Headlines



- 'Spanje dreigt Catalaanse leider impliciet met executie, stuurt duizenden troepen'
 


10-10-17

- Hackers kraken via SMS authenticatie simpel uw email en bitcoin
 


08-10-17

- Waarom de officiële mediaversie van aanslag Las Vegas louter nepnieuws is
 


05-10-17

- 'Aanslag Las Vegas kan onmogelijk door één man zijn gepleegd'
 


03-10-17

- Dodelijkste schietpartij in VS ooit eist meer dan 50 mensenlevens - UPDATE 13.50 - 15.00 - 17.30
 


01-10-17

- Gevaarlijk precedent: Eerste Afrikaan krijgt wegens klimaat asiel in Europa
 


29-09-17

-  Migranten verwelkomd met soms tienduizenden euro's - per maand
 


20-09-17

-  Multimiljonair Abramowitz na VN toespraak Trump: Derde Wereldoorlog feitelijk al uitgebroken
 


19-09-17

-  Vrijheid bijna verdwenen in oprukkende digitale politiestaten Europa en Amerika
 


18-09-17

-  Grensmuur Hongarije dringt illegale immigratie met 99% terug - (21.10 uur aangepast)
 


17-09-17

-  Wetenschappers bang voor uitbarsting supervulkaan door kernproef Noord Korea
 


16-09-17

-  Honderden Amerikaanse tanks en houwitsers in Polen gearriveerd
 


15-09-17

-  Frankrijk: Enkele zwaargewonden na drie moslim aanslagen op straat

- Britse generaal: Aanslag metro Londen was 'absoluut 100% islamistisch'
 


14-09-17

-  'Plan Juncker voor EU-superstaat betekent komst miljoenen Afrikanen en Arabieren'
 


13-09-17

- Politie Zweden erkent onhandelbare verkrachtingsexplosie sinds massaal toelaten migranten
 


12-09-17

-  Een week asielterreur: Dagelijks mishandelingen en verkrachtingen door migranten
 


11-09-17

- Palestijnse terreurgroep mag officieel deelnemen aan Duitse verkiezingen
 


10-09-17

-  China waarschuwt Trump opnieuw Noord Korea militair te steunen bij aanval VS
 


09-09-17

- ARD redacteur bevestigt Westerse mediadictatuur: 'Burgers worden totaal bedrogen'
 


08-09-17

-  Strategic Intelligence verwacht binnen 6 maanden aanval op Noord Korea
 


07-09-17

- 'Noord Koreaanse chemische wapens in door Israël aangevallen complex in Syrië'
 


06-09-17

-  ISIS gaat moslims in Europa inzetten om voedsel supermarkten te vergiftigen

- Islamisering: LIDL verwijdert christelijke kruizen van verpakking Grieks product
 


 














































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Oud vicepresident Cheney verwacht kernoorlog door akkoord met Iran


Hoogstwaarschijnlijk zal niet Israël, maar Saudi Arabië het doelwit worden van de eerste Iraanse kernaanval.

De beruchte oud vicepresident Dick Cheney en zijn dochter Liz, destijds een hoge official in de regering Bush, wijden in hun binnenkort te publiceren boek een compleet hoofdstuk aan Iran. Vader en dochter Cheney hebben de overtuiging dat het in hun ogen dramatisch slechte akkoord dat Obama met de Islamitische Republiek sloot zal leiden tot een kernoorlog.

 

‘Bijna alles wat de president ons over het Iran akkoord heeft verteld is vals,’ schrijft Cheney in een keiharde aanval op Obama. De huidige president blijft volhouden dat de kerndeal zal voorkomen dat Iran ‘de bom’ krijg, maar volgens de Cheneys ‘zal dit akkoord een Iraans nucleair arsenaal juist faciliteren en legitimeren,’ en vrijwel zeker zal leiden tot ‘het eerste gebruik van een kernwapen sinds Hiroshima en Nagasaki.’  (1)

Velen denken dat Israël het eerste doelwit van Iran zal zijn, maar een ander land kan op de nog grotere haat van de ayatollahs rekenen: Saudi Arabië. Bovendien zal Israël bij een kernaanval zonder twijfel keihard terugslaan met zijn eigen nucleaire wapens.

‘Neocon’ Cheney is één van de meest bekritiseerde leden van de regering van Bush jr., omdat later werd aangetoond dat hij de VN vervalste foto’s en video’s had laten zien van veronderstelde Iraakse massavernietigingswapens, waarmee de VS de invasie van Irak rechtvaardigde. Overigens zijn televisiebeelden en berichten (van onder andere CNN) dat deze (chemische) wapens in het begin van de Tweede Golfoorlog in allerijl naar Syrië zouden zijn verplaatst, al snel in alle stilte uit de nieuwsarchieven verdwenen.

 

Xander

(1) DEBKA

Zie ook o.a.:

21-08: Eerste officieuze Iraanse raketaanval op Israël
18-08: Iran kondigt aan raketten aan Palestijnen te leveren om Israël ‘uit te wissen’
04-08: Obama gebruikt antisemitische argumenten bij verdedigen kerndeal Iran
26-07: Presidentskandidaat Mike Huckabee: Obama voert Israël naar de ovens
24-07: Krankzinnige details kerndeal: Iran mag zelf eigen installaties inspecteren (/ Minister Kerry waarschuwt Israël: Aanval op Iran zou enorme fout zijn, VS zou Iran kunnen verdedigen)
22-07: Tekst VN-resolutie bewijst dat Obama glashard loog over kerndeal met Iran
20-07: Iran roept moslimlanden opnieuw op zich te verenigen om Israël te vernietigen
18-07: Iran experts: Ayatollah Khamenei gaat kerndeal al na 1 jaar opzeggen

 

Indien u wilt reageren op het forum :

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt verwijderd
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwart op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal of bij persoonlijke aanvallen kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.  Niet op reageren.
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands
  11. U houdt één vaste nickname aan . Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd

 

Reacties

dot op 30-08-2015 14:32

eerst altijd even kijken Waar de informatie vanaf komt !

Luuk op 30-08-2015 15:17

Saoedi-Arabië zal dus ook kernwapens gaan aanschaffen in Pakistan, allemaal de schuld van "Obomba" (nu snap ik waarom ze hem zo noemen) en zijn moslim-agenda ! Europa wordt er hierdoor ook niet veiliger op....

JP op 30-08-2015 15:29

Men moet het boek gelezen hebben?

dolphin op 30-08-2015 17:03

t wordt tijd dat we al die hotemetoten die zich leiders noemen massaal op gaan sluiten met hun machtspelletjes ten koste van alles en iedereen.

ik doe een beroep op het gezonde verstand van politie en legermacht , waar ook ter wereld !

Josefientje op 30-08-2015 17:53

Als ik het goed heb, staat het in Jesaja 21, dat Elam de woestijn aan de Zee met zijn afgodsbeelden verwoest.

https://www.debijbel.nl/bijbel/NBG51/Isa+21

Profetie over Babel    [het vet is gecopieerd uit de NBG 1951, 'k kan het niet verwijderen]

211 De Godsspraak over de woestijn aan de zee.

.........Toen hief hij aan en zeide: Gevallen, gevallen is Babel, en alle gesneden beelden van zijn goden heeft Hij ter aarde verbrijzeld............

HA! op 30-08-2015 18:14

Israel kaan geen kernwapen aanval overleven het land is te klein.

Pakistan verkoopt geen kernwapens aan derden.

Iran heeft nog nooit een land aangevallen in de laatste 200 jaar het was altijd zelf aangevallen.

Marcel op 30-08-2015 18:19

Bijbelse profetieen komen uit.

De kooplui der zee zullen zeggen;oh oh...

De kiningen en rijken waarmee zij gehoereerd heeft en haarwijn heeft verkocht zullen...

Daarna zullen zei, iran/isis etc hun machtaan de 4e kop geven,; Turkeye.

Binno op 30-08-2015 19:10

even kijken naar de feiten:

meneer Cheney, is dat niet die van de niet bestaande WMD die als reden werd gebruikt om Iraq terug te bombarderen naar de middeleeuwen?

Is meneer Cheney niet die hoge regeringsfunctionaris van het Enige land dat tot nu toe kernbommen heeft gegooid ( dodental +/- 300 000)?

Is Iran niet het land dat het NPT heeft getekend?

Is Iran niet het land dat al meer dan twee eeuwen geen oorlog is begonnen, dit in tegenstelling tot het land van de heer C. dat sinds WW2 voortdurend wel ergens op de wereld oorlog voert?

En is nou net Saudi Arabië niet het land dat net vorige week Yemen is binnengevallen?

Ach meneer Cheney....

 

Emanuel op 30-08-2015 19:41

Is Cheney bezig zijn boek te promoten? Hoe betrouwbaar is zijn bewering? Waarom onthult hij betreffende tekst niet om zijn bewering te staven?

rescue op 30-08-2015 19:50

De inval in Irak van de VS had wellicht een heel andere agenda. Op zoek naar Nephilim?Obama is een Sunni moslim en de VS elite een vriend van de Saoedi's. Komt dat goed uit! En nu wil men Assad uit de weg hebben, ligt Rusland dwars en helpt ook nog Iran. Dan maar Rusland pesten en de Oekraine inpikken? En terwijl die twee elkaar de tent uitvechten ligt Israel tussen twee vuren, de shiieten in het Noorden en de soennieten in het Zuiden met een nieuwe bedreiging, namelijk IS die weer een eigen agenda heeft. Rondom allemaal vijanden en een VS met een moslimpresident. Kan het nog gekker?

FinalCountDown op 30-08-2015 20:35

Het is niet moeilijk eigenlijk... Een 'akkoord' met islamieten is onmogelijk. Die zijn uit op wereldoverheersing, dus als ze een 'akkoord' sluiten, is dat met achterliggende bedoelingen.

Anna op 30-08-2015 21:16

Deze informatie is volgens de islamitische eindtijdverwachting geheel juist. Iran heeft een geheel eigen verwachting van de eindtijd en hierin speelt hun Mahdi een grote rol.

Er zijn drie belangrijke figuren in de eindtijd visie van de Islam, de belangrijkste is de Mahdi, de "Messias"  die de moslims verwachten. Voor de Islam is de komst van de Mahdi het hoogtepunt van alle eindtijd verhalen zowel voor de Soenieten als de Sejieten.De Mahdi zal optreden als onderkoning van Allah op aarde. Onder zijn regering zullen de mensen in vrede en rust leven. Je kunt je afvragen welke vrede...... De islamitische vrede onder de sharia rechtspraak waarin geen plaats is voor enige vrijheid van denken en handelen. Voordat het zover is zullen nog vele zeer bloedige oorlogen en jihad gevoerd worden. Ook zullen vele wereld bewoners zich "vrijwillig bekeren" tot de islam. Nou ja vrijwillig...... Het zal een keus zijn islam of de dood......  Ook de Bijbel spreekt hier over......  De grote verdrukking in de eindtijd.... Het leger ( hier kan ook atoombom onder worden verstaan toen deze islamitische fantasie ontwikkeld werd was er nog geen sprake van nucleaire ontwikkelingen).    van de Mahdi zal vanuit Iran oprukken naar Israel en en Israel zal veroverd worden voor de Islam De joden zullen worden afgeslacht en Jeruzalem en niet Mekka of Medina  zal de hoofdstad worden voor de " wereld regering" ( het recht geleide kalifaat) van de islam. ( dit alles volgens de Islaam eindtijd leer) Omdat er een groot twistpunt is tussen Saudi arabie en Iran over de bedevaart plaatsen in Saudi arabie ligt het voor de hand dat eerst Mekka en Medina uitgeroeid zal worden en daarna Israel om zodoende  de weg voor de Madhi vrij te maken. Volgens de Bijbel zal het land arabie ook met vuur verteerd worden....... ( oliebranden ???) 

Hier zie je duidelijk de geestelijke achtergrond van de strijd van de Islam tegen Israel. Met in het kielzog van Israel de Christenen......Want Christenen  zijn geënt op Israel....

Maar onderling is de islam zeer verdeeld en is er grote haat die met oorlogen wordt uitgevochten... Op vallend wat ook wordt beschreven is de zwarte vlag die ten tijde van de Madhi uit het oosten zal komen....

In belangrijkheid de tweede is Isa, hiermee bedoelen ze Jezus die zal terug komen om de Mahdi bij te staan. (dit is een onverteerbare gedachte voor christenen ) zijn taak zal volgens de Islaam zijn om christenen te bekeren tot de islam.........en uiteindelijk het Chistendom totaal uitroeien.  De  derde is de Dajjal, die het spiegelbeeld van de antichrist is. Hij is een wonderlijke figuur in de islam en zal wonderen doen en enorme occulte krachten hebben....   Het liegen van Obama over Iran zou hier wel eens te maken mee kunnen hebben.........(?) 

 

Het bovenstaande artikel kan kloppen omdat het Door Iran gehate Saudie Arabie uitroeid moet worden omdat dit land met Mekka en de Kaaba de komst van de Mahdi volgens hun sejietische religie in de weg staat. In feit is het jalouzie tussen Iran en Saudie arabie en daarom benoemen zijn elkaar als ketter. Iran wil via zijn ayatolla's de " echte strikte islam" implanteren in de hele wereld.

De paralellen met de Bijbel zal gevaarlijk. De kans op misleiding van Christenen is groot. Dit is voor ons een reden om het profetische woord van God goed te bestuderen en dat we waakzaam moeten zijn en goed letten op de tekenen van de tijd. Door genade mogen wij de zekerheid hebben in ons geloof inde Here Jezus Christus. Want wie de Zoon  heeft heeft het eeuwige leven  Joh 3:36

 

vlokje op 30-08-2015 22:48

Mekka en medina zijn het eerst aan de beurt, eeuwig brandende olie putten, en land dat in de eeuwigheid nooit meer hun tenten zouden opslaan,  enz.....

Ik zei het al eerder er wordt eerst een twee strijd gestreden is het kamp van de vijand net  als het verhaal met gideon

ottoman op 30-08-2015 23:15

Ide perzen zullen geen een niet moslimland aanvallen, zie geschiedenis: hun branden daar de vingers niet aan en ook worden hun niet zomaar 1 met soenieten, enkel de weg via turken maken alles compleet, zo komen soenis en shia tot elkaar en enkel onder leiding van ottomanen kunnen ze wat bereiken verder niet, dit is ook de reden dat na de opsplitsing ottomaans khalifaat, meteen de turken westers gemaakt zouden zijn, 90jaar durende project is nu definitief op zn einde de turken zijn moslims en zijn steeds meer in die hoek te vinden ook cultureel draaien ze weercterug naar de eigen cultuur ipv de gedwongen westerse denkwijze met n klein beetje turks tintje, turken zijn nu weer bij t punt begonnen seltjuks/ottomaanse denkwijze, cultuur en de islam als regeer methode komt meer en merr op gang. De huidige grootmachten willen dit voorkomen door turken veel macht te geven onder voorwaardes, en met veel verbintenissen, dit ken dus nog alle kanten op, ieder geval genoeg vijanden vandaar de onrusten weer oplaaien binnen de grenzen van anatolie. 

Kandelaar op 31-08-2015 08:39

Staat allemaal in e bijbel voorspelt! Ipv --- let op uw woordkeuze. Mod. zou Xander wat meer vertouwen moeten hebben in de bijbel! Oh wacht, hij vind geld ook belangrijk! En denkt dat de mens inderdaad zijn problemen wel zonder God kan oplossen!

 

U post onder 5 verschillende nicknamen, Houd één vaste nicknaam aan. Mod.

AEO op 31-08-2015 12:22

@ottoman,

Je denkt dat Iran geen andere moslimlanden zal aanvallen?

Ik weet het zo net nog niet. Iran is zich enorm aan het bewapenen, en het heeft een enorm atoomprogramma dat je gerust kan vergelijken met het vroegere Manhattanproject in Amerika tijdens de Tweede Wereldoorlog. Iran heeft wel degelijk een groot meningsverschil met Saoedi Arabië, en dat zien we dan ook in Jemen tot uitdrukking komen. Kijk naar de berichtgeving op de Iraanse propagandazender Press TV, dan weet je genoeg. Iran stelt zich al geruime tijd zeer agressief op tegenover het Westen, en dan vooral jegens Israël en de Verenigde Staten. Met behulp van Noord Korea ontwikkelt Iran nu ook intercontinentale ballistische raketten die zelfs Amerika kunnen bereiken. De inzet van zulke raketten met alleen maar een gewone explosieve lading is volstrekt zinloos, dus er moet wel iets anders achter zitten. Het idiote akkoord met het Westen over Iran's atoomprogramma, waarbij Iran zijn eigen sites mag inspecteren moet toch alle alarmbellen doen rinkelen! Gezien hun krankzinnige visie met hun mahdi, zie ik ze er toe in staat, om, mochten ze over de atoombom gaan beschikken, deze ook daadwerkelijk te gaan gebruiken. We leven op dit moment dan ook in de gevaarlijkste tijd sinds de vooravond van de Tweede Wereldoorlog. De krankzinnige ayatollah's geloven werkelijk dat hun allah ze dan de overwinning zal gaan geven. De afschrikking tijdens de Koude Oorlog zal bij Iran dan ook niet werken. Eén atoombom op Israël volstaat, om dit kleine landje te vernietigen, maar toch zal het niet zover gaan komen, omdat God door Zijn profeten duidelijk heeft gemaakt, dat Hij een keer zal brengen in het lot van Zijn volk Israël. Hij zal ze doen terugkeren naar hun land, en we zitten nu midden in deze ontwikkeling. Er staat ook geschreven, dat niemand ze meer zal uitrukken uit hun land. God zal niet toestaan dat Zijn volk Israël zal worden vernietigd, maar Hij zal gaan ingrijpen, en dat zal tot de vernietiging van de vijanden van Israël leiden. Dat zal je nergens in de koran kunnen vinden, maar wel in de Bijbel. De Bijbel is het Woord van God, en omdat alleen God in de toekomst kan kijken, alsof deze al heeft plaats gevonden, kon Hij dit ook via Zijn profeten openbaren. Dat het Woord van God zeer betrouwbaar is, staat boven elke twijfel verheven, omdat de profetieën in de Bijbel nauwkeurig uitkomen. Gezien het geschrevene in deze profetieën, o.a. in Zacharia 12, zal het er voor alle vijanden van Israël heel slecht uitzien. Dat geldt in de eerste plaats de vijanden die tegen Israël ten strijde trekken zoals Iran en de andere moslimlanden die Israël bestrijden. Maar het geldt ook voor de landen die Israël haten of verachten, of die Israël benadelen door partij voor Israël's vijanden te kiezen. En kijk nu maar eens hoe Turkije zich opstelt tegenover Israël. Men beseft niet eens, dat men zijn ondergang bewerkstelligt. Dit geldt ook voor Europa en Amerika, die op politiek gebied steeds meer bezig zijn om Israël te verraden.

Wat ook in de Bijbel staat beschreven is de enorme verdrukking die er over de hele wereld zal zijn, en tijd die zelfs zó erg zal zijn, dat daarbij vergeleken de Tweede Wereldoorlog een vriendschappelijke voetbalwedstrijd was!

Gezien de profetieën in de Bijbel weet ik, dat Israël heel erg in het nauw gedreven zal worden, zó erg zelfs, dat het er voor Israël hopeloos zal gaan uitzien. Jeruzalem zal ingenomen worden, maar juist als Israël reddeloos verloren lijkt te gaan, en de moslims al in een overwinningsroes zullen verkeren, en denken dat ze de strijd hebben gewonnen, zal  de God van Israël ingrijpen. Een dag van verlossing voor Israël en degenen die Israël liefhebben, maar tegelijkertijd een dag van radeloze angst voor de vijanden van Israël en allen die Israël verachten en haten. Zó staat het geschreven, en zó zal het gaan gebeuren. De wederkomst van Jezus, of de Messias voor de Joden, zal het einde betekenen van de wereld zoals we die nu kennen, omdat God's Koninkrijk dan vanuit Jeruzalem zal gaan regeren over de hele wereld. Geen oorlogen meer, geen ziektes meer, geen verderf meer, maar een Paradijs op aarde zal het zijn. Iedereen zal God dan kennen en Hem aanbidden. Stel je deze situatie eens voor, geen dood, geen haat of geweld, geen islam, alleen maar de rechtvaardige en vredebrengende regering van God vanuit Jeruzalem, dat dan de hoofdstad van de gehele wereld zal zijn.

FinalCountDown op 31-08-2015 12:29

@Anna op 30-08-2015 21:16: We zullen idd de 'keuze' hebben: bekeren tot islam of sterven. Mijn keuze is al gemaakt.  Ik hoop alleen dat het door een kogel gebeurt, want de andere methoden die we van IS al gezien hebben, verdrinkingsdood, hoofd afsnijden,... vind ik veel te gruwelijk.  ---

maria op 31-08-2015 14:46

Final CountDown op 12.29

Er is nog een derde keuze, Jezus aannemen als je redder, Hij is ook voor jou gestorven !

Berend op 31-08-2015 15:44

Oorlogsmisdadiger Cheney wil zijn boek promoten en gooit nog wat olie op het vuur van de oorlogszuchtige, compleet doorgedraaide ultraconservatieven. Hoe ironisch dat deze lieden Iran afschilderen als de grote agressor...

Mooi om te zien hoe Obama zich in zijn laatste jaar als president niets aantrekt van de saboteurs in de republikeinse partij en zich ontpopt tot een meester in het politieke kat en muis spel. Hij hoeft zich ook weinig zorgen te maken over zijn opvolging want zolang de republikeinen geen serieuze presidentskandidaat op de been weten te brengen, krijgen de democraten de verkiezingsoverwinning gewoon in de schoot geworpen.

Tevens: een heel goed akkoord! 

Rom op 31-08-2015 23:04

En de mensen zullen de dood zoeken en de dood zal van hen wijken in een ontzachelijk leiden.En beschadig de olie en de wijn niet.

Gorghel op 01-09-2015 15:35
De Amerikanen hebben zelf een vuil spel gespeeld. Ze hebben Pakistan aan de bom geholpen, daarna Noord-Korea en nu Iran. Dat is allemaal gebeurd voor de tijd van Obama, dus waar heeft Cheney het over? In de spiegel kijken, daar heeft hij waarschijnlijk nooit van gehoord.
Luuk op 05-09-2015 12:56

Xander schreef 3,5 jaar geleden een pracht-artikel in dit verband dat nog steeds actueel is ! http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/04/iran-bereidt-zich-voor-op-laatste-6-maanden-kernoorlog-en-komst-mahdi

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld