Headlines















































































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Italiaanse media: Europa zal worden overlopen door 200 miljoen moslims

‘Stroom vluchtelingen zal ons hele continent in een oorlogszone veranderen’


Ze zúllen komen, niet met tien-, maar met honderden miljoenen. Zoals het er nu voorstaat zullen onze leiders helemaal niets doen om deze met afstand grootste invasie uit de menselijke geschiedenis te stoppen.

De reguliere media zetten de Hongaarse premier Urban, die waarschuwde dat er tientallen miljoenen moslims op Europa afkomen, natuurlijk meteen weg als ‘extreem rechts’ en ‘populistisch’ (3). Immers, de gevestigde orde wil dat u maar één ding onthoudt, en dat is het beeld van het verdronken jongetje in Turkije, dat in korte tijd het symbool is geworden van alle politieke en maatschappelijke krachten die willen dat wij de grenzen wijd openzetten voor de komst van miljoenen immigranten. Miljoenen, schreven we? De Italiaanse media beginnen door te krijgen dat dit nog maar het begin zal zijn, en verwachten dat Europa overlopen zal worden door maar liefst 200 miljoen moslims. En velen van u vonden de term ‘invasie’ overdreven?

 

‘Europa straks oorlogszone door 200 miljoen vluchtelingen’

De toonaangevende Italiaanse krant Corriere della Sera, vaak geciteerd in het buitenland, schreef deze week dat ‘de wanhoop van miljoenen mensen ,die worden gemanipuleerd door mensensmokkelaars en terreurgroepen, eveneens een instrument is voor de desintegratie van hun thuislanden als van de destabilisering van de (Europese) gastlanden.’

‘Er wordt geschat dat er in de komende 20 jaar in sub-Sahara Afrika 900 miljoen inwoners bijkomen. Daarvan zullen er minstens 200 miljoen op zoek zijn naar werk. De chaos in hun thuislanden zal hen verder naar het noorden drijven. Dat is de toekomst. Die zal niet vanzelf weggaan, en door het te negeren zal de huidige crisis, die al verwoestend genoeg is, verbleken.’

‘Europa loopt het risico in de twee komende decennia te worden overlopen. Zoals het er nu voorstaat zijn er totaal geen plannen om hier iets aan te doen – enkel de inzet van het leger, politiehonden, prikkeldraad, traangas, hekken en verdovingsgranaten. Dit gebrek aan realisme op zowel politiek als menselijk niveau zal terugslaan op Europa en dat in een zeer onplezierige plek veranderen voor zowel de Europeanen als de vluchtelingen. Daardoor zal het hele continent hoogstwaarschijnlijk in een oorlogszone veranderen.’ (1)

Rusland: Catastrofale crisis door Westers buitenlandbeleid

Rusland begrijp al veel langer wat een van de belangrijkste oorzaken hiervan is. Een woordvoerder van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken noemde de vluchtelingencrisis in Europa nu al ‘catastrofaal’ en het direkte gevolg van de onverwantwoordelijke politiek om regimeverandering (in o.a. Libië en Syrië) te bewerkstelligen (2). Kortom: door het verwoestende buitenlandse beleid van president Obama te steunen snijdt de EU zichzelf lelijk in de vingers – of beter gezegd, schiet Europa zichzelf voor het hoofd.

Europa is begonnen zelfmoord te plegen

De door de links-liberale-christendemocratische gevestigde orde gewilde zelfmoord van de Europese cultuur, welvaart en democratie is in gang gezet. Nu is het de vraag of de gewone man dat op tijd in de gaten krijgt. De voortekenen zijn in dat opzicht in eigen land buitengewoon somber, maar in Zuid en vooral Oost Europa laat men niet meer zo gemakkelijk misleiden en manipuleren. Wellicht komt men daar nog wel in tijd in opstand om de ondergang van ons continent te stoppen.

 

Xander

(1) Corriere (via (2) Zero Hedge)


(3) NU

Zie ook o.a.:

03-09: EU geeft lidstaten € 6000 bonus voor iedere immigrant en wil weigerlanden straffen (/ Brussels mes op de keel van Oost Europa: accepteer moslims, of anders geen geld)
02-09: Video: Delen Parijs veranderen in oorlogszone door geweld moslim vluchtelingen
27-08: Nachtmerrie: Misdaadbendes en ISIS-immigranten in Europa bundelen krachten
26-08: Invasie Europa: Dagelijks dringen 1000+ Allahu Akbar schreeuwende moslims Hongarije binnen (/ Onderzoeksjournalist: Migrantengolf is militaire operatie tegen Europa)
25-08: VS wil na Libië en Syrië ook uit Oekraïne vluchtelingenstroom naar Europa veroorzaken
19-08: Bosnische staatszender: Honderdduizenden moslims via Servië op weg naar Europa
13-08: Massa immigratie: ‘Europese overheden bereiden inzet leger tegen eigen bevolking voor’ (Mekkaropa: Alleen al Dortmund krijgt er dagelijks 1000 asielzoekers bij)
13-08: Foto & Video bewijs: Dader aanslag IKEA was moslim die slachtoffer onthoofdde
11-08: Britse minister BuZa: Vluchtelingen bedreigen levensstandaard Europa (/ Vrouw en zoon in Zweedse IKEA doodgestoken door asielzoeker)
05-08: VN: Homogeniteit Europese landen moet met massa immigratie worden ondermijnd (/ Werkelijke aantal moslim immigranten wordt doelbewust for naar beneden bijgesteld)
03-08: ‘EU en NAVO voeren met migrantenwapen oorlog tegen Europese bevolking’
10-07: Wereldwijd onderzoek: Ruim 50 miljoen moslims steunen ISIS, vooral in Europa (/ Tolerantie voor islam keert als een boemerang terug)
07-07: EU hoofd Buitenlandse Zaken: Politieke islam is de toekomst van Europa
31-05: Toestroom vluchtelingen: Nederland en Europa importeren moslimoorlog tegen christenen (/ Twee derde christelijke asielzoekers in Nederland met dood bedreigd door moslims)
02-04: Waarom de Islamitische Liga bijna alle moslim vluchtelingen naar Europa stuurt
01-03: ISIS mobiliseert Europese moslims voor opstand en verovering Rome in 2020 (/ ‘Moslims moeten alliantie aangaan met linkse pro-Palestijnse anti-Israël activisten en de wapens oppakken)

 

Indien u wilt reageren op het forum :

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt verwijderd
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwart op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal of bij persoonlijke aanvallen kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.  Niet op reageren.
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands
  11. U houdt één vaste nickname aan . Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd

Allen: Er is hier een geblockte poster bekend onder de naam Elia , die onder uw naam wil  posten.

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammer kan wel uw naam gebruiken maar heeft geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Mvg. Mod.

 

Reacties

Pagina123
Rob ter Horst op 06-09-2015 09:08

@ Harold op 05-09-2015 08:37

"Wanneer men God al niet lief heeft, maar wel de uitspraak over naastenliefde aan anderen oplegd, is deze zogenaamde naastenliefde helemaal niets waard. Zonder liefde voor God kan je ook geen scheiding maken tussen werkelijke naastenliefde en nep naastenliefde."

Dus als je god niet liefhebt, is naastenliefde nep?

Wat een onzin!

Naastenliefde wordt oneigenlijk gebruikt door christenen (en door anderen), maar naastenliefde bestond al voor de christen...

Rob ter Horst op 06-09-2015 09:13

@ Flippie op 05-09-2015 23:21

"Als je christenen om de oren wil slaan met bijbelteksten, is het handig als je dan eerst voldoende daaruit leert voordat je gezwans gaat schrijven daarover."

Menig christen past plak en knipwerk toe op de bijbelteksten.

Zo kunnen ze altijd krom praten wat recht is, en recht praten wat krom is...

Zomer op 06-09-2015 09:18

Berend op 05-09-2015 15:31   Berend op 05-09-2015 21:38

Mijn punt is hoe laf de Nederlanse regering toen was om een aantal bussen met Joodse mensen die gevlucht waren wegens de Joden vervolging wegens de kristallnacht in Duitsland om deze mensen weer terug te sturen en regelrecht de dood in te jagen.

En Nu worden de Moslims met open armen ontvangen, kijk eens naar de groepen Moslims in grote steden die kan de polite niet eens onder controle houden. Het zal hier in Nederland en Europa totale chaos worden dank zij de linkse rakkers. er zullen echt wel echte vluchtelingen tussen zitten maar neem van mij aan dat meer dan de helft hier komt met andere bedoelingen. Want als echte vluchteling heb je geen voorkeur naar welk land je wilt gaan dan ben je al blij als je in een land aan komt waar geen oorlog is en dan ga je geen eisenpakket op tafel leggen.

Ik ben zelf een Christen maar ik ben niet naief want dit heeft totaal niets meer te maken met naastenliefde want waarom zou ik naastenliefde tonen terwijl er vanuit de Koran gepreekt word dat Christenen en Joden Honden zijn, en het valt mij op dat degenen die nu de grootste mond hebben over naastenliefde Atheisten zijn en altijd tegen het Christendom en het Jodendom lopen aan te trappen maar voledig openstaan voor de Islam want dan zijn het in één keer je naasten. Met die schijnheilige atheisten heb ik het helemaal gehad en kan ik ook geen respect voor opbrengen.

Harold op 06-09-2015 15:31

@Rob ter Horst Ook nu weer wordt het als 'onzin' beschouwd om "heb God lief met geheel uw hart en geheel uw verstand' los te koppelen van 'naastenliefde' terwijl dit onlosmakelijk met elkaar verbonden is. 

Je mag dit onzin vinden, maar als je dat niet wilt zien dan kan ik aan het uitleggen blijven, maar is dat aan dovemansoren gericht. Dan wens ik je succes met al die vuchtelingen in je huis.

Pier op 06-09-2015 17:50

Een man ging van Jeruzalem naar Jericho. Onderweg werd hij aangevallen door rovers, die hem van zijn bezittingen beroofden en hem mishandelden en sloegen en hem half dood achterlieten. Nu ging er een regeringsleider langs diezelfde weg en die zag de man liggen. "vreselijk", dacht de regeringsleider. "Dit mag zo niet doorgaan. Hier moet iets aan gedaan worden." Hij riep het parlement bijeen en er werd tot diep in de nacht vergaderd. Uiteindelijk was iedereen het erover eens: dit mocht niet meer gebeuren. Er werden afspraken gemaakt. De arme beroofde man mocht naar Europa komen. En de rovers ook. De regeringsleider en het parlement baseerden deze beslissing op de bijbel, waarin duidelijk staat dat men zijn naaste lief moet hebben als zichzelf.

pluto op 06-09-2015 19:00

Het symbool van het christelijk geloof is het kruis.

Het kruis staat voor het lijden en sterven van jezus christus.

Wie zijn diegenen die lopen in de stoet achter het kruis, het kruis dat jezus voor ons draagt,  voor onze zonden en onze ongerechtigheden?

Het zijn de kreupelen, de blinden, de uitgestotenen. Het zijn die mensen die alles in hun leven zijn kwijtgeraakt en hun enige troost is in die man die bloedend en strompelend het kruis, dat hun  kruis  is, draagt. Dat zonder aanziens des persoons 

De God van het christelijk geloof hangt aan het kruis!

Dit betekent ten diepste dat de weg van een christen de weg is van het kruis, alleen op die weg ontmoeten mensen God.Jezus is ons voorgegaan, geloof betekent dat wij de weg gaan die Jezus ons is voorgegaan.

Helaas zie ik dat velen hier voor Jezus uitlopen, met zwaarden maken zij de weg vrij voor Jezus.

Zij zijn meedogenloos, vertrappen en doden een ieder die hen voor de voeten loopt.

De geschiedenis staat er bol van, miljoenen zijn neergeslagen in naam van het kruis dat jezus draagt.

 

De duivel lacht zich een ongeluk, wat is er beter dan een zgn volgeling van jezus die mensen vertrapt.

“vader vergeef hen, want zij weten niet wat ze doen”!

Flippie op 06-09-2015 19:07

@Rob ter Horst op 06-09-2015 09:13 en andere

Mijn punt is dus dat je naaste helpen niet betekend dat je dat dan maar klakeloos moet doen.
Je draagt weldegelijk verantwoording hierover.
En "Christenen" die beweren met één citaat uit de bijbel dat je weldegelijk iedereen moet helpen zonder verantwoording daarover te nemen, hebben het duidlijk mis.
En dat noem ik gezwans.
Er staan weldegelijk beperkingen in de bijbel daarover, waarvan ik er maar één had aangegeven.
En zo heb jij het juist met: Zo kunnen ze altijd krom praten wat recht is, en recht praten wat krom is...

Simpel omdat ze de totale leer uit verband trekken en dus onbijbels.

Daarnaast zijn vergelijkingen zoals, islamitische oorlogvluchtelingen met een zwerver geholpen door het Leger des Heils, totale onzin vergelijkingen.

Daar ga ik nieteens op in.

Mattheüs 22:34-40

En den Farizeen, gehoord hebbende, dat Hij den Sadduceen den mond gestopt had, zijn te zamen bijeenvergaderd.

En een uit hen, zijnde een wetgeleerde, heeft gevraagd, Hem verzoekende, en zeggende:

Meester! welk is het grote gebod in de wet?

En Jezus zeide tot hem: Gij zult liefhebben den Heere, uw God, met geheel uw hart, en met geheel uw ziel, en met geheel uw verstand.

Daarmee dus geen andere goden dienen zoals de islam, en ook ook nog eens met gebruik makend van uw gehele verstand.

Groeten Flippie

Flippie op 06-09-2015 19:47
Ttoost op 06-09-2015 09:02

Maar we moeten er maar het beste van maken, en proberen deze mensen voor Christus te winnent.....

Dus eerst allemaal een bijbel geven en vermelden dat wij vanuit dit geloof tot het land zijn geworden zoals het nu is.

Daarnaast via een tijdelijke verblijfsvergunning, durend totdat die mensen terug kunnen, opnemen zodat zij in vrede kunnen leven.

Dat kan je zelfs aanvullen met geld en middelen voor wederopbouw.

Ondertussen een dak en eten aanbieden en dat is ook voor je naaste zorgen.

Maar voor je naaste zorgen, betekend in europa blijkbaar automatisch dat ze dan blijvend hier moeten komen wonen.

Dat zijn in mijn ogen twee totaal verschillende dingen.

Groeten flippie

Rob ter Horst op 06-09-2015 20:59

@ Harold op 06-09-2015 15:31

Ah, het belerende van het geloof. Geloof nou maar, dat is goed voor je en stel vooral geen lastige vragen.

Uiteindelijk geef je geen antwoord op de vraag waarom het ene onlosmakelijk verbonden is met het andere, behalve dat je dat dan maar moet geloven.

Nee, naastenliefde heeft geen -- te maken met god, maar met de goede mens. Maar uiteraard zal de niet gelovige goede mens naar de hel gaan, en niet naar de hemel...

En ik zie steeds minder bewijs dat geloof positief is.

Rob ter Horst op 06-09-2015 21:08

@ Zomer op 06-09-2015 09:18

"en het valt mij op dat degenen die nu de grootste mond hebben over naastenliefde Atheisten zijn en altijd tegen het Christendom en het Jodendom lopen aan te trappen maar voledig openstaan voor de Islam want dan zijn het in één keer je naasten. Met die schijnheilige atheisten heb ik het helemaal gehad en kan ik ook geen respect voor opbrengen."

Graag wil ik daar wel eens voorbeelden van zien, dat Atheïsten vooledig openstaan voor de islam, want dat is volgens mij complete onzin. Atheïsten geloven in geen enkele god, dus ook niet in Allah...

Ze trappen dus net zo goed tegen de islam, als tegen het christen of jodendom, of welk ander geloof dan ook, daar waar christenen net zo goed trappen tegen het jodendom, islam of atheïsme.

Zomer op 06-09-2015 22:01

Rob ter Horst op 06-09-2015 21:08

Als u bewijs wilt hebben zeg ik u dit, gebruik uw ogen, oren en uw verstand die u van God heeft gekregen dan ziet en hoort u het bewijs.

Dat Atheisten open staan voor de Islam zijn bewijzen genoeg van, zoek en gij zult vinden. Atheisten hebben geen last van mij zolang ze maar niet met het standaard zinnetje van hun aankomen van als er toch een God zou bestaan waarom is er dan zoveel ellende op de wereld. volgens mij word die zin er bij hun ingestampt. 

  

Harold op 06-09-2015 23:11

@Rob ter Horst weet niet wat u onder belerend ziet, maar dit is wat de Bijbel zegt. Het staat notabene in dezelfde tekst, waar ook u weer alleen maar naastenliefde uitvist en erbij zegt dat de rest, dus God er niet toe doet. Daar is niets belerends aan, maar als u geen gelovige bent zal het misschien te confronterend zijn en dan moet God maar ff weggelaten worden en degenen die u erop wijst afgedaan worden als belerend.

Flippie op 07-09-2015 00:12

@Rob ter Horst op 06-09-2015 20:59

Je schrijft:

Nee, naastenliefde heeft geen -- te maken met god, maar met de goede mens. Maar uiteraard zal de niet gelovige goede mens naar de hel gaan, en niet naar de hemel...

De bijbel leert juist het verschil tussen hemel en hel en de voorwaarden daarvoor en nu beweert u dat geloof (de bijbel) helemaal niets te maken heeft of iemand naar de hemel gaat of niet ????????

En dan schrijft u: En ik zie steeds minder bewijs dat geloof positief is. waarvan u eerder beweerde dat deze niets te maken heeft met hemel of hel ?????????

Waar haalt u dan het "bewijs" vandaan over het bestaan van de hemel en de hel met daarin de voorwaarden daarin om in de hemel te komen?

Sorry ik kan geen chocola maken uit u tegenstrijdige betoog.

Gelooft u nu wel of niet in een bijbel met daarin een hemel en een hel, of gelooft u niet in de bijbel en dan kunnen geen hemel en hel bestaan?

Groeten, Flippie

Flippie op 07-09-2015 01:03
@Berend op 06-09-2015 07:11
Je schrijft:

@flippie 

Wat ik uit het door u aangehaalde bijbelcitaat opmaak is dat u, volgens uw eigen benadering, dient te worden uitgesloten van naastenliefde, want zelfzuchtig en liefdeloos en met een schijn van godsvrucht.

Zo mij willen aangeven waar ik dat dan gedaan heb? het is nogal een beschuldiging.

Kijk, ik kan ook bijbelcitaten naar mijn hand zetten. Zo moeilijk is dat niet.

Overigens ben ik van mening dat ook u wel degelijk naastenliefde verdient, maar ik ben dan ook geen christen.

Wat u schrijft is dus dat ik enkel naasteliefde verdien omdat u geen christen bent?????

Als u niet gelovig bent, waarom beleerd u dan mensen met citaten daaruit?

Dan kunnen deze citaten ook niet van waarheid zijn voor u.

Of is uw schrijven enkel bedoeld om gelovige te beleren en te bekritiseren?

Oké, dan nogmaals de bijbeltekst, dus niet mijn woorden:

1 Weet wel, dat er in de laatste dagen zware tijden zullen komen: 2 want de mensen zullen zelfzuchtig zijn, geldgierig, pochers, vermetel, kwaadsprekers, aan hun ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig, 3 liefdeloos, trouweloos, lasteraars, onmatig, onhandelbaar, afkerig van het goede, 4 verraderlijk, roekeloos, opgeblazen, met meer liefde voor genot dan voor God, 5 die met een schijn van godsvrucht de kracht daarvan verloochend hebben; houd ook dezen op een afstand.
 
Wie de schroen past trekt hem aan.
Maar wat ik tot nu toe van u gelezen heb hier op deze site, is enkel tot doel om gelovige onderuit te proberen te schoppen, u mag mij natuurlijk corigeren als ik dat mis heb.
Maar los van dat, is dat ik u schaal onder en waar ik voor gewaarschuwd wordt vanuit de bijbel.
Daarmee het meest van toepassing denk ik: houd ook dezen op een afstand.
Groetjes, Flippie
Lynx op 07-09-2015 01:48

Pluto-Amen-schitterende getuigenis van geloof in de Here Jezus!

Berend op 07-09-2015 08:17

@zomer

Klopt het dan dat u alleen naastenliefde hoeft te betonen jegens mensen die u toch al aardig vindt? Daar zit maar weinig uitdaging in. Overigens, de bijbel zegt ook vreselijke dingen over bepaalde groepen mensen. Verdient u daardoor een slechte behandeling? Volgens mij niet.

Heb uw vijanden lief, heeft iemand ooit eens gezegd.

Rob ter Horst heeft overigens gelijk, voor mij (atheïst)zijn alle religies gelijk. Daarom probeer ik iedereen  op dezelfde manier te behandelen. U lijkt een nogal verwrongen  en vooringenomen beeld van atheïsten te hebben. Misschien is dat er in gestampt...

Pier op 07-09-2015 10:25

Het valt niet altijd mee om onze naasten, die op deze site zo negatief schrijven over geloof in Jezus en die zich dan ook nog opstellen als rechters over de gelovigen, lief te hebben..... Zucht....

Rob ter Horst op 07-09-2015 12:14

@ Zomer op 06-09-2015 22:01

Weet niet waar je die onzin over atheïsten vandaan haalt, heb er wel een idee bij...

Ben zelf eens door een atheïstische website geblockt, vanwege de filosofische vraag hoe ze zo zeker denken te weten dat er geen god bestaat. En dan ben ik zelf niet-gelovig, maar ook geen atheïst.

En dankzij mijn niet gelovige ouders, overigens ook geen atheïsten, heb ik ogen, oren en een gezond verstand gekregen.

Rob ter Horst op 07-09-2015 12:19

@ Harold op 06-09-2015 23:11

Inderdaad, naastenliefde heeft voor mij niks te maken met god. Naastenliefde is een eigenschap van de mens, zelfs bij slechte...

En confronterend, hoe kom je erbij.

Dus ja, belerend...

Ben nog gelovig, nog atheïst.

Zomer op 07-09-2015 13:47

Berend op 07-09-2015 08:17

Nee Berend dat is er bij mij niet ingestampt, maar ik spreek uit ervaring! bij mij komen ze nogal over als betweters met een afkeer naar God het Christendom en het Jodendom.

Zomer op 07-09-2015 13:52

Rob ter Horst op 07-09-2015 12:14

Mooi toch Rob, wees er blij mee. Ik snap trouwens niet waar jij je zo druk om maakt!

Kees op 08-09-2015 06:51

Ik weet niet of het waar is dat het 200 miljoen immigranten gaan zijn maar dat is dan ook wel een beetje aan ons zelf te wijten. We moeten stoppen met oorlogvoeren in het gebied en dan kunnen de grenzen gerust weer dicht.

Rob ter Horst op 08-09-2015 09:32

@ Zomer op 07-09-2015 13:52

Een zekere ondertoon die bij de gelovige zit...

"naastenliefde"

"onze naasten"

"betweters"

Woorden met een bepaalde ondertoon, die doet voorkomen dat de gelovige zichzelf toch als hoger, beter ziet dan een niet gelovige.

Zomer op 10-09-2015 12:27

Rob ter Horst op 08-09-2015 09:32

Dat zie je dan toch verkeerd Rob, het is juist anders om het is juist zo dat gelovigen door ongelovigen in een bepaalde hoek worden geplaatst.

Rob ter Horst op 12-09-2015 15:48

@ Zomer op 10-09-2015 12:27

Zal het anders formuleren, daar blijkbaar mijn vorige bericht niet doorgekomen is.

Denk je dat ongelovigen geen reden hebben gelovigen in een bepaalde hoek te plaatsen, zomer.

Je hoeft maar naar de geschiedenis te kijken waarom. Zelfs nu blijkt dat het geloof weer de oorlogstrommels laat roffelen. En geef nou niet de moslims hiervan de schuld. Wat de moslims in alle openbaarheid doen, doen de christenen via de achterdeur. Kijk om je heen en zie hoeveel ellende het geloof weer aan het veroorzaken is. Kijk maar wat er voor oorlogstaal wordt gesproken op deze christelijke website door christenen. Hetzelfde gebeurt door moslims op islamitische websites. Begrippen als naastenliefde en woorden als onze naasten worden gebruikt om zich te onderscheiden van, niet om naast deze persoon te staan op gelijkwaardige voet.

Misschien verder kijken naar het beperkt aantal aangevoerde bronnen hier...

Pagina123
Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld