Headlines


16-10-17

- 28 jarige ooggetuige meerdere schutters aanslag Las Vegas plotseling overleden
 


14-10-17

- Hongaarse premier waarschuwt Europa voor toekomstige christenvervolgingen
 


12-10-17

- 'Spanje dreigt Catalaanse leider impliciet met executie, stuurt duizenden troepen'
 


10-10-17

- Hackers kraken via SMS authenticatie simpel uw email en bitcoin
 


08-10-17

- Waarom de officiële mediaversie van aanslag Las Vegas louter nepnieuws is
 


 













































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Op verzoek: Vreemde geluiden in de lucht tekenen van de eindtijd?

7 theorieën: tektonische platen; atmosferische drukverschillen; zonne-uitbarstingen; bouwwerkzaamheden; aliens; HAARP-wapentesten; de bazuinen uit Openbaringen


Op verzoek van veel lezers besteden we alsnog aandacht aan de vreemde geluiden in de lucht die onlangs in diverse delen van ons land werden gehoord. Overigens komt het onderwerp niet voor het eerst op Xandernieuws ter sprake; vorig jaar schreven we dat de reguliere media voor het eerst berichtten over bizarre fenomeen, dat sinds 2008 in onder andere Oekraïne, Duitsland, Wit-Rusland, Canada, Zwitserland en België werd gehoord (2).

 

De Telegraaf, en in het oosten van het land de regionale krant Tubantia, besteedden aandacht aan het ‘angstaanjagende’ geluid dat Almere, Pijnacker, Bleiswijk, Gouda, Roermond en Lichtenvoorde door mensen met hun mobieltjes werd opgenomen. ‘Het was net of je trompetten hoorde schallen,’ zo zei Martijn Mastenbroek uit Pijnacker.

In het eerste weekend van dit jaar werd het ook in diverse grote steden in Marokko gehoord. Wetenschappers zeiden dat het een ‘geologisch fenomeen’ of een ultrasoon geluid betrof. (1)

Zeven theorieën

(Deels uit het artikel van vorig jaar:) Er zijn tal van theorieën over wat deze ‘bazuin’ achtige geluiden veroorzaakt:

1. Ondergrondse tektonische platen die langs elkaar schuiven;
2. Atmosferische drukverschillen (waardoor ook de donder in onweer wordt veroorzaakt);
3. Krachtige uitbarstingen van de zon (volgens het KNMI onwaarschijnlijk (1));
4. Treinen of bouwwerkzaamheden;
5. Aliens;
6. HAARP: atmosferische wapensystemen waarmee de supermachten elkaar zouden bestrijden, of een ander geheim militair (communicatie?)systeem;
7. De aanstaande Apocalyps, de zeven bazuinen uit het Bijbelboek Openbaring. (3)

Opties 4, 5 en 6 lijken sowieso uitgesloten. Bouwwerkzaamheden die extreem veel lawaai maken zouden dan in heel het land toevallig tegelijkertijd op hetzelfde moment moeten hebben plaatsgevonden. Aliens is vooralsnog voor science fiction films en complotfanaten, en een HAARP wapentest lijkt het ook niet te zijn, omdat de geluiden in de eerder genoemde landen niet werden gevolgd door extreme weer- of natuurrampen.

De 7 bazuinen

Het achtste hoofdstuk van het laatste Bijbelboek Openbaring beschrijft 7 engelen die op 7 bazuinen blazen, die ieder catastrofale gebeurtenissen op Aarde in gang lijken te zetten, zoals aardbevingen, oorlogen en insectenplagen.

De evangelische- en pinkstertheologie leert dat deze 7 bazuinen pas in de allerlaatste 7 jaar durende fase van de eindtijd zullen klinken. Mede omdat Openbaring grotendeels een boek vol symbolen en figuratieve taal is, is de uitleg dat deze bazuinen op de complete geschiedenis na Johannes slaan naar mijn mening veel waarschijnlijker.

Het ‘derde deel’ van de aarde, de bomen en het groene gras dat bij de eerste bazuin verbrandt staat in deze uitleg symbool voor bijvoorbeeld het derde deel van de mensheid en de wereld dat geestelijke afsterft en ‘onvruchtbaar’ wordt. De symbolische, spirituele uitleg wordt ondersteund door de eerste verzen (2-5) van hoofdstuk 8:

‘En er kwam een andere engel, die met een gouden wierookvat bij het altaar ging staan, en hem werd veel reukwerk geschonken om het te geven, met de gebeden van alle heiligen, op het gouden altaar voor de troon. En de rook van het reukwerk, mèt de gebeden der heiligen, steeg uit de hand van de engel voor Gods aangezicht op. En de engel nam het wierookvat en vulde dat met het vuur van het altaar, en wierp (het vuur) op de aarde; er kwamen donderslagen en stemmen en bliksemstralen en aardbeving.’

Zon, maan en sterren zijn symbolen

De symbolische uitleg blijkt eveneens duidelijk uit vers 12, waar ‘het derde deel van de zon’ werd getroffen, als ook ‘het derde deel van de maan en het derde deel van de sterren’. Voorstanders van een letterlijke uitleg zouden daarom moeten volhouden dat een derde deel van de fysieke zon, maan en sterren getroffen zullen worden. In heel de Bijbel worden zon, maan en sterren echter als symbolen gebruikt: denk aan de dromen van Jozef.

Laatste wereldoorlog

Desondanks is het heel goed voorstelbaar dat de laatste fase van de eindtijd gepaard gaat met wereldschokkende gebeurtenissen, ook in de natuur, het weer en in het heelal. In de Oud Testamentische eindtijd profetieën wordt immers een letterlijke laatste wereldoorlog voorzegd en een finale poging (door de moslimlanden) om het Joodse volk uit te roeien.

Laatste bazuin

De apostel Paulus schreef dat de opstanding der doden en onmiddellijk daarna de opname van de nog levende gelovigen bij de ‘laatste bazuin’ zullen plaatsvinden (1 Kor.15:51-52). Dat betekent dat de christelijke Kerk hoe dan ook de eerst zes bazuinen zal meemaken, of deze nu betrekking hebben op de laatste 7 jaar of op de hele (kerk)geschiedenis.


Xander

(1) Tubantia
(2) YouTube (compilatie uit 2012)

 

indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwart op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal of bij persoonlijke aanvallen kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.  Niet op reageren.
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.











Reacties

Pagina12
Drossaard op 18-01-2016 14:55

Fascinerend die geluiden! Volgens mij zijn het ook een soort voor-bazuinen die ervoor moeten zorgen dat we alert zijn.

Via meerdere kanalen worden we toegerust. Wat dacht je van dit reclamefilmpje van Asics Tiger?

https://www.youtube.com/watch?v=8_B5X22YY0Q

Veel mooier kan het toch niet?

Rebellio op 18-01-2016 15:18

@Peteree444, ik kan je verhaal volgen en hoop dat je het bij het rechte eind hebt. Ik zie echter nog vele haken en ogen om tot dezelfde conclusie te komen dat de “pre-opname” aanstaande is. Er klinkt wat mij betreft veel te veel vooroordelen en kritieken in door die voor mij niet voldoende gegrond zijn. Bijvoorbeeld over Obama, de Paus, mijn mede christenen en mijn joodse broeders en zusters. Laat niet weg dat ik je laatste woorden alleen maar kan beamen: “Houd moed en zorg dat je dicht bij Hem blijft”.

Sam op 18-01-2016 16:33

Ik ben er zeker van dat deze vreemde geluiden een hoax zijn. Het is opvallend dat er altijd maar 1 persoon in een bepaalde stad of dorp het geluid opneemt terwijl vrijwel iedereen een smartphone heeft en gemakkelijk geluiden e.d. kan opnemen. Je zou dan verwachten zoals laatst in Almere dat tientallen mensen het geluid opnemen maar dat is dus niet het geval, ook in Almere is er slechts 1 geluidsopname. Veel filmpjes met geluiden komen exact overeen met het geluid van de tripods uit de film War of the Worlds. De meeste filmpjes worden gemaakt vanuit een huiskamer waarin de filmer dan voor het raam staat, het is aannemelijk dat op de achtergrond bijvoorbeeld de televisie of computer aanstaat waarin een film wordt afgespeeld waarin deze geluiden voorkomen. Te denken valt aan het eerder genoemde War of the Worlds maar ook aan Close Encounters of the Third Kind en zo zijn er wel meer van dergelijke films. Ook is het eenvoudig om op de computer je eigen geluidseffecten te maken.

Rebellio op 18-01-2016 17:36

@Manon, misschien een deel van de oplossing. Maar je hebt in dit geval wel een buis/pijpvormig element nodig om de geluidsgolven in te produceren toch... Je krijgt namelijk niks anders dan een luchtverplaatsing in een, plaatselijk, vernauwde "orgel" pijp. Of zie ik dat nu verkeerd.

edwin vissers op 18-01-2016 17:40

wat zullen veel mensen verloren gaan,gezien de reacties en ongeloof

Chrissy op 18-01-2016 17:44

@vlokje op 17-01-2016 23:27,Zo klinkt de een fiets dynamo (aarde) die vast loopt, Pool verschuiving.

Een poolverschuiving zou het meeste van de natuurverschijnselen waar we nu mee te maken hebben kunnen verklaren. Als de aarde door de wentelingskrachten een andere plaats in het heelal krijgt verklaart dat ook dat de tijd sneller zou gaan zoals beschreven in openbaringen. Denk niet dat de geleerden dat snel zouden melden want daarmee verklaren ze dat de Bijbel gelijk heeft. Maar dat weten wij al.

Zoek, onderzoek en wees waakzaam.

positivo op 18-01-2016 18:01

Men heeft sinds het jaar 2000 steeds grotere windmolens gebouwd,stel dat een paar van die gigantische wieken in een resonante trilling komen,dat is waarschijnlijk de reden van het geluid.

Vooral wieken die in vaanstand staan zijn daar waarschijnlijk gevoelig voor.

Deze geluiden dragen ver zodat geen connectie met de molens gelegd word.

Juul op 18-01-2016 18:23

Ik geloof dat er meerdere oorzaken zijn voor de vreemde geluiden: HAARP, centrails - deze 2 hebben met elkaar te maken.

Een bijbelse voorspelling, Openbaringen.

En ik geloof dat alles vibreert.

Niet geloof ik in een hemelse opstanding. Vader, God heeft de aarde niet voor niets gemaakt, satan heerst tijdelijk over de aarde, zo door Vader geregeld. Staat in de bijbel. Wij zijn niet geschikt voor de hemel, of lijkt de hemel soms op de aarde? Ik geloof het niet. De aarde blijft voor eeuwig bestaan en uiteindelijk met de Volmaakte mens, ook dieren, maar geen roofdieren etc. Roofdieren die volmaakt worden, verliezen hun roofgedrag. Volmaakt weer,  etc.

Ik kan me wel voorstellen dat een Christen, gestorven op de aarde opstaat, denkt dat hij/ zij in de hemel is, maar op de aarde is met een horizon etc. Waar moeten de opgestane mens mee omgaan?

Ron op 18-01-2016 19:33

Als de bazuin schalt. Eindelijk dan is het gedaan mat de hautaine mens in deze wereld.

De natuur zal er wel bij varen. Ik heb al veel blablabla gehoord over de bescherming van de natuur, maar achter de schermen wordt er enkel gedacht aan het ten gelde maken van wat nog over is.

Ik denk dat Het (god) de hebzuchtige mensheid best kan missen.

Matthew24 op 19-01-2016 02:42

Het is fake: http://ontdekgod.nl/geluiden-in-de-lucht/

Rebellio op 19-01-2016 09:40

@Sam, je hebt gelijk. Hetzelfde geld voor beeldmateriaal, film en foto's en natuurlijk artikelen. Wie kunnen we vertrouwen? Dat blijft een groot probleem. Welke bron staat het dichtst bij de waarheid?

“Zoals elke andere vrucht van de menselijke geest vragen de nieuwe technologieën erom dat zij ten dienste worden gesteld van het totale welzijn van de persoon en de hele mensheid. Indien zij op verstandige wijze worden gebruikt, kunnen zij ertoe bijdragen het verlangen naar zin, waarheid en eenheid, dat het diepste streven van het menselijk wezen blijft, te bevredigen.” (Benedictus XVI)

“Wij moeten er vooral van bewust zijn dat de waarheid die wij proberen te delen, haar waarde niet ontleent aan de “populariteit” ervan of aan de hoeveelheid aandacht die zij krijgt.” (Benedictus XVI)

Sommige zijn positief: “Ik denk dat het beeld in de toekomst eerder vollediger dan onvollediger wordt. Ik vind jonge mensen vandaag de dag ook best kritisch. Mede door de vele informatie die beschikbaar is. Ooit dicteerde de dominee de waarheid en dat was het dan. Want zelf kon je niet lezen en had je dus geen andere informatie.” (Strike.)

Uit het effectieve gebruik dat IS maakt van sociale media blijkt eens te meer het grote probleem met het internet. Als de poortwachters worden verwijderd en iedereen alles online kan publiceren, dan kan veel van die content uit propaganda of leugens bestaan. Ik ben van mening dat als we de reikwijdte en populariteit van socialmedia in aanmerking nemen, dan kunnen we stellen dat de waarheid in het digitale tijdperk zwaar te lijden heeft en verloren gaat tussen al het geweld van fantastische verhalen en aandachttrekkerijen.

 “De voorlmalige doelgroep van de media wordt misleid en voor de gek gehouden door veel van de content op het internet… Ons was beloofd dat sites met recenties van gebruikers, tot een eerlijke berichtgeving zou leiden. Maar informatie zonder poortwachters is vrijwel altijd onjuist, misleidend of beide. Op Amazon krijgen gebruikers die de meeste reacties schrijven bijvoorbeeld een hoop gratis spullen, en dat kleurt onvermijdelijk hun recenties…”( Andrew Keen in “Internet is niet het antwoord”)

Ik ben niet zo optimistisch: mensen verzuipen in de informatie en worden gewoonweg apatisch en onverschillig over de waarheid. Ook op xandernieuws zijn mensen die niet opzoek zijn naar de waarheid maar alleen hun gelijk willen krijgen. 

Peter op 19-01-2016 14:09

Zelf hoorde ik het bazuinen-geluid midden in de nacht, ergens eind december 2015. Plaats: Waddinxveen.

Het is dus beslist geen hoax. Maar ook ik weet niet wat het dan wel is geweest. Een natuurkundige verklaring ontbreekt, en al helemaal een verklaring waarom het juist de laatste jaren zo frequent voorkomt, en vroeger (bijna) niet.

Lovu op 19-01-2016 14:14

Er staat duidelijk in de bijbel geschreven en dat is het Woord van God die de hemel en aarde heeft gemaakt: hemel en aarde zullen  voorbij gaan maar Mijn woorden zullen geenzins voorbij gaan Lucas21v 29-33. Laten wij het Woord van God niet verdraaien. Het is zoals het is. In openbaringen staat overduidelijk geschreven over het bazuingeschal. Wetenschap is wetenschap en God is God Hij is boven allen. Vraag je eens af hoe je aan de levensadem komt? God blies fffffffff

sosua1 op 19-01-2016 16:32

this HTML class. Value is https://youtu.be/YVS

Mister Grey op 20-01-2016 08:35

Nu ook vreemde geluiden in Drenthe.

René van Zalk op 20-01-2016 18:05

@Mister Grey op 20-01-2016 08:35 ......... In Drente doen ze wel vaker vreemd :-)  

Derk op 23-01-2016 11:23

De echte Christenen zien de zeer spoedige wederkomst van Jezus in de tekenen die door Jezus waren voorzegt; oorlogen geruchten van oorlogen, volk zal opstaan tegen volk, en koninkrijk tegen koninkrijk, en er zullen nu hier, en dan daar, hongersnoden en aardbevingen zijn. Doch dat alles is het begin der weeen. Lees Matteus 24 om tot inzicht te komen. Neem het woord van Jezus serieus en neem het in overweging in uw dagelijks leven en ziet toe, dat niemand u verleide.

PP op 23-01-2016 23:13

Het is gewoon de sound van de Tripot uit de film "War of the world"

https://www.youtube.com/watch?v=6qJQlfMMNmw

Dít is het geluid wat ze steeds in die filmpjes laten horen!

Pieter op 24-01-2016 11:25

Nee nee zeker geen onzin! Ik hoorde het 15 januari in de avond in Heerlen. Denk ook dat het mss iets met poolverschuiving te maken heeft?

Redhorse51 op 25-01-2016 16:31

*Pieter

Dat zou best kunnen.  Op veel plaatsen op de wereld  komen steeds vaker extreme weeromstandigheden  voor. Waarschijnlijk is het een voorbode  van de lang voorspelde  pole shift  met alle gevolgen van dien.

gert-jan op 28-01-2016 12:28

Haarp en niets anders 

Anja62 op 30-01-2016 17:47

Ik heb dit geluid ook gehoord, het klonk inderdaad als een bazuin. Ik vroeg aan mijn man of hij het ook hoorde, maar nee, hij hoorde niets. Ik moest gelijk denken aan de bazuinen uit Openbaring, staan we misschien op de grens van een verandering? 

Peter Arto op 24-07-2017 11:34

wat er nu met het weer gebeurd is ongekend, grote landurige hitte en nu sinds vorige week enoeme zwaren buien, onweer, vreemde wolken formaties, afgelopen zaterdag 22 juli was wel de allervreemdste, er kwam een echt steigerend paard voorbij met wapperende manen, staart en haren boven de hoeven, van Zuid naar Noord geen schimmig wolkje wat we wel meer zien, ik kon geen foto nemen wand wij hebben heel erg spiegelde ruiten. dat deed mij denken aan de 4 Engelen van Armageddon.

Dan nog de vreemde aardbeving op precies de grenzen vanTurkije, waar precies op de kades van de badplaatsen scheuren ontstonden en het zondige eiland Lesbos ookzwaar getroffen werd, is dit een waarschuwing aan Erdogan en GogMagog wat toch Turkije blijkt te zijn? bij onze verblijfplaats woning gaan steeds de wolken/zware buien opzij langstrekken, dit heb ik nog nooit meegemaakt, maar wat alreedsis geschied kunnen we toch niet tegen houden Als Erdogan een aanval op Irael wilt doen is dat alreeds voorspeld en kennen we de uitslag

Pagina12
Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld