Headlines









































































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Bankensysteem EU opnieuw op rand van instorting

Italiaanse regering eist dat failliete banken met honderden miljarden euro’s Europees belastinggeld worden gered

De Italiaanse bankencrisis is op de rest van de EU aan het overslaan. Overal crashen de aandelen van grote banken zoals Credit Suisse en zelfs de Deutsche Bank in record tempo. Is dit het begin van de lang gevreesde, onvermijdelijke financiële ineenstorting, die het omvallen van Lehman Brothers in 2008 in de schaduw zal stellen?

 

Wat ECB president Mario Draghi ook verzint, er lijkt geen houden meer aan. Op de Europese aandelen- en staatsobligatiemarkten is paniek uitgebroken. De Stoxx 600 bankenindex daalde tot bijna het vorige dieptepunt in 2011, toen het maar een haartje scheelde of de eurozone was ingestort.

Deutsche Bank begint sterk op Lehman te lijken

Credit Suisse stond in tientallen jaren niet meer zo laag, en de grafiek van de Deutsche Bank is inmiddels bijna naadloos op die van Lehman Brothers te leggen. Daarmee bevestigt één van Europa’s belangrijkste banken zijn positie als grootste risicobank voor het wereldwijde financiële systeem.

DB probeert nu minstens $ 1 miljard van de in totaal circa $ 5 miljard aan scheepvaartleningen te verkopen. De olietanker handel is weliswaar (tijdelijk) een tikkeltje hersteld, maar de container en droge bulk markten worstelen met hun ergste teruggang ooit. Er zijn simpelweg veel te veel schepen beschikbaar voor een almaar slechter draaiende wereldeconomie.

Rome wil honderden miljarden Europees belastinggeld voor banken

De kredietuitvalverzekeringen (CDS) voor de op omvallen staande Italiaanse probleembank Monte Paschi staan nog altijd op een 66% kans op faillissement. De hele Italiaanse bankensector is aangestoken en heeft honderden miljarden nodig om overeind te blijven. De regering in Rome eist inmiddels dat de Italiaanse banken met Europees belastinggeld overeind worden gehouden. (2)

Ook problemen in Groot Brittannië

Ook de Bank of England bereidt zich op een nieuwe financiële crisis en interventies voor om het Britse bankensysteem te beschermen voor de gevolgen van het Brexit. Zo werden de kapitaalregels voor de banken versoepeld. Behalve wegzakkende bankenaandelen en sterk teruglopende consumentenbestedingen is ook de koers van het pond sterling ten opzichte van de dollar naar een 31 jarig dieptepunt gezakt. Tegen de euro staat de munt op zijn laagste stand in 2 ½ jaar. Het grote verschil komt omdat de euro zelf ook steeds zwakker wordt. (3)

Is dit het begin van de grote ineenstorting?

Of dit het begin van de grote totale ineenstorting is, die we de afgelopen jaren al zo vaak hebben voorspeld, valt nog niet te zeggen. De tekenen aan de wand zijn echter overduidelijk: de nieuwe crash komt steeds dichterbij. Als het de ECB en EU deze week lukt om met honderden miljarden de Italiaanse bankensector te ‘redden’ –u weet wel, opnieuw ten koste van de gewone man-, dan zal de grote knal enkel opnieuw zijn uitgesteld.

Van afstel is namelijk geen enkele sprake meer; dat had misschien nog gekund als de eurozone in 2010-2011, tijdens de Griekse crisis, geordend was opgeheven. Daar is het inmiddels veel te laat voor, en hoe langer er in de Europese regeringssteden mee wordt gewacht dit onder ogen te zien, des te harder, pijnlijker en langduriger zullen de zeer ernstige gevolgen zijn als de eurozone dan toch uit elkaar klapt.

 

Xander

(1) Zero Hedge
(2) Deutsche Wirtschafts Nachrichten
(3) Deutsche Wirtschafts Nachrichten


Zie ook o.a.:

02-07: Italiaanse oppositie eist dat euro verdwijnt en EU-bankenunie wordt geblokkeerd (/ Duitsland en Nederland straks honderden miljarden per jaar aan transferbetalingen kwijt)
01-07: Italiaans bankensysteem op omvallen: EU pompt € 150 miljard ‘om paniek te voorkomen’

 

Indien u wilt reageren op het forum. 

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwart op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal of bij persoonlijke aanvallen kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.  Niet op reageren.
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

Reacties

Ultimate op 06-07-2016 16:47

Ik hoop dat Europa uit elkaar valt want de opgelegde regels zijn niet meer menselijk.

Ike op 06-07-2016 17:07

Correct Xander, het zou alleen uitstel zijn op koste van onze pensioengelden. Maar voor Nexit is het te laat. We mogen alleen hopen dat er een Iexit plaatsvind. Zou volgens mij ook positieve effecten hebben voor de Italiaanse concurentiepositie.

Zelf staan de Nederlanders al voorover gebogen. Wij kunnen het alleen over ons heen laten komen en glijmiddel gebruiken. :)

Eelke Piers op 06-07-2016 17:37

Zijn de banken niet het eigendom van de Rothchilds???

Laat die er maar voor opdraaien. Waarom nu weer de belastingbetaler. Op Cyprus had Dijsselbloem een endere oplossing

Rolf op 06-07-2016 18:20

Off-topic maar wel gevaarlijk.

Putin: US / NATO is irreversibly pushing the world towards nuclear war - YouTube 

(Vertaling: VS / Navo duwen de wereld onomkeerbaar naar een nucleaire oorlog.)

https://m.youtube.com/watch?v=8PgSX-WD96Q&feature=youtu.be

Proteus op 06-07-2016 18:25

Na alle debatten was gewoon slecht weer op referendumdag voldoende voor Brexit. Zo is het net de banken ook. Bid dagelijks de machtige Rozenkkrans of soortgelijks en God zal geniaal ingrijpen. Fluitjes van een cent voor Hem, maar wie bidt? Niemand natuurlijk. Dus we gaan inderdaad barre tijden tegemoet. 

Piece op 06-07-2016 18:25

Feit dat rente dermate is verlaagd en het feit dat er enorme hoeveelheden geld worden bij gedrukt (quantative easing) zegt eigenlijk al genoeg, dat zijn extreme maatregelen die alleen worden gebruikt bij extreme nood. 

ECB kan verder niks meer doen....

frits op 06-07-2016 18:34

Alarm. Geld van de bank halen

Proteus op 06-07-2016 18:36

Precies, maar de EU-elite (vrijmetselaars) samen met Franciscus I (kerkelijke vrijmetselaar) zijn plaatsbereiders van de antichrist. En ze kunnen gewoon hun gang gaan, want niemand bidt de machtige Rozenkrans of soortgelijks tegen hen. Ik vrees dat de huidige realiteit plaats zal maken voor een onvoorstelbare verschrikkelijke nieuwe realiteit. En snel. Kort daarna gelukkig de Terugkomst. Lees de Malachy Prophecy! 

gijs op 06-07-2016 18:46

de geachte heer zalm lachtte het nog weg vlak voor de invoering van de euro. de pensioenen gaan op aan de euro? hahaha. nee hoor, alleen amateurs zeggen dat. tegenwoordig wordt de geachte heer zalm alleen nog met een beteuterd gezicht afgebeeld in de msm. 

Tabris op 06-07-2016 19:27

Laat de banken maar omvallen. Het zijn de super rijken die dan het meeste verliezen en daar heb ik niet veel compassie mee. Na zo'n crash zijn we allemaal weer een beetje meer gelijk.

Bomans op 06-07-2016 19:51

Ondertussen zijn de Amerikaanse beurzen terug aan het stijgen, morgen zullen hoogstwaarschijnlijk de Europese volgen. En de muziek speelde verder en verder......

ieznogoedh op 06-07-2016 19:54

Welnu, we weten nu waar ons pensioengeld naartoe zal gaan.

Daarom hebben ze er in Den Haag zo stiekem over gedaan.

sportschutter op 06-07-2016 20:41

Ben mee eens met Eelke Piers, laat de rothchilds voor alle staatschulden die er zijn ervoor opdraaien. Of hun bezit voor een grote gedeelte onteigenen.

Eten ze nog geen snee brood minder door, doen ze tenminste iets goed voor de mensheid. Alles resetten en de goudstandaard weer invoeren. Alles is gebakken lucht.

Gijs Meulenmeesters op 06-07-2016 20:55

hoi Eelke Piers, ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat. die bende wil alleen maar meer en dat over onze ruggen

groetjes  Gijs Meulenmeesters

waterman op 06-07-2016 21:32

Betalen die Italianen dan soms geen belasting zelf ?

Dat wij Nederlanders moeten betalen om Italiaanse banken te redden is gewoon domme priet praat en propaganda.

Maar als die Brusselse Rothschild slaven zo dom uit nek kunnen spreken,dan kan ik als nuchter mens net zo goed ook maar wat luk raak uit mijn nek praten.

Komt die:

Ik stel  voor dat ook Nederland gered moet worden met belastingsgeld uit alle zuidelijke EU staten en uit belastingen op de vermogens van alle monarchieën,koningen,koninginnen,prinsen,prinsessen,hertogen,hertoginnen,baronnen,barinnen,ect ect. die er in het Europese continent gevestigd zijn.

Verder stel ik voor,totale afschaffing van alle belastingen voor alle Nederlanders met een modaal inkomen.

Als ik partijleider zou zijn geweest zou inmiddels heel Nederland in huidige situatie op mij stemmen,hahahahaha

Tot in Brussel zal ik het wel nooit schoppen,maar dat hoeft ook niet zo.

Nederland behoort vanuit Nederland geregeerd worden en niet vanuit Brussel.

En al zeker niet door puppets vanuit Washington, London of Israël

http://financieel.infonu.nl/diversen/137599-familie-rothschild-onmetelijk-rijk-en-machtig.html

jottum op 06-07-2016 22:46

1 biljoen steun voor de banken nodig bij een staatsschuld opgelopen tot 2+ biljoen wordt het in europa weer stuiteren op de markten en in de politiek, en zullen vele kikkers noodzaak zien die eu-pot uit te springen voordat men in de romeinse galeien tegen de klippen oproeiend te pletter slaat.   

Bob Fleumer op 06-07-2016 23:53

Triest dat god gebeden nodig zou hebben om de wereld te redden, een beetje god doet dat gewoon omdat hij/zij god is.

van buiten op 07-07-2016 05:28

hou de komende weken goed bij dat er steeds meer leiders uit hun functie stappen waar ter wereld dat ook mag zijn, omdat hun geweten gaat mee spelen, vooral nu met het totale verval en moraal in het geld systeem, men steelt, rooft en fraudeerd in welke lagen dan ook in het geld systeem, wat zeggen de mensen ook weer die met het geldsysteem te maken hebben, als het instort zorg dan dat je een ...... aan je zijde hebt, dus het wordt weer een spannende week.

maria op 07-07-2016 08:16

Proteus 18.36

Lees de boeken Daniel en Openbaring eens, in deze profetische boeken staat wat er gaat gebeuren met deze wereld, en al bezig is te gebeuren, bidden heeft geen zin anders zouden deze boeken niet bestaan !

God heeft alles onder controle

Qromwel op 07-07-2016 11:16

Xander zegt o.a.: 'Het grote verschil komt omdat de euro zelf ook steeds zwakker wordt. (3)' Komt mij onlogisch over.

Dicksy op 07-07-2016 12:14

Als men voor de redding van de Italiaanse banken zelfs nu al de woorden Bail-In en Bail-out in de mond nemen dan kun je er inderdaad zeker van zijn dat er stront aan de knikker hangt.  

gb op 07-07-2016 12:37
@Eelke Piers 17:37 En niet te vergeten George Soros joods-hongaars (geb Gyorgy Schwartz te Boedapest http://curiales.nl/2015/06/20/george-soros/ Zeer gevaarlijk menswezen.
Juul op 07-07-2016 12:39

Wij of een deel van de mensen denkt dat God verantwoordelijk is, maar deze wereld wordt geregeerd door goddeloze geesten of demonen. Dat is al zo toen Adam en Eva onvolmaakt raakten en het Paradijs verloren. Maar ja, bijna niemand gelooft daarin. Voor satan met aanhang heel handig, want zo zoeken velen er niets achter.

Als alle machthebbers, koningkrijken, regeringen of als ze reageren op regeringsniveau zijn al minstens 6000 jaar bezig om de boel te draaien en ze hebben bijna alles  uit de kast gehaald, van een democratie - niet echt een democratie - tot dictators en andere mensen die over ons heersen, maar zij falen keer op keer. God houdt het bij en als alle heerschappijen die er mogelijk zijn door de onvolmaakte mens ons niet een Paradijs onbaatzuchtig geven, Grijpt Hij in. En wij zitten na minstens 6000 jaar al bijna aan het eind.

DN op 07-07-2016 13:07

Als banken crashen dan is dat toch maar omdat hun systeem niet deugt, als ik alle dagen zou gaan gokken met mijn geld dan zou ik ook altijd maar crashen! Weg met die gokbeurzen van het groot kapitaal! Hoeveel kans heb je bij de Lotto? Niets, maar hun zitten alle dagen te gokken op aandelen.

Waar is de tijd dat je nog niet verplicht was om geld op een bank te zetten om betalingen te doen.....banken willen politiekers altijd weer redden, maar mensen nooit!

DN op 07-07-2016 13:20

@Juul op 12 39, 6000 jaar? De bijbel is geen geschiedkundig boek dat je daar data mee kan bepalen, vraag maar eens aan de JG's? Op basis van die bijbel dachten ze telkens verkeerde data van Armageddon te mogen verkondigen, Gods woord de bijbel dachten ze...

De mens werd 250 000 jaar geleden gemaakt als slaaf voor het zware werk in de goudmijnen, sindsdien probeert de mens dat slavenstatus te boven te komen met veel strijd & ellende. Pas als we het niveau van onze creators bereikt hebben zullen we ook van de slavernij zijn verlost. https://darknews777.wordpress.com/2016/02/19/youtube-via-wordpress-videos-doc-religious-mistakes/

ohje op 07-07-2016 13:33

Opnieuw op rand van instorting is niet waar.

Banken staan konstant op instorten en zouden allang pleite zijn zonder ecb vers gemaakt geld.

Verder hebben ze nu een mooie melkoe alias pensioenfonds watewer.

Emanuel op 07-07-2016 13:48

Dit zijn allemaal tekens dat de huidige samenleving zich in groot gevaar verkeert. Haar leiders zijn niet volwaardig. De vernieuwing is nabij.

only you op 07-07-2016 16:09

Brexit bleef daarom niet uit, dat was om de beurzen weer leven in te blazen? 

DN op 07-07-2016 17:35

@Juul op 07-07-2016 12:39, wat heeft uw geloof met deze topic te maken? Iedereen kan dan alles aangrijpen om zulke reacties te geven? Ik had er al op gereageerd, maar mijn reactie is niet geplaatst, moet je niet naar het geloofsforum voor zulke postings?

Iedereen weet dat de aarde ouder is dan maar 6000 jaar....hier gaat het er niet over toch? Hier gaat het over de banken. Het gaat hier niet over demonen of Adam & Eva.

Juul op 07-07-2016 19:29

DN: Ik geloof niet dat wij of degene na ons tot creators zullen stijgen. Wat men zaait, oogst men. De onvolmaakte mens kan alleen maar onvolmaakt leven. Dat gaat dan eindeloos zo door. Over 200.000 jaar of over 1 miljoen etc. Dan komt er geen einde aan de menselijke problemen. Aan de aardse problemen etc.

Ik wil niet zeggen wanneer het einde( van onvolmaakt leven) is, over 25 jaar of 30 jaar of 100 jaar of 125 jaar. Ik geef alleen maar een schatting.

En ik geloof al niet dat de mens 250.00 jaar oud is. Ik heb heel wat onderzocht, ook tegenargumenten en heb je aangehaalde stuk niet gelezen.

Ik geloof wel dat God of Creator die buiten tijd is, de alfa en de omega ons, de onvolmaakte mens een bepaalde tijd - alle heerschappijen die wij kunnen creeen etc. heeft gesteld om het Volmaakte Paradijs te maken. En het Paradijs is ook gratis. Ik geloof niet dat de eerste mens keihard moest werken. Ze waren volmaakt en hadden alles gratis. (Tot zij onvolmaakt waren.)

Pieter A Meijer op 07-07-2016 20:24

Sportschutter op: 06-07-2016  20:41;

Mee eens!

Recentelijk las ik: "wanneer de firma de RothSchild het bedrag dat zij 'bezitten', krijgt ieder (groot en klein)  $72 miljoen!

Evenwel zal dan de WW-economie op de rug gaan. 

DN op 07-07-2016 23:55

Juul op 07-07-2016 19:29, okay, veel mensen zijn hier destructief bezig, maar er zijn ook creatieve mensen....christenen weten zoveel ook niet hoor. Tijd bestaat niet echt, het is een concept van mensen ook. Men heeft zogenaamde tijdmeters gemaakt, maar tijd is zonder begin & einde. Ik weet gewoon dat de Joden oudere bronnen hadden waar ze hun verhalen van hadden gemaakt, het is onmogelijk dat al die rassen van één mensenpaar zijn gekomen. Dat is genetisch wetenschappelijk totaal onmogelijk. Lees eens de Anunnaki code?

Niets is volmaakt, er zitten al duizenden defecten in onze dna code!

DN op 07-07-2016 23:59

PS Juul, je kan ook wel stellen dat het uw geloof is tegenover dat van mij, okay, maar deze topic gaat over banken die we beter niet hadden nodig gehad....groetjes.

Daniel op 08-07-2016 02:03

Bidden heeft zeker zin, het staat geschreven in de Bijbel dat,ook zou er maar een gelovige zijn dan nog zal de Almachige Vader niet

de wereld vernietigen en ik bid dagelijks de Rozenkrans en ook voor de grove arrogante mensen die denken dat ze alles weten en hoop dat ze zich bekeren en terug komen van hun mentaliteit en beseffen wat ze doen vordat ze dood gaan.

Verder de Rothschild en de Warburgs hebben zoveel geld, ik kan het zelf hier niet schrijven zovell nullen rond 55 triljoen en triljoen dollars, en ik maak me niet druk om het geld, wat ik weet het is allemaal bloedgeld en het word uit het niets gemaakt dus als het geld niets is, dan is het ook niets en wanneer deze mensen jatten door belastinggeld (niets) te geven aan de banken of anders dan jatten ze gewoon papier, alleen de mensen die denken dat Geld (niets) alles voor hun is dan komen ze nog bekaaid vanaf het is van de duivel en niet van de Hemel.

De mensen die gewoon eerlijk het geld verdienen die hebben het al zwaar genoeg, en van hun word dat geld ook nog gejat

via belastingen of pensionen.

MVG.

Daniel

Qromwel op 08-07-2016 07:49

Pieter A Meijer op 07-07-2016 20:24: Geen zorgen. Het zal hen ontnomen worden.

maria op 08-07-2016 18:18

Beste Daniel 2.03

Er zijn volgens mij duizende gelovigen op deze wereld, die ook dagelijks bidden, maar God is desondanks toch van plan deze wereld te oordelen en dat is maar goed ook 

Oordelen is strouwens wat anders dan het vernietigen van deze wereld, dat laatste gaat niet gebeuren

De ongerechtigheid en smeerlapperij moet toch 'n keer van deze wereld verdwijnen, en dat kan alleen door de oordelen die God over deze wereld zal laten komen

De boeken Openbarting en Daniel zijn  niet voor niets geschreven, alles wat daarin voorkomt zal ook gebeuren !

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld