Headlines









































































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Ooggetuigen: Maleisische Boeing neergeschoten door straaljager

Vicepremier republiek Donetsk geeft Oekraïne de schuld – Rusland: Oekraïne bracht woensdag 27 Buk luchtafweersystemen in stelling

 

Laatste foto van vlucht MH-17, tijdens de start op Schiphol. Inzet: Buk luchtafweerraketten.

Plaatselijke ooggetuigen zeggen dat ze kort voor het neerstorten van de Maleisische Boeing 777 een straaljager hebben gezien die raketten zou hebben afgevuurd. Enkele ogenblikken later waren er grote explosies in de lucht te zien, waarna de wrakstukken naar beneden begonnen te vallen. Mocht dit verhaal kloppen, dan zijn de door het Westen beschuldigde pro-Russische separatisten niet de daders, want zij beschikken niet over gevechtsvliegtuigen.

 

Volgens een inwoner van het dorpje Hrabove (nabij Shaktharsk, 45 km. ten oosten van Donetsk) ’vuurde de straaljager een paar raketten af, die ergens in de lucht explodeerden. Daarna kwamen er brokstukken op ons af.’ Bij het dorpje liggen her en der resten van vliegtuigonderdelen, waaronder ook een paar grote stukken. Veel bewoners vonden op hun erf kleinere onderdelen. (1)

Vicepremier Donetsk geeft Oekraïne de schuld

De vicepremier van de afgescheiden republiek Donetsk  Andrei Purgin opperde dat de Oekraïense luchtmacht de Maleisische Boeing mogelijk voor een Russisch spionagetoestel heeft aangezien, en daarom het vuur heeft geopend.

Het uit Amsterdam afkomstige passagiersvliegtuig vloog bovendien door reeds afgesloten luchtruim, veel noordelijker dan de oorspronkelijke geplande vluchtroute (3). Dat zou gebeurd zijn in opdracht van de Oekraïnse luchtverkeersleiding, zo deelde Huib Gorter, vicepresident van Malaysia Airlines, mee (6).

Het is onduidelijk waarom de internationale media geen aandacht besteden aan de verhalen van de inwoners van Hrabove.

‘Oekraïne bracht 27 Buk systemen in stelling’

Rusland meldde vanmiddag dat het Oekraïense leger afgelopen woensdag 27 Buk M1 luchtafweersystemen in de omgeving van Donetsk heeft opgesteld. Deze raketten zijn in staat om toestellen op meer dan 30 kilometer afstand en op iedere hoogte te raken. (4) De pro-Russische separatisten zouden naar eigen zeggen niet over deze raketten beschikken.

‘Mocht hij verdwijnen...’

Wrang: enkele minuten voordat hij aan boord van de fatale Boeing stapte, maakte de uit Volendam afkomstige Cor Pan een foto van het toestel, en zette deze op Facebook met de tekst ‘Mocht hij verdwijnen, zo ziet hij d’r uit.’ (5)

Op dit moment is de VN Veiligheidsraad in een spoedzitting bijeen gekomen om te praten over de vliegramp.

 

Xander

(1) Ria Novosti
(2) Ria Novosti
(3) Deutsche Wirtschafts Nachrichten
(4) Ria Novosti
(5) Russia Today
(6) Ria Novosti

Zie ook o.a.:

18-07: Neergeschoten Maleisisch toestel: Sarajevo 1914 op herhaling?

Indien u wilt reageren op het forum :

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt verwijderd
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwart op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal of bij persoonlijke aanvallen kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.  Niet op reageren.
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de url van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands
  11. U houdt één vaste nickname aan . Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd.
  14. Geblockte posters: Rootman, hans1 ,Elia=Elijah=lldbhngr , Kwowtoomuch, DJX, Johannes- Cornelis ,Zionnoiz, Trol Koekwous, Zegveld, pheming lentsGT, Keessie, Johannes.
  15. Postings van, naar en over geblockten worden verwijderd.
  16. Indien het topic niet over een bijbels thema gaat dan alle geloofsdiscussies op het geloofsforum.







Reacties

Pagina123
ster op 19-07-2014 21:25

Ach ach ach net of Poetin er wat aan kan doen?

Als Poetin de rebbelen daar onder contole moet(kan) houden dan het westen de rebbelen in Syrieen dan toch ook. Als 1lingen naar Oekraine vertekken (daar zijn ze arm dus meestal zonder luxe wat de Syrische rebbelen wel hebben) Hoe moet Poetin daar dan macht over uitoefen en hen bereiken? Overal tig groepjes enz. Als Poetin daar macht zou kunne uit oefenen dan kan het westen dat ook bij hun rebbelen in Syrieen 

http://www.nujij.nl/politiek/krachtige-taal-rutte-poetin-jij-moet-er-nu-alles.28885898.lynkx

Helaas kan ik door de reklame niet de link actief maken

ster op 19-07-2014 21:38

@Ikke op 19:54uur

Doet de waarheid je pijn? Kan je er nog niet mee om dat de staats-media jouw voor het lapje houd?

Wil je nog steeds vast houden dat de staatsmedia de waarheid predikt en dat de overheid voor jouw zit?  Dat men het beste met je voor heeft? Ga eens rond neusen bij alernatieve sites en je gaat je ogen openen. De overheid zit echt niet voor jouw en mij die zitten ervoor om hun zakken te vullen en die van de elite. 

rebas op 19-07-2014 22:24

ster op 19-07-2014 21:25

Poetin heeft de hele zaak georganiseerd vanuit Moskou.

Eerst stuurt hij (gemaskerde)bendes naar de krim om onrust te zaaien.

De Russische bevolking mag gaan stemmen met 1 thema "willen julie tot Rusland horen" de afloop is bekend.

Verder zijn er nog Russische minderheden in het Donetsk bekken,dit wil hij ook inpikken.

Maar dit lukt niet.

Dan stuurt hij die bendes gewapend naar het oosten en levert massal wapens aan die gasten.

Maar Oekrainie stuurt het leger en probeert de opstand te breken wat gedeeltelijk lukt.

Poetin leeft met de Russische grootheidswaanzin van een hereniging van de staten die bij de val van het communisme zijn zelfstandig zijn geworden.

De slimste van die staten hebben zich bij de NATO gevoegd en zijn veilig voor de Russische beer.

Andere staten zoals Oekrainie moeten danig de situatie in de gaten houden want ze liggen in de verlanglijst van de russen.

knets op 19-07-2014 22:34

@Zilvermeeuw

Maar ja, de MSM doet ook volop mee: vanmorgen geschreeuw dat de separatisten tientallen lichamen naar een mortuarium hebben gebracht (Donetz) (schande, schande schande!) en even later Rutte die het een schande vindt dat de lichamen daar nog steeds in de hitte liggen. Tja het zijn helaas wel 300 lichamen dus die breng je niet "even" weg.

Dat vind ik het ook. Hoe of wat de anti regeringstroepen doen in Oost-Oekraine het zal nooit goed zijn voor onze MSM. Als Rutte vindt dat alles te traag gaat, wie houdt hem dan tegen om naar ginder te vertrekken een handje meehelpen? Nee  hoor, voor de camera hangen met populistische uitspraken is leuker, niet waar Rutte?

getuige op 19-07-2014 22:45

Waarom zouden de Oekraïense strijdkrachten een luchtdoelraket inzetten als de separatisten geen vliegtuigen hebben? Wie heeft vooraf aan de vliegramp Oekraïnse vliegtuigen neergehaald?  de separatisten toch. wie steunt de separatisten met wapens? Voor het bekend werd dat het om een passagiersvliegtuig ging, twitterde een separatisten leider dat hij een Oekraïnse vliegtuig had neergehaald. Nadat de leider de fout doorhad is dit verwijderd. Voor mij is met met grote zekerheid dat de separatisten hierachter zitten. 

HenkR op 19-07-2014 22:53

Als waar is wat hier wordt gesuggereerd dan is het erger dan men denkt. http://herstelderepubliek.wordpress.com/2014/07/18/malaysian-airlines-mh-17-gesaboteerd/

ster op 19-07-2014 22:57

http://www.nujij.nl/algemeen/onderzoek-de-rebel-met-de-knuffelaap-verdient-wel.28887769.lynkx

Dus ook deze man zegt het het waren straaljagers en de men van die verkeerstoren twitterde dat ook al

ster op 20-07-2014 00:17

Ga maar eens aan staan om de lichamen weg te brengen met de kans om gedood te worden. Het is heel aardig al dat ze het doen en dan krijg je de ondankbare honden van journalisten over je hene ook nog eens. Vroeger zouden deze mannen als helden ontvangen worden omdat ze de bevolking verdedigde tegen de derde rijk van hitler. Nu deze mannen het zelfde doen tegen de derde rijk de EU zijn het schoften?? Waarom moeten deze mensen de EU in gejaagd worden? Zijn wij zo blij met de EU? Rusland schonk hun zo 17 miljard dollar en 30 procent korting aan gas en was goed voor hen. De ex president die gekozen was door het volk had daar goed voor gezorgt en werd als een dictator weggezet. Okee hij leefde in luxe. Hoe zou het bij onze lex en maxi van binnen uitzien?,, Ik denk ook best wel luxe. Dat het volk dna bij Rusland wil horen vind ik niet zo raar na alles wat Rusland voor hen deed. Als ik daar kan kiezen om bij Rusland te horen of bij de EU dan weet ik het wel. Voor de EU kozen wij masaal een nee en wat kregen wij ,, over machthebbers gesproken de Dictators waren blij dat ze Brussel mochten betreden en hun beursen konden gaan vullen. Als het volk in Oekraine eerlijk voor gelicht werden dan zouden ze masaal de rug toekeren naar de EU. Dat 1lingen uit Rusland daar gaan helpen de mensen uit de klauwen van de EU te houden dat is heel netjes van ze. Wij waren in 45 ook blij dat wij verlost werden van de derde rijk van Hitler en ik ben ook blij als wij verlost worden van de derde rijk de EU

Zilvermeeuw op 20-07-2014 00:34

Nou de glazen bollen zijn hier bij XN ook niet aan te slepen. En dat allemaal vanaf het toetsenbord: nu al "weten" wie de schuldigen zijn aan dit drama. Van false flags - waar de VS meester in is - hebben ze blijkbaar nog nooit gehoord. Maar ja, 5 minuten na de ramp "wist" de VS al dat de separatisten de schuldigen waren. Zogenaamd omdat een leider iets op zijn facebook zou hebben geplaatst. Zou! De man heeft allang geen account meer op facebook maar dat mag de pret niet drukken. De CIA weet daar wel raad mee.

Zielig dat 3/4 van Nederland - gezien de commentaren her en der op internet - blijkbaar nog steeds aan het koude oorlogsyndroom lijdt. Voer voor psychologen zou ik zeggen.

Hubo op 20-07-2014 03:01

We heben zo langzamerhand toch wat teveel van dit soort incidenten meegemaakt die het westen maar al te goed uitkomen.Op zich zegt het niet veel waar een eventueel projectiel is afgeschoten.Kiev beschikt over meerdere van die mobiele installaties.Het meest voor de hand liggende scenario is natuurlijk dat ze het verzet valse informatie over een militair transport toestel heeft toegespeeld en het toestel van Malaysian airlines op dat traject heeft laten vliegen.Als het uit de lucht geschoten is door een straaljager,zou dat toch uit diverse bronnen moeten blijken.Het is overigens wel raar dat er weinig beelden en verklaringen zijn van wat zich in de lucht heeft afgespeeld.Ik weet ook niet goed wat je kunt zien op zo'n hoogte.Ik snap ook niet dat iedereen zich er zo mee blijft bemoeien en verwarring blijft zaaien.Kiew zou zijn troepen moeten terugtrekken,zodat de plaatselijker autoriteiten kunnen samenwerken met onderzoeksteams.Sowieso zou Kiew onder druk gezet moeten worden zijn troepen helemaal terug te trekken uit het omstreden gebied.Als je ziet wat voor etterend kankergezwel Oekraïne nu is geworden,zou je toch willen,dat de russsen daar een half jaar geleden orde op zaken hadden kunnen stellen.Misschien is het beter als ze dat alsnog doen.Het westen is overduidelijk op oorlog uit en het is ook maar al te duidelijk waarom.De suggestie zoals die hier gedaan wordt.lijkt me heel plausibel.

On Eagle's Wings op 20-07-2014 11:17

@HenkR - interessante 'analyse' onder de link die je aangeeft. Echter, op welke feiten baseert de schrijver zijn verhaal? Ik heb nergens verder vernomen dat er dozen met besmet bloed gevonden zijn?

PS op 20-07-2014 11:41

@getuige op 19-07-2014 22:45, met andere woorden, de schuld ligt dus bij Malaysia Airlines die een burgervliegtuig over een oorlogsgebied hadden gestuurd! Op radar kan men geen verschil zien tussen de doelwitten, ze zien er allemaal eender uit.

getuige op 20-07-2014 12:41

Dit is wat ik al vanaf het begin heb gezegd over poetin:

 liegen en bedriegen zoals hij dat leerde bij de KGB is alles wat Poetin kan.Met het verdonkeremanen van cruciale bewijsstukken tekenen de separatisten hun eigen schuldbekentenis.

  http://m.telegraaf.nl/article/22875826/het-is-nu-tijd-voor-actie

PS op 20-07-2014 12:53

De officiele media blijft inderdaad rondstrooien dat Rusland verantwoordelijk is voor de dood van de mensen in het Malaysia burgervliegtuig, maar de bron is ook altijd weer Oekraine. Wie zegt de waarheid, dat weten we dus niet zeker.

http://www.gva.be/cnt/dmf20140720_01185503/rusland-leverde-raketten-en-bemanning-voor-neerhalen-mh17

PS op 20-07-2014 13:09

Een journaliste is bij Russia Today opgestapt omdat ze vond dat ze de waarheid niet mocht schrijven? Hun zeggen dan dat hun waarheid anders is dan die van de BBC.

http://www.vandaag.be/buitenland/153259_russia-todayjournaliste-stapt-op-ik-wil-geen-leugens-vertellen.html

Semper paratus op 20-07-2014 13:40

Wanneer een raket van een groot kaliber een vliegtuig raakt blijft er weinig tot niets van over!, het spat na de explosie gelijk uit elkaar. Volgens beelden op het net storte het vliegtuig bijna stijl naar beneden met een brandende vleugel????? Er wordt veel gespeculeerd en schuldigen nu al aangewezen. Laten we eerst maar eens afwachten wat verder onderzoek oplevert. Misschien dat het verhaal wel een geheel andere wending gaat krijgen. Zoals het nu gaat klopt er geen meter van onze eigen van Balen en zijn collega belg hebben we nog niet gehoord, dit terwijl ze in het begin van de crisis al kolen op het vuur aan het gooien waren om hun Europese rijk te promoten.

Nu is het schijnheilig stil in Brussel, wie gaat nu de kastanjes uit het vuur halen, nu de broekepoepers die de ellende veroorzaakt hebben stil zijn?

Op de leugenkrant lees je de reacties van mensen die een NAVO eenheid daar willen hebben om het grondgebied te beschermen, niet wetende dat diit verder kan escaleren en zelf tot een enorm wereldwijd conflict kan lijden. U en ik weten wie de dupe worden, de elite zal tegen die tijd op de door ons gefinancieere eilanden hun toevlucht zoeken als Europa in de brand vliegt.

Naar mijn mening is dit alles nodig om de nieuwe wereld orde door te drukken, eerst de chaos en dan de vernieuwing voor degen die dan nog leeft.

Het is niets meer dan een smerig geregiseerd spel der machten die deze wereld elke dag een stuk verder naar de --- helpen.

Richard op 20-07-2014 13:47

de getuigenis van een flight control medewerker dat er straaljagers in de lucht waren word totaal genegeerd door onze msm!!

Richard op 20-07-2014 13:50

Putin zal en moet de schuld krijgen van bepaalde partijen dus het tegendeel bewijzen zal ditmaal erg lastig worden helaas!

PS op 20-07-2014 14:07

De slachtoffers zouden in koelwagens via een trein naar het Oosten van Oekraine zijn gebracht, de stank is daar verschrikkelijk zeggen ze!

http://www.hln.be/hln/nl/31172/Rampvlucht-MH17/article/detail/1950057/2014/07/20/Slachtoffers-MH17-op-trein-bestemming-onbekend.dhtml

Rebecca op 20-07-2014 14:24

@ Z.M.   00:34

Vanaf het toetsenbord is het zo fijn kletsen en poneren,omdat er misschien irl niet naar je geluisterd wordt,dan hier maar wat glazenbollen-geleuter en wat veronderstellingen er tegenaan smijten.

Ik heb het voer al tot me genomen het is nauwelijks te verteren.                                           ;-)

HenkR op 20-07-2014 16:12

@On Eagle's Wings De administrator van die site verwijst naar onderzoeksjournalist Yoichi Shimatsu. Hier de vertaling van zijn stukken: [url]http://herstelderepubliek.wordpress.com/2014/07/20/vlucht-mh-17-bacteriologische-bom-onschadelijk-gemaakt/[/url]

On Eagle's Wings op 20-07-2014 21:25

@HenkR - ik heb de originele tekst en de vertaling gelezen maar mij is nog niet duidelijk uit welke bron (anders dan  Shimatsu zelf) afkomstig is dat er sprake is van een bacteriologische bom... daar was ik dus benieuwd naar. Wie heeft dat volgens hem geconstateerd en waarom wordt daar verder niets over vrijgegeven. Ik vind het een pittig verhaal, maar als het op waarheid berust, dan zullen we het snel genoeg te weten komen. Dan zullen de eerste gevallen van besmetting zich binnenkort wel openbaren in de omgeving van het rampgebied....

mike op 21-07-2014 07:59

lijkt me sterk dat iemand vanaf de grond kan zien wat er op 10 km hoogte zich allemaal

afspeelt

PS op 21-07-2014 13:18

@HenkR op 20-07-2014 16:12 & On Eagle's Wings op 20-07-2014 21:25, biologische oorlogvoering is nog nooit efficient gebleken in het verleden. Daar hoeven we niet zo voor te vrezen denk ik. Obama is erg bang voor vergiftigde brieven, maar hij doet ze zelf nooit open, pffff, heeft slecht geweten denk ik.

KiaOra op 21-07-2014 14:48

De VS is al maandenlang een oorlog tegen Rusland aan het voorbereiden. Daarvoor heb je onder meer toegang nodig tot Oekrains en Georgisch grondgebied om je wapens te installeren. De vraag is wanneer de bom valt.

http://www.washingtonsblog.com/2014/06/indications-u-s-planning-nuclear-attack-russia.html

Lemon op 22-07-2014 16:58
Op 10km hoogte... sure, tuurlijk hebben ze dat gezien. lol
Pagina123