Headlines


16-10-17

- 28 jarige ooggetuige meerdere schutters aanslag Las Vegas plotseling overleden
 


14-10-17

- Hongaarse premier waarschuwt Europa voor toekomstige christenvervolgingen
 


12-10-17

- 'Spanje dreigt Catalaanse leider impliciet met executie, stuurt duizenden troepen'
 


10-10-17

- Hackers kraken via SMS authenticatie simpel uw email en bitcoin
 


08-10-17

- Waarom de officiële mediaversie van aanslag Las Vegas louter nepnieuws is
 


05-10-17

- 'Aanslag Las Vegas kan onmogelijk door één man zijn gepleegd'
 


03-10-17













































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Duitse topviroloog: Ebola zal minstens 5 miljoen slachtoffers eisen

‘Sierra Leone en Liberia moeten worden opgegeven’


West Afrika dreigt één groot massagraf te worden.

Een Duitse topviroloog waarschuwt dat het te laat is om de verspreiding van ebola in Sierra Leone en Liberia te stoppen. In deze landen zullen 5 miljoen mensen omkomen. Het enige wat we in zijn ogen nog kunnen proberen is de verspreiding naar andere landen te voorkomen.


Jonas Schmidt-Chanasit is werkzaam aan het Bernhard Nocht Institute voor Tropische Medicijnen in Hamburg. Tegenover Deutsche Welle verklaarde hij dat alle hoop voor de inwoners van beide West-Afrikaanse landen moet worden opgegeven, en dat het virus zichzelf pas zal ‘opbranden’ als de totale bevolking is geïnfecteerd, en 5 miljoen mensen zijn omgekomen.

‘Pogingen Sierra Leone en Liberia te redden zinloos’

Volgens Chanasit had de epidemie in mei en juni onder controle moeten worden gebracht. ‘Nu is het te laat.’ Ebola heeft tot nu toe 2200 slachtoffer geëist, waarvan 1700 in Sierra Leone en Liberia. De viroloog zegt dat het inmiddels geen enkele zin meer heeft te proberen deze landen te redden.

Dat kwam hem op veel kritiek te staan van de Duitse hulporganisatie Welthungerhilfe. Coördinator Jochen Moninger gaf echter toe dat Chanasit wat Liberia betreft wel eens gelijk zou kunnen krijgen. De Wereld Gezondheids Organisatie (WHO) weigerde commentaar te geven op de waarschuwing van de viroloog.

Nederlandse artsen besmet

In Sierra Leone zouden twee Nederlandse artsen, werkzaam in een ziekenhuis in Yele, besmet zijn geraakt met ebola. Die zouden zijn geïnfecteerd door contact met patiënten waarvan niet bekend was dat ze ebola hadden. (3)

In onze vorige berichten schreven we dat het virus volgens Canadese wetenschappers inmiddels gemuteerd is, en er sterke aanwijzingen zijn dat sommige varianten van het virus inmiddels ook via de lucht (zoals de griep) kunnen worden overgedragen. Het Amerikaanse CDC heeft luchtvaartpersoneel om die reden instructies gegeven om zieke reizigers die ebola zouden kunnen hebben maskers te geven, en het gebruik van samengeperste lucht te voorkomen.

 

Xander

(1) Infowars
(2) Deutsche Welle
(3) NU


Zie ook o.a.:

02-09: Researchers: In december mogelijk 100.000 ebola patiënten
22-08: Westerse hetze tegen Putin: Rusland zou ebola als biowapen hebben
15-08: WHO: Uitbraak ebola veel ernstiger, mogelijk eerste patiënt in Ierland
11-08: Amerikaanse CDC: Uitbraak ebola in VS onafwendbaar
06-08: Ebola: Tientallen Amerikanen ziek na terugkomst uit Afrika; WHO overweegt wereldwijd alarm
04-08: Amerikaanse FDA houdt getest medicijn tegen ebola tegen (/ Artsen zonder Grenzen: Uitbraak totaal oncontroleerbaar)
02-08: Paniek: wereldwijd mogelijk al 30.000 mensen met ebola besmet

 

Indien u wilt reageren op het forum :

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt verwijderd
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwart op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal of bij persoonlijke aanvallen kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.  Niet op reageren.
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de url van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands
  11. U houdt één vaste nickname aan . Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd.
  14. Postings van, naar en over geblockten worden verwijderd.
  15. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het geloofsforum.

















Reacties

René van Zalk op 12-09-2014 14:15

De Canadezen hadden het over aerosol besmetting, dit is niet helemaal het zelfde als de verspreiding van griep. Het lijkt er op dat ebola gelijk zo besmettelijk is als het norovirus, dit is erg besmettelijk.

Top I.Q op 12-09-2014 14:27

Wat is nu 5 miljoen slachtoffers op een wereld bevolking van 7.2 miljard. 1 miljard is 1000 miljoen x 7  = 7000 miljoen + 200 miljoen = 7200 miljoen mensen.. Totaal 7200- 5= 7195..

Ludwig op 12-09-2014 14:41

24 jarig belgisch meisje trekt naar ebola hotspot om mensen daar te wassen en te verzorgen

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2048292/2014/09/12/Jolien-24-vertrekt-vandaag-naar-dodelijke-ebola-hotspot.dhtml 

vroeger stuurde de wegbereider van de anticrist de paus zijn nonnen om de pestzieken te verzorgen

maar franciscus houd zijn nonnen aan de leiband in hun kloosters

hun werken van barmhartigheid om pestziekten of ebola te verzorgen komt op dit moment niet aan de orde

het zijn alleen betaalde vrijwiligers van het rode kruis of artsen zonder grenzen of andere die die barmhartiheid van de nonnen van weleer op zich nemen

wat doen die nonnen in hun kloosters dan ?

die wij moeten betalen met ons belastingsgeld ??

of de gesponserde evangelisten van de kerken waarom helpen zij niet met de verzorging van de ebolapatienten??

Jo op 12-09-2014 15:00
Volgens mij is het ebola-virus net als aids in het laboratorium gemaakt, in het kader van de reductie van de wereldbevolking door de boosaardige wereldregering !!! En wat 'toevallig' dat het weer in Afrika toeslaat !!!
vrumt op 12-09-2014 15:04

Misschien wordt hier expres te weinig aan gedaan, gezien de overbevolking.

Bert op 12-09-2014 15:38

Deze viroloog kan wel eens gelijk hebben. In het zorgvakblad Medisch Contact konden we vorige week al lezen dat de wereld de strijd tegen Ebola aan het verliezen is.

LeveNWO op 12-09-2014 15:38

Zou Ebola een zegen van God zijn? Laten we eerlijk zijn. God grijpt niet in en helpt de mensen daar niet. Waarom zouden wij het dan wel doen? In mijn ogen is hulp in die landen toch dweilen met de kraan open. Ik vind net dan ook jammer dat ik moet meebetalen, zodat van die linkse wereldverbeteraars, worden voorzien in hun behoefte anderen te 'helpen'. Net of het helpt om een reeds totaal afgefikt huis te blussen. Ja voorkomen dat de brand overslaat dat is zinnig.

goof op 12-09-2014 15:47

Jaren geleden heeft de natuur proberen in te grijpen in ons overbevolkte wereldje  door het aids virus .

Nu gaat de natuur het over doen met het ebola virus.

Het is heel cru gezegd ja maar de natuur herstelt zichzelf altijd.

Tabris op 12-09-2014 15:52

Een week geleden werden 10.000 doden op 24 september voorspelt.

Zo te zien met nog een kleine 2 weken tegaan liggen we niet op schema.

Het zal allemaal wel met een sisser aflopen.

Vuurvliegje op 12-09-2014 21:14

We hebben het hier wel over mensenlevens. Niet over vliegen of andere lastige insecten. Beetje meer respect voor uw medemens a.u.b.

Arno op 12-09-2014 21:15

@ Top IQ, beetje onnozele redenering, niet waar? het gaat er niet om hoe groot het aandeel is op de wereldbevolking, het gaat om 5000000 kostbare mensen welke hun leven dreigen te verliezen!

Arno op 12-09-2014 21:21

Mod, verwijdering van de reactie vanTegen links op 12-09-2014 18:32  zou zeer wenselijk zijn, zo praat je niet over mensenlevens.

 

Dank voor uw melding. Post is verwijderd. Er waren wat problemen met Mijndomein en kon er amper gemodereerd worden. Mvg. Mod

Ludwig op 12-09-2014 22:24

ja ik kon ook een paar uur op xandernieuws niet inloggen maar nu terug wel :-)

to the point

laten we ebola eens analyseren wie doet mee ?

ebola als je dat omdraait volgens de uliminati heb je

alobe of

al obey (allen gehoorzaam)

of is dit te vergezocht van mij

René van Zalk op 12-09-2014 23:37

Ookal is ebola erg besmettelijk sta ik wel achter het beleid dat de twee artsen aanstaande Zondag naar NL worden gehaald, de overlevingskans is hier veel groter, bij juist handelen kan verdere besmetting voorkomen worden.

Shalom uut Nunspeet

m. op 12-09-2014 23:51

All obey mist een l inderdaad wel ver gezocht

NN op 12-09-2014 23:59

Ludwig De naam Ebola komt van de gelijknamige rivier in Congo waar het virus als eerste werd gediagnosticeerd. Vergeet die iiluminatie toch eens. De meesten liggen binnen 1 decade onder de grond ha ha

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ebola

NN op 13-09-2014 00:14

@ TopIQ Je wilt even kwijt dat je goed met grote getallen kan rekenen. TopIQ! Chapea

Emanuel op 13-09-2014 00:21

Dat  Ebola verscheinsel is an inside job. Er zijn een hele reeks oplossingen die er voor kunne zorgen dat niemand er aan hoeft te sterven of zelfs besmet hoeft te raken. Zoals, Nano Zilver,liposomal  vitamine C, D3 en K., bicarbonade, en nog veel meer. Maar nee, niets dat werkt mag gebruikt worden, want het zou de ontvolking agenda van de Banksters en de WGO wel eens kunnen vertragen. De mensheid op het ogenbklik is in een uiterste staat van demonishe verkrachting en bezit de liefde niet om zig van de euvel te bevreiden. Maar dit alles is  voorspelt, we worden allen beproeft. Zelfs de Paus doet net of zijn neus bloed en net zo als zijn voorgangers liever de aarde kust dan dat hij een beetje menswaardig te werk gaat. Theater is natuurlijhk meer voornaam dan medelijden tonen. Als een voorstander van Globalisation and de NWO maakt hem een mede oprichter van het geplande globale Fascisme, Die man doet wel lief maar weet niet wat liefde is.     

 Emanuel.

Qromwel op 13-09-2014 03:58
Waar staat in de bijbelse profetiën dat eenderde van het mensdom zal omkomen? Zijn profetiën Gods wil, of zijn ze eenvoudig constateringen, dat e.e.a. gewoon zal plaatsvinden=
Top I.Q op 13-09-2014 08:21

Arno op 12-09-2014 21:15......... Dat heb je goed gezegd, maar met deze getallen laat ik zien hoe de farmaceutische en de politiek denken. Zij denken niet aan mensen levens maar aan geld en macht..

renevers op 13-09-2014 16:04

Dit is een mooie link bij het verhaal van Xander..

http://www.dw.de/ebola-threatens-to-destroy-sierra-leone-and-liberia/a-17915090

Remco op 13-09-2014 19:13

Renevers, jouw bovenstaande link is een interessante toevoeging. 

Er wordt o.a. gesproken over een lock-down van Liberia. Lekker dan, als je daar woonachtig bent... Mensen zullen dan alles doen om het land te verlaten...

Het begint op een spannende thriller te lijken...

Maar de verspreiding lijkt toch niet zo heel snel te gaan. Vooralsnog. 

Ludwig op 13-09-2014 21:36

ebola blijft zich verspreiden

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2049806/2014/09/13/Ebola-blijft-zich-verspreiden.dhtml 

het gaat inderdaad traag

de vierde zegel zegt 1/4 doden maar niet alleen door pandemieen

ook de doden in het midden-oosten moet je daar bij tellen

we hebben er al zeker 200.000 doden in syrie +2000doden in gaza+2000doden in oekraine+2000doden in irak+2500 ebola doden in wets -afrika

dat opgeteld is belange nog geen 1/4 der aarde

ik keek juist naar discovery channel naar siberian cut en daar zij men dat er vorig jaar een dorp in siberie was aangevallen door 400 wolven het hele dorp verslonden

Ludwig op 13-09-2014 21:39

amerikaanse militairen ingezet in west-afrika om ebola als een cordon af te sluiten en de voedselbedeling te regelen naar de afgesloten open ebola gevangenissen

http://www.mo.be/nieuws/inzet-amerikaans-leger-tegen-ebola-onvoldoende

Ludwig op 13-09-2014 21:50
ster op 14-09-2014 03:20

Er is een patent op de ebolavirus dus je hebt gelijk @Jo op 12-09-2014 15:00

ster op 14-09-2014 03:22

Als ik de matras op de foto zo zie hierboven lijkt het dat men de patient gewoon in zijn ontlasting heeft laten liggen en als dat zo is, is het gruwelijk om daar ziek te worden.

Ludwig op 16-09-2014 23:46

nog wat wiskunde

vorige week stond er in de krant 2400 ebola doden

gisteren las ik in de krant 2200 ebola doden

vandaag las ik terug 2400 ebola doden

geloven jullie dat ? ik niet

waarom

obama stuurt 3000 militairen naar daar

dus als er maar 2400 doden zijn stuurt obama meer militairen dan dat er doden zijn

dan heb je de verplegers en de dokters alles bijeen zeker 10.000 mensen die zich ontfermen over 2400 ebola doden

dus dat is 4 overheidsmensen voor 1 dood lichaam???

normaal is het 1 soldaat of 2 voor 50 of 100 lichamen

dus de cijfers worden ons voorgelogen

het dodental ligt gewoon hoger door gewoon logisch na te denken

Rebecca op 17-09-2014 08:50

@ Ludwig 23.46

Dat zal allemaal wel,maar wat heeft jouw berekening met wikunde te maken?   :-)

lente op 17-09-2014 23:51

Ebola 2 jaar terug in de tijd: http://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-News/Liberia-Announces-Major-Offshore-Oil-Find.html

Het wordt duidelijk waarom Obama er met 3000 militairen heen wil.

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld