Headlines



- Hongaarse premier waarschuwt Europa voor toekomstige christenvervolgingen
 


12-10-17

- 'Spanje dreigt Catalaanse leider impliciet met executie, stuurt duizenden troepen'
 


10-10-17

- Hackers kraken via SMS authenticatie simpel uw email en bitcoin
 


08-10-17

- Waarom de officiële mediaversie van aanslag Las Vegas louter nepnieuws is
 


05-10-17

- 'Aanslag Las Vegas kan onmogelijk door één man zijn gepleegd'
 


03-10-17

- Dodelijkste schietpartij in VS ooit eist meer dan 50 mensenlevens - UPDATE 13.50 - 15.00 - 17.30
 


01-10-17

- Gevaarlijk precedent: Eerste Afrikaan krijgt wegens klimaat asiel in Europa
 


29-09-17

-  Migranten verwelkomd met soms tienduizenden euro's - per maand
 


20-09-17

-  Multimiljonair Abramowitz na VN toespraak Trump: Derde Wereldoorlog feitelijk al uitgebroken
 


19-09-17

-  Vrijheid bijna verdwenen in oprukkende digitale politiestaten Europa en Amerika
 


18-09-17

-  Grensmuur Hongarije dringt illegale immigratie met 99% terug - (21.10 uur aangepast)
 


17-09-17

-  Wetenschappers bang voor uitbarsting supervulkaan door kernproef Noord Korea
 


16-09-17

-  Honderden Amerikaanse tanks en houwitsers in Polen gearriveerd
 


15-09-17

-  Frankrijk: Enkele zwaargewonden na drie moslim aanslagen op straat

- Britse generaal: Aanslag metro Londen was 'absoluut 100% islamistisch'
 


14-09-17

-  'Plan Juncker voor EU-superstaat betekent komst miljoenen Afrikanen en Arabieren'
 


13-09-17

- Politie Zweden erkent onhandelbare verkrachtingsexplosie sinds massaal toelaten migranten
 


12-09-17

-  Een week asielterreur: Dagelijks mishandelingen en verkrachtingen door migranten
 


11-09-17

- Palestijnse terreurgroep mag officieel deelnemen aan Duitse verkiezingen
 


10-09-17

-  China waarschuwt Trump opnieuw Noord Korea militair te steunen bij aanval VS
 


09-09-17

- ARD redacteur bevestigt Westerse mediadictatuur: 'Burgers worden totaal bedrogen'
 

 













































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

EU: Belastingdienst krijgt directe en onbeperkte toegang tot uw bankrekening

Grieken bijten de spits af en gaan 10% belasting betalen over ontvangen financiële hulp van hun ouders, ook over kleine bedragen


Massaal protesteren kan soms helpen: vorig jaar demonstreerden 100.000 Hongaren tegen een aangekondigde belasting op het internet gebruik, waarna de regering besloot om het plan in ieder geval tot dit jaar uit te stellen.

De EU bereidt verregaande, zeer drastische maatregelen voor om de financiën van de burgers totaal in de greep te krijgen. In Griekenland is te zien wat er straks in heel Europa gaat gebeuren: de belastingdienst krijgt directe toegang tot uw bankrekening, en kan tot 10 jaar terug controleren of u ‘onrechtmatig’ geld zou hebben ontvangen dat u niet hebt opgegeven. Dat kan al een paar tientjes van uw ouders of kinderen zijn om bijvoorbeeld wat kleding te kopen.

De snel uit de hand lopende schuldencrisis in de eurozone wordt door de Europese autoriteiten aangegrepen om stap voor stap alle privacy van de burgers af te pakken, ook op financieel gebied. Het drama in Griekenland, dat linksom of rechtsom hoe dan ook de rest van Europa zal besmetten, laat zien wat op den duur ook ons te wachten staat.

Directe toegang tot bankrekeningen burgers

Athene voert een elektronisch belastingsysteem in waarmee de overheid directe toegang krijgt tot de bankrekeningen van de Griekse burgers, zodat alle in- en uitgaven tot 10 jaar terug kunnen worden gecontroleerd. Men wil vooral voorkomen dat Grieken hun geld naar het buitenland wegsluizen.

Met het systeem wordt ook gecheckt of de ontvangen prijs voor bijvoorbeeld vastgoed het aan de belasting opgegeven bedrag niet overstijgt. De bewaking is dermate streng dat zelfs gekeken wordt of ouders hun kinderen geld hebben gegeven voor bijvoorbeeld het kopen van kleding. Daar wordt voortaan 10% belasting over geheven.

Extra belastingen op auto’s en zwembaden

In het nieuwe belastingstelsel worden de tarieven voor alle inkomens gelijkgetrokken – een soort elektronische vlaktaks dus. De bestaande belasting op fysieke bezittingen (vastgoed) wordt uitgebreid naar banktegoeden, kunst en andere investeringen. Daar bovenop komt een belasting op dure auto’s, jachten, vliegtuigen en zwembaden. Bovendien worden bestaande belastingvrijstellingen geschrapt. Hiermee hoopt de bankroete extreemlinkse regering in Athene tot € 2,5 miljard extra binnen te halen.

Bankgeheim EU afgeschaft

Als voorbereiding op de invoering van een dergelijk rigoureus belastingsysteem in heel Europa heeft de EU al enige tijd geleden het bankgeheim zo goed als compleet afgeschaft. Na de aansluiting van Luxemburg en Oostenrijk bij de Europese maatregelen wordt het mogelijk ook buitenlandse bankrekeningen te controleren. Het is de bedoeling om vanaf 2017 op wereldwijd niveau eenmaal per jaar de financiële gegevens van burgers uit te wisselen en te vergelijken.

Vaste belasting op bankrekeningen

In Spanje is het al sinds 2013 verplicht om het in het buitenland geparkeerde vermogen boven de € 50.000 aan de belastingdienst op te geven. Het gaat daarbij niet alleen om vastgoed, maar ook om bankrekeningen, verzekeringen en aandelen.

Burgers die onvoldoende of verkeerde informatie geven krijgen boetes van minstens € 10.000,-. Tevens heeft de Spaanse regering de weg vrijgemaakt om over alle bankrekeningen van de Spanjaarden een vaste belasting van 0,03% te heffen.

Afschaffing contant geld

De recente berichten over verregaande plannen voor de afschaffing van contant geld in Europa passen perfect in deze context. Op 23 Griekse eilanden mogen rekeningen van boven de € 70,- binnenkort niet meer cash worden betaald, maar worden alleen nog bankpasjes of creditcards geaccepteerd. Ook Frankrijk en Spanje voeren nog dit jaar nog strengere kapitaalbeperkingen in.

Volgens experts zoals econoom Kenneth Rogoff en Willem Buiter, hoofdeconoom van Citigroup, zijn dit allemaal maatregelen die uiteindelijk zullen leiden tot het totaal afschaffen van contant geld. Zodra dat is gebeurd ligt de weg voor overheden en banken volledig vrij om belastingen, toeslagen en rentes over de rekeningen en andere bezittingen van burgers te gaan heffen, en deze automatisch af te schrijven, zonder dat de gewone man hier ook maar iets tegen zal kunnen ondernemen.

 

Xander

(1) Deutsche Wirtschafts Nachrichten

Zie ook o.a.:

03-05: Centrale banken nemen concrete stappen naar verbod op contant geld
01-05: Euro crash: VS en Britten bereiden evacuatie burgers uit EU voor (/ Kans op 50% instorting euro in 2017, 100% in 2030’)
25-04: Afschaffing cash geld dichterbij: Banken willen alleen nog maar 5 euro biljetten
01-04: Duitse investeringsbank verwacht totale afschaffing cash geld in Europa
30-03: Het begint: Strenge kapitaalcontroles Frankrijk; Oostenrijk trekt garantie spaargeld in

2013:
18-11: Centrale Banken overwegen spaarders rente te laten betalen in cashloos systeem

 

Indien u wilt reageren op het forum :

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt verwijderd
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwart op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal of bij persoonlijke aanvallen kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.  Niet op reageren.
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de url van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands
  11. U houdt één vaste nickname aan . Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.

 








Reacties

Arno op 08-05-2015 15:12

En zo komt het dictatuur steeds meer en sneller in zicht ....

Wederom een ijzersterk artikel Xander, bedankt!

Gorghel op 08-05-2015 16:05

Enerzijds eng, anderzijds kan niemand meer belasting ontduiken. Jammer alleen dat de grote bedrijven, de MNC's niet op dezelfde manier worden aagepakt. Zij maken juist dealtjes met de fiscus om buiten schot te blijven.

Willem op 08-05-2015 16:18

Heel goed dat u de actuele financiele ontwikkelingen voor ons blijft monitoren Xander, bravo!

Het bruist en borrelt volop in Europa en het is voor de elite allang niet meer belangrijk hoe de gewone belastingbetaler, u en ik, zo goed mogelijk wordt beschermd. Nee, het draait maar om 1 ding: het systeem, het systeem moet in stand worden gehouden, ten koste van alles.

Weten jullie nog de woorden van Draghi: "What ever it takes".

De gewone man/vrouw telt niet meer mee in De Dictatoriale Europese Unie.

Het gaat nog veel te goed in Nederland en daarom blijft bijna iedereen uitgezakt op de bank naar GTST en Utopia kijken, want in de MSM lees je niets, helemaal niets over de opsomming van maatregelen, door Xander in z'n artikel opgenomen.

En als ik hier met collega's, vrienden, kennissen over praat, dan zitten de meesten me apatisch aan te gapen en zie je ze denken "die kerel is gek, een doomdenker, het zal allemaal zo'n vaart niet lopen" enz.

En dat is nu juist het probleem: het gaat allemaal heel langzaam maar gestaag (de zgn "kaasschaaf methode").

Pas als we allemaal naar de voedselbank moeten, komen we in opstand, maar dan is het te laat ............

Frankfurt/Brussel en Berlijn hebben dan totale controle over ons leven. 

Bundy op 08-05-2015 16:28

USSR 2.0

vlokje op 08-05-2015 16:46

"onder de brug" heeft geen adres,dus ook geen post van de belasting dienst

zalig de armen en daklozen......

Benny op 08-05-2015 17:04

Gij zult niet stelen Geldt zeker ook voor de bankwereld

swart op 08-05-2015 17:07

dan is er nog maar een ding wat we kunnen doen, massaal stoppen met werken en met zijn allen in een uitkering.

corbison op 08-05-2015 17:18

De overheid hier in Nederland heeft al totaal inzicht in bankrekeningen van elke ingezetenen van Nederland met een Nederlandse bankrekening, van mensen met een uitkering wat voor uitkering maakt niet uit maar ook van werkende Nederlanders dus dat is niets nieuws onder de zon. U bent bij voorbaat al verdacht van fraude, wiet kweken , handel in harddrugs en belasting fraude en ga zo maar door. Alleen die club van Oranje niet ( sprookjes efteling familie ) die hebben een andere status dat is niet belastingfraude maar belasting ontwijken . Vandaar de Britse belasting eilanden paradijsjes waar deze efteling familie bankiert.

gijs op 08-05-2015 17:24

voor de nederlanders geen enkel probleem. voor de wat, laten we zeggen, rechtschapenen onder de europeanen onder ons de bl**dy limit

Seb op 08-05-2015 18:01

Goede zaak opzich toch? Geen belastingontduiking meer mogelijk en geen kans om fouten te maken bij je aangifte. Mocht je het niet eens zijn over de zaken waarover je belasting moet betalen of als je het niet eens bent over de hoogte, dan moet je dat via de stembus bewerkstelligen en niet door ontduiking.

Holmes op 08-05-2015 18:26

Het begin van een Revolutie...

Bertrand Zobrist op 08-05-2015 18:49

0,03% belasting over een spaarrekening? Mogen we dat ook hier zo snel mogelijk invoeren. Luilekkerland. Hier in NL betalen we 1,2%. Dat is 40x zo veel !!!

ieznogoedh op 08-05-2015 20:00

Goede zaak op zich toch?

Tegen zoveel domheid is niets bestand.

Het is zo ongeveer van hetzelfde kaliber als: Ik heb niets te verbergen, ze mogen alles van me weten.

Nu maar hopen dat de overheid zich niet ontwikkeld tot een nare, gewelddadige en/of oneerlijke overheid.Maar dat zal wel niet want dat is in de hele wereld nog nooooooit voorgekomen. 

Lieve hemel, sommige mensen verdienen het ook gewoon om elke dag weer door de overheid gepiepeld te worden.

Jean op 08-05-2015 21:07

Wat gaat dat een clash geven tussen nu en 24 maanden, de huichelaars van de EU zullen niet weten waar naartoe te vluchten want dat het gaat ontploffen is een vaststaand feit.

Ik kan maar niet begrijpen dat ± 500.000.000 Europeanen zich zo laten bestelen en vernietigen door een bende van ± 650 misdadigers die dag in dag uit liggen te parasiteren, decadent parasiteren, op onze zweet.

Ik ben voor een Europa maar niet voor één Europa met onverkozen verraders van onze normen en waarden, die ons willen vernietigen met import barbaren die enkel geweld en parasiteren kennen.

carel op 08-05-2015 21:11

Voor Xander zeer opvallend braaf want bijna alle maatregelen die hier staan zijn in Nederland al van toepassing of erger. Alle bankrekeningen, telefoon gegevens, stroom water etc. zijn allemaal door de belastingdienst direct inzichtelijk zonder tussekomst van enig rechtelijk systeem. Vermogen in het buitenland dient al opgegeven te worden zodra je een rekening hebt en voor auto's geld hetzelfde. 

arjaneke op 08-05-2015 21:40

al dit soort maatregelen komen ten laste van burgers en kleine zelfstandigen/kleine bedrijfjes, zoals al door een andere reageerder opgemerkt worden de grote bedrijven niet aangepakt, deze blijven gebruik maken van belastingontwijkende constructies en verplaatsing van de bedrijfsactiviviteiten naar tax-havens. een ander punt is een 'zwarte' economie biedt vaak oplossingen die de gewone economie niet biedt, vaak zijn zwarte betalingen het smeermiddel voor economische activiteiten. Daarbij is het niet voor niets dat het meest totalitaire voor beeld van economie, die van de oude soviet unie en zijn satellietstaten in economisch opzicht geeindigd zijn in een totaal verkruimelde/kapotte economie, verder vrees ik dat hoe meer je de burgers afknijpt hoe harder/bloediger de revolutie gaat worden, het is niet voor niets dat bijna de volledige aristocratie en rijkaards bij de franse en russische revolutie in hun eigen bloed werden gesmoord. hoe groter de druk op de ketel hoe groter de kans op een ontploffing. je zag het destijds al toen charles en camilla dankzij een verkeerde afslag in een verkeerd deel van de stad terecht kwamen en het volk toen al begon te roepen 'off with their heads' Er zullen wel heel veel banen gaan komen in de beveiliging en het gevangenis wezen

free for all op 08-05-2015 21:55

En gaan we dit allemaal zo maar blijven pikken van deze Europese bende dieven.Als ik geld van mijn ouders krijg is daar al dik belasting op betaald en dan gaan ze daar nog een van pikken ik zou zeggen over mijn lijk--- Europa .Heb mijn buik er van vol van deze bende steelende maatpakken !

frank1981 op 09-05-2015 01:20

Ik heb al bitcoins. Geen bank en geen (r)overheid die daar controle over heeft!!!

Tegenwoordig kun je overal al steeds meer met bitcoins betalen. Even je biertjes afrekenen in een café of online shoppen met bitcoins, het kan allemaal. Ik vind het super. En ik zeg: --- the bankers and (r)overheid!!!!!

joppo op 09-05-2015 10:37

Belastingdienst controleert nu al Marktplaats etc!!

Ahava op 09-05-2015 11:05

Willem: herkenbaar. 

Willem op 09-05-2015 13:09

@Axmann op 09-05-2015 00:03; Wat inderdaad opvalt is, dat er dit jaar, ik dacht,  voor het eerst in de geschiedenis tijdens de parade op het Rode Plein, ook militairen meelopen uit India en China.

Luuk op 09-05-2015 14:03

Een extreem-linkse regering die aan vlak-tax doet? Laat me niet huilen !

Rebellio op 09-05-2015 14:37

@frank, en waar heb jij die bitcoins ooit mee aangeschaft?

Goodmorning op 09-05-2015 17:21

Arjaneke@.....mooi geschreven en dit is nu juist de bedoeling. Wat het ergste is, dat als het zover komt. ....dat ik als 50 plusser een aardig bestaan heb mogen ervaren. 

Word onze jeugd vermorzeld door deze ilitaire beestenboel. Of zijn het gewoon mensen, waarschijnlijk het grote deel wel. Deze personen worden gebruikt om het doel te bereiken in de regie om de mensheid aan banden te leggen,...menselijkewijs zijn wij kansloos en wij worden economisch geamputeerd  dan wel besprenkeld door chemtrails. Het gif wat wij inademen en voorgeschoteld krijgen in ons voedsel, want een genetisch gemanipuleerd stukje brood smaakt nog steeds hetzelfde alleen er zit wat in dat mijn verwondering, verbazing opwekt,...van waarom en wat is het doel hiervan! Dan hebben wij Cern,...omdat er verder gezocht moet worden in dimesies.....Verwondering alleen maar verwondering overvalt mij, is de mens dan zo intellectuel,....Een portal opent,...ik zelf heb al moeite met het openen van een blik bruine bonen, die hoogst waarschijnlijk nog niet gemanipuleerd opgewarmd gegeten kan worden. Mijn vraag,......wie zijn dit, wat ze willen bereiken dat weet ik.....maar zijn het mensen....ik heb mijn vraagtekens.....verdiep mij wat meer in de nano technologie,....en probeer lekker mens te blijven. Er rijden al genoeg hybriden rond, als jij begrijpt wat ik bedoel.....

erik op 10-05-2015 00:11

Sterker nog, momenteel worden parkeerboetes en belastingschulden al zonder toestemming door de overheid van je bankrekening afgehaald.

Qromwel op 10-05-2015 12:04

Misschien krijgen Wim & Max straks spijt van hun Griekse villa.

AEO op 10-05-2015 12:33

De militaire parade in Moskou, gisteren, was indrukwekkend. Het werd live uigezonden door Russia Today in voortreffelijke HD beeldkwaliteit via de satelliet. De lucht was blauw en het Rode Plein dus zonovergoten. Deze parade maakt één ding duidelijk: met Rusland vlt niet te spotten! Daarom moeten we een geloofwaardig defensie houden, maar momenteel is onze defensie een lachertje. Zelfs onze anks zijn afgeschaft, en de ruim 80 F-16 ztraaljagers zullen vervangen worden door 37 JSF toestellen. Die zijn in een half uur uit de lucht geschoten!

Beter Rusland te vriend houden, want een oorlog veroorzaken met Rusland betekent de ondergang van Wet-Europa. Napoleon en Hitler hebben die harde les al veleerd.

hoed op 10-05-2015 15:40

Bitcoins ..? Worden die niet op het internet verhandeld.?  Een woord van de banken aan de U.S

Gov . En van daar  de opdracht aan europa .om het verkeer van bitcoins lam te leggen. Wat is er dan over,  domme man.

Femke op 10-05-2015 16:46

Gelukkig hebben we in NL nog Bed, Bad en Brood regeling.

dvh op 10-05-2015 18:35

Voor de multinationals, de financiële en politieke wereld is het makkelijker hun wil op te leggen aan een verzameling van landen zoals de EU dan aan afzonderlijke landen. Zij zijn het die het meeste belang hebben bij de huidige constructie.De vraag is wat voor een wereld laten we achter voor onze kinderen, kleinkinderen enz. Volgens Bas Heijne zijn er in Amerika al rechtzaken van kinderen tegen hun verantwoordelijk ouders stellen voor het feit dat zij bestaan. Hoe ver moet het gaan.

Commenter op 10-05-2015 19:53

In Europa vindt geen militaire staatsgreep plaats, maar een elitaire staatsgreep. Geïnitieerd door de banken en het bedrijfsleven.

Rob op 11-05-2015 11:45

Be Your Own Bank: gebruik digitale cryptovaluta zoals Bitcoin. De enige die daarbij zeggenschap heeft over jouw geld ben Jij en niemand anders! Pure vrijheid - echt fantastisch. Banken die voor jou je geld "beheren" zijn simperlweg niet meer nodig.

Het is nu mogelijk om het heft in eigen handen te nemen in plaats van het fiatgeld dat ons wordt opgedrongen te gebruiken. Maar mocht je liever een schaap willen blijven en de verantwoording voor het beheer van je eigen geld aan je bank willen overlaten; blijf dan gewoon lekker gebruik maken van euro's en je bank. Maar ga dan niet lopen klagen als je straks geen zeggenschap meer hebt over je eigen geld.

Yoyo op 11-05-2015 12:55

Betaal Ceasar wat van Ceasar is!

Rexm op 11-05-2015 15:54
Denk dat het westen de Amerikaanse EU paniek voetbal aan het spelen is, ze
weten niet wat ze moeten doen, de reden is dat ze met de vingers
tussen de deur zitten en hebben totaal geen uitweg.
De Parade in Rusland is een waarschuwing van Rusland naar de VS toe.
Het is een diepen belediging van het westen aan de Russische bevolking voor het
wegblijven bij deze parade.
Terwijl het westen de vrijheid te danken heeft aan Rusland er zijn 26 miljoen burgers omgekomen
waarvan 12 miljoen soldaten.
Het westen wilde maar wat graag op de Krim zitten en daar de NATO/NAVO te installeren, foutje, bedankt.
Het grootste probleem van het westen is, dat Rusland de grootste leverancier is van olie en gas, ze worden
 nog in dollars betaald, maar niet lang meer.
De goudprijs wordt door het westen gedrukt met dollars, alle dollars die Rusland krijgt voor de energie, zetten
ze gelijk om in fysiek goud.
De laatste jaren heeft Rusland en China enorme voorraden goud gekocht, China gaat nu al proberen
het goud te koppelen aan de Chinese munt, Rusland volgt met de roebel.
Rusland wil straks alleen nog energie leveren aan het westen als men betaalt in fysiek goud.
De dollar zal dan WC papier zijn en het westen staat schaakmat.
Josef op 11-05-2015 18:49

Yoyo,Betaal Ceasar wat van Ceasar is?

Wie is Ceasar dan wel niet?

De ceasar waar u over praat is allang dood dus mag hij alles terug betalen wat hij eertijds gestolen had.

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld