Headlines


16-10-17

- 28 jarige ooggetuige meerdere schutters aanslag Las Vegas plotseling overleden
 


14-10-17

- Hongaarse premier waarschuwt Europa voor toekomstige christenvervolgingen
 


12-10-17

- 'Spanje dreigt Catalaanse leider impliciet met executie, stuurt duizenden troepen'
 


10-10-17

- Hackers kraken via SMS authenticatie simpel uw email en bitcoin
 


08-10-17

- Waarom de officiële mediaversie van aanslag Las Vegas louter nepnieuws is
 


05-10-17













































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Evolutietheorie wankelt: Bot dinosauriër blijkt slechts 4000 jaar oud

Professor met 30 jaar ervaring en talloze publicaties ontslagen - ‘Alle tot nu toe opgegraven dinobotten in VS maximaal 39.000 jaar oud’

Skelet van een triceratops in het Wetenschappelijk Museum in Boston.

Een Amerikaanse professor heeft een ontdekking gedaan die de evolutietheorie aan het wankelen kan brengen. Een bot van een dinosauriër blijkt namelijk geen miljoenen jaren, maar slechts 4000 jaar oud te zijn. Mark Armitage, wetenschapper aan de California State University Northridge (CSUN), werd vervolgens ontslagen omdat zijn bevindingen blijk zouden geven van ‘een religieuze overtuiging’.

 

Armitage, die al 30 jaar in het vak zit en al vele studies heeft gepubliceerd in gerenommeerde wetenschappelijke bladen, ontdekte dat het fossiel nog sporen van weke delen bevat, iets dat onmogelijk is als het om een miljoenen jaren oud exemplaar zou gaan.

Zijn laatste publicatie in juni betrof een opgraving in de Hell Creek Formation in de staat Montana. Het aldaar gevonden fossiel van een Triceratops bleek weke delen te bevatten. Armitage zou ‘gefascineerd’ zijn geweest, omdat dit nog nooit eerder werd aangetroffen. Vervolgens maakte hij zijn ontdekking wereldkundig in het tijdschrift Acta Histochemica en aan zijn studenten.

Op staande voet ontslagen vanwege ‘religieuze overtuiging’

Kort daarna riep de decaan van de faculteit hem bij zich, en liet hem weten dat ‘in deze afdeling uw religie niet wordt geaccepteerd.’ Armitages ontdekking ging namelijk in tegen alles wat de CSUN al tientallen jaren aan zijn studenten onderwijst. Ruimte voor discussie was er niet; de professor werd op staande voet ontslagen.

Armitage nam vervolgens advocaat Brad Dacus in de arm. ‘Het ontslaan van een medewerker op grond van zijn religieuze overtuigingen is totaal ongepast en wettelijk niet toelaatbaar,’ was diens verklaring. ‘Veel verontrustender is echter de poging om de wetenschappelijke spreekvrijheid aan een universiteit te onderdrukken. Dit zou de hele academische wereld wakker moeten schudden en waarschuwen.’

Wetenschap zoekt alternatieve verklaring

Ondertussen ging de wetenschappelijke wereld naarstig op zoek naar een alternatieve verklaring voor Armitages ontdekking. Volgens auteur Stephanie Pappas suggereerde paleontoloog Mary Schweitzer dat de weke delen mogelijk zo lang bewaard zijn gebleven vanwege ijzer in het bloed van de dinosauriër.

Schweitzer en haar collega’s zouden eveneens weke delen hebben aangetroffen in een bot van een Tyrannosaurus Rex, waarvan werd aangenomen dat deze 68 miljoen jaar oud is. Ook in dat geval zou het ijzer in het bloed op een tot nu toe onbekende wijze weke delen hebben geconserveerd.

‘Het probleem is dat wij 300 jaar lang hebben aangenomen dat alle organische delen moeten zijn verdwenen. Dus waarom zoeken naar iets dat er niet kan zijn? Niemand heeft daar naar gekeken,’ probeerde Schweitzer te verklaren dat in andere opgegraven fossielen geen weke delen werden gevonden.

‘Alle dinobotten in VS maximaal 39.000 jaar oud’

Desondanks is haar uitleg nog slechts een onbewezen theorie die de tot nu toe algemeen geaccepteerde koolstof (C14) methode negeert. Aan de hand van het verval van C14 wordt de ouderdom van fossielen vastgesteld. Armitages medestanders wijzen er overigens op dat de in Amerika opgegraven botten van dinosauriërs volgens deze methode hoogstens 39.000 jaar oud te zijn.

‘Dinosauriërbotten met C14 horen in de tijd van 22.000 tot 39.000 jaar geleden thuis. Samen met de ontdekking van weke delen in dinosauriërbotten is dit een aanwijzing dat er met de basiskennis over dinosauriërs iets niet klopt,’ stellen ze in het tijdschrift New Geology. (1)

Ontdekking valt binnen Bijbelse schepping

De slechts 4000 jaar die Armitage vaststelde is niet alleen spectaculair jong, maar komt ook nog eens overeen met de tijd van voor de Bijbelse zondvloed. Afgaande op de Bijbel –uitgaande van het Scheppingsverhaal- is de Aarde in zijn huidige toestand slechts 6000 jaar oud. Sommige creationisten – ‘scheppingswetenschappers’- denken echter dat de planeet vóór die tijd ook al een lange, onbekende geschiedenis achter de rug heeft.

Kritiek van creationisten op de gebruikte C14 methode is dat evolutionisten er automatisch van uitgaan dat het verval van het C14 atoom in de loop van miljoenen jaren constant is geweest. Hard bewijs hiervoor is er echter niet, mede omdat nauwkeurige apparatuur om dit verval te meten nog niet zo lang bestaat.

Mocht het verval eerst veel sneller, en geleidelijk langzamer zijn verlopen, dan is iedere tot nu toe gedane datering volkomen onbetrouwbaar, en zouden botten en skeletten van dinosauriërs inderdaad veel jonger kunnen zijn dan tot nu toe wordt aangenomen.


Xander

(1) KOPP

Indien u wilt reageren op het forum :

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt verwijderd
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwart op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal of bij persoonlijke aanvallen kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.  Niet op reageren.
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de url van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands
  11. U houdt één vaste nickname aan . Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd.
  14. Geblockte posters: Rootman, hans1 ,Elia=Elijah=lldbhngr , Kwowtoomuch, DJX, Johannes- Cornelis ,Zionnoiz, Trol Koekwous, Zegveld, pheming lentsGT, Keessie, Johannes.
  15. Postings van, naar en over geblockten worden verwijderd.
  16. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het geloofsforum.

Reacties

Pagina12
hein krop op 11-08-2014 01:34

reactie op vuurvliegje

Ik heb het verhaal gelezen d.w.z. het eerste verhaal wat ik in google vond. op de zoekterm de visioenen van pastoor Guido Bortaluzzi

ik heb de volgende opservaties, misschien kan je die voor me verduidelijken.

Gewoven riet, uitzonderlijk intelligent maar geen aardewerken kommen, ondanks het vuur, maar schedels waarvan de oogkassen zijn gedicht met pek?

Als ik dit stuk lees denk ik dat de pastoor in een droom religie heeft gecombineerd met de laatste ontwikkeling zoals die in 1976 gangbaar waren.

Oeps nee, toch niet als ik verder lees zie ik dat hij de wetenschappelijke ontdekkingen overgiet met een religieus sausje.

ok de 46 chromasomen en de gestoorde spraak van kain heb ik even gemist in de bijbel. Maar wel goed dat de engel dit even rechtzet.

ok heel verhaal over raszuiver en niet. eng maar ok

Dan kain is een pedofiel, maar adam die een kind verwekt bij een vijftienjarig meisje is dat niet ?

Ook komt het nog goed uit dat de engel verteld dat we zonder gods geest slechts dieren zijn.

dit gelezen hebbende zeg ik, goed dat mensen stemmen horen of visioenen hebben maar als er overduidelijk wordt geprobeerd de wetenschap te laten verklaren door een engel. dan haak ik af. Leuk om te lezen, vuurvliegje, maar slechts als vermaak

Jean-François op 11-08-2014 01:47

vlokje op 10-08-2014 21:45

Het klopt wat je denkt, de wachters/gevallenen hadden ook sex met dieren, zie Enoch.

Ik wens je vrede.

François 

Bundy op 11-08-2014 02:42

Een wetenschapper die de waarheid zegt wordt ontslagen .Een zaal vol wetenschappers in Noordwijk die een ruimtesonde naar een meteoor hebben gestuurd krijgen +- € 4000,- pm om te insinueren dat op die manier al het water naar de aarde is gebracht !

Eindig ik maar weer eens met een stukje barnsteen waar een gefossiliseerd vliegje in zit.   Barnsteen was hars van dennebomen wat gefossiliseerd is gedurende" miljoenen jaren" .  Wat er na die tijd van een vliegje over zou zijn is niet meer te zien .  Het fossilisatieproces is dus een zeer snel proces geweest zodat het vliegje nog niet eens verteerd was en in de hars gevangen werd .

Zoals de snelheid waarmee de zondvloed de hele wereld omkeerde. 

hans op 11-08-2014 03:08

Ik lees dit blog altijd met grote interesse ,maar als er nu van deze onzin gepubliceerd word hou ik het vlug voor gezien

VGer47 op 11-08-2014 03:16

Tweeduizend jaar geleden schreef Petrus al dat het hen 'willens en wetens' zou ontgaan dat God hemel en aarde geschapen heeft. Al zou er een gemummificeerde dinosaurus in de Grote Pyramide gevonden worden dan nog zouden de meeste mensen weigeren te geloven dat de evolutie theorie fout is. Huxley, 'Darwin's bulldog'genoemd om zijn hardnekkige verdediging van de evolutie theorie, was daar eerlijk genoeg in: hij gaf ronduit toe dat voor hem de aantrekkingskracht van evolutie was dat hij nu niet langer bang hoefde te zijn dat hij eens voor God verantwoording af hoefde te leggen.

Evolutie is voor veel mensen niet een wetenschappelijke theorie meer maar een quasi-religieus dogma, en mensen die eraan twijfelen worden aangevallen met alle haat van een fanaticus die zijn geloof bedreigd ziet. In de commentaren op dit artikel zijn daar meer dan genoeg voorbeelden van te zien, net als in de reactie van de universiteit waar Armitage werkte. Universiteiten gaan er altijd prat op dat zij ruimdenkend zijn, maar kom aan de evolutie en alle ruimdenkendheid gaat het raam uit, zoals meneer Armitage merkte.

Top. I.Q op 11-08-2014 07:59

Als iemand eens succes heeft gehad zijn er vele volgers, maar dat houd niet in dat deze altijd gelijk heeft. Dus mensen, vele van ons zijn te lui om zelf te onderzoeken kijk alleen maar in de media!!!!  Bij deze, wij mensenras zijn niets beter dan het schapenras, we volgen gewoon de leider die het wel durf heeft om over de dam te springen....

Daniel op 11-08-2014 08:51

@Tabris op 10-08-2014 17:09Ze staan bijvoorbeeld massaal afgebeeld op aardewerk en andere artefacten tesamen met afbeeldingen van mensen. Eerst even zelf onderzoek doen voordat je een dwaze vraag stelt.

Henk Prins op 11-08-2014 08:58

@devreemdeling, het gaat hier om een specifieke dino-bot die 4000 jaar pud blijkt te zijn en de genoemde 39000 gaat over de dinosaurussen in het algemeen. En als je de Bijbel goed naleest had je het zelf ook al lang kunnen uitrekenen... 😂 👍

NN op 11-08-2014 09:12

Voor allen die twijfelen aan de schepping en helemaal lyrisch worden van de evolutiegedachte :

http://www.oudgoud.net/algemeen/einstein-en-de-professor.html

Tussen haakjes:

Ook Jezus zelf heeft in Zijn vele onderricht bevestigd dat het menselijk geslacht als wortel de eerste mens heeft: 'Adam en Eva die samen 'mens' werden genoemd.

Wie nu nog niet geloofd dat God de mensheid geschapen heeft door de eerste levende ziel te creeren en dat Christus de levendmakende geest is ....voor hen is er weinig hoop wnt het zijn werkelijk de laatste dagen en er zal geen toekomst zijn voor hen die het Evangelie willens en wetens verwerpen.

De Bijbelse onderbouwing moet u zelf maar eens gaan opzoeken in de H.Schrift.

De leeftijd van de aarde heeft Hij geen andere dimensie over beschreven als het machtige 

'In den beginne'

Over de ouderdom van het menselijk geslacht kunnen we kort zijn als we Hem geloven dat Hij zegt dat het gelacht dat Hem zu verwerpen ook Abel vermoord heeft, het eerste gegenereerde produkt van de gevallen mens die uit het paradijs werd verbannen.

De Bijbel zegt ergens dat het volk verwildert omdat er geen kennis is des Here. De waarheid van die uitspraak zien we nu in gruwelijke vorm om ons heen. Ook in het ontslag van deze grote geleerde en professor. Maar God gaat een keer brengen in deze zaak en het instituut dat hem ontsloeg zalmet de grond gelijk worden gemaakt want het is uit met de heerschappij van de misleider en de geest van de antichrist aan de drempel van de derde God's dag. Let op het nabije einde van hen die het CSUN in een zeer onwetenschappelijk daglicht hebben willen zetten. 

NN op 11-08-2014 09:25

En dan nog eens wat: Het CERN was van mening dat Einsteins relativiteits theorie niet klopte want er werd een proef gedaan waaruit dat zou blijken.

Pas na een haf jaar kwam de creme de la creme van de wetenschappelijke wereld tot de slotsom dat Einstein wel gelijk had en dat er een fout zat in de computer programmatuur.

Zo is het ook met de waan van de evolutie. Het heeft circa 6000 jaar geduurd voor de mensheid als totaal tot het inzicht kwam dat het Oude Boek toch gelijk had toen de grote wetgever onder oud Israel, Mozes, beschreef de dageraad van de mensheid in zijn eerste Genesis. Geen verslag nauwkeuriger dan ook maar de modernste wetenschappers die allemaal willen scoren om Gods Schepping toe te dichten aan een of andere blinde natuurkracht zoals de Israeliers eens Mozes (die de Eeuwige had ontmoet op de Horeb) trachten wijs te maken dat ze sieraden in het vuur gooiden en toen kwam er dit kalf uit: dit is uw god die u uit Egypte heeft geleid. 

Zo is het nu nog steeds in wat zich de wetenschappeljke wereld noemt. Maar hier in Nederland kan het bijvoorbeeld nog steeds gebeuren dat mensen decennia onschuldig veroordeeld worden omdat het rechreche werk wat steken heeft laten vallen. Of de oorzaak van een aanslag op een vliegtuig wil maar niet helder natuurkundig verklaard worden. Of een meedogenloze religie heeft de macht gegrepen in landen waar ook een diepgewortelde afgoderij ( de Islam) heerst met verschrikkelijke gevolgen. 

Hou toch eens op stelletje rottige rot ongelovige zondaren en erken dat God de wereld en haar vlheid toebehoort en dat het Jezus is Die God's volmaakte Schepping zal voeren naar een nieuwe dag in de eindtijd.

Daarin past niet langer de leugen over de afstamming van de mens dat wij apen zouden zijn. Nou ja, voor de horden waanzinnige ISIS gelovigen zouden zelfs mij haast kunnen doen twijfelen maar ik weet: over hen zal zich de eeuwige nacht uitspreiden als ze niet tot bekering komen en misschien wel de grootste zendelingen van het onoverwinnellijke Christelijke geloof waarbij Jezus het recht heeft te zeggen:

Ik ben de weg, de waarheid en het leven.

Weg met de evolutiewaan opdat onze kinderen weer de draad op mogen pakken bij de Torah van de Zoon van God! 

andre op 11-08-2014 09:52

Darwin draait zich om in het graf wanneer hij zijn theorie nog eens zou doorlezen.Ongelooflijk dat veel mensen zijn hypothese kunnen aanhangen. Toch vind ik de datering van dat gevonden bot een ongeloofwaardige manier om de evolutietheorie onderuit te halen.Als creationist kan ik er niet omheen, dat dinosauries, in de periode vóór vierduizend voor het jaar o hebben bestaan. Als creationist mag je echt wel met onbeantwoorde vragen zitten.Ik wordt vaak aangevallen op het feit dat dinosauries en Neanderthalers er eerder waren dan 4000 voor Christus(dus niet vóór de schepping) en geef dan aan dat ik de Dino's ook niet kan verklaren. Ik deel de mening van Kayfas en ga misschien verder. Alles wat je om je heen ziet maar ook het niet direct waarneembare is geschapen en wordt nu nog gecontroleerd door de Schepper.

Drossaard op 11-08-2014 10:04

Benny, vooral jij moet de link even bekijken die @Geheu gister om 19u22 gaf:

https://www.youtube.com/watch?v=lSDb7iBTg70

Baby-dino's, baby-olifanten, baby-nijlpaarden en baby-giraffen. Alleen landdieren. Alleen ademende dieren. Alleen hoofdsoorten, geen variaties. Dus 1 hondenkoppel, en niet 1 koppel van alle hondenrassen.

hendrie op 11-08-2014 10:20

@ ps: in de tijd van Job leefden er nog dino's 

@ benny: wie zegt dat er alleen volwassen dieren meegingen kleinere dieren minder ruimte 

rescue op 11-08-2014 10:21

Wie het Woord van God in twijfel trekt moet daar eeuwig de konsekwentie van dragen. Jezelf tot rechter van God maken is volkomen belachelijk, maar in Zijn genade geeft God de mens nog enige tijd de kans om van zijn hoogmoedige zetel af te komen. Die tijd is echter beperkt. Elke lijkkist getuigt weer van de nietigheid van een mens, en maakt van zijn hoogmoed stof en as.

good morning op 11-08-2014 10:30

Wetenschap,...met het huidige dna,...vallen alle evolutie theorieën weg,...Dinosauriërs hebben bestaan en worden nog steeds gevonden uit aardlagen die dateren uit het vere verleden....ik noem geen tijd,...maar geef even mee,...dat de Nephilims ook hun bestaan hebben gehad,...hoor je daar wat over in de wetenschap,...Niemand uit de wetenschap komt met een duidelijke theorie over deze reuzen, omdat zij de brains niet hebben.....Niemand heeft nog een duidelijke teorie over de bouw van de piramides,  waarvan elke steen naadloos op elkaar gestapeld is,....knap stukje werk,....zware blokken ook,....kom dan niet aankakken met C14 wetenschap,....achterhaalde onzin teorie...!

Vertel mij eerst hoe deze kunstwerken gebouwd zijn,....naadloos,...zwaar,...symmetrisch,...welke tijd,...coördinaten, ....zonnestelsel, ....als jij het juiste antwoord hebt,...!

Ps......die heb jij niet,....hou dan op met C14...!

PS op 11-08-2014 11:20

Tja, men denkt dat er in Loch Ness nog een onderwater-dino leeft? Maar dat is maar om toeristen naar daar te krijgen misschien? Enfin die had men dan niet moeten reddden met een zogeaamde ark van Noach! Gods woord Gods woord? Mensenwoorden ja! NN?

Groot Nieuws op 11-08-2014 11:32

Jezus zegt "Ik ben de weg de waarheid en het leven, niemand komt tot God dan door mij".

Kent Hovind, zijn uiteenzetting vindt je op you tube, veegt de voer aan met de evolutie theorie en degene die dat onderbouwen, net zoals deze professor, maar Hovink zit nu in de gevangenis.

PS op 11-08-2014 11:42

Dat vond ik wel een goeie van Kayfas, "dino's zijn uitgestorven omdat ze niet in de ark pasten", we weten ook niet zeker dat ze uitgestorven zijn, er zijn geruchten hier en daar dat er nog in leven zijn.....men zou ze zelfs willen gaan klonen ergens, maar daar ben ik toch geen voorstander van hoor!

andre op 11-08-2014 11:53

@good morning

Ben het helemaal met je eens.Evolutie bestaat niet.Darwin had destijds op de Galopagos eilanden geconstateerd dat er vinken waren, waarvan de snavels zich hadden aangepast aan de leeftomstandigheden.Dat is geen evolutie, dat is variatie op een soort. Evolutiie is bijvoorbeeld een vink die langzaam veranderd in een salamander.Dat noem je evolutie.

U spreekt over grote dingen zoals Pyramides, Dinosauriers, Nepfillem. Heeft u wel eens naar het kleine gekeken, althans gelezen over het hele kleine. U kent vast wel de E-colli bacterie.Die bacterie beweegt zich voor met een staarte, een zweepstaartje, net zoals een spermazaadje.Wel dat zweepstaartje is door tal van bioloigen onderzocht en vele, ook niet christelijke biologen beweren dat die zweepstaartje niet onstaan kan zijn door evolutie.Dit zweepstaartje wordt voortbewogen door een heuse minimotor en die motor zou in een keer ontstaan moeten zijn en kan niet geevolueerd zijn tot een motor.

superinteressant en het sterkt je geloof: https://www.youtube.com/watch?v=k-j5kKSk_6U\

FriendOfJesus op 11-08-2014 12:15

Wisten jullie dat de afmetingen van de Ark worden gebruikt als basis afmetingen voor in de scheepsbouw. Daarnaast is de Ark een aantal jaar geleden de ark gevonden. Dit is terug te vinden op google en youtube. God is almachtig en leeft halleluja! Amen! 

T.D. op 11-08-2014 13:14

Er zijn verschillende Bijbelstudies, o.a. van Larkin en wijlen Zr. Alt, over een pre-Adamische tijd.; In de grondtekst staat b.v. 2x BARA (scheppen) en 9x ASAH (herscheppen). Het heelal is veel en veel ouder. Mensen die dit afwijzen gaan voorbij aan bepaalde wetmatigheden zoals lichtsnelheid en het dopplereffect. Dat kan je niet wegredeneren. Wat ik er van denk: God schiep een perfecte aarde waar Lucifer, Gods lievelingsengel, het beheer over had. Toen Lucifer  zich tegen God verhief (hij werd Gods tegenstander, wat Satan betekent) verviel de schepping in een chaos. Dat verklaart vers 2 van Genesis 1. Bij de (her)schepping - vers 24 -  was het heel goed mogelijk dat er ook dino's bij waren. Ik geef toe, dat er nog vele onduidelijkheden zijn, maar eens zullen we weten hoe het precies zit.

vlokje op 11-08-2014 13:26

Ik heb mij altijd al afgevraagd: hoe kan olie nu zo vettig zijn van vergaande plantjes.

Teer uit oude plantjes?

Is olie niet bloed en vet weefsel van kadavers van dinosauriërs?

Opgedroogd bloed wordt uit eindelijk zwart

....dan zouden wij nu een maatschappij in stand houden met oud bloed

vlokje op 11-08-2014 13:40

Het schepping verhaal is het begin dat God de mens en de schepping onder zijn hoede neemt, 6000 geleden tot heden

Daar voor hadden de wachters de aarde onder hun hoede, lees het boek henoch.

Dit hadden er een zootje van gemaakt , en dat heeft een totale vernietiging veroorzaakt (voor dat de beschreven schepping begon)

"Laten wij mensen maken" God en de wachters toen er nog vrede was?

Mr-Dutch op 11-08-2014 14:16

Mensen zeggen dat iets heel oud is, maar hoe kunnen wij iets berekenen als we het orgineel niet hebben? We kunnen een klok niet eens op de juiste tijd laten lopen, maar waarom moet ik dan wel geloven dat een bot een miljoen jaar oud is? Zo lang wij niet het orgineel hebben, kunnen we alleen maar gokken. Ik ben niet verbaasd dat dit zou kunnen kloppen...

Kristal op 11-08-2014 14:42

@vlokje: is dat nu echt wat je gelooft ? Dan heb je nog een hele lange weg te gaan. Sterkte.

Ik vind het erg, dat je de mensen uit de oudheid zo ontkent.

5318537 op 11-08-2014 14:56

andre op 11-08-2014 11:53

Je schrijft:

,,Ben het helemaal met je eens.Evolutie bestaat niet.Darwin had destijds op de Galopagos eilanden geconstateerd dat er vinken waren, waarvan de snavels zich hadden aangepast aan de leeftomstandigheden.Dat is geen evolutie, dat is variatie op een soort. Evolutiie is bijvoorbeeld een vink die langzaam veranderd in een salamander.Dat noem je evolutie.,,

Aanpassing aan de omstandigheden is ook evolutie....Als een vink door omstandigheden wordt gedwongen in een salamander te veranderen is dat hetzelfde.

Wij als mens soort zijn ook geevolueerd,door omstandigheden waar de mens zelf voor heeft gezorgd (uitvinden van het vuur),en door nadenken veranderingen bewerkstelligen (waaronder vuur) waar steeds sneller op wordt gereageerd....Daarom zijn onze hersenen anders (beter) dan van die lui van vroeger.

Van invloed door dit sneller reageren is dat ook onze lichaamsvorm steeds sneller verandert (huisvesting en voedsel) waar wij gemiddeld veel langer zijn dan lui uit de middeleeuwen.

Wat niet bestaat (bestond) is de zondvloed alsof de hele wereld onder water kwam te staan.

Het was een lokaal gebeuren (Ontstaan Zwarte zee) waar een boertje zo slim was een vlot voor zijn have te maken (Noach)

Eeelke op 11-08-2014 14:59

Zebulon op 10-08-2014 23:09

God schiep de zesde dag de mens Adam. Sindsdien zijn er bijna 6000 jaar verlopen. De zesde dag duurde dan 6000 jaar. De vijfde dag werden de grote monsters gemaakt dus de dino's enz. deze dag zal dan ook 6000 jaar geduurd hebben.

Tijd is variabel en afhankelijk van de massa/aantrekkingskracht, maar ook de lichtsnelheid is variabel in water bv 225.000 km/s en door diamant zelfs 125.000 km/s. Ook de kromming van de ruimte speelt mee. Deze 6000 jaar kunnen daarom ook vele malen langer geduurd hebben. Bedenk dat de bijbel nergens praat over de lengte van de dag. Alleen dat het avond werd en weer licht een nieuwe dag. Denk dus niet in dagen/uren van nu. De uren van toen kunnen gemakkelijk jaren van nu zijn. 

ruth op 11-08-2014 15:39

@Eeelke

U wilt graag de Bijbel aanpassen aan wat u kent, wat u weet.  

God is groter dan u.  Als u het niet begrijpt zegt dat iets over u en niet over God en Zijn schepping.

Parkiet op 11-08-2014 16:26

Fragment uit Henoch 7.5 Ze begonnen te zondigen tegen de vogels, en tegen de dieren en tegen de reptielen, en tegen de vissen, en ze verslonden elkaars vlees en dronken hun bloed.

Het boek van Giants werd ook gevonden in de Dode Zee Rollen en is gedateerd ergens in de tweede eeuw voor Christus.

Het is vergelijkbaar met de beschrijving van de reuzen in het boek Henoch. Of dit boek is gebaseerd op een veel oudere traditie die we niet kennen. 

Maar het is als een commentaar op Genesis 6 Wanneer het boek Henoch is geschreven, is niet bekend. Het is heel goed mogelijk dat enkele of alles van het boek in feite is geschreven door Henoch. In het Nieuwe Testament in de brief van Judas wordt uit Henoch geciteerd:“Over hen heeft Henoch, de zevende vanaf Adam, geprofeteerd, toen hij zei: Zie, de Heere is gekomen met Zijn tienduizenden heiligen,” (Judas 1:14).

© http://www.wimjongman.nl/artikelen/merkteken-beest/les6merkteken.html

Eeelke op 11-08-2014 17:46

ruth op 11-08-2014 15:39

Ik ben een christenmens en neem de Bijbel heel letterlijk. Maar in het scheppings verhaal staat niets over de lengte van de dag. Alleen maar dat het avond werd en morgen een nieuwe dag. Ik lees alleen maar wat er staat en niet meer. Verwijt mij dus niet dat ik het beter zou weten dan de Universele. 

PS op 11-08-2014 18:34

Theo Kainos, Sitchin is heel interessant, alléén spijtig dat hij alléén staat met zijn interpretatie van de Soemerische kleitabletten, er zijn geen onderzoekers van diezelfde kleitabletten die hem daarin bijvallen. Die buitenaardsen zijn voor ons al even mysterieus als die almachtige, ze blijven ongrijpbaar voor bewijzen. Er zijn er wel veel die beweren contactees te zijn, maar ze bleken ook heel onbetrouwbaar!

Jan (Capital J) op 11-08-2014 20:21

benny op 10-08-2014 22:30: kijk op YT naar Trey Smith "Noah" en het wordt je allemaal duidelijk.

christiantruth op 11-08-2014 22:58

kent hovind ....dinosaurs and the bible....

andre op 11-08-2014 23:25

@5318537.

Evolutie in de contect van dit stuk is ontwikkeling van soort tot soort. Bijvoorbeeld van een zwaar landdier naar een walvis. Van dit laatste voorbeeld, een tussenvorm, is nooit een fossiel gevonden. Bovendien, wanneer je in de aardlagen kijkt, dan blijkt dat er in een keer planten waren en in één keer dieren. Daarom beweer ik dat evolutie niet bestaat. Er zijn wel variatie binnen soorten maar er zijn geen nieuwe soorten ontstaan uit andere soorten.

Dus beste @5318537, er is alleen verandering bij mensen zodat ze zich inderdaad aanpassen aan hun leefomgeving maar er bestaat er niet iets anders uit de mens.

PS op 12-08-2014 11:43

André, dat is inderdaad een zwakte van de evolutietheorie volgens mij ook! Maar dat bewijst op zichzelf nog niet dat er achter alles een almachtige verborgen zit!

Dus volgens mijn waarnemingen zijn er geen mensen spontaan uit apen ontstaan! Maar zeggen de evolutionisten dan, "daar zijn miljoenen jaren voor nodig", dat is een losse bewering die ze niet met waarnemingen kunnen staven!

NN op 12-08-2014 12:09

@ andre Zoals zo vaak bij afgoderij zie je dat de 'gelovigen' blind zijn voor de feiten. Evolutie is niet alleen in tegenspraak met het Boek maar vooral ook met de wetenschappelijke onderzochte feiten. Onbegrijpelijk dat er nog mensen zijn die een heelal onderstellen van miljarden jaren. Laatste las ik nog ergens dat het heelal niet 500 maar gewoon 300 miljard jaar oud moest zijn op grond van nieuwe metingen. Laat me niet lachen. Waarschijnlijk heeft de 'wetenschapper' voor elk miljard jaar een pensioenbons gekregen? Ha ha

NN op 12-08-2014 12:09

bonus bedoel ik

good morning op 12-08-2014 14:08

Kristel@...Blijft een mysterie, ...dat dino verhaal,..hoe oud! Op die schuit van Noach pasten ze niet,...tenminste misschien niet allemaal. Er staat wel iets over in de bijbel,...boek Job geloof ik....best wel grote monsters als je de afmetingen mag aannemen. Moet je dit dan als waarheid erkennen, ....ooit in een ver verleden op een stuk perkament gepend,....door een monnik, ...die dit wilde vertalen van ver verleden fragmenten.....Maar het klopt die boot van Noach heeft maten en deze maten worden nog steeds gehanteerd als zijnde de beste verhoudingen om een sterk schip te laten varen.....ook over gepend en vertaalde boekrollen uit de oudheid....wel een slimme monnik,...en deze man deed het uit vrije wil,...kon niet ontslagen worden zoals professor botontkalking, hierboven beschreven,....Waarom laten ze deze man niet doorwerken... Kristel@ ....oke,..iets minder loon, maar laat hem zijn ding doen en iets bewijzen,.....nu zitten wij weer met een potje C14,...de botten in te smeren,....Het lijkt mij alleen maar goed om zaken uit te spitten en niet blijven hangen in het kudde gedrag,...Ik benoemde eerder de Nephilims, ...bouw piramiden,..met heel zijn gewicht in naadloos gestapelde stenen,...plek,..sterren,..en coördinaten, .....vertel mij...Kristel@...verdraaid oud stukje historie, ...als ik het in die tijd in elkaar had moeten lijmen,...was ik zeker op staande voet ontslagen,....komt door mijn knieën, ....het tillen en op de juiste manier blokken stapelen was niet echt mijn ding,....vroeger al niet,...en dat is nog niet zo lang geleden.....have fun,...je krijgt loonsverhoging op een goed antwoord retour.....

PS op 12-08-2014 14:19

NN, noch de God-theorie & noch de evlolutietheorie is op basis van waarnemingen bewijsbaar! Dus roep toch maar niet te hard over die God van je!

PS op 12-08-2014 14:24

Correctie: NN, noch de God-theorie & noch de evolutietheorie is op basis van waarnemingen bewijsbaar! Dus roep toch maar niet te hard over die God van je!

PS op 12-08-2014 14:36

Pas op vergis jullie niet, Darwin was geen ongelovige geworden! Hij werd uitgelachen omdat hij dacht dat mensen uit apen waren ontstaan....heeft ook niet direct iets met ongelovigen te maken hoor! Gelovigen willen ook wel snel alle foute conclusies in de schoenen van ongelovigen schuiven & dat is ook weer niet zo eerlijk hè?

NN op 12-08-2014 15:39

@PS Dat is nou juist het mooie van God: Hij 'bewijst' zich pas aan die Hem ernstig zoeken. Alhoewel Hij vrijmachtig is om Zich alle dingen te onderwerpen en dat demonstreerde in het leven van Saulus die Paulus werd. 

Ik ben God zo dankbaar dat Hij mij vond want God zoekt het verlorene zoals de honderduizenden Protestanten al eeuwen weten. En als je God eenmaal bent gaan geloven dan begrijp jezelf niet meer hoe je vroeger alle leugens van de 'wetenschap' geloofde. Je geloofde dat omdat je het geloofde van anderen die toevallig het in hun werken aandroegen. Want uiteindelijk is er niemand bij geweest als het gaat over evolutie of schepping. Maar het Woord is voor de gelovige een veel betere bron van kennis, ja zelfs natuurwetenschappelijke kennis) als de stellingen aangedragen op wat summiere vondsten waarvan de vondsten van Teilhard de Chardin die in zijn boek Le phenomene humaine aandraagt achteraf ordianire faslsificaties bleken.

Ik zal dus God des te harder lofzingen in de Christelijke erediensten en Hem alle eer geven voor een ver boven ons verstand uitgaand universum.

Heb je wel eens gehoord hoe iemand 'evulutie' omschreef?

Stel je voor een ruimte vol met boeken en iemand laat er een handgranaat op los. Na de klap staan dan alle boeken keurig gesorteerd in de schappen. Als je dat geloofd dan ben je als evolutionist op de goede weg! 

Berkeboom op 12-08-2014 18:05

Atheisten en humanisten verwijten ons(gelovige) regelmatig dat er in het verleden vele oorlogen en midadern tegen de mensheid zijn gebeurt in naam van religie en de godsdienst en daar geef ik ze grotendeels ook gelijk in.Wat ze minder snel zullen toegeven is dat alle gruwelijke gebeurtenissen in de 20 eeuw voornamelijk zijn gebeurt door Atheistische en darwinistische tereur.Zowel het Communisme als het nazisme zijn gebaseert op de evolutietheorie.Vooral het nazisme is vol van het evolutiegeloof,Hitler zag immers het germaanse ras (het woord ras is een typische Evolutie/darwinistische woord,onbijbels want in de bijbel wordt niet over rassen gesproken maar over volken en culturen) een hoger ontwikkeld volk waren(uberras)tegenover Roma zigeuners,russen ,zwarte mensen en vooral het Joodse volk die veel minder geevolueerd waren (unterras). het unterras stond volgens hem de verdere ontwikkeling van het uberras in de weg want in de strijd om het voortbestaan(struggle for live) overleven allen maar de sterkste door de zwakkere te elimineren(survival of the fittest).Daarom was er dan ook de holocaust zodat het sterkere ras de zwakkere kon onderwerpen(kamparbeid) in het beste geval of elimineren (genocide moord) in het slechte geval geheel volgens de principes van het Evolutiegeloof(theorie) dat de nazi's tot in het uiterste hebben gepraktiseerd.De Waffen SS was in feite een Darwinistische/ Evolutie tereurgroep vergelijkbaar met ISIS nu in onze tijd(hoewel ISIS ondertussen de Waffen SS van de eerste plaats heeft gestoten als gruwelijke tereurgroep aller tijden) dat tereur pleegde in naam van Evolutie!!!Het nazisme was en is gewoon Evolutieradicalisme/terrorisme! En dan spreek ik nog niet over het Atheistische radicalime/terrorisme beter gekend als het Communisme dat juist veel mensen heeft vermoord of aan het vermoorden is omdat ze juist ervan uitgaan dat een religieloze of Atheistische samenleving het paradijs op aarde is.Wat ze echter niet snappen is dat zowel het darwinisme als het Atheisme evengoed een geloof of religie is.Ik ben geen anti - atheist of anti - humanist maar vind het wel dringend tijd dat ze wel eens wat nederiger mogen zijn naar gelovige mensen(die in een schepper of een bovennatuurlijke god geloven) en eens in hun eigen verleden moeten kijken en beseffen dat geen enkel geloof het goed heeft gedaan... dus ook niet het Atheisme,Darwinisme en humanisme. Ik ben wel anti - darwinisme omdat het een even radicaal en gevaarlijk religie is als de Islam.

PS op 12-08-2014 21:42

NN, nooit bij je opgekomen dat onderzoek niet berust op verzonnen verhaaltjes om kinderen blij mee te maken? Ik bedoel dat ze verzonnen waren om jou in een God te doen geloven. Er zijn mensen die gemakkelijk iets geloven, en er zijn mensen die overal vraagtekens bij plaatsen, wil je niet bij de neus genomen worden, dan mag je niet zo gemakkelijk geloven, wat dat ook moge zijn. Ik herhaal wetenschap moet op waarnemingen berusten, niet op theorieen & niet op verhalen!

PS op 12-08-2014 21:48

Nogmaals, Darwin was geen ongelovige, de mensen zijn nu meer ongelovig geworden, omdat ze nu ook intelligenter geworden zijn! Men begrijpt nu meer dan pakweg tweeduizend jaar geleden, al zal men nooit alles kunnen weten!

PS op 12-08-2014 22:12

Een agnost is geen ongelovige of een atheist zoals de gelovigen een ongelovige een spotnaam gaven. Soms maakt men nog een onderscheid tussen zwakke en sterke agnosten. Een zwakke agnost beweert niet te weten of God bestaat. Een sterke agnost beweert niet alleen dat hij niet weet of God bestaat, maar dat bovendien niemand dat kan weten. Ik zeg dat er geen bewijzen zijn voor het bestaan van een almachtige, toch zeker geen proefondervindelijke bewijzen op basis van waarnemingen!

PS op 12-08-2014 23:56

Darwin stierf in zijn huis te Downe op 19 april 1882, 73 jaar oud. Hij had aangegeven op het kerkhof in Downe te willen worden begraven, maar in plaats daarvan kreeg hij een staatsbegrafenis in Westminster Abbey. Zijn graf bevindt zich naast graven van andere bekende Britse wetenschappers als John Herschel en Isaac Newton. Als hij echt anti-kerk was geweest, dan zou hij toch niet de wens hebben uitgesproken om kerkelijk begraven te worden, in die tijd bestonden er haast nog geen ongelovigen!

Bert Boersma op 14-08-2014 23:45

In de DVD "expelled, no intelligence allowed" van Ben Stein wordt exact beschreven hoe zinnige argumenten van zeer intelligente mensen worden geweerd, simpel omdat dit tegen de gevestigde wetenschappelijke inzichten ingaat. Deze mensen worden botweg ontslagen. Het is te zot voor woorden dat Mary Schweitzer, die bloedcellen en weke delen aantrof in botten van dinosaurussen, zich in allerlei bochten moet wringen om te verklaren dat deze botten toch miljoenen jaren oud kunnen zijn. Doet ze dat niet dan ligt ze er gewoon uit. Iedereen die gelooft dat bloedcellen zo lang bewaard kunnen worden heeft een gaatje in zijn hoofd. Overigens is de vertaling van het woord Behemoth in Job 40 niet korrekt. Hoe kan dit als nijlpaard worden vertaald als de beschrijving van dit dier verhaalt dat hij een staart als een cederboom heeft. Uit afbeeldingen op aardewerk in Peru en Egypte blijkt duidelijk dat het hier gaat om afbeeldingen van dinosaurussen, een woord dat pas in 1841 is bedacht. Vroeger werden deze dieren gewoon draken genoemd. Dit vind je ook nog terug in de chinese dierenkalender. Ook zijn er afbeeldingen van grottekeningen gevonden in de Grand Canyon. Kortom dinosaurussen zijn duienden jaren oud en zijn niet 65 miljoen jaar geleden uitgestorven zoals onze religieuze evolutiegoeroes ons willen doen geloven.

Sanli op 30-08-2014 10:17

De wetenschap heeft zich vergist met de kleur van Mars. Zogezegd Rood. Blijkt dat de lenzen verkeerd waren gesteld omdat men de planeet rood had verwacht. Vergist met het aantal planeten. In de maling genomen door studenten die tekeningen hadden gegraveerd in rotsen. Valse schilderijen voor echt verklaard met koolstof datering. Was vervalst door meester vervalser een Duitser die ook hat dagboek van Hitler had gemaakt enz..... Warom zou deze teorie niet kloppen van 4000 jaar. Tja er zijn zo veel geleerden die achter de teorie van miljoenen jaren staan en die ons zo is aangeleerd. Nu toegeven zou alle professoren in verlegenheid brengen en de geschiedenis moet herschreven worden. Verbannen is hun eigen beschermen natuurlijk. Als jij morgen een formule zou hebben die alle misdaad zou oplossen,ben jij Staatsvijand nummer 1 en zal de staatsveiligheid u vermoorden.

Stuif op 18-10-2014 20:46

Kijk maar naar de natuur en zijn perfecte geometrische vormen. Zie de zonnebloem, slakkenhuis (fibonacci spiraal), zeesterren, een sneeuwvlokje, noem maar op.. Sacred geometry, the language of god

Pagina12
Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld