will-become-an-islamic-republic/

Rebellio op 27-01-2017 10:35

Ik zie een probleem bij dergelijke verhalen: Wat is het motief om dergelijk werk niet aan te nemen? In de loop van het afgelopen jaar heb ik zo'n 15 Eritreeërs leren kennen. Als ik hen en hun vrienden spreek is wat ze het liefste willen: een doel in hun leven, werken. Maar als ze dan iets voorgeschoteld krijgen gaat het niet door omdat: die werkgever hoger opgeleide mensen hoopte te krijgen; er toch een specifiek diploma nodig is en die cursus kan pas gevolgd worden met allerlei andere vooropleidingen; de aannemer de verzekering niet rond krijgt; het bedrijf financieel al zo afgeknepen wordt dat er niet nog extra stage plaats te regelen is; de regelgeving te complex is; er gewoon niet voldoende laaggeschoolde arbeid is; of dat de betreffende persoon gewoon nog niet voldoende Nederlands kan verstaan en spreken. Ook is het zo dat de inburgeringsscholen vaak 3 dagdelen innemen en dan blijft er weinig tijd over om een aantal dagen te gaan werken. Niet iedereen heeft immers een talenknobbel. Hiernaast zijn er nog genoeg andere redenen te vinden om dat werk niet aan te nemen, die ik nog niet gehoord heb. Ik zou willen dat dergelijke aannemers hier in de buurt werk en opleiding creëren voor de Eritreeërs en Syriërs die ik ken. Misschien doen ze zich tenopzichte van mij zich anders voor dan ze zwerkelijk zijn en zullen zij mij ook teleurstellen, maar zover ik hen nu ken zal dat niet gebeuren. Overigens werkt er nu 1 als vrijwilliger in een fabriek, aan de lopende band en een ander in een verzorgingstehuis. Allemaal bij gebrek aan beter.

Maar 1 uit 100 is zeker schrikbarend. Ik kan hiernaast nog wel zeggen dat alleen een dode vluchteling nu kan bewijzen dat hij een politieke vluchtelingen was van wie zijn of haar leven werd bedreigt. Alle vluchtelingen die ik ondertussen ken zijn allemaal economische vluchtelingen. Incl. die uit Syrië, allemaal. Want economische motieven bestaan ook uit: waar haal ik morgen mijn eten vandaan. En dat is voor ons allemaal een rede om te vertrekken als je dat kunt. Laten we het niet persoonlijk maken.

Zodra Merkel zei dat men wel welkom was in Europa, kregen vluchtelingen een antwoord op hun vragen. Ik denk dat het onze (politieke) leiders verwijtbaar is dat ze niet regeren, vooruitzien. Zij dragen de verantwoordelijkheid om vooruit te kijken naar eventuele consequenties. Brussel had kunnen weten dat opengrenzen zou vragen om problemen als je geen maatregelen neemt als er in een buurland chaos ontstaat. Want uiteindelijk is ook mijn mening: deze mensen horen hier niet. Ik en de mensen om mij heen hebben ze niks te bieden. De regel is tegenwoordig zo dat mensen hier een statuskrijgen als vluchteling en dan daarmee een verblijfsvergunning ‘asiel voor bepaalde tijd’. Na drie jaar wordt er gekeken of het moederland dan wel veilig is, is dat zo dan wordt je geacht weer terug te gaan. Is dat niet zo, moeten deze mensen dan de rest van hun leven stil blijven zitten of hier een leven opbouwen? Wij hebben ze toch ingelaten en ze allerlei opties voor geschoteld? We moeten eisen van onze regering dat men meer duidelijkheid geeft, en veel minder opties en uitzonderingen. Blijkbaar hebben niet alleen deze mensen duidelijkheid nodig maar wij autochtone Nederlanders ook. Ondertussen mogen we hen allemaal laten zien wie Jezus Christus is, hoe ons grote voorbeeld het leven ons heeft voor geleeft.

Rebellio op 27-01-2017 10:54

Overigens, het leven dat Jezus de Christus, ons voorleefde was niet dat van een watje ofzo. Jezus stond ergens voor! Hij zei waar het op stond, was geen naprater (van de farizeeërs en de algemeen geldende mening) en durfde tegendraads te zijn. Daarin mogen we Zijn voorbeeld volgen. We moeten zoutend zout zijn in eenwereld zonder zout. Als deze mensen door de omstandigheden in ons leven gebracht worden dan mogen we hen ook de waarheid vertellen! We moeten moedig zijn en sterk "Wees vastberaden en standvastig, laat je door niets weerhouden of ontmoedigen, want waar je ook gaat, de Heer, je God, staat je bij." (Deuteronomium 31:6)

Erik op 27-01-2017 11:10

Het enig wat zou helpen is op maart helemaal niet meer te stemmen en alle partijen boycotten ook de christelijke partijen, maar dat doen we niet toch. Wel blijven schelden en tieren. Wij christenen moesten ons schamen dat wij niets van ons laten horen, tjonge wat een braaf volkje bij elkaar. De tuintjes mooi bij gehouden en schoongeveegd voor de zondag. Nee ik schaam mij soms om een Nederlander te zijn. Tja we hebben met mensen eenmaal te maken die er de kantjes van af lopen en niet willen werken maar wat dacht je van die Hollanders die jaren lang een uitkering hebben op dure scooters rijden in vette auto's rond rijden en van jou zuur verdiende centen profiteren waarom daar niet over klagen. Ik vind het nogal wat we laten wel toe dat er mensen in onze samenleving jaren lang profiteren van je zuur verdiende centen, maar een vluchteling die niet wil werken dan gaat iedereen over de rooie. ik vind dit een gedrag van niks.

Een ander geluid op 27-01-2017 12:34

Het is natuurlijk te gek voor woorden, dat die zogenaamde vluchtelingen wel voor vakantie/familiebezoek terug kunnen naar hun thuisland, of even daar naar toe op- en neer gaan om hun dochters te laten besnijden.... enz. Laatst een documentaire gezien over Libanon. Daar zijn hele wijken en dorpen, waar de jonge mannen naar Europa (Duitsland) zijn vertrokken en zich frauduleus uitgeven voor Syriërs. Bij de Europese overheden ontbreekt de wil gewoon om afgewezen asielzoekers uit te zetten naar het land van herkomst. Alles wil men zogenaamd "Europees" regelen, behalve het uitzetten van illegalen. Het binnenhalen van migranten gaat volgens een Europese verdeelsleutel (spreiding per land). Het uitzetten is ieder voor zich. In de praktijk betekent dat, het uitzetten danwel laten vertrekken naar een ander land in Europa. Lijkt me niet zo moelijk om als één Europa het land van herkomst zwaar onder druk te zetten. Geen ontwikkelingshulp meer. Geen Visa. Handelsbeperkingen. Negatief reisadvies (=geen toerisme) enz. Bovendien zijn de grenzen daar net zo open als in Europa. Maak een deal met een buurland, vlieg de illegalen daar naar toe en tegen betaling zet dat buurland de uitgezette illegaal de grens over naar zijn thuisland. Daar komt geen paspoort of grenscontrole aan te pas. Voorbeeld afgewezen Pakistanen naar Afghanistan en van daaruit worden ze de grens overgezet. 

Hoop, dat mensen masaal stemmen op Wilders. Aan de rest hebben we deze ellende te danken. In verkiezingstijd beloven ze een hoop en na de verkiezingen gaan ze op de oude voet verder. 

Koddebeier op 27-01-2017 17:43

Politici zijn te dom om voor de duvel te dansen, al deze frauderende asielmulanten zijn hun schuld, hoe dom kan je wezen !!

Hoopvol op 27-01-2017 23:16

Rebellio mooi ... Erg mooi ... Je zegt ; Ondertussen mogen we hen allemaal laten zien wie Jezus Christus is, hoe ons grote voorbeeld het leven ons heeft voor geleeft.

10:54 : prachtig 🎊🎉

Esther op 28-01-2017 12:15

Rebellio, ik sta achter de woorden van Hoopvol. Je haalt iets aan waar het soms op lijkt dat we het vergeten zijn, wij mogen Jezus laten zien, in ons leven en ons gedrag, naar die ander toe, die Jezus nog niet kennen.

Dank je wel Rebellio, soms hebben wij dit soort mooie schrijven even weer nodig.

Liefs, Esther.

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld