Headlines









































































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

MH17: Duitse regering erkent indirect dat Oekraïne schuldig kan zijn

Directeur Emirates Airlines: Neerschieten MH17 was moord met voorbedachte rade


In het gebied waarboven MH17 werd neergeschoten beschikt alleen het Oekraïense leger over deze (gemoderniseerde) SA-3 luchtafweerraketten, die pal voor de ramp door NAVO-AWACS toestellen werden geregistreerd. Rusland zelf heeft de verouderde systemen al jaren geleden vervangen.

Uit een antwoord op vragen van de Die Linke partij blijkt dat de Duitse regering er inmiddels rekening mee houdt dat niet Rusland, maar Oekraïne verantwoordelijk kan zijn voor het neerschieten van vlucht MH17. Afgelopen week kon uit minister Timmermans ‘slip of the tongue’ ook al worden opgemaakt dat de officiële versie van de gebeurtenissen sterk betwijfeld dient te worden, mede omdat het onderzoeksteam waar Nederland, Australië en Maleisië aan deelnemen pas volgend jaar april het onderzoek op de crashsite hervat. De kans dat er dan nog bewijs wordt gevonden van de werkelijke schuldigen van de ramp, is uiterst klein (4).


De aanwijzingen dat de ramp met vlucht MH17 door de betrokken autoriteiten in de doofpot wordt gestopt, stapelen zich op. De Duitse bondsregering gaf op een vraag van Die Linke over het neerschieten van de Maleisische Boeing als antwoord:

‘De AWACS (NAVO-radartoestellen) registreerden binnen hun bereik signalen van een raketafweersysteem, alsmede een ander door AWACS niet te plaatsen radarsignaal. Het vluchtafweersysteem werd door AWACS automatisch als een SA-3 luchtafweerraket geclassificeerd, een in de hele regio routinematig geregistreerd signaal.’

SA-3 in gebruik bij Oekraïne, niet Rusland

De SA-3 werd in 1961 door de Sovjet Unie ontwikkeld en kan op vrachtwagens en aanhangers worden verplaatst. De luchtdoelraket heeft een bereik van 25 kilometer. 31 landen beschikken over het projectiel, inclusief voormalige lidstaten van het Warschaupact, waaronder Oekraïne. Rusland heeft de verouderde raket echter al lang vervangen door de S-300. Oekraïne heeft sinds 2010 een gemoderniseerde versie van de SA-3 in gebruik.

Alexander Neu, parlementariër namens Die Linke, verklaarde dat ‘het neerschieten van MH17 dubieus blijft, omdat het toestel kort daarvoor buiten het bereik van beide AWACS toestellen verdween. Er zijn geen bewijzen dat Oekraïne, Rusland of de rebellen verantwoordelijk zijn. De bondsregering heeft de schuld echter vroegtijdig bij de Russen en de rebellen gezocht. Daarmee werden de sancties tegen Rusland gerechtvaardigd. Nu geeft de regering openlijk toe dat ze eigenlijk niets zeker weet.’

Directeur Emirates: Moord met voorbedachte rade

Tim Clark, directeur van Emirates Airlines, wijst erop dat dit soort luchtafweerraketten zeer complex in gebruik zijn, waarmee hij impliceert dat zo’n raket alleen door geoefende militairen kan zijn afgevuurd. Volgens hem kan het geen eenvoudigere hittezoekende raket zijn geweest die het toestel heeft vernietigd. ‘We hebben antwoorden nodig. Dit was een criminele daad. Ik zou het moord met voorbedachte rade noemen.’

Hij voegde eraan toe dat als hij had geweten dat Oekraïne deze luchtafweerraketten in het oosten van het land had opgesteld, hij daar niet bepaald blij over zou zijn geweest. ‘Het is duidelijk dat sommige mensen er wel van wisten. Ik maak hen echter geen verwijten, het is een zeer moeilijke zaak. De gevoeligheden bij het verstrekken van informatie die van de geheime diensten van verschillende landen afkomstig zijn, zijn van nature geheimzinnig.’ (1)

Timmermans’ cruciale fout

De slip of the tongue van minister Timmermans, die zich liet ontvallen dat een gevonden MH17 passagier een zuurstofmasker ophad (3), voedt de verdenkingen dat de waarheid over de fatale crash van meet af aan verdraaid en onderdrukt werd. Het cruciale gegeven werd tot nu toe namelijk uit alle officiële rapporten, commentaren en onderzoeken gehouden.

Timmermans ontkrachtte onbedoeld de door politiek en media verkondigde verklaring dat de Boeing in de lucht door een raket werd geraakt en onmiddellijk explodeerde, waardoor alle passagiers op slag dood zouden zijn geweest. Het zou tevens de reden zijn geweest waarom er op de ‘zwarte doos’ niets over een explosie werd teruggevonden, noch dat de zuurstofmaskers naar beneden zouden zijn gekomen en door passagiers zouden zijn gebruikt.

Westen heeft geknoeid met bewijsmateriaal

Of dit betekent dat de alternatieve versie dat Oekraïne het vliegtuig heeft neergehaald om hier Rusland van de schuld wilde geven de juiste is, kan (nog) niet met zekerheid worden gezegd. Wat wél duidelijk is dat bepaalde Westerse machten hebben geknoeid met bewijsmateriaal en het voorlopige officiële onderzoeksrapport naar de ramp hebben gemanipuleerd en vervalst, zodat de Russische president Putin de schuld kon worden gegeven.

Minister Timmermans betuigde donderdag zijn spijt over zijn opmerking, die hem op een publieke uitbrander van premier Mark Rutte kwam te staan. En dat was niet zo vreemd, want ‘we kunnen ervan uitgaan dat iedereen in het false-flag gebarende Westerse kamp eveneens zeer veel spijt had van Timmermans’ commentaar,’ concludeert Tyler Durden van Zero Hedge cynisch. (2)

 

Xander

(1) Deutsche Wirtschafts Nachrichten
(2) Zero Hedge
(3) NU
(4) Joost Niemöller (De Nieuwe Realist)

Zie ook o.a.:

09-09: Eerste conclusies onderzoek MH17 duiden op schuld Oekraïne, niet Rusland
07-08: Meer bewijs dat vlucht MH17 werd neergehaald door luchtmacht Oekraïne (/ Canadese OVSE-waarnemer bevestigt kogelgaten in wrakstukken)
31-07: Piloot: Cockpit Boeing werd met boordkanon jachtvliegtuig beschoten
29-07: Financial Times: Rusland rekent op oorlog in Europa
26-07: Crisis Oekraïne: Backup-plan globalisten naar Derde Wereldoorlog
24-07: Westen verdraait interview separatistenleider; Kiev houdt gesprekken met piloten achter
23-07: CIA gaat mogelijk Oekraïense ‘deserteur’ schuld geven van vliegramp
22-07: Videobewijs van Russische betrokkenheid neerschieten Boeing ontkracht
20-07: ‘Spaanse luchtverkeersleider in Oekraïne zag twee jachtvliegtuigen bij Boeing’
20-07: Geheime dienst Oekraïne neemt gesprekken met piloten MH-17 in beslag
18-07: Ooggetuigen: Maleisische Boeing neergeschoten door straaljager
18-07: Neergeschoten Maleisisch toestel: Sarajevo 1914 op herhaling?

 

Indien u wilt reageren op het forum :

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt verwijderd
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwart op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal of bij persoonlijke aanvallen kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.  Niet op reageren.
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de url van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands
  11. U houdt één vaste nickname aan . Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd.
  14. Postings van, naar en over geblockten worden verwijderd.
  15. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het geloofsforum.

Reacties

rescue op 11-10-2014 14:18

Het einige vreemde aan deze theorie is het feit dat Poetin niet direct van leer is getrokken tegen de leugens van het westen. Kwam hem deze moord ook goed uit?

renevers op 11-10-2014 14:33

MH 17 heeft ook wat aanrakings punten qua methodiek met deze affaire:

http://en.wikipedia.org/wiki/Lavon_Affair

René van Zalk op 11-10-2014 14:39

Uit onderzoek is duidelijk gebleken dat meerdere objecten, mogelijk uit één buk-raket, vooral de cockpit en het voorste gedeelte van de MH17 doorboorden. Dit houd in dat het midden en achterste gedeelte nog enige tijd (enkele minuten) intact kunnen zijn geweest, in dat gedeelte zat mogelijk de passagier met het zuurstofmasker om zijn/haar nek. Dat door de onverwachte onthulling van Frans Timmermans het eerdere verhaal niet zou kloppen is dus Grote Onzin ! .. Op de belangrijkste vraag is (nog) geen antw: Wie drukte er op de knop.

Ikke op 11-10-2014 15:25

Ja, als je liegt,iets waar het westen ontinu mee bezig is,de gewone burgers voorliegen dus,dien je steeds meer op je woorden te letten,anders val je door de mand.

Eigenlijk moet je alles wat je overheid en zijn dienaren beweert 180 graden om te draaien,dan benader je de waarheid meestal iets meer.

Emile op 11-10-2014 15:31

Misschien heeft Timmermans bewust gelekt, voor het geld hoeven deze mensen al lang niet meer te werken, wordt hij uit de partij gezet kan hij itt gewone werkenden lekker een aantal jaren van zijn wachtgeld genieten ipv vice premier te worden van een failliete eurozone die ook nog inderdaad wel een's zonder gas en bestuur zou kunnen komen te zitten, Duitse export 5% gedaald misschien toch iets met sancties te maken vrouw Merkel?

vlooitje op 11-10-2014 16:08

Volgens mij heeft Timmermans bewust gelekt bij Pauw. Hij deed z.g.n. voorkomen of iedereen het wist van een zuurstofmasker.

Omdat hij toch naar Brussel gaat, heeft hij misschien schoon schip willen maken.

Volgens mij kon hij er zelf niet meer tegen.  De leugens die hij moest verspreiden van het kabinet Rutte.

Hij liet blijken toch mens te zijn, toen de journalisten hem erna overvielen, vooral van Pownieuws zijn ogen waren nat.

Nu nog weg bij de pvda en langzaam komt Frans misschien op de goede weg.

Santies opheffen tegen Rusland.

jt op 11-10-2014 17:36
Wordt een 4e partij uitgesloten? Misschien is het wel heel anders en hebben Oekraïne, Rusland en de Rebellen niet één van allen geschoten maar ?? Twijfel er trouwens niet over dat de CIA meer weet.
Ike op 11-10-2014 17:46

Wat een onzin. De MH17 is neergehaald door Oekraïnse jachtvliegtuigen en dat klopt ook met het verhaal van Timmermans. Geen raketinslag en door de daling vallen de zuurstofmaskers naar beneden. Het is massamoord van het Kiev regime waarvoor ook Victoria Nuland aansprakelijk gesteld kan worden.

Ik kan niet wachten op schadenclaims in Amerikaanse rechtbanken.

Lodewijk op 11-10-2014 17:47

Voor wie Duits verstaat:

"Mordfall MH17 - Hinweise auf die Täter - Peter Haisenko bei SteinZeit" https://www.youtube.com/watch?v=T0ik43cJVAk

Marcel v L op 11-10-2014 17:51

De BUK raket zorgt voor fragmentatie, het werkt anders dan een doorsnee raket, een BUK explodeert op afstand en fragmenteert. Vandaar ook de "inslagen" die op afweergeschut lijken. Op een deel van het vliegtuig dat net wat minder schade zou hebben zou het best kunnen dat er één een zuurstofmasker nog kon pakken. Echter het is idd apart, want normaal gesproken zou iemand door bevriezing en zuurstof gebrek snel bewusteloos raken. Het is  moeilijk te zeggen wie er doelbewust dingen verzwijgt...Timmermans toonde zich "aangeslagen" maar ook dat kan toneelspel zijn...

http://www.limburger.nl/article/20141009/REGIONIEUWS/141009312/1056 zegt dat het zuurstofmasker niks zegt over de oorzaak van het neerhalen van MH 17.

Máár dat artikel is ineens NOT FOUND....................

article not found....dus simpel te ontkrachten of wat????

wat is hier *&"""" aan de hand?

En waarom ineens zulke verontschuldigingen timmer de timmerke franske, alors

Ukraïne of Rusland één van de twee hebben het gedaan, dus het is sws een land uit voormalig Sovjet Unie.

Ik zie eigenlijk weinig verschil tussen Ukraïne en Russen.,, vele van Ukraïne

zijn al omgeslagen naar pro Putin...dus...

MSs beter als Duistland die Russen 50 jaar geleden slaag had gegeven

Deutschland Athem MIX

https://www.youtube.com/watch?v=5YS5EpfnlIU

--- zie punt 1. Mod.

de^mol op 11-10-2014 18:08

@rescue op 11-10-2014 14:18

Dat jij Poetin niet hoort wil niet zeggen dat ie dat niet gedaan heeft. Het zegt alleen maar dat er hier in het westen geen volledige verslaggeving plaatsvindt, en dat is nog verre van mild uitgedrukt. De Russen komen telkens weer met nieuwe zaken, waaruit blijkt dat het inderdaad zeer waarschijnlijk Oekraine was. Zo hadden we eerst de Russische radargegevens die veel betrouwbaarder lijken dan dat tekeningetje van de Amerikanen, en dan hebben we bv. de Russische video van het naspelen van de een luchtaanval door een SU25 met een 30mm kanon, en laten dan zien wat voor inslagen je ziet op het vliegtuig. Die komen geheel overeen met die van de MH17 (bv. op 8:23):

https://www.youtube.com/watch?v=6HDR32KEAns&feature=youtu.be

Ze hebben het ook over de vleugel, op 6:38, dat geheel overeenkomt met het beschieten door een ander vliegtuig, zoals we ook hier zien:

http://a.disquscdn.com/uploads/mediaembed/images/1188/5617/original.jpg

Je moet eens wakker worden en zien dat de msm in het westen niet meer aan verslaggeving doet, maar aan propaganda, behalve een site als xander. Xander vormt dan ook geen onderdeel van de msm.

Lies op 11-10-2014 18:39

Door de boycot raakt niet de Russiche economy in een recesie, ( Wat de Amerikanen hoopte )maar die van het westen.Dikke bult eigenschult.Het wodt de hoogste tijd voor een eigen ( europese) koers in deze wereld in plaats van altijd en eeuwig de Amerikanen als een trouw schoothondje te volgen.Wie niet leren wil moet maar voelen, en dat is wat er  nu gaande is.

Fred op 11-10-2014 18:41

rescue 14.18

Het neerhalen van MH17 was een vergissing volgens mij.

In werkelijkheid wilde Oekraïne het toestel van Poetin dat vlak voor MH17 boven Oekraine vloog neerhalen.

Poetin weet dat maar wil hier niet op ingaan omdat dat een gewapende reactie van Rusland zou moeten inhouden die gemakkelijk in een kernoorlog kan ontaarden.

En daarom moet en zal de echte waarheid nooit bekend worden en gaat alles over een jaar de grote doofpot in. Ook de gespreksgegevens tussen MH17 en de Oekraïnse verkeersleiding.

Tenminste.... dat is de bedoeling.

Of dat zal lukken? We wachten het af.

Marcel v L op 11-10-2014 19:24

Vervolg zelfs de Rotterdammers die zijn platgebombardeerd tijdens WO 2 nemen het op voor Duitsers...RTC Rotterdam Terror Corps: Deutschland über Alles https://www.youtube.com/watch?v=REf6osAI1X4

hoe dom kun je zijn.

Remco op 12-10-2014 01:23

Ik vertrouw Frans Timmermans voor geen cent. Hoe hij meteen de dag na de crash over sancties begon tegen Rusland! En dan zegt hij dat hij de nabestaanden geen pijn wil doen. Walgelijk gewoon om over de ruggen ofwel de gestorvenen meteen over sancties te beginnen!!! Terwijl we allemaal weten dat er simpelweg een economische oorlog tussen Rusland en de VS op gang is gekomen. Die santies moesten er komen! De VS is bang dat de tandem Duitsland-Rusland te machtig wordt. Rusland als energieleverancier en Duitsland als technologievoorloper, dat wil de VS niet hebben.

En die slip of the tongue, dat is de zoveelste afleidingsmaneouvre. Dat maskertje is helemaal niet zo belangrijk. Wat belangrijk is dat er veel aanwijzingen zijn dat toch Oekraine (Kiev) de MH17 heeft neergeschoten met straaljagers (er zijn satelietbeelden van deze straaljagers en getuigen die deze gezien hebben). 

Wat me vooral ook is bijgebleven is dat Timmermans heeft lopen liegen over het feit dat Nederland geen onderzoek kan doen op de rampplek, terwijl de eerste dagen 800 omwonenden hebben lopen helpen zoeken. Hierover zijn ook kamervragen gesteld, waarop vooralsnog geen antwoord is gekomen. 

En wat ook duidelijk is, is dat Timmermans de op een na belangrijkste post heeft gekregen in de ondemocratische Europese Commissie welke vaak vergeleken wordt met het voormalige Politburo van het Warschaupact. Hij heeft zijn walgelijke spel gespeeld en wordt er nog voor beloond ook. 

Beste mensen, ik waarschuw u voor deze gevaarlijke man. Vooral zijn welbespraaktheid maakt van hem een wolf in schaapskleren. Toen ik zijn reactie recentelijk zag waarin hij antwoordde op de vragen over het zuustofmasker schrok ik heel erg. Want deze man weet dondersgoed wat er aan de hand is. Deze man weet dondersgoed dat er 300 mensen zijn opgeofferd puur om de sancties in te stellen. 

Als deze man oprecht zou zijn, zou hij de Nederlandse burger goed moeten informeren en goed informeren betekent dat hij ook openlijk moet zeggen dat er daadwerkelijk een naziregime aan de macht is gekomen in Kiev. De discussies op de NOS, RTL7 en de kranten gaan over een zuurstofmasker, terwijl het zou moeten gaan over de vraag of wij als EU dit regime eigenlijk wel zouden moeten steunen. Veel belangrijkere kwesties zijn dit die allemaal in de mainstreammedia verzwegen worden.

Mensen, pas op voor Frans Timmermans. Walgelijk mannetje is dat! En wordt je bewust van alle afleidingmaneouvres in de mainstreammedia. De zwartenpietendiscussie. Die is voor onze media belangrijk!!

stevan op 12-10-2014 08:50

ik zou me niets verbazen als beetje bij beetje naar voren komt wat er met MH 17 is gebeurt 

en dat verhaal dat ze zich hebben vergist (Oekraine) zou best kunnen kloppen  en alles wijst die kant op 

want wat moet een gevechttoestel in de buurt van burger toestel doen ?als je alle artikelen  op nieuw leest en beluistert dan kom je tot precies de zelefde conclusie 

ster op 12-10-2014 13:04

Hoe goed gaan ze dit goed maken met de Russen als blijkt dat ze het niet egweest zijn?

Wat gaan ze daarna ondernemen tegen Oecraine de heeft gezwegen dat hun het zijn geweest en wat zijn de santies voor de pl min 300 doden met voorbedachte raden?

ieznogoedh op 12-10-2014 13:04

Hiermee wordt dan meteen duidelijk waarom Ukraine zoveel moeite doet om het hele gebied van de ramp onder haar macht te brengen.

Rutte, bedankt!!! voor je meebuigen met de corrupten.

ster op 12-10-2014 13:07

Ga alle eens naar de site van martinvrijland.nl dna kom je veel tegen over dit onderwerp als je gaat rond neuzen.

stevan op 12-10-2014 13:39

vroeg of laat verspreke politicie zich zelf  en dan komt aap uit de mouw 

en trouwens wat denk je hoe komt Timmermans dan aan zijn baantjes? juist ja door te kletsen wat niet waar is 

kijk maar maar Donner wat hij zegt over IS staat in telegraaf die man is net zo inteligent als rest van paljassen maar heeft nu baan waar je allen vruchten kan plukken dus dik betaald ten minst 1000X mijn salaris 

henk op 12-10-2014 13:47

Waarom krijgen wij nog steeds niet die satelliet beelden te zien van de US????

Er waren 3 satellieten boven het "ongeluk" aanwezig!!!!!

Wordt nu wel eens tijd dat die beelden er nu ook echt komen en wel zonder manipulaties graag.....

René van Zalk op 12-10-2014 14:14

Er zijn aanwijzingen dat Frans Timmermans een undercover CIA agent is.

Zijn houding t.o.v. Saudi Arabia.

 ,,       ,,         ,,     Rusland.

 ,,       ,,         ,,     Gaza.

 ,,       ,,         ,,     De moslimbroederschap.

 ,,       ,,         ,,     Israël.

 ,,      ,,          ,,     Oekraïne.

 ,,      ,,          ,,     Egypte.

Hij valt door de mand.

Shalom uut Nunspeet.

René van Zalk uut Nunspeet op 12-10-2014 15:31

Zouden ze in Brussel blij zijn als ze er achter komen dat Frans Timmermans een undercover CIA agent is ? ........ Of maakt het deel uit van de agenda ?

Shalom uut Nunspeet.

stevan op 12-10-2014 20:37

Timmermans en Brussel een pot nat zij weten donders goed hoe vork in de steel zit agenda 21

knets op 12-10-2014 20:42

Nabestaanden van MH17 klagen de staat aan

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23184133/__Staat_aanklagen_om_MH17__.html

... al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt ze wel...

En zo zien we het weer graag :)

spiter op 13-10-2014 00:06

 

Volgens mij is Timmermans veel te doortrapt en geslepen om deze zgn. slip of the tongue te laten gebeuren, dit is een bewuste actie om zich evt. al  in te dekken. Zijn ijdelheid is zelfs groter dan die van Plasterk, hij kon er echter niet tegen dat Jeroen Pauw hem terecht van enige stemmingsmakerij betichtte bij zijn V.N. theaterstukje, die man is zo doorzichtig. 

Timmermans heeft ons ook -- let op uw woordgebruik. Mod. door het EU referendum waar hij 'altijd zo voor was en dit vanzelfsprekend vond', toch maar te blokkeren, gladjanus 1e klas!

 

 Ook minister van defensie Hennis-Plasschaert dekt zich alvast stevig in en geeft bij Jeroen Pauw 1-4-2014 bewust zeer geslepen antwoordt op de vraag of zij het bewijs heeft gezien dat de Amerikanen claimen satellietbeelden te hebben dat de MH 17 uit de lucht is geschoten door de raket.  Ze zegt, we hebben de satellietbeelden, maar kan niet zeggen dat ze deze gezien heeft.

 

Hennis Plasschaert durft niet te zeggen dat zij deze beelden gezien heeft  , ze speelt een  zeer vreemd verdacht spelletje, als je zegt dat de beelden zijn gedeeld maar dat je niet wilt zeggen of je ze gezien hebt. Deze vage mysterieuze antwoorden maakt het zeer verdacht.  Wat maakt het uit of zij ze wel of niet gezien hebt, ze hoeft niet te zeggen wat erop staat. Als je zegt dat de satellietbeelden zijn gedeeld dan betekent dit in principe dat zij deze gezien moet hebben als minister van defensie.

 

Het lijkt erop dat Hennis zich duidelijk indekt en duikt, als de satellietbeelden er toch niet zijn of kloppen hoopt ze ermee weg te komen, dan heeft  zij deze beelden niet  gezien, mogelijk wil ze dit zelfs ook niet zien, dan valt haar niets te verwijten en hoeft ze niet kritisch te zijn of bedrog te melden.  Nu kan ze zeggen en ermee wegkomen dat ze de informatie van de inlichtingendiensten in goed vertrouwen heeft overgenomen of van de amerikanen, carrière gered. Wie of wat moet er eigenlijk beschermd worden en waarom?  

 

Misschien moeten de 2e kamerleden van Stiekem deze zgn. beelden maar eens gaan bekijken.

 

Hij lijkt er nu echt op dat de waarheid niet boven tafel zal en mag komen.

 

NN op 13-10-2014 00:30
@ Spiter spitsvondig. Geloof inderdaad dat de waarheid er al lang niet meer toedoet, zelfs niet in het nog vrije Nederland, maar men ervaren is in twitterachtige oprispingen met een hoog blijf zitten waar je zit en verroer je niet gehalte
Drossaard op 13-10-2014 08:53

@spiter, op 1-4-2014 (=1 april) was het nog Pauw en Witteman, en wist niemand dat 4 maanden later MH17 zou neerstorten. Waar heb je het over? Wat is dit nou voor een gezagsondermijnende tirade?

spiter op 14-10-2014 23:08

Excuses, bedoelde datum 1-9-2014 bij Pauw i.p.v. 1-4-2014. 

Hubo op 20-10-2014 14:21

Opmerkelijk is dat in de meest recente speculaties geen sprake meer is van een russische lanceerinstallatie,maar dat het wel degelijk zou gaan om materiaal van het Ukraïense leger waarmee dat vliegtuig neergehaald zou zijn.Separatisten ouden dat van een Ukraïense basis meegenomen hebben.Het is niet helmaal uit te sluiten dat de separatisten misleid zijn en per ongeluk een lijntoestel uit de lucht hebben geschoten,maar het wordt toch steeds waarschijnlijker dat het een opzetje is vanuit Kiev om de separatisten in diskrediet te brengen.Onder de separatisten bevinden zich heel uiteenlopende groeperingen.Sommigen zouden bestaan uit overlopers van het Ukraïense leger.Velen zullen wel te goeder trouw zijn,maar in zo'n chaotische situatie kan het zijn dat er door sommigen dubbel spel wordt gespeeld in odracht van Kiev.En zelfs als er loyale separatisten bij betrokken zijn geweest,is het gewoon oorlogsgebied en had dat vliegtuig daar nooit mogen vliegen.Dat is punt 1 waar het de verantwoordelijkheid en de schuldvraag betreft.De rest is in feite irrelevant in dit spoor.Ten tweede is de Ukraïne zelf de oorlog tegen de separatisten begonnen en ten derde is Nederland in dit conflict zo fout als het maar zijn kan.En het zou mij niets verbazen als die Timmermans voor de CIA werkt.That's all.

Drossaard op 23-10-2014 09:20

Bedankt Vladimir, voor de verwijzing naar de RT-documentaire.

Net als jij geef ook ik de Russen het voordeel van de twijfel. Het zijn onmogelijk te negeren feiten:

  • Oor- en ooggetuigen stellen dat er een militair vliegtuig vlak in de buurt was.
  • Verkeerscontrole-radar bevestigt dichtbijzijnd vliegtuig.
  • Afwezigheid van condens-spoor van evt. Buk-raket.

[off topic bericht elders:Vladimir op 22-10-2014 21:38

Vandaag is op Youtube de reportage verschenen, die enkele dagen terug op de website www.vesti.ru te zien en horen was (in het russisch) over het neerstorten van de MH-17. De reportage is op Youtube weliswaar met meer dan de helft ingekort, maar vertaald in het engels. Het is uitgezonden op RT (Russian Television) op Internet. Ik kwam de video - die 23.12 min lang is - toevallig tegen op de website www.ninefornews.nl. Op de website www.youtube.com is het te vinden onder de titel 'MH-17: The Untold Story'. Interessant. Volgens de Russische leiders zijn duidelijk de Westerse leiders en de leiders te Kiev schuldig aan het neerstorten van de MH-17, en niet zij en/of de Seperatisten in Donetsk en/of Loegansk. Ik ben geneigd de Russen het voordeel van de twijfel te geven.]

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld