Headlines













































































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

‘Sluitend bewijs dat vlucht MH17 werd neergeschoten door Oekraïense jager’


De cockpit van de MH17 vertoont typische inslaggaten van kogels van een boordkanon, en niet van een BUK-luchtafweerraket. Inzet linksboven: zo werd de Boeing schuin van achteren beschoten door de SU-25. Rechtsonder: de stoel van de kapitein, doorzeefd met kogelgaten.

Volgens piloot, luchtvaartexpert annex onderzoeksjournalist Peter Haisenko is er sluitend bewijs geleverd dat vlucht MH17 uit Amsterdam naar Kuala Lumpur op 17 juli 2014 werd neergeschoten door een Oekraïens gevechtsvliegtuig. Dit bewijs bestaat uit drie delen: ten eerste vertonen de wrakstukken alle tekenen van een explosie van een lucht-luchtraket; ten tweede ontbreken juist alle beschadigingen die kenmerkend zijn voor een aanval met een BUK grond-luchtraket, zoals het Westen nog altijd beweert; ten derde is er de genegeerde getuigenverklaring van een Oekraïense gevechtspiloot, die toegaf ‘het verkeerde vliegtuig te hebben neergeschoten’.

Eén of twee Oekraïense SU-25 gevechtsvliegtuigen hebben op enkele kilometers afstand een raket van het type R60M op de Maleisische Boeing 777 afgevuurd. De rechter motor werd getroffen, en metalen shrapnel delen –bedoeld om zoveel mogelijk schade aan te richten- doorboorden het middenstuk van de romp aan de onderkant.

De piloten van het passagiersvliegtuig hadden geen idee wat er gebeurde. Omdat een motor was uitgevallen, liep de snelheid van het toestel snel terug. Tijd om via de radio alarm te slaan was er niet, want slechts enkele seconden later werd de Boeing van rechtsachter met een boordkanon beschoten. De kogels schraapten de vleugel en drongen onder verschillende hoeken de cockpit binnen. Uit onderzoek is bewezen dat het om kogels uit een GSch-302/AO-17A kanon van een SU-25 straaljager ging, die van een afstand van circa 500 meter werden afgevuurd.

Boeing nogmaals beschoten

Hoewel de piloten dood waren, stortte de Boeing niet meteen neer. Daarop werd de voorkant van het toestel nogmaals beschoten, nu van de andere kant. Hierdoor brak het vliegtuig uit elkaar. De cockpit en delen van de voorkant vielen door de zwaartekracht bijna loodrecht naar beneden, terwijl het middenstuk en achterste deel met de vleugels pas 25 kilometer verder op de grond te pletter sloeg. Gruwelijk: het merendeel van de passagiers zal dit waarschijnlijk nog bij bewustzijn hebben meegemaakt.

Enkele maanden geleden verklaarde een grondmedewerker van de Oekraïense luchtmacht dat kort na de ramp een SU-25 piloot hevig ontsteld zijn toestel uit was geklommen en ‘het was het verkeerde vliegtuig’ had gestameld.

Delen en sporen van lucht-luchtraket

Wrakstukken van de voorkant, die de duidelijkste sporen van bewijs van beschieting met een boordkanon vertoonden, werden door het Oekraïense leger razendsnel in beslag genomen en vernietigd. Gelukkig waren er al foto’s van deze delen gemaakt. Uit deze beelden kan volgens Haisenko ‘zonder twijfel’ worden geconcludeerd dat de Boeing absoluut niet door een BUK grond-luchtraket kan zijn geraakt.

In een deel dat behoorde bij de romp in de buurt van de deur werd een onderdeel aangetroffen, dat na uitgebreide vergelijkende analyse alleen maar uit een R60M lucht-luchtraket afkomstig kan zijn:

 

Daarnaast vertoonden zowel de stoel van de piloot als de kapitein zelf meerdere ronde gaten en beschadigingen, die enkel door een directe beschieting kunnen zijn ontstaan. Dat de gaten van grootte en vorm verschillen komt omdat de kogels onder verschillende hoek insloegen.

Bovendien werden in de randen van deze gaten koper- en smeermiddelsporen gevonden, zaken die niet worden gebruikt in een BUK grond-luchtraket, maar wel in de kogels van een SU-25 boordkanon.

Geen enkel inslaggat BUK-raket

Wat eveneens totaal ontbreekt zijn de inslaggaten van shrapnel deeltjes van een BUK-raket, die niet rond, maar de vorm van een Romeinse I hebben. Op foto’s van wrakstukken van vliegtuigen die werden geraakt door een BUK-raket zijn deze stervormige gaten duidelijk zichtbaar:


Een met een BUK-raket boven Oekraïne neergehaalde An-26 vertoont duidelijke ‘I’- of stervormige gaten.

In de teruggevonden delen van de Maleisische Boeing 777 werd er daar niet één van aangetroffen.(3)

Dit werd bevestigd door Bernd Biederman, oud topofficier van de NVA (voormalige Oost-Duitse Volks Armee) en expert op het gebied van Russische raketsystemen. Biederman sprak slechts één week na de ramp al tegen dat de Boeing door een BUK-raket was neergehaald, zoals de Westerse media onmiddellijk beweerden. Uit het feit dat delen van het vliegtuig pas na inslag op de grond in brand vlogen, blijkt dat de explosie in de lucht niet krachtig genoeg was om het toestel onmiddellijk geheel in brand te zetten, iets dat bij een BUK-raket wel zou zijn gebeurd.

‘Het was het verkeerde vliegtuig’

Dan is er nog de verklaring van de eerder genoemde Oekraïense gevechtsvlieger: ‘Het was het verkeerde vliegtuig’. Dit duidt mogelijk op een eerder gerucht dat het toestel van de Russische president Vladimir Putin op het moment dat de Boeing 777 werd neergehaald op slechts een paar honderd kilometer afstand vloog, en Oekraïne eigenlijk Putin had willen neerschieten.

Dat lijkt een bizarre aanname, maar is zeker nu, na een jaar vol leugens en anti-Russische oorlogsretoriek van het regime in Kiev, ineens niet meer zo onwaarschijnlijk. Waarschijnlijk hoopten de nieuwe machtshebbers met het uitschakelen van Putin een Russische aanval en daarmee militair ingrijpen van de VS en de NAVO uit te lokken.

Piloot kon zich eenvoudig vergissen

Hoe kon de piloot zich zo vergissen, als Putins toestel op een paar honderd kilometer afstand heeft gevlogen? Daar is een eenvoudige verklaring voor: in de praktijk worden bijna alle vluchtschema’s nog tijdens de reis één of meerdere malen aangepast. Dat gebeurde ook met vlucht MH17. Het is daarom goed mogelijk dat de route van Putins toestel oorspronkelijk over het oostelijke deel van Oekraïne was gepland, en de verandering van deze route (nog) niet bekend was in Kiev.

De spreekwoordelijk ‘smoking gun’: Een verzoek van Haisenko om het originele vluchtplan van Putins toestel vrij te geven werd door de Duitse autoriteiten afgewezen met het argument dat het om een ‘zaak van nationale veiligheid’ ging.

Op 6 kilometer afstand, het moment van de eerste aanval met de lucht-luchtraket, was het onmogelijk het verschil tussen een Boeing 777 en Putins IL-96 te zien. De piloot had geen tijd om dichterbij te komen, omdat de Boeing dan het Russische luchtruim in zou zijn gevlogen.

Nadat de raket de motor had geraakt maar het toestel niet onmiddellijk neerstortte, kwam de SU-25 dichterbij en constateerde de piloot dat hij een fatale fout had gemaakt. Een noodlanding toestaan zou de schuld van Oekraïne onweerlegbaar aan het licht brengen, en daarom beschoot hij eerst de cockpit en daarna de rest van het toestel met zijn boordkanon, zodat de piloten omkwamen en het vliegtuig in stukken uiteen viel.

Westen moet Putin excuses aanbieden

In Haisenko’s ogen staat het vast dat de verantwoordelijken voor de ramp, waarbij 298 mensen omkwamen, zich in Kiev bevinden, en niet in Moskou. Het Westen bevindt zich daarom in een uiterst ongemakkelijke situatie, omdat erkenning van dit feit zou betekenen dat politici en media openlijk hun verontschuldigingen aan Putin zouden moeten aanbieden, en de echte daders –het door het Westen aan de macht geholpen regime in Kiev- zouden moeten worden bestraft.

Grote Amerikaanse druk op Europa

Omdat de staatsgreep en daarop volgende burgeroorlog in het oosten van Oekraïne in Washington werd bedacht en met behulp van de CIA werd uitgevoerd, is de kans groot dat de betrokken Europese regeringen, waaronder de Nederlandse, onder enorme Amerikaanse druk worden gezet om de waarheid over de ramp met vlucht MH17 voor altijd achter slot en grendel te verbergen.

 

Xander

(1) Anderwelt Online
(2) Presse Portal
(3) Global Research

Zie ook o.a.:

2014:
20-10: BND blijkt helemaal geen bewijs te hebben voor neerschieten MH-17
11-10: MH17: Duitse regering erkent indirect dat Oekraïne schuldig kan zijn
09-09: Eerste conclusies onderzoek MH17 duiden op schuld Oekraïne, niet Rusland
07-08: Meer bewijs dat vlucht MH17 werd neergehaald door luchtmacht Oekraïne (/ Canadese OVSE-waarnemer bevestigt kogelgaten in wrakstukken)
31-07: Piloot: Cockpit Boeing werd met boordkanon jachtvliegtuig beschoten
29-07: Financial Times: Rusland rekent op oorlog in Europa
26-07: Crisis Oekraïne: Backup-plan globalisten naar Derde Wereldoorlog
24-07: Westen verdraait interview separatistenleider; Kiev houdt gesprekken met piloten achter
23-07: CIA gaat mogelijk Oekraïense ‘deserteur’ schuld geven van vliegramp
22-07: Videobewijs van Russische betrokkenheid neerschieten Boeing ontkracht
20-07: ‘Spaanse luchtverkeersleider in Oekraïne zag twee jachtvliegtuigen bij Boeing’
20-07: Geheime dienst Oekraïne neemt gesprekken met piloten MH-17 in beslag
18-07: Ooggetuigen: Maleisische Boeing neergeschoten door straaljager

 

Indien u wilt reageren op het forum :

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt verwijderd
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwart op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal of bij persoonlijke aanvallen kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.  Niet op reageren.
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de url van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands
  11. U houdt één vaste nickname aan . Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.
  16. Gasten die hier niet meer posten:  Trol Koekwous ,Brillemans(je) , Frigo, M.van L,  Wilm alias Voltreffer, Nicky, Kristal alias Splinter, Hans1, Hansje Brinker , Al hasna itramo , NN.  Deze postings worden verwijderd. Niet op reageren.

 


















Reacties

Pagina12
Ike op 10-03-2015 17:28

@w.h.atisso op 10-03-2015 05:20

De Su25S heeft een hoogte plafond van 10km. Het coverup verhaal van de kant van Kiev is waarschijnlijker. Tot nu toe horen we niks anders dan misinformatie van de kant van Kiev en de NATO terwijl er Awacs in de lucht hingen zoals eerder gesteld en 3 spionage satellieten.

Met de NATO onzin is het geen wonder dat ze de JSF als het beste Stealth vliegtuig beschouwen als ze niet eens een 777 kunnen zien en zien neergeschoten worden. Het is gewoon niks dan onzin omdat ze oorlog willen om de USD te beschermen.

kareltje op 10-03-2015 22:14

Breaking news.

Het bewijs is geleverd, het toestel is door een BUK-raket neergehaald het komt de bekentenis komt notabene van een Russische specialist.(bron telegraaf)

Het zou best eens kunnen dat er een link is met die ultra nationalist  Zjirinovski 

pietj op 10-03-2015 22:14

uit alles wat ik tot nu toe gelezen heb, had ik dit allang begrepen

Gebelgde Belg op 11-03-2015 00:42
Luuk op 11-03-2015 09:31

Nu ineens een "Russische specialist" die beweert dat de SU-25 de 10 km niet kan halen. Onzin, ten eerste was heteen gemoderniseerde versie, de SU-25M1, die tot veel meer in staat is en ten tweede zijn er al oude SU-25's zelfs tot 12 km hoogte geklommen in Rusland (lees de commentaren bij colonel Cassad  http://cassad-eng.livejournal.com/133434.html ) . Kennelijk is het BUK-scenario toch niet zo geloofwaardig en heeft men het alternatieve scenario het liefst van tafel !

Voorts vind ik dat de rotskoepel in Jeruzalem kapot moet.

Igor op 11-03-2015 13:35

Was hier al veel eerder van overtuigd, de Kiev fascisten hebben geprobeerd om Putin's toestel te vernietigen en dus ook Putin, met daarmee in hun achterhoofd het sadistische genoegen dat inderdaad de Russen wraak zouden nemen en dat daarmede een WO III zou ontstaan.

Dit zijn praktijken uit het brein van een aantal domme fascisten zoals ruimschoots vertegenwoordigd in de Kiev regering door Pravii Sektor en Svoboda en de drie Oekraïens/Amerikaanse CIA ministers in deze regering. Diverse malen hebben die fascisten leugens de wereld ingestuurd,vooral bij monde van president Chocoprince

Igor op 11-03-2015 15:52

@rebas 09.20 >>>....@zilvermeeuw

"Misschien ben je overtuigd als russische soldaten voor je deur staan,russische vliegtuigen worden bijna dagelijks door navo jagers verwijderd uit ons luchtruim."

------------     

Dan zou ik netjes tegen die Rus zeggen "Privjet,  kak dila? Ti gotsches Vodka??

Die Russische vliegtuigen bevinden zich ten alle tijden in het internationale luchtruim, dus niks ONS luchtruim, en zij worden niet verwijderd maar begeleid. Het internationale luchtruim is voor ieder land ter wereld beschikbaar. Dus geen onwaarheden s.v.p.

Laat dat maar aan onze vuurrode MSM  over.

Top I.Q op 12-03-2015 09:23

We kunnen roepen wat we willen maar bij de gewone burger ligt niet de macht om de waarheid te achterhalen. De burger moet leven door de opgelegde leugen van de machthebbers. Zelf denk ik dat het neerschieten van een burgertoestel het conflict naar de top moest drijven en op zo'n manier Oekraiene sneller bij de europeese macht moest brengen. Maar zolang de leugen regeerd zullen we nooit de waarheid te weten te komen. Geloof mij levens tellen niet en vooral burger leven.   

maxspeed48 op 14-03-2015 04:01

Goedemorgen,

Van den beginne aan heb ik vermoed dat Oekraïne hier achter zat. De twittergegevens van het lijntoestel welke achter MH17 vloog zijn gewist, omdat zij alles hebben gezien.

Dit is een vuil spelletje. Waarom zijn de mensen zo naïef om te gaan denken, dat Rusland het heeft gedaan. Gewoon de mond van Rutte napraten. Ga op onderzoek uit.

In mijn tienerjaren was ik gek op militaire vliegtuigen, als de "navo vliegtuigen met gemak 60.000voet (18km)halen wat doen de Migs dan?

Het is sneu voor de families die dit zijn overkomen, om te weten dat jouw regering de boel belazerd.

Pagina12
Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld
Laatste Reacties

Rubrieken
Site Info
Email adres Administrator:
xandernieuws@gmail.com
 
Email adres Moderator:
modxnieuws@gmail.com
 
Overnemen eigen artikelen (in blauw en rood onder Headlines) alleen met toestemming.

Reacties, tips en opmerkingen worden erg gewaardeerd en altijd gelezen, maar vanwege het zeer grote aantal ben ik helaas niet in staat om (tijdig) op alle emails te reageren. Graag hiervoor uw begrip!

Privacy Bescherming:
 
Indien u Xandernieuws, dat bij Mijndomein is ondergebracht, leest en reageert op de Xandernieuws forums, doet u dat vrijwillig en is uw IP adres en emailadres- indien u dat vermeldt - bekend en wordt opgeslagen. Ook uw (nick) naam waaronder u post wordt opgeslagen. Xandernieuws zal uw gegevens nooit aan derden doorgeven. Indien u zich opgeeft voor het ontvangen van de nieuwe artikelen per email, zal Xandernieuws ook die gegevens nooit aan derden geven. We houden uw gegevens privé, tenzij de wet of rechterlijke macht ons dwingt uw gegevens aan hen te verstrekken. Datalekken in het systeem vallen onder de verantwoordelijkheid van Mijn Domein.



Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl