Headlines



- Hongaarse premier waarschuwt Europa voor toekomstige christenvervolgingen
 


12-10-17

- 'Spanje dreigt Catalaanse leider impliciet met executie, stuurt duizenden troepen'
 


10-10-17

- Hackers kraken via SMS authenticatie simpel uw email en bitcoin
 


08-10-17

- Waarom de officiële mediaversie van aanslag Las Vegas louter nepnieuws is
 


05-10-17

- 'Aanslag Las Vegas kan onmogelijk door één man zijn gepleegd'
 


03-10-17

- Dodelijkste schietpartij in VS ooit eist meer dan 50 mensenlevens - UPDATE 13.50 - 15.00 - 17.30
 


01-10-17

- Gevaarlijk precedent: Eerste Afrikaan krijgt wegens klimaat asiel in Europa
 


29-09-17

-  Migranten verwelkomd met soms tienduizenden euro's - per maand
 


20-09-17

-  Multimiljonair Abramowitz na VN toespraak Trump: Derde Wereldoorlog feitelijk al uitgebroken
 


19-09-17

-  Vrijheid bijna verdwenen in oprukkende digitale politiestaten Europa en Amerika
 


18-09-17

-  Grensmuur Hongarije dringt illegale immigratie met 99% terug - (21.10 uur aangepast)
 


17-09-17

-  Wetenschappers bang voor uitbarsting supervulkaan door kernproef Noord Korea
 


16-09-17

-  Honderden Amerikaanse tanks en houwitsers in Polen gearriveerd
 


15-09-17

-  Frankrijk: Enkele zwaargewonden na drie moslim aanslagen op straat

- Britse generaal: Aanslag metro Londen was 'absoluut 100% islamistisch'
 


14-09-17

-  'Plan Juncker voor EU-superstaat betekent komst miljoenen Afrikanen en Arabieren'
 


13-09-17

- Politie Zweden erkent onhandelbare verkrachtingsexplosie sinds massaal toelaten migranten
 


12-09-17

-  Een week asielterreur: Dagelijks mishandelingen en verkrachtingen door migranten
 


11-09-17

- Palestijnse terreurgroep mag officieel deelnemen aan Duitse verkiezingen
 


10-09-17

-  China waarschuwt Trump opnieuw Noord Korea militair te steunen bij aanval VS
 


09-09-17

- ARD redacteur bevestigt Westerse mediadictatuur: 'Burgers worden totaal bedrogen'
 

 













































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Afschaffing contant geld: Deense restaurants, winkels en tankstations hoeven geen cash meer te accepteren

Deense Centrale Bank stopt in 2016 met productie nieuwe munten en bankbiljetten


Een derde van de Denen betaalt nu al met zijn smartphone.

De volgende stap naar de totale afschaffing van contant geld komt eraan nu de regering van Denemarken van plan is om vanaf 1 januari 2016 restaurants, winkels en tankstations het recht te geven om contant geld te weigeren en alleen nog maar elektronische betalingen te accepteren.


Als reden worden de enorme kosten genoemd die deze bedrijven maken om contant geld te kunnen (in)wisselen en veilig te kunnen bewaren en verplaatsen. Voorlopig zou het alleen kleine ondernemingen worden toegestaan om cash betalingen te weigeren. Supermarkten vallen daarom (nog) buiten de geplande maatregel. Tevens hoopt de regering in Kopenhagen dat de economie een nieuwe boost krijgt.

Ongeveer een derde van de Denen betaalt reeds met MobilePay via hun smartphone. Daarnaast zijn Denemarken, Zweden en Finland in de EU de landen waar het meeste met creditcards wordt betaald.

Productie contant geld wordt gestopt

In oktober 2014 kondigde de Deense Centrale Bank aan dat er binnenkort geen nieuwe munten en bankbiljetten meer zullen worden uitgegeven omdat de vraag ernaar te laag is. Vanaf 2016 zal de bank compleet stoppen met de productie van contant geld. Mocht er daarna toch nog behoefte aan zijn, dan moeten externe partijen het drukken van geld maar overnemen, aldus de Centrale Bank.

Denen volgen Fransen, Zweden, Grieken

Behalve Denemarken hebben enkele andere Europese landen eveneens concrete maatregelen genomen om het gebruik van contant geld in de greep te krijgen en flink te bemoeilijken. Frankrijk heeft met een nieuwe wet het gebruik van contanten vanaf deze zomer fors beperkt; Zweden is al langer bezig met de afschaffing van munten en biljetten, en gaat het bezit hiervan onder de bevolking aan banden leggen; in (delen van) Griekenland worden contante betalingen boven de € 70,- mogelijk zelfs compleet verboden.

‘Alleen nog maar € 5 biljetten’

We berichtten dit jaar al vaker over financiële experts die steeds openlijker pleiten voor de stapsgewijze afschaffing van contant geld. Willem Buiter, hoofdeconoom bij de megabank Citigroup, stelde onlangs voor om alleen nog maar biljetten van € 5,- uit te geven, zodat enkel kleine bedragen nog cash mogen worden afgerekend.

Wisselkoers elektronisch-contant geld?

De banken staan te springen om een volledig elektronische betaalmaatschappij, omdat dan onbeperkt negatieve rente kan worden geheven over de rekeningen van hun klanten. Tevens wordt serieus nagedacht over de invoering van een wisselkoers tussen elektronisch en contant geld. Concreet: u neemt € 100,- van uw rekening op, maar krijgt (bijvoorbeeld) slechts € 97,- cash in handen.

 

Xander

(1) Deutsche Wirtschafts Nachrichten

Zie ook o.a.:

08-05: EU: Belastingdienst krijgt directe en onbeperkte toegang tot uw bankrekening
03-05: Centrale banken nemen concrete stappen naar verbod op contant geld
01-05: Euro crash: VS en Britten bereiden evacuatie burgers uit EU voor (/ Kans op 50% instorting euro in 2017, 100% in 2030’)
25-04: Afschaffing cash geld dichterbij: Banken willen alleen nog maar 5 euro biljetten
01-04: Duitse investeringsbank verwacht totale afschaffing cash geld in Europa
30-03: Het begint: Strenge kapitaalcontroles Frankrijk; Oostenrijk trekt garantie spaargeld in
30-01: Zweeds bedrijf voorziet medewerkers van geïmplanteerde microchip

2013:
18-11: Centrale Banken overwegen spaarders rente te laten betalen in cashloos systeem

19-10: Beast Tech (6): Ontsnappen uit systeem van 'Het Beest' niet meer mogelijk
30-09: 'Beast Tech': Geheim project voor totale 'Teken van het Beest' controle in 2017

 

Indien u wilt reageren op het forum :

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt verwijderd
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwart op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal of bij persoonlijke aanvallen kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.  Niet op reageren.
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de url van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands
  11. U houdt één vaste nickname aan . Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.

 












Reacties

Arno op 12-05-2015 14:55

Die afschaffing van cash gaat veel sneller dan men voor mogelijk houd. Gister was ik in een winkel waar een klant iets terug bracht, de betaling had ze via pin gedaan en je zou denken dat ze het weer contant terug zou krijgen maar dit was niet het geval. De klant kon via een nieuwe pintransactie haar geld gewoon weer terug ontvangen op haar rekening. Mogelijk is dit niets nieuws maar ik wist in elk geval niet dat dit mogelijk was...

Luuk op 12-05-2015 16:37

Ik wacht met ongeduld op de tijd dat ik ook contactloos kan betalen. Plastic geld : het gemak dient de mens ! Maar negatieve rente gaat natuurlijk nooit werken....

arjaneke op 12-05-2015 17:01

lang leve de totale controle, hiermee kan overheid controleren wat je eet, drinkt, hoe je je vervoert, welke onderwerpen je bezig houden, ieder mens krijgt een digitaal dosier dat op ieder moment kan tegen jou en mij kan worden ingezet, de totale controle staat waarin anderdenkenden digitaal te schrappen zijn.

het is dus bekend wie de burger controleert, is het voor de burger ook duidelijk wie de overheid is en wie deze personen controleert?

er zitten wel voordelen aan vast, als je digitaal geregistreerd geregeld drinkt en rookt dan val je automtsich af als orgaandonor zodat je jezelf beter beschermd tegen ongewenste orgaandonatie ten behoeve van de extreem rijken. denk maar eens door zo ver kan het gaan. kortom ik steek zo lekker een cigarette op. (en ja ik gebruik de oude spelling want vroeger was het beter!)

goof op 12-05-2015 17:31

Waarom zou rente moeten bestaan als het geld geen geld is maar enkel bits en bytes op een computer bij de bank

DutchFrisian op 12-05-2015 17:48

Oeffff. Misselijkmakende ontwikkeling, maar wel verwacht uiteraard. Khad het alleen iets minder snel verwacht, maar cash-loos is dus nu echt onderweg. Overigens betaalt 50-60% van mijn klanten (winkelfiliaal) nog altijd in contanten (in Friesland..)!! Jipppppieeeee! Pasjes troep, bah     Gr.

Max op 12-05-2015 18:07

Het wordt tijd dat iedereen bitcoins gaat gebruiken.

JM op 12-05-2015 19:03

In Nederland zou het ingevoerd kunnen worden technisch gezien. Maar hier in zuid Italia  niet. Ten eerste is er niet overal gms dekking. Ten tweede ik zie niet hier de oudjes met een pin betalen. Ten derden hier in het zuiden is men erg anti bank en anti regering. Hier is alles zoveel mogelijk cash.

Cash en zo op 12-05-2015 19:26

Bitcoins moet je al opgeven bij je aangifte . Staat gewoon in de aangifte als vraag.

Negatieve rente gaat er een keer komen. Waarschijnlijk tijdens de totale invoering van de cashloze maatschappij.

Word bewust naar toe gewerkt  om te voorkomen dat mensen de laatse bankbiljetten en munten in een oude sok stoppen omdat ze negatieve rente over hun banktegoed weigeren te betalen.

Goud en zilver kun je dan ook vergeten dat wordt als verkapte contacten gezien. Zodra je het ergens inleverd gaat de alarmbel. Het zal digitaal ingevoerd moeten als een bepaalde waarde in het cash loze systeem. Men zal waarschijnlijk ook zo ver gaan, met en of andere overheids drogreden, om bezit van goud en zilver als strafbaar te zien.

Even een klusje zwart gaan doen zal zonder contanten niet meer mogelijk zijn. Misschien ergens mee ruilen.

Ik doe dan de tuin bij de buren en de buurman repareerd mijn garage dak. Hiervoor zal de belastingdienst een uren schatting maken en direct van uw rekening halen. Want u heeft immers een basis inkomen van de overheid. (ervan uitgaande dat dit natuurlijk ook als extra controlle middel gebruikt zal worden. Iederen gelijk toch. Ik meen mij te herineren dat een zekere Lenin of Trostky hierover al ideen hadden. Rood geld.

De werkelijkheid zal nog wel veel gekker gaan worden.

Cash en zo

 

dZvZtKm op 12-05-2015 20:09

dag toerisme en zelfs dat nog niet eens

Lucie op 12-05-2015 21:17

@Luuk

En negatieve rente gaat dan juist heel goed werken,als er geen contantgeld meer is.

Dankzij al die mensen die te lui zijn om contantgeld mee te nemen,ziin we srtaks de geldautomaat van de elite.

Die kunnen dan plukken van ons zoveel ze willen,wij hebben er dan totaal geen controle meer over.

Vlokje op 12-05-2015 21:32

En weer niets geleerd van de alcohol en drugs drooglegging,

iets waar weinig van op de markt is wordt duur betaald,

dit maal niet met geld maar met mensenlevens

als contant geld schaars wordt, ben je aan de beurt bij onze criminele mede mens, als je dan met flappen wapert,kan je net zo goed het rond bazuinen of het in de krant zetten.

Gertuda op 12-05-2015 21:46

De landen die cashgeld blijven accepteren, zijn die landen die zich rijk kunnen rekenen als lachende derde: Duisland de Deense buur, en ook Nederland bijvoorbeeld. Cash zal juist in die landen worden uitgegeven.

Eeelke op 12-05-2015 22:04

Tot nu toe worden elektronische fooien nergens geaksepteerd

Gorghel op 12-05-2015 23:34

Banken zullen weer terugkeren naar contant geld wanneer hackers op grote schaal de rekeningen kraken en een komma verplaatsen of een nulletje toevoegen. Zo wordt de hacker dus de creator van geld ipv de bank! Hackers kunnen elke Nederlander een miljonair maken!! Leuk.

James op 12-05-2015 23:37

En zo langzamerhand verandert het werelddecor in die waarbij de  bijbelse profetiën tot vervulling kunnen komen.Onder andere het niet kunnen kopen en verkopen zonder het merkteken van het beest ( Openbaringen) oftewel een chipimplantaat op je hand of voorhoofd waarmee je alleen electronisch kunt afrekenen omdat cash-geld is afgeschaft. We gaan dus nu eerst  de fase in van afschaffing van het fysieke geld. Een paar landen die nu al beginnen en na de grote crash ( volgens Willem van Middelkoop 'The big reset' ) wereldwijd in een nieuw monetair systeem. Hopmajanneke !

goof op 13-05-2015 07:29

Lang leve de ruilmiddel.

Wie een kuil graaft voor een ander .....

Op naar de total reset.

Rest mij te zeggen , dood paard

FinalCountDown op 13-05-2015 07:42

Geen cash meer heeft voor- en nadelen. Grootste nadeel is dat diegenen die er toegang toe hebben je volledige historiek kunnen bekijken natuurlijk en je geen privacy meer hebt. Een nadeel zijn ook de technische problemen. Je ziet nu al in grootwarenhuizen mensen die een technisch probleem hebben met hun kaart en die geen cash bijhebben. Wat zorgt voor grote files aan de kassa's... Maar het wordt nog erger mensen. Wanneer we gechipped worden zal men ook op elk moment weten waar we zijn...

etfaan op 13-05-2015 08:04

En stelselmatig geven wij onze vrijheden meer en meer op, onder de lichte (verplichte-georganiseerde) dwang van een financieel elitair clubje, dat nog machtiger en rijker wordt......En als je je als superrijke toch al alles kan permiteren, rest er nog maar één grote uitdaging nl je als een God wanen en ook zich zo gaan gedragen......Nu dien ik hier mijn eerlijke gedachte neer te poten, in die zin dat de mensen eigenlijk niet beter te verdienen......het enige wat hun interesseert/wordt opgedrongen is die typische Brood & Spelen cultuur met de allernieuwste gadgets en hypes ( I Phone , Facebook, Twitter, Flatscreens  e.a.,) de exponentieel toenemende geestdodende programma's en massa 's regeltjes waarvan ze pas het nut/nadien nadeel inzien als het hun treft.....wat een apathisch volkje zijn wij toch geworden......één tip kan misschien helpen door wat geld (Nu Nog) in fysiek edelmetaal te steken, niet om te speculeren maar om een gerust gemoed te behouden......maarja, wie ben ik......zolang wij niet uit onze luie zetel komen zal er inderdaad niets veranderen......Pfff  Sheeple  

awh op 13-05-2015 08:10

Ja dat is waar het wordt straks een en al elektronisch betaling verkeer in deze gehele wereld en de rijken lachen erom de armen niet dat is weer een nadeel. Omdat de rijken meer te besteden hebben dan de armen hebben ze geen controle over hun eigen Bankrekening de rijken kunnen geld uitgeven als water dat is het verschil. En daarmee is er weer een stapje verder naar een wereld voor de rijken mensen geopenbaard.

Juul op 13-05-2015 09:01

Een collega van mijn broer zei (hij heeft als It'r bij de rabobank gewerkt dat ze bezig zijn on negatieve rente te implemteren. Hoe? Dat weet ik niet. Ik zit bij de rabobank, maar ik heb nog iets gemerkt.

Rob op 13-05-2015 10:13

Simpel: gebruik bitcoin. Fijne dag verder.

edwin vissers op 13-05-2015 10:25

new world order september 2015,paus naar amerika,het gaat gebeuren

verdraaid op 13-05-2015 11:07

De mog ge lijkend contant betalen moet kost wat kost blijven, anders heb je alleen met virtueel geld te Maken? 

verdraaid op 13-05-2015 11:07

De bank je n lachen in hun Vuistje? 

anna op 13-05-2015 11:49

dus als je traks een bloempot verkoopt, voor 10 euro, dan mag je daar straks 5 euro belasting voor gaan  betalen, er kan niks meer zwrart worden gedaan. je kan ook niet zomaar wat geld aan je kinderen geven, want de belasting ziet dan alles.

nooit meer zwart werken. want alles is wit,

misschien is een ruil handeltje dan wel iets, ik jouw bloempot, en jij mijn koekjestrommel.

woningruil voor de vakantie. enzovoort

Gorghel op 13-05-2015 12:08

Het vervelende van digitaal geld is, is dat het niet echt van jou is. Pas wanneer je het hebt uitgegeven is het van jou. Zolang het op de bank staat is het van de bank en heb jij alleen het recht op gebruik ervan. Contant geld is echter altijd jouw bezit. Je kunt het verscheuren als je het wil of doen ermee wat je wil en wanneer je het wilt en waar je het ook wil.

bob op 13-05-2015 12:17

Ik heb geen smartphone en ik wil er ook geen te duur voor mij .

Ruudjes op 13-05-2015 17:08

Contant geld is nog steeds een wettig betaalmiddel. Men zal eerst de wet moeten wijzigen eer ze dit er door heen krijgen. Gaat ze niet lukken want de grootste boeven zitten in het pluche en die hebben liever contanten!

Luuk op 13-05-2015 17:32

Lucie, de geldautomaat van de elite zijn we nu ook al. Maar weleke bank gaat er nu geld uitlenen bij een negatieve rente ??? rente is volgens mij altijd positief, anders loopt het financiële systeem vast....

nancy op 13-05-2015 21:01

@Luuk, rente of geen rente. Het heeft met privacy te maken. Dat ze ons op alles kunnen controleren! Geen beunkarweitje meer voor jantje modaal om een x extra op vakantie te kunnen gaan of iets leuks te kopen! Neee overal maar dan ook overal belasting over mieten betalen! Alsof we dat al niet genoeg doen!!!

groenhart op 14-05-2015 19:28

Wat moet ik nu met m'n oude sok?

rocky op 15-05-2015 13:32

als nl geen zwart geld of contant meer heeft zijn we failliet . Nederland leeft al meer dan 100 jaar op zwart geld en contant geld.  3 de wereld oorlog gaat beginnen dan 

Fringe op 15-05-2015 22:09
edwin vissers op 13-05-2015 10:25 wat bedoel je hiermee?
edwin vissers op 16-05-2015 11:29

Fringe,---geen hoofdletters. Mod. : September 2015 Asteroid, 70th Jubilee, Final Blood Moon, and Falling Away you tube,erg goed uitgelegd.

Fringe op 18-05-2015 01:06

Bedankt, ik ga het kijken

Spyfromthesky op 18-05-2015 22:43

http://marketupdate.nl/nieuws/market-update-18-mei-2015/

Hoe zo geen Openbaringen 13:18? Hoe zo is dit niet het westerse romeinse rijk dat het heft in handen neemt?

Het Vatican keert zich tegen Jeruzalem. Het met geld betalen wordt steeds meer een crime en al voor ruim 25 jaar omarmt Nederland, een expiriment land bij uitstek door de illuminaten, als voorloper en vooral naloper van Amerika (als het ware een schoothondje waar Balkenende vooral toonbeeld in braafheid naast de boef Bush zat).

Ik heb hier al inmiddels voor vele jaren geleden geschreven ne herhaaldelijk geschreven. Ik denl dat wijlen Duisenberg geen natuurlijk dood is gestorven, maar dat hij te veel uit de school klapte dat er te veel banken waren en Europees gezien er een stuk minder zou kunnen zijn.

Inmiddels sluiten vele bijkantoren van vele grote banken hun kantoren onder het motto dat de klanten toch bijna geen geld komen pinnen bij de bank. Kortom, de leugen is erg groot gemaakt om ons te doen geloven.

Wat naïef is dan toch ook het restantje christenen geweest die het allemaal wel geloofd hadden. Nee, dit kan niet een vorm van het teken van het beest worden of medebepalen. Dat is zelfs het zoeken een duivel achter ieders....

Gelukkig zijn er zeker nog een grote groep van christenen geweest die standvastig bleven. De cashloze maatschappij was al door J.J. van Baaren in zijn korte boekjes aangegeven. Maar onze god is de god van kopen en consumeren geworden en het liefst zonder een kritische kijk.

Ik geef wel toe dat het niet altijd meevalt je te onttrekken, maar niemand kan kopen of verkopen. Iedereen kent de tekst die de Bijbelse profetie serieus neemt.

Kijk, met cash geld kan je alleen kopen of alleen verkopen. Maar het systeem, let op! aandachtige lezer. Begrijp deze aanwijzende context. Dit systeem is gekoppeld aan kopen en verkopen. Het één kan niet zonder het ander.

Hoe precies is de Bijbel in de woordkeuze en betekenis eigenlijk geschreven en beschreven. Dt is Goddelijke inspiratie met een wijsheid dat ver boven alles uitstijgt.

Het is goed dat Xander er (ook) nog eens aandacht aangeeft. Helaas zijn de reacties tot op heden van een kaliber dat of weinig christelijk voorstelt of lauwe christenen.

Tegelijker tijd wordt ook steeds meer het reizen cashloos en meer een vorm van een track en trace. Zelfs logistiek Nederland loopt wereldwijd voorop. Denk aan de stad Rotterdam. Speciaal door de illuminaten uitgekozen. Wie weet al voor hoe lang. Wellicht al vanaf het bombardement.

Elk product dat aankomt zal te voren al bekend zijn en een logsitiek bestemming krijgen en of al hebben. Dus voordat de grote oceaanreuzen van schepen met goederen nog de haven aandoen, zijn de computers, de terminals de robots al in werking.

Tegelijker tijd, zorgen de illuminaten bewust voor vldoende afleiding. Naat brood en spelen zorgen ze voor een bewuste mensensmokkel naar Europa. En dat omdat de afleiding dat altijd werkt, eerst chaos in landen maken voordat er aandacht en een zgn. oplossing voor moet worden gevonden.

Te bedenken valt dat het oude romeinse rijk ook grenzen had in Afrika, de middellandse zee landen. Eerst dacht men dat deze landen een eigen unie zou hebben, maar met de zgn lente revolutie in diverse landen heerst er chaos en lijkt de europses tak van het romeinse rijk ook daar zijn invloed en middelen uit te oefenen.

Spyfromthesky

bob op 25-05-2015 16:20

Geef het volk brood en spelen ja. Daar komt het echt op neer in deze tijd. Zelf heb ik er dagelijks mee te maken dat mensen verslaafd zijn aan de credit card en het internet. Met internet kun je elk persoon vanaf 5 tot 60 jaar hersenspoelen en beinvloeden, net zoals de tv. Het contant geld is iets tussen u en mij. De banken willen nog veel meer. Als u iets van mij koopt voor 100,-en betaald contant met uw eigen geld, dan kan de bank niks graaien hiervan. Vervolgens koop ik iets van een ander met dezelfde 100,-, dan heeft de bank weer niks. vervolgens gaat de volgende met dezelfde 100,- naar de kapper, dan heeft de weer weer niks om in te pikken. Met de plastic kaart weet iedereen wat en wanneer u het waar koopt en kan bij dezelfde transacties elke keer weer graaien. Ik had van de week de eerst klant die uit Frankrijk kwam die eerst toestemming aan zijn franse bank moest vragen of hij 107,- aan mij mocht overmaken. Zijn eigen geld notabene. Hij wilde deze 107,- via zijn internet bank aan mij overmaken. Kan niet meer. Als bij ons het internet uitvalt en dat gebeurt soms, dan staat bijna alles stil. Geen geld, geen eten, geen benzine of in mijn geval geen overnachting bij ons. Ikzelf heb al sinds mijn 24e jaar een hekel aan banken, nu ben ik 56 jaar en is die hekel omgeslagen in nogal diepe haat tegen de banken en alle meelopers eromheen. Alles bezitten ze en alles pakken ze van de mensen af. Straks negatieve rente, dat geloof ik direkt. Wat kun je doen? Niets! Alleen maar accepteren en betalen, hoeveel ze je ook belasten. Het is een rot maatschappij geworden onderhand. Ik zit in het buitenland en accepteer nog voor zover ik weet als enige de bitcoin. Ook dit wil een bank niet, het zal wel crimineel geld zijn he! De allergrootste criminelen zijn de banken en het hele financiele systeem zelf. En ook al willen sommigen banken of hoge medewerkers het anders, het kan niet meer en ze zullen mee moeten met de trein. Het ravijn in....

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld