Headlines





















































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Steeds vaker storingen Mijn Domein


Dit soort foutmeldingen krijgen bezoekers en beheerders helaas steeds vaker te zien (* waarbij opgemerkt dient te worden dat Xandernieuws net als alle andere punt.nl sites sowieso geen www-adres heeft).

Begin deze week was het een grote storing omdat er tijdens onderhoud aan de servers iets mis ging. Dat kan gebeuren, maar dat is zeker niet de enige keer dat er problemen zijn met de punt.nl sites van Mijn Domein. Zo konden wij vandaag tot zojuist niet in het beheer komen. Daarnaast hebben we al tijden last van allerlei vervelende bugs, zoals onverwacht uit het beheer worden gegooid en ettelijke keren achter elkaar moeten inloggen om daadwerkelijk in het beheer te kunnen komen.

 

We hadden er zeker begrip voor toen het nieuwe blogsysteem van Mijn Domein, dat begin vorig jaar werd ingevoerd, nog enige tijd met kinderziektes kampte. Het begint er nu echter op te lijken dat het kindje deze keer chronisch ziek aan het worden is. Storingen komen steeds vaker voor en duren steeds langer. Bovendien is de belofte om de irritante bug op te lossen die het onmogelijk maakt om met meer dan één persoon tegelijkertijd in het beheer te werken, nooit ingelost.

Tegelijkertijd is de prijs van een punt.nl site de afgelopen jaren fors verhoogd. Daar mag je als klant dan wel een goed werkende site voor terug verwachten. Begrip voor incidentele problemen is er zeker, dat kan de beste overkomen, maar inmiddels moeten wij helaas de conclusie trekken dat het blogsysteem van Mijn Domein steeds onstabieler en onbetrouwbaarder wordt.

Bij het beheer ontbreekt het om diverse redenen aan de mogelijkheid om serieus werk te maken van het verplaatsen van Xandernieuws naar een ander systeem en/of eigen domein. Wij hopen dan ook dat Mijn Domein enkele IT-technici inschakelt om hun in principe prima bedachte blogsysteem ook daadwerkelijk voor langere tijd goed te laten functioneren.

Aan u lezers in ieder geval onze hartelijke dank voor uw begrip en geduld, want de afgelopen weken hebben we in de 7 jaar en 3 maanden dat de site nu bestaat nog nooit zóveel klachten over storingen en bereikbaarheidsproblemen gehad.

 

Xander

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwart op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal of bij persoonlijke aanvallen kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.  Niet op reageren.
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod.

 

Reacties

Gebelgde Belg op 04-12-2015 18:18

@Xandernieuws, misschien is het beter van naar Blogspot.com te verhuizen, die hebben minder problemen met dat soort dingen. Wordpress.com ook minder, maar daar is het moeilijker om te kunnen reageren. Hopelijk wordt het weer beter hier want Punt.nl had dan weer andere voordelen. Vriendelijke groetjes,

Dewevoga op 04-12-2015 18:19

Bedankt voor de uitleg.

voorbijganger op 04-12-2015 18:20

Verbaast mij niets als er doelbewust storingen worden veroorzaakt om Xandernieuws te dwarsbomen.

 

Dit is niet enkel bij XN maar bij alle Domein/punt.nl sites. Mod.

positivo op 04-12-2015 18:37

Vreemd,bij mij werkt ie als een trein,dan bedoel ik natuurlijk geen fyra.

Sam op 04-12-2015 18:48

Is www.weebly.com geen optie voor Xandernieuws ?

Leon op 04-12-2015 19:04

Verbaasd mij niets. Jullie leggen (praise Jesus) de vinger op de gloeiende plaat....

De Illuminazis moeten bij ieder bericht van jullie alle registers open trekken in het kader van 'damage control' 😛

Maar vooralsnog houd 95% van dit land zich bezig met infantiel rtl vermaak of zit al Hazes luisterend met een pot Heineken naar voetbal te kijken.

De 5 % die dus wel wakker blijft moet vooral verstoken blijven van 'anders belicht nieuws'. Truth is treason in an empire of lies.

Redactie:watch your back. Iedere bezoeker van deze site zal snappen dat de 'afdeling stiekem' aan het werk is (geweest) als de gemanipuleerde media zouden vermelden:

Redactie alternatieve media site dood aangetroffen door CO2 vergiftiging....

God Bless ya

Eeelke op 04-12-2015 19:10

7 jaar pas. Ik weet nog dat toen aangeven werd hoeveel personen op de site zaten. Vaak niet meer dan een stuk of 10. Ik zou het nu ook wel willen weten.

Sos op 04-12-2015 19:36

Misschien een idee om hier weg te gaan?

JP op 04-12-2015 19:43

Eerder deze week was ik bang dat Xander off line gehaald was door punt.nl wegens onwelgevallige kritiek. Gelukkig is daar nog geen sprake van dus?

PJ op 04-12-2015 20:11

Mijndomein.nl? Als ik de criminele site localepoli.com van waarop fake e-mails over zogenaamde onbetaalde boeten met het officiële logo van de Belgische politie, die hier een echte plaag werden, intikte kwam ik op mijndomein.nl terecht! Foute boel dat mijndomein.nl.

Pieter A Meijer op 04-12-2015 20:33

Shalom ;

Iedere dag lees ik de berichten op deze mooie site.

Het is mij tot nu toe, op 1 keer na, niet gelukt.

Mogelijk ging het mij hierin buitengewoon voorspoedig.

De tijd waarin we leven, is de tijd van de "voleinding aller dingen".

De ontkenners/ongelovigen/betweters/vijandigen; verdienen ons medeleven vanwege hun dwaling.

Wij zijn echter niet degenen die hen kunnen redden. Dat is aan de Eeuwige. JaHuvah-JaHushuah.

Dus, laten wij bidden dat de 'stoorzenders' hun storing inzien en omkeren.

Shabbath Shalom  

Lies op 04-12-2015 22:55

Heb nog gin enkelekeer problemen gehad met de bereikbaarheid van deze mooie site, maar misschien komt dat nog.laten we het niet hopen. Xandernieuws is een goede site met een andere blik op het wereldgebeuren.

Lynx op 04-12-2015 23:32

Xander mensen kunnen dan op google,via twitter binnen komen,maar heb een week last gehad,maar nu weer goed bereikbaar.Als ze Israel aanvallen,komen jullie als bondgenoot natuurlijk ook aan de beurt.Veel suc6,en de aanhouder wint.

30uke op 05-12-2015 08:26

Persoonlijk zou ik elders webhosting zoeken met een eigen domein. Tegenwoordig zijn er hosting bedrijven waar je met weinig moeite (d.m.v. klikken en wat invoeren van enkele basis gegevens) snel een blog systeem kunt optuigen met ondersteuning tegen weinig geld.

Shalom op 05-12-2015 10:49

Wij volgen nu een 3 wkn deze site en ondervinden geen problemen.

Misschien komt het doordat er veel meers bezoekers de website lezen? Laten we het hopen!

30uke op 05-12-2015 13:18

Ik zag op siteground.com verschillende oplossingen. Misschien is dat iets?

Gebelgde Belg op 05-12-2015 15:09

Op het ogenblik gaat alles weer goed bij Punt.nl....

ping90 op 05-12-2015 15:57

Mijn suggestie is koop een webdomein en hosting bij https://1984.is gehost in Iceland.. 

"1984 Hosting Company is Iceland's largest web hosting company. 1984's goal is to provide affordable, fast, and reliable web hosting and VPS service while protecting our customers civil rights, including the freedom of expression and freedom of the press as well as the right to anonymity and privacy.

1984 web hosting is simple to use, highly reliable web hosting and email service built on free software and green energy for your freedom, privacy, and peace of mind. 1984 offers: Virtual Private Server (VPS) hosting, shared web hosting, domain registration service and FreeDNS."

Dank  en voor wie het betreft, voor het meedenken. Het is niet enkel de hosting maar ook het maken van een hele nieuwe site en het migreren van de "oude" site. Mvg. Mod.

 

Gebelgde Belg op 05-12-2015 19:51

Ik zou toch geen domeinnaam willen, waarvoor eigenlijk, gratis bloggen, al werk genoeg hiermee....het is toch maar internet. Vandaag op morgen kunnen ze toch heel dat internet plat leggen, dan heb je al dat geld voor niets uitgegeven aan dat internet. We hebben al kosten genoeg om op dat internet te geraken.

Jan Smit op 06-12-2015 13:52

Migreren van .punt.nl kan m.i. niet, omdat het een eigen soort blogsite is. Wanneer je toegamg hebt tot database zou je zaken nog kunnen exporteren en opnieuw inlezen in nieuwe website. Maar dan heb je alleen nog maar tekst. Mijn advies stap over op een eigen domein, met eigen beheersysteem. Laat de oude site intakt en ga fris verder op nieuwe website. Ik kan je behulpzaam zijn bij opzetten van Joomla site.

 

Beste Jan Smit, uw naam heeft teveel gelijkenis met De zanger Jan Smit, zou u een kleine aanpassing willen doen aan uw naam om verwarring te voorkomen.

Als u het wilt proberen, zou dat een overweging kunnen zijn. De site moet er dan wel uitzien zoals die er nu uitziet. Ook de mogelijkheden nu, in het punt.nl in het beheer zouden er moeten zijn.  Lay-out: 3 kolommen , mogelijk met verticaal een dun lijntje, wat er nu niet is. Brede kolom in het midden en links en rechts een smallere kolom. Zelfde kleuren en opmaak.

Mvg. Mod.

 

 

SkinJesus op 07-12-2015 08:48

Op facebook wordt ook al behoorlijk gecensureerd. Ik lees veel Amerikaanse sites en kijk veel Amerikaanse filmpjes. De vervolging van gelovigen / volgelingen van Jezus / Yeshua wordt daar meer en meer duidelijk. Velen die bijbelvast zijn en kritische blik hebben op het wereld gebeuren worden gedelete of dwars gezeten op facebook. 

Inmiddels is er ook een alternatief. Seen.life. Heb ik nog geen ervaring mee. Ga ik binnenkort uit proberen. Ze zeggen op hun site dat er vrijheid van meningsuiting is zonder censuur.

Jan Smit op 07-12-2015 12:33

Kunnen we even email contact hebben: Het was niet mijn bedoeling om een punt.nl account aan te maken, maar dat moet blijkbaar om commentaren te kunnen sturen. Wat mij betreft mogen mijn meldingen dan verwijderd worden.

U hoeft geen punt.nl account aan te maken, u kunt reageren met een nickname en deze in het reactievenster plaatsen, maak van uw nickname Jan2 en het probleem is opgelost. Mvg. Mod.

Modxnieuws@gmail.com 

Ike op 07-12-2015 14:39

@Jan Smit en Mod

---- dank voor info Mod.. Denk goed na waar je de site dan gaat hosten. Als je hem in de VS host zal je ook onder de VS wet vallen. Waar zal de site de meeste persvrijheid genieten?

Bedenk goed dat nu overal word neergekomen op sites en als je dingen niet vertaald je copyrights kan betalen. Op een eigen site kan er wel (Google) reclame opgenomen worden die voor extra inkomsten kunnen zorgen.

Maar door de aanslagen gaan vele volkeren accoord met de beperkingen van de privacy en vrijheden;

http://tweakers.net/nieuws/106681/franse-politie-wil-tor-en-publieke-hotspots-kunnen-verbieden.html

De Nederlandse politici en met name Mark Rutte zijn schoothondjes van de Amerikanen. Toen de Amerikanen wilden dat wij onze copyrightwetgeving gingen aanpassen heeft Mark dat buiten de 2e slaapkamer om het er door gedrukt.

Zorg er voor dat mensen niet verplicht moeten posten met Facebook, Skype accounts etc. want al die accounts worden 'geDataMined' en al de informatie van de posters word dan geoogst door de domheidsdiensten. Veel mensen zullen dan stoppen.

Je kan van de huidige site een doorverwijzing maken met links naar alle artikelen op de nieuwe site. Verdere marketing kan zorgen dat de nieuwe site meer bezoekers krijgt.

Maar kijk goed uit waar je de site host wat betreft de wetgeving.

Wener op 07-12-2015 15:41

Vanuit Oostenrijk is xandernieuws ook niet meer zo makkelijk bereikbaar. Er komt direct een melding "ERR_NAME_NOT_RESOLVED",  zonder dat er door de browser ook maar op een antwoord wordt gewacht. Je kunt er alleen komen door te drukken op "opgeslagen kopie bekijken", of door te zoeken naar "xandernieuws", dan lukt het wel.

Gebelgde Belg op 07-12-2015 20:08

Punt.nl ligt er af en toe helemaal uit, maar meestal werkt alles redelijk goed, dat kan met allemaal gebeuren eigenlijk, als men massaal tegelijk met veel computers Punt.nl bezoekt kan die helemaal onderuit gaan. Maar over het algemeen valt dat best nog mee. Ik zou om die reden toch niet overgaan tot het kopen van een domeinnaam, trouwens internet is niet zo sterk bezocht als de officiele media, daar zitten ze altijd naar te kijken en dan op het internet de andere zogenaamde sociale media als Facebook.

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld