Headlines









































































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Italiaans bankensysteem op omvallen: EU pompt € 150 miljard ‘om paniek te voorkomen’

Brussel doodsbang voor Italeave referendum - Regering Rutte stelt met steun van D66 en GroenLinks de facto honderden miljarden in Nederlandse pensioenfondsen ter beschikking aan Brussel = aan de failliete banken


Dit treffende plaatje maar weer eens uit het archief getrokken. Omdat het zo toepasselijk is op wat er nu wéér gebeurt.

De Europese Commissie heeft achter de schermen de Italiaanse overheid toestemming gegeven om maar liefst € 150 miljard in het compleet failliete bankensysteem te pompen, om te voorkomen dat dit instort, de bevolking in paniek raakt en er een massale run op de banken ontstaat. Nu weten we gelijk waarom de Nederlandse regering in alle stilte de honderden miljarden uit de Nederlandse pensioenpotten de facto ter beschikking heeft gesteld aan Brussel, waardoor er in de niet al te verre toekomst voor werkelijk niet één Nederlander die dit artikeltje nog met zijn volle verstand kan lezen, ook nog maar een cent pensioen over zal zijn.


De Duitse bondskanselier Angela Merkel was zowaar tegen de noodmaatregelen, maar de Europese Commissie toverde één van de vele voor zichzelf opgestelde speciale regels uit de hoed, te weten de ‘buitengewone crisisregels voor staatssteun’. De Wall Street Journal bericht dat de directe kapitaalinjectie in de Italiaanse banken bovenop de € 40 miljard komt waarmee de Italiaanse overheid eind vorig jaar in het geheim, maar met instemming van de EU, al vier failliete banken overeind heeft gehouden.

Alle Italiaanse banken zijn failiet

De € 150 miljard aan overheidsgaranties zijn volgens een woordvoerder van de Commissie ‘enkel bedoeld voor solvente banken’, wat een tamelijk amusante verklaring is als bedacht wordt dat de Italiaanse banken –dankzij ECB president Mario Draghi, tenminste, toen hij nog aan het hoofd van de Italiaanse centrale bank stond- voor een duizelingwekkende € 360 miljard aan slechte leningen bezitten, wat betekent dat ALLE Italiaanse banken feitelijk totaal failliet zijn, en dus in aanmerking komen voor het steunprogramma.

Volgens een ingewijde bij de Italiaanse regering hoopt premier Matteo Renzi met de staatssteun paniek op de beurzen en een massale bankrun te voorkomen. Het behoeft geen uitleg dat die angst enkel kan bestaan als het Italiaanse bankensysteem inderdaad op omvallen staat, of beter gezegd: reeds is omgevallen, en alleen nog met honderden miljarden belastinggeld overeind kan worden gehouden, net als in de periode 2008 – 2010 in heel Europa gebeurde.

EU doodsbang voor Italeave referendum

Het lijkt er dan ook sterk op dat het Brexit van vorige week de eurocraten in Brussel eigenlijk heel goed uitkomt, omdat de gigantische overheidssteun voor het omgevallen Italiaanse bankensysteem nu valselijk op het Brexit kan worden afgeschoven – en dat terwijl de problemen dus al jarenlang bekend zijn, maar voor het grote Europese publiek doelbewust verborgen worden gehouden – zoals onze lezers weten de klassieke standaard werkmethode van de Europese Unie. (1)

In Brussel en andere Europese hoofdsteden is men tevens doodsbang dat na het uitbreken van chaos en paniek in Italië een referendum over het lidmaatschap van de eurozone en de EU zeer waarschijnlijk wordt, en de uitkomst dan vrijwel gegarandeerd is: Italeave, wat na het Brexit zonder twijfel de doodsklap voor de door steeds meer mensen gehate Eurodictatuur zal zijn.

Nederlandse pensioenen beschikbaar voor Brussel = voor de banken

Gehaat, zeker als het Nederlandse volk in de gaten begint te krijgen dat ‘onze’ regering de rijk gevulde Nederlandse pensioenpotten à € 1400 miljard de facto aan Brussel ter beschikking gaat stellen. Dat is weliswaar niet letterlijk gebeurd, maar het komt er wel op neer. Gaat u maar na: VVD, PvdA, D66 en GroenLinks, de belangrijkste Haagse globalistische elitepartijen, hebben namelijk tegen een motie van het CDA, die ondertekend was door alle overige partijen, gestemd waarmee moest worden voorkomen dat andere EU-landen via Brussel ooit een greep in onze pensioenen kunnen doen. (2)(3)(4)

En dat dit eerder vroeger dan later nodig zal zijn, bewijst niet alleen het omgevallen Italiaanse bankensysteem, en eerder het Cypriotische en Griekse, maar ook de al even falliete banken in Spanje, Portugal, Frankrijk... en ga zo maar door. Zelfs de Deutsche Bank is niet door de recente Amerikaanse stresstest gekomen.

Ons geld weggeroofd, met onze instemming?

Conclusie: ‘2008’ was een ‘walk in the park’ vergeleken bij wat er nu en in de komende jaren gaat gebeuren, namelijk dat met volledige instemming en medewerking van de meeste politieke partijen zowel het Nederlandse pensioen- als spaargeld volledig zal worden weggeroofd en in de banken zal worden gestoken.

En ook met uw instemming overigens, tenminste, als u volgend jaar zich gewoon wéér laat inpakken door dezelfde loze beloften en glasharde leugens, waarmee bovengenoemde partijen in Den Haag aan de macht wisten blijven of überhaupt zetels wisten te winnen. Hier kunt u overigens een petitie ondertekenen waarmee het ontslag van het kabinet Rutte 2 wordt geëist.

Xander

(1) Zero Hedge
(2) GeenStijl
(3) GeenStijl (let op: halve vloek in de kop)
(4) Stop de Elite

 

Indien u wilt reageren op het forum. 

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwart op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal of bij persoonlijke aanvallen kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.  Niet op reageren.
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.






Reacties

Lynx op 01-07-2016 07:52

Ja plaatjes zeggen soms meer dan woorden-Roofbutler zit te schransen,terwijl Berlusconi nog een wijntje schenkt.

Ultimate op 01-07-2016 08:03

De kostprijs aan sancties tegen Rusland maakt geheel Europa kapot, dit is volgens mij de echte reden en men weet dit.

Ondanks alles gaat men verder met het demoniseren van Rusland.

van buiten op 01-07-2016 08:16

doordat het pyramide systeem bijna stil staat, en er bijna geen winsten of inkomsten zijn, zijn het niet enkel de pensionfondsen maar ook verzekeringsmaatschappijen, banken; of wat voor insteling dan ook, er word namelijk meer opgegeten intern, tegenover de inleg, zelfs de overheden kunnen niet omgaan met hun inkomsten daar ook word het meeste opgegeten intern. in mijn ogen een moreel verval met het omgaan met geld sinds men het uitvond. 

Ahava op 01-07-2016 08:52

Petitie ondertekend, in de ijdele hoop dat er ooit naar verstandige mensen wordt geluisterd in Den Brussel.

Ruxit, een term gelezen op GeenStijl, vind ik het mooiste woord van deze eeuw tot nu toe.

En 'Waarover men niet spreekt' van Wim  van Rooy, het beste boek.

Markie op 01-07-2016 09:00

Onderteken petitie dat Rutte weggaat, onderteken petitie nexit, onderteken referendum Oekraine, onderteken referendum bankenstelsel, onderteken..... pffffff. Wat schieten we hiermee op?

Jezus wist het vroeger al:  En Hij zeide tot hen: Wiens beeldenaar en opschrift is dit (op de munt)?  Zij zeiden tot Hem: Van de keizer.    Jezus zeide tot hen: Geeft dan de keizer wat des keizers is,

Is de euro van NL? Nee? Nou dan heb je er niks over te zeggen! Dat is de wortel van al die problemen.

Kayfas op 01-07-2016 09:27

Opmerkelijk dat precies nu de NOS met een totaal andere invalshoek komt.... Die legt het netjes bij het (klootjes)volk neer:

http://nos.nl/artikel/2114631-nibud-financien-toekomstige-gepensioneerden-zorgwekkend.html

I say no more......

Duidelijk, ipv een bank die beroofd wordt, is het nu andersom. We are being robbed to the bone....

Rebellio op 01-07-2016 09:48

Gepost om 3 uur vannacht! Dat zijn toch geen tijden Xandernews! J

robbertje op 01-07-2016 09:48

De petitie is al 2 jaar aan de gang! Waarom krijg ik het nu pas onder ogen? Het geeft duidelijk aan met wat voor regering wij te maken hebben. Evenals de inhoud van dit artikel dat volkomen buiten de aandacht gehouden wordt van het volk.

bob2 op 01-07-2016 10:48

Dit heeft misschien niks te maken met bovengenoemd artikkel maar ik wil het jullie er toch even attent op maken.

Een omstreden salafistische organisatie heeft in Rotterdam een voormalige middelbare beroepsschool gekocht. Het complex van ruim 7.000 vierkante meter wordt verbouwd tot 'islamitisch lesinstituut', bericht de krant NRC.

 Uit het Laatste Nieuws 01-07-2016

wakker op 01-07-2016 11:22

Europa is duidelijk in de handen van de banken. Ik kan mij niet herinneren dat banken in mijn jeugd ooit de broek opgehouden moest worden. Zelfs Poetin heeft gezegd dat zoiets zelfs niet in de tijd van de Sovjet-unie gebeurde. Democratie hebben we ook niet meer, dus tel maar op...

jolo op 01-07-2016 12:09

Waar Draghi al niet voor goed is met zijn toverkracht\?

Opa uit Son op 01-07-2016 12:58
Jacob op 01-07-2016 12:59

Is er een beschermingsconstructie voor de 1400 miljard aan Nederlands pensioensgeld???

joris kruipolie op 01-07-2016 13:11

Als niet econoom, reeds meerdere keren belachelijk gemaakt door mijn omgeving, wordt nu mijn mening helaas bevestigd. Zoals gebruikelijk hebben de verstandelijk gehandicapten in Den Haag ons zuur gespaarde pensioengeld  aan de meest corrupte instelling binnen Europa weggegeven aan de de nog corruptere Italiaanen. Net als Griekenland zeg maar in een bodemlose put gedumpt.

Mammon op 01-07-2016 13:17

Wacht de laatste 3 maanden van dit jaar maar eens af...

Dat gaan de sluizen van de grootste schuldenlawine in de historie open gezet worden...

willy op 01-07-2016 13:23

De vraag is of er terug een bankencrisis komt in Belgie is weer een bank over kop gegaan .De beurzen zijn zeer zenuwachtig zeker als het vertrek van de UK uit Europa een feit zal zijn. Bankencrisis,vluchtelingencrisis,voedselcrisis en de crisis in de gezinnen maakt het leven heel onzeker  daarom de vele zelfmoorden het nieuws lijkt veel de negatief en de wereld lijkt zijn doel voorbij te schieten de rijken worden rijker de armen armer zo is het spijtig genoeg altijd geweest ! Shalom

Gijs Meulenmeesters op 01-07-2016 13:46

hoe kan je dit noemen,volgens mij diefstal met voorbedachte rade

Gabriël op 01-07-2016 13:46

Prima berichtgeving ! Dank!

disciplus simplex op 01-07-2016 13:54

Het meest frappante, het moest allemaal in het geheim gebeuren, tegelijk met een grote afleider, de Brexit.

Het is tenslotte ook maar spaargeld van gewone Nederlanders?

 

De pensioenfondsen mogen nu dus – onder druk van de EU en met de regels van het buitenland - garant gaan staan voor failliete banken in Zuid-Europese landen.

Het laat zich raden wat er met die pensioengelden in kas gaat gebeuren, en wat er niet mee gaat gebeuren.

Ik wil geen deel zijn van deze politieke bedriegerij en geldzuchtige wereld, evenals Jezus geen deel van de wereld was gedurende zijn tijd op aarde.

 

HerzSt (Hebreeën 13:5-6) 5 Laat uw handelwijze zonder geldzucht zijn.  Wees tevreden met wat u hebt, want Hij heeft Zelf gezegd:  Ik zal u beslist niet loslaten en Ik zal u beslist niet verlaten. 6 Daarom zeggen wij met goede moed:  De Heere is voor mij een Helper en ik zal niet vrezen. Wat zal een mens mij doen?



john op 01-07-2016 14:42

ik heb de petitie getekend maar als er verkiezingen komen zal wel de meerderheid op de pvv moeten stemmen ipv alleen 40% aangezien dan de overige 60% in hun macht hebben en als die samenspannen tegen de pvv hebben die een meerderheid en kan de pvv nog geen referendum over de eu laten komen.

maar ik verwacht dat hoemeer het tegen de verkiezingen aan loopt de meeste partijen "uit de eu"willen tot ze gekozen worden en dan in eens met een rot smoes er toch bij blijven omdat het in eens beter voor ons zal zijn

Aradhel op 01-07-2016 15:31

Komt die Nederlandse pensioenpot van 1200 miljard euro ff mooi van pas, dat hebben ze mooi utgekiend!!!

Eduard Hendrich op 01-07-2016 16:57

Dit is wat ik al jaren zag aankomen maar ook België is technisch gezien failliet zijn staan voor 93 miljard garant voor de failliet bank Dexia gauw uit de EU is de enige oplossing

Leon van Duren op 01-07-2016 17:06

de euro is waarschijnlijk nog maar een halve gulden waard,wie zal het toekomstge gelag betalen?Mijnheer Rutte en zijn vriendjes zullen mij op deze vooronderstelling geen antwoord willen geven!!!Spijtig genoeg zie ik de hedendaagse regeerders als een  geïnstitutioneerde pathalogische roversbende !Hopende op een eerlijke reactie van deze door mij veronderstelde roversbende verblijf ik met vriendelike groeten ,Shalom van Leon van Duren  

jova op 01-07-2016 18:18

ik weet ze te vinden als ik mijn pensioen niet meer krijg !!!!!!

Jopie op 01-07-2016 20:22

Ieder artikel dat in de afgelopen paar jaar hier op Xander Nieuws is gepubliseerd is nog nooit werkelijkheid geworden. Altijd allerlei doem scenarios en nooit gebeurd het. Dit artikel ook weer...zal nooit gebeuren. Zelfs de wereld is nog niet vergaan en Xander heeft al zoveel maal gezegd dat dat zou gaan gebeuren. Allemaal lariekoek en fantasietjes die hier worden gepubliseerd.

Lynx op 02-07-2016 00:41

Jopie misschien moet je even je ogen uit wrijven?

Qromwel op 02-07-2016 06:05

Italasciare

Wilfred Bakker op 03-07-2016 21:00

Jopie,

Wij houden allemaal van jou.

Wilfred Bakker op 03-07-2016 21:04

Opa uit Son, Woow, dank voor deze link

Kayfas op 04-07-2016 21:58

XN, hier even een compliment van mij, je hebt in deze goede bronnen gevolgd, en waarheid gesproken...

http://www.telegraaf.nl/e/26139946

Ook al ben ik het niet altijd eens met je, jullie, ik zie wel dat jullie zoeken naar waarheid, en dat is wat waard!

Chapeau, Shalom, Kayfas.

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld